De resultaten 1 tot 9 van 9 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Divx speler met HDMI

    Hallo allemaal,

    ik ben hier nieuw, dus vergeef me als ik domme vragen stel...

    Ik heb recentelijk een HD-Ready LCD-tv gekocht voor op de slaapkamer met (volgens mij) een DVI-aansluiting.

    Nu geeft mijn dvd-speler daar wat kuren en ben ik dus op zoek naar een nieuwe. Ik wil graag een dvd-speler kopen die ook divx kan afspelen, maar omdat mijn huidige boxen nog prima bevallen, wil ik geen complete set incl. nieuwe surround set kopen.

    1. Kan ik een losse set kopen en gewoon gebruik maken van mijn huidige boxen?

    2. Moet ik i.v.m. het beste beeld (HD??) nog ergens op letten?

    3. Hebben jullie een setje in gedachten waar in naar zou kunnen kijken, die alles heeft wat ik nodig zou hebben?

    Bedankt alvast voor de hulp!!

  2. #2

    Standaard

    Hallo, welkom hier.

    Zou je eerst om te beginnen eens je budget willen geven, dan kunnen we in ieder geval wat beter adviseren.
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  3. #3

    Standaard

    Budget is niet erg veel... Omdat het voor de slaapkamer is, mag het niet al te veel kosten, hou het op... maximaal € 250

  4. #4

    Standaard

    Afgaand op de titel: in MediaMarkt in België staat een dvd speler van Thomson te koop, die divx kan afspelen, én een HDMI aansluiting heeft, voor de prijs van de volle 89 euro... of het wat is, daar kan ik je niet bij helpen. Maar gezien je beperkte budgetje misschien het overwegen waard.

  5. #5

    Standaard

    Ik vraag me echt af wat je nu wil

    Quote:

    >>Nu geeft mijn dvd-speler daar wat kuren en ben ik dus op zoek naar een nieuwe. Ik wil graag een dvd-speler kopen die ook divx kan afspelen, maar omdat mijn huidige boxen nog prima bevallen, wil ik geen complete set incl. nieuwe surround set kopen. <<
    Geen complete set? Je wil je boxen houden?

    Daarna vraag je:

    1. Kan ik een losse set kopen en gewoon gebruik maken van mijn huidige boxen?

    2. Moet ik i.v.m. het beste beeld (HD??) nog ergens op letten?

    3. Hebben jullie een setje in gedachten waar in naar zou kunnen kijken, die alles heeft wat ik nodig zou hebben?


    Zo maak je mensen gek

    Als je eerst eens verteld wat voor speakers en hoeveel je er dan wel niet hebt vermeld, zou dat al een beetje helpen, wat bedoel je met een set ? goedkope setjes komen met speakers, wat voor TV heb je recent gekocht?


    Ik weet wel een zeer goede DVD speler, met Divx etc etc, en die heeft ook nog eens een HDMI aansluiting. Maar op een losse DVD speler kun je je speakers niet aansluiten. Er komt minimaal 30 euro bij voor een kabel. Dan heb je voor 130 euro een hele goede (op beeld gebied) Divx met HDMI speler , incl kabel, en voor dat geld dien je dan wel even nog te shoppen. voor 120 euro kun je dan misschien eens de 2e hands markten opduiken om een surround reciever aan te schaffen.

    Je zult even de moeite moeten nemen om te vermelden wat je hebt, en wat je wilt. Voor 250 euro moet je niet verwachten dat je een set krijgt waarop een HDMI aansluiting zit en waarop je speakers kunt aansluiten, je dient echt even te vermelden wat voor speakers het zijn, en als het al speakers zijn van zo'n compleet setje , dan kun je dat in de meeste gevallen ook wel vergeten, die speakers gaan over het algemeen alleen optimaal met de set waaraan zij gekoppeld zijn.... dat soort speakers zijn eigenlijk de naam speaker niet waardig.
    Ik ben benieuwd wat je nu echt wilt en wat je al hebt....
    Have fun and enjoy your collection

  6. #6

    Standaard

    Ik heb een surround setje met 5 losse speakers en een subwoofer. Ik heb een Daewoo LCD-tv gekocht, weet zo even het precieze type niet.

    Maar ik begrijp dat ik niet een losse speler kan kopen en daar mijn eigen setje op aansluiten, dan weet ik in ieder geval dat ik een nieuwe setje ga kopen.

    Ik ga er dus ook vanuit dat ik dus inderdaad voor het beste beeld een dvd-speler met HDMI-aansluiting moet kopen, ik geloof dat er verlengkabels zijn aangezien mijn tv DVI heeft?

  7. #7

    Standaard

    Probeer even de modelnummers door te geven, dan kan men je hier beter helpen. wat de 1 een speaker noemt, is voor een ander die naam niet waard. Ook wil men graag weten of de sub actief(een eigen versterker heeft) of passief is(een gewone, maar dan wat grotere speaker, die volledig afhankelijk is van de versterker van de set waarop hij aangesloten wordt)

    Er zijn inderdaad kabels/verloopstukjes die van HDMI overgaan in DVI... je TV is dan waarschijnlijk niet HD Ready....
    Have fun and enjoy your collection

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door M-a-d-m-a-n
    Maar ik begrijp dat ik niet een losse speler kan kopen en daar mijn eigen setje op aansluiten, dan weet ik in ieder geval dat ik een nieuwe setje ga kopen.
    Waarom zou je dit niet kunnen ???
    Gezien je nu een surround setje hebt, neem ik aan dat die:
    * ofwel een digitale coax ingang
    * ofwel een digitale optische ingang
    * ofwel 5+1 cinch-ingangen heeft
    Je moet dus gewoon een DVD-speler zien te vinden die de juiste audio-uitgangen heeft om aan jouw setje aan te sluiten.

  9. #9

    Standaard

    als ik goed luister is wat jij je 'dvd-speler' noemt niet een dvd-speler maar het centrale apparaat van een 'setje'. Daar stop je inderdaad dvd's in, maar feitelijk is het één apparaat dat bestaat uit:
    - dvd-speler
    - decoder
    - versterker

    Op zo'n apparaat kun je inderdaad boxen aansluiten. Op een dvd-speler niet.
    Dan heb je een decoder en een versterker nodig (die twee samen heten een AV-versterker en als er een radio-ontvanger is ingebouwd een AV-receiver).

    Dus:
    Ja je kan een aparaat kopen, maar als je ook van het geluid wilt genieten zul je een dvd-speler én een AV-receiver moeten kopen.
    Dan kun je in principe ook je boxen blijven gebruiken (maar zoals DVDProfilersFilmgek al aangeeft, voor de sub eigenlijk alleen als het een actieve sub is), al kan het zijn dat je andere stekkertjes aan je snoeren moet zetten.
    Wat ook kan (simpeler) is een compleet setje kopen. Meestal is dat dan weer INCLUSIEF boxjes. Misschien een beetje jammer (omdat je geld uitgeeft aan iets dat je al hebt), maar het voordeel is dat je boxjes hebt die PASSEN bij je set, wat de sound (als het goed is) ten goede komt. Dat is vaak de goedkoopste oplossing.

    De beste, ... ja dan praten we toch over 'losse componten'. Een beetje aardige set (AV-receiver, dvd-speler en boxen) kun je vanaf zo'n 400 Eurii krijgen, maar je kunt ook receivers of boxen kopen van 1000 Eurii elk, ..eh.. of 10.000 elk, ... etc.
    Ruwweg stel ik dat een verdubbeling van de kwaliteit (voorzover je dat zo kunt stellen) je een vertienvoudiging van de prijs zult ontmoeten.

    Niet zo gek dus dat er van die vogels zijn die een virus oplopen. Het upgrade-virus. Niet te genezen en erg kostbaar.
    Extra waarschuwing: via dit forum kun je daarmee besmet raken.
    ... naar mijn bescheiden mening dan hè

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •