PDA

Bekijk de volledige versie : Speilberg's TV-serie: TAKEN ! ! !



Aspers
27-11-2002, 17:45
Wie weet of de nieuwe tv-serie van Steven Spielberg ook op de BBC of dergelijke komt? Hij gaat begin december in premiere op het SCI-FI channel ( :confused: ), maar die ontvang ik natuurlijk niet.

Heeft er iemand meer info over eventuele uitzendingen op de BBC of nederlandse zenders??

Hier een héle gave trailer :o :

http://www.apple.com/trailers/sci_fi/taken.html

Renny Collard
27-11-2002, 22:36
Sorry bij mij ook niet bekend maar kijk er wel erg naar uit. Mocht het niet uitgezonden worden dan moeten we maar wachten op de DVD box:(

Graven
28-11-2002, 07:10
De serie wordt uitgezonden op de BBC (2 geloof ik), kijk op www.scifi.com (de website van de scifi-channel, die maken de miniserie ook)

Graven
28-11-2002, 07:13
ff teruggezocht :

The BBC has won the bidding rights to show Taken, the SCI FI Channel's upcoming original miniseries, in the United Kingdom, the Reuters news service reported. The BBC paid $3 million to secure the 20-hour epic miniseries, which charts the lives of three families against the backdrop of 50 years of UFO history, the wire service reported. Steven Spielberg is the executive producer.

"I am pleased that the BBC, which has long been a part of my life, has expanded their relationship with its commitment to Taken," Spielberg said in a statement, the wire service reported.

Taken premieres on SCI FI on Dec. 2. It airs on BBC 2 in January 2003, Reuters reported.

Aspers
28-11-2002, 08:47
Whaaaahahahaahaha...(6) (6) (6) Yes.... dan maar effe wachten tot januari!!!!

Renny Collard
28-11-2002, 14:39
HEY bedankt Graven

Graven
28-11-2002, 16:58
Geen dank, ben zelf ook erg benieuwd.

Jeroen Driessen
29-11-2002, 08:39
Dit lijkt me ook wel een coole serie. Gave trailer en dat gegeven trekt me ook wel aan, zeker door Spielberg. Wordt dus idd weer wachten op een mooie DVD box, maar die zal wel weer komen over een jaartje of....(2?) De serie duurt in ieder geval 20 uur, dus dat zal me een boxje worden. Check maar eens de officiële site: http://taken.scifi.com/index_main.html
Valt me op dat er tegenwoordig wat meer geld wordt gestoken in TV series en die dan ook nog eens BB en DD5.1 worden opgenomen/gemixt. Goeie ontwikkeling, want het is lekker om een volledige serie op DVD te hebben en ook nog eens in goeie kwaliteit (zie Band of Brothers, Twin Peaks, 24 etc.). Klasse!

Dave
29-11-2002, 09:13
Dit lijkt me ook wel een coole serie. Gave trailer en dat gegeven trekt me ook wel aan, zeker door Spielberg. Wordt dus idd weer wachten op een mooie DVD box, maar die zal wel weer komen over een jaartje of....(2?) De serie duurt in ieder geval 20 uur, dus dat zal me een boxje worden. Check maar eens de officiële site: http://taken.scifi.com/index_main.html
Valt me op dat er tegenwoordig wat meer geld wordt gestoken in TV series en die dan ook nog eens BB en DD5.1 worden opgenomen/gemixt. Goeie ontwikkeling, want het is lekker om een volledige serie op DVD te hebben en ook nog eens in goeie kwaliteit (zie Band of Brothers, Twin Peaks, 24 etc.). Klasse!

Ben het voledig met je eens, wilde ongeveer hetzelfde typen namelijk ;)

Ik kan iig niet wachten op deze serie dit onderwerp boeit mij ook enorm!
Hoop ook op een mooie box ala BOB!

