Gooische Vrouwen – Seizoen 2

20-11-2006

5.7

Gooische Vrouwen – Seizoen 2 (DVD)

Meer dan 1,5 miljoen mensen volgden in het televisieseizoen 2005-2006 wekelijks de belevenissen van de vier Gooische vriendinnen Cheryl, Claire, Anouk en Willemijn. De serie, naar een idee van Linda de Mol, werd uitgezonden door de commerciële zender Talpa. Het succes en de afsluiting van het eerste seizoen met een onvervalste ‘clifhanger’ betekende uiteraard een vervolg.
Dit tweede seizoen gaat verder waar het eerste seizoen eindigde. Claire van Kampen (Tjitske Reidinga) ligt in een coma, nadat zij als gevolg van een harde slag op het hoofd in het zwembad terecht was gekomen. De drie vriendinnen Cheryl (Linda de Mol), Willemijn (Annet Malherbe) en Anouk (Susan Visser) zijn er kapot van. Maar hebben zo ook hun eigen problemen. Willemijn en haar Evert (Leopold Witte) zijn vastbesloten te gaan scheiden. Omdat de hotelkosten de pan uitreizen, betrekt Evert het tuinhuisje. Als Evert vervolgens een vriendin krijgt, kan Willemijn dat maar slecht verkroppen. Anouk is vastbesloten een goede en verantwoordelijke moeder voor Vlinder te zijn. Haar ex-man Tom (Daniël Boissevain) lijkt van de aardbodem verdwenen. Anouk zweert geen seks meer te willen hebben, maar een jonge mannelijke oppas voor Vlinder doet haar seksverslaving weer hernieuwd opleven. Die mannelijke oppas is nodig, want Anouk heeft haar hulpje Tippi Wan (Cystine Carreon) de deur gewezen. Die wordt vrijwel direct aangenomen door Cheryl, die zwanger is. Cheryl weet niet zeker of haar Martin (Peter Paul Muller) wel de vader is. Kan zij haar twijfels geheim houden. Martin heeft andere problemen, zijn eerste Engelstalige CD lijkt een flop te worden. Dit en nog veel meer lief en leed delen deze vier vriendinnen in ’t Gooi. En nog steeds vinden alle vier bij psycholoog dr. Rossi (Derek de Lint) tijdens hun wekelijkse sessies een gewillig oor voor hun problemen.

Gooische Vrouwen is gemaakt naar een idee van Linda de Mol, die zelf één van de hoofdrollen speelt. De serie is een soort Nederlandse variant op het Amerikaanse Desperate Housewives en Sex and the City. Gooische Vrouwen is een gezellige soapserie over het lief en leed van vier vriendinnen. Met hun prachtige villa’s en andere aardse geneugten lijkt het hen aan niets te ontbreken, maar schijn bedriegt. Ook in dit tweede seizoen worden de vier uiteraard weer geconfronteerd met tal van problemen, zowel in de relationele sfeer als ook financieel. De totaal verschillende karakters vullen elkaar in de vriendschap goed aan. De cast is in dit tweede seizoen ongewijzigd gebleven. Dus de vier dames worden weer treffend gespeeld door Linda de Mol, Annet Malherbe, Tjitske Reidinga en Susan Visser. En de heren wederom door Peter Paul Muller, Leopold Witte en Daniël Boissevain. Dit tweede seizoen brengt de serie weinig nieuws. De verhaallijnen lopen door. Problemen zijn er nog steeds en lossen zich niet allemaal op. Er is niets veranderd, dus ook Derek de Lint is weer psychiater Dr. Rossi, die op een licht persiflageachtige wijze niets anders doet dan ‘luisteren’ naar de problemen van de dames. Ook dit tweede seizoen is geregisseerd door Will Koopman. Met gemiddeld 700.000 kijkers trok dit tweede seizoen minder kijkers dan het eerste. Mede hierdoor is het op dit moment nog onduidelijk of er een derde seizoen gaat komen van deze soapdramaserie.

Genre: TV
Speelduur: 360 min
Verpakking: Digipack in slipcase
  • Dolby Digital 2.0 - Nederlands
Ondertiteling: Geen
Uitgever: CNR Entertainment
EAN: 8714221037333

De serie heeft een 1.78:1 breedbeeldformaat en staat in deze verhouding anamorf op de DVD. Het beeld van deze serie is zeer goed. Het beeld oogt mooi, natuurlijk en is kleurrijk met goed verzadigde kleuren en een prima contrast. De scherpte van het beeld is eveneens goed, waarbij het beeld ook voldoende gedetailleerd is. De acht afleveringen van elke ruim 45 minuten zijn verspreid over 2 DVD’s; op elke DVD dus vier afleveringen. De aflevering zijn verder niet onderverdeeld in chapterstops. Per DVD is een optie om alle afleveringen aaneengesloten te bekijken. Een ondertiteling is niet aanwezig.

De serie is op televisie met stereogeluid uitgezonden. De soundtrack op DVD is een Dolby Digital 2.0 soundtrack (bitrate 192 kb/s). De soundtrack heeft een goed klinkend ruimtelijk geluidsbeeld. De ondertussen zo herkenbare begintune van de serie heeft een mooi ruimtelijk stereobeeld met daarbij ook een goed aanwezig laag. De dialogen zijn altijd goed te volgen. Je kunt eventueel de Dolby ProLogic IIx decodering inschakelen, maar de ruimtelijkheid van het geluid neemt daarbij maar beperkt toe. De serie klinkt het beste in gewoon stereo.

De breedbeeld menuschermen zijn geanimeerd en voorzien van achtergrondgeluid. Extra’s heeft deze set niet. De twee DVD’s zitten in een digipack verpakking voorzien van een slipcase.

Het tweede seizoen van de televisiesoapserie Gooische Vrouwen is het logische vervolg op het succesvolle eerste seizoen. In dit acht afleveringen tellende seizoen volgen je wederom de lotgevallen van vier totaal verschillende vrouwen die in een chique buurt in ’t Gooi wonen. De vier worden geconfronteerd met tal van problemen, die een voortzetting zijn van wat in seizoen één zich al afspeelde. De serie is naar een idee van Linda de Mol, die ook zelf één van de hoofdrollen speelt. Ook de rest van de cast van het eerste seizoen is weer voltallig van de partij. CNR Entertainment heeft ook dit seizoen uitgebracht in een nette digipack verpakking, waarbij de acht aflevering zijn verdeeld over 2 DVD’s. Het beeld is breedbeeld 1.78:1 en is van goede kwaliteit. Het geluid is een goed klinkende Dolby Digital 2.0 stereo track. Extra’s zijn er niet.