PDA

Bekijk de volledige versie : Goedkope 6.1 reciever met pre outs



mathieu
28-11-2002, 19:25
Hallo forummers!

Ik ben op zoek naar een 6.1/7.1 receiver die alle uitgangen ook als pre out aanbied (die heb ik eerst even nodig om mijn huidige actieve speakers aan te sturen). Mijn budget is max. 600 euro (eventueel wil ik em in Duitsland kopen). Ik wil em later waarschijnlijk gaan gebruiken i.c.m. de KEF 2005 of Mission boekenplank speakers. Ik ben al even op onderzoek uitgeweest en kwam de volgende receivers tegen die aan mijn eisen voldoen:
- kenwood krf-x9060D
- Pioneer VSX811
- Marantz SR 7200
- Yamaha RXV 630

Over deze versterkers heb ik al een paar vraagjes, misschien is er iemand die hier een antwoord op heeft?

1. De Kenwood krf-x9060D heeft 7.1 kanalen, wat moet/kan ik daar van verwachten ?
2. Zijn er mensen die een Pioneer VSX811 beluisterd hebben en die problemen hebben ondervonden met de LFE in DTS ? (pioneer schijnt hier last van te hebben gehad?)
3. Zijn er mensen die een Marantz SR 7200 beluisterd hebben met DTS-ES geluid. Hoe klinkt dat ? (heb ergens in een review gelezen dat de marantz het 6de kanaal er maar 'bij zou verzinnen' ?)

Ik zou het ook graag vernemen als er nog een andere reciever/versterker is die aan mijn eisen voldoet EN in mijn budget past :) (een voorversterk/processor mag ook, ben alleen bang dat dat em niet wordt voor dit budget). Alvast bedankt voor jullie moeite!

Met vriendelijke groet,

Mathieu.

Johan van den D.
28-11-2002, 19:53
gezien je geen vragen heb over de yamaha 630 neem ik aan dat je daar ook geen slechte dingen over heb gehoort
ik kan je deze dus ook wel adviseren daar ik hem zelf ook heb en hij bevalt perfecthttp://smilies.networkessence.net/s/contrib/blackeye/spidey.gif

mathieu
28-11-2002, 20:52
gezien je geen vragen heb over de yamaha 630 neem ik aan dat je daar ook geen slechte dingen over heb gehoort
ik kan je deze dus ook wel adviseren daar ik hem zelf ook heb en hij bevalt perfecthttp://smilies.networkessence.net/s/contrib/blackeye/spidey.gif

Bedankt voor je reply.

Ik heb ergens gehoord dat de yamaha geen DTS-ES discrete ondersteund. Heb echter ergens anders gelezen dat DVD's met zo'n soundtrack ook automatisch DTS-ES matrix'ed zijn en dat het verschil tussen die twee niet gauw iemand op zal vallen (zeker niet op zo'n 'goedkopere' set). Of heb ik dat mis? (iemand?)

Bo2
29-11-2002, 12:19
De Yamaha ondersteund idd geen "discrete" dts ES, maar de gewone dts es (evenals de DD EX).

Wel een aanrader die Yamaha, ik ben er heel tevreden over :)

Johan van den D.
29-11-2002, 17:23
Wel een aanrader die Yamaha, absoluut
ga er gewoon eens naar kijken/luisteren in de winkel en overtuig jezelfhttp://216.40.249.192/mysmilies/contrib/owen/tie1.gif

MAD
02-12-2002, 00:28
Wat dacht je van de Denon 1803? 6.1 receiver met pre-out. In Duitsland nog geen €500,-. Ik heb hem in combinatie met de KEF eitjes. Zie "mijn HT".

mathieu
02-12-2002, 09:55
Wat dacht je van de Denon 1803? 6.1 receiver met pre-out. In Duitsland nog geen €500,-. Ik heb hem in combinatie met de KEF eitjes. Zie "mijn HT".

Een denon receiver lijkt mij ook erg mooi. Echter volgens de spec sheet van de denon website heeft de 18-3 geen pre outs voor alle kanalen (6.1), of wel soms?