Flirting with Forty

27-03-2010

3

Flirting with Forty (DVD)

Jackie (Heather Locklear) is een pas gescheiden vrouw met twee kinderen. Ze is bijna jarig, maar het ziet er naar uit dat ze haar veertigste verjaardag alleen moet vieren. Haar kinderen zijn namelijk weg, maar gelukkig krijgt ze eens kans die ze niet kan laten lopen. Ze krijgt namelijk de mogelijkheid om een korte vakantie te nemen naar het paradijselijke Hawaï, een aanbod waarover ze niet lang hoeft na te denken. Op het eiland geniet ze met volle teugen van alles wat er voorhanden is. Ze komt al snel in contact met de sexy surfleraar Kyle (Robert Buckley). Jackie valt als een blok voor de veel jongere man en de twee beleven een korte, maar heftige romance. Dan wordt het echter tijd om terug te keren naar huis. Maar Jackie is niet van plan Kyle zomaar op te geven. Ze vliegt zo vaak ze kan naar Hawaï om hem te zien. Dit leidt al snel tot conflicten met haar vriendinnen, ex-man en zelfs haar kinderen.

Flirting with Forty is een voor televisie gemaakte film. Het script is gebaseerd op het gelijknamige boek van schrijfster Jane Porter. Ze zegt dat het verhaal is geïnspireerd op haar eigen leven. Dit nemen we zomaar voor waar aan. De film trok op televisie vrij veel kijkers en was zelfs de derde meest bekeken televisiefilm van 2008. De kijkers waren dan waarschijnlijk allemaal vrouwen, want voor mannen valt hier weinig te genieten. Behalve dan het uiterlijk van de nog altijd bevallige Heather Locklear. Dit is dan ook typisch zo’n film die vrouwen verslinden, maar waar mannen met een grote boog omheen lopen. Aangezien deze recensie is geschreven door een man, scoort de prent dan ook een onvoldoende. Vrouwen mogen gerust een punt optellen bij de score, wat nog altijd leidt tot een magere puntentoekenning. Dit is vooral te wijten aan het verhaal. Echt origineel is dit niet te noemen. Bovendien heb je als kijker weinig binding met de personages en de gebeurtenissen. Regisseur Mikael Salomon houdt de vaart er namelijk flink in. Dit leidt tot veel vluchtige scènes en weinig tijd om zaken uit de doeken te doen. Met een speelduur van slechts 84 minuten is de film dan ook veel te kort te noemen. Had hij meer de tijd genomen, dan waren bepaalde zaken beter tot hun recht gekomen. De optredens van de cast zijn allemaal ruim voldoende. Heather Locklear speelt haar rol naar behoren, iets dat we ook wel mogen verwachten voor iemand met haar ervaring. Zoals gezegd ziet ze er nog steeds erg goed uit. Echt veel toevoegen doet dit niet, maar het is natuurlijk altijd leuk om naar te kijken. Voor de vrouwen valt er ook genoeg te genieten en wel in de vorm van Robert Buckley. Deze nog jonge acteur loopt vrijwel de gehele film met ontbloot bovenlijf rond. Hij is ook nog eens in het bezit van een vrij bizarre set buikspieren, de meeste mannen kunnen hier alleen maar met jaloezie naar kijken. De chemie tussen de twee is verder prima en hun relatie komt geloofwaardig over. Voor een televisiefilm ziet de prent er goed uit, vooral de scènes op Hawaï zijn een lust voor het oog. Al met al een aardige film voor de meeste vrouwen, mannen doen er goed aan deze film links te laten liggen.

Genre: Drama, Komedie/Humor, Romantiek
Speelduur: 84 min
Verpakking: Eco-box Keepcase
Ondertiteling: Nederlands, Duits, Engels, Spaans
EAN: 8712609590203

De film heeft een anamorf beeld in het formaat 1.78:1. De kwaliteit van het beeld is prima te noemen. Zeker voor een film die gemaakt is voor televisie ziet het er allemaal goed uit. Het beeld is mooi scherp en bevat aardig wat detail. De prachtige landschappen van Hawaï komen zo uitstekend tot hun recht. De kleuren zijn wat minder goed gelukt, deze komen iets oververzadigd over. De huidtinten neigen hierdoor naar oranje en ook de rest van de kleuren komt niet natuurlijk over. De donkere scènes zijn goed te volgen. Contrast en schaduwdetail zijn dan ook ruim voldoende. Het zwartniveau is verder ook in orde. Edge enhancement is hier en daar zichtbaar, evenals wat lichte beeldruis. Verder zijn er geen artefacten aanwezig.
De film is verdeeld in 12 hoofdstukken, de optionele ondertiteling is duidelijk leesbaar met een prettig ogend lettertype.

Het geluid wordt verzorgd door een Dolby Digital 5.1 track (448 kb/s), onder andere in de originele Engelse taal. De track is vrij standaard, dit ook omdat de film vooral uit dialoog bestaat. Hierdoor ontbreken een echt goede ruimtelijkheid en dynamiek. De surrounds worden hier en daar wel gebruikt, dit om wat lichte muziek en omgevingsgeluiden weer te geven. De frontspeakers geven de hoofdmoot van de muziek en overige geluiden weer. Veel scheiding van de kanalen is hier niet te horen. De dialogen zijn goed te volgen en klinken mooi helder. Ze komen netjes uit de centerspeaker. Net als de surrounds heeft ook het LFE-kanaal weinig tot niets te doen. Veel indruk kan het geluid dus niet maken, maar veel is te wijten aan de film zelf. Beschadigingen of ruis zijn niet aanwezig, dus aan de uitgave ligt het niet.

De menu’s worden anamorf weergegeven in het formaat 1.78:1, met Dolby Digital 2.0 (192 kb/s) geluid.

Deze uitgave bevat geen extra’s.

Flirting with Forty is een film die vooral vrouwen zal aanspreken, dit vanwege het onderwerp. Een vrouw gaat alleen op vakantie, waar ze een veel jongere man leert kennen. De twee krijgen een relatie, maar het thuisfront van de vrouw heeft hier problemen mee. Mannen zullen weinig plezier beleven aan deze voor televisie gemaakte film. Het geheel ziet er goed uit, maar het verhaal is te standaard en voorspelbaar om echt indruk te maken. De DVD heeft een prima beeldkwaliteit. Ook het geluid is in orde, maar het karakter van de film zorgt voor een ingetogen audiotrack. Deze uitgave bevat geen extra’s.