PDA

Bekijk de volledige versie : James Bond Filmdiscussies (SPOILERS!!!)



Pagina's : [1] 2

Lex v/d Moolen
28-11-2002, 23:04
Zo hier kan iedereen naar alle believen discussieren over de James Bond Films.

Ik heb ze nu chronologisch tot The Spy who loved me bekeken en de beste tot nu toe vind ik Goldfinger gevolgd door The Spy who loved me. Het is wel duidelijk dat de medewerking van Ken Adams, de productie-ontwerper een extra glans meegeeft, wat een briljante sets zijn dat.

Patrick Deckard
28-11-2002, 23:06
Ik had je suggesties reeds gelezen in de "welke DVD heb je net bekeken?" thread. Dus ik ga ze zeker bekijken...
By the way, veel fun met je nieuwe thread...

Jelger
28-11-2002, 23:06
Ah, jij hebt hem al geopend zie ik:)

Laat ik eens een top vijf geven dan::o

1. Goldfinger
2. The spy who loved me
3. Dr. No
4. The world is not enough
5. Live and let die

Lex v/d Moolen
28-11-2002, 23:11
Ah, jij hebt hem al geopend zie ik:)


Ja, ik wou ook een poll maken "Wat is je favoriete Bond film", maar er zijn maar maximaal 15 keuzes mogelijk, dus da ging nie:D

On her majesty's secret service vind ik de veruit de minste, al zijn de skiscenes wel mooi opgenomen.

Jelger
28-11-2002, 23:12
Kan je nog een poll maken? Wat dacht je van: wie is je favoriete bond? 5 keuzemogelijkheden:)

Jelger
28-11-2002, 23:16
Die opbergbox waar ze in zaten was bij mij trouwens flink beschadigd:( Was me in de winkel niet opgevallen omdat dat karton eromzat, maar is nu toch een domper:(

Lex v/d Moolen
28-11-2002, 23:16
Kan je nog een poll maken? Wat dacht je van: wie is je favoriete bond? 5 keuzemogelijkheden:) Dat gaat niet meer, iedereen moet maar gewoon in een reply plaatsen, want ik vind wel dat mensen moeten kunnen kiezen uit alle films en niet uit die ik voor ze kies. Ik weet nu al de replies: "Waarom staat die er niet bij?" Daar heb ik geen zin in:D

Lex v/d Moolen
28-11-2002, 23:18
Die opbergbox waar ze in zaten was bij mij trouwens flink beschadigd:( Was me in de winkel niet opgevallen omdat dat karton eromzat, maar is nu toch een domper:( Da's balen, ik had het met Highlander IE, die ook in een aluminium huls zit. heb hem wel iets kunnen rechtkloppen, maar helemaal egaal krijg je hem niet.

Jelger
28-11-2002, 23:18
Originally posted by Lex v/d Moolen
Dat gaat niet meer, iedereen moet maar gewoon in een reply plaatsen, want ik vind wel dat mensen moeten kunnen kiezen uit alle films en niet uit die ik voor ze kies. Ik weet nu al de replies: "Waarom staat die er niet bij?" Daar heb ik geen zin in:D

Ik zei wie is je favoriete bond;)

daarbij heb je vijf keuzemogelijkheden: connery, moore, lazenby, dalton en brosnan. Maar als dat nu niet meer gaat dan maar niet:)

Lex v/d Moolen
28-11-2002, 23:20
Ik zei wie is je favoriete bond;)

daarbij heb je vijf keuzemogelijkheden: connery, moore, lazenby, dalton en brosnan. Maar als dat nu niet meer gaat dan maar niet:) Dat had wel gekund, voor mij is dat

Connery
Moore
Brosnan
Dalton
Lazenby

Jelger
28-11-2002, 23:21
Originally posted by Lex v/d Moolen
Connery
Moore
Brosnan
Dalton
Lazenby

voor mij ook:o

Rochan
28-11-2002, 23:21
Die opbergbox waar ze in zaten was bij mij trouwens flink beschadigd:( Was me in de winkel niet opgevallen omdat dat karton eromzat, maar is nu toch een domper:(

Kan je hem dan niet ruilen (de blik bedoel ik) Het is best wel veel geld wat ervoor betaald heb. Dan is best wel zonde als er wat beschadigd is.:(
En weer on topic. Ik vind Live and let die wel goed:)

Jelger
28-11-2002, 23:22
Deze thread is helaas nog verder door niemand opgemerkt zie ik:(

Terwijl het toch een HELE GOEDE discussie is:)

Jelger
28-11-2002, 23:23
Originally posted by Jelger
Deze thread is helaas nog verder door niemand opgemerkt zie ik

Dit neem ik terug :D

Art
28-11-2002, 23:24
Deze thread is helaas nog verder door niemand opgemerkt zie ik:(

Terwijl het toch een HELE GOEDE discussie is:)
Ik zou ze weer is moeten kijken en dan kan ik pas zeggen welke het beste is :) Ik denk toch eigenlijk wel Goldfinger :)

Rochan
28-11-2002, 23:24
Deze thread is helaas nog verder door niemand opgemerkt zie ik:(

Terwijl het toch een HELE GOEDE discussie is:)

Jawel ik hem ook opgemerkt:D
En mijn favoriete Bond is:

Sean Connery
Pierce Brosnan
Roger Moore
Timothy Dalton
George Lazenby
:o

Jelger
28-11-2002, 23:24
Originally posted by Rochan
Kan je hem dan niet ruilen (de blik bedoel ik) Het is best wel veel geld wat ervoor betaald heb. Dan is best wel zonde als er wat beschadigd is.

Ja, het probleem is alleen dat ik een van de laatste had bij MM Arena, en dat ze daarna niet meer zouden binnen komen. Nu ben ik normaal niet zo zeikerig over verpakkingen maar als je ergens zoveel voor betaald moet het gewoon piekgaaf zijn vind ik :o

Rochan
28-11-2002, 23:28
Ja, het probleem is alleen dat ik een van de laatste had bij MM Arena, en dat ze daarna niet meer zouden binnen komen. Nu ben ik normaal niet zo zeikerig over verpakkingen maar als je ergens zoveel voor betaald moet het gewoon piekgaaf zijn vind ik :o
Dat is dan jammer:( Misschien kan je wel eens alleen een leeg blik kopen. Sommige winkels krijgen wel eens verpakkingen als showmodel:rolleyes:

Jelger
28-11-2002, 23:28
Maareh... ik zit weer op mijn dvd.nl limiet voor vandaag:D dus ik ga slapen. Welterusten allemaal en ik vertrouw erop dat we morgen de Lord of the Rings discussie in aantal posts hebben ingehaald(y)

Art
28-11-2002, 23:29
O ja, en de favoriete Bonds :D :
*Sean Connery
*Roger Moore
*Pierce Brosnan
*Timothy Dalton
*George Lazenby

Jelger
28-11-2002, 23:29
Originally posted by Rochan
Misschien kan je wel eens alleen een leeg blik kopen. Sommige winkels krijgen wel eens verpakkingen als showmodel

Die kan ik proberen inderdaad, of kijken of ze hem ergens kunnen uitdeuken of zo :)

Welterusten!:o :)

Art
28-11-2002, 23:32
From Russia With Love is trouwens ook erg goed :)

Rochan
28-11-2002, 23:35
Maareh... ik zit weer op mijn dvd.nl limiet voor vandaag:D dus ik ga slapen. Welterusten allemaal en ik vertrouw erop dat we morgen de Lord of the Rings discussie in aantal posts hebben ingehaald(y)

Ik denk dat als we in deze tempo doorgaan het wel halen:D
Terusten Jelger.

Die another day lijkt mij ook wel een goede Bondfilm. Wat ik er tot nu toe van gezien heb, zag er wel allemaal goed uit.
Ik heb vond de laatste Bond films niet zoe goed meer. Maar deze lijkt me toch wel weer ouderwets goed:)

M Balje
28-11-2002, 23:36
01. GOLDENEYE (1995)
02. THE WORLD IS NOT ENOUGH (1999)
03. TOMORROW NEVER DIES (1997)
04. FOR YOUR EYES ONLY (1981)
05. A VIEW TO A KILL (1985)
06. ON HER MAJESTY'S SECRET SERVICE (1969)
07. LIVE AND LET DIE (1973)
08. FROM RUSSIA WITH LOVE (1963)
09. THE LIVING DAYLIGHTS (1987)
10. THE MAN WITH THE GOLDEN GUN (1974)
11. OCTOPUSSY (1983)
12. DIAMONDS ARE FOREVER (1971)
13. THE SPY WHO LOVED ME (1977)
14. LICENCE TO KILL (1989)
15. YOU ONLY LIVE TWICE (1967)
16. DR NO (1962)
17. MOONRAKER (1979)
18. GOLDFINGER (1964)
19. THUNDERBALL (1965)

