Stuck in Love

Laurens van der Molen
21-07-2014

8

Stuck in Love (DVD)

De bekende schrijver Bill (Greg Kinnear) is al twee jaar gescheiden van Erica (Jennifer Connelly), maar hij kan haar nog steeds niet loslaten. Zijn kinderen gaan allebei op een andere manier om met de scheiding. Zijn dochter Samantha (Lily Collins) wil niets meer met haar moeder te maken hebben en is door de scheiding haar geloof in liefde verloren. Ze kiest er voor om seks te hebben met vreemden en wil absoluut geen relatie. Haar broer Rusty (Nat Wolff) is een echte romanticus. Hij probeert zijn tijd te verdelen over zijn twee ouders. Beide kinderen volgen in hun vaders voetstappen: zij zijn allebei schrijvers. Het eerste boek van Samantha, dat gaat over haar ervaringen met de scheiding van haar ouders, staat op punt van verschijnen en Rusty is hier jaloers op. Om een betere schrijver te worden, adviseert zijn vader hem om meer te leven. Hij neemt dit advies ter harte en versiert het meisje waar hij stiekem al tijden verliefd op is. Wat hij alleen nog niet wist, is dat ze een drugsprobleem heeft.

Stuck in Love probeert een beeld te schetsen van de effecten die een scheiding op kinderen en ouders kan hebben en hoe iedereen hier op een andere manier mee omgaat. De film doet dit door gedurende een jaar een aantal belangrijke momenten in het leven van het gezin te laten zien. Alle vier de personages worden goed uitgewerkt en zij hebben allemaal hun eigen verhaal. De acteurs doen het erg goed en zetten sterke karakters neer, van wie je echt gelooft dat zij een gezin vormen. Het mysterie waarom Bill maar niet verder wil gaan met zijn leven maakt de kijker erg nieuwsgierig en gelukkig is het antwoord aan het einde van de film bevredigend. Hoewel Stuck in Love een ‘dramafilm’ is, bevat de film ook genoeg humor. Kristen Bell speelt Tricia, de buurvrouw van Bill, met wie hij eens per week seks heeft, wanneer haar kinderen bij de opvang zijn. Vooral haar rol voegt erg veel humor aan de film toe. De scène waarin ze samen met Bill een profiel voor hem aanmaakt op een datingsite is bijvoorbeeld erg grappig. Alle karakters maken grote ontwikkelingen door. Vooral bij Samantha is dit erg goed gedaan. Ze heeft een erge hoge muur opgetrokken, maar haar studiegenoot Louis, gespeeld door Logan Lerman (The Perks of Being a Wallflower), neemt hier geen genoegen mee. Het is mooi om te zien hoe hij langzaam maar zeker steeds meer door haar muur heen breekt en Samantha meer en meer lijkt te genezen van haar afkeer van relaties. Het grootste deel van de film speelt zich af in en rondom het huis van Bill, een prachtig huis op het strand. Dit zorgt voor erg mooie beelden. Voor schrijver en regisseur Josh Boone is Stuck in Love zijn debuut. Een debuut dat duidelijk in de smaak is gevallen in Hollywood, want hem is gevraagd om het succesvolle Young Adult-boek The Fault in Our Stars te verfilmen. Die verfilming doet het erg goed in Amerika en draait inmiddels ook in de Nederlandse bioscopen. Stuck in Love mag misschien dan wel niet vernieuwend zijn, maar dit is ook niet altijd nodig. Uiteindelijk is het gewoon een erg goede film met een uitstekende cast. Zeker voor mensen die van luchtige dramafilms houden een absolute aanrader.

Genre: Drama, Komedie
Jaar: 2012
Speelduur: 93 min
Uitgever: A-Film
EAN: 8716777948972

Het beeld van de DVD-uitgave van Stuck in Love wordt weergeven met een beeldverhouding van 2.35:1 en is in het oorspronkelijke beeldformaat anamorf op de DVD gezet. De kwaliteit is goed. Het zwartniveau, contrast en schaduwdetail zijn prima en de kleuren zijn verzadigd. Wel bevat het beeld enkele compressiefoutjes. Met name in de scènes waarin de omgeving wordt getoond zijn deze foutjes zichtbaar. Tijdens de belangrijke momenten is dit gelukkig niet het geval en de compressiefoutjes zijn dan ook niet echt storend.  De optionele Nederlandse ondertiteling is wit en wordt duidelijk onderin het beeld weergegeven. Doordat Stuck in Love een dramafilm is en de paar kleine foutjes die het beeld bevat niet storend zijn voor het verhaal, doen ze niets af aan de kijkervaring.

De DVD-uitgave van Stuck in Love bevat een Dolby Digital 5.1 (448kb/s) Engels audiospoor. Dat is van een goede kwaliteit. De dialogen zijn de gehele film duidelijk te verstaan door de daarvoor bestemde speakers, ook wanneer de karakters zich in een drukkere omgeving bevinden, zoals bijvoorbeeld een feestje. De subwoofer wordt nauwelijks gebruikt en is alleen subtiel te horen tijdens feestscènes. De film bevat een mooie soundtrack met onder andere het prachtige nummer ‘Home’ van Edward Sharpe & The Magnetic Zeros. Alle nummers zijn goed gekozen bij de sfeer die de film op dat moment wil overbrengen. Stuck in Love heeft een mooie, rustige geluidstrack, die doet wat hij moet doen en perfect past bij de film.

De DVD begint met een aantal promotietrailers. Vervolgens kan er vanuit een statisch menu worden gekozen om de film af te spelen of om een scène te selecteren. De DVD-uitgave van Stuck in Love bevat helaas geen extra’s.

Bill en Erica zijn al twee jaar gescheiden, maar Bill kan Erica niet loslaten. Hun kinderen gaan allebei totaal anders om met de scheiding, de ene is een hopeloze romanticus, terwijl de andere al haar geloof in de liefde is verloren. Stuck In Love laat gedurende een jaar de belangrijkste momenten in het leven van het gezin zien en schetst hiermee een beeld van de effecten die een scheiding op zowel de kinderen als de ouders heeft. De cast is erg sterk en zet realistische karakters neer. De DVD-uitgave is op een paar kleine compressiefoutjes in het beeld prima en is een aanrader voor iedereen die van luchtige dramafilms houdt.

Deze uitgave is beschikbaar gesteld door A-Film.