De trailer ziet er iig zeer belovend uit (y)

Jeroen Driessen
29-11-2002, 09:24
De trailer ziet er iig zeer belovend uit (Y) Pcies. Ik denk mooie SFX en ook een uitgebreid en vooral spannend verhaal. Als het over 2 generaties uitgestrekt is (50 jaar!)...

Renny Collard
29-11-2002, 09:37
Ben het ook totaal met jullie eens. Geweldige series voor persoonlijk archief om keer op keer weer terug te zien.:)

Gabriel B.
09-12-2002, 22:37
Kan iemand me zeggen welke taak Spielberg voor zich heeft genomen in deze serie ?

Verleden seizoen werd de serie 'Dark Angel' sterk gehyped en kregen we te horen dat ze van de hand van James Cameron was, maar echt veel 'Cameron' vond ik niet terug in de serie.

Martin van Tuijl
09-12-2002, 22:52
Sorry bij mij ook niet bekend maar kijk er wel erg naar uit. Mocht het niet uitgezonden worden dan moeten we maar wachten op de DVD box:( Here's a couple brief but cool bits of news, both confirmed with the studios. First, DreamWorks is currently hard at work on a DVD release of Steven Spielberg's Taken miniseries, which is now playing on the Sci-Fi Channel. The release is set for next year.

Bron: The Rumor Mill (http://www.thedigitalbits.com/rumormill.html#1204)

Quartje
09-12-2002, 22:53
Kan iemand me zeggen welke taak Spielberg voor zich heeft genomen in deze serie ?

Verleden seizoen werd de serie 'Dark Angel' sterk gehyped en kregen we te horen dat ze van de hand van James Cameron was, maar echt veel 'Cameron' vond ik niet terug in de serie.

http://us.imdb.com/Credits?0289830

Jeroen Driessen
10-12-2002, 08:57
Here's a couple brief but cool bits of news, both confirmed with the studios. First, DreamWorks is currently hard at work on a DVD release of Steven Spielberg's Taken miniseries, which is now playing on the Sci-Fi Channel. The release is set for next year.

Bron: The Rumor Mill (http://www.thedigitalbits.com/rumormill.html#1204) En het jaar erna hiero zeker... Deze serie zal wel niet op TV komen dan, maar da's alleen maar goed. Nog ff en de eerste DVD-only serie/film komt eraan :D

SKMbeat
22-10-2004, 21:05
Vandaag Taken besteld bij Ro-disc (39,99 euro excl.) Hier en daar rondgesnuffeld of het een goede serie was en dat bleek vaak zo te zijn. De 2e serie die ik geheel blind koop dus het wordt spannend. Bij The Shield heb ik goed gegokt,dus ik ben benieuwd.De website plus trailers zien er in ieder geval veelbelovend uit. X-files meets Close Encounters of the The Kind?

Azazel
22-10-2004, 23:32
Vandaag Taken besteld bij Ro-disc (39,99 euro excl.) Hier en daar rondgesnuffeld of het een goede serie was en dat bleek vaak zo te zijn. De 2e serie die ik geheel blind koop dus het wordt spannend. Bij The Shield heb ik goed gegokt,dus ik ben benieuwd.De website plus trailers zien er in ieder geval veelbelovend uit. X-files meets Close Encounters of the The Kind?

Hier zijn ze niet zo positief:

http://www.dvdtalk.com/reviews/read.php?ID=8306 :roll:

SKMbeat
23-10-2004, 00:59
http://www.dvdtalk.com/reviews/read.php?ID=8306 :roll:

Klopt,maar ik heb zitten googelen en ik kwam op meer positieve ,dan negatieve reacties uit. En aangezien veel filmliefhebbers IMDB als maatstaf nemen als het om kwaliteit gaat,waarom krijgt de serie dan een 7,5 van 1,541 users? Dan moet er toch iets goeds in zitten?
Veel mensen zijn gek op de x-files, maar ik vind dat als je puur kijkt naar het acteerwerk van vooral de guestsactors dan valt het vaak vies tegen.
Ook bv.verhaallijnen die men geforceerd binnen een een uur probeert uit te werken,dan heb ik liever dat men de tijd neemt om een serie zijn verhaal te laten doen dan dat er per aflevering weer iets opgelost dient te worden of juist in het vage laat blijven.
Maar goed,ik wacht geduldig af en moet die 840 minuten even doorwerken,zodat ik er een oordeel over kan vellen voor mezelf. :wink:

Azazel
23-10-2004, 08:24
Maar goed,ik wacht geduldig af en moet die 840 minuten even doorwerken,zodat ik er een oordeel over kan vellen voor mezelf. :wink:

Dat is altijd het beste. Ik plaatste deze link slechts om ook een mindere recensie te laten zien. :wink:

Olivier vd D.
28-03-2005, 12:05
Positief en negatief maakt niets uit, het is wat het is voor jou. Mij heeft de serie echt geraakt, echt genoten.

Steve Muller
28-03-2005, 12:28
Weet iemand wat nu de beste dvduitgave is en waarom de prijsverschillen zo groot zijn :? :?:

Regio 1 c.a. $95,-:!: :!:
http://images.dvdempire.com/gen/movies/533590h.jpg

Regio 2 €29,99
http://217.148.171.144/ProductImages/autoimport/356800_356899/000000p356879_front.jpg


Deze zag ik net in die andere thread staan 8)

http://i3.ebayimg.com/01/i/03/a0/c4/53_1_b.JPG

Coen P.
28-03-2005, 12:41
na alle ophef deze maar blind aangeschaft.

met free id en pjr bon E21,99 bij frs. Is een import versie. Hopelijk komt ie in een mooie digipack box!

gr Coen

Steve Muller
28-03-2005, 12:46
na alle ophef deze maar blind aangeschaft.

met free id en pjr bon E21,99 bij frs. Is een import versie. Hopelijk komt ie in een mooie digipack box!

gr Coen

Heeft deze dan NL ondertiteling en waarom is deze zoveel goedkoper dan de R1 uitgave :?:

Coen P.
28-03-2005, 12:49
na alle ophef deze maar blind aangeschaft.

met free id en pjr bon E21,99 bij frs. Is een import versie. Hopelijk komt ie in een mooie digipack box!

gr Coen

Heeft deze dan NL ondertiteling en waarom is deze zoveel goedkoper dan de R1 uitgave :?:

hij is import, dus ik ga er van uit dat hij geen Nl subs heeft.

als het de r2 uk versie is, dan zit hij in een digipack en heeft hij uk subs.

gr Coen

PS waarom hij zoveel goedkoper is weet ik niet, maar mij hoor je niet klagen :wink:

Jurgen V
28-03-2005, 13:17
Voor die prijs ga ik die ook maar eens proberen. :)

Olivier vd D.
28-03-2005, 14:21
Ik heb de R2/UK gekeken en ik kan me niet voorstellen dat een ander spijt van de aankoop van die uitgave kan krijgen. Het betreft inderdaad een digipack. Er zijn echter geen Nederlandse ondertitels beschikbaar. Voor iedereen met een redelijke kennis van de Engelse taal is de serie echter heel goed te volgen. De beeld- en geluidskwaliteit waren beide dik in orde. Op dvdcompare.net is te lezen dat men beide versies even goed vindt. Daar de R2/UK echt voor een bodemprijs te krijgen is bij enkele winkels (o.a. de FRS en rodisc) lijkt de keuze me niet moeilijk. Het is absoluut waar voor je geld!

Steve Muller
28-03-2005, 14:30
Duidelijk verhaal dus. Wellicht is de R1 verpakking wel mooier :wink:

Er is nog geen nederlandse release bekend :?:

Olivier vd D.
28-03-2005, 15:29
Duidelijk verhaal dus. Wellicht is de R1 verpakking wel mooier :wink:
Dat moet haast wel voor zoveel geld meer.


Er is nog geen nederlandse release bekend :?:
Er is bij mijn weten tot op heden nog geen enkel signaal van een op handen zijnde Nederlandse release.

expo
28-03-2005, 15:36
De Franse versie heeft NLO

http://www.dvdrama.com/menus/disparition3.jpg

HiddeV
28-03-2005, 19:44
Er is nog geen nederlandse release bekend :?:
Er is bij mijn weten tot op heden nog geen enkel signaal van een op handen zijnde Nederlandse release.

Denk ook niet dat ie nog komt, de UK box is hier al veel verkocht en die kopen over het algemeen de NL box niet meer als die uitkomt. Bijna niemand kent deze serie omdat ie niet op tv is geweest. En dat zal wel te maken hebben met de lengte van een aflevering, volgens mij is 85 min niet gunstig om op tv te vertonen.

kazlatan
28-03-2005, 22:12
De R2UK is best goedkoop te krijgen, maar hoe zit het met de franse editie?

Frank
28-03-2005, 22:33
De R2UK is best goedkoop te krijgen, maar hoe zit het met de franse editie?

Op www.amazon.fr kost hij ruim € 63,-.

frank_black
01-04-2005, 16:55
Heb hem bij vanleest zien liggen vandaag.maar 30 euries! wel regio 1.

scary gollem
01-04-2005, 16:59
In België hebben ze de serie al op de betaalzender Canal + gegeven. De serie is echt een aanrader voor wie liefhebber is van het buitenaardse.

Steve Muller
01-04-2005, 17:13
Heb hem bij vanleest zien liggen vandaag.maar 30 euries! wel regio 1.

Denk dat je de R2UK versie bedoeld :wink:

frank_black
01-04-2005, 17:28
jah,sorry bedoel ik. 8)

Bas de Jong
22-04-2005, 10:08
Ik heb gisteravond de 1ste aflevering gezien van deze serie en vind het echt een aanrader! (y)

Je moet wel redelijk geinteresseerd zijn in het buitenaardse wil je de serie echt kunnen waarderen, maar ben je dat, dan is dit een fantastische serie 8)

PCMSCHOUTEN
22-04-2005, 12:34
Ik heb ergens op een engelse site een review gelezen en de conclusie was "zonde van je geld"maar ja het is maar een review en wie weet hield deze man niet van S.F.

Het hield me wel tegen deze box blindelings te bestelln dus heeft iemand deze serie daadwerkelijk al gezien??

Frank
22-04-2005, 12:38
Het hield me wel tegen deze box blindelings te bestelln dus heeft iemand deze serie daadwerkelijk al gezien??

Ja, ik heb 'm onlangs gezien. Een erg boeiende serie. Je wilt steeds weten hoe het verhaal zich gaat ontwikkelen. Men neemt echter volop de tijd om het verhaal te vertellen, wat door sommige mensen als langdradig gezien kan worden.

*NERAZZURRI*
22-04-2005, 13:25
In België hebben ze de serie al op de betaalzender Canal + gegeven. De serie is echt een aanrader voor wie liefhebber is van het buitenaardse.

In Nederland ook ongeveer een half jaar geleden (gok ik). Heb alleen de eerste 'aflevering' gezien en die was erg boeiend, ik ga de gehele box dan ook zeker eens aanschaffen!

flix
22-04-2005, 14:06
hier kan ik gewoon geen woorden aan vuil maken


1 woord: " briljant " :twisted:


dat was genieten zeg elke dag een deel heerlijk.!dit is echt zo box die moet j gewoon hebben. klaar val niet over te twisten.
:twisted:

frank_black
22-04-2005, 14:12
welke aflevering vind je het beste van Taken?
ik episode 7:God's Equation.

Olivier vd D.
22-04-2005, 15:00
Ik heb ook echt enorm genoten van deze serie. Er is altijd wel kritiek te uiten, maar in grote lijnen zit de serie geweldig knap in elkaar. Dakota Fanning heeft een prachtrol. Ik vermoed dat je wel enige interesse moet hebben voor dit soort onderwerpen, iig the supernatural.

Voor het geld hoef je het hedentendage niet te laten, want deze 6disc box met de bijna 900 minuten durende serie is zowel bij de FRS als rodisc voor 30 euro te krijgen. Als je een FreeID-kaart en PJR-kortingsbon hebt kost de box nog maar 22 euro. Echt geen geld! Beeld en geluid (DD5.1) zijn overigens voor zover ik het heb kunnen zien en ervaren meer dan goed.

T. van Keeken
23-04-2005, 14:09
Heb m gisteren blind gekocht en hij valt me meer dan mee. Mooi om te zien hoe die drie families gevolgd worden. Ik ben vooral benieuwd naar de 4 laatste afleveringen die in het heden spelen. De voice-over van Fanning is erg treffend, hoewel het soms moeilijk is te begrijpen dat zo'n jong meisje zoveel (pseudo)wijsheid bezit.

Nu maar eens beginnen aan aflevering 5.

Voor de twijfelaars over een blinde aankoop: gewoon doen!

Duco Feenstra
23-04-2005, 14:19
[spoiler:b24dabd3eb]Dat dat kleintje zoveel wijsheid bezit heeft natuurlijk weldegelijk een reden c.q. oorzaak........Kijk maar 's naar de laatste delen... :wink: [/spoiler:b24dabd3eb]

Steve Muller
23-04-2005, 14:38
Ga deze zeker blind aanschaffen......We spreken hier toch over een Spielberg productie 8)

Jeroen D
25-04-2005, 19:25
Ik vond deze serie ronduit saai :cry:

frank_black
25-04-2005, 19:50
Ik vond deze serie ronduit saai :cry:
smaken verschillen! :D

Cyrus the Virus
25-04-2005, 21:58
Ga deze zeker blind aanschaffen......We spreken hier toch over een Spielberg productie 8)
Denk er precies hetzelfde over. :)

Clintos
04-05-2005, 16:05
Sorry dat ik een wat ouder topic omhoog schop, maar RTL5 gaat vanaf 5 juni Taken uitzenden :)

http://www.rtl.nl/experience/rtlnederland/persdienst/

Kans dat er daarna ook nog een Box met NL subs komt :)

Frank
04-05-2005, 16:14
De box met Nederlandse ondertiteling is er al, alleen nog niet in Nederland. Maar misschien na het uitzenden van de serie.

T. van Keeken
04-05-2005, 16:16
[spoiler:acb18ba9c2]Dat dat kleintje zoveel wijsheid bezit heeft natuurlijk weldegelijk een reden c.q. oorzaak........Kijk maar 's naar de laatste delen... :wink: [/spoiler:acb18ba9c2]

Oooooooooooooooooooooooooooow, vandaaaaaaaaar!

En nu vind ik het helemaal een geweldige serie!!!

Hoop wel dat Dakota Fanning het ook gaat redden in de grotemensenacteerwereld. En dat ze niet over 3 jaarin de goot ligt met 3 heroinespuiten in haar arm.

Steve Muller
04-05-2005, 16:28
De box met Nederlandse ondertiteling is er al, alleen nog niet in Nederland. Maar misschien na het uitzenden van de serie.

Waar dan :?: De UK versie heeft geen NL ondertiteling

Frank
04-05-2005, 16:44
De box met Nederlandse ondertiteling is er al, alleen nog niet in Nederland. Maar misschien na het uitzenden van de serie.

Waar dan :?: De UK versie heeft geen NL ondertiteling

Frankrijk.

Steve Muller
04-05-2005, 16:52
De box met Nederlandse ondertiteling is er al, alleen nog niet in Nederland. Maar misschien na het uitzenden van de serie.

Waar dan :?: De UK versie heeft geen NL ondertiteling

Frankrijk.

hmm, jammer v/d vertaling en de prijs van €63,- :?

http://images-eu.amazon.com/images/P/B0002CR18A.08.LZZZZZZZ.jpg

Evil Hobbit
04-05-2005, 17:13
Ben nu bij aflevering 9 en ik vind het echt een hele mooie serie. In het begin moest ik wel even doorzetten maar als je dan eenmaal de eerste disk gehad hebt raak je er aardig aan verslaafd.

Steve Muller
01-06-2005, 22:14
Vandaag de laatste aflevering bekeken en wat een mooie serie zeg 8) In 3 weekenden heb ik de totale serie zitten bekijken en vind het jammer dat ik er al doorheen ben.

Ik kan iedereen adviseren om de R2UK digipack voor onder de €20,- te kopen... Je zult er geen spijt van krijgen :wink:

En anders gewoon de serie op RTL5 volgen maar dan ook geen serie missen :!: :!:

Erwin_W
02-06-2005, 18:21
Issie al begonnen? Wanneer word ie uitgezonden?

Zelf opgezocht.. 5 juni dus :)

Taken is een tiendelige, Amerikaanse science fiction-serie die is geregisseerd door een van de grootmeesters van het witte doek; Steven Spielberg. De reeks, die op 5 juni start, sleepte in de Verenigde Staten een Emmy in de wacht in de categorie 'outstanding miniseries'.

Taken, waarvan één aflevering bijna twee uur duurt, is een samenweefsel van de verhalen van drie verschillende families die, al generaties lang, als ‘slachtoffer’ van buitenaardse ontvoerders door het leven gaan.

Afgezet tegen feitelijke, historische gebeurtenissen, creëert Spielberg met dit bijzondere werk een krachtig, suggestief verhaal over het bijzondere moment als de mens oog in oog komt te staan met een buitenaardse levensvorm.[/img][/i]

frank_black
02-06-2005, 18:39
Vandaag de laatste aflevering bekeken en wat een mooie serie zeg 8) In 3 weekenden heb ik de totale serie zitten bekijken en vind het jammer dat ik er al doorheen ben.......... ik heb m in 1 weekend gekeken( 2 afleveringen op een zaterdag,de rest op een zondag) :D :D :twisted: zo verslaagt was/ben ik dr aan.

Olivier vd D.
02-06-2005, 19:57
Taken, waarvan één aflevering bijna twee uur duurt, is ...
In mijn herinnering was het bijna 1,5 uur per aflevering.

frank_black
02-06-2005, 20:39
Hoop wel dat Dakota Fanning het ook gaat redden in de grotemensenacteerwereld. En dat ze niet over 3 jaarin de goot ligt met 3 heroinespuiten in haar arm.

hoho zeg,das wel erg hevig of niet dan? :roll:
en ze heeft al 2 keer met Steven Spielberg gewerkt,dus dat komt wel goed.

Werner
03-06-2005, 09:57
Hoop wel dat Dakota Fanning het ook gaat redden in de grotemensenacteerwereld. En dat ze niet over 3 jaarin de goot ligt met 3 heroinespuiten in haar arm.

hoho zeg,das wel erg hevig of niet dan? :roll:
en ze heeft al 2 keer met Steven Spielberg gewerkt,dus dat komt wel goed.

Jack maakt waarschijnlijk een toespeling op Drew Barrymore.

Frank
03-06-2005, 09:59
Taken, waarvan één aflevering bijna twee uur duurt, is ...
In mijn herinnering was het bijna 1,5 uur per aflevering.

Inderdaad.

frank_black
03-06-2005, 12:02
Hoop wel dat Dakota Fanning het ook gaat redden in de grotemensenacteerwereld. En dat ze niet over 3 jaarin de goot ligt met 3 heroinespuiten in haar arm.

hoho zeg,das wel erg hevig of niet dan? :roll:
en ze heeft al 2 keer met Steven Spielberg gewerkt,dus dat komt wel goed.

Jack maakt waarschijnlijk een toespeling op Drew Barrymore.
aha,maar zij is dr ook weer bovenopgekomen. :D

maargoed,hier de site van filmtotaal.nl:

http://www.filmtotaal.nl/module.php?section=fotvDetails&movieID=15573

T. van Keeken
05-06-2005, 07:38
't Was ook meer met een grote korrel zout te nemen ja. Ik denk dat het wel goed komt met Dakota Fanning. Hoewel het natuurlijk niet ondenkbaar is dat ze in de vergetelheid zal raken.

Haley Joel Osment is ook niet meer het Tina idooltje wat ie was.

graafschap fan
06-06-2005, 13:13
Hoeveel afleveringen zijn er 10???
en ong. 2 uur per aflevering dus totaal duurt de serie ong. 20 uur??

Frank
06-06-2005, 13:15
Hoeveel afleveringen zijn er 10???
en ong. 2 uur per aflevering dus totaal duurt de serie ong. 20 uur??

Er zijn 10 afleveringen van ieder bijna anderhalf uur. Dat is dus bijna 15 uur.

graafschap fan
06-06-2005, 18:06
Heeft iemand misschien een site waar het verhaalijn beschreven staat per deel of van de hele serie??

Flash
06-06-2005, 18:10
Heeft iemand misschien een site waar het verhaalijn beschreven staat per deel of van de hele serie??

Official Website: http://www.scifi.com/taken/index_flash.html
IMDB: http://www.imdb.com/title/tt0289830
EpGuides: http://epguides.com/taken
TV Tome: http://www.tvtome.com/tvtome/servlet/ShowMainServlet/showid-8212 / http://www.tvtome.com/Taken/season1.html#ep1
BBC: http://www.bbc.co.uk/cult/taken/

graafschap fan
06-06-2005, 18:11
Heeft iemand misschien een site waar het verhaalijn beschreven staat per deel of van de hele serie??

Official Website: http://www.scifi.com/taken/index_flash.html
IMDB: http://www.imdb.com/title/tt0289830
EpGuides: http://epguides.com/taken
TV Tome: http://www.tvtome.com/tvtome/servlet/ShowMainServlet/showid-8212 / http://www.tvtome.com/Taken/season1.html#ep1
BBC: http://www.bbc.co.uk/cult/taken/

Bedankt! 8)

Bas V.
07-06-2005, 18:27
Ik heb op tv de eerste aflevering gezien, ik houd van dit genre, maar er zitten wel een aantal clichés in die de boel voorspelbaar maken. [spoiler:88113c19f5]Man loopt neergestorte schotel binnen, komt er weer uit lopen en er is een alien gemist. Even later blijkt dat de aliens zich kunnen voordoen als mens (ook niet al te origineel, weet zeker dat ik dat in een andere serie of film gezien heb, weet zo niet welke). Goh, wat zou daar nou gebeurd zijn... Ook andere situaties zijn al vrij snel duidelijk. [/spoiler:88113c19f5] Anderhalf uur voor het begin van het verhaaltje is absoluut onnodig.

FredKroket
12-06-2005, 21:31
Nu op RTL5

rkrijger
13-06-2005, 07:08
Nu op RTL5

En?!? Ik heb het gemist namelijk...

FredKroket
13-06-2005, 09:11
Nu op RTL5

En?!? Ik heb het gemist namelijk...

Ja ik ook.. maar ik dacht is wel noemenswaardig, ze zijn nu bij deel 2 namelijk, en volgende week komt dus deel 3. Dus voor diegene die het niet erg vinden dat ze het begin gemist hebben.. en om een algemene indruk van de serie te krijgen!

Albert Kostwinder
13-06-2005, 10:24
Heeft veel weg van de xfiles maar dan zonder de spanning 8)

Steve Muller
13-06-2005, 10:27
Heeft veel weg van de xfiles maar dan zonder de spanning 8)

Vond deze serie toch wel interessanter dan de X-files :wink:

Shadow010
13-06-2005, 10:43
Ik heb het ook gemist. Welke dag/ tijd wordt het nu uitgezonden?

Frank
13-06-2005, 10:43
Ik heb het ook gemist. Welke dag/ tijd wordt het nu uitgezonden?

Iedere zondagavond om 22:00 uur op RTL5. Er worden nog 8 afleveringen uitgezonden.

Steve Muller
13-06-2005, 10:45
Ik heb het ook gemist. Welke dag/ tijd wordt het nu uitgezonden?

Iedere zondagavond om 22:00 uur op RTL5. Er worden nog 8 afleveringen uitgezonden.

Toch zonde als je de 1e delen hebt gemist!!!
Je moet dit echt zien als een film van 15 uur :wink: Je hebt dus de eerste 3 uur van de film al gemist :!:

Shadow010
13-06-2005, 10:47
Ja baal er ook behoorlijk van, maar wil toch een indruk krijgen van de serie want ben erg benieuwd. Heeft iemand zin om voor alle mensen die het tot nu toe gemist hebben, een korte introductie (tussen spoilers) te schrijven over de eerste 2 delen? :D

Frank
13-06-2005, 10:52
Toch zonde als je de 1e delen hebt gemist!!!
Je moet dit echt zien als een film van 15 uur :wink: Je hebt dus de eerste 3 uur van de film al gemist :!:

Je moet Taken inderdaad echt zien als een film van 15 uur. Als je de eerste twee delen gemist hebt mis je een deel van de opbouw van het verhaal en dat is een belangrijk onderdeel van deze serie.

BabaBooey
13-06-2005, 20:10
Normaal houd ik wel van dit soort genres, maar ik heb 'm tijdens de eerste aflevering na een uurtje uitgezet. Ik vond het nou allemaal niet echt overtuigend overkomen en die alien is echt de slechtste vorm van CGI die ik ooit gezien heb.

Joost v.d. Ham
13-06-2005, 20:36
Ik moet zeggen dat de serie me erg tegenvalt, totaal geen spanning na 4 afleveringen.... :(

Bas de Jong
13-06-2005, 21:52
Ik moet zeggen dat de serie me erg tegenvalt, totaal geen spanning na 4 afleveringen.... :(

Een verhaal hoeft toch niet altijd spanning te bevatten om goed te zijn? Ik vind het zelf een erg goed verhaal. Heb de DVD en keek na elke aflevering al uit naar de volgende.

Frank
13-06-2005, 22:33
Ik vind het ook een erg goede serie (zoals ik al aangaf). Ik heb 'm een paar maanden terug in een paar dagen tijd volledig bekeken en ik keek ook steeds uit naar de volgende aflevering.

Caledonians
03-07-2005, 20:10
Ik vind het ook een erg goede serie (zoals ik al aangaf). Ik heb 'm een paar maanden terug in een paar dagen tijd volledig bekeken en ik keek ook steeds uit naar de volgende aflevering.

Heb de serie de afgelopen dagen ook helemaal afgekeken en heb me goed vermaakt! Was inderdaad ook elke keer benieuwd naar de volgende aflevering. Aliens zijn nooit echt mijn favoriete onderwerp geweest maar heb me bij Taken totaal niet aan gestoord, juist omdat er een goed verhaal in zit en niet alleen maar actie...

Werner
03-07-2005, 23:02
Ik ben aan aflevering 4 aanbeland. Het begin was wel een beetje verwarrend omdat er zoveel verhaaldraadjes tegelijk beginnen te lopen die pas later bij elkaar komen. Maar op 10 x 90 minuten heb je natuurlijk wél de ruimte om een goed verhaal met prima karakteruitwerkingen te maken. Ben benieuwd naar de volgende delen...