American Chopper: The Series - Seizoen 1 (Box 2)

30-10-2005

7

American Chopper: The Series - Seizoen 1 (Box 2) (DVD)

Enkele kilometers buiten de stad New York ligt Orange County. Hier, in het plaatsje Rock Tavern vinden we de werkplaats van Orange County Choppers, ook wel bekend als OCC. In deze werkplaats bouwen de werklui van OCC, onder leiding van Paul Teutul Senior, aan de meest waanzinnige motorfietsen. Al deze motoren, ook wel Custom Choppers genoemd, zijn uniek en specifiek gemaakt voor de eigenaar. De meeste ontwerpen komen uit het brein van Paul Teutul Junior en aangezien hij nogal slordig en lui van aard is, komt het vaak tot woorden met zijn vader die graag de touwtjes in handen heeft.

In deze tweede box van de succesvolle serie zijn weer enkele afleveringen verzameld uit het eerste seizoen. Ook deze keer staan de afleveringen niet in de juiste volgorde. De volgende afleveringen zijn te vinden op deze uitgave: Daytona Bike Week (aflevering 6), Old School Chopper Bike 1 & 2 (aflevering 8 en 9) en Comanche Bike (aflevering 10 en 11).
Ook in deze afleveringen kunnen we weer meegenieten van de gang van zaken binnen OCC. De bouw van de motoren en de onderlinge ruzies zijn slechts enkele van de zaken die we als kijker kunnen zien. In de aflevering Daytona Bike Week gaan de mannen richting Daytona Beach voor de jaarlijkse motorshow en hier krijgen ze veel positieve reacties van de aanwezige mensen. De dubbelaflevering Old School Chopper Bike gaat over een motor die Paul Sr. samen maakt met een jonge werknemer van OCC, Cody. Samen gaan ze aan de slag om een echte ouderwetse chopper te maken. En als laatste is er nog de dubbelaflevering Comanche Bike waar Paul Jr. een motor maakt die is gebaseerd op een Amerikaanse legerhelikopter.
Kortom, weer genoeg leuke afleveringen die garant staan voor ruim 250 minuten genieten.

Genre: TV
Jaar: 2003
Speelduur: 250 min
Verpakking: Digipack
Uitgever: Discovery Channel
EAN: 8714221020564

De beeldkwaliteit van deze tweede box is gelijk aan die van de eerste. Ook deze afleveringen staan weer in het formaat 1.33:1 op de DVD\'s. De beeldkwaliteit is bijna gelijk aan hoe ze op de televisie uitgezonden worden. Een redelijk scherp beeld met af en toe wat softe momenten. Kleuren, contrast en zwartniveau zijn voldoende, maar geen van alle echt optimaal. De afleveringen zijn op video opgenomen wat resulteert in een zwarte lijn rond personen en objecten. Verder zien we regelmatig wat beeldruis en ook is er soms wat posterisatie aanwezig.
De afleveringen zijn verdeeld in 4 hoofdstukken en de optionele Nederlandse ondertiteling is duidelijk te lezen en staat op een goede hoogte in het beeld.

Het geluid tijdens de afleveringen komt van een Dolby Digital 2.0 track (192 kb/s). De monotracks leveren geluid tijdens de afleveringen en dat is eigenlijk alles wat er over de tracks te vertellen valt. Het geluid klinkt wel mooi helder en beschadigingen zijn niet aanwezig, maar de tracks hebben duidelijk hun beperkingen maar voldoen prima voor een serie zoals deze.

De menu\'s worden weergegeven in het formaat 1.33:1 en het achtergrondgeluid is Dolby Digital 2.0 (192 kb/s).

Er zijn geen extra\'s aanwezig op deze uitgave.

Ook de tweede box van American Chopper bevat weer enkele vermakelijke afleveringen van de populaire serie. Het geruzie van vooral vader en zoon Paul Teutul zorgt wederom voor veel vermaakt en uiteraard blijft het altijd mooi om te zien hoe ze wederom een prachtige motor in korte tijd in elkaar weten te zetten. De box bevat wederom vijf afleveringen die niet in de juiste volgorde op de DVD\'s te vinden zijn. Wat hier de reden van is, blijft slechts gissen. De beeld en geluidskwaliteit is wederom niet echt heel goed, maar wel voldoende voor een serie zoals deze. Ook zijn er deze keer geen extra\'s te vinden op de DVD\'s. Een verplichte aanschaf voor de mensen die ook de eerste box in bezit hebben, want anders ben je wel heel snel uitgekeken en met deze tweede box kan je er weer even tegenaan.