PDA

Bekijk de volledige versie : Session 9



Kennethje
27-11-2002, 22:48
Heb deze film vandaag binnengekregen vanwege een ruil en ik kon niet anders dan ff een thread openen na het zien van deze film: ECHT SUPER!! Dit is echt een van de beklemmenste films die ik in tijden weer heb gezien..ongelooflijk..vooral opbouw ervan...Ik wil super graag weten of andere mensen de film gezien hebbben of ze evt mijn mening delen!! Heb je hem niet gezien, HUUR HEM DAN!!!

Ben benieuwd naar de reacties!!!

Kennethje
30-11-2002, 02:17
Niemand die deze film heeft gezien??

Jazumi2000
30-11-2002, 05:47
Helaas het spijt me, hoewel ik Session 9 ooit in het vroege verleden in mijn bezit had, ben ik er nooit aan begonnen.

Ik zal kijken wat de mogelijkheden zijn om deze film toch eens te mogen aanschouwen...

Gr. Jazumi2000 ;)

Ps. Nog bedankt voor de ruil, alleen ik snap geen hol van Vanilla Sky :D en ik vind de film heeel eng... echt waar brrrr

SanderSpil
01-12-2002, 22:07
Vandaag gekeken, maar ik vond hem niet super. Beklemmend was hij zeker, maar ik vod dat er gewoon geen verzadiging in zat.
Het voelt voor mij alsof hij is gemaakt om beklemmend te zijn, maar dat er verder niet erg na is gedacht over een goed plot/einde.

Rochan
06-12-2002, 18:35
Had de film gisteren gehuurd en gekeken. Vond hem erg tegenvallen en saai. ik had toch wel wat meer spanning van verwacht. :(

SL
16-08-2003, 10:14
He Kennetje
Ik heb hem gister gezien en ik vond hem echt supergoed maar het einde is een beetje wazig.
Ik had een hele andere versie van het einde dan mijn moeder haha
Kan jij ons het einde misschien uitleggen?
Groetjes Sanne

Max Davidse
16-08-2003, 10:29
Ik heb hem ook gezien en ik vond hem inderdaad wel goed.. :)

Patrick Deckard
16-08-2003, 10:46
Kunnen jullie even aangeven waarover het ongeveer gaat?... Jullie hebben alvast mijn aandacht!... :D

Max Davidse
16-08-2003, 12:44
Kunnen jullie even aangeven waarover het ongeveer gaat?... Jullie hebben alvast mijn aandacht!... :D

Session 9 gaat over een groepje asbest ontruimers die een gesticht van asbest moeten ontdoen, het is een zwaardere klus dan ze eigenlijk aankunnen, maar ze doen het toch...dan gaat er van alles mis en lijkt het alsof de raadsels van het gesticht tot leven komen. Ik ga er verder niets over vertellen behalve dat het gesticht een duister verleden heeft, maar de 5 mannen van het asbest verwerkingsteam net zo goed....

Gabriel B.
17-08-2003, 19:06
Sterke film met sterke acteurs.

Jaap22
19-04-2005, 20:53
Goed filmpje met een behoorlijke spanning op sommige momenten. Qua verhaal is het niet echt vergelijkbaar met Saw, maar qua sfeer kwam het wel overeen. Met Session 9 waren een paar scenes zeer beklemmend en was de spanning veel beter opgebouwd dan bij Saw. De spanningsopbouw weet de film niet de gehele tijd vast te houden en dat is dan ook wel een minpunt. Ook de acteerprestaties waren net als bij Saw ook niet bijzonder hoogstaand, maar ook niet slecht.
Toch is Session 9 zeker een film om een keer te zien. De spanning is soms heel erg goed en dat is bij films als bijvoorbeeld Gothika wel erg ver te zoeken. Session 9 is een betere in zijn soort.

Cyrus the Virus
07-07-2005, 08:02
Ik heb 'm laatst ook gekeken, maar ik vond 'm maar een beetje vreemd. [spoiler:8ff83eaea6]Blijkt dat die ene Gordon dus z'n collega's vermoord heeft, maar wat heeft dat allemaal met die tape van sessie 9 te maken. Kan er hooguit uit opmaken dat Gordon ook in die inrichting gezeten heeft ofzo, maar ik snap 'm niet helemaal. :? Ook lijkt het alsof dat verhaal op die tapes ongeveer gelijk is aan wat er nu gebeurd met Gordon etc.[/spoiler:8ff83eaea6] Iemand uitleg?

Dennis Kuijper
07-07-2005, 10:32
Ik heb 'm laatst ook gekeken, maar ik vond 'm maar een beetje vreemd. [spoiler:a1b29b8902]Blijkt dat die ene Gordon dus z'n collega's vermoord heeft, maar wat heeft dat allemaal met die tape van sessie 9 te maken. Kan er hooguit uit opmaken dat Gordon ook in die inrichting gezeten heeft ofzo, maar ik snap 'm niet helemaal. :? Ook lijkt het alsof dat verhaal op die tapes ongeveer gelijk is aan wat er nu gebeurd met Gordon etc.[/spoiler:a1b29b8902] Iemand uitleg?

Het is te lang geleden dat ik hem zag,toch maar weer is snel doen.Misschien dat je hier iets aan hebt: http://www.epinions.com/content_126485499524

Jordé den Tenter
07-07-2005, 12:13
Ik heb 'm laatst ook gekeken, maar ik vond 'm maar een beetje vreemd. [spoiler:ed8abbbe68]Blijkt dat die ene Gordon dus z'n collega's vermoord heeft, maar wat heeft dat allemaal met die tape van sessie 9 te maken. Kan er hooguit uit opmaken dat Gordon ook in die inrichting gezeten heeft ofzo, maar ik snap 'm niet helemaal. :? Ook lijkt het alsof dat verhaal op die tapes ongeveer gelijk is aan wat er nu gebeurd met Gordon etc.[/spoiler:ed8abbbe68] Iemand uitleg?
[spoiler:ed8abbbe68]De boze geest van het gestel "Simon" die je in Sesie 9 van de tapes krijgt te horen neemt de controle over van Gordon of hoe die ook heet, die daarna iedereen vermoord[/spoiler:ed8abbbe68]

En ik vond het toen ik hem zag een jaar of 5 gelden denk ik een van de meest bekeken en "nadenk" thrillers in tijden een heel sterk verhaal dat heel goed verfilmt is.

Jordé den Tenter
07-07-2005, 12:13
Foutje

Jordé den Tenter
07-07-2005, 12:13
OEPS

Begotten
09-07-2005, 03:27
Ik heb 'm laatst ook gekeken, maar ik vond 'm maar een beetje vreemd. [spoiler:b225f17b36]Blijkt dat die ene Gordon dus z'n collega's vermoord heeft, maar wat heeft dat allemaal met die tape van sessie 9 te maken. Kan er hooguit uit opmaken dat Gordon ook in die inrichting gezeten heeft ofzo, maar ik snap 'm niet helemaal. :? Ook lijkt het alsof dat verhaal op die tapes ongeveer gelijk is aan wat er nu gebeurd met Gordon etc.[/spoiler:b225f17b36] Iemand uitleg?

[spoiler:b225f17b36] Wat je op de tape hoort is ooit eens gebeurt, en die patient had een eigen kamer in dat tehuis. Waarschijnlijk is de geest(of iets in die vorm) van die Simon ( de kwade persoonlijkheid van die patient) nog in dat gebouw, wellicht zelfs in de kamer van de patient van de tapes. Gordon heeft waarschijnlijk zijn vrouw vermoord en durft niet meer naar zijn huis en brengt zijn meeste tijd door in die kamer in het gebouw, waar hij door Simon naartoe is gelokt en steeds meer in de ban raakt van Simon, die langzaam zijn geest overneemt. Zoals je op het einde ziet, heeft Gordon er ZIJN kamertje van gemaakt, met allemaal foto's aan de muur. Waarom is Gordon bezeten door die Simon?? Dat hoor je vlak voor het einde als de psychiater vraagt:"where do you live ,Simon?" En Simon antwoordt:"In the weak and the wounded".
Gordon is een erg onstabiel persoon en erg in de war(weak) en heeft een nare brandwond op zijn been(wounded). De rest van de asbestcrew, zijn allemaal stabielere persoonlijkheden waar Simon geen bezit van kan nemen. Gordon heeft dus nooit in de inrichting gezeten, maar is slachtoffer geworden van Simon.[/spoiler:b225f17b36]
Dit is mijn visie, maar die hoeft niet 100% WAAR te zijn. Je moet nl. een aantal dingen zelf invullen, en IK ben tot deze conclusie gekomen.
Het is wel al bijna 2 jaar geleden dat ik hem voor de 2e keer zag.

Ik wil wel nog zeggen dat ik dit een bijzonder knappe, intelligente en angstaanjagende film vind! Erg goed!! Heb hem in mijn eentje 's nachts gekeken en het komt niet vaak voor dat ik na het kijken van een horrorfilm zo'n naar beklemmend gevoel heb ,zoals ik bij deze had. En ik ben wel wat gewend!

Cyrus the Virus
09-07-2005, 09:33
Klinkt inderdaad als een behoorlijk logische verklaring, bedankt. :)

Philippe
09-07-2005, 09:45
Bij een volgende gelegenheid ook maar eens kopen. Dacht dat hij niet echt spannend was maar blijkbaar is ie dat wél.

Cyrus the Virus
09-07-2005, 11:33
Hij is niet echt eng, maar de sfeer is wel heel eng. Die verlaten psychiatrische inrichting heeft echt zo'n enge beklemmende sfeer, wat heel erg goed is aan de film.

Ro1671
12-10-2005, 11:22
Net gezien en ik vind hem behoorlijk B-film gehalte... er zitten enorme groten gaten in die je dan zelf in moet vullen.. daar hou ik normaliter wel van maar deze zijn te groot dat het teveel kan zijn. Er zitten ook wel wat symbolieken volgens mij in:

[spoiler:b50358490e] als uncle Gordon op die boom zit met zijn neefje, dan zie je dat die boom is omgewaaid op het grafsteen van die Mary (444)... graf is open en in uncle G. gewaait of zo???[/spoiler:b50358490e]

film krijgt van mij 3/10

ofnoavail
12-10-2005, 11:32
Eigenlijk hoop ik nog op een fatsoenlijke R2 uitgave... de huidige is prut

Dennis Kuijper
12-10-2005, 12:51
Net gezien en ik vind hem behoorlijk B-film gehalte... er zitten enorme groten gaten in die je dan zelf in moet vullen.. daar hou ik normaliter wel van maar deze zijn te groot dat het teveel kan zijn. Er zitten ook wel wat symbolieken volgens mij in:

[spoiler:eb51356518] als uncle Gordon op die boom zit met zijn neefje, dan zie je dat die boom is omgewaaid op het grafsteen van die Mary (444)... graf is open en in uncle G. gewaait of zo???[/spoiler:eb51356518]

film krijgt van mij 3/10

Volgens mij snap je de film niet echt :?