Brothers and Sisters – Seizoen 1

20-11-2007

7.6

Brothers and Sisters – Seizoen 1 (DVD)

Elk huisje heeft zijn kruisje, een voor ieder bekend spreekwoord. Dit is ook zeker het geval bij de familie Walker. Een op het eerste oog perfecte familie, maar ook bij hen gebeuren de nodige zaken die men liever binnenskamers houdt. Vader William Walker (Tom Skerritt) en moeder Nora Walker (Sally Field) hebben samen vijf kinderen op de wereld gezet, te weten Kitty (Calista Flockhart), Kevin (Matthew Rhys), Sarah (Rachel Griffiths), Tommy (Balthazar Getty) en Justin (Dave Annable). Wanneer vader William komt te overlijden verandert hun leven voor altijd en worden de familiebanden weer aangehaald. Ieder van hen heeft echter wel zijn nukken, maar boven alles telt dat familie het belangrijkst is.

In elke familie gebeuren er wel de nodige dingen die zorgen voor ophef en emoties. Perfect materiaal dus voor een televisieserie moeten de makers gedacht hebben. Brothers and Sisters is zo’n serie en het blijkt dat er inderdaad het nodige te beleven valt binnen een familie bestaande uit veel personen. De show draait om de familie Walker, vader en moeder met hun vijf volwassen kinderen. Wanneer de vader van het gezin komt te overlijden worden de banden van de gezinsleden weer aangehaald en het blijkt dat het gezin bestaat uit veel verschillende karakters. Dit is een sterke zet van de makers aangezien er zo veel conflicten kunnen plaatsvinden door de grote verschillen in karakter. Ook zullen de meeste kijkers zich op deze manier met iemand kunnen identificeren en kunnen zij hun favoriet er uit pikken. Zo is er dochter Kitty die enkele jaren in onmin leefde met haar moeder. Haar broer Kevin is homoseksueel en werkzaam als advocaat. Dochter Sarah is werkzaam in het familiebedrijf en krijgt na de dood van haar vader de leiding over de zaak. Justin is de jongste van het stel en is verslaafd aan drugs en werkzaam in het leger. Als laatste is er nog Tommy en hij lijkt in eerste instantie nog de normaalste van het stel. Maar ook in zijn leven gebeurd er het nodige, zoals uiteraard valt te verwachten in een show zoals deze. Een bond gezelschap dus en de serie draait volledig om deze leden van het gezin. Er zijn nog de nodige andere karakters die voorbij komen, maar ook zij hebben allemaal een rol in het leven van deze familie. Brothers and Sisters maakte zijn debuut in 2006 op de Amerikaanse zender ABC en werd goed ontvangen door pers en publiek. De serie biedt dan ook veel voor mensen die houden van dit soort series, namelijk veel drama maar ook humor en ontroering. Tussen de makers bevinden zich veel mensen die al eerder werkzaam waren in televisieland, bijvoorbeeld in de series Lost en Alias. Ook hebben we enkele acteurs eerder gezien in deze laatste show, namelijk Patricia Wettig, Ron Rifkin en Balthazar Getty die Tommy Walker speelt. Verder zien we nog enkele bekende namen voorbij komen zoals Calista Flockhart (Ally McBeal), Sally Field, Rob Lowe en Rachel Griffiths. Sally Field en Rachel Griffiths mochten voor hun vertolkingen een Emmy in ontvangst nemen, iets dat aangeeft dat het met het acteerwerk wel goed zit.
Brothers and Sisters is een goed geschreven show en een zekere aanrader voor mensen die houden van dramaseries. De afleveringen zijn sterk geschreven en bevatten naast het drama de nodige humor en ontroering. De cast is goed op dreef en iedereen zet een prima rol neer.
In deze uitgave zijn alle 23 afleveringen te vinden van het eerste seizoen, verdeeld over zes schijven. Deze zitten verpakt in een fraaie digipack.

Genre: Drama, TV
Speelduur: 900 min
Verpakking: Boxset
  • Dolby Digital 2.0 - Commentaar (4)
Ondertiteling: Nederlands, Engels, Italiaans, Spaans, En vele andere
Uitgever: Buena Vista / Touchstone
EAN: 8717418137816

• Bloopers
  • Audiocommentaar (4x)
  • De Stamboom Van De Walkers
  • Achter De Schermen Met De Broers
  • The Deleted Episode
  • Het Familiebedrijf

Zoals veel series in Amerika tegenwoordig wordt Brothers and Sisters uitgezonden in High Definition. Dit is zeker terug te zien aan de beeldkwaliteit van deze uitgave en het 1.78:1 anamorfe beeld ziet er goed uit. Het beeld is mooi scherp en bevat veel detail. De kleuren ogen helder, goed verzadigd en lekker fel. Ook contrast, zwartniveau en schaduwdetail zien er goed uit. Filmgrain is in sommige scènes prominent aanwezig, maar niet genoeg om echt af te leiden. Verder is er nog wat aliasing zichtbaar. Een prima beeldkwaliteit en geheel in de lijn van wat we tegenwoordig kunnen verwachten bij uitgaven van televisieseries.
De afleveringen zijn verdeeld in 8 hoofdstukken en de optionele ondertiteling is duidelijk te lezen, maar staat te hoog in het beeld.

Het geluid bij de afleveringen wordt verzorgd door een Dolby Digital 5.1 track (384 kb/s), onder andere in de originele Engelse taal. De show bestaat voornamelijk uit dialoog en het geluid richt zich dan ook op de voorste kanalen. Toch worden de achterkanalen regelmatig bij het geheel betrokken voor het weergeven van muziek en omgevingsgeluiden. De dialogen zijn goed te volgen en komen netjes uit het middenkanaal. De voorkanalen geven de muziek goed weer en worden verder gebruikt voor het overige geluid. Het LFE kanaal heeft niet veel te doen en wordt niet tot nauwelijks gebruikt. Het geluid klinkt verder mooi helder en beschadigingen of ruis zijn niet aanwezig.

De menu’s worden anamorf weergegeven in het formaat 1.78:1 en het achtergrondgeluid is Dolby Digital 2.0 (192 kb/s).

Alle extra’s van deze uitgave zijn te vinden op de zesde en laatste schijf, behalve de audiocommentaar. Die zijn uiteraard te vinden op de schijf van de betreffende aflevering.

Enkele afleveringen zijn te bekijken met commentaar van de makers. Het gaat om de volgende afleveringen:
- Affairs Of State (Disc 1): Het commentaar wordt verzorgd door bedenker Jon Robin Baitz, schrijver Craig Wright, actrice Patricia Wettig en acteur Matthew Rhys.
- Northern Exposure (Disc 2): Het commentaar wordt verzorgd door bedenker Jon Robin Baitz, schrijver David Marshall Grant en schrijfster Molly Newman.
- The Other Walker (Disc 4): Het commentaar wordt verzorgd door schrijfster Alison Schapker, schrijfster Monica Breen, schrijver Marc Guggenheim, acteur Dave Annable en actrice Emily VanCamp.
- Matriarchy (Disc 6): Het commentaar wordt verzorgd door regisseur Ken Olin, producente Sarah Caplan en acteur Balthazar Getty.

De Stamboom Van De Walkers (29 min.)
De makers van de show komen aan het woord en we horen van alles dat met de serie te maken heeft, zoals het schrijven, de cast, het bedenken van de show en de crew. De interviews van de cast en crew worden afgewisseld door beelden van achter de schermen.
Het beeld is 1.78:1 anamorf en het geluid is Dolby Digital 2.0 (192 kb/s).

Achter De Schermen Met De Broers (6 min.)
De drie acteurs die gestalte geven aan de zonen van het gezin leiden ons rond achter de schermen tijdens het maken van de show. Ze laten wat sets zien en stellen ons voor aan leden van de cast en crew.

Bloopers (2 min.)
De bekende bloopers van dingen die fout gingen tijdens de opnames van de afleveringen.

The Deleted Episode: State Of The Parties (42 min.)
Hier vinden we een aflevering die bedoeld was als tweede aflevering van het seizoen. Besloten werd echter om de aflevering niet te gebruiken en nu krijgen we alsnog de kans hem in zijn totaliteit te bekijken. Bedenker Jon Robin Baitz legt in een introductie uit waarom de aflevering niet gebruikt is.

Het Familiebedrijf (4 min.)
De serie gaat over een familie maar ook achter de schermen is er een familie werkzaam. Schrijver en regisseur Ken Olin is getrouwd met actrice Patricia Wettig die de rol van Holly Harper speelt. Hun zoon en dochter zijn ook bij de show betrokken en zo vormen zij een gezin achter de schermen bij deze show over een gezin.

Brothers and Sisters is een serie die draait om de familie Walker. Wanneer de vader van het gezin komt te overlijden wordt de rest van het gezin gedwongen meer tijd met elkaar door te brengen. De vijf broers en zussen, met op hun beurt weer hun gezinnen, zorgen voor de nodige verwikkelingen. Zeker wanneer hun karakters ook nog eens verschillen. De show biedt drama, maar ook de nodige humor. De afleveringen zijn goed geschreven en de cast is goed op dreef. Liefhebbers van dramaseries zullen zich dan ook niet vervelen met deze uitgave van het eerste seizoen. Beeld en geluid zijn dik in orde en er zijn enkele extra’s aanwezig die ons een korte blik achter de schermen geven.