PDA

Bekijk de volledige versie : Problemen met kwijtgeraakte dvd-verzendingen



Whitesoxx
27-11-2002, 14:12
Na zo'n 7 jaar probleemloos veel via internet te hebben besteld, zijn de laatste twee maanden zo'n 7 pakjes met dvds verdwenen in de post. (Overigens woon ik in Den Haag in een "goede" buurt) 1 x van Play (werd opnieuw opgestuurd, tweede keer kwam hij wel aan), 3 x van DeepDVDDiscount (zijn alledrie opnieuw verstuurd, maar ook hier kwam eentje weer niet aan), 1 x Amazon UK en 2 x van privepersonen uit Duitsland danwel de USA.

Ik durf nu niets meer te bestellen en op het postkantoor kwam men doodleuk met de mededeling: ja het is bekend dat "handelswaar" in de post verdwijnt en het probleem ligt intern bij TPG en het zal wel worden opgelost maar het duurt even.

Het is toch niet normaal dat daar zo laconiek mee wordt omgegaan alsof Nederland een bananenrepubliek is waar dit soort praktijken schering en inslag zijn? Als tussenoplossing laat ik voorlopig mijn pakjes naar mijn werkadres versturen, maar ik heb hier gewoon een vette baal van! Zijn er mensen met gelijksoortige ervaringen?

Rob Technoid
27-11-2002, 15:50
Ja dus, twee keer zelfde zending vanuit Australie niet aangekomen. Ik heb de mensen van Devoted nu zo ver dat ze Australia Post een onderzoek laten starten.

Vreemde is, dat andere pakjes, van Play o.a. wel aankomen, zelfs mijn LOTR dikke doos met beeldjes kwam netjes en ongeschonden aan.

Jeroen Driessen
27-11-2002, 17:00
Vreemde is, dat andere pakjes, van Play o.a. wel aankomen, zelfs mijn LOTR dikke doos met beeldjes kwam netjes en ongeschonden aan. Zo'n groot pakje druk je natuurlijk ook niet zo snel achterover. Lijkt me wel een groot probleem als de post pakjes achteroverdrukt (of in ieder geval dubieuze "medewerkers").

Rob Technoid
27-11-2002, 17:48
Zo'n groot pakje druk je natuurlijk ook niet zo snel achterover. Lijkt me wel een groot probleem als de post pakjes achteroverdrukt (of in ieder geval dubieuze "medewerkers").

Nou ja, meeste pakjes van Play zijn gewoon bubbeltjesenveloppen en die komen gewoon aan. Vond het alleen vaag dat toevallig twee keer een pakje van dezelfde afzender (devoted) kwijt is geraakt. Afgezien van de frustratie die het de klanten oplevert, kost het de webshop ook een aardige hoeveelheid centjes. Het gaat bij mij in dit geval om BTTF trilogie, in augustus verzonden, in oktober opnieuw, en nu bijna december en nog niet binnen :(

In het verleden zijn er twee pakjes uit Canada verloren gegaan en die zijn na opnieuw verzonden te zijn wel netjes aangekomen.

Johan van den D.
27-11-2002, 17:57
dit gaat inderdaad een serieus probleem worden ja

Nicole Roques
16-12-2002, 03:52
Altijd klagen bij de PTT of TPG. Ze hebben een servicenumer wat je kunt bellen (058-?????) Daarvandaan krijg je een formulier toegestuurd. Dat moet je inleveren bij een TPG vestiging (kon in mijn geval niet op het postkantoor) Dan krijgt je klacht een nummer en wordt officieel aangenomen door een TPG medewerker.
Nu ik dit schrijf bedenk ik me ineens dat ik er daarna NOOIT meer iets van gehoord heb. Ook maar achteraan van de week......ik krijg het nog druk zo vlak voor de feestdagen.:)

johnno
20-12-2002, 13:16
Ik heb ergens in oktober friends serie 7 besteld bij family box office in australie...het pakketje is verzonden op 15 november maar tot vandaag nog niks ontvangen....ik ben bang dat het ook niet meer komt....:( heb al contact gehad met fbo....maar ze kunnen pas een onderzoek instellen als het na drie maanden nog niet binnen is..tsssssss dan is het februari, nou dan weten ze bij tpg nergens meer van natuurlijk...want drie maanden is wel erg lang.

Pepijn Wildbret
20-12-2002, 13:30
Heb op 28 Novmeber de "24" box besteld bij Play en heb die ook nog niet binnen gekregen. Heb na het verstrijken van de 2 weken (play onderneemt aktie, als de bestelling niet binnen 2 weken is bezorgd) Play gemailed. Nu hebben ze dezelfde box op de 18e weer verstuurt.

Hoop dat hij nu wel gewoon aankomt, Het lullige is ook dat de box eigenlijk een kerst kadotje was voor een vriend. Maar als het zo door gaat, heb ik hem niet binnen voor de kerst :(

Heb al heel veel dvd's bij play besteld, en er is nog nooit iets fout gegaan. Vind het een beetje jammer, dat het nu toch gebeurd. Voel me ook een beetje schuldig tegenover play, die nu kostenloos een nieuwe box opsturen (Wat ik overigens wel een goede serivce vind, maar toch) Hoop ook echt dat hij nu wel gewoon binnen komt, anders gaan ze bij play nog denken dat ik de boel loop te flessen.

R. Schaap
20-12-2002, 20:47
ach, zo denkt Play echt niet hoor. Je kan er toch niets aan doen en de klant is bij hun koning.

Enne, ze zijn verzekerd voor het extra moeten opsturen van dvds dus dat kost ze niets behalve wat mankracht 5 minuutjes.

Daniël van Zanten
05-01-2003, 03:20
Het is mij helaas ook overkomen. :(
De DVD Seven is nog steeds niet aangekomen bij THOMAS1975.
Ik heb hem 2 weken geleden verstuurd. Nu zitten hier wel wat feestdagen tussen,maar ik heb dezelfde dag nog een DVD verstuurd en die is ruim een week geleden al ontvangen.
Thomas krijgt zijn geld terug + 3 euro extra voor het ongemak.
Ik hoop dat dit de 1e en de laatste keer was! Klote TGP post.:mad:

Ruud Vorstermans
05-01-2003, 07:31
Het is mij helaas ook overkomen. :(
De DVD Seven is nog steeds niet aangekomen bij THOMAS1975.
Ik heb hem 2 weken geleden verstuurd. Nu zitten hier wel wat feestdagen tussen,maar ik heb dezelfde dag nog een DVD verstuurd en die is ruim een week geleden al ontvangen.
Thomas krijgt zijn geld terug + 3 euro extra voor het ongemak.
Ik hoop dat dit de 1e en de laatste keer was! Klote TGP post.:mad:

Dit zijn de echte Goldtraders;)

Karim
14-01-2003, 19:44
Ik schrijf reviews voor een website over console en pc games. Het irritante is dat sommige spellen inderdaad niet aankomen. Zo zijn ze ook al eens een guillemot race tuur "kwijtgeraakt", en dat terwijl het een aangetekend pakketje was. En het ergste van alles was dat het een prijsvraag betrof. De desbetreffende persoon was dus mooi zijn stuur kwijt.

Het is ook zo verdomde makkelijk om een enveloppe achterover te drukken. Ikzelf heb in mijn studentijd bij het sorteercentrum gewerkt. Je moest bij de uitgang op een knop drukken. Werd hij rood, mocht je gefouilleerd worden. Was hij groen, mocht je doorlopen. Met eventueel een cd/dvd in je broekzak. En wanneer je gepakt werd, zei je gewoon dat je de dvd geleend had van een vriend en dat je hem terug ging brengen. Ik heb het vaak genoeg zien gebeuren.

Kortom: Het zal mooi zijn wanneer de ptt eindelijk eens een goede concurrent krijgt, waarvan de kwaliteit een stuk hoger ligt dan dat bij TPG. En de beveiliging veel beter geregeld is.

Henk Heideveld
25-02-2003, 10:49
Waren dit incidenten, of komt het nog steeds voor, of in toenemende mate voor.
Ik heb enkele tips.
Verpak het ten eerste niet al te opvallend als DVD. Ik gebruik meestal een veel te grote zakelijke envelop, die de indruk wekt dat het pakket veel groter is dan een DVD.
Zorg ten tweede dat de inhoud niet rammelt, leg bijvoorbeeld wat toiletpapier of keukenrolpapier in het doosje. Postbeambten herkennen ieder vaag geluid. IK plak het altijd aan de binnenkant van de envelop goed vast zodat het in de te grote envelop niet schuift.
Stuur ten derde niet aan privé-personen, daar raakt het meeste zoek. Zakelijke post ligt anders. Stuur dus niet aan Rein Schaap, maar aan de Stichting Schaap. En stuur bijvoorbeeld niet aan J. Buma maar aan BUMA B.V. Dat scheelt enorm en het komt ook bij een dergelijke naamgeving prima aan. Gesorteerd wordt namelijk op postcode met huisadres.

Mac Hammer Fan
08-03-2003, 12:40
Tot zes maanden geleden hadden wij relatief weinig problemen. Maar nu is dat veranderd.
1) Sommige bestellingen komen nog toe binnen de 10 dagen. In al deze gevallen hebben ze de douane niet gepasseerd.
2) Vooral met DEEPDISCOUNT DVD hadden wij problemen. Meerdere bestellingen kwamen nooit toe. Ze waren echter zo eerlijk van replacement copys op te sturen. In sommige gevallen arriveerden die dan weer binnen de 10 dagen, zonder douane. In andere gevallen na twee maanden met douanekosten. Echter, soms kwamen ze gewoon niet toe.
Kleine zendingen van 13 dollar arriveerden meestal wel maar daarop moesten we dan 100% taks betalen omdat er al een vaste kost van 9 EUR is. In dit geval werd de factuur zelfs verwijderd!
3) Ook bij DVD Planet hebben we een verloren zending gehad. Er werd een replacement copy opgestuurd met vermelding URGENT maar die arriveerde pas na 50 dagen, en weer met douanekosten.
4) Bestellingen via Amazon kwamen tot nog toe altijd toe, in 14 dagen zonder douane of in 7 weken met douane.
5) Wij hebben contact opgenomen met de douane en zij zegden dat die pakjes daar niet lagen. 10 dagen later kwam er evenwel toch een zending met douanekosten toe die 7 weken vroeger was verstuurd.
(ik schreef dit ook in een andere thread
http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=12459

Het feit dat dit ook met DeepDiscount DVD in Nederland gebeurt doet wel vragen rijzen.
Moeten die zendingen ook via Duitsland of Zwitserland passeren?

Van de andere kant heb ik ook problemen met zendingen die via Air Mail door andere bedrijven rechtstreeks zijn verstuurd naar België...

Franklin
08-03-2003, 12:52
Dit probleem heb ik sinds kort ook ondervonden.
2 maanden geleden een dvd besteld bij dvd.com en nog steeds niet ontvangen. Heb ze inmiddels 2x gemaild maar nog geen antwoord ontvangen.

Vorige week een 3 tal star wars verstuurd naar Bruce Bikkel.
Volgens hem zijn ze wel langsgeweest maar was hij niet thuis.
Ze zijn van de TPG nog niet voor de 2e keer langs geweest en hij heeft ook geen bevestiging ontvangen dat hij ze op het postkantoor kan afhalen.

kruspe
08-03-2003, 13:00
Ik heb het tot nu toe 5 keer gehad; 3x bij Amazon.com en 2x bij DVDOutlet.nl
Die laatste kunnen hier trouwens wel heel erg moeilijk overdoen zeg!Kreeg een maand geleden te horen dat een bestelling opnieuw verstuurt werd,maar nog niks binnen.Dus heb ik de DVD maar gewoon in de winkel gekocht en hun netjes een mailtje gestuurt dat ik die order wilde annuleren,en een uur later kreeg ik een mailtje dat die dvd toevallig net gepost was :?
Ben benieuwd of ik hem vandaag krijg,dan gaat ie direct weer "retour afzender".....

Bij Amazon doen ze nooit moeilijk,die sturen meteen een nieuwe op en meestal ook nog via DHL zodat je hem binnen 2 dagen binnen hebt..