Imagine Me & You

30-11-2006

6.2

Imagine Me & You (DVD)

De goudeerlijke Heck (Matthew Goode) en de mooie Rachel (Piper Perabo) waren altijd al de beste jeugdvrienden en vormen nu het perfecte stel. Eerst verliefd, toen verloofd en nu op het punt elkaar het jawoord te geven. Tijdens de huwelijksceremonie valt het oog van Rachel op één van de gasten, de aantrekkelijke Luce (Lena Heady). Luce is eigenaresse van een bloemenwinkel en heeft de bloemen en corsages verzorgd. Kort ha de huwelijksdag nodigt Rachel Luce uit voor een etentje. Ze nodigt ook hun beste vriend Coop (Darren Boyd) uit. Coop had op de huwelijksdag al een oogje op Lena laten vallen. De pasgetrouwde Rachel weet niet wat ze met haar gevoelens voor Luce aanmoet.

Imagine Me & You is een ontroerende romantische film met een relativerend komische tintje. De Engelse regisseur Ol Parker vertelt met zijn regiedebuut een niet alledaags liefdesverhaal. Hij brengt dit verhaal, dat hij trouwens zelf geschreven heeft, op een gevoelige en integere manier op het witte doek. Een verhaal over vriendschap en liefde. Jaren van echte vriendschap en genegenheid hoeft niet direct te betekenen dat je ook echt verliefd op elkaar bent. Het gevoel van echte liefde kan zich verschuilen in dat ene korte moment. Dat moment dat dan zorgt voor een complete verwarring van emoties, maar waarin alles ook weer zo duidelijk lijkt en goed aanvoelt. De hoofdrollen worden gespeeld door Piper Perabo en Lean Heady. Alhoewel de film zich in Londen, Engeland afspeelt, zijn de beide hoofdrolspelers Amerikanen. De overige castleden, zoals Darren Boyd, Matthew Goode en Sue Johnston zijn wel allemaal van Engelse afkomst. De soundtrack maakt handig gebruik van enkele popsongs, die het sfeermoment op dat moment juist weet te accentueren. De film eindigt met de popsong “Happy Together”. Deze popsong begint met de woorden “Imagine Me & You’ en heeft een tekst die de film precies goed beschrijft. Imagine Me & You is gewoon een heerlijke feel-good film.

Genre: Romantiek
Jaar: 2005
Speelduur: 90 min
Uitgever: RCV Home Entertainment
EAN: 8713045211189

De film staat in de oorspronkelijke bedoelde beeldverhouding van 2.35:1 anamorf op deze DVD. Het kleurrijke beeld ziet er helder en natuurlijk uit. Contrast en zwartniveau zijn beide prima in orde. De scherpte is voldoende, evenals de detaillering van het beeld. In het beeld is constant en lichte mate van ruis aanwezig, die de detaillering van het beeld beïnvloed. Het beeld is vrij van spetters en beeldfouten. De film is verdeeld in 10 chapterstops. Dit is een DVD-5 (enkellaags), dus geen laagwisseling. De optionele Nederlandse ondertiteling (wit) is duidelijk en staat netjes geplaatst in het beeld.

De originele Engelstalige soundtrack is in Dolby Digital 5.1 (bitrate 384 Kb/s) op de DVD gezet. Een prima klinkende soundtrack, waarbij de nadruk op de frontkanalen ligt. De surrounds worden alleen gebruikt voor de ruimtelijke sfeer van de muziek. In een paar scènes is het gebruik van de surrounds wat duidelijker. De soundtrack klinkt goed gedetailleerd met een goed gedoseerd laag. Het LFE kanaal wordt spaarzaam gebruikt, met name bij de muziek. De dialogen zijn duidelijk te verstaan en komen netjes uit de centerspeaker.

Deze DVD heeft geen extra’s. De DVD start met enkele reclametrailers die je eenvoudig kunt skippen, waarna de film direct start. De Amerikaanse uitgave van deze film, die door 20th Century Fox is uitgegeven, heeft extra’s als een audiocommentaar, niet gebruikte scènes en interviews met cast en crew.

Imagine Me & You is een ontroerende romantische feel-good film. De film is het regiedebuut van de Engelse regisseur en schrijver Ol Parker. De hoofdrollen worden fraai gespeeld door Piper Perabo en Lena Heady. In het verhaal krijgt een net getrouwde jongedame last van diepere gevoelens voor een andere dame. Wat doe je dan? De DVD heeft goede beeld- en geluidskwaliteit. Extra’s zijn er niet.