De resultaten 1 tot 16 van 16 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Satelliet Systeem voor Sony STR 2000QS

    Beste DVD liefhebbers,

    Heb sinds kort een nieuwe receiver van sony aangeschaft .
    En ben van plan daar een nieuw speakersysteeem bij toe te voegen.

    Ik heb de KEF's 2000.5 of 5000.5 op het oog

    Hebben jullie ervaring met deze systemen, en of een ander advies

    MvGr
    Jorg

  2. #2

    Standaard Re: Satelliet Systeem voor Sony STR 2000QS

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jorgie
    Beste DVD liefhebbers,

    Heb sinds kort een nieuwe receiver van sony aangeschaft .
    En ben van plan daar een nieuw speakersysteeem bij toe te voegen.

    Ik heb de KEF's 2000.5 of 5000.5 op het oog

    Hebben jullie ervaring met deze systemen, en of een ander advies

    MvGr
    Jorg
    Waarom wil je persee een sataliet systeem??? Met zo'n reciver kun je nog veel meer aansturen. Je zou kunnen denken aan 600 serie van B&W. Een 602 is niet eens zo super groot maar klinkt al velen malen beter dan zo'n KEF systeem omdat het veel meer midden gan weer geven en de speakers zelf ook laag kunnen weer geven. Als je niet zo'n grote kamer hebt dan is een subwoofer in het begin ook nog geen must. Maar, als je een kleine kamer hebt komt het laag met een sat systeem ook wel goed tot zijn recht. De beste tip die er is: Ga zelf veel luisteren, dan word je vanzelf veel weizer!
    doei JCL

    Een beetje gekte in ons leven hebben we allemaal nodig

  3. #3

    Standaard

    Hoi

    Ik heb idd niet een hele grote huiskamer en mijn voorkeur gaat uit naar niet te grote speakers. Maar wil wel een een mooie weergave realiseren.

    Ga binnenkort luisteren maar aangezien ik nog niet helemaal thuis ben in de audio wereld is elk advies vooraf bij mij zeer welkom . Mijn budget ligt rond de 1500 euris

    Bedankt
    Jorg

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jorgie
    Hoi

    Ik heb idd niet een hele grote huiskamer en mijn voorkeur gaat uit naar niet te grote speakers. Maar wil wel een een mooie weergave realiseren.

    Ga binnenkort luisteren maar aangezien ik nog niet helemaal thuis ben in de audio wereld is elk advies vooraf bij mij zeer welkom . Mijn budget ligt rond de 1500 euris

    Bedankt
    Jorg
    Voor €1500 heb je wel 4X B&W 602-S3 met bijbehorende CC60 center. Een subwoofer kun je er dan altijd nog later bijkopen. Je houd dan nog wel wat geld over (€1350 totaal voor de 5 speakers dacht ik) maar je moet ook nog stands kopen en bekabeling (€150 is niet genoeg maar je moet ook wel een beetje afdingen).

    Veel succes met je keuze!
    doei JCL

    Een beetje gekte in ons leven hebben we allemaal nodig

  5. #5

    Standaard

    ik heb nu een TMA compact 10 sateliet systeem en een twister 5500 sub. hier ben ik eeeeeerg tevreden mee. na vergelijking met kef 2005.2 viel deze echt door de mand. de satelieten hebben een heel groot bereik qua freq. en de sub is lekker strak en heeft een groot vermogen.
    de prijs ligt ongeveer gelijk met de kef

  6. #6

    Standaard

    Thanx

    Zal ze gaan beluisteren

    Jorg

  7. #7

    Standaard

    Hai Dave

    Heb je wellicht een link voor me waar ik wat info kan vinden over de TMA compacts ?

    MvGr
    Jorg

  8. #8

    Standaard

    De B&W VM1 icm AS1 is ook mooi natuurlijk... Gaat ook nog goed lukken onder de € 1500.

  9. #9

    Standaard

    Die heb ik ook gezien ja
    Komt aardig overeen met KEF 5000.5 vraag me af of forumleden ze ook thuis hebben staan ? en wat hun ervaringen zijn

    Know anyone ?

    MvGr
    Jorg

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door upje
    De B&W VM1 icm AS1 is ook mooi natuurlijk... Gaat ook nog goed lukken onder de € 1500.
    Die schijnen idd erg mooi te zijn. Maar, voor dat geld heb je ook een setje 602's en als je dan voor B&W wilt gaan, durf ik te wedden dat de 602 ze heel erg dik wegspeeld. 1 satalietje kost namelijk ook €250! Je betaald dan denk ik ook veel voor design, iets waar opzich niets mis mee is, maar dan gaat mijn vorkeur wel uit naar kwaliteit.
    doei JCL

    Een beetje gekte in ons leven hebben we allemaal nodig

  11. #11

    Standaard

    Daar geef ik je helemaal gelijk
    Design is leuk maar kwaliteit wint het in mijn ogen.

    Alvast bedankt voor je reactie

    Jorg

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jorgie
    Die heb ik ook gezien ja
    Komt aardig overeen met KEF 5000.5 vraag me af of forumleden ze ook thuis hebben staan ? en wat hun ervaringen zijn

    Know anyone ?

    MvGr
    Jorg
    Tja, waarom zou ik er over beginnen denk je?

    Tja, het bevalt mij prima. Ik heb ze in de winkel beluisterd en vergeleken met de KEF-eitjes (oude stijl) en ik meen een satteliet-setje van Mission. De Mission (ik weet het niet meer zekerrrr hoor!) was niet fijn, de Kef VEEL beter, en de B&W vonden we het mooist.

    Het is inderdaad zeer goed mogelijk dat grotere boxen (dus niet-satelliet) een voor jou mooier geluid geven. Een satteliet brengt natuurlijk beperkingen met zich mee. Een van de voordelen is natuurlijk wel dat je woonkamer niet in 1 keer volstaat. Uiteindelijk neemt zelfs zo'n B&W-set ook nog wel redelijk wat ruimte in, vergis je niet. Het gaat om 6 speakers per slot van rekening!

    Ik heb overigens voor de 5 sattelietjes icm de subwoofer € 1150 betaald. Die € 250 per sattelietje is toch echt wel een beetje overdreven hoor .

    En over kwaliteit gesproken: de B&W-sattelietjes zijn door WhatHIfi! (Engels blad) volgens mij ZEER goed getest (product of the year oid).

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door upje
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jorgie
    Die heb ik ook gezien ja
    Komt aardig overeen met KEF 5000.5 vraag me af of forumleden ze ook thuis hebben staan ? en wat hun ervaringen zijn

    Know anyone ?

    MvGr
    Jorg
    Tja, waarom zou ik er over beginnen denk je?

    Tja, het bevalt mij prima. Ik heb ze in de winkel beluisterd en vergeleken met de KEF-eitjes (oude stijl) en ik meen een satteliet-setje van Mission. De Mission (ik weet het niet meer zekerrrr hoor!) was niet fijn, de Kef VEEL beter, en de B&W vonden we het mooist.

    Het is inderdaad zeer goed mogelijk dat grotere boxen (dus niet-satelliet) een voor jou mooier geluid geven. Een satteliet brengt natuurlijk beperkingen met zich mee. Een van de voordelen is natuurlijk wel dat je woonkamer niet in 1 keer volstaat. Uiteindelijk neemt zelfs zo'n B&W-set ook nog wel redelijk wat ruimte in, vergis je niet. Het gaat om 6 speakers per slot van rekening!

    Ik heb overigens voor de 5 sattelietjes icm de subwoofer € 1150 betaald. Die € 250 per sattelietje is toch echt wel een beetje overdreven hoor .

    En over kwaliteit gesproken: de B&W-sattelietjes zijn door WhatHIfi! (Engels blad) volgens mij ZEER goed getest (product of the year oid).
    Ze hebben toch groot en kleine sat? De VM1 is €250 en de LM 1 is oedkoper. Maar als je de LM1 met een 602 vergelijkt dan is het appels met peren. Nu is de prijs iig gelijk.
    doei JCL

    Een beetje gekte in ons leven hebben we allemaal nodig

  14. #14
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door JCL
    Citaat Oorspronkelijk gepost door upje
    De B&W VM1 icm AS1 is ook mooi natuurlijk... Gaat ook nog goed lukken onder de € 1500.
    Die schijnen idd erg mooi te zijn. Maar, voor dat geld heb je ook een setje 602's en als je dan voor B&W wilt gaan, durf ik te wedden dat de 602 ze heel erg dik wegspeeld.
    Dat dik "wegspelen" kan nog wel eens heel erg meevallen.
    Ga de VM serie maar eens bekijken/luisteren voor de gein. :wink:

  15. #15

    Standaard

    Jorg,

    Heb je PM gelezen, zal dit weekend een uitgebreidere ervaring naar je sturen over de VM1 i.c.m. mijn Sony QS. Lukt me nu niet qua tijd, maar in het kort...

    Ik denk dat de 602's wel wat beter (lees voller) zullen klinken, maar die overweging (ruimte, uiterlijk ect.) zul je zelf moeten maken. Wel weet ik dat ik, na vorig jaar uitgebreid gezocht te hebben (zie topic's over de KEF's, en zoek op "TMA" voor ervaringen over die speakers), nog steeds 100 % overtuigd ben van de VM's. Wél heb ik een halfjaar geleden de AS1 vervangen door een REL, maar echt noodzakelijk is dat niet. Op dit moment denk ik dat je, als je in deze klasse sat's zoekt, nog steeds één van de beste keuzes maakt met de VM's, al weet ik niet hoe de 5005 van KEF klinkt. Die zijn wel wat duurder, zéker als je er nog een sub van dat merk bij moet kopen. De 2005.2 redde het in mijn luistersessie niet, maar is zeker geen verkeerde optie.

    Groet van Arno
    Sony STR-DB 840 QS ......... Sony DVP-NS 930V QS ......... Sony CDP-XB 740 QS ......... B&W VM-1 (5x) ......... REL Q150E ......... Philips 24 PW 9553 ......... One For All Kameleon

  16. #16

    Standaard

    Allen bedankt voor jullie reacties

    Ben alweer een stuk wijzer op deze manier geworden.
    Vind de VM's qua uiterlijk er prima uitzien en als ze klinken zoals jullie zeggen ben ik er snel uit.
    Weet wel dat er bij de KEF's een goeie downstream subwoofer zit.
    Zal dus deze twee setjes ook naast elkaar moeten beluisteren

    En bekijken hoe het met het prijsverschil zit.

    Groeten
    Jorg

    P.S Arno wacht jou ervaring met de QS erbij af Thanx

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •