Desperate Housewives - Seizoen 2

27-10-2006

6.9

Desperate Housewives - Seizoen 2 (DVD)

In een luxe buitenwijk ergens in Amerika bevindt zich de straat Wisteria Lane. In eerste instantie lijkt dit dé ideale straat waar slechts mensen wonen die het goed voor elkaar hebben. Het spreekwoord zegt, elk huisje heeft zijn kruisje, en dat is ook zeker hier het geval. Achter de deuren van de luxe woningen in Wisteria Lane gebeurt heel wat meer dan het geval lijkt. Ga mee en neem een kijkje in de soms bizarre, maar ook interessante levens van enkele bewoners, waaronder Bree Van De Kamp (Marcia Cross), Gabrielle Solis (Eva Longoria), Susan Mayer (Teri Hatcher), Lynette Scavo (Felicity Huffman) en Edie Britt (Nicollette Sheridan). Deze vrouwen hebben allemaal zaken in hun leven waarmee ze moeten zien om te gaan, zo goed en kwaad als het kan. Ook hebben ze elk een geheel eigen aanpak voor de problemen die op hun pad liggen.

Het eerste seizoen van Desperate Housewives sloeg in Amerika in als een bom. Wekelijks zaten er miljoenen mensen aan de buis gekluisterd en was de serie het gesprek van de dag. Uiteraard waren de verwachtingen dan ook hoog gespannen bij de aanvang van het tweede seizoen, maar helaas werden de verwachtingen niet echt waar gemaakt. Vooral in het begin lijkt de show zijn weg een beetje te zoeken en weten de makers niet echt welke kant ze op moeten gaan. Het eerste seizoen stond dan ook voornamelijk in het teken van de raadselachtige dood van buurvrouw Mary Alice Young, een verhaallijn die vooral op aandringen van de studio netjes afgerond werd aan het einde van het seizoen. Toch blijft ze af en toe nog wel commentaar leveren bij de afleveringen, iets dat niet helemaal strookt met hoe seizoen één afgerond werd. Door het ontbreken van deze verhaallijn is het soms wat onduidelijk wat er gaat gebeuren, maar gelukkig herstelt de show zich halverwege goed en zijn de laatste afleveringen weer stukken beter. De dood van de buurvrouw en de zoektocht naar de toedracht hiervan, schepte een band tussen de hoofdpersonen en deze band lijkt wat verloren nu ze allemaal weer een beetje hun eigen leven leiden. Over het geheel genomen is het tweede seizoen wel de mindere ten opzichte van het eerste, maar voor de fans van het eerste uur valt er nog genoeg te genieten. Veel zaken die aan het einde van het eerste seizoen nog onduidelijk waren worden nu verder uitgewerkt. Zo was aan het einde van seizoen één te zien hoe er een nieuwe buurvrouw in de straat kwam wonen, een vrouw die iets mysterieus in haar kelder lijkt te verbergen. Ook kunnen we zien hoe het Carlos vergaat in de gevangenis en hoe Bree omgaat met de dood van haar man en een nieuwe man in haar leven. Susan en Mike hebben het verder maar druk met hun relatie verder uit te diepen en Lynette begint aan een nieuwe baan. Zoals gezegd dus veel nieuwe verwikkelingen die de fans genoeg zal bezig houden. De wat ontbrekende samenhang tussen de personages en de onzekere richting waarin de afleveringen soms gaan, zorgen ervoor dat het tweede seizoen dus iets minder sterk is dan het eerste, maar toch kan deze serie nog altijd tot de betere gerekend worden. De kenmerkende humor is behouden gebleven en de karakters zijn inmiddels zo goed uitgewerkt en bekend dat het allemaal erg herkenbaar overkomt. Hopelijk weten de makers zich te herstellen en terug te komen met een ijzersterk derde seizoen.
De betrokken actrices zetten allemaal weer een goede prestatie neer, iets wat deze serie boven veel andere doet uitsteken. De hoofdrolspeelsters worden aangevuld met een goede ondersteunende cast.
Alle 23 afleveringen van het tweede seizoen zijn te vinden in deze boxset, verdeeld over zes schijven. Deze keer is er ook een zevende schijf te in de uitgave te vinden waarop enkele extra\'s geplaatst zijn.

Genre: Drama, Komedie/Humor, TV
Jaar: 2005
Speelduur: 960 min
Verpakking: Slimcase (7x)
Ondertiteling: Nederlands, Deens, Engels, Fins, En vele andere
Uitgever: Buena Vista / Touchstone
EAN: 8717418097585

• Marc En Mam
  • Van Concept Tot Uitzending
  • De Tv-huisvrouw Als Rolmodel
  • Marc's Mooiste: De Favoriete Scènes Van Ontwerper Marc Cherry
  • Nooit Uitgezonden Verhaallijnen
  • Mode En Couture
  • Sappige Scènes
  • Promo "Het Hele Verhaal

De afleveringen van dit seizoen zijn weer opgenomen in HD en dat is dan ook terug te zien aan de beeldkwaliteit. Het beeld is mooi scherp en bevat veel detail. Soms zijn er wel wat softe momenten aanwezig, maar dit gelukkig niet al te vaak. De kleuren komen prachtig over en ogen natuurlijk, goed verzadigd en lekker fel. Contrast, schaduwdetail en zwartniveau zijn ook allemaal ruim voldoende. Edge enhancement en filmgrain zijn soms zichtbaar, verder zijn er geen artefacten te bespeuren. Een uitstekende beeldkwaliteit wederom
De afleveringen zijn verdeeld in 10 hoofdstukken en de optionele ondertiteling is duidelijk te lezen, maar staat veel te hoog in het beeld.

Het geluid bij de afleveringen wordt wederom verzorgd door een Dolby Digital 5.1 track (384 kb/s) in de originele Engelse taal. Het geluid is vergelijkbaar met dat van het eerste seizoen en daarom ook weer prima te noemen. Het geluid richt zich voornamelijk op de voorste kanalen, maar dit komt vooral door het karakter van de show. Het geluid bestaat dan ook voornamelijk uit dialoog en dit wordt netjes weergegeven door het middenkanaal. De achterkanalen laten soms wat omgevingsgeluiden horen en wat lichte muziek. De voorkanalen laten de muziek en overige geluiden horen en vooral tijdens de scènes met muziek komt de track echt tot leven. Het LFE kanaal heeft tenslotte weinig te doen, maar ook dit is toe te schrijven aan de show zelf. Het geluid klinkt verder mooi helder en beschadigingen of ruis zijn niet aanwezig.

De menu\'s worden anamorf weergegeven in het formaat 1.78:1 en het achtergrondgeluid is Dolby Digital 2.0 (192 kb/s).

Op de uitgave van seizoen één waren veel extra\'s te vinden, iets wat hier wat tegenvalt, zeker in direct vergelijk. Bij het eerste seizoen waren de extra\'s verdeeld over alle aanwezige schijven, maar hier is er speciale bonusdisc bijgeleverd waarop alle extra\'s verzameld zijn.
De schijf begint bij het opstarten met enkele trailers van andere Buena Vista uitgaven, namelijk Lost - Seizoen 2, Grey\'s Anatomy - Seizoen 2, Alias - Seizoen 5, Scrubs - Seizoen 4 en Commander in Chief - Seizoen 1.

Marc En Mam (8min.)
De moeder en de jeugd van bedenker Marc Cherry stonden model voor de serie en hier praat Cherry met zijn moeder over zijn jeugd en de zaken die hiervan terug te vinden zijn in de show.
Het beeld is 1.33:1 en het geluid is Dolby Digital 2.0 (192 kb/s).

Van Concept Tot Uitzending (16 min.)
In deze featurette wordt het proces besproken wat ligt tussen het schrijven en uitwerken van de afleveringen tot de opnames hiervan. We zien hoe de verschillende verhaallijnen tot stand komen en wat hier allemaal bij komt kijken.

De Tv-huisvrouw Als Rolmodel (7 min.)
Een overzicht van allerlei huisvrouwen die te zien waren in verschillende series over de jaren heen en ook worden de huisvrouwen vergeleken met die uit Desperate Housewives.

Marc\'s Mooiste: De Favoriete Scènes Van Ontwerper Marc Cherry
De elf favoriete scènes van bedenker en schrijver Marc Cherry die apart te bekijken zijn of allemaal achter elkaar. Tevens levert hij commentaar bij de scènes.

Nooit Uitgezonden Verhaallijnen
Twee verhaallijnen uit twee verschillende afleveringen die niet gebruikt zijn. Deze scènes zijn te bekijken met of zonder commentaar van bedenker en schrijver Marc Cherry.

Deleted Scenes
Elf verwijderde scènes uit verschillende afleveringen. De scènes zijn te bekijken met of zonder commentaar van bedenker Marc Cherry.

Mode En Couture (10 min.)
Een featurette over het ontwerpen van de kleding dat gebruikt wordt in de serie. We zien hoe ontwerpster Catherine Adair zich voorbereidt op de verschillende afleveringen en de kleding die ze hiervoor moet maken of uitzoeken.

Sappige Scènes (2 min.)
De actrices bespreken hun meest pittige scènes van het tweede seizoen.

Promo \"Het Hele Verhaal\" (1 min.)
Het hele verhaal van seizoen in een vogelvlucht.

Het tweede seizoen van Desperate Housewives gaat verder waar het eerste ophield. Wederom kunnen we meekijken in de levens van de verschillende huisvrouwen die woonachtig zijn in de mooie straat, Wisteria Lane. Ze leven ogenschijnlijk perfecte levens, maar achter de deuren van de huizen gaan veel geheimen verborgen. Het tweede seizoen is wat minder van kwaliteit dan het sterke eerste, maar ook nu valt er weer genoeg te genieten voor fans van de show. Beeld en geluid zijn weer dik in orde en er zijn weer enkele extra\'s toegevoegd, alleen wat minder en wat minder interessant qua inhoud.