1. Roger Moore
2. Pierce Brosnan
3. Sean Connery
4. Timothy Dalton
5. George Lazenby

Art
28-11-2002, 23:39
01. GOLDENEYE (1995)
02. THE WORLD IS NOT ENOUGH (1999)
03. TOMORROW NEVER DIES (1997)
04. FOR YOUR EYES ONLY (1981)
05. A VIEW TO A KILL (1985)
06. ON HER MAJESTY'S SECRET SERVICE (1969)
07. LIVE AND LET DIE (1973)
08. FROM RUSSIA WITH LOVE (1963)
09. THE LIVING DAYLIGHTS (1987)
10. THE MAN WITH THE GOLDEN GUN (1974)
11. OCTOPUSSY (1983)
12. DIAMONDS ARE FOREVER (1971)
13. THE SPY WHO LOVED ME (1977)
14. LICENCE TO KILL (1989)
15. YOU ONLY LIVE TWICE (1967)
16. DR NO (1962)
17. MOONRAKER (1979)
18. GOLDFINGER (1964)
19. THUNDERBALL (1965)

Je bent volgens duidelijk meer een fan die van actie houdt :) Op zich een prima lijstje maar ik heb het persoonlijk niet op die nieuwere Bonds :)

M Balje
28-11-2002, 23:58
Vinden julie dat het trouwens geen tijd word dat de title song weer door een man (Thunderball) of een mannelijke band (TLDL) word gezongen.
Of een keertje helemaal geen Title song maar een Jamesbond tune,OHMSS was de laaste keer.

Ik zou graag zien dat Elton John (Volgens de laaste geruchten wil ie dat ook wel) de title song doet.
Tom Jones zou van mij voor de tweede keer het wel is mogen doen.

Eventueel dat ze ook een klein rolletje in de film mogen krijgen (Zie Madonna).

Art
29-11-2002, 00:04
Vinden julie dat het trouwens geen tijd word dat de title song weer door een man (Thunderball) of een mannelijke band (TLDL) word gezongen.
Of een keertje helemaal geen Title song maar een Jamesbond tune,OHMSS was de laaste keer.

Ik zou graag zien dat Elton John (Volgens de laaste geruchten wil ie dat ook wel) de title song doet.
Tom Jones zou van mij voor de tweede keer het wel is mogen doen.

Eventueel dat ze ook een klein rolletje in de film mogen krijgen (Zie Madonna).
Ik zou Moby ook een geschikte kandidaat vinden of anders U2 wel :)

Art
29-11-2002, 00:15
Kunnen de echte fans geen top 5 maken van mooiste Bond-girls? :D

Edwin V
29-11-2002, 06:51
01. THE MAN WITH THE GOLDEN GUN (1974)
02. LIVE AND LET DIE (1973)
03. FOR YOUR EYES ONLY (1981)
04. ON HER MAJESTY'S SECRET SERVICE (1969)
05. THE SPY WHO LOVED ME (1977)
06. OCTOPUSSY (1983)
07. GOLDENEYE (1995)
08. FROM RUSSIA WITH LOVE (1963)
09. GOLDFINGER (1964)
10. THUNDERBALL (1965)
11. YOU ONLY LIVE TWICE (1967)
12. TOMORROW NEVER DIES (1997)
13. THE WORLD IS NOT ENOUGH (1999)
14. THE LIVING DAYLIGHTS (1987)
15. DIAMONDS ARE FOREVER (1971)
16. A VIEW TO A KILL (1985)
17. LICENCE TO KILL (1989)
18. MOONRAKER (1979)
19. DR NO (1962)

1. Roger Moore
2. Sean Connery
3. Pierce Brosnan
4. George Lazenby
5. Timothy Dalton
[/B][/QUOTE]

Glenn
29-11-2002, 07:04
Heeft iemand van jullie Die Another Day al gezien???

Ik wel in Belgie, ik vond het een geweldige film!!!

Tremor
29-11-2002, 08:29
Inderdaad. Heb em gisteren avond gezien.
Het is weer een echte bond film. Teveel speelgoed, mooie vrouwen en flink wat actie.

Ronald Stiebolt
29-11-2002, 08:40
Het is weer een echte bond film.

Ik, als zelfverklaard 'Bondkenner' vond 't tegenvallen.
De 1e helft was wel bijzonder, beetje vergelijkbaar met Live and Let Die, omdat er 'gebroken' werd met de standaardriedel: apart filmpje vooraf, bezoekje M, bezoekje Q en dan achter de slechterik aan.

Minpunten: 'onzichtbare auto', schei toch uit! Special effects: als die sneeuwmobiel over de rand flikkert en dan die belachelijke surfscene. Bond heeft weer van alles: laserhorloge en ga maar zo door, een hek moet ie doorknippen met een gamma-tang.

Pluspunten: het afwijken van 'de norm' in de 1e helft, het zwaardgevecht met Graves (echt heel gaaf) en het gevecht tussen de 2 auto's op het ijs.

Mijn eindoordeel: veelbelovend begin, maar daarna toch echt teveel Star Wars/Harry Potter-effectjes (compleet overbodig).

Wens: een nieuwe Bondfilm met zo weinig mogelijk gadgets en weer terug naar de roots. Verfilm wat mij betreft From Russia with love nog een keer.....

Acinony
29-11-2002, 09:04
Mijn top 5 Bond Babes

1) Maud Adams ( The Man With The Golden Gun & Octopussy )
2) Ursula Andress ( Dr. No )
3) Barbara Bach ( The Spy Who Loved Me )
4) Jane Seymour ( Live & Let Die )
5) Miss Moneypenny :D

Hans De Bisschop
29-11-2002, 09:35
Film:
1. The Man With The Golden Gun
2. Live And Let Die
3. The Living Daylights
4. A View To A Kill
5. Dr. No

Acteur:
1. Roger Moore
2. Sean Connery
3. Timothy Dalton
4. Pierce Brosnan
5. George Lazenby

BB's:
1. Christmas Jones
2. Pussy Galore
3. Honey Ryder
4. Mary Goodnight
5. Melina Havelock

Composers:
1. Monty Norman
2. John Barry
3. David Arnold
4. Eric Serra
5. Michael Kamen

Theme Songs:
Natuurlijk The James Bond Theme, verder :
1. The Man With The Golden Gun
2. You Only Live Twice
3. Goldeneye
4. Thunderball
5. Goldfinger

Ronald Stiebolt
29-11-2002, 09:36
Niet om 't een of ander: maar deze thread is toch bedoeld als discussiethread?

Jelger
29-11-2002, 10:55
Originally posted by Ronald Stiebolt
Niet om 't een of ander: maar deze thread is toch bedoeld als discussiethread?

Dat was wel de bedoeling ;) , maar het aantal topvijfen toptienen en topnegentienen heeft inmiddels de overhand genomen zie ik:D

Jelger
29-11-2002, 11:05
Wat ik me wel afvroeg: Als ik zo'n film eenmaal gezien heb, heb ik vaak daarna geen idee meer waar het verhaal nou eigenlijk over ging?:confused:

Het is altijd wel duidelijk dat Bond een hele organisatie in zijn eentje aan moet pakken, maar waarom ze het al vanaf het begin op hem gemunt hebben, en wat eigenlijk het doel van al die misdadigers is, het ontgaat mij vaak volledig:D

Acinony
29-11-2002, 11:10
Ze hadden het ook niet op hem gemunt in het begin....
Daar heeft hij het zelf naar gemaakt !! :D

Jaded
29-11-2002, 11:11
Het is altijd wel duidelijk dat Bond een hele organisatie in zijn eentje aan moet pakken
Waarom maken ze eens geen film over 006, 005, 004 of 003 bijvoorbeeld? Als 007 al zo goed is, wat moet de rest dan wel niet zijn ... :)
Ok Bond heeft zijn aparte unieke stijl, maar de anderen hebben dan toch een betere kennis van het vak?

Wat ik me ook afvraag...
Als alle 00's bij elkaar komen, laten ze dan niet gewoon de 00 weg?
"Hey 3, how are you?"
"Oh very good, thank you 6".
Beetje familair doen. :)

Jelger
29-11-2002, 11:14
Originally posted by Jaded
Waarom maken ze eens geen film over 006, 005, 004 of 003 bijvoorbeeld? Als 007 al zo goed is, wat moet de rest dan wel niet zijn ...:)

Zijn die niet allemaal al dood? :D Oh nee, want volgens mij zeiden ze ook weleens: als jij deze missie niet aankan, sturen we 006 wel:o Wel een idee dus:)

Jelger
29-11-2002, 11:16
Originally posted by Jaded
Wat ik