Bekijk uitslag poll: Wat is jouw blunder uit je DVD begintijd?

Stemmers
113. Je mag niet stemmen in deze poll
  • Zwarte balken proberen weg te zoomen bij 2.35:1 films

    51 45,13%
  • De ondertiteling niet kunnen vinden

    19 16,81%
  • De speler per ongeluk op Arabish zetten (Osama vision)

    3 2,65%
  • Op 4:3 TV´s de DVD-speler op 16:9 zetten

    25 22,12%
  • Je afvragen waarom je de DVD niet hoeft terug te spoelen

    6 5,31%
  • Je halverwege de film afvragen waar het menu blijft (oude Warner DVD´s)

    9 7,96%
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
De resultaten 51 tot 64 van 64 worden weergegeven.
  1. #51

    Standaard

    Geen blunder van mijzelf overigens, maar eentje van mijn speler. Maar ik wil hem jullie toch niet onthouden:

    Op mijn Philips-speler geeft het on-screen display aan dat een Dolby 5.1 track een 2.0 track is en andersom. De receiver geeft het wel goed aan.

    Foutje Philips?!?

  2. #52

    Standaard

    Phillips bestaat gelukkig nog niet zolang en heeft nooit iets met silveren schijfjes gedann
    Good morning. You are one day closer to the end of the world. You have been warned
    DVD+Wishlist.

  3. #53

    Standaard

    Schitterend topic!

    Kan hier alleen niks aan toevoegen helaas.

    Afgezien van het feit dat ik telkens aan mijn moeder moet uitleggen welk knopje nou voor pauze en welke voor stop is.

    Maar ze begint te leren :wink:
    The choices we make, not the chances we take, determine our destiny

  4. #54

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Nathan Strik
    Geen blunder van mijzelf overigens, maar eentje van mijn speler. Maar ik wil hem jullie toch niet onthouden:

    Op mijn Philips-speler geeft het on-screen display aan dat een Dolby 5.1 track een 2.0 track is en andersom. De receiver geeft het wel goed aan.

    Foutje Philips?!?
    Welk type / model speler is dit ? Altijd handig om te weten.

  5. #55

    Standaard

    Ik had vroeger erg veel problemen met de zwarte strepen op de tv,dus ik probeerde ze inderdaad weg te halen.Ik dacht dat je de dvd speler op 4:3 moest zetten,ik dacht dat hij op 16:9 staat,want dat is breed beeld,maar ik had het dus fout.

    Nog steeds wel irritant,wij hebben een hele grote tv beneden maar bij 2:35,2:40,2:55 of 2:45 films nemen de strepen de helft van het beeld in beslag.

    Boven bij mijn playstation 2 ,zijn die streepjes gewoon heel klein,net als 1:78 en 1:85 beneden.En 1:78 en 1:85 is bij mij op de PS 2 weer gewoon vol beeld zonder strepen.

    Wel weer weird.

    En ik wilde vroeger ook bijna nooit dvd's kopen als het niet 4:3 was,omdat ik dan weer strepen had.

  6. #56
    Junior Member
    Registratie datum
    Apr 2003
    Woonplaats
    Omgeving Rotterdam

    Standaard

    Ook bij mij geen blunder maar hardware. Toen ik begin 2000 door mn vriendin werd overgehaald om een Marantz set te kopen (2x zo duur als ik als budget had) zijn we tot 4 keer toe terug geweest omdat ie stuk was. 1 keer met gehuurde DVD er nog in, 1 keer omruilen, terugkomen, controleren, omruilen want weer niet goed.

    Met veel hulp van de MM toen zijn we er uiteindelijk niet slechter van geworden maar t huilen stond me toen nader bij als t lachen

    Mijn Marantz werkt overigens nu perfect

  7. #57

    Standaard

    ik had al een breedbeeld tv, maar ik begreep niet waarvoor die 16:9 stand was, het gewone tv beeld werd dan vervormt en ook voor ws-video's had je er niets aan.

    toen huurde ik een dvd-speler die al op 16:9 stond, ik begreep toen waarom mijn tv dus ook op 16:9 kon.

    maar ik wist niet dat je je tv formaat in de speler kan invoeren en ik dacht dus at de dvd-speler je tv-formaat "herkende". dus ik aan iedereen vertellen dat die speler dat kan, dat vond ik toch wel opmerkelijk.

    maar later had ik wel zoiets van, goh, merkwaardig dat dat kan, lijkt me toch wel sterk...anyway, toen ik een speler zelf kocht viel het kwartje pas...he he he

    bij die huur-speler waren ze vergeten de ab er bij te doen, toen was ik wel blij met al m'n gehuurde WB-films, die gingen vanzelf na een paar minuten spelen....

  8. #58

    Standaard

    1) Het bekende 'zwarte balken' fenomeen. Mijn god, ik heb een hele avond geprobeerd om die zwarte balken weg te werken bij 'Marked for death' (1:2.35) op mijn 4:3 tv. Ik ben er zo lang mee aan het pielen geweest, dat ik de beginscene van de film nog steeds kan dromen (ik zie die auto nu nog steeds het beeld inrijden, hahaha) en het uiteindelijk te laat was om de film nog te kijken. :P

    2) Denken dat "Anamorf" stond voor het extreem brede beeldformaat (1.2:35) :P

    3) Denken dat "geschikt voor alle beeldformaten" betekent dat je de film dus ook in 4:3 kunt bekijken. :P

    Verder heb ik ook een tijdje consequent 1.2:35 films links laten liggen, omdat ik me groen en geel ergerde aan het te veel aan zwarte balken op mijn 4:3 tv. Later ben ik er aan gewend geraakt, zeker toen ik eindelijk snapte dat ik de films in het door de regiseeur bedoelde beeldformaat te zien kreeg.
    Het doel van het leven ben je zelf.

    Mijn DVD-collectie

  9. #59

    Standaard

    ik heb raar genoeg geen fouten gemaakt, geeneen van die hier boven genoemde of een andere fout. lukte allemaal prima

  10. #60

    Standaard

    Mijn eerste beginnersfout was een film per chapter te bekijken, omdat ik bij het doorspoelen van trailers per ongeluk op de chapter knop ipv doorspoelen had gedrukt, en na iedere chapter ik weer terugkwam in de scene selection. en toen nog niet wist hoe ik nou terug kwam in het menu.

    tweede fout i dat ik wel een DVD speller heb m,aar nog steeds geen HT en dus DVD's bekijk op stereo geluid. Op zich niet slecht ( hmmm) maar sommige dvd's geven dan wel erg zachte stemmen ongacht de instellingen.
    Ik hoop dan ook een dezer dagen een iets gedateerd Yamah set te kunnen aanschaffen (gezien bij BCC nog net binnen het budget).

  11. #61

    Standaard

    mijn tv is 4:3 en heb mijn dvd speler op 16:9, toen ik dat niet had, had ik dubbel zo dikke zwarte balken. Bleef amper beeld over (ik overdrijf).
    Nu hij op 16:9 staat heb ik ook zwarte balken, maar op een beter formaat

    blunder weet ik niet maar mega zwarte balken leek me ook nix

  12. #62

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Roadster
    mijn tv is 4:3 en heb mijn dvd speler op 16:9, toen ik dat niet had, had ik dubbel zo dikke zwarte balken. Bleef amper beeld over (ik overdrijf).
    Nu hij op 16:9 staat heb ik ook zwarte balken, maar op een beter formaat

    blunder weet ik niet maar mega zwarte balken leek me ook nix
    Hihi, ik wil je niet uit de droom helpen, maar die hele brede zwarte balken horen dus zo. Zet je speler dus maar snel weer op 4:3 (letterbox).

    Welkom in het kamp van de beginnersblunderaars!

  13. #63

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door dewallef
    Welk type / model speler is dit ? Altijd handig om te weten.
    Dit is de Philips DVD-728

    Overigens kan het zijn dat dit bij meerdere Philips modellen zo is, maar bij deze viel het me toevallig op.

  14. #64

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Nathan Strik
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Roadster
    mijn tv is 4:3 en heb mijn dvd speler op 16:9, toen ik dat niet had, had ik dubbel zo dikke zwarte balken. Bleef amper beeld over (ik overdrijf).
    Nu hij op 16:9 staat heb ik ook zwarte balken, maar op een beter formaat

    blunder weet ik niet maar mega zwarte balken leek me ook nix
    Hihi, ik wil je niet uit de droom helpen, maar die hele brede zwarte balken horen dus zo. Zet je speler dus maar snel weer op 4:3 (letterbox).

    Welkom in het kamp van de beginnersblunderaars!
    Op een Standaard 4x3 TV - 1.33:1

    Letterbox 2.35:1

    Letterboxed anamorph

    Op een Standaard 4x3 TV - 1.33:1

    Een Anamorphic
    enhanced
    beeld (16x9)

    Anamorphic 2.35:1


    Op een Standaard 4x3 TV - 1.33:1


    Letterbox 1.85:1

    Op een Standaard 4x3 TV - 1.33:1


    Anamorphic 1.85:1
    ‎Broodje Frikandel Speciaal

Pagina 3 van 3 EersteEerste 123

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •