PDA

Bekijk de volledige versie : Pearl Harbor (R2 specs)



Alexander de Mol
05-10-2001, 22:12
Volgens # DVD Info Benelux (http://www.dvdinfo.be/pers/buenavista/05102001.html) komt op 4 december de benelux versie van Pearl Harbor uit.
Wegens de lengte van de film heeft men besloten het bonusmateriaal op een tweede schijfje te plaatsen. De specificaties zijn als volgt:

Lengte: 180 minuten
Audio: Dolby Digital 5.1 met THX audio-certificaat
Beeldformaat: anamorfisch 2.35:1
Talen: Engels, Frans
Ondertitels: Nederlands

Extra's (op disc 2 dus..):
· Een kijkje achter de schermen: the Making Of Pearl Harbor
· De Japanse Zaak
· Muziekvideo Faith Hill
· Bioscooptrailer

Geen DTS helaas, wel THX certified geluid wat erop neer zal komen dat ook de DD5.1 track lekker gaat klinken...
Nu las ik in het in de thread over de regio 1 versie (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=540&pagenumber=2) dat wij (lees: in regio 2) ook 2 versies krijgen.
Hier kan ik nog niets over vinden...?
Wie?

Tristan
05-10-2001, 22:45
Geen DTS...... helaas ja... Met zo'n topper zou ik dat juist zeker wél verwachten. Hopen dat die tweede versie het zal hebben hè? Dat zal toch wel?

Oh prettig weekend allemaal.

YamYamRKK
05-10-2001, 23:24
De duurdere Pearl Harbor ( Special Edition ) versie die 90 piek gaat kosten , moet je eigenlijk wel een DTS track opzetten , andere 90 piek DVD's zoals Gladiator en Hannibal hebben wel een DTS track.

En laten ze nou niet zeggen dat we zo veel moeten betalen omdat de lengte van de film zo lang is.

Anders verwacht ik nog meer extra's dan die op Hannibal om die prijs te compenseren.

Zoniet dan vind ik dit de grootste afzetterij qua DVD

Ik wil hem zeker hebben maar dan wel R2 want bij geen ondertitels moet ik me zoveel inspannen.

Regio 2 is nu éénmaal het lelijke eendje en hopelijk verandert dit eens snel.

Digger
01-11-2001, 22:38
weet iemand wat voor uitvoering pearl harbour dan wordt, wordt het net als regio-1 versie een 2-disk uitvoering met dts??

Michael Law
01-11-2001, 23:56
Ik wacht wel tot januari op de drie disc regio 1 versie.

Henk Heideveld
02-11-2001, 10:51
Een heel ander verhaal.
Pearl Harbor vond ik slaapverwekkend langdradig.
De enige echte Pearl Harbor film is Tora Tora Tora.
Je ziet het dan meteen van zowel Japanse als Amerikaanse zijde.
En geen flauwekulliefdesverhaaltje er tussen door.
Ondanks 4.0. zul je bij het op gang komen van de echte aanval even de neiging hebben om de stekkers er uit te trekken. Alles knalt langs je heen en dondert als het ware boven op je.
De actiescenes zijn perfect in elkaar gestoken. Je ziet geen verschil tussen filmfictie en werkelijkheid.
Ik ben een War-Movie liefhebber en in dit genre staat Tora Tora Tora op eenzame hoogte op nummer 1.
Om je een idee te geven, ik heb o.a. U-571, Thin Red Line, When Trumpets Fade, The Longest Day, Patton, Das Boot

ger
02-11-2001, 12:24
Naast Tora tora tora ook niet slecht en sinds kort verkrijgbaar....

System 3rror
02-11-2001, 13:26
Heb ook de 2 Disc versie besteld!!!

Was het nu al maar 4 december!! :rolleyes:

Dat spelt stelt niet zoveel voor!! Je moet met vliegtuigjes pearl harbor verdedigen en andere missies voltooien!!

SpaceWolve
02-11-2001, 16:00
tja maar het spel los kost ook nog 60 piek, dus das ook mooi meegenomen

System 3rror
02-11-2001, 16:09
Dat is waar!!

Downen op KaZaA was zelfs gratis :)

Maar leuk voor de collectie

Tom van den Hout
02-11-2001, 17:13
Sjonge Jonge zeg, dan komen ze eindelijk met een nieuw medium; DVD. Waar zoveel meer op kan en past.

Nou heb je nu al vele 2 discs en dan komt er zelfs een 3 discs van Pearl Harbor, het is toch niet normaal

Tijd voor weer iets nieuws :D

C-Jtje
02-11-2001, 19:30
zomer 2002 komt in Engeland de Director's cut
van Pearl Harbor. (waarschijnlijk de 3 disc S.E.)
Of deze voorzien is van een DTS track is nog niet
bekend.

voor deze dvd wil ik best iets langer wachten

check my dvd collection

http://www.dvdprofiler.com/mycollection.asp?alias=C-Jtje

SpaceWolve
03-11-2001, 14:18
Sjonge Jonge zeg, dan komen ze eindelijk met een nieuw medium; DVD. Waar zoveel meer op kan en past.

Nou heb je nu al vele 2 discs en dan komt er zelfs een 3 discs van Pearl Harbor, het is toch niet normaal

Tijd voor weer iets nieuws :D

Liever niet, ik ben net een beetje mijn collectie aan het uitbreiden en dan gaan ze weer over op wat anders, net als met CDi, heb ik ook nog een hele collectie van liggen

Henk Heideveld
05-11-2001, 11:26
Originally posted by Tristan
[Met zo'n topper zou ik dat juist zeker wél verwachten.


Wees maar niet te voorbarig met het predicaat "topper".
Een topper is het pas als hij met een zekere beeld- en geluidskwaliteit op DVD wordt gezet en de nodige extra's bevat.
De film is met veel reclame-lawaai in de bioscoop gebracht, maar ik heb nog geen enkele indrukwekkende recensie gezien of gehoord. Zelf vond ik het behoorlijk tegenvallen. Maar ja, het reclamelawaai had mijn verwachtingen ook wel erg hoog opgeschroefd natuurlijk.
Voor mij is het al zeker, ik koop hem niet, zat in de bios al bijna te slapen:rolleyes: :rolleyes:

Henk Heideveld
05-11-2001, 11:32
Liever niet, ik ben net een beetje mijn collectie aan het uitbreiden en dan gaan ze weer over op wat anders, net als met CDi, heb ik ook nog een hele collectie van liggen

Dat geouwehoer blijf je mee zitten en volgt elkaar steeds sneller op.
Ik heb 33-toeren bakkelieten platen, ik heb singles, EP's en LP's liggen, vervolgens kwam de CD, ik heb al videobanden en cassettebanden, bandrecordetapes, een MP3-player, werk met MIDI-Orchestrater en Wave-geluiden. En dan nu weer de DVD.
Maar 1 ding is zeker. Ik ben nooit eerder verslaafd geraakt. Dat is me nu pas overkomen met DVD en DTS.
Het heeft eigenlijk meteen tot 3 verslavingen geleid. Ik ga er lekker relaxed bij zitten, dus roken en drinken zijn er automatisch bijgekomen. Maar, mij hoor je niet klagen (behalve geldnood dan) want het is een prettige verslaving.:D :D

ger
05-11-2001, 12:28
Dat geouwehoer blijf je mee zitten en volgt elkaar steeds sneller op.
Ik heb 33-toeren bakkelieten platen, ik heb singles, EP's en LP's liggen, vervolgens kwam de CD, ik heb al videobanden en cassettebanden, bandrecordetapes, een MP3-player, werk met MIDI-Orchestrater en Wave-geluiden. En dan nu weer de DVD.
Maar 1 ding is zeker. Ik ben nooit eerder verslaafd geraakt. Dat is me nu pas overkomen met DVD en DTS.
Het heeft eigenlijk meteen tot 3 verslavingen geleid. Ik ga er lekker relaxed bij zitten, dus roken en drinken zijn er automatisch bijgekomen. Maar, mij hoor je niet klagen (behalve geldnood dan) want het is een prettige verslaving.:D :D


Volgens mij ken ik dit een beetje..........
Zit zelf ook met stapels troep thuis en probeer het nu allemaal een beetje om te zetten in moderner spul

De platen de deur uit en CDs erin (inmiddels 1200 stuks)
De videobanden de deur uit en DVD erin (inmiddels 400 stuks)
En zo blijven we bezig om de economie aan de gang te houden !

Eén ding is zeker Henk verslaafd raak je er zeker aan !
En ik ben niet de enige want de vrouw doet vrolijk mee !

Tristan
05-11-2001, 13:43
Wees maar niet te voorbarig met het predicaat "topper".
Een topper is het pas als hij met een zekere beeld- en geluidskwaliteit op DVD wordt gezet en de nodige extra's bevat.
(..)
Voor mij is het al zeker, ik koop hem niet, zat in de bios al bijna te slapen:rolleyes: :rolleyes:

Tsja, ieder zn meug. Met topper bedoelde ik overigens enkel aan te duiden dat ik het persoonlijk wel een boeiende film vond. Maar t.o.v. andere oorlogsfilms heeft het natuurlijk in mindere mate het athentieke oorlogsgevoel. Ik bedoel t.o.v. Apocalyps Now of Platoon is Pearl 'gewoon' een heldenfilm.
Maargoed ik vond de film mooie shots en geluid hebben. Bovendien eens weer een keertje wat anders dan dat Vietnam geouwehoer waarbij de Amerikanen vaak impliceren het gewonnen te hebben.... dus vandaar.

Of het een 'dvd.nl topper' wordt is inderdaad af te wachten.

Henk Heideveld
05-11-2001, 15:44
Beste Tristan,
Koop Tora Tora Tora en je wilt de nieuwe film Pearl Harbor niet meer hebben. Tora Tora Tora wint het met glans. Laat je niet afschrikken dat deze film 4.0. is. Want als de aanval begint neig je er toe de stekkers er even uit te trekken.
Mijn buren waren echt wel even ongerust dat een echtelijk ruzie bij ons uit de hand was gelopen. In onze straat kwamen hele oorlogstrauma's weer boven.
Dagen later was de gemeente nog bezig om het gescheurde wegdek voor mijn woning te herstellen.:D :D

Ton v/d Heiden
06-11-2001, 11:10
Heb gisteren al, dankzij een lieve jongedame van Videoland, al Pearl Harbor kunnen huren ! Tip van Ton : Sla de eerste anderhalf uur over ! Daarin zit zoveel romantiek dat je gewoon blij bent dat de Jappanners daarna de boel plat bombarderen. Dat is trouwens heel indrukwekkend in beeld gebracht.
Geluid is prima, maar niet echt spectaculair.
Ben benieuwd naar jullie mening !

Groet !

marcel
06-11-2001, 11:12
Waar komt dat ding vandaan dan??
Volgens dvd Box Office komt deze pas uit op 4 dec.
Weet je zeker dat je de dvd mee hebt gekregen?

Ton v/d Heiden
06-11-2001, 11:25
Marcel, gehuurd bij Videoland. Als je `m nu huurt krijg je er een gratis dagfilm bij, een pocketroman van Pearl Harbor en 2 zakjes pinda`s !
Succes !

SpaceWolve
10-11-2001, 15:58
Gisteren gekeken, Wauw wat een film, mijn subwoofer bleef maar blazen tijdens de aanval. mijn advies: KOPEN!!!!!

Dadaveke
10-11-2001, 19:07
hij is te huur in de videotheek alleen maar 1 disc van de drie dat is minder.

Deef
12-11-2001, 14:33
Weten jullie misschien in wat voor soort verpakking de Special Edition komt, want ik zag plaatjes van de Regio1 2 Disc en dat lijkt net een soort boekvorm. Weten jullie of wij ook deze verpakking krijgen, of krijgen wij em gewoon in een keepcase??? Anders ga ik denk ik de R1 versie kopen

Henk Heideveld
12-11-2001, 16:56
Gisteren gekeken, Wauw wat een film, mijn subwoofer bleef maar blazen tijdens de aanval.

Je vergeet er bij te vertellen dat je eerst anderhalf uur slapend moet doorstaan voordat er ook maar een aanval op de subwoofer plaatsvindt. Jezus wat een trage film en wat een flauw liefdesverhaaltje. Probeer Tora Tora Tora eens, dan weet je wat Pearl Harbor is. En zoek je een subwoofersloper of slechte verhoudingen met je buren zet dan U-571 voluit.

Sander Dubbeldam
14-11-2001, 20:05
ik heb pearl harbor gehuurd, had hem al in de bios gezien, maar ik vond het maar een afgang hoor dat dd 5.1.

vooral als de boten worden aangevallen en de explosies je om de oren vliegen komt dts tot zijn recht en waarbij dd alleen maar een dof achtige knal laat horen.... hopelijk komt er nog een dts regio 2 versie.

SpaceWolve
14-11-2001, 20:11
Je vergeet er bij te vertellen dat je eerst anderhalf uur slapend moet doorstaan voordat er ook maar een aanval op de subwoofer plaatsvindt. Jezus wat een trage film en wat een flauw liefdesverhaaltje. Probeer Tora Tora Tora eens, dan weet je wat Pearl Harbor is. En zoek je een subwoofersloper of slechte verhoudingen met je buren zet dan U-571 voluit.

Ik vond het verhaal ook wel lachen (de eerste keer dan), de tweede keer dat ik hem zag heb ik gelijk doorgespoeld naar de aanval omdat ik toen wel bijna in slaap viel, de aanval in Engeland vondt ik ook mooi opgenomen. Maar ik ben er toch zeker van dat ik hem koop

Henk Heideveld
15-11-2001, 10:42
Huur vooraf een keer Tora Tora Tora. Bij ons in de bibliotheek voor f 1,50 huurbedrag. Kan je een verkeerde keuze besparen.
Kijk en vergelijk. Dan kun je Pearl harbor altijd nog kopen.

Marco
15-11-2001, 15:16
hopelijk komt er nog een dts regio 2 versie.
Die komt niet, daarvoor moet je de regio 1 versie zijn.

Mike M
15-11-2001, 15:24
hoe zit het nou met Dolby Headphone? heb iets over gelezen maar zie er nergens iets van terug....alleen R1 misschien?

wel Dolby headphone en geen DTS?

ben benieuwd (ga 'm toch halen)

Henk Heideveld
15-11-2001, 15:42
]Originally posted by SpaceWolve de tweede keer dat ik hem zag heb ik gelijk doorgespoeld naar de aanval omdat ik toen wel bijna in slaap viel, de aanval in Engeland vondt ik ook mooi opgenomen. Maar ik ben er toch zeker van dat ik hem koop .
Kun je ook een toilet kopen, spoelt makkelijker en sneller door.
Je merkt het wel, ik vind de film de afknapper van het jaar, waarschijnlijk omdat hij met overdreven commerciele bombarie wer aangekondigd. Ja en ik heb natuurlijk Tora Tora Tora ter vergelijking en dan blijft hij dus helemaal bij mij nergens meer.

SpaceWolve
15-11-2001, 20:53
.
Kun je ook een toilet kopen, spoelt makkelijker en sneller door.
Je merkt het wel, ik vind de film de afknapper van het jaar, waarschijnlijk omdat hij met overdreven commerciele bombarie wer aangekondigd. Ja en ik heb natuurlijk Tora Tora Tora ter vergelijking en dan blijft hij dus helemaal bij mij nergens meer.

Iedereen zijn meug, ik hou eigenlijk meer van die computeranimaties wat net echt lijkt zoals in pearl harbor en ik denk dat je zulke effects niet hebt in tora tora tora, maar ik denk dat ik die ook wel koop hoor, dus je kunt weer lekker slapen :p

starbuck
16-11-2001, 10:18
Probeer Tora Tora Tora eens.

:D :D volgens mij heb je gewoon aandelen in de maatschappij die tora tora tora heeft uitgebracht.:D :D

Maar goed, ik zal pearl harbour zeker kopen omdat deze film gewoon in mijn interesse veld ligt. Er staan tegenover de vele negatieve berichten genoeg positieve berichten.

Dat tora tora tora een oorlogsklasieker is zal ik niet tegenspreken , ik heb hem tenslote grijsgedraaid op video.

Eerlijkheidshalve moet ik wel zeggen dat ik pearl harbour nog helemaal niet gezien heb, ik zal dan ook niet nalaten na 4 december mijn ongezouten mening te geven over deze kassakraker in wording ( want dat het een bestseller word, dat weet ik zeker)

Henk Heideveld
16-11-2001, 11:25
Ik ben bang van niet. In de bioscoop bleek het op het Europese continent anders uit te pakken en het werd al gauw stil. Maar ik ben net als jou benieuwd wat er gebeurt als hij op DVD uitkomt.

Marco
16-11-2001, 15:15
Ik ben bang van niet. In de bioscoop bleek het op het Europese continent anders uit te pakken en het werd al gauw stil.
Dat klopt. Pearl Harbor kon Bridget Jones's Diary niet inhalen.

Marco
16-11-2001, 20:47
Op de Regio 1 versie wordt een beetje uitgelegd wat de Dolby Headphone Sountrack inhoud.

http://www.dvdshrine.com/captures/ph/CAPTURE_006.jpg

Orie
16-11-2001, 23:01
Volgens # DVD Info Benelux (http://www.dvdinfo.be/pers/buenavista/05102001.html) komt op 4 december de benelux versie van Pearl Harbor uit.
Wegens de lengte van de film heeft men besloten het bonusmateriaal op een tweede schijfje te plaatsen. De specificaties zijn als volgt:

Lengte: 180 minuten
Audio: Dolby Digital 5.1 met THX audio-certificaat
Beeldformaat: anamorfisch 2.35:1
Talen: Engels, Frans
Ondertitels: Nederlands

Extra's (op disc 2 dus..):
· Een kijkje achter de schermen: the Making Of Pearl Harbor
· De Japanse Zaak
· Muziekvideo Faith Hill
· Bioscooptrailer

Geen DTS helaas, wel THX certified geluid wat erop neer zal komen dat ook de DD5.1 track lekker gaat klinken...
Nu las ik in het in de thread over de regio 1 versie (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=540&pagenumber=2) dat wij (lees: in regio 2) ook 2 versies krijgen.
Hier kan ik nog niets over vinden...?
Wie?


Deze dvd ziet er goed uit maar, ik lees zonet in "DVD GRATIS" dat de "Special Edition" is uitgesteld naar 14 mei 2002!!!!

Leuk zeg, tegen die tijd zijn we misschien wel dood en begraven!!!!:o

Marco
17-11-2001, 00:00
Deze dvd ziet er goed uit maar, ik lees zonet in "DVD GRATIS" dat de "Special Edition" is uitgesteld naar 14 mei 2002!!!!

Leuk zeg, tegen die tijd zijn we misschien wel dood en begraven!!!!:o
Het lijkt mij handig als DVD GRATIS even vermeld dat ze het hebben over de Vista Series Director's Cut versie Regio1.

Mike Philippens
19-11-2001, 23:15
Een heel ander verhaal.
Pearl Harbor vond ik slaapverwekkend langdradig.
Net effe zitten kijken...wat een flutfilm. Ik heb''m niet eens afgekeken, en dat is zeldzaam. Prachtige effecten hoor...mooi beeld en weet ik niet wat, maar het is gewoon een but-film. Erger dan Titanic. Wat moeten we nu met dit werkje ? Janken om dat halfslachtige liefdesverhaal ? Denk het niet, het lijkt wel gestolen uit een domme tienerfilm. De actie ? Hmmm....ziet er fraai uit, maar het doet me allemaal niets. En dat betekent niet dat ik een gevoelloze eikel ben, maar op een of andere manier raakt de film me totaal niet. Saving Private Ryan, Tora tora tora en zelfs een aflevering uit Band of brothers raken me wél. Weer een tiepies geval van het (foute) idee dat veel special fx een film kunnen dragen. Sorry Hollywood: you need a good story first. Star Wars I was (in mijn ogen dan) ook al zo'n fx-slachtoffer. Erg jammer, want het hád een echte oorlogs-klassieker kunnen worden. Helaas is de markt zodanig bewerkt dat iedereen en masse naar de bioscoop trekt en de DVD's koopt en gaat het in elk geval de boeken in als een kaskraker. Maar klassieker...ik hoop het niet.

Henk Heideveld
20-11-2001, 11:15
:D :D volgens mij heb je gewoon aandelen in de maatschappij die tora tora tora heeft uitgebracht.:D :D

Ik ben gek op War-Movies en vooral gek op waargebeurde verhalen, die zo authenthiek mogelijk worden weergegeven.
Tora, Tora, Tora knalt er voor mij echt uit. De film Pearl Harbor is in mijn hele lijstje War-Movies echt de minst gewaardeerde. Toch rent de massa naar de bioscoop en wordt al nerveus als hij op DVD gaat uitkomen. Ik denk dan altijd, wat is er mis met mij.
Tegen de verdrukking in probeer ik goede films in de schijnwerpers te krijgen. Die hele top 50 is minder interessant. Dat kennen we allemaal wel. Ik heb een eigen smaak en die ligt daar kennelijk ver van af.
Ik noem maar 1 voorbeeld. Ik ben kapot van Hymalaya en al helemaal als je "The Making Of" hebt gezien. Ik kom die film in geen enkele hitlijst tegen.
Ach, iedereen heeft zo zijn tic (afwijking). Ik zie anderen bijvoorbeeld weer "Klassiekers" verzamelen.
Maar het is boeiend om zoveel verschillende belangstelling en smaken hier bij elkaar te zien en een lekkere stevige discussie.

Een beetje flauw om mij te verdenken van aandelen inra,Tora. Ik krijg slechts f 25,-- per verkochte DVD, en daarmee kom ik nauwelijks uit sde kosten.:D :D :D
Aantal verkochte exemplaren deze maand 2 :D :D :D

Mike Philippens
20-11-2001, 12:25
Ik heb een eigen smaak en die ligt daar kennelijk ver van af.
Ach...heb ik ook. Ieder zijn meug natuurlijk. Alleen denk ik wel eens dat men zich te makkelijk laat leiden door de media vwb filmkeuze en men niet verder kijkt wat er uitgebracht wordt. Op zich zegt het begrip 'cultfilm' mij ook niets, want ik moet een film gewoon goed vinden. Een film als Magnolia vindt ik inderdaad heel erg goed en ik heb 'm pas 1x gezien, maar ik denk dat je na een aantal keren steeds nieuwe dingen ontdekt. Maar dat betekent nog niet dat iedereen 'm leuk moet vinden. Als het je gewoon niets zegt of niet aanspreekt houd het op. Veel mensen kijken een film alleen als ontpanning en willen niet verder kijken of erover nadenken. Dat is geen waardeoordeel, maar gewoon een feit. Is helemaal nics mis mee.


Een beetje flauw om mij te verdenken van aandelen in Tora,Tora.
Heb je aandelen Mitsubishi dan ?? Die hebben die Zero's gemaakt en die zijn nogal prominent in beeld. Sluikreclame voor de Charisma soms ?? ;)

Henk Heideveld
20-11-2001, 12:59
Ja, zo ga ik er ook zo'n beetje mee om. Soms huur ik een film in de bibliotheek, die ik niet ga kopen, ondanks dat ik het een geweldige film vind.
Er zijn perfecte films die ik na 1 keer dus ook echt gezien heb. Andere films draai ik bij herhaling en in weer andere films zie ik steeds weer nieuwe dingen, alsof ik hem nog niet eerder had gezien.
Ben Hur vind ik bijvoorbeeld een meesterwerk, maar zal hem zeker niet kopen. Heb hem te vaak gezien, ben dus echt ongeveer uitgekeken.