De resultaten 1 tot 15 van 15 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Video camera advies graag.

    Ik ga deze vakantie naar Japan toe voor 3 weken en dan zou ik graag een video camera mee willen nemen om alles vast te leggen.
    Helaas heb ik weinig verstand van al dat moois dat er op de markt is tegenwoordig dus vandaar dat ik jullie hulp nodig heb.

    Mijn budget is rond de 500 euro en ik zoek eentje die handig in het gebruik is en die ik met een USB draadje kan verbinden aan mijn PC.
    Ook moeten de batterijen lang mee gaan.

    Dus is er iemand op dit forum die mij kan helpen?
    En zet er ook bij waarom precies "die" camera.

    Alvast bedankt.

  2. #2

    Standaard

    Geen direct advies, wel enkele (misschien bruikbare) tips.

    Neem in je budget mee dat je er extra's bij wilt hebben. Accu('s), oplader, stevig tasje, garantie. Iets van 50 tot 70 euro, denk ik.

    In de prijsklasse rond 450-500 euro zitten veel bekende merken en wat ik aan advies (van de deskundige winkels, niet Mediamarkt) heb meegekregen: er zit weinig merkbaar verschil in kwaliteit. Alles is even stevig, stabiel om te filmen en verschil zit vaak in zoomniveau (600x of 800x digitaal bijv).

    Stap een winkel binnen en leg een camera in je hand. Welke voelt goed (grote of kleine handen), wat werkt vertrouwt of welke vind je een goed merk? Hier vind ik MM wel goed voor, niets zit achter glas oid.


    En online is alles goedkoper te vinden, je kan je budget soms makkelijk met 100 euro verhogen. Bijv JVC GZ-MC200: € 500 of € 750.. wat betaal je liever? Het is maar hoeveel vertrouwen je in een winkel hebt.

  3. #3

    Standaard

    En wat kan ik dan beter nemen 1 met hardeschijf of 1 zonder?

    En zijn hier ook mensen die wel wat ervaring hebben met camcorders?
    Zo ja wat raden die mij aan?

  4. #4

    Standaard

    Let niet te veel op 600x of misschien nog meer digitale zoom!!! Optische zoom is het enige dat telt!!

    Daarnaast kun je bij een speciaalzaak ook misschien aankloppen met een internetprijs en dan krijg je hem misschien ook voor dezelfde (of iets hogere) prijs mee, maar heb je wel de service van de winkel op de hoek.
    Ik spreek uit ervaring met de aanschaf van mijn Sony HDR-HC1, die ik bij de speciaalzaak met ongeveer €600,- korting heb meegekregen.
    "Kinda wobbly" (Bambi, 1942)
    Mijn thuispagina met DVD-collectie | Mijn interview

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Don Lolkema
    En wat kan ik dan beter nemen 1 met hardeschijf of 1 zonder?

    En zijn hier ook mensen die wel wat ervaring hebben met camcorders?
    Zo ja wat raden die mij aan?
    Heb tot nu toe alleen ervaring met digitale camcorders met tape en dat bevalt me prima. Veel camcorders met HD nemen op in MPEG2. Dat klinkt mooi, maar het is een rotformaat om in te monteren (hoewel dat met de nieuwste versies van montagesoftware langzaam beter begint te gaan). Tape-camera's zijn meestal in DV-formaat.
    "Kinda wobbly" (Bambi, 1942)
    Mijn thuispagina met DVD-collectie | Mijn interview

  6. #6

    Standaard

    Dat MPEG is geen probleem ik heb Adobe Premiere Elements 2.0 al in huis.
    Maar dank je voor je advies.
    Maar wat zijn nou een beetje specaal zaken zeg maar?

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Don Lolkema
    Dat MPEG is geen probleem ik heb Adobe Premiere Elements 2.0 al in huis.
    Maar dank je voor je advies.
    Maar wat zijn nou een beetje specaal zaken zeg maar?
    Ik weet niet in welke regio je woont, maar vaak zijn de kleinere foto/video winkels een betere plaats om dergelijke spullen te kopen dan de grote winkels/ketens als MediaMarkt, It's, Radio Modern als het gaat om deskundigheid en informatie richting de klant.
    Die ketens zijn vaak wel goedkoper, maar als je doorvraagt bij je lokale kleine speciaalzaak, dan is daar vaak ook wel iets te regelen.

    Ik heb bijvoorbeeld zelf mijn camera recentelijk gekocht bij Foto Schievink te Papendrecht (ga ik over een klein half jaar heen verhuizen, dus winkel in de buurt ), maar ben daar heen gestapt met de internetprijs van Correct uit Rotterdam bijvoorbeeld. Nu was die prijs bij Correct heel scherp en onderdeel van een totale set, waar ik bijvoorbeeld de aluminium koffer niet van hoefde te hebben. Maar bij Schievink hebben ze me de camera voor dezelfde prijs meegegeven.
    "Kinda wobbly" (Bambi, 1942)
    Mijn thuispagina met DVD-collectie | Mijn interview

  8. #8

    Standaard Re: Video camera advies graag.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Don Lolkema
    Ik ga deze vakantie naar Japan toe voor 3 weken en dan zou ik graag een video camera mee willen nemen om alles vast te leggen.
    Helaas heb ik weinig verstand van al dat moois dat er op de markt is tegenwoordig dus vandaar dat ik jullie hulp nodig heb.

    Mijn budget is rond de 500 euro en ik zoek eentje die handig in het gebruik is en die ik met een USB draadje kan verbinden aan mijn PC.
    Ook moeten de batterijen lang mee gaan.

    Dus is er iemand op dit forum die mij kan helpen?
    En zet er ook bij waarom precies "die" camera.

    Alvast bedankt.
    Als je geen filmer bent is het zonde eenmalig zo'n duur ding te kopen. Ik heb er ooit ook eentje gekocht voor een specifiek doel, en nou staat ie al een jaar in de kast. Ik ben namelijk wel een verwoede hobbyfotograaf.
    Zou willen dat DVD m'n enige verslaving was!

  9. #9

    Standaard Re: Video camera advies graag.

    Mijn budget is rond de 500 euro en ik zoek eentje die handig in het gebruik is en die ik met een USB draadje kan verbinden aan mijn PC.
    Ook moeten de batterijen lang mee gaan.
    Alvast bedankt.
    Ook zware lithiumbatterijen raken vrij snel op. Je moet absoluut een reservebatterij er bij kopen, zeker op vakantie, anders sta je precies op het verkeerde moment leeg. Met veelvuldig gebruik van je schermpje en je motorzoom vreet het echt batterijen.
    Zou willen dat DVD m'n enige verslaving was!

  10. #10

    Standaard

    Ga toch een keer naar een grote MM, want daar staan wel alle beschibare merken en types keurig op een rij, veelal in prijsvolgorde. Laat je niet gek maken voor 500 x digitale zoom, want bij drievoudige optische zoom, kun je al bijna niet meer uit de hand filmen, maar heb je statief nodig.
    En dan nog iets. Bij 10 voudige optische zoom, blijft je beeld van 1.000.000 pixels steeds 1.000.000 pixels. Bij digitale zoom vindt er als het ware een uitsnijding uit je beeld plaats, dus geen echt inzoomen, en wordt die uitsnijding uitvergroot. Dus resteren dan alleen nog de pixels van je uitsnijding, en dat kan dat teruglopen tot ca. 10.000 pixels, nou dan heb je knudde beeldkwaliteit.
    Zou willen dat DVD m'n enige verslaving was!

  11. #11

    Standaard Re: Video camera advies graag.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Henk Heideveld
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Don Lolkema
    Ik ga deze vakantie naar Japan toe voor 3 weken en dan zou ik graag een video camera mee willen nemen om alles vast te leggen.
    Helaas heb ik weinig verstand van al dat moois dat er op de markt is tegenwoordig dus vandaar dat ik jullie hulp nodig heb.

    Mijn budget is rond de 500 euro en ik zoek eentje die handig in het gebruik is en die ik met een USB draadje kan verbinden aan mijn PC.
    Ook moeten de batterijen lang mee gaan.

    Dus is er iemand op dit forum die mij kan helpen?
    En zet er ook bij waarom precies "die" camera.

    Alvast bedankt.
    Als je geen filmer bent is het zonde eenmalig zo'n duur ding te kopen. Ik heb er ooit ook eentje gekocht voor een specifiek doel, en nou staat ie al een jaar in de kast. Ik ben namelijk wel een verwoede hobbyfotograaf.
    Oh ik kan me zelf verzekeren dat ik niet eenamalig dat ding gebruik.
    Maar goed leuk om weer een mening van iemand anders te horen.

    Zijn er nog meer mensen met advies?

  12. #12

    Standaard

    Ik raad je ook aan het in een fotospeciaalzaak te halen. Ik werk er zelf en kom dus wellicht niet helemaal objectief over, maar de ervaring leert dat de klanten veel meer tevreden zijn over de service bij een dergelijke zaak. Sterker nog: we krijgen regelmatig mensen met problemen in toestellen die ze bij grote ketens hebben gehaald...

  13. #13

    Standaard Re: Video camera advies graag.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Don Lolkema
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Henk Heideveld
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Don Lolkema
    Ik ga deze vakantie naar Japan toe voor 3 weken en dan zou ik graag een video camera mee willen nemen om alles vast te leggen.
    Helaas heb ik weinig verstand van al dat moois dat er op de markt is tegenwoordig dus vandaar dat ik jullie hulp nodig heb.

    Mijn budget is rond de 500 euro en ik zoek eentje die handig in het gebruik is en die ik met een USB draadje kan verbinden aan mijn PC.
    Ook moeten de batterijen lang mee gaan.

    Dus is er iemand op dit forum die mij kan helpen?
    En zet er ook bij waarom precies "die" camera.

    Alvast bedankt.
    Als je geen filmer bent is het zonde eenmalig zo'n duur ding te kopen. Ik heb er ooit ook eentje gekocht voor een specifiek doel, en nou staat ie al een jaar in de kast. Ik ben namelijk wel een verwoede hobbyfotograaf.
    Oh ik kan me zelf verzekeren dat ik niet eenamalig dat ding gebruik.
    Maar goed leuk om weer een mening van iemand anders te horen.

    Zijn er nog meer mensen met advies?
    Als je nou gewoon de camera van Henk overkoopt...

  14. #14

    Standaard

    Onder het motte van "laten we weer een een verschrikkelijk oud topic oprakelen" graag aandacht voor het volgende;

    Ik ben in de markt voor een nieuwe videocamera en dit wordt de eerste keer dat er eentje aangeschaft gaat worden.
    Maar nu heb ik geen flauw idee waar ik naar moet kijken, waar op te letten en wat absoluut niet te kopen of naar te kijken.

    Het toestel gaat gebruikt worden bij een bruiloft volgend jaar, opnames te maken tijden mijn sport vanaf een statief (bowlen, de nadruk ligt dan op de zwaaiende beweging met mijn arm) en moet de volgende eigenschappen bezitten:

    *Goede lens met goede optische zoom.
    *Een eigen geheugen in de vorm van een HDD.
    *Een goede/lange batterijduur.
    *Een LCD-scherm.
    *Direct aan te sluiten op een HDTV.
    *Het moet (?) een HD (1080p ?) camera zijn (al weet ik niet hoe belangrijk dit zal zijn).
    *Prijsklasse tot een maximum van €500,-

  15. #15

    Standaard

    Mijn oog is op dit moment gevallen op deze de Sony HDR-XR105E .
    Deze heeft eigenlijk alle eerder genoemde eisen wel en is al voor zo'n €525,- te koop waarna Sony nu een actie heeft met €100,- cashback. Dan zou deze €425,- gaan kosten wat mooi binnen het budget past.

    Iemand hier nog andere suggesties?

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •