Pagina 7 van 12 EersteEerste ... 34567891011 ... LaatsteLaatste
De resultaten 151 tot 175 van 296 worden weergegeven.
  1. #151

    Standaard

    DitD was één van de weinige films die mij écht heeft geraakt. Ik vind zeker niet alle Dogma-films goed, Dogville was bijvoorbeeld wat teleurstellend. Kidman heeft nog geen tiende van de uitstraling van Bjork! Breaking The Waves was dan weer wél topwerk, dankzij het zéér intensief acteerwerk van Emily Watson, die de film op haar eentje draagt.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  2. #152

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Peeters
    Breaking The Waves was dan weer wél topwerk, dankzij het zéér intensief acteerwerk van Emily Watson, die de film op haar eentje draagt.
    Yep, helemaal waar!

  3. #153

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door SKMbeat
    Ah, ik zie net dat 'Een Vlucht Regenwulpen'vandaag op de TV te zien is. Eén van de voorbeelden van slechte Nederlandse boekverfilmingen.
    Niet alleen geen briljante verfilming, ook nog een hele slechte versie gebruikt ook, ongelovelijk, volgens mij vonden ze nog ergens een vhs-band waar deze film per ongeluk op stond. Ik ben na 5 minuten afgehaakt...

    Maar dat terzijde, films die ik echt niet lust zijn:
    - Blues Brothers 2000
    - Films met Jim Carrey en
    - de zgn. 'RTL4-waargebeurd-verhaal' films...

  4. #154

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door piet superlight
    Maar dat terzijde, films die ik echt niet lust zijn:

    - Films met Jim Carrey
    Dat had ik ook maar An Eternal Sunshine On A Spotless Mind kan ik je toch echt aanraden! Top film met Jim Carrey in de hoofdrol. Alleen dan niet wat we van hem gewend waren maar super serieus!
    Four-Star Trader (236)

  5. #155

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door theThinWhiteDuke
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Roboter
    Tuurlijk mag je sommige films stijf of oubollig of wat dan ook vinden, maar er zijn een paar gasten hier op het forum die uit PRINCIPE niet naar een nederlandse film kijken. En dat vind ik belachelijk.
    Na het zien van onder andere:
    -Ciske de Rat
    [knip]
    -Turks Fruit


    heb ik nog steeds deze mening.....
    Hmm...ik heb een veel langere lijst van (imo) zeer slechte Amerikaanse producties gezien. Ook veel goede overigens. Maar dat is nog geen reden om ALLE Amerikaanse films af te doen als rommel. Van mij hoef je de NL film niet goed te vinden natuurlijk. Ik heb zelfs ook een soort vooroordeel over de NL film. Net als met boeken. Ik kon me op school maar met moeite door het krankzinnige gekrabbel van ene Wolkers heen worstelen (waarom sluiten ze de man niet op?). Evengoed wil ik mezelf niet beperken door een bepaalde categorie uit te sluiten. En vandaar dat ik de afgelopen tijd best een aantal keren heb kunnen genieten van een Nederlandse film: Cloaca (meesterlijk!), Interview (verrassend) en Van God Los waren naar mijn idee toch van een hoger nivo dan Turks Fruit of Flodder... Ook al hou je niet van die films (wat niets zegt over kwaliteit, hoe subjectief dat ook is).

    Maar ja...het blijft een kwestie van smaak denk ik. En over smaak valt niet te twisten. Toch geloof ik dat er veel vooroordeel is over de Nederlandse film. Het grappige was dat ik in Interview een behoorlijke spiegel voorgehouden kreeg. Ik nam namelijk, net als de interviewer in de film, Katje niet serieus als actrice. En dan is de prestatie die zij neerzet ineens veel indrukwekkender. Maar waarschijnlijk zullen nog steeds veel mensen haar slechts blijven zien als een tiet op pootjes. Jammer...
    Mike Philippens •• Wat heb ik? •• Wat huur/leen ik? ••

  6. #156

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Wizz-Art
    Een beetje witte lijntjes trekken in een gehuurde loods, paar acteurs erin en gaan met die banaan...met alle respect het is toch gewoon een toneelstuk waar toevallig een camera bij was, meer is het niet wat Lars met Dogville heeft gedaan.
    Maar...wat was er mis met de film? Blijkbaar kon jij niet door dat soort dingen heen kijken om het verhaal te volgen. Wat is er mis met een toneelstuk vraag ik me af. Uiteraard moest ik ook even 'wennen' aan deze manier, maar uiteindelijk had ik niet eens in de gaten dat de film 3 uur duurt. Echt waar, ik was heel verbaasd toen ik dat vernam uit een van de docu's die op de dvd staat... Maar uiteidelijk kan ik je niet voorschrijven wat je moet boeien, maar het commentaar dat je geeft lijkt meer op een blind vooroordeel dan inhoudelijk commentaar. Om een verhaal te vertellen heb je geen dure decors nodig of special f/x. Dát laat Von Trier heel goed zien.
    Mike Philippens •• Wat heb ik? •• Wat huur/leen ik? ••

  7. #157

    Standaard

    A Shark Tale (het Finding Nemo rip-off gehalte lijkt mij te hoog)
    Catwoman / Daredevil
    elke toekomstige film die in tweeën wordt geknipt, zodat de liefhebbers 2x moeten dokken voor een bioscoopkaartje, DVD, etc.
    He is but one man. One man alone cannot fight the future.

  8. #158

    Standaard

    Oh ja, en verfilmingen van Ronald Giphart boeken...
    He is but one man. One man alone cannot fight the future.

  9. #159

    Standaard

    Catwoman..Mean girls..vervolgen van NL films..eigenlijk helemaal geen NL film..films met Ron Perlman erin..

  10. #160

    Standaard

    Nederlandse neukfilms als Ik ook van jou, oesters van nam kee etc.
    Ook de nederlands feel bad movies als costa en volle maan.
    Ik weiger te kijken naar Daredevil.

    en verder schiet me zo snel niets te binnen.

  11. #161

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Caledonians
    Citaat Oorspronkelijk gepost door piet superlight
    Maar dat terzijde, films die ik echt niet lust zijn:

    - Films met Jim Carrey
    Dat had ik ook maar An Eternal Sunshine On A Spotless Mind kan ik je toch echt aanraden! Top film met Jim Carrey in de hoofdrol. Alleen dan niet wat we van hem gewend waren maar super serieus!
    In 'The Truman show' speelt Jim Carrey ook een serieuze rol. Ook zeker een aanrader.

  12. #162

    Standaard

    De moeder aller films die ik uit alle macht probeer te ontwijken is meteen een veel te voor de hand liggende titel: Sissi.

    Verder zijn de meeste musicals niet aan mij besteed. Vroeger niet (Annie), nu niet (Moulin Rouge, Chicago).

    Verder vermijd ik de meeste films waarin rappers een prominente rol spelen (vaak hetzelfde B-film-actie-genre met wat kung-fu en een paar dure auto's).
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  13. #163

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard68
    Het woensdag avond drama op RTL4.

    Die speciaal voor de TV gemaakte amerikaanse dramatroep.

    Helemaal mee eens !
    was mijn vriendin dat ook maar.
    Three-Star Trader

  14. #164

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door SKMbeat
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Wizz-Art

    Sorry maar vind er echt geen hol aan, ga liever naar een theater voorstelling als ik gemarteld wil worden met dat soort ongein.

    Een beetje witte lijntjes trekken in een gehuurde loods, paar acteurs erin en gaan met die banaan...met alle respect het is toch gewoon een toneelstuk waar toevallig een camera bij was, meer is het niet wat Lars met Dogville heeft gedaan.

    Welke Dogma/Von Trier-films heb je nog meer gezien en wat vond je van die films in vergelijking met Dogville?
    Dogville was mijn eerste volgens mij...en als dat staat voor alle dogma films dan ook mijn laatste :wink:
    *For love some WiLL search the ends of the world..to possess the objects of their desire some even KiLL*
    Mijn collectie

  15. #165

    Standaard

    Zombie Films , daar kan ik absoluut niet tegen.
    Ooit eens lang geleden, eentje uit nieuwsgierigheid in de bios gezien. Ben weken van slag geweest, licht aan op zolder, onder het bed kijken e.d

  16. #166

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mike Philippens
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Wizz-Art
    Een beetje witte lijntjes trekken in een gehuurde loods, paar acteurs erin en gaan met die banaan...met alle respect het is toch gewoon een toneelstuk waar toevallig een camera bij was, meer is het niet wat Lars met Dogville heeft gedaan.
    Maar...wat was er mis met de film? Blijkbaar kon jij niet door dat soort dingen heen kijken om het verhaal te volgen. Wat is er mis met een toneelstuk vraag ik me af. Uiteraard moest ik ook even 'wennen' aan deze manier, maar uiteindelijk had ik niet eens in de gaten dat de film 3 uur duurt. Echt waar, ik was heel verbaasd toen ik dat vernam uit een van de docu's die op de dvd staat... Maar uiteidelijk kan ik je niet voorschrijven wat je moet boeien, maar het commentaar dat je geeft lijkt meer op een blind vooroordeel dan inhoudelijk commentaar. Om een verhaal te vertellen heb je geen dure decors nodig of special f/x. Dát laat Von Trier heel goed zien.
    Er is helemaal niks mis met toneel maar verpak en verkoop het dan niet als film.

    Dat je niet iets duurs enzo nodig hebt voor een film weet toch iedereen na het zien van bv. the Blair Witch Project (wat weer geen dogma is)
    Goedkoop...tja doe het dan ook consequent en laat onbekende spelers dan in hun naakie acteren..dat zou pas echt puur zijn.

    Maar goed, ik ben een groot film-liefhebber maar hou zelf totaal niet van toneel..had ik dat wel gedaan dan zou ik deze film echt wel weten te waarderen.
    *For love some WiLL search the ends of the world..to possess the objects of their desire some even KiLL*
    Mijn collectie

  17. #167

    Standaard

    eigenlijk alle nederlandse films 8)
    Mijn Dvd's...maar heb er in tussen veel en veeeeeel meer bij

  18. #168

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Wizz-Art
    Er is helemaal niks mis met toneel maar verpak en verkoop het dan niet als film.

    Dat je niet iets duurs enzo nodig hebt voor een film weet toch iedereen na het zien van bv. the Blair Witch Project (wat weer geen dogma is)
    Goedkoop...tja doe het dan ook consequent en laat onbekende spelers dan in hun naakie acteren..dat zou pas echt puur zijn.

    Maar goed, ik ben een groot film-liefhebber maar hou zelf totaal niet van toneel..had ik dat wel gedaan dan zou ik deze film echt wel weten te waarderen.
    Blijkbaar is Dogville niets voor jou. Kan, maakt niets uit. De grap van de film is dat juist de setting die ze creëren door een dergelijk minimalistisch decor te gebruiken past heel goed bij de film. Dat is in ieder geval het gevoel dat ik erbij had. Met een 'normaal' decor zou het een stuk minder zijn. Maar Von Trier maakt (uit principe misschien) geen 13-in-1-dozijn films en Dogville is daar een goed voorbeeld van. Je moet er van houden. We kunnen er moeilijk over doen en diepgaande analyses maken, maar als het je niet aanspreekt houdt alles op.

    btw is het goedkope image van The Blair Witch Project ook een goed gelukte marketing grap. Enig idee hoeveel ze aan marketing hebben uitgegeven? Ze zijn al lang voordat de film zelfs maar aangekondigd was al bezig geweest om op internet verhalen te verspreiden. Vandaar dat er in de States idioten waren die dachten dat het echt was en zelfs zijn gaan zoeken... Het filmen was misschien wel erg goedkoop, maar er zijn ettelijke miljoenen verbrand aan (vreselijk goede) marketing.
    Mike Philippens •• Wat heb ik? •• Wat huur/leen ik? ••

  19. #169

    Standaard

    Van die vervolgen als blair witch 2 BAGGER!! en mij lijkt die mask 2 ook nix.
    Ook the time machine en planet of the apes (nieuwe versie) kijk ik nooit meer.
    En de meeste direct to video releases.

    Verder kijk ik alles wat mij wel leuk lijkt (via trailers enzo) en dat zijn lang niet altijd goede films.
    Impressive MOST Impressive!

  20. #170

    Standaard

    Meeste is al genoemd.

    Titanic, Nederlandse soapzooi, vervolgend die nergens op slaan (idd, dumb and dumberer). En natuurlijk de films waarvan ik niet gek ben op het genre: horror, romantiek, dramafilms (al is dit een breed genre), sf (ook erg breed, Matrix vind ik bijvoorbeeld erg gaaf). Een hele tijd heb ik ook Star Wars nog genegeerd, maar heb het ooit toch eens een poging gegeven en deze kon me wel zeer boeien. Ik had alleen maar ruimtescenes verwacht, maar er gebeurde juist heel in mooie gebieden. Toch zal ik geen poging geven om andere ruimtefilms/-series te bekijken.

  21. #171

    Standaard

    Tot op heden heb ik steeds geweigerd om manga-achtige films te zien, ik weet niet hoe het komt maar die films boeien mij echt niet. Onlangs heb ik Akira gekocht, wel nog steeds niet gezien, misschien kan deze film mij overhalen :wink:
    Voor de rest hoe ik wel van ieder genre, al hou ik wel het meest van actie, thriller, fantasy,Drama, Science Fiction, ... films. Komedie (vooral slapsticks) spreken mij ook niet erg aan, met uizondering van O Brother where Art Thou?, The Big Lebowski, .....

  22. #172

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Cloud
    Ik heb ook al Thaise, Chinese, Singaporese (?) films gezien, maar aan Indische Bollywood films ga ik me niet wagen.
    Ik heb er nog nooit ene gezien.
    Misschien heb ik gewoon een clichébeeld over Indische films.
    Ach, India heeft een massaproductie, en dan is het niet gek dat veel indiase films standaard zijn. Maar toch zitten er veel uitblinkers bij! Die qua diepgang, visuele elementen en uitwerking van karakters toch sterk zijn!

    Devdas, Mohabbatein, Hum Dil De Chuke Sanam zijn toch heel sterk en aanraders imho.

    Ik zelf weiger niets uit principe Ik sta open voor veel soorten films, maar ik heb wel een voorkeur. Met deze instelling ben ik heel vaak verrast door kleine nietszeggende films die mij uiteindelijk veel plezier hebben bezorgd.
    The mind is like a parachute, it only functions when its open

  23. #173

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Evil Hobbit
    Nederlandse neukfilms
    Turks fruit zeker vergeten.

  24. #174

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Vinod
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Cloud
    Ik heb ook al Thaise, Chinese, Singaporese (?) films gezien, maar aan Indische Bollywood films ga ik me niet wagen.
    Ik heb er nog nooit ene gezien.
    Misschien heb ik gewoon een clichébeeld over Indische films.
    Ach, India heeft een massaproductie, en dan is het niet gek dat veel indiase films standaard zijn. Maar toch zitten er veel uitblinkers bij! Die qua diepgang, visuele elementen en uitwerking van karakters toch sterk zijn!

    Devdas, Mohabbatein, Hum Dil De Chuke Sanam zijn toch heel sterk en aanraders imho.

    Ik zelf weiger niets uit principe Ik sta open voor veel soorten films, maar ik heb wel een voorkeur. Met deze instelling ben ik heel vaak verrast door kleine nietszeggende films die mij uiteindelijk veel plezier hebben bezorgd.
    Vinod heeft helemaal gelijk, hoewel het aantal kaskrakers uit India in de jaren 80 een stuk hoger lag dan nu het geval is en ligt de nadruk momenteel wat meer op actie en soms zelfs modernere "problemen" (homofilie wordt nu soms zelf voorzichtig aangeraakt). Wat ik zelf een zeer goede Bollywood blijf vinden is K3G.

  25. #175

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Vinod
    Ach, India heeft een massaproductie, en dan is het niet gek dat veel indiase films standaard zijn. Maar toch zitten er veel uitblinkers bij! Die qua diepgang, visuele elementen en uitwerking van karakters toch sterk zijn!

    Devdas, Mohabbatein, Hum Dil De Chuke Sanam zijn toch heel sterk en aanraders imho.
    Ik ben zelf enigszins opgegroeid met Bollywoodfilms, maar in mijn pubertijd er zwaar afstand van gedaan. Ik kon niet meer tegen die mierzoete melodrama's en de nieuwe liedjes in de nieuwere films vond ik niet mooi. De inmiddels klassieke Bollywoodnummers van Mohammed Ravi, Lata, Asha Boshlee, Kishore Kumar, etc kan ik daarintegen wel weer horen.
    De laatste paar jaren heb ik toch de drang om een paar klassiekers weer eens te zien zoals Sholay, maar de film die ik gelukkig op video heb en ik nog steeds erg mooi vind is Mother India. Het acteerspel, het tragische verhaal, de prachtige liedjes, een waar Bollywoodmeesterwerk.

    Ik denk dat de gemiddelde Westerling stapeldol wordt van de overacting in de films, mierzoete liedjes en vaak terugkomende verhaallijnen, maar ook hier geldt zoals ik elk genre dat het zijn klassiekers heeft die zeker de moeite waard zijn om te bekijken. Devdas is volgens veel Bollywoodliefhebbers een klassieker, maar ik geniet toch liever van een dramatische film als Breaking the Waves. Het einde van Devdas vond ik trouwens wel mooi.

Pagina 7 van 12 EersteEerste ... 34567891011 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •