PDA

Bekijk de volledige versie : The Adventures of Tintin : The Secret of the Unicorn



Pagina's : [1] 2

Mike M
28-11-2002, 09:24
Spielberg gaat Kuifje verfilmen...!!!(y)
als producent vooralsnog.

Dat is goed nieuws..
Er was natuurlijk al Kuifje en de blauwe sinaasappels en het geheim van het Gulden Vlies, maar een verfilming van Spielberg lijkt me fantastisch.

Post in deze thread de evt. info die je over de film hebt

Hier alvast wat nieuws van Movie Planet (http://www.planet.nl/movie/0,1234,78_1026_1286310,00.html)

Ben benieuwd...

M!ke

Niels Simons
28-11-2002, 09:44
ik las t net in de krant,maar lijkt me niks aan...

net zoals dat je een s&w film zou maken,wie kijkt dat nou.
ik heb alle strips,was mijn andere grote hobby,maar een film,lijkt me echt niks...

is kuifje niet van oorsprong frans?(herge)

denk je dat ze dan frans gaan praten>? nederlands klinkt niet voor een film(mijn fobie) en engels past ook niet,lijkt me gedoemd om te mislukken.

alleen de naam steven spielberg laat natuurlijk wel wat kassa's rinkelen...

groeten,niels

Matt D
28-11-2002, 10:25
is kuifje niet van oorsprong frans?(herge)


groeten,niels

wow wow de belgen nt beledigen he :)

kuifje is belgisch, net als de smurfen, lucky luke, blake and mortimer, largo winch, XIII en ga zo maar door :-)

Yi-Long
28-11-2002, 11:43
wow wow de belgen nt beledigen he :)

kuifje is belgisch, net als de smurfen, lucky luke, blake and mortimer, largo winch, XIII en ga zo maar door :-)

...Urbanus....:p

Sander Haarmans
28-11-2002, 11:47
Spielberg gaat Kuifje verfilmen...!!!(y)
als producent vooralsnog.


Ben ook heel erg benieuwd:)

Yi-Long
28-11-2002, 13:28
Hmmm...ik zou denk ik liever een knappe animatie film zien over Kuifje, dan een live-action film. Ten eerste is Kuifje als hoofdpersoon redelyk saai (Matt Damon!?), ten tweede moeten de byfiguren dan wel heel erg perfect gecast worden zoals de 2 Jansens, Captain Haddock, Zonnebloem en ook nog een klein gehoorzaam hondje erin weten te wringen.

Er is trouwens ooit al eens een live-action kuifje film geweest.

Mike M
28-11-2002, 13:37
Er is trouwens ooit al eens een live-action kuifje film geweest.

klopt...2 zelfs.

Kuifje en de blauwe sinaasappels.
Kuifje en het geheim van het Gulden Vlies.

en natuurlijk de tekenfilm:
Kuifje en het haaienmeer

M Balje
28-11-2002, 14:40
ik las t net in de krant,maar lijkt me niks aan...

net zoals dat je een s&w film zou maken,wie kijkt dat nou.
ik heb alle strips,was mijn andere grote hobby,maar een film,lijkt me echt niks...



Die komt er ook aan.
Geen tekenfilm,maar met echte mensen.
Volgend jaar gaat hij draaien geloof ik en heet Suske en Wiske en de Duistere Diamant (Album 121).

Patrick Deckard
28-11-2002, 14:44
Die komt er ook aan.
Geen tekenfilm,maar met echte mensen.
Volgend jaar gaat hij draaien geloof ik en heet Suske en Wiske en de Duistere Diamant (Album 121).

regisseur Dominique Deruddere, of heeft ie zich alweer teruggetrokken? (meende eens zoiets gelezen te hebben)

GalO
28-11-2002, 14:48
leuk als de film een beetje op Hook lijkt :D

Renny Collard
28-11-2002, 15:11
Nou lijkt me fantastisch. Spielberg weet wel waar hij aan begint.
Ik kijk er nu al erg naar uit.

Kevin Baeckelandt
29-11-2002, 11:54
Spielberg had jaren geleden, ik denk voor het filmen van Indiana Jones and the Temple of Doom, al plannen om ideeën van kuifje (en de Zonnetempel) te combineren met Indiana Jones. Daarom denk ik ook dat de verfilming van Kuifje in de trend van Indiana Jones zal zijn. Hopelijk zal Spielberg de eigenheid van Kuifje bewaren en niet teveel amerikaniseren:( .

Jaded
29-11-2002, 11:55
Ik denk toch dat hij 'wreed uit den hoek' zal moeten komen om de Belgische Kuifje fans niet te ontgoochelen met een live action film van hun stripfiguur.

Kevin Baeckelandt
29-11-2002, 12:04
Ben ik ook van mening. Ik dacht dit ook van Lord of the Rings en gelukkig heeft Jackson het tegendeel bewezen.

Hanna
29-11-2002, 12:25
ik denk dat spielberg al vaak genoeg zijn talent heeft bewezen.. ik heb dan ook alle vertrouwen in zijn creativiteit en ben zeer benieuwd naar het eindresultaat!!!

Mike M
29-11-2002, 14:10
Misschien wel leuk om erbij te doen...
een kleine screentest

Welke acteur zie jij als beste en in welke rol???


Ik zet wel in.


Kuifje - Tobey Maguire
Kapitein Haddock - Sean Connery
Bobby? - de hond uit Frasier
Prof. Zonnebloem - Robin Williams
Bianca Castiafiore -
Jansen -
Janssen -
Generaal Alcazar -

-wordt aangevuld-

Kevin Baeckelandt
29-11-2002, 15:43
Misschien wel leuk om erbij te doen...
een kleine screentest

Welke acteur zie jij als beste en in welke rol???


Ik zet wel in.



Jansen -
Janssen -

-wordt aangevuld- Acteur uit de serie Hercules Poirot (die natuurlijk Poirot zelf speelt)

Kevin Baeckelandt
29-11-2002, 15:45
Ik kan niet op zijn naam komen, lijkt mij de perfecte casting.

Werner
29-11-2002, 15:45
Acteur uit de serie Hercules Poirot

= David Suchet. Misschien door een split screen hem beide rollen laten spelen???
Andere suggestie:
Haddock -> Robbie Coltrane
Alcazar -> Antonio Banderas

Jaded
29-11-2002, 15:53
Hoe vertalen ze "alle bommen en granaten"?
Toch geen exacte vertaling?

Art
29-11-2002, 15:56
Ik vind dat Kuifje door een Europese acteur gespeeld moet worden :) En dan vind ik Paul Bettany wel een geslaagde keus of anders Vincent Cassel :)

Niels Simons
29-11-2002, 15:57
een s&w film komt er? ik begin tranen in mijn ogen te krijgen...

vond die cds dvds en bandjes al verschrikkelijk.

haalt toch je hele fantasie weg?

groeten,niels

Mike M
29-11-2002, 16:29
Hercule Poirot en Antonio Banderas vind ik inderdaad zeer goede keuzes. (y)

weet alleen niet wie Robbie Coltrane is.

Kevin Baeckelandt
29-11-2002, 16:35
Nog enkel Bianca Castafiore :D :D

Kevin Baeckelandt
29-11-2002, 16:38
Misschien wel leuk om erbij te doen...
een kleine screentest

Welke acteur zie jij als beste en in welke rol???


Ik zet wel in.


Bobby? - de hond uit Frasier

-wordt aangevuld-
Bobby is toch geen Jack Russell ;)

Art
29-11-2002, 18:23
Nog enkel Bianca Castafiore :D :D
Misschien de doorbraak van Karin Bloemen :D :D :D :D

Rochan
29-11-2002, 18:31
Laat maar komen die film. En ik denk dat Steven er wel wat leuks van zal maken:)

Lex v/d Moolen
29-11-2002, 18:33
Misschien de doorbraak van Karin Bloemen :D :D :D :D Die vergt weinig aanpassingen voor die rol :D

Haddock : John Rhys-Davies:)

Renny Collard
29-11-2002, 22:00
Kuifje- Matt Damon
Haddock- Robert de Niro ( Thousand Bombs and Granades)
:D
Zonnebloem- Robin Williams

Lex v/d Moolen
30-11-2002, 09:22
Rastapopoulos --- > Jack Nicholson
Zonnebloem ---> Ian McKellen
Alcazar ---> Benicio del Toro
;)

mark t
30-11-2002, 09:57
Haddock - Billy Connolly
Zonnebloem - Rowan Atkinson, Roberto Benigni of zelfs Woody Allen
Jans(s)ens - Robert Sachs

Richard B.
30-11-2002, 10:55
Als Spielberg een Kuifje-film uitbrengt dan kun je ervan verzekerd zijn dat er waarschijnlijk weinig over zal zijn van het oorspronkelijke verhaal en figuren.

Renny Collard
30-11-2002, 15:31
Ben ik niet met je eens. Spielberg heeft die rechten niet voor niks opgekocht. Hij zag blijkbaar de potentie er wel van in. Hij is een liefhebber van het originele klassieke verhaal. In grote lijnen zal het herkenbaar blijven. Hij is met Hook toch ook grotendeels bij het verhaal gebleven of niet soms? Ik snap niet hoe je aan die gedachte komt.

mark t
30-11-2002, 16:21
Ben ik niet met je eens. Spielberg heeft die rechten niet voor niks opgekocht. Hij zag blijkbaar de potentie er wel van in. Hij is een liefhebber van het originele klassieke verhaal. In grote lijnen zal het herkenbaar blijven. Hij is met Hook toch ook grotendeels bij het verhaal gebleven of niet soms? Ik snap niet hoe je aan die gedachte komt. De Kuifje-verhalen zijn over het algemeen niet allemaal even politiek correct. Ze gaan uit van een wereldbeeld waarin kolonialisme nog hoogtij viert. Dit botst een beetje met de opvattingen van Spielberg. Het risico bestaat dus dat hij Kuifje te veel 'ver-Amerikaanst'.

M_KOS
03-12-2002, 16:38
Zo moeten dan wel raket naar de maan verfilmmen. Maar dan moeten ze die echte raket namaken die herge bedacht in de jaren 50.

Martin van Tuijl
03-12-2002, 16:55
Hoe vertalen ze "alle bommen en granaten"?
Toch geen exacte vertaling? Holy shit? :D

Gabriel B.
12-12-2002, 12:35
Bestaat de kans eigenlijk niet dat de rechten van Kuifje opgekocht zijn met als enige doel te vermijden dat iemand anders ze koopt ?

Dit schijnt een veelgebruikte Hollywood-methode te zijn.
(Referentie : "Fortune & Glory :A True Hollywood Comic Book Story" van Brian Michael Bendis).


Originally Posted by Jaded
[B] Hoe vertalen ze "alle bommen en granaten" ?


Mijn voorkeur : " Great Googaly Moogaly !!!"

SanderSpil
12-12-2002, 22:19
Er is ook al een toneelstuk van (net uitgekomen) ik heb het niet gezien alleen stukjes, maar dat kuifje ziet er echt super GAAR uit als het niet getekend is... Alleen daarom mogen ze het van mij al laten... dit is typisch iets voor een stripboek en TYPISCH niet voor een film! :o ;)

Gabriel B.
13-12-2002, 21:25
Originally posted by SanderSpil
maar dat kuifje ziet er echt super GAAR uit als het niet getekend is...

Om één of andere reden deel ik deze mening en dit terwijl ik de recente overbrenging van stripfiguren naar film (X-Men, Spidey...) zeker zag zitten.
Misschien omdat er tegenover elke goede ook een slechte overbrenging staat (Steel, Nick Fury Of Shield, Astérix).

Mike M
17-12-2002, 13:12
zo zagen de vorige acteurs eruit....

http://www.zilverendolfijn.nl/ser-htm/kuifje/f03-nl-v01.jpg

dit is de stripboekversie van de film.

valt best mee...

Tommy Brok
19-12-2002, 16:47
zo zagen de vorige acteurs eruit....

http://www.zilverendolfijn.nl/ser-htm/kuifje/f03-nl-v01.jpgDat wordt dan allemaal te nep, die grote snorren enzo! Hoop niet dat ze het zo zullen gaan doen, anders kijk ik er zoiezo al niet naar!

Tommy!

Richard B.
16-01-2004, 12:15
Op Ananova staat een kort artikel over de mogelijke Spielberg-verfilming van MEERDERE Kuifje-boeken: http://www.ananova.com/news/story/sm_855989.html


Spielberg plans Tintin trilogy

Steven Spielberg is poised to make three movies based on the Belgian cartoon character Tintin.

He plans a trilogy based on six of the classic books including Red Rackham's Treasure and The Blue Lotus reports French magazine Capital.

Ace reporter Tintin travels the world solving mysteries with the help of his friends Captain Haddock, the Thomson Twins and his faithful dog Snowy.

Spielberg has also started pre-production on a fourth Indiana Jones film and is working on an adaptation of James Thurber's story The Secret Life Of Walter Mitty.

*TIMMIE*
16-01-2004, 12:25
Bianca Castafiore - meryl streep zou denk ik goed passen

Cloud
16-01-2004, 12:32
In de krant had ik gelezen dat Tom Hanks waarschijnlijk de rol van Kapitein Haddock zal spelen.

Werner
16-01-2004, 13:36
In de krant had ik gelezen dat Tom Hanks waarschijnlijk de rol van Kapitein Haddock zal spelen.

Dat was tenminste hoe Fanny Rodwell (weduwe Hergé) het graag zou zien... heeft wel iets, maar iemand suggereerde Billy Connolly, lijkt me ook wel een goed idee...

Lex v/d Moolen
16-01-2004, 14:13
In de krant had ik gelezen dat Tom Hanks waarschijnlijk de rol van Kapitein Haddock zal spelen.Het zal me ook niets verbazen, Spielberg en Hanks werken nogal veel samen.

Ik blijf het houden bij John Rhys-Davies :)

Cloud
16-01-2004, 15:40
Dat van die Tom Hanks als Haddock heb ik in de krant "Gazet van Antwerpen" gelezen in hun speciale Kuifje editie een week geleden.
Naar mijn weten is er ook nog niemand gecast.
Ik zou dan niet weten waar die dat vandaan hebben gehaald.
Maar ik zou Tom Hanks een goede keuze vinden.
En als Kuifje misschien een onbekende acteur.
Het kan natuurlijk ook wel slecht uitdraaien zoals met Hayden Christensen.

Martin van Tuijl
08-03-2007, 13:06
BRUSSEL - De Amerikaanse filmmaker Steven Spielberg zet zijn tanden in de Vlaamse stripheld Kuifje.

Zijn filmstudio DreamWorks heeft Studio's Hergé toegezegd een serie films over Kuifje te maken. Nick Rodwell, topman van Studio's Hergé en getrouwd met de weduwe van de tekenaar van Kuifje, heeft dat donderdag bekendgemaakt.

De eerste film moet over twee jaar uitkomen. Het is nog niet bekend of het een tekenfilm of een speelfilm wordt.

Een verfilming van de Kuifje-verhalen door de beroemde regisseur was een oude wens van de in 1983 overleden tekenaar Hergé. Spielberg wilde de avonturen van de Vlaamse verslaggever al eerder verfilmen, maar toen Hergé in de kleine lettertjes las dat de filmmaker de klus ook kon uitbesteden, weigerde hij zijn handtekening onder het contract te zetten.

Het nieuws van de verfilming komt in het jaar dat Hergé honderd jaar zou zijn geworden. Het eeuwfeest wordt wereldwijd gevierd met allerlei festiviteiten. (ANP)

hstadman
08-03-2007, 14:19
voor de tweeling lijkt mij deze man José López Rodero een goede keuze. Hij deed ook de tweeling in the ninth gate. :wink:

Frank langella als haddock.

Patrick van den Hul
08-03-2007, 16:06
Mzzz, ik kan wel dingen bedenken die ik Spielberg liever zou zien doen, maar goed we zullen zien.

Hij gaat dus ook regisseren en niet alleen produceren?

Op IMDB staat nog niets, daar staat nog altijd Lincoln, Indy en Interstellar.

Fontane
08-03-2007, 17:21
Geweldig! Ik ben een echte Kuifje fan!

Patrick van den Hul
08-03-2007, 19:17
Hij kan trouwens haast geen regisseur worden, met drie projecten in de planning, dan zou deze film niet eerder dan rond 2010 uit kunnen komen.

Werner
08-03-2007, 20:33
Nick Rodwell staat al jaren te roepen dat hij graag zou willen dat Spielberg Kuifje zou verfilmen. Nu weet ik niet of Spielberg zelf staat te springen voor de strapatsen van die goudzoeker van een Rodwell.

deweb
09-03-2007, 09:31
Maar het is al heel lang bekend dat Spielberg het wel wil. Hij heeft de rechten al heel lang en zelfs al opdracht gegeven aan WETA voor het uittesten van een digitale Bobby.

Evil Hobbit
09-03-2007, 09:50
Uhm, nopes, hij heef de rechten pas sinds kort en Weta had zelf in opdracht van PJ een test gemaakt van Bobby. Zowel als experiment voor Weta zelf als om een potentiele opdracht al vroegtijdig binnen te slepen.

deweb
10-03-2007, 12:19
Hij heeft de rechten al heel lang. Hij heeft ze van Hergé zelf gekocht omdat hij elementen wilde gebruiken voor o.a. Indiana Jones.

Maar het kan zijn dat hij ze even kwijt is geweest door de verkoop van maatschappijen. Daarom ook dat de productie van de films vertraging op heeft gelopen.

Edit: Het lijkt erop dat wat je beweert klopt. Ik lees je verhaal steeds vaker.

Hoe het met WETA zit weet ik niet precies, maar ik heb gehoord dat de opdracht toch echt uit Amerika is gekomen.

Patrick van den Hul
10-03-2007, 19:50
Spielberg kan natuurlijk altijd PRODUCEREN ipv REGISSEREN en ik weet ook bijna wel zeker dat dat het geval zal zijn.

deweb
11-03-2007, 12:26
Ik heb anders de indruk dat hij deze film(s) echt heel erg graag wil maken als regisseur.

Maar het zou kunnen. Hij kan ook als executive producer optreden, of als bijrol, of als guest-director. Het kan allemaal.

Patrick van den Hul
11-03-2007, 19:57
Ik heb anders de indruk dat hij deze film(s) echt heel erg graag wil maken als regisseur.

Maar het zou kunnen. Hij kan ook als executive producer optreden, of als bijrol, of als guest-director. Het kan allemaal.

Ik baseer mijn vermoeden ook niet op zijn interesse in het project, maar op het feit dat hij 3! films in de planning heeft... Het zou dan dus nog wel even gaan duren. Was het trouwens niet de schrijver die Spielberg graag wilde ipv andersom?

Wanda L.
11-03-2007, 22:27
Kuifje? Uit die strips? Beetje vreemd.. weet niet wat ik hier van moet verwachten?

Marc Raps
12-03-2007, 08:25
Zoiets, misschien?

http://pageperso.aol.fr/florentloriol/fichiers/orangebleues1.JPG

;)

Evil Hobbit
12-03-2007, 09:26
Zoiets, misschien?

http://pageperso.aol.fr/florentloriol/fichiers/orangebleues1.JPG

;)


lol, die is gay zeg :D Ze komen in NL nu ook al met een Kuifje de Musical, zucht, al die crap musicals tegenwoordig.

deweb
12-03-2007, 10:22
Dat zou ik niet te snel zeggen. De musical is ook al in Antwerpen en Charleloi op de planken gebracht en daar was het één van de meest bejubbelde musicals.

Ik ben zelf bij de perspresentatie van deze Nederlandse editie geweest en ik kan zeggen: Dit is niet zomaar een musical. Dit is er eentje met watervallen, doolhoven en zonnen die opkomen. Ronduit spectaculair werk van Nederlandstalige bodem!

TomDemuynck
12-03-2007, 11:48
Ik heb het ding enkele jaren teug gezien in A'pen, en inderdaad, een zéér imposant schouwspel! (die waterval :shock: )

Evil Hobbit
12-03-2007, 15:48
Dan neem ik mijn woorden terug over de musical, wellicht is hij toch niet crap dan ;) Las net dat Henk Poort Haddock gaat spelen.

deweb
12-03-2007, 23:34
Website van de musical:
http://www.musicalkuifje.com/

Fontane
13-03-2007, 01:39
Zoiets, misschien?

http://pageperso.aol.fr/florentloriol/fichiers/orangebleues1.JPG

;)


lol, die is gay zeg :D Ze komen in NL nu ook al met een Kuifje de Musical, zucht, al die crap musicals tegenwoordig.

Idd, er zijn de laatste tijd veelste veel musicals... We moeten van Joop van de Ende af... dan is er meteen de helft minder!

intexor
15-05-2007, 12:20
Spielberg en Jackson regisseren "Kuifje"




di 15/05/07 - Steven Spielberg en "The lord of the rings"-regisseur Peter Jackson gaan de eerste drie "Kuifje"-films regisseren. Jacksons special effects-team Weta zal 3D-animatie gebruiken om de jonge held tot leven te brengen.

Weta heeft al een test van 20 minuten gemaakt om te laten zien wat het eindresultaat zal zijn. "We willen dat de "Kuifje"-films er als echte actiefilms uitzien", zegt Spielberg.

http://www3.vrtnieuws.net/nieuwsnet_master/versie2/nieuws/details/061230IndianaJones/M_050705_spielbergM2_a.jpghttp://www3.vrtnieuws.net/nieuwsnet_master/versie2/nieuws/details/070111PeterJackson/M_060901_PeterJackson_a.jpg (AP)



"Hergés personages zijn herboren als levende wezens die emoties tonen en een ziel hebben die veel verder gaat dan alles wat we tot nu gezien hebben bij computergestuurde figuren".

"Peter en ik vonden dat de film in een traditioneel actieformat gieten de specifieke look van de karakters van Hergé geen eer zou aandoen", besluit de regisseur van onder meer "Minority report" en de "Jurassic Park"- fims.

Onzeker welke verhalen films worden

De regisseurs zullen vanaf eind dit jaar aan het "Kuifje"-project kunnen beginnen nadat ze de opnames voor "Lovely bones" (Jackson) en "Indiana Jones 4" (Spielberg) afgerond hebben.

Jackson en Spielberg gaan elk al zeker één film regisseren. Wie van beiden de derde voor zijn rekening neemt, is nog onduidelijk. Het is ook nog niet bekend welke "Kuifje"-verhalen verfilmd worden.

bron: www.vrtnieuws.net

Aloys
15-05-2007, 14:00
Dus het word een CGI film ? Dat lijkt me niks, dan nog liever gewoon een tekenfilm.

Evil Hobbit
15-05-2007, 15:17
Ik ben zo ontzettend blij, mijn favoriete strip aller tijden in de handen van mijn favoriete regisseurs aller tijden. Dit gaat zoooooooo goed worden. Andy Serkis zal ook wel blij zijn :D Dit wordt een klassieker, de potentie is er. Kan niet wachten.

Ik hoop dat ze de sigaren van de farao, de blauwe lotus en het gebroken oor gaan verfilmen.

Kendorjia
15-05-2007, 18:02
snap ook niet volledig waarom het een animatie film moet worden...

TheGodfather
15-05-2007, 19:12
snap ook niet volledig waarom het een animatie film moet worden...
staat er toch:



"Peter en ik vonden dat de film in een traditioneel actieformat gieten de specifieke look van de karakters van Hergé geen eer zou aandoen", besluit de regisseur van onder meer "Minority report" en de "Jurassic Park"- fims.

;)
Geweldig nieuws (y) (y)

Kendorjia
15-05-2007, 20:47
ja ok, maar ik bedoelde het meer zo van... liever gewoon real life film... nou ja, ik denk niet dat de film nu zal floppen ofzo, verre van

intexor
15-05-2007, 21:08
Met de CGI van King Kong nog in mijn netvliezen gebrand, ben ik hier toch wel best benieuwd naar. Ben blij dat er zich een aantal grote namen met dit project gaan moeien, hopelijk belooft dat veel goeds. Spielberg heeft duidelijk de bedoeling om trouw te blijven aan de stijl van de strips en laat ons hopen dat Peter Jackson nog eens dunnetjes over doet wat hij voor de Tolkien boeken deed ;)

John Tak
15-05-2007, 21:20
klopt...2 zelfs.

Kuifje en de blauwe sinaasappels.
Kuifje en het geheim van het Gulden Vlies.

en natuurlijk de tekenfilm:
Kuifje en het haaienmeer

En niet te vergeten Kuifje en de Zonnetempel, heb ik als klein jongetje in de bios gezien en was ik destijds erg van onder de indruk.

BobT
15-05-2007, 22:30
staat er toch:
"Peter en ik vonden dat de film in een traditioneel actieformat gieten de specifieke look van de karakters van Hergé geen eer zou aandoen", besluit de regisseur van onder meer "Minority report" en de "Jurassic Park"- fims.



;)
Geweldig nieuws (y) (y)

Wat een flutexcuus weer, alsof een 3D film wel eer zou doen aan de ontwerpen van Hergé.
Hergé wordt toch geroemd om zijn klare lijn stijl? Maak er dan meteen een traditioneel geanimeerde film van, maar goed, die zijn er al...

Volgens mij heeft Robert Zemeckis, Spielberg gewoon aangepraat dat "performance capturing" de beste manier is...

intexor
16-05-2007, 00:51
Wat een flutexcuus weer, alsof een 3D film wel eer zou doen aan de ontwerpen van Hergé.
Hergé wordt toch geroemd om zijn klare lijn stijl? Maak er dan meteen een traditioneel geanimeerde film van, maar goed, die zijn er al...

Volgens mij heeft Robert Zemeckis, Spielberg gewoon aangepraat dat "performance capturing" de beste manier is...

Met alle respect maar als je ziet wat ze tegenwoordig met "photorealistic CGI" kunnen doen, en als je ziet wat voor een namen zich met dit project gaan moeien, dan zou ik het algemene scepticisme tegenover computer-animatie toch even laten voor wat het is, en even afwachten hoe de eerste beelden er zullen uitzien. De verhalen van Kuifje zijn sowieso fantastisch, als je dat dan nog een beetje overtuigend kan overbrengen op het grote scherm dan heb je een gigantisch succes in handen.

BobT
16-05-2007, 18:59
Over hoe het er uit komt laat ik me nog niet uit, voor hetzelfde geld ziet het er heel mooi uit.

Maar wat ik zo krom vind is de keuze om cgi te gebruiken terwijl het punt volgens mij was om de personages tot leven te brengen in vlees en bloed.
CGI kan zo nog zo mooi zijn maar het kan realisme alleen maar tot een bepaald punt benaderen, het zal er voorlopig niet echt écht uit zien.

Dan is de keuze om realisme te bereiken d.m.v. kunstmatige computeranimaties wel erg omslachtig en ronduit raar.

Bovendien is het gewoon tegenstrijdig te zeggen dat je fotorealistische beelden wilt maken maar tegelijkertijd eerbiedaardig wil zijn aan de ontwerpen van Hergé wat juist geroemd wordt om de manier waarop het gestileerd is, wat je dus beter kan bereiken met 2D animaties

intexor
16-05-2007, 19:48
Dan is de keuze om realisme te bereiken d.m.v. kunstmatige computeranimaties wel erg omslachtig en ronduit raar.


Geen tegenspraak daar, ze drukken het idd maar vreemd uit. Mij boeit het niet echt wat er nu juist de reden voor is, ik denk dat ze er wel iets mooi van kunnen maken. Althans, dat is hun geraden, Kuifje verdient een mooie filmreeks te worden ;)

SuperDre
18-05-2007, 17:00
Uhm, helaas dat het dus geen normale film wordt, want Spielberg heeft al lang geen fatsoenlijke film meer gemaakt zonder de lens helemaal in te smeren met vaseline, en nu ik laatst king kong op mijn projector nogmaals gezien heb, was het pijnlijk zichtbaar duidelijk hoe slecht de effecten eigenlijk wel niet zijn.. photorealistic CGI bestaat helaas nog steeds niet..
Maar we zullen wel zien wat het wordt, als het maar niet in de richting van 'The polar express' gaat, leuke film, maar ik hoef daar geen kuifje variant van te zien..

Evil Hobbit
18-05-2007, 17:36
SuperDre, wat een SuperBullshit

Fontane
18-05-2007, 18:36
Hoorde ik nou gister bij 'Wat Heet' dat er maarliefst even 3 Kuifje films gemaakt gaan worden! Een godsgeschenk uit den hemel!

Patrick van den Hul
18-05-2007, 22:02
SuperDre, wat een SuperBullshit

idd... Spielberg allang geen fatsoenlijke film meer gemaakt? Alleen al sinds het millenium weer een aantal toppertjes, waaronder A.I., Catch me if You Can, Minority Report en Munich.

Evil Hobbit
18-05-2007, 23:02
idd... Spielberg allang geen fatsoenlijke film meer gemaakt? Alleen al sinds het millenium weer een aantal toppertjes, waaronder A.I., Catch me if You Can, Minority Report en Munich.

Jeps helemaal mee eens. Imho met de Terminal als heerlijk luchtig romantisch comedy werkje. Speels, origineel en met een verfrissende soundtrack van John Williams. Een van de weinige romantische comedies die ik echt heel erg leuk vindt. Geweldige geacteerd en met glansrollen van Tom Hanks, Zeta-Jones en Stanley Tucci.

SuperDre
19-05-2007, 12:38
idd... Spielberg allang geen fatsoenlijke film meer gemaakt? Alleen al sinds het millenium weer een aantal toppertjes, waaronder A.I., Catch me if You Can, Minority Report en Munich.

dan noem je nou dus allemaal films op die juist geen toppertjes zijn, maar zekers Munich was een erg slechte film, IMHO was 'sword of gideon' een betere versie ondanks dat het een lowbudget tv film was.. maarja ieder zo zijn eigen mening he..

TheGodfather
19-05-2007, 12:59
dan noem je nou dus allemaal films op die juist geen toppertjes zijn, maar zekers Munich was een erg slechte film,
:mrgreen::mrgreen::mrgreen:

Evil Hobbit
19-05-2007, 13:44
Munich is geniaal.

intexor
19-05-2007, 14:36
Munich is geniaal.

Zekers.

En avonturenfilms daar is ie toch altijd goed in geweest. Als dan ook nog blijkt dat Kuifje een project is dat hij al heel lang wil maken dan kan je hier toch alleen maar naar uitkijken. Ik vind het zelfs spijtig dat hij eerst nog zijn tijd verspilt aan een vierde Indiana Jones (die volgens mij WEL gaat tegenvallen).

Patrick van den Hul
19-05-2007, 22:07
dan noem je nou dus allemaal films op die juist geen toppertjes zijn, maar zekers Munich was een erg slechte film, IMHO was 'sword of gideon' een betere versie ondanks dat het een lowbudget tv film was.. maarja ieder zo zijn eigen mening he..

Lolbroek :bier:

Fikret
20-05-2007, 18:34
dan noem je nou dus allemaal films op die juist geen toppertjes zijn, maar zekers Munich was een erg slechte film, IMHO was 'sword of gideon' een betere versie ondanks dat het een lowbudget tv film was.. maarja ieder zo zijn eigen mening he..
Munich viel mij ook inderdaad een beetje tegen, maar de film neerzetten als slecht vind ik ook weer teveel van het goede.

Patrick van den Hul
20-05-2007, 20:26
Munich viel mij ook inderdaad een beetje tegen, maar de film neerzetten als slecht vind ik ook weer teveel van het goede.

Is overigens ook een film die verbetert na meerdere kijkbeurten moet ik zeggen. Eerst keer wat ik redelijk enthiousiast, 2e keer nog veel meer.

Cinemaniac
02-10-2007, 16:42
Moffat Writing DreamWorks' Tintin

British scribe Steven Moffat is writing DreamWorks' Tintin, the movie trilogy collaboration from Peter Jackson and Steven Spielberg that adapts the European comic strip created by Herge, says The Hollywood Reporter.

Moffat is best known for penning the new "Doctor Who" series and the BBC's "Jekyll."

In the comics, Tintin is a young Belgian reporter and world traveler who is aided in his adventures by his faithful dog Snowy. He later was joined by such colorful characters as Captain Haddock, Professor Cuthbert Calculus and bumbling detectives Thomson and Thompson.

Kathleen Kennedy is serving as producer on the three feature films, which will be made using performance-capture technology and produced in digital 3-D. Jackson and Spielberg are each directing an installment, with the helmer of the third movie to be determined.


Bron: comingsoon.net

Evil Hobbit
02-10-2007, 20:32
Jekyll is geweldig

Paul H.
02-10-2007, 22:23
Hoewel er allemaal bekende namen met een goede naam in de filmwereld aan verbonden zijn. Blijf ik het jammer vinden dat er geen live-action film van gemaakt wordt. Er worden al weinig avontuur-films gemaakt en zeker van een goed niveau, had het gevoel dat met de geschiedenis van de strips er genoeg materiaal beschikbaar is/was om een film van het niveau Indiana Jones uit te brengen.

Werner
03-10-2007, 23:44
Ik heb hier geen goed gevoel bij. Kuifje is onverfilmbaar. Als ik denk aan het miserabel excuus voor een musical dat hier in Vlaanderen loopt met de één of ander Spring-duikelnicht in de rolv van Kuifje gaat mijn haar gewoon rechtop staan. De Nelvana tekenfilms waren top, maar alleen omdat die zo getrouw de strips volgen. Dit project kan nooit goed komen... Amerikanen hebben ook geen enkele voeling met de typische Europese fijngevoeligheden op gebied van strips, dus zelfs Spielberg zal hier niet in slagen. Mark my words!

Evil Hobbit
04-10-2007, 13:19
Kuifje is heel goed verfilmbaar. Denk dat van alle strips die er zijn Kuifje het dichts in de buurt kan komen van een Indiana Jones achtige trilogy. De verhalen zijn groots, avontuurlijk en romantisch.

Cinemaniac
10-10-2007, 16:53
In addition to Transformers and Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull, the industrious director talked about Tintin, a project he's working on with Peter Jackson, based on the popular graphic novels by Belgian artist Hergé. He said that as of now there are only two directors with Jackson directing the first installment, himself directing the second movie, and if they don't hire another director, the two would co-direct the third. Jackson will shoot his movie in New Zealand and Spielberg will shoot in the States, and Spielberg said the two are very collaborative and that the film will be using motion-capture, which is still new to him.


Bron: comingsoon.net (http://www.comingsoon.net/news/movienews.php?id=38211)

Jordy van Buel
01-11-2007, 11:52
Auditions start for Peter Jackson's Tintin

Auditions are under way in Los Angeles for some of the key supporting roles in three Tintin movies to be directed by Peter Jackson and Steven Spielberg.

Movie website IGN.com reported that auditions were taking place for 16 characters, included identical police officers Thomson and Thompson.

Jackson and Spielberg will direct at least one movie each, with Spielberg filming his in Los Angeles and Jackson in Wellington - but the two have been tight- lipped about casting or which of the 23 Tintin books they will film.

However, if the audition list is accurate, it provides clues to the books likely to make the big screen.

The roles include British Lieutenant Delacourt and soldier Ahmed - who both appear in The Crab with the Golden Claws, set in the Sahara. It is the first Tintin adventure to feature the hard-drinking Captain Haddock.

Other characters on the audition list include pirate Red Rackham, smugglers Max and Gerontium Bird, Tintin's landlady Mrs Finch, the mysterious Sakharine and pickpocket Aristides Silk - who feature in The Secret of the Unicorn and its sequel, Red Rackham's Treasure.

Spielberg recently said the three films would be shot entirely with motion-capture technology similar to that used in The Lord of the Rings and King Kong. Wellington visual effects studio Weta Digital is considered to be at the forefront of using the technology for computer-generated effects.

bron (http://www.stuff.co.nz/4255995a1870.html)

Ik vind dit eigenlijk allemaal best wel goed klinken! :)

Peter Neefs
15-12-2007, 10:17
Serkis and Jackson Reunite for Tintin

Source: Variety (http://www.variety.com/article/VR1117977764.html?categoryid=13&cs=1), The Hollywood Reporter (http://www.hollywoodreporter.com/hr/content_display/news/e3id192e882e824aeba9eadfd3ae2e2a83f)
December 15, 2007



Peter Jackson is set to reteam with his performance-capture star Andy Serkis for DreamWorks' Tintin trilogy, based on Georges Remi's Belgian comic-strip. Steven Spielberg and Jackson will each helm at least one of the three films, though the specific lineup is unknown.

Serki provided the human expression and movements behind such CG characters as Gollum in the director's "The Lord of the Rings" trilogy and the big ape in King Kong.

The studio was mum on which character or characters the actor will play but said it will not be the titular Tintin. It is believed Serkis will play the role of Capt. Haddock, the temperamental sea captain.

The films will chronicle the adventures of Tintin, a junior reporter who will follow stories even though he often finds his own life in jeopardy.

Principal photography on the first film is scheduled to begin in September.

Films will be based on three stories from "The Adventures of Tintin" series by Remi, who wrote under the pen name of Herge, and will be produced in full digital 3-D using performance capture technology. Jackson's New Zealand-based WETA Digital will provide the f/x work, which will commence before the September start date.

Spielberg and Jackson are producing Tintin alongside Kathleen Kennedy.

Bron: www.comingsoon.net (http://www.comingsoon.net)

Patrick van den Hul
15-12-2007, 10:57
Ik ben hier wel benieuwd naar gezien de bewezen staat van dienst van Spielberg en Jackson, maar ben wel bang dat het teveel de kant van de familiefilm opgaat, in plaats van een serieuze, epische serie avonturenfilms. De toekomst zal het uitwijzen :p

Weet iemand wat eigenlijk de doelgroep is van de strips? Het wordt volgens mij wel door volwassenen gelezen, maar ik neem aan dat het ook geschikt is voor (kleine) kinderen?

Peter Neefs
15-12-2007, 11:14
Ik ben hier wel benieuwd naar gezien de bewezen staat van dienst van Spielberg en Jackson, maar ben wel bang dat het teveel de kant van de familiefilm opgaat, in plaats van een serieuze, epische serie avonturenfilms. De toekomst zal het uitwijzen :p

Weet iemand wat eigenlijk de doelgroep is van de strips? Het wordt volgens mij wel door volwassenen gelezen, maar ik neem aan dat het ook geschikt is voor (kleine) kinderen?Ik dacht dat Kuifje eigenlijk (oorspronkelijk) bedoeld was voor volwassenen...maar het is inderdaad ook geschikt (misschien op sommige verhalen na omdat ze een beetje te spannend zijn) voor (kleine) kinderen.

Lex v/d Moolen
15-12-2007, 11:25
Hmm, Serkis zou idd wel een goede Haddock kunnen worden.

Jordy van Buel
15-12-2007, 11:56
Serkis (y) heel goed..

Dennis Oosterhuis
15-12-2007, 12:42
Hmm, Serkis zou idd wel een goede Haddock kunnen worden.
Eensch...denk ik ook... :-)

Richard B.
15-12-2007, 13:14
Ik geloof er echt niks van dat dit wat gaat worden. Ik vraag me af of Kuifje sowieso wel bekend is in de landen van de makers van de film (VS, GB en Nieuw-Zeeland), laat staan dat ze de stijl en sfeer van de Kuifje-verhalen weten te pakken.

Mijn voorspelling: het gaat een soort Tomb Raider-achtige film worden, en in het ergste geval "moderniseren" ze de karakters. Ik gruw eigenlijk bij de gedachte. :???:

Jordy van Buel
15-12-2007, 13:25
Mijn voorspelling: het gaat een soort Tomb Raider-achtige film worden, en in het ergste geval "moderniseren" ze de karakters. Ik gruw eigenlijk bij de gedachte. :???:

Met die instelling wordt het natuurlijk nooit iets ;)
Komop, heb vertrouwen in Spielberg en Jackson, een van de beste filmmakers op de aardkloot. Met name Jackson heeft met The Lord of the Rings bewezen veel naar de wensen van de kijker te luisteren en trouw te blijven aan oorspronkelijke verhaallijnen. Ik heb er wel vertrouwen in :)

RWLover
15-12-2007, 13:39
Ik heb er ook wel vertrouwen in, en zo aan de berichten te zien tot nu toe pakken ze het ook goed aan. We zien het wel over een jaar of 2 ;)

Dennis Vansant
16-12-2007, 11:32
Als rechtgeaarde Belg en Kuifjeliefhebber ben ik allerminst blij met dit project... ik heb gewoon het gevoel dat dit helemaal niets gaat worden en men hiermee de reputatie van Kuifje als internationaal geliefde stripheld ongelooflijk door het slijk zal trekken. En ik begin het gekwijl over Andy Serkis onderhand ook een beetje beu te worden. Oké, hij heeft een sterke performance gedaan als Gollum/Sméagol en Kong, maar van zijn "gewone" rollen was ik nu niet bepaald wat je noemt overdonderd...
Maar het lijkt me ook dat het wel Haddock zal worden, ofwel Jansen/Janssen (het lijkt mij dat ze waarschijnlijk voor die rollen iemand digitaal zullen kopiëren met een andere snor ofzo, want een tweeling zoeken is in deze tijden van gratuite digitale effecten natuurlijk veel te logisch).

SuperDre
16-12-2007, 17:21
Maar het lijkt me ook dat het wel Haddock zal worden, ofwel Jansen/Janssen (het lijkt mij dat ze waarschijnlijk voor die rollen iemand digitaal zullen kopiëren met een andere snor ofzo, want een tweeling zoeken is in deze tijden van gratuite digitale effecten natuurlijk veel te logisch).

Even voor de duidelijkheid, de film wordt compleet digitaal zoals 'polar express', dus ik heb er persoon erg weinig vertrouwen in, spielberg heeft IMHO al lang geen leuke/goede film meer gemaakt, en jackson vertrouw ik dan wel wat meer, maar ook heb ik er zo mijn twijfels over.. Jackson kan zich beter concentreren op een nieuwe 'braindead' achtige film.. hehe..

Patrick van den Hul
16-12-2007, 17:30
spielberg heeft IMHO al lang geen leuke/goede film meer gemaakt.

Spielberg heeft met War of the Worlds één misser gehad, maar verder heeft die sinds 2000 films gemaakt die je onmogelijk als 'geen leuke/goede films' kunt bestempelen.

TheSkindo
16-12-2007, 17:45
Mather of oppinion, ik vond WotW wel heel goed.....en Beowulf was ook gaaf dus waarom niet? Is altijd beter als full action imo

Daan de G.
16-12-2007, 18:30
Ai, lees net pas dat dit dus een digi film wordt.. gemiste kans lijkt me! Had graag een volwassen verfilming gezien van kuifje :(

deweb
16-12-2007, 19:08
Wie zegt dat animatie niet volwassen kan zijn? Kijk maar naar films als Cars, de eerste Shrek en Rattatouille. Dat vindt ik toch best wel volwassen films eigenlijk.

Verder zeg ik nog niets over deze films totdat ik er wat van gezien heb. Zeker door de geruchten dat het uitermate bijzonder is doen mij niets durven zeggen over wat dit word. Maar ik heb wel vertrouwen in Jackson, Spielberg en vooral WETA dus de productie krijgt het voordeel van de twijfel.

Neem daarbij het feit dat Spielberg de plannen al zo lang in de koker heeft én momenteel vooral bezig lijkt te zijn met projecten die hij al heel lang wil maken en dat ook met verve doet.

Serkis moet het bij dit soort films van zijn stemgeluid hebben. Om die reden ben ik erg benieuwd welke rol hij gaat spelen. Maar we zullen zien.

Dennis Vansant
17-12-2007, 03:24
WETA Digital zal dit keer de bepalende factor in alles zijn, en voor alle duidelijkheid²: ik wist al dat het een volledig digitale animatiefilm zou worden, vandaar juist. Ik weet niet precies wát men door dit soort films te maken wil bewijzen (we doen ingewikkelde animatie gewoon lekker omdat we het kunnen), maar voor mij hoeft het niet.

SuperDre
17-12-2007, 08:50
Spielberg heeft met War of the Worlds één misser gehad, maar verder heeft die sinds 2000 films gemaakt die je onmogelijk als 'geen leuke/goede films' kunt bestempelen.

mwa, niet zo moeilijk hoor:

Munich (echt another piece of s**t)
Catch me if you can (niet echt interessant)
War of the Worlds (was wel aardig, maar ook miste die behoorlijk wat)
Minority report (nou, daar praat ik nog niet eens over)
Saving private ryan (ok, 1999, maar dit was ook gewoon een piece of s**t (het was de gore die de film nog wat interessant maakte))

Dus zo onmogelijk is het niet om zijn laatste films als 'geen leuke/goede films' te bestempelen..

Paul_Knoop
17-12-2007, 09:04
Munich (echt another piece of s**t)
Catch me if you can (niet echt interessant)
War of the Worlds (was wel aardig, maar ook miste die behoorlijk wat)
Minority report (nou, daar praat ik nog niet eens over)
Saving private ryan (ok, 1999, maar dit was ook gewoon een piece of s**t (het was de gore die de film nog wat interessant maakte))


Bij jou zit echt een steekje los..
Saving Private Ryan is niet alleen voor vele oscars genomineerd ( en heeft er tevens ook enkele gewonnen ) maar het is ook gewoon een ontzettend goede oorlogsfilm.
Om uit te gaan wijden over al je uitspraken zou teveel eer voor je zijn, maar voordat je in dit topic je mening geeft ( die je uiteraard MAG geven ) zou ik toch eerst is naar jezelf kijken en bedenken of je wel wezenlijk wat bijdraagt op deze manier.

En als je dan aangeeft dat de gore het goedmaakt bij SPR en dat je Peter Jackson liever ziet werken aan een nieuw soort Braindead dan moet je misschien is proberen om jezelf los te koppelen van die insteek en films te zien als een op zichzelf staand iets en niet volgens een "gore graadmeter"

Dennis Oosterhuis
17-12-2007, 09:38
Minority report (nou, daar praat ik nog niet eens over)
Nou, begin dan maar gauw, want dit is echt wel een hele goede film van Spielberg! Zeker zijn beste van de laatste jaren...

Richard B.
17-12-2007, 10:36
mwa, niet zo moeilijk hoor:

Munich (echt another piece of s**t)
Catch me if you can (niet echt interessant)
War of the Worlds (was wel aardig, maar ook miste die behoorlijk wat)
Minority report (nou, daar praat ik nog niet eens over)
Saving private ryan (ok, 1999, maar dit was ook gewoon een piece of s**t (het was de gore die de film nog wat interessant maakte))

Vooral War of the Worlds en in mindere mate Minority report vond ik niet zulke goede films, maar de andere waren imo toch echt wel toppers (vooral de eerste twee uit je lijstje). Je had eigenlijk beter een film als The Terminal erbij kunnen zetten want die was echt beroerd.

Maar goed: het gaat me er niet om dat Spielberg (of Jackson "for that matter") slechte filmmakers zouden zijn, maar dat ik denk dat ze niet een Kuifje kunnen neerzetten die tot op bepaalde hoogte trouw is aan de strip. Ze zullen best wel een goeie film kunnen maken, maar ik geloof er niks van dat we de de stijl en humor van de strips erin terug zullen zien. Het zullen vermoedelijk gewoon hele generieke avonturenfilms worden met enkel de naam "Kuifje" (of TinTin dan) erop.

Dennis Vansant
17-12-2007, 12:02
Mag het dan wel gezegd worden dat Saving Private Ryan allesbehalve een slechte film was, maar stukken te langdradig aanliep, net iets te sterk probeerde om "emotioneel" (lees: ontzettend melig) te zijn en een zoveelste uiting is van de morbide fascinatie die Amerikanen hebben voor de Tweede Wereldoorlog? :p

BrianB
17-12-2007, 12:45
Mag het dan wel gezegd worden dat Saving Private Ryan allesbehalve een slechte film was, maar stukken te langdradig aanliep, net iets te sterk probeerde om "emotioneel" (lees: ontzettend melig) te zijn en een zoveelste uiting is van de morbide fascinatie die Amerikanen hebben voor de Tweede Wereldoorlog? :p

Tja, wat is emotioneel? Ik vind dat behoorlijk meevallen, zeker bij deze film. Uiteraard is Spielberg een emotionele verteller, dus als je daar niet tegen kunt moet je sowieso niets van deze man kijken.

Lex v/d Moolen
17-12-2007, 17:16
Je had eigenlijk beter een film als The Terminal erbij kunnen zetten want die was echt beroerd.Nee joh, Terminal is een leuke film. :mrgreen:
Spielberg maakt eigenlijk imo zelden prutfilms. Ze zijn niet allemaal 8/10 of hoger maar ook nooit lager dan een 6. Maar dat is mijn mening.

Werner
17-12-2007, 17:23
Ai, lees net pas dat dit dus een digi film wordt.. gemiste kans lijkt me! Had graag een volwassen verfilming gezien van kuifje :(

Volwassen kan je het niet noemen, maar toch:
Tintin Et Les Oranges Bleus (http://www.imdb.com/title/tt0058663/)
Tintin et le mystère de la Toison d'Or (http://www.imdb.com/title/tt0055526/).

Waarom eigenlijk niet liever een gewone animatiefilm met een nieuw verhaal dat niet op de albums is gebaseerd, zoals Kuifje En Het Haaienmeer? Ach, het zal wel weer niet mogen van Moulinsart.

Patrick van den Hul
17-12-2007, 18:08
Nou, begin dan maar gauw, want dit is echt wel een hele goede film van Spielberg! Zeker zijn beste van de laatste jaren...

Indeed! En Münich is ook ijzersterk. Saving Private Ryan is voor mij te lang geleden om er iets nuttigs over te kunnen zeggen. Verder vind ik Catch me if you Can en The Terminal zeer vermakelijke, luchtige filmpjes. War of the Worlds is inderdaad een misser, maar niet compleet mislukt.

SuperDre
17-12-2007, 20:19
Tja, omdat sommige van jullie bepaalde films wel geweldig vinden wil dat nog niet zeggen dat het ook daadwerkelijk goeie films zijn, ook als een film wat oscars heeft gekregen zegt dat helemaal niets over de werkelijke kwaliteit (oscars heeft de laatste 20 jaar nog maar weinig te maken met echte kwaliteit, maar meer met goeie marketing).
En wat ik bv bedoelde SPR heeft amper tot geen verhaal erin zitten (naast de aktie). En mbt peter jackson en braindead bedoel ik dat hij weer eens een kleine film moet gaan doen (zoals hij ook graag wilde doen).
En Spielberg een emotionele verteller, man dan wordt het eens tijd dat je echt fatsoenlijke films gaat kijken. maar goed ieder zo zijn eigen mening..
In iedergeval het feit dat er al gekozen wordt voor een all CGI kuifje film geeft voor mij al aan dat Spielberg nog verder aan het zakken is.. Kuifje hoort gewoon een goeie echte verfilming te worden en niet een CGI debacle (of zoals die vorige lifeaction versie LOL)..

Paul_Knoop
17-12-2007, 20:38
Tja, omdat sommige van jullie bepaalde films wel geweldig vinden wil dat nog niet zeggen dat het ook daadwerkelijk goeie films zijn, ook als een film wat oscars heeft gekregen zegt dat helemaal niets over de werkelijke kwaliteit (oscars heeft de laatste 20 jaar nog maar weinig te maken met echte kwaliteit, maar meer met goeie marketing).
En wat ik bv bedoelde SPR heeft amper tot geen verhaal erin zitten (naast de aktie). En mbt peter jackson en braindead bedoel ik dat hij weer eens een kleine film moet gaan doen (zoals hij ook graag wilde doen).
En Spielberg een emotionele verteller, man dan wordt het eens tijd dat je echt fatsoenlijke films gaat kijken. maar goed ieder zo zijn eigen mening..
In iedergeval het feit dat er al gekozen wordt voor een all CGI kuifje film geeft voor mij al aan dat Spielberg nog verder aan het zakken is.. Kuifje hoort gewoon een goeie echte verfilming te worden en niet een CGI debacle (of zoals die vorige lifeaction versie LOL)..


SuperDre,

ik snap wat je bedoelt met Braindead en het feit dat hij weer is een kleinere film moet gaan regisseren.
Maar wat is het voordeel daarvan ten opzichte van een "grote film"?
Immers kan je met meer budget en talent een goede ( vaak betere ) film neerzetten, en je hebt meer middelen dan bij een kleine film, dus ik deel niet je mening daarover.
Spielberg is inderdaad een emotionele verteller in die zin dat hij in vrijwel elke film familiebanden gebruikt.
In de Terminal is iemand alleen van zijn familie, in Jurassic Park de kinderen zonder ouders, in War Of The Worlds zijn ze zonder moeder, ET hoef ik niet uit te leggen denk ik...en ga zo maar door.
Dat hij dus een emotionele verteller is klopt wel degelijk.
En je mening over de oscars klopt niet, want als het aan marketing lag dan ging ghost rider er nu met 8 oscars vandoor.
Dat de oscars geen goede graadmeter zijn voor de kracht of het cijfer ( doch vaak onderhevig aan subjectie ) kan ik wel begrijpen maar als je als voorbeeld Saving Private Ryan gebruikt denk ik dat je daarvoor de verkeerde film gebruikt.
Ja, Saving Private Ryan heeft veel actie, maar ze kwamen die stranden toen ook niet op met supersoakers..het was de 2e wereld oorlog en aan actie ontkom je dus niet denk ik..

Anyway, het blijft jou mening, maar neem aan van iemand die zeer veel heeft gelezen over Spielberg en al zijn films ook echt daadwerkelijk kent wel alsjeblieft aan dat deze man de kans verdient om een poging te wagen om Kuifje nieuw leven in te blazen.
Het blijf jammer dat wanneer er is een keer een onorthodoxe keuze wordt gemaakt door een regisseur hij al wordt neergesabeld door de menigte voordat er nog maar 1 seconde beeld is gemaakt!

En ik kan mij nog menig discussie hier herinneren over een zekere meneer Jackson die alleen the Frighteners als redelijk succes had en werd afgezeken om het feit dat hij DE TRILOGIE DER TRILOGIËN mocht gaan verfilmen...

BrianB
17-12-2007, 20:51
Tja, omdat sommige van jullie bepaalde films wel geweldig vinden wil dat nog niet zeggen dat het ook daadwerkelijk goeie films zijn, ook als een film wat oscars heeft gekregen zegt dat helemaal niets over de werkelijke kwaliteit (oscars heeft de laatste 20 jaar nog maar weinig te maken met echte kwaliteit, maar meer met goeie marketing).
En wat ik bv bedoelde SPR heeft amper tot geen verhaal erin zitten (naast de aktie). En mbt peter jackson en braindead bedoel ik dat hij weer eens een kleine film moet gaan doen (zoals hij ook graag wilde doen).
En Spielberg een emotionele verteller, man dan wordt het eens tijd dat je echt fatsoenlijke films gaat kijken. maar goed ieder zo zijn eigen mening..
In iedergeval het feit dat er al gekozen wordt voor een all CGI kuifje film geeft voor mij al aan dat Spielberg nog verder aan het zakken is.. Kuifje hoort gewoon een goeie echte verfilming te worden en niet een CGI debacle (of zoals die vorige lifeaction versie LOL)..

De vorige film (die live action was) was een debacle, en toch wil je dat dit een live-action film wordt? En Jackson en Spielberg zijn juist een van de weinige regisseurs die goed met CGI kunnen omgaan, dus laat maar komen (en ik heb vrij weinig met Kuifje, moet ik eerlijk zeggen).
En Steven Spielberg verteld zijn verhalen inderdaad met emotie, dat is zo en is altijd zo geweest. Dat geeft hij zelf regelmatig te kennen. Als jij dat niet ziet mag je wel eens beter naar zijn films kijken, in plaats van hem automatisch af te kraken.
The Lovely Bones lijkt mij anders weer een kleine film te worden, maar dat terzijde.
En m.b.t. Saving Private Ryan. Ja, het verhaal is eenvoudig, maar daar was het Spielberg niet om te doen. Hij wilde de band tussen de soldaten weergeven, zoals die toen was. Ik vind dat dat behoorlijk goed gelukt is. En dat jij sommige films van Spielberg niets vindt, wil niet zeggen dat die automatisch slecht zijn. Je kan veel zeggen over de man, maar hij heeft genoeg goede films gemaakt.

Lex v/d Moolen
17-12-2007, 22:47
En ik kan mij nog menig discussie hier herinneren over een zekere meneer Jackson die alleen the Frighteners als redelijk succes had en werd afgezeken om het feit dat hij DE TRILOGIE DER TRILOGIËN mocht gaan verfilmen...Hier? Dat lijkt me toch sterk. De periode dat dit nieuws bekend werd bestond dit forum nog niet eens.
Maar ik moet zelf wel toegeven dat ik ik mn twijfels had over Jackson. Kan me nog herinneren dat er op een gegeven moment van die korte filmpjes op het net kwamen en toen wist ik dat het wel goed zou komen.

Patrick van den Hul
17-12-2007, 23:14
Het blijft jammer dat wanneer er is een keer een onorthodoxe keuze wordt gemaakt door een regisseur hij al wordt neergesabeld door de menigte voordat er nog maar 1 seconde beeld is gemaakt!

Amen!

Dennis Vansant
18-12-2007, 01:40
Hmjah, laat ons zeggen dat King Kong mijn onvoorwaardelijk vertrouwen in Peter Jackson toch enigzins heeft afgezwakt. Hij heeft met LOTR wel drie ongelooflijk mooie films afgeleverd, maar kan dat eigenlijk wel anders met die technologie en vooral dat bronmateriaal tot je beschikking? Met zo'n enorm leger mensen dat achter het project stond valt alles zeker en vast niet alleen op het palmares van de regisseur te schrijven (hoewel hij zich wel zwaar heeft afgebeuld als je de documentaires op de EE DVD mag geloven), maar door King Kong ben ik toch gaan twijfelen.
In die film heeft hij keuzes gemaakt waarvan je als filmliefhebber toch enorm gaat duizelen soms. Hij heeft een volledige sterrencast samengesteld, alle registers wijd opengezet op het vlak van CGI, en dan de film ook nog eens veel te lang gemaakt, waarna er nog een LANGERE versie uitkwam van een film die naar mijn mening al minstens een uur korter had gekunnen voor de hoeveelheid verhaal die er eigenlijk maar in wordt verteld?
Nee Jackson, je zult toch nog steeds je best moeten doen, hoor...

Paul_Knoop
18-12-2007, 09:07
Ik denk dat King Kong goed deed waar hij voor bedoeld was: entertainen.
Er was een hoop mooie en goed verzorgde actie, en dat de opbouw zolang duurde was voor mij alleen maar meer reden om op het puntje van mijn stoel af te wachten wanneer het spektakel losbarste...
Tevens denk ik ook dat het jammer is dat hij LOTR als een soort stigma met zich meedraagt.

Er zijn zoveel regisseurs die 1 meesterwerk neerzetten en daarna altijd minder blijven presteren, bovendien ( vind ik ) dat je bij een trilogie meer kan bogen op reeds neergezette prestaties.
Zo was The Two Towers een stuk minder dan Fellowship Of The Ring en Return Of The King, maar zo wordt er niet naar gekeken want the lord of the rings als geheel was van een uitzonderlijk hoge kwaliteit.

En als laatste denk ik dat als je de 2 cv's naast elkaar zet van deze mannen en je kijkt wat ze zelf hebben bereikt met special effects alleen al ( want kuifje wordt cgi ) dan denk ik dat je misschien best wel is met zijn allen gigantisch fout kan zitten.
Want het lijkt mij ook dat Peter Jackson niet ala minuut toezegt dat hij een kuifje film gaat maken, zonder dat hij overtuigd is van de (mogelijke) kracht van de film.

Dennis Vansant
18-12-2007, 09:26
Ik denk dat King Kong goed deed waar hij voor bedoeld was: entertainen.
Er was een hoop mooie en goed verzorgde actie, en dat de opbouw zolang duurde was voor mij alleen maar meer reden om op het puntje van mijn stoel af te wachten wanneer het spektakel losbarste...
Tevens denk ik ook dat het jammer is dat hij LOTR als een soort stigma met zich meedraagt.

Er zijn zoveel regisseurs die 1 meesterwerk neerzetten en daarna altijd minder blijven presteren, bovendien ( vind ik ) dat je bij een trilogie meer kan bogen op reeds neergezette prestaties.
Zo was The Two Towers een stuk minder dan Fellowship Of The Ring en Return Of The King, maar zo wordt er niet naar gekeken want the lord of the rings als geheel was van een uitzonderlijk hoge kwaliteit.

En als laatste denk ik dat als je de 2 cv's naast elkaar zet van deze mannen en je kijkt wat ze zelf hebben bereikt met special effects alleen al ( want kuifje wordt cgi ) dan denk ik dat je misschien best wel is met zijn allen gigantisch fout kan zitten.
Want het lijkt mij ook dat Peter Jackson niet ala minuut toezegt dat hij een kuifje film gaat maken, zonder dat hij overtuigd is van de (mogelijke) kracht van de film.

Nu, goh, voor het zichzelf stigmatiseren heeft Jackson wel grotendeels zelf gekozen denk ik. Als je heel duidelijk maakt dat een bepaalde film je levenswerk wordt, zullen alle andere grote projecten waar je je later aan waagt automatisch vergeleken worden met dat ene grote succes. Als Jackson nu even had gewacht en terug wat splattermovies of kleinere projecten had geregisseerd, had het publiek even "adempauze" na LOTR en zou het grote project dat erna kwam (of het nu Halo, The Hobbit, Kuifje of eender wat is) misschien niét met bovenstaande trilogie vergeleken worden. Maar nee, direct overspringen naar King Kong natuurlijk: hij had nu toch geld te over en de manschappen stonden klaar met de nieuwste computertechnologie (meer processorkracht dan de NASA bijvoorbeeld) om zijn dromen waar te maken, dus waarom niet?

Over dat minder zijn van The Two Towers... dat durf ik zo direct nog niet zeggen. Die film is zo'n beetje de scharnierfase waarin LOTR overgaat van pure fantasy (tovenaars, elven, Hobbits) in een soort alternatieve geschiedenis (oorlogen, kasten, ridderlijkheid, ...) en zijn sommige personages zoals Gollum veel interessanter omdat hij twee dimensies heeft. Het personage Sméagol is eigenlijk (buiten dan even in de proloog) volledig verdwenen in The Return of the King, en dat is logisch aangezien Frodo en Sam nu een duidelijke hindernis nodig hebben om de Ring in Mount Doom te kunnen gooien. Ik vind The Two Towers en The Return of the King aan elkaar gewaagd, en als er dan toch eentje wat minder is, vind ik dat toch The Fellowship.

Peter Jackson een impulsieveling noemen is inderdaad wel ongeveer het foutste wat je kunt doen, maar herinner je ook de soap omtrent The Hobbit en de Halo-film. Die laatste wou hij enorm graag regisseren en beriep zich dan ook op zijn positie als "Hollywood's (Wellington's?) Topregisseur" nadat hij Rings net had gedaan, en daarmee is het hele juridische débacle met New Line begonnen. Dat liep dan natuurlijk uit op The Hobbit: volgens New Line zou Jackson zich enorm arrogant hebben gedragen in de besprekingen daaromtrent, en zou gezegd hebben dat geen enkel ander regisseur het zou aankunnen. Ik zeg niet dat hij daar geen gelijk in heeft, maar (om het bij gebrek aan een betere uitdrukking in het Nederlands, in het Engels te zeggen) he can count his blessings dat New Line het vertrouwen in hem gaf om Rings te doen, want hij bracht de studio met 300 miljoen dollar budget in behoorlijke nauwe papieren. Als Rings een flop was geweest, hadden ze bij New Line de boeken zelfs kunnen sluiten. Ik ontken niet dat Jackson een sterk regisseur is, maar hij is heus nog niet in de positie om de blaaskaak uit te hangen. Zo'n capriolen kunnen misschien Spielberg, Lucas, Wong en dat soort jongens zich permitteren, aangezien zij zich al meermaals bewezen hebben.

Om een nog langer verhaal kort te maken: ik wil echt niet enkel inhakken op Jackson of Spielberg of wie dan ook: geen enkele regisseur is perfect, iedereen maakt fouten. Kijk maar naar Francis Ford Coppola met Dracula of Brian DePalma met The Black Dahlia. Mensen is misselijk ofzoiets ^^ Het is gewoon het project over het algemeen dat me vierkant niets zegt, ongeacht welke regisseur erachter staat. Een live action had gewoon stukken leuker geweest, of misschien een animatiefilm van Europese bodem, net zoals de klassieke Frans-Canadees-Belgische tekenfilmpjes, die waren fantastisch.

En het grote verschil hier is dat de verwachtingen in de omgekeerde richting liggen natuurlijk. Bij LOTR was het "huh? Gaat zo'n Nieuw-Zeelands stukje schapenboer LOTR regisseren? Dat wordt vast niks!", en nú is het: "hemels! Peter Jackson zal zich achter Kuifje gaan zetten! Dat wordt vast fantástisch!". Enige nuance is dus vereist :p En voor jullie denken dat het bij mij allemaal kommer en kwel is: ik zal de film sowieso gaan kijken en misschien is het beter om slechte verwachtingen te hebben en positief verrast te zijn, in plaats van een superfilm te verwachten en teleurgesteld te worden :)

deweb
18-12-2007, 20:13
Maar nee, direct overspringen naar King Kong natuurlijk: hij had nu toch geld te over en de manschappen stonden klaar met de nieuwste computertechnologie (meer processorkracht dan de NASA bijvoorbeeld) om zijn dromen waar te maken, dus waarom niet?

Zonder me verder in een discussie te willen mengen, daar ben ik te lui voor, wil ik even melden dat King Kong om nog een andere reden is gemaakt naast het feit dat de mogelijkheden er ineens waren nadat iedereen LotR had gezien en PJ alle vertrouwen had gekregen van filmstudios die hij eerst niet had.

PJ noemde namelijk als mede-reden voor het maken van King Kong dat het niet zeker was of WETA het al zo snel zou redden. Ze hadden kort ervoor een top prestatie afgeleverd, maar om dat te realiseren was er erg veel geld in het bedrijf gepompt. Zodoende wilde ze door het maken van een grote film voorkomen dat het eventueel zou wegzakken en dat het geinvesteerde geld niet verloren zou gaan. Als jullie begrijpen wat ik bedoel.

Het liefste had PJ geloof ik eerst weer een wat kleinere film gemaakt. Daar is hij nu eindelijk op zijn gemak mee bezig door "the lovely bones" naar het witte doek te brengen. En ik heb het idee dat dat meer bepaald een Heavenly Creatures-achtige productie wordt dan een grote blockbuster zoals waar hij de laatste tien jaar zijn ziel en zaligheid in heeft gelegt.

Wat er gaat gebeuren met Kuifje nu PJ "the hobbit" op zijn pad heeft gekregen is de vraag. Maar op zich zou het in zijn agenda passen mits het zo zou gaan dat PJ het laatste deel uit de triologie schiet.

Hoe dan ook zie ik het nog wel gebeuren dat Kuifje in het geheel nog even op zich laat wachten. Eerst maakt Spielberg nog Indiana Jones af, dan nog een film over Abraham Lincoln (volgens imdb) en er staat de film "interstellar" aangekondigd voor 2009. En tegen die tijd zullen de technieken wel weer zijn veranderd én de goede man word ook een dagje ouder (vandaag 61) dus...ik vraag me af of de hele productie er in uberhoud wel zal komen ondanks dat er "maar" 30 draaidagen nodig zijn. We zullen in ieder geval nog een lange weg te gaan hebben voordat het zover is.


Hmm. Toch nog best een lange post geworden....

BrianB
18-12-2007, 20:41
Wat er gaat gebeuren met Kuifje nu PJ "the hobbit" op zijn pad heeft gekregen is de vraag. Maar op zich zou het in zijn agenda passen mits het zo zou gaan dat PJ het laatste deel uit de triologie schiet.

Hoe dan ook zie ik het nog wel gebeuren dat Kuifje in het geheel nog even op zich laat wachten. Eerst maakt Spielberg nog Indiana Jones af, dan nog een film over Abraham Lincoln (volgens imdb) en er staat de film "interstellar" aangekondigd voor 2009. En tegen die tijd zullen de technieken wel weer zijn veranderd én de goede man word ook een dagje ouder (vandaag 61) dus...ik vraag me af of de hele productie er in uberhoud wel zal komen ondanks dat er "maar" 30 draaidagen nodig zijn. We zullen in ieder geval nog een lange weg te gaan hebben voordat het zover is.

Spielberg staat erom bekend dat hij ontzettend snel films opneemt. In 1993 heeft hij zowel Jurassic Park als Schindler's List uitgebracht. In 2005 deed hij hetzelfde met War Of The Worlds en Munich. Hij kan dus in een behoorlijk tempo doorwerken, zelfs op zijn leeftijd (gefeliciteerd, Steven!). Ik heb er dus wel vertrouwen in dat deze film komt.

Jordy van Buel
24-12-2007, 12:26
Interessant geluidsfragment over Kuifje:

klik (http://www.onthemedia.org/episodes/2007/12/21/segments/90592)

Lagomorph
24-12-2007, 12:49
Als het animatie wordt, en als het nagesynchroniseerd, dan hoop ik dat het met de nederlandse stemmen uit de serie gebeurt.
Die zie ik dan denk ik nog liever dan de Engelse versie.
Kuifje als Amerikaan kan ik echt niet lijen, en engels met een frans accent ofzo gaat er bij mij ook niet in.

deweb
29-01-2008, 16:55
Op de website van de stripspeciaalzaak (http://www.stripspeciaalzaak.be) is vandaag het volgende te lezen:


we beginnen met Kuifje. Le Soir Magazine van 23 januari publiceerde exclusief de eerste beelden (met copyright Moulinsart) van de eerste op stapel staande Kuifje-film. Meer dan wat demonstraties met het motion capture-systeem is het nog niet, maar het is een bewijs dat de heren van Weta Digital en de regisseurs Steven Spielberg en Peter Jackson er hun tanden inzetten. Begin augustus 2007 troffen een groep van Moulinsart, Peter Jackson en Richard Taylor van de Miramar-studio's elkaar in Wellington, Nieuw-Zeeland. Drie dagen lang wisselden de Belgen van Moulinsart en de hele Weta Digital-equipe gedachten over hoe de film er zou uitzien. Onder het oog van Peter Jackson test Nick Rodwell, de echtgenote van Hergés vroegere echtgenote Fanny Vlaminck, de motion capture uit. Moulinsart op zijn beurt overhandigde zo'n vierduizend foto's en tien uur aan videomateriaal met opnames van Brussel, Antwerpen en Cheverny waar het echte kasteel waarop Molensloot is gebaseerd is gevestigd. Officieel is er nog steeds niet bevestigd dat de eerste film een adaptatie is van Het Geheim van de Eenhoorn en De Schat van Scharlaken Rackham, maar het ziet er officieus wel naar uit. Het budget is voorlopig voorzien op 100 miljoen dollar met een verwachte cinemarelease in 2010. De eerste film is intussen in preproductie.

Op de website staan ook twee foto's: http://www.stripspeciaalzaak.be/beelden/Zaak51-StripFacts/Kuifje-film.gif

Cinemaniac
01-02-2008, 16:33
Waarschijnlijk zal James Cameron de derde Kuifje-film regisseren, lees hier (http://www.empireonline.com/news/story.asp?NID=21910) meer.

Fontane
01-02-2008, 19:06
Als het animatie wordt, en als het nagesynchroniseerd, dan hoop ik dat het met de nederlandse stemmen uit de serie gebeurt.
Die zie ik dan denk ik nog liever dan de Engelse versie.
Kuifje als Amerikaan kan ik echt niet lijen, en engels met een frans accent ofzo gaat er bij mij ook niet in.

Volledig mee eens, Kuifje in het engels ga ik echt niet serieus nemen...
Wie deden de Nederlandse stemmen eigenlijk? Gekke vraag mischien maar leven die nog allemaal? Het is toch een oude serie... :???:

mark t
01-02-2008, 19:10
Waarschijnlijk zal James Cameron de derde Kuifje-film regisseren, lees hier (http://www.empireonline.com/news/story.asp?NID=21910) meer.Waarschijnlijk is op basis van dat bericht dat je noemt wel heel erg sterk uitgedrukt. Er staat alleen dat de schrijver van het artikel hoopt dat het zo is. Er staat nergens dat hij benarderd is of gaat worden.

Dat Spielberg en Jackson bij Cameron's film langskomen lijkt me niet eens zo raar, omdat Cameron al bezig is met de technologie die voor Kuifje ook gebruikt kan gaan worden èn omdat de Kuifje-films blijkbaar ook in Nieuw Zeeland worden opgenomen.

Cameron's agenda staat bovendien voorlopig vol met twee films die hem nog wel even bezighouden; Avatar staat gepland voor 2009, en Battle Angel staat nog gepland voor datzelfde jaar, maar die datum zal dunkt me nog wel wat vooruit geschoven worden.

Lagomorph
02-02-2008, 16:37
Volledig mee eens, Kuifje in het engels ga ik echt niet serieus nemen...
Wie deden de Nederlandse stemmen eigenlijk? Gekke vraag mischien maar leven die nog allemaal? Het is toch een oude serie... :???:

Zo oud is de serie nog niet, hij werd gemaakt tussen 1993 en 1995.
De stemmen waren van:
Kuifje - Michaël Pas
Kapitein Haddock - Luk De Koninck
Professor Zonnebloem - Bert Struys
Jansen - David Davidse
Janssen - Paul Codde
Bianca Castafiore - Jean-Marie Desmedt
Roberto Rastapopoulos - Luc Springuel
Serafijn Lampion - Kurt Van Eeghem
Zorrino - Jan Van Hecke
Scharlaken Rackham - Arnold GeldermanOverige stemmen:
Wanda Joosten
Bert Champagne
Wim De Wulf
Daan Hugaert
Marc van Eeghem
Leen Persijn
Dirk Denoyelle
Stef Peeters De Groelard
Vic De WachterWat mij betreft wordt het niet veel beter wat vertalingen betreft.
De regisseur, Arnold Gelderman heeft voor de authenticiteit allemaal vlaamse stemacteurs gecast. Ook alle uitspraken en namen zijn trouw gebleven aan de Nederlandse strips.
Stukje kunst.

Peter Neefs
21-03-2008, 17:14
Kuifje gecast:


Thomas Sangster Cast as Tintin?

Source: Daily Mail (http://www.dailymail.co.uk/pages/live/articles/showbiz/bazbamigboye.html?in_article_id=541070&in_page_id=1794)
March 21, 2008



http://comingsoon.net/nextraimages/sangstertintin.jpg17-year-old Thomas Sangster (Nanny McPhee, Love Actually) has been cast to play comic book hero Tintin in the trilogy of performance capture films to be directed by Steven Spielberg and Peter Jackson, according to the Daily Mail.

Sangster, from South London, has already been to Los Angeles to work on pre-production test sequences with both directors.

He'll be joining Andy Serkis, who has been cast as Tintin's sidekick Captain Haddock.

Filming on the first story involving Tintin begins in the fall, with Spielberg directing. Peter Jackson will direct the second movie.

At the end of this month, Sangster begins working with Oscar-winning director Jane Campion on her film Bright Star, a love story with Ben Whishaw and Abbie Cornish portraying John Keats and his lover Fanny Brawne.

Earendil
21-03-2008, 17:23
Redelijk goede acteur, maar ik ben bang dat zijn uitstraling te jong is voor Kuifje. Ik dacht eigenlijk dat hij nog geen eens 17 jaar was.

SuperDre
21-03-2008, 17:31
tja ook ik denk datie te jong is, ook al is het alleen voor motioncapture, kuifje is toch in de strips een stuk ouder?

Earendil
21-03-2008, 17:33
tja ook ik denk datie te jong is, ook al is het alleen voor motioncapture, kuifje is toch in de strips een stuk ouder?

Ik heb de meeste strips gelezen en Kuifje is een alleenwonende journalist. Laten we zeggen: VWO, 18 jaar. Studie Journalistiek/Nederlands, 4 jaar extra. Is toch al minimaal 22 jaar.

Peter Neefs
21-03-2008, 19:58
Redelijk goede acteur, maar ik ben bang dat zijn uitstraling te jong is voor Kuifje. Ik dacht eigenlijk dat hij nog geen eens 17 jaar was.Het fotootje is verdwenen heb ik gezien (gebeurt telkens ik een bericht van comingsoon plak, waarom weet ik eigenlijk niet), en ik verschoot toch ook dat die jongen al 17 is, hij lijkt me een heel pak jonger...eerder 12 ofzo.

Richard B.
20-09-2008, 10:03
Slecht nieuws. Of juist goed nieuws, afhankelijk wat je van deze verfilming vind:



Universal vindt verfilming Kuifje te duur
De Amerikaanse filmstudio Universal, die topregisseurs Steven Spielberg en Peter Jackson had aangezocht om de avonturen van Kuifje te verfilmen, is geschrokken van het kostenplaatje. Spielberg en Jackson moeten op zoek naar een nieuwe partner. Dat meldt de Los Angeles Times.

130 miljoen dollar
Beide regisseurs, die getekend hebben voor de grootste financiële filmsuccessen van de laatste jaren, hebben Universal een begroting van 130 miljoen dollar voorgelegd voor een tekenfilm op basis van de avonturen in de strips getekend door Hergé. De filmstudio weigerde echter. De voor oktober voorziene start van het draaien is opgeschort, op voorwaarde dat Spielberg en Jackson andere financiering vinden.

Recette
Nog volgens de LAT was Universal ontstemd door het feit dat de regisseurs 100 miljoen dollar van de opbrengst hadden gevraagd. Wat volgens een berekening van de filmstudio, na alle kosten, met zich meebracht dat de wereldwijde recette zowat 425 miljoen dollar moest zijn opdat de rolprent rendabel zou zijn.

Bewonderaar
Spielberg is al lang een bewonderaar van de Belgische reporter Kuifje. Dat hij zijn avonturen zou verfilmen werd in maart 2007 bekendgemaakt door Moulinsart, de maatschappij die in Brussel de afgeleide commerciële rechten op het oeuvre van Hergé beheert.

Trilogie
Enkele maanden later meldde de showbizzpers dat er een trilogie in de maak was. De Amerikaan Spielberg en de Nieuw-Zeelander Jackson zouden elk minstens één van die films draaien, op basis van animatietechnologie die revolutionair beloofde te zijn.

Zie http://demorgen.be/dm/nl/1008/Showbizz/article/detail/422560/2008/09/19/Universal-vindt-verfilming-Kuifje-te-duur.dhtml

Volgens andere bronnen zou de verfilming trouwens al helemaal van de baan te zijn.

SuperDre
20-09-2008, 13:29
Slecht nieuws. Of juist goed nieuws, afhankelijk wat je van deze verfilming vind:


Zie http://demorgen.be/dm/nl/1008/Showbizz/article/detail/422560/2008/09/19/Universal-vindt-verfilming-Kuifje-te-duur.dhtml

Volgens andere bronnen zou de verfilming trouwens al helemaal van de baan te zijn.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik er eigenlijk wel erg blij mee ben.. Als ze nou hadden gekozen voor een echte live-action film had ik er anders tegenaan gekeken, maar 3d animatie van kuifje zie ik echt niet zitten, ongeacht wie er aan het roer staat...

intexor
20-09-2008, 15:12
Ach, uiteindelijk zal een andere studio dat project wel financieren, of misschien Universal zelf op een moment dat de economie het weer beter doet. Met een film over Kuifje in de handen van mensen als Spielberg en Jackson kan je niet veel misdoen, daar ga je sowieso geen geld aan verliezen.

SuperDre
20-09-2008, 15:39
Met een film over Kuifje in de handen van mensen als Spielberg en Jackson kan je niet veel misdoen

uhm.. zullen we het dan maar niet hebben over Indy4.......

intexor
20-09-2008, 15:44
uhm.. zullen we het dan maar niet hebben over Indy4.......

Ik bedoelde in termen van opbrengst, of de film ook de moeite waard is laat ik in het midden. Die Asterix live action films maken ook winst dankzij de populariteit van het personage ondanks dat de films erg zwak zijn, Kuifje is denk ik toch nog een stuk bekender dan bijv. een Asterix.

Misschien moeten ze met het project maar naar Paramount trekken aangezien die pas veel geld verdiend hebben met een slechte Spielberg-film ;)

Marco VC
20-09-2008, 21:16
uhm.. zullen we het dan maar niet hebben over Indy4.......

Die was niet geschreven door Steven Moffat! ;)

Dennis van H.
20-09-2008, 21:25
uhm.. zullen we het dan maar niet hebben over Indy4.......

Toegegeven, Indy 4 was de zwakste van de Indy films en een van Spielbergs mindere films. Maar geen enkele regisseur, zelfs niet van het kaliber Spielberg, Jackson, Cameron of een hitchcock kan alleen maar toppers maken.

Dus dat Indy 4 minder is heeft volgens mij helemaal niets met Kuifje van doen.

Wil niet zeggen dat Kuifje daardoor wel een goede film wordt, maar dat zien we wel als er een trailer of wat dan ook uitkomt over een jaar of wat.

Patrick van den Hul
20-09-2008, 21:31
Dat Indy 4 minder was ligt ook niet zozeer aan Spielbergs regie, maar meer aan het zwakke script. Al is hij daar in zekere zin wel weer voor verantwoordelijk te houden natuurlijk.

Dennis van H.
20-09-2008, 22:02
Ja, daar heb je gelijk in, want het is aan te nemen dat een regisseur van Spielberg kaliber alleen een film maakt als hij zelf tevreden is met het script.

Het zal wel niet zo zijn dat hij onder druk van een studio een film moet maken met een bepaald script, zoals dat misschien met beginnende of mindere regisseurs het geval is.

Hugo R
22-09-2008, 19:46
Toch wel verrassen nieuws dat ze hier niet in willen investeren. Lijkt me toch dat goede opbrengsten hierbij wel gegarandeerd zijn.

Marco VC
23-09-2008, 01:08
Paramount Takes Over "Tintin" Coin

Meer hier: http://www.darkhorizons.com/news08/080921b.php

intexor
23-09-2008, 18:12
Ik heb de indruk dat het hele verhaal dat men geen budget kon vinden nogal overdreven is, een paar dagen terug stond op rottentomatoes nog een nieuwsbericht waarin duidelijk stond dat Paramount reeds had aangeboden om de film te financieren voor 130 miljoen dollar als een onderdeel van de split tussen Paramount en Dreamworks. Ik denk dat Spielberg gewoon liever niet meer met Paramount samenwerkte maar al snel zag dat de andere studio's al genoeg grote projecten in de planning hadden staan.

RWLover
25-09-2008, 20:40
Simon Pegg and Nick Frost In Spielberg's TINTIN?

http://www.collider.com/entertainment/news/article.asp/aid/9261/tcid/1

intexor
06-01-2009, 11:36
Simon Pegg and Nick Frost In Spielberg's TINTIN?

http://www.collider.com/entertainment/news/article.asp/aid/9261/tcid/1

Nou ik haalde het topic eigenlijk boven om hetzelfde te posten maar dit is blijkbaar al een tijdje bekend dus Ain't It Cool Loopt een beetje achter :-) Lijkt me in ieder geval geweldig nieuws, Simon Pegg en Nick Frost als Jansen en Janssen.

Ze weten verder wel te vertellen dat de productie over een maand zou starten maar dat men wel nog op zoek is naar een nieuwe Kuifje.

http://www.aintitcool.com/node/39665

Jordy van Buel
06-01-2009, 11:42
Jackson krijgt het ook druk dan: Lovely Bones moet dit najaar af zijn, The Hobbit én Kuifje.. de man houdt niet van rust geloof ik :p

deweb
10-01-2009, 15:52
Gelukkig is die eerste al bijna af en heeft hij die op zijn gemak gemaakt (zo'n ingewikkelde film is het nou ook weer niet in vergelijking tot bijvoorbeeld King Kong en Lotr), en werkt hij voor die andere eigenlijk vooralsnog vooral mee als producent en schrijver. En volgens mij amuseert hij zich daarmee wel mee....

Ik heb trouwens ook al eerder gehoord over Pegg en Frost. Het verbaast me echt dat dit nu pas word opgepikt.

mark t
10-01-2009, 17:05
Ik heb trouwens ook al eerder gehoord over Pegg en Frost. Het verbaast me echt dat dit nu pas word opgepikt.Ik geloof dat het tot voor kort nog niet officieel bevestigd was. De geruchten waren er inderdaad al veel eerder. Het oudere artikel van collider dat een paar posts geleden wordt aangehaald houdt ook een nadrukkelijke slag om de arm. En het artikel waarin op aint-it-cool-news het bevestigd wordt, verwijst ook naar geruchten uit die periode. Ze zijn dus niet zo zeer laat, als wel een van de eerste sites die het nieuws officieel bevestigen.

mark t
27-01-2009, 07:35
De cast bestaat volgens onder andere deze site (http://www.ropeofsilicon.com/article/cast-screenwriters-and-full-title-revealed-for-spielbergs-tintin) nu uit de volgende acteurs: Jamie Bell (Kuifje), Andy Serkis (kapitein Haddock), Daniel Craig (Scharlaken Rackham), Simon Pegg en Nick Frost (Jansen en Janssen). Daarnaast spelen Mackenzie Crook, Toby Jones en ene Gad Elmaleh ook mee, maar ik heb nergens kunnen achterhalen welke rol ze spelen.

De eerste film, waarvan de opnames inmiddels begonnen zijn, zal voornamelijk gebaseerd zijn op het album Het geheim van de eenhoorn. Edgar Wright staat nu ook genoteerd als schrijver, samen met Steven Moffat en Joe Cornish.

Jordy van Buel
09-03-2009, 20:08
Meer nieuws over de totstandkoming van de eerste film: klik (http://www.darkhorizons.com/news/13475/-tintin-more-jackson-than-spielberg/)

Jordy van Buel
19-03-2009, 12:22
http://www.stuff.co.nz/dominion-post/news/2274793/Tintin-video-unveiled :)

Jordy van Buel
25-03-2009, 10:15
Thomas Sangster, who played Liam Neeson's son in "Love, Actually," was initially cast as Tintin, but he fell out. The filmmakers turned to 23-year-old Jamie Bell, who first broke into films as the title character in "Billy Elliot" and later appeared in Jackson's "King Kong." Andy Serkis, who played Gollum in "The Lord of the Rings" and Kong in "King Kong," takes on the role of Tintin's closest friend, the friendly alcoholic Captain Haddock. Daniel Craig plays the villainous Red Rackham. The filmmakers have also imported the British comedy mafia behind the wacky satire "Hot Fuzz," including actors Simon Pegg and Nick Frost as the bumbling detectives Thompson and Thomson, and Joe Cornish and Edgar Wright to pen the latest version of the script.

Het volledige artikel hier (http://www.latimes.com/entertainment/la-ca-tintinfilm22-2009mar22,0,5765038.story)

TheGodfather
18-04-2009, 01:29
Empire`s World Exclusive: First Look At Tintin! (http://www.empireonline.com/news/feed.asp?NID=24608)

BrianB
18-04-2009, 08:47
Die reacties onder het bericht zijn dan weer een beetje jammer. 'We lost Robert Zemeckis because of motion capture' Hoezo dat nou weer? Hij maakt toch nog steeds films? MoCap geeft wat mij betreft juist iets extra's mee ten opzichte van standaard animatie, vind ik persoonlijk.

Albert Kostwinder
18-04-2009, 09:22
Ben wellicht een uitzondering, maar had Spielberg liever weer een goede sf zien maken zoals close encounters, et. Althans in die sfeer. Kuifje met een amerikaans sausje lijkt mij vooraf gedoemd te mislukken. Spielberg was mijn favoriet maar vind zijn films de laatste tijd maar zo zo. Ze zijn wel goed gemaakt, maar de echte magie vind ik duidelijk missen....Komt misschien wel omdat hij minder creatief moet zijn vanwege de torenhoge budgetten?. Ipv echt te moeten nadenken trek je maar weer een kant en klaar blik open. Komt het filmen niet altijd ten goede. Hetzelfde zie ik bij Lucas. Deel 4 was het goedkoopst maar is nog steeds het beste deel uit de serie na the empire strikes back. Het lijkt haast wel of de echte bezieling weg is!?. :)

intexor
18-04-2009, 11:43
Die reacties onder het bericht zijn dan weer een beetje jammer. 'We lost Robert Zemeckis because of motion capture' Hoezo dat nou weer? Hij maakt toch nog steeds films? MoCap geeft wat mij betreft juist iets extra's mee ten opzichte van standaard animatie, vind ik persoonlijk.

Over een paar jaar kan hij toch niet anders dan meedoen met de rest, bijna alle grote regisseurs hebben al 3D en Motion Capture projecten in de planning staan.

Het jammere voor ons gaat zijn is dat we voortaan geen screenshots meer te zien krijgen maar een stel mensen in vreemde pakken in een kale fabrieksloods stampvol met camera's :-)

SuperDre
18-04-2009, 15:57
So, wat me opvalt is dat Peter Jackson enorm is afgevallen in vergelijking ten tijde van bv kingkong/LOTR, alsofie ziek is (geweest)..
Maar ik moet ook eerlijk zeggen dat dit me niet echt veel hoop doet geven dat kuifje een goeie/leuke film gaat worden, had liever gewoon een live-action film gezien... maar ach, ik hoef er niet naar toe te gaan gelukkig als ik dat niet wil...

BobT
18-04-2009, 23:31
MoCap geeft wat mij betreft juist iets extra's mee ten opzichte van standaard animatie, vind ik persoonlijk.

Wat is dat extra's dan? Want ik zie nog steeds niet in waarom Kuifje niet gewoon live action film of een gewone geanimeerde film kan worden.

En ik kan die reacties wel begrijpen

Het lijkt er op dat sommige regisseurs zich blind staren op de technologie en lijken te vergeten dat dat uiteindelijk er helemaal niet toe doet om een boeiende film te maken.

Als Zemeckis helemaal geen films live action films meer maakt (waar ik die 3d films van 'm niet onder zou rekenen) en je kijkt liever naar films met acteurs, dan kan ik me voorstellen dat iemand het jammer vind dat 'ie niet meer een normale film maakt.

BrianB
19-04-2009, 16:09
Wat is dat extra's dan? Want ik zie nog steeds niet in waarom Kuifje niet gewoon live action film of een gewone geanimeerde film kan worden.

En ik kan die reacties wel begrijpen

Het lijkt er op dat sommige regisseurs zich blind staren op de technologie en lijken te vergeten dat dat uiteindelijk er helemaal niet toe doet om een boeiende film te maken.

Als Zemeckis helemaal geen films live action films meer maakt (waar ik die 3d films van 'm niet onder zou rekenen) en je kijkt liever naar films met acteurs, dan kan ik me voorstellen dat iemand het jammer vind dat 'ie niet meer een normale film maakt.

Animatoren zijn geen acteurs, MoCap geeft wat mij betreft iets meer menselijks mee dan standaard animatie kan. Uiteraard heeft het nog kinderziektes (nogal logisch voor iets dat relatief nieuw is) maar het kan heel groot worden als die problemen verholpen worden. Ook willen Spielberg en Jackson geen live-action films van Kuifje maken, omdat het dan volgens hen geen Kuifje meer zou zijn.
En inderdaad, de techniek eromheen doet er niet toe of het een goede film is of niet, waarom zou het dan erg zijn dat ze deze films als motion capture doen? Chris Nolan filmt in Imax, James Cameron is vooral bezig met 3D, en Zemeckis met motion capture. Iedereen wil wel eens iets anders en nieuws proberen, waarom zou dat niet mogen?

BobT
20-04-2009, 03:23
Animatoren zijn geen acteurs, MoCap geeft wat mij betreft iets meer menselijks mee dan standaard animatie kan. Uiteraard heeft het nog kinderziektes (nogal logisch voor iets dat relatief nieuw is) maar het kan heel groot worden als die problemen verholpen worden.

Oei, daar beledig je nu elke animator ter wereld mee. Wie denk je dat er voor zorgt dat geanimeerde personages leven en emotie krijgen? Dat zijn animators.

Dat is de hele essentie van animatie. Echt goede animatoren kijken naar hoe mensen bewegen en emotie uiten, en acteren dat uit in de vorm van tekeningen of een 3d model. Waarom denk je dat ze op die Pixar docu's animatoren tonen die in de spiegel een scene acteren voordat ze aan de slag gaan?

Dat schudden ze niet uit hun mouw, die leven zich net zo goed in de rol van hun personage als een goede acteur dat doet.

Als je denkt dat bij mo-cap het acteerwerk van de acteur één op één wordt getoond heb je het mis.

Bij een Gollum hebben ze de mo-cap info als leidraad gebruikt voor de animatie. Omdat die balletjes slechts een vertaalslag maken van de bewegingen die de acteur maakt, wat niet altijd hoeft te kloppen met het gewicht van het model en de situatie waar het personage zich in bevind, hebben animators die info getweaked om de nuances er in te brengen.

Daarnaast hebben ze gekeken naar de gezichtsuitdrukkingen van Serkis en die emoties overdreven in de kop van Gollum zodat het beter overkomt.

Er is een reden dat de figuren in de Polar Express zo doods overkomen.
Ik heb daarnaast begrepen dat ze bij Beowulf het grootste gedeelte uiteindelijk toch met de hand hebben moeten doen omdat het zo houterig overkwam.

Het is een heel tegenstrijdige en omslachtige manier van werken.


Ook willen Spielberg en Jackson geen live-action films van Kuifje maken, omdat het dan volgens hen geen Kuifje meer zou zijn.

Ik heb dat altijd een flutexcuus gevonden, Het is eigenlijk al gene kuifje meer als het Engels praat. En als je eer wilt doen aan de stijl van Kuifje, dan maak je er toch een 2d film van? Dan kan je pas echt de tekenstijl van Herge benaderen.

Nu is' het hoogstwaarschijnlijk vlees nog vis. Nou heb ik natuurlijk nog geen beelden van deze film gezien, dus ik zou me in moeten houden. Maar afgaande op een film als Beowulf is dit soort mocap zal het niet het realisme kunnen benaderd wat je met live action krijgt en het zal hoogstwaarschijnlijk ook niet lijken op de strips.


En inderdaad, de techniek eromheen doet er niet toe of het een goede film is of niet, waarom zou het dan erg zijn dat ze deze films als motion capture doen? Chris Nolan filmt in Imax, James Cameron is vooral bezig met 3D, en Zemeckis met motion capture. Iedereen wil wel eens iets anders en nieuws proberen, waarom zou dat niet mogen

De techniek doet er niet toe om een goede film te maken, dus dan moet de techniek niet het verhaal gaan overheersen.
Omdat bij dit soort mo-cap technieken ze op een omslachtige manier realisme proberen te bereiken voor iets wat overduidelijk niet realistisch oogt, trekt de techniek sowieso aandacht.

Ik zeg verder niet dat ze het niet met die nieuwe technologie films mogen maken, maar het is vooral raar dat ze er zo'n waarde aan hechten.

Vergelijk het me een George Lucas die de nieuwste technieken had gebruikt voor de nieuwe star wars films. Het bereikte bij lange na niet de lol van de oude films omdat de effecten juist niet hetgeen was wat die films zo leuk maakte.

Werner
20-04-2009, 08:59
So, wat me opvalt is dat Peter Jackson enorm is afgevallen in vergelijking ten tijde van bv kingkong/LOTR, alsofie ziek is (geweest).

Nee, hij is streng aan het diëten geweest. Met succes.

BrianB
20-04-2009, 10:23
Oei, daar beledig je nu elke animator ter wereld mee. Wie denk je dat er voor zorgt dat geanimeerde personages leven en emotie krijgen? Dat zijn animators.

Dat is de hele essentie van animatie. Echt goede animatoren kijken naar hoe mensen bewegen en emotie uiten, en acteren dat uit in de vorm van tekeningen of een 3d model. Waarom denk je dat ze op die Pixar docu's animatoren tonen die in de spiegel een scene acteren voordat ze aan de slag gaan?

Dat schudden ze niet uit hun mouw, die leven zich net zo goed in de rol van hun personage als een goede acteur dat doet.

Als je denkt dat bij mo-cap het acteerwerk van de acteur één op één wordt getoond heb je het mis.

Bij een Gollum hebben ze de mo-cap info als leidraad gebruikt voor de animatie. Omdat die balletjes slechts een vertaalslag maken van de bewegingen die de acteur maakt, wat niet altijd hoeft te kloppen met het gewicht van het model en de situatie waar het personage zich in bevind, hebben animators die info getweaked om de nuances er in te brengen.

Daarnaast hebben ze gekeken naar de gezichtsuitdrukkingen van Serkis en die emoties overdreven in de kop van Gollum zodat het beter overkomt.

Er is een reden dat de figuren in de Polar Express zo doods overkomen.
Ik heb daarnaast begrepen dat ze bij Beowulf het grootste gedeelte uiteindelijk toch met de hand hebben moeten doen omdat het zo houterig overkwam.

Het is een heel tegenstrijdige en omslachtige manier van werken.



Ik heb dat altijd een flutexcuus gevonden, Het is eigenlijk al gene kuifje meer als het Engels praat. En als je eer wilt doen aan de stijl van Kuifje, dan maak je er toch een 2d film van? Dan kan je pas echt de tekenstijl van Herge benaderen.

Nu is' het hoogstwaarschijnlijk vlees nog vis. Nou heb ik natuurlijk nog geen beelden van deze film gezien, dus ik zou me in moeten houden. Maar afgaande op een film als Beowulf is dit soort mocap zal het niet het realisme kunnen benaderd wat je met live action krijgt en het zal hoogstwaarschijnlijk ook niet lijken op de strips.



De techniek doet er niet toe om een goede film te maken, dus dan moet de techniek niet het verhaal gaan overheersen.
Omdat bij dit soort mo-cap technieken ze op een omslachtige manier realisme proberen te bereiken voor iets wat overduidelijk niet realistisch oogt, trekt de techniek sowieso aandacht.

Ik zeg verder niet dat ze het niet met die nieuwe technologie films mogen maken, maar het is vooral raar dat ze er zo'n waarde aan hechten.

Vergelijk het me een George Lucas die de nieuwste technieken had gebruikt voor de nieuwe star wars films. Het bereikte bij lange na niet de lol van de oude films omdat de effecten juist niet hetgeen was wat die films zo leuk maakte.

Ik heb het niet over leven en/of emotie, maar over menselijke trekjes. Die zijn er soms, en soms niet. Als mensen dus een andere manier willen proberen om dat te krijgen, mogen zijn dat toch?
Gollum is juist een goed voorbeeld van hoe Motion Capture goed kan werken. Gebruik de beelden van de echte acteur zo veel mogelijk, en het resultaat is een stuk realistischer dan wanneer animatoren alles zelf zouden moeten doen. Peter Jackson weet dat, en heeft het bij Kong ook zo gedaan, weer met verbluffend resultaat.
Dat het geen Kuifje meer is als het 3D wordt is natuurlijk onzin. Ze willen het origineel benaderen, geen kopie maken. Anders hoeven ze natuurlijk geen films te maken, we hebben immers de stripboeken al. En Kuifje zou alleen in het Frans mogen zijn? Dan blijft er lekker veel publiek over.
En waarom zou de techniek het verhaal overheersen? Denk je nu echt dat iemand uit het gewone publiek het iets kan schelen of het MoCap of animatie is? Als ze het verschil al weten? Lijkt me niet.
Verder staat Motion Capture nog steeds in de kinderschoenen. Als iedereen in de jaren dertig en veertig was blijven volhouden dat Disney's animatie er niet goed uitzag, omdat er echte mensen als referentie gebruikt werden stonden ze nu niet op het niveau waar ze nu staan.
Jammer om er dan weer George Lucas bij te halen, een gemakkelijk doelwit. Je vergeet echter wel dat zijn oude Star Wars Trilogie behoorlijk revolutionair was op het gebied van special effects. Hij maakte van Hoth een ijsplaneet, praktisch alleen om de reden dat de SFX mensen harder hun best moesten doen. Ook werd er bij elke omgeving (zeker in Episode V en VI) wel matte paintings of trucages toegepast. Net zo nep als de nieuwe delen, dus.

BobT
20-04-2009, 17:05
Gollum is juist een goed voorbeeld van hoe Motion Capture goed kan werken. Gebruik de beelden van de echte acteur zo veel mogelijk, en het resultaat is een stuk realistischer dan wanneer animatoren alles zelf zouden moeten doen.

Het enige wat het doet is het proces versnellen. De computer maakt het echt niet realistischer op, het betekent alleen dat veel werk al voor de animators gedaan is en ze dingen moeten tweaken. Menselijk trekjes herkent een computer namelijk niet.

De reden dat ik me er druk om maak is dat ik zelf animator ben en een liefhebber van film. Met dit soort experimenten proberen ze gewoon 2 vormen van kunst te vervangen door computerberekeningen.

Ik ben zelf niet helemaal tegen mo-cap want het heeft zeker zijn toepassingen, maar ik snap niet waarom een hele film zo gedaan moet worden.
Het is een gereedschap, een hulpmiddel, door een hele film daarvan te maken verlies je dat uit het oog.

Mensen weten misschien het technische verschil niet tussen animatie en mocap, maar men heeft echt wel door (bewust of onbewust) dat er verschil is.

Als je weet wat de Uncanny Valley inhoud dan weet je dat mensen theoretisch gezien dingen die de werkelijkheid net niet benaderen eerder afwijzen dan dingen die meer gestyleerd zijn.

Deze zoektocht met technologische middelen om een soort gestyleerd realisme te bereiken als alternatief op dingen die al werken vind ik dus gewoon zinloos.
Tenzij de mensheid opeens niet meer weet hoe de realiteit er uit ziet, zal dit soort technologie naar mijn mening altijd een afgezwakte versie van 2 mediums zijn.

SuperDre
20-04-2009, 18:50
Het enige wat het doet is het proces versnellen.
Niet alleen versnellen, maar ook meteen een heel stuk goedkoper maken.. Een complete film moeten animeren op de manier zoals de regisseurs voor ogen hebben zou een heel stuk duurder zijn als al het werk door pure animators zou worden gedaan, naast het feit dat het dan ook nog eens een heel stuk langer zou duren voordat de film ook daadwerkelijk af is.. En toch is het voor een animator nog steeds erg moeilijk om de vloeiende bewegingen van een menselijk character na te bootsen.. ook bv in games is duidelijk zichtbaar wanneer de animation door een persoon is gedaan of wanneer het via mocap is gedaan..

Rood
31-05-2009, 06:56
Gaat nog een hele tijd voordat wij dit kunnen aanschouwen.
Release date voor Europa eind oktober/begin november 2011, VS 23 december 2011.

Zie de berichten op Dark Horizons (http://www.darkhorizons.com/news/14270/-tintin-set-for-xmas-2011-release/) en Empire (http://www.empireonline.com/news/story.asp?NID=24925).

SpawnFan1
01-06-2009, 12:23
Ik heb het niet over leven en/of emotie, maar over menselijke trekjes. Die zijn er soms, en soms niet. Als mensen dus een andere manier willen proberen om dat te krijgen, mogen zijn dat toch?
Gollum is juist een goed voorbeeld van hoe Motion Capture goed kan werken. Gebruik de beelden van de echte acteur zo veel mogelijk, en het resultaat is een stuk realistischer dan wanneer animatoren alles zelf zouden moeten doen. Peter Jackson weet dat, en heeft het bij Kong ook zo gedaan, weer met verbluffend resultaat.

Gollum was gemaakt door Motion Capture beelden en door animators, niet een van de twee maar allebei.

BrianB
01-06-2009, 15:08
Gollum was gemaakt door Motion Capture beelden en door animators, niet een van de twee maar allebei.

Ik zeg toch nergens dat het slechts een van de twee is? Juist een combinatie is het beste, en dat had ik ook al neergezet.

SpawnFan1
01-06-2009, 15:52
Oh dat had ik niet gezien. ;)

Thomas Gabriel
21-11-2009, 21:32
Ik kijk enorm uit naar deze film! De officiële titel is "The Adventures of Tintin: The Secret of the Unicorn"

Cast

Acteur (http://nl.wikipedia.org/wiki/Acteur) http://nl.wikipedia.org/skins-1.5/common/images/sort_none.gif (http://nl.wikipedia.org/wiki/The_Adventures_of_Tintin:_Secret_of_the_Unicorn#) Personage (http://nl.wikipedia.org/wiki/Personage) http://nl.wikipedia.org/skins-1.5/common/images/sort_none.gif (http://nl.wikipedia.org/wiki/The_Adventures_of_Tintin:_Secret_of_the_Unicorn#) Opmerkingen http://nl.wikipedia.org/skins-1.5/common/images/sort_none.gif (http://nl.wikipedia.org/wiki/The_Adventures_of_Tintin:_Secret_of_the_Unicorn#) Jamie Bell (http://nl.wikipedia.org/wiki/Jamie_Bell) Tintin (Kuifje (http://nl.wikipedia.org/wiki/Kuifje_%28stripfiguur%29))
Andy Serkis (http://nl.wikipedia.org/wiki/Andy_Serkis) Captain Haddock (Kapitein Haddock (http://nl.wikipedia.org/wiki/Kapitein_Haddock))
Simon Pegg (http://nl.wikipedia.org/wiki/Simon_Pegg) Thompson (Janssen (http://nl.wikipedia.org/wiki/Jansen_en_Janssen))
Nick Frost (http://nl.wikipedia.org/wiki/Nick_Frost) Thomson (Jansen (http://nl.wikipedia.org/wiki/Jansen_en_Janssen))
Daniel Craig (http://nl.wikipedia.org/wiki/Daniel_Craig) Red Rackham (Scharlaken Rackham)
Gad Elmaleh (http://nl.wikipedia.org/wiki/Gad_Elmaleh) Omar Ben Salaad (http://nl.wikipedia.org/wiki/Omar_Ben_Salaad)
Kim Stengel (http://nl.wikipedia.org/w/index.php?title=Kim_Stengel&action=edit&redlink=1) Bianca Castafiore (http://nl.wikipedia.org/wiki/Bianca_Castafiore)
Daniel Mays (http://nl.wikipedia.org/w/index.php?title=Daniel_Mays&action=edit&redlink=1) Allan Thompson (http://nl.wikipedia.org/wiki/Allan_Thompson)

InfamousGeorge
22-11-2009, 03:31
Ik heb echt geen idee wat ik hiervan moet gaan denken. Toch moet ik zeggen dat Janssen en Janssen goed gecast zijn :)

Ik twijfel zeer of dit gaat werken, maar ga het zeker zien!

Albert Kostwinder
22-11-2009, 13:27
Indiana Tin Tin.....:)

Jordy van Buel
22-11-2009, 13:49
Die kant gaat het wel op ja. Het is in ieder geval een gedurfd project, zeker omdat Kuifje niet zo bekend is in Amerika en het dus eigenlijk van de grond af moet worden opgebouwd. Alles staat en valt dus ook met de eerste film, waar ik overigens toch wel naar uitkijk gezien de technieken die gebruikt worden. Verder natuurlijk een prima samengestelde cast.

2011 beloofd in ieder geval een uitmuntend filmjaar te gaan worden, zeker ook voor de boxoffice! Spider-man 4, Pirates ot Caribbean 4, Harry Potter 7.2, Bond 23, Kuifje, the Hobbit. :shock: :shock:

Dai
24-11-2009, 14:58
http://news.bbc.co.uk/2/hi/entertainment/8375280.stm

Opnamens zijn afgerond maar de "special effects" toevoegen duurt 2 jaar?! Iemand een verklaring? Een scene uit Transformers duurt een paar dagen.

BrianB
24-11-2009, 19:02
http://news.bbc.co.uk/2/hi/entertainment/8375280.stm

Opnamens zijn afgerond maar de "special effects" toevoegen duurt 2 jaar?! Iemand een verklaring? Een scene uit Transformers duurt een paar dagen.

Scenes moeten worden overgezet naar de 3D wereld en dat duurt inderdaad zo lang, bij Beowulf duurde dat ook al anderhalf jaar. Dat van Transformers zal over het renderen alleen gaan.

mark t
24-11-2009, 19:30
http://news.bbc.co.uk/2/hi/entertainment/8375280.stm

Opnamens zijn afgerond maar de "special effects" toevoegen duurt 2 jaar?! Iemand een verklaring? Een scene uit Transformers duurt een paar dagen.De opnames hebben betrekking op het motion capture-gedeelte. De hele film is een animatie-film (a la Beowulf en de nieuwe Christmas Carol). Bij Transformers is een groot deel van de film nog 'gewoon' live-action.

Esteban
01-11-2010, 12:04
*Trrrrrrrrrrrrrrrromgeroffel!*

http://animatie.blog.nl/files/2010/11/adventuresoftintinthesecretoftheunicorncover.jpg

http://animatie.blog.nl/files/2010/11/adventuresoftintinthesecretoftheunicornpic2.jpg

http://animatie.blog.nl/files/2010/11/adventuresoftintinthesecretoftheunicornpic1.jpg

Eindelijk krijgen we een eerste blik te zien op The Secret of the Unicorn, de eerste verfilming van Kuifje (Tintin) door Steven Spielberg en Peter Jackson.

Eerlijk toegegeven, ik ben wat teleurgesteld. Ze hebben beloofd het 2D gevoel volledig te behouden ondanks de 3D-computeranimatie. In mijn hoofd zag dit er énorm mooi uit, mijn zelf gevormde beeld zou technisch zelfs mogelijk zijn. Nu blijkt dat de lanverwachte Spielberg/Jackson-versie van Kuifje eigenlijk verdacht veel weg heeft van de Zemeckis-films. (Polar Express, Beowulf) Naar mijn mening is de huidige benadering véél te vlezig om samen te vloeien met de stijl van Hergé. Bang afwachten. Spannend, akkoord! Maar toch bang afwachten. Ondanks 't feit dat het er ondanks alles tóch enigzins veelbelovend uitziet en ik gegarandeerd in de bioscoop zit.

PS : Kan de topictitel gewijzigd worden door TINTIN : The Secret of the Unicorn ?

(Met dank aan animatieblog & Empire)

Jordy van Buel
01-11-2010, 12:05
En toch ziet het er fantastisch uit! (y)

Lex v/d Moolen
01-11-2010, 16:51
Die shots zijn volgens mij niet uit het Geheim van de Eenhoorn maar uit de Krab met de gulden scharen.

Esteban
01-11-2010, 17:46
Ze werden in ieder geval door oa. Spielberg voorgesteld als stills uit 'The Secret of the Unicorn'. Als ik me niet vergis heb ik gelezen dat dit avontuur, ondanks de titel, niet énkel dat album zal inhouden. Misschien is dat een eventuele verklaring.

RobinB
01-11-2010, 22:29
Ik dacht dat het een live action movie zou worden, misschien heb ik mij vergist. Ziet er goed uit..jammer geen teaser..

TheGodfather
04-11-2010, 17:50
Dat ziet er heel mooi uit. Benieuwd naar het eind resultaat

mark t
05-11-2010, 19:20
Als ik de plaatjes zo zie, dan is het behoorlijk wennen. Ik vraag me af of deze stijl werkt voor Kuifje. Misschien krijg ik er wat meer vertrouwen in tegen de tijd dat er een trailer verschijnt met bewegende beelden.

deweb
05-11-2010, 20:35
Die shots zijn volgens mij niet uit het Geheim van de Eenhoorn maar uit de Krab met de gulden scharen.

Dat kan kloppen. De film combineert namelijk de twee albums over de schat van Haddock's voorvader met de krab met de gulden scharen vanwege de ontmoeting tussen Kuifje en hem. Daarnaast zou ook "De Geheimzinnige Ster" in de film worden verwerkt.

Het gerucht ging overigens dat de volgende film een direct vervolg zou zijn op deze en de titel "The Scharlaken-Rackhamm treasure" zou meekrijgen, maar dat lijkt me definitief ontkracht in het artikel op de website van Empire. Officieel weten ze namelijk nog niet welke albums hierna worden verfilmt.

Wat die afbeeldingen betreft: Heel bijzonder. Ik ben benieuwd naar de andere personages.

Samba-boy
05-11-2010, 20:59
Waarom denk ik bij dit project meteen aan Smurfs the movie? ;)

Werner
05-11-2010, 21:40
Ik krijg hier hoe langer een meer naar gevoel bij... ik heb de indruk dat Jackson/Spielberg zich aan een potje heiligschennis aan het bezondigen zijn.

Jordy van Buel
05-11-2010, 21:54
Ik krijg hier hoe langer een meer naar gevoel bij... ik heb de indruk dat Jackson/Spielberg zich aan een potje heiligschennis aan het bezondigen zijn.

Denk dat dat wel meevalt. Peter Jackson is al heel lang fan van Kuifje en net als bij zijn Kong project kun je dan toch wel iets goeds verwachten qua adaptatie.

Werner
05-11-2010, 23:14
Ja maar als ik berichten hoor als dat ze van De Geheimzinnige Ster, De Krab Met Gulden Scharen en Het Geheim Van De Eenhoorn één deel hebben gemaakt, rijzen mijn haren ten berge. Dat zijn drie zodanig verschillende albums met een zodanig verschillende thematiek. Hergé wilde niet dat De Alpha-Kunst zou afgewerkt worden, maar dit project, dat veel verder van zijn artistieke ideeëngoed ligt, zou dan wel zijn goedkeuring hebben weggedragen? Rodwell zit weer eens in geldnood ja!

Esteban
06-11-2010, 08:22
Dat éne verhaal is, volgens het duo, deels nodig om verschijning van de Kapitein te kunnen verklaren. En er zou wel eens een aanloop kunnen zijn naar een eventueel vervolg door een derde verhaallijn in te lassen ... Al begrijp ik je zorgen ten volle, Werner. ;)

BrianB
06-11-2010, 08:24
Tja, van een album kun je niet echt een film maken (veel te kort, lijkt me zo) dus dat ze dan dingen uit andere albums gaan pakken is logisch. Overigens is Spielberg net zo goed een Kuifje-fan, dus ik denk wel dat het goed gaat komen.

Camera Obscura
06-11-2010, 23:35
Denk dat dat wel meevalt. Peter Jackson is al heel lang fan van Kuifje en net als bij zijn Kong project kun je dan toch wel iets goeds verwachten qua adaptatie.

Dat iemand al heel lang fan is, wil natuurlijk niet zeggen dat het dan ook automatisch een goede film zal opleveren. Was de wereld maar zo mooi.

Camera Obscura
06-11-2010, 23:41
Dat éne verhaal is, volgens het duo, deels nodig om verschijning van de Kapitein te kunnen verklaren. En er zou wel eens een aanloop kunnen zijn naar een eventueel vervolg door een derde verhaallijn in te lassen ... Al begrijp ik je zorgen ten volle, Werner. ;)

De Krab met de Gulden Scharen is inderdaad het album waarin Kapitein Haddock voor het eerst wordt geïntroduceerd. Misschien gaan ze de stukken op het schip waar Kuifje hem voor het eerst ontmoet tot een soort proloog omvormen om hem zo te introduceren, en dan verder met het verhaal van de Schat van Scharlaken Rackham, dus de albums Het Geheim van de Eenhoorn en De Schat van Scharlaken Rackham samen, plus dan misschien wat extra verhaallijnen. Mogelijk. Weet ik verder ook niet natuurlijk, maar het zou kunnen.

BobT
06-11-2010, 23:57
nog wat plaatjes van de film (http://www.slashfilm.com/2010/11/06/images-steven-spielberg-peter-jackson-tintin/#disqus_thread)

Ik vind het er gewoon grotesque uit zien. Alsof iedereen met Halloween maskers rondloopt.

Dat laatste plaatje heeft dan wel weer wat, en dan begin ik een heel klein beetje in te zien waarom ze deze techniek kiezen. Maar ik betwijfel of de moc-cap/animatie het lelijke van deze character models weg weet te werken.

Ik had met veel meer plezier genomen met gewone acteurs. Jammer dat de regisseurs hier anders over denken.
Dus nu laat ik deze film aan me voorbij gaan, terwijl het best een leuk avonturenfilm had kunnen zijn.

BrianB
07-11-2010, 00:24
Ik vind juist dat eerste plaatje er geweldig uit zien. Niet te cartoony, en niet te realistisch. Anders krijg je of zoiets als de Popeye film uit 1980, of zoiets als die geanimeerde Suske en Wiske films.

Esteban
12-11-2010, 11:09
Zou het mogelijk zijn de topic-titel aan te passen? The Adventures of Tintin : The Secret of the Unicorn is de correcte benaming. Indien te lang kan "The Adventures of" misschien geschrapt worden. Hoe dan ook, "Kuifje, the Movie -door Spielberg-" lijkt me nu wel aan vervanging toe. ;)

RobinB
30-12-2010, 13:51
nog meer plaatjes:

http://www.joblo.com/newsimages1/TintinHeader.jpg

http://www.joblo.com/newsimages1/TintinHiRes2SMALL.jpg

http://www.joblo.com/newsimages1/TintinHiRes3SMALL.jpg

Jordy van Buel
30-12-2010, 13:58
Die zijn al sinds begin November bekend.. zie vorige pagina's ;)

RobinB
30-12-2010, 14:05
oops, excuus, dan heb ik daarover heen gekeken! Dacht dat het nieuwe plaatjes waren. Kijk iniedergeval enorm uit naar een teaser of trailer.

deweb
03-01-2011, 17:04
Die zijn al sinds begin November bekend.. zie vorige pagina's ;)

Maar toen waren ze nog niet hi-res. En dat vind ik dit geval toch wel echt iets toevoegen. Je kunt nu zoveel beter de gedetailleerde stijl zien waarin de film is gemaakt. Doch technisch zijn het inderdaad geen nieuwe plaatjes.


Dus nu laat ik deze film aan me voorbij gaan, terwijl het best een leuk avonturenfilm had kunnen zijn.
Knap dat je nu al weet dat het geen leuke avonturenfilm zal worden. Of interpreteer ik je woorden nu verkeerd?

SuperDre
03-01-2011, 18:09
Knap dat je nu al weet dat het geen leuke avonturenfilm zal worden. Of interpreteer ik je woorden nu verkeerd?

Hij bedoelt daar waarschijnlijk de gebruikte stijl mee, vindt ik namelijk ook, ik denk dat het sowieso leuker was geweest als het liveaction was, ik hou namelijk niet van deze 3D-animatie..

Franklin1975
03-01-2011, 19:48
Ziet er niet aantrekkelijk uit, nee. Ik denk dat live action veel beter zou kunnen werken. Lijkt er nu teveel als Monster House uit te zien. Maar misschien gaat de film juist wel fantastisch werden, we weten het niet. Ze zijn er niet voor niets al zolang mee bezig.

Symphony X
06-05-2011, 14:20
Zie dat ie dit jaar in de bios verschijnt, al releasedate van een trailer/teaser bekent?

Pieter D
14-05-2011, 23:50
Er komt een teaser trailer mee met Kung Fu Panda II. Da's bevestigd door TheFilmStage. Ik ben zéér benieuwd.

Esteban
15-05-2011, 09:09
Op Cannes was allesinds deze poster te zien :

http://www.mtv.com/movies/photos/c/cannes_2011/posters/tintin.jpg

Ik ben overigens bijzonder tevreden over de stijl op zich, ze hebben het universum van Kuifje meer behouden dan we ooit hadden kunnen dromen. Alleen ga ik al snel vrezen bij het zien van al die vlezige details in het gezicht. Hoe realistischer het gaat ogen in het nochtans stripachtige kader, hoe meer de kans bestaat dat het wringt. (Beowulf, Polar Express) Al zit de kans er in dat deze kritiek (slechts aan de hand van wat plaatjes) onterecht is. Ik kan me moeilijk voorstellen dat het droomproject van Spielberg en mede-regisseur Jackson het op dat vlak laat afweten. Enkel Bobby valt me vies tegen.

Waar ik trouwens énorm benieuwd naar ben, is de muziek. De theme-song van de tekenfilmreeks is bijzonder sterk. De juiste sfeer, behoorlijk aanstekelijk. Meer nog, het ligt best wel in het straatje van John Williams en ik denk dat een grondige bewerking door deze man een instant-klassieker zou kunnen voortbrengen. Al is de kans natuurlijk klein dat ze hier ook gebruik van gaan maken.

Theme-song, Symphonic : http://www.youtube.com/watch?v=N_EK_tFz9ug
Theme-song : http://youtu.be/VKniJb6QYWU

Pieter D
15-05-2011, 20:26
Hmmm, daar heb je wel enkele goeie punten. Ik vond Bobbie ook niet écht schitterend, maar misschien is dit gewoon wel het artwork? Geen idee. Ik hoop dat ze 'm in tussentijd al ietsje veranderd hebben. Waar ik dan weer zwaarder aan twijfel is dat pistool in Kuifje's hand...

De theme van "Les Aventures de Tintin" heeft voor mij altijd deel uitgemaakt van mijn passie voor Kuifje. Ik ben met de tekenfilmreeks opgegroeid en zou het fantastisch vinden als John Williams, ookal is het maar eventjes - een paar akkoorden laat horen in de film. Als Ray Parker destijds (circa 1991) de rechten van die theme 'gedeeld' heeft met Moulinsart dan is er een fifty/fifty kans denk ik. Tenslotte is de poster in Cannes al een regelrechte verwijzing naar de animatieserie!

Ik weet niet of het hier al gemeld is, maar Brits schrijver Anthony Horowitz (Midsomer Murders, Foyle's War, Alex Rider) gaat het script verzorgen voor Part 2. Uitstekende keuze, al zeg ik het zelf.

deweb
15-05-2011, 22:00
Er komt een teaser trailer mee met Kung Fu Panda II. Da's bevestigd door TheFilmStage. Ik ben zéér benieuwd.

Ik kan daar niet echt iets over vinden op die site, heb je toevallig een link?

Pieter D
15-05-2011, 22:29
http://twitter.com/#!/TheFilmStage/status/68183762336362496

En hier kun je zien dat de trailer al een rating gekregen heeft:
http://www.albertafilmratings.ca/recentclasstrailers.aspx

Dus, het zit er dik in dat TheFilmStage juist zit.

RobinB
16-05-2011, 09:59
Ben benieuwd!

Pieter D
16-05-2011, 17:51
Deze poster is vandaag bekendgemaakt. Ik vind 'm er fantastisch uitzien!

http://www.empireonline.com/images/image_index/hw800/51373.jpg

Het artikel van EmpireOnline maakt ook volgende melding:
Check back in the morning for a first look at the movie's trailer.
:D

http://www.empireonline.com/news/story.asp?NID=31004

Thomas Gabriel
16-05-2011, 17:58
http://twitter.com/#!/TheFilmStage/status/68183762336362496 (http://twitter.com/#%21/TheFilmStage/status/68183762336362496)

En hier kun je zien dat de trailer al een rating gekregen heeft:
http://www.albertafilmratings.ca/recentclasstrailers.aspx

Dus, het zit er dik in dat TheFilmStage juist zit.


Deze poster is vandaag bekendgemaakt. Ik vind 'm er fantastisch uitzien!



Het artikel van EmpireOnline maakt ook volgende melding:
Check back in the morning for a first look at the movie's trailer.
:D

http://www.empireonline.com/news/story.asp?NID=31004
Werkelijk fantastische poster! Krijg er enorm veel zin in :) Toch wel de film waar ik het meeste naar uitkijk (zelfs meer dan HP7.2).

De trailer kreeg een 'G' rating. Het zal dan wel een brave trailer zijn...;)

RobinB
16-05-2011, 18:40
Gaafe poster!!

Pieter D
16-05-2011, 19:06
Er is nog eentje verschenen, en die vind ik zelf nog ietsje mooier:
http://www.cinemablend.com/images/news/24729/The_Adventures_Tintin_Gets_Two_Shiny_And_Elegant_F irst_Posters_1305566434.jpg

Pieter D
16-05-2011, 19:09
Werkelijk fantastische poster! Krijg er enorm veel zin in :) Toch wel de film waar ik het meeste naar uitkijk (zelfs meer dan HP7.2).

De trailer kreeg een 'G' rating. Het zal dan wel een brave trailer zijn...;)

Volgens mij wordt het ook maar een teaser... Hopelijk zal de échte trailer wat spectaculairder zijn. :)

HP7.2 begint nu zowat een anticlimax te worden ja... :-P

BobT
16-05-2011, 19:36
Knap dat je nu al weet dat het geen leuke avonturenfilm zal worden. Of interpreteer ik je woorden nu verkeerd?

Ik zie dit nu pas staan, maar om toch nog even te reageren;

Ik bedoel zoals eerder opgemerkt is inderdaad een dat het makkelijk een leuke live action avonturen film had kunnen zijn. Daarmee oordeel ik verder nog niet over de film zelf. Met de namen die achter het scenario zitten en de regisseur heb ik verder wel vertrouwen in dat het op zich spannend vermaak gaat worden.

De gekozen stijl is me alleen een doorn in het oog en maakt me niet enthousiast. Het is iets waar ik heel erg door overtuigd moet worden wil ik deze film zien. Een trailer zal daar antwoord op geven, maar ik acht de kans niet groot dat ik opeens helemaal om ben. Dat obstakel had er niet geweest als ze een meer traditionele film of animatie film hadden gemaakt.
Nu vind ik het vooralsnog vlees noch vis, en ik zie gewoon niet waarom dat zo had moeten zijn.

De posters vind ik overigens wel erg mooi en wekken mijn interesse weer een beetjel. Dus ik hoop dat een trailer hetzeflde kan doen.

deweb
16-05-2011, 20:29
Daar kan ik ergens wel inkomen. En hoewel ik persoonlijk het idee achter de gekozen stijl wel interessant vind (een mix van de klare lijn van Hergé en realistische beelden), houd ik toch ook nog wel ergens mijn hart vast. Hoewel Weta goed bekend staat als het gaat om MoCap vrees ik toch een beetje voor het eindresultaat.

Overigens ben je, wat ik zoal hoor, niet de enige met deze mening. En ook Spielberg is niet onmiddelijk overstag gegaan toen men hem dit voorstelde, aangezien hij aanvankelijk toch ook voor life-action (met een digitale Bobby) opteerde.


Volgens mij wordt het ook maar een teaser... Hopelijk zal de échte trailer wat spectaculairder zijn. :)

Met een duur van 1:02 kan het inderdaad niet anders dan een teaser worden. Maar ik las op facebook dat iemand van Sony had gehoord dat het wel echt heel erg goed zou worden. Al zegt dat natuurlijk ook niets, want die mensen moeten natuurlijk ook hun waar verkopen :-P .

Deze posters zien er in elk geval erg goed uit, hoewel ik hoop dat Kuifje er in het licht beter uit zal zien. En Bobby blijft een lastig geval, hoewel hij er hier beter uit ziet dan op die banner uit Cannes moet ik zeggen.

Esteban
16-05-2011, 21:55
Mooie posters! Ze missen nog dat extra beetje inventiviteit of afwerking om als het ware iconisch te ogen, niettegenstaande roepen ze meteen 't juiste gevoel op. Geen ondertitel trouwens?

Thomas Gabriel
16-05-2011, 22:04
Mooie posters! Ze missen nog dat extra beetje inventiviteit of afwerking om als het ware iconisch te ogen, niettegenstaande roepen ze meteen 't juiste gevoel op. Geen ondertitel trouwens?
Ik denk dat het meer een inleiding is op de reeks die ze gaan uitbrengen.

Lex v/d Moolen
16-05-2011, 22:32
Er is nog eentje verschenen, en die vind ik zelf nog ietsje mooier:
http://www.cinemablend.com/images/news/24729/The_Adventures_Tintin_Gets_Two_Shiny_And_Elegant_F irst_Posters_1305566434.jpg

Kuifje terug in de tijd gezonden ?

Esteban
16-05-2011, 22:37
Ik denk dat het meer een inleiding is op de reeks die ze gaan uitbrengen.

Niet meteen aan gedacht. Maar inderdaad, dat is een zeer aannemelijke uitleg. :)

Pieter D
17-05-2011, 08:51
Wel, hier is dan eindelijk de langverwachte teaser!
http://www.youtube.com/watch?v=f3Xwta_XIJo

Afgezien van dat lelijke Nickelodeon logo aan het begon vond ik het een prachtige teaser, maar wel storend dat we, afgezien van Kuifje's gezicht aan het eind, geen enkel ander personage voluit zagen. Maar volgens mij zit de sfeer wel goed, en ik vind het er toch aantrekkelijk uitzien. Laat maar komen! :D

theregiment
17-05-2011, 08:57
Wel, hier is dan eindelijk de langverwachte teaser!
http://www.youtube.com/watch?v=f3Xwta_XIJo

Afgezien van dat lelijke Nickelodeon logo aan het begon vond ik het een prachtige teaser, maar wel storend dat we, afgezien van Kuifje's gezicht aan het eind, geen enkel ander personage voluit zagen. Maar volgens mij zit de sfeer wel goed, en ik vind het er toch aantrekkelijk uitzien. Laat maar komen! :D

http://trailers.apple.com/trailers/paramount/theadventuresoftintin/

Hier kun je hem in 1080P kijken in plaats van de slechte youtube kwaliteit!

theregiment
17-05-2011, 09:00
Prachtig ziet het er allemaal uit zeg :) Bravo! Mooi dat Motion Capture.
Vind alleen Kuifje zijn hoofd er wat gek uitzien en dan bedoel ik meer hij lijkt niet echt op het personage uit de strip :S

Moet natuurlijk niet maar dat verwacht je misschien wel..

Esteban
17-05-2011, 09:24
Kuifje had wat mij betreft een tikkeltje meer volwassen mogen ogen , dat is althans hoe ik zijn 2D-versie uit de strip ervaar. Guitiger en iets "stouter" ook. Maar verder is 't een bijzonder leuke teaser, veelbelovend zelfs. En het grootste obstakel bij mocap lijkt van de baan te zijn bij Tintin, namelijk de griezelig lege ogen. Benieuwd, I am.

De avonturen van Kuifje zitten ondertussen behoorlijk ver in m'n geheugen. Ik geloof niet dat ik de laatste 10 jaar nog 'n album herlezen heb. En ik ga dat ook zo houden tot ik deze gezien heb, geen zin om met een te sterk aanwezige vergelijkingsdrang opgezadeld te zitten. :)

Pieter R.
17-05-2011, 10:09
Kan een aardige poging worden. Maar op basis van de trailer heb ik toch zoiets van: ik zit naar een film te kijken die gewoon recht uit de computer komt. Het moet echt lijken en dat doet het niet, vind ik.

Thomas Gabriel
17-05-2011, 10:12
Kan een aardige poging worden. Maar op basis van de trailer heb ik toch zoiets van: ik zit naar een film te kijken die gewoon recht uit de computer komt. Het moet echt lijken en dat doet het niet, vind ik.
Kuifje komt uit de hand van Hergé, het moest nooit echt lijken, het is altijd een tekening geweest, daarom vind ik de trailer veelbelovend.

Pieter D
17-05-2011, 10:33
Er zullen altijd wel verdeelde meningen zijn, maar ik vind het persoonlijk ook wel mooi aansluiten bij de stijl van Hergé. Een animatiefilm vond ik persoonlijk uit den boze, omdat de Frans/Canadese animatieserie alles al zo getrouw verfilmd had, en een live-action was dan misschien te gewaagd. Dus de Motion Capture techniek vind ik persoonlijk zeker een goede keuze. Maar het wordt afwachten willen we definitief oordelen over deze film natuurlijk. :)

Franklin1975
17-05-2011, 15:29
Kan een aardige poging worden. Maar op basis van de trailer heb ik toch zoiets van: ik zit naar een film te kijken die gewoon recht uit de computer komt. Het moet echt lijken en dat doet het niet, vind ik.
Dat idee kreeg ik net ook. Maar ik weet zeker dat wanneer we de film eenmaal aan het kijken, we helemaal in het verhaal meegezogen worden en dus helemaal niet meer op de animatiestijl letten.

En ook ik heb al vele jaren de stripboeken van Kuifje niet meer gelezen. Volgens mij heeft mijn broer ze thuis. Zijn volgens mij ook al aardig versleten. Zal het hem eens vragen.

BobT
17-05-2011, 15:30
Het viel me op dat Kuifje zijn uiterlijk wel erg veel weg had van Tilda Swinton. Blijkbaar was ik niet de enige op het net die er zo over dacht. Nu ik de plaatjes naast elkaar heb gezet kan ik de gelijkenis niet meer wegdenken :shock:;

http://i170.photobucket.com/albums/u258/bthiele/tintin_swinton2.jpg

Thomas Gabriel
17-05-2011, 15:31
Waarom zouden jullie graag een live action Kuifje hebben?

Esteban
17-05-2011, 17:46
Ik krijg hoe langer hoe meer twijfels over het uiterlijk van Kuifje. Het mocht gerust wat jongensachtiger (nogal vrouwelijk, dit), anderzijds een tikkeltje meer volwassen. Hij lijkt in deze glimp eerder een 16-jarige dan een zeer prille twintiger. En het haar zou ook beter ogen mocht het wat meer naar blond of lichtbruin neigen in plaats van dit veel te sterke kleur. Maar verder heb ik geen detailkritiek hoor. ;) Ik kijk er vooral naar uit.

Live-action zou een verfilming volgens mij niet ten goede komen. Dit was waarschijnlijk de beste manier om dat Hergé-universum tot leven te wekken. Bij live-action zou het al snel wrang overkomen, I guess.

Thomas Gabriel
17-05-2011, 18:40
Ik denk dat Kuifje er best nog mannelijk uit ziet. Je hoort zijn stem niet, en dit doet ook veel. De teaser geeft gewoon geen goed beeld van hem, van geen enkel personage eigenlijk :) Ik ben ook enorm benieuwd naar Kapitein Haddock!

edit: je hoort zijn stem wel even, maar niet duidelijk genoeg met zijn hele gelaat om een deftig oordeel te kunnen vellen!

deweb
17-05-2011, 18:43
Mee eens. Echt veel zie je niet van 'm als het puntje bij paaltje komt. Hoewel deze (http://www.allocine.fr/video/player_gen_cmedia=19219832&cfilm=49757.html) aangepaste trailer wel iets meer laat zien. Maar een echt oordeel over de personages is nog moeilijk.

Ben ik trouwens de enige die de "snorren" van de Janssens op de kranten al heeft gezien? :D

Thomas Gabriel
17-05-2011, 18:58
Mee eens. Echt veel zie je niet van 'm als het puntje bij paaltje komt. Hoewel [url=http://www.allocine.fr/video/player_gen_cmedia=19219832&cfilm=49757.html]deze[url] aangepaste trailer wel iets meer laat zien. Maar een echt oordeel over de personages is nog moeilijk.

Ben ik trouwens de enige die de "snorren" van de Janssens op de kranten al heeft gezien? :D
Nu niet meer;) De krant is ook in het Frans!

Esteban
17-05-2011, 19:14
edit: je hoort zijn stem wel even, maar niet duidelijk genoeg met zijn hele gelaat om een deftig oordeel te kunnen vellen!

Het is geen oordeel hoor, enkel een indruk van een -as I said- glimp. :) Z'n stem, althans de verlener, heb ik wel meteen herkend. Dat zit wel snor. Ik ben eveneens benieuwd naar enkele close-ups van bewegende gezichten van de welbekende personages.

Thomas Gabriel
17-05-2011, 19:23
Het is geen oordeel hoor, enkel een indruk van een -as I said- glimp. :) Z'n stem, althans de verlener, heb ik wel meteen herkend. Dat zit wel snor. Ik ben eveneens benieuwd naar enkele close-ups van bewegende gezichten van de welbekende personages.
Ik denk niet dat een langere trailer nog lang op zich laat wachten. De film komt al binnen 5 maanden in de bios.

Dit is wel al even bekend maar nog niet aangehaald hier:

Steven Spielberg (http://www.imdb.com/name/nm0000229/)'s cinematographer Janusz Kaminski (http://www.imdb.com/name/nm0001405/) was brought on to act as a lighting consultant for Weta, as Jackson wanted the film to look "film noir-ish, and very atmospheric."

Sommige scènes zien er inderdaad een beetje 'film noir-ish' uit. Een goede score voegt ook veel toe, kan niet wachten om hier iets van te horen.

Thomas Gabriel
17-05-2011, 19:29
Conrad Pope (een van John William's artiesten in zijn orkest):


I’m currently orchestrating a large piece with a number of ideas. The main theme is highly energetic, filled with great tonal twists and turns, reflecting, I suspect, Tintin’s heroic energy. It will become a classic, I think. To give more information would be to reveal things that I don’t … want to say.
We are at the beginning of the process. The main scoring sessions are off in February.
Also, let me say with regard to Tintin, I believe, as with “Potter” and Catch Me if you Can, people will be both surprised and not surprised by how the music is both “expected” and “UN-expected”— before you hear it.

Pieter D
17-05-2011, 20:24
Ja, die film-noir stijl vind ik wel aanslaan. Het past wel bij Kuifje. Trouwens, in de openingsscéne in die ene trailer waar Kuifje vermoedelijk het huis van Haddock buitenloopt, zit een frame die zo uit de strips lijkt te komen. :)

Ik heb de teaser nog eens stap voor stap doorlopen, en naast de 'snorren' van de Janssens is me ook opgevallen dat we op 0:35 een glimp opvangen van slechterik Alan, de vroegere scheepsmaat van Kapitein Haddock.