Sony en Samsung gaan nauw samenwerken

3 maal S, Sony, Samsung en Samenwerking

Een ongebruikelijke samenwerking in de Oosterse wereld tussen Korea (Samsung) en Japan (Sony) gaat steeds dieper. De merknaam Sony zakt de laatste jaren langzaam in waarde, die van Samsung staat voor het eerst sinds de oprichting van Samsung hoger dan die van Sony, dit volgens een jaarlijkse Interbrand BusinessWeek poll. Ook moet Sony op diverse gebieden marktaandeel prijsgeven aan Samsung. Maar in plaats van ertegen te strijden heeft Sony de besloten de handen in elkaar te slaan met Samsung. Zo is er een gezamelijke investering van twee miljard dollar gaan in een LCD fabriek, wordt er samengewerkt in de Blu-Ray groep en als laatste krijgen beide bedrijven beschikking over 24.000 patenten om zo gepatenteerde componenten te kunnen maken en productieprocessen te optimaliseren. Sony is lange tijd zelfstandig gebleven, al werd er voor een enkele productgroep wel samenwerking gezocht, zoals Ericsson voor mobiele telefoons en zelfs met Philips op andere gebieden. Nu Sony echter zwaar moet snijden in diverse kosten, is deze samenwerking een ideale uitkomst, die voor Samsung juist een welkome aanvulling is.

Bewerking : Edgar Smit

Recente artikelen

Laatste reacties

Er zijn nog geen reacties. Geef als eerste een reactie in dit topic!

Filteren

Tags

Meer >

Archief

Meer >

Deel deze pagina