Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
De resultaten 26 tot 36 van 36 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door GrMnrGr
    euh ik denk dat dit te maken heeft met koppelverkoop ... kan iemand van mijn landgenoten dit bevestigen???
    Inderdaad, dit is een duidelijk geval van koppelverkoop. Je mag niet voorwerp A (telefoon) aan een spotprijs weggeven als je dan voor B (langdurig telefoonabonnement) moet intekenen. Die maatregel is o.a. gericht op bouwfirma's die spotgoedkoop bouwgronden aanbieden, maar wel eisen dat zij en niemand anders er op mogen bouwen. Er wordt bij koppelverkoop wel een onderscheid gemaakt tussen wat er precies waarbij wordt gegeven. Een gratis pak nietjes bij een nietjesmachine kan bijvoorbeeld weer wél, een printer bij een computersysteem ook. Ik denk dat ze vooral controleren op "grotere" zaken (immo, auto's,...).
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  2. #27

    Standaard

    inkoopprijs?
    Uit heel betrouwbare bron kan ik zeggen dat deze zelfs 25,- is... Dit is dan als je geen kortingen krijgt... Dit geldt dus vooral bij de kleinere winkels die er geen honderden afnemen....
    Geen wonder dat de kleine winkels de prijsstunten niet echte kunnen volgen.

  3. #28

    Standaard

    let wel: deze 25,- is zonder 19 % BTW...
    Dus inkoop is deze DVD dus dan 29,88.

  4. #29

    Standaard

    Het gaat om marktaandeel en omzetsnelheid.
    FRS had met 100-den vestigingen minder marktaandeel dan 7 MM'en. Bedenk daarbij dat het voor MM een bijprodukt is en voor FRS een hoofdprodukt.
    Ik heb FRS hierop gewezen en ook hoe dat komt.
    FRS begon duur en zakte in prijs. MM deed het omgekeerde, even de prijs extreem laag en dan geleidelijk optrekken.
    Wat was hiervan het effect: de eerste golf van 90% kooplustigen trok massaal naar de MM'en en MM bouwde (ten onrechte) de naam op een goedkope zaak te zijn, dus trok men per definitie en voor alles naar MM.
    De rseterende 10% ging dan uiteindelijk wel naar FRS die langzaam de prijzen verlaagde, in plaats van naar MM die langzaam de prijzen verhoogde.
    Wie verdient er het meest?????? Duidelijk MM.
    Liever 90 x 19 euro dan 10 x 25euro. That's marketing in notedop.!
    Zou willen dat DVD m'n enige verslaving was!

  5. #30

    Standaard

    ja maar... 90 X verlies of 10 X een klein winstje...
    Op deze titel is de tweede natuurlijk het aantrekkelijkst.

    Maar zoals je al zei: iedereen trekt nu wel naar de MM, dus heeft het een goede aantrekkende werking en geeft een 'boost' aan de andere titels.

    Dus wat MM doet is slim, maar je moet er wel het geld voor hebben om op een bepaald product (zoveel) verlies te draaien.

    Dit is dus een beetje het snijpunt van Marketing en Promotie, niet?

  6. #31

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door fransuha
    ja maar... 90 X verlies of 10 X een klein winstje...
    Op deze titel is de tweede natuurlijk het aantrekkelijkst.

    Maar zoals je al zei: iedereen trekt nu wel naar de MM, dus heeft het een goede aantrekkende werking en geeft een 'boost' aan de andere titels.

    Dus wat MM doet is slim, maar je moet er wel het geld voor hebben om op een bepaald product (zoveel) verlies te draaien.

    Dit is dus een beetje het snijpunt van Marketing en Promotie, niet?
    Ja, want vervolgens ligt daar Citizen Cane voor 32,99 terwijl die bij FRS voor 14,95 te koop is en met kortingspas dus 13,50 Ik ben er al lang achter dat MM bepaald niet met alle titels voordelig is. Je moet er de koopjes pakken en verder niks. :wink: Gisteren in Utrecht lag de CD van Tiesto wel mooi voor 9,99.
    Zou willen dat DVD m'n enige verslaving was!

  7. #32

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Henk Heideveld
    Ja, want vervolgens ligt daar Citizen Cane voor 32,99 terwijl die bij FRS voor 14,95 te koop is en met kortingspas dus 13,50 Ik ben er al lang achter dat MM bepaald niet met alle titels voordelig is. Je moet er de koopjes pakken en verder niks. :wink: Gisteren in Utrecht lag de CD van Tiesto wel mooi voor 9,99.
    Idd, dit viel mij ook al op: sommige budget-titels liggen hier nog steeds voor de volle prijs in de bak bij MM.

  8. #33

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Henk Heideveld
    Ik ben er al lang achter dat MM bepaald niet met alle titels voordelig is.
    Geen enkele zaak is met alles voordelig. De zaken die het hardst roepen dat ze voordelig zijn, zijn vaak het duurst. Je moet idd goed opletten en nooit alleen op de reputatie afgaan.
    Mike Philippens •• Wat heb ik? •• Wat huur/leen ik? ••

  9. #34

    Standaard

    Tja even over die mediamarkt.Klopt dat als de dvd gereleasded wordt
    ze EXTREEM goedkoop zijn om dan later te stijgen.Normale dvd zijn ronduit DUUR bij de MM maar de meeste klanten stinken er toch in.

    Ik hoop dat meer mensen dit inzien want het zou treurig zij als over 5 jaar er alleen nog maar MM,S zijn in Nederland.

    In duitsland komt 50% van alles waar en stekker aan zit van de MM,S af.

    Voor de Nederlandsche detailhandel een verontrustende gedachte.

  10. #35

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door PCMSCHOUTEN
    Tja even over die mediamarkt.Klopt dat als de dvd gereleasded wordt
    ze EXTREEM goedkoop zijn om dan later te stijgen.Normale dvd zijn ronduit DUUR bij de MM maar de meeste klanten stinken er toch in.

    Ik hoop dat meer mensen dit inzien want het zou treurig zij als over 5 jaar er alleen nog maar MM,S zijn in Nederland.

    In duitsland komt 50% van alles waar en stekker aan zit van de MM,S af.

    Voor de Nederlandsche detailhandel een verontrustende gedachte.
    De aanbieders van DVD worden natuurlijk wel steeds kleiner in aantal. V&D heeft bijvoorbeeld maar een marktaandeel kleiner dan 1% , te verwaarlozen dus. De marktaandelen van enig belang zitten nu al bij slechts 2: namelijk MM en FRS, waarbij aangetekend dat Van Leest gewoon FRS is.
    Zou willen dat DVD m'n enige verslaving was!

  11. #36

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Henk Heideveld
    Citaat Oorspronkelijk gepost door fransuha
    ja maar... 90 X verlies of 10 X een klein winstje...
    Op deze titel is de tweede natuurlijk het aantrekkelijkst.

    Maar zoals je al zei: iedereen trekt nu wel naar de MM, dus heeft het een goede aantrekkende werking en geeft een 'boost' aan de andere titels.

    Dus wat MM doet is slim, maar je moet er wel het geld voor hebben om op een bepaald product (zoveel) verlies te draaien.

    Dit is dus een beetje het snijpunt van Marketing en Promotie, niet?
    Ja, want vervolgens ligt daar Citizen Cane voor 32,99 terwijl die bij FRS voor 14,95 te koop is en met kortingspas dus 13,50 Ik ben er al lang achter dat MM bepaald niet met alle titels voordelig is. Je moet er de koopjes pakken en verder niks. :wink: Gisteren in Utrecht lag de CD van Tiesto wel mooi voor 9,99.
    Citizen Kane 32,99 bij de MM? Was dat niet de Engelse importversie?

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •