De resultaten 1 tot 7 van 7 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard "schuimbrokjes" in passpoorten van speaker?

    Als sinds een paar jaar heb ik onder andere B&W 603 S2 speakers thuis staan. Toen ik gisteren was ik aan het opruimen was, kwam ik nog van die schuimbrokjes tegen, die in de passpoorten passen aan de voorkant en aan de achterkant (waren bij de speakers geleverd).
    misschien een stomme vraag, maar waar zijn die eigenlijk voor bedoeld? Met logisch redeneren zou je kunnen stellen dat die de luchtaanvoer naar de basspeaker wat verminderen, dus komt er netto minder bas uit je speakers. Is dit juise redenering, of ben ik aan het raaskallen? :wink:

    wie oh wie?
    "Assumption is the mother of all fuck-ups..."
    mijn setje
    Co-startrader

  2. #2

    Standaard

    Het is inderdaad om je bass wat te dempen.
    Het zorgt voor een strakkere bass aangezien je nu een beetje met het gesloten kast principe werkt (wat vaak strakker is) en het heeft als gevolg dat de diepte van de bass veranderd. Als ik het goed heb gaan je speakers nu minder diep door. Het 03DB punt komt een aantal Hz hoger te liggen
    Maar wel met een strakkere bass. Het is aan jou om te bepalen wat je het prettigste vindt om te luisteren.
    ps: de 603, hoever staan ze van je muren vandaan? Aangezien ze bekend staan als stevige bassspeakers?

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Christiaan Sauer
    Het is inderdaad om je bass wat te dempen.
    Het zorgt voor een strakkere bass aangezien je nu een beetje met het gesloten kast principe werkt (wat vaak strakker is) en het heeft als gevolg dat de diepte van de bass veranderd. Als ik het goed heb gaan je speakers nu minder diep door. Het 03DB punt komt een aantal Hz hoger te liggen
    Maar wel met een strakkere bass. Het is aan jou om te bepalen wat je het prettigste vindt om te luisteren.
    ps: de 603, hoever staan ze van je muren vandaan? Aangezien ze bekend staan als stevige bassspeakers?
    Ze staan nu minstens een halve meter van de muur af. Maar die bas komt er niet echt uit, omdat ze aan een onkyo receiver hangen. Ik heb de sub ECHT nodig, anders is er bijna geen bas hoorbaar...
    "Assumption is the mother of all fuck-ups..."
    mijn setje
    Co-startrader

  4. #4

    Standaard

    Die plaatsing heeft ook te maken met de rest van je geluid
    Staan ze in de hoek zal je geluid niet echt lekkerder gaan klinken Maar een halve meter moet gewoon goed genoeg zijn
    Maar als je dus al weinig bass hebt denk ik dat het nauwelijks verschil zal uitmaken in jou set-up (die foampluggen)

  5. #5
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Die schuimpluggen zijn inderdaad om je laag wat te "tunen".
    Dat je vrijwel geen laag heb zoals jezelf aangeeft kan ook te maken hebben met de plaats waar de speakers staan in combinatie met de akousieke eigenschappen van je kamer.

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Die schuimpluggen zijn inderdaad om je laag wat te "tunen".
    Dat je vrijwel geen laag heb zoals jezelf aangeeft kan ook te maken hebben met de plaats waar de speakers staan in combinatie met de akousieke eigenschappen van je kamer.
    Wat betreft de plaatsing van de fronts heb ik weinig keus, er zijn weinig andere plaatsen waar ik ze neer kan zetten. Ze staan wel vrij dicht tegen een kast aan, is het verstandig daar ook een halve meter tussen te houden?
    "Assumption is the mother of all fuck-ups..."
    mijn setje
    Co-startrader

  7. #7
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Voor het mooie moeten speakers rondom de ruimte hebben.
    Maar zoals jezelf al zei, vaak gaat dat gewoon niet door de inrichting van de rest van de kamer.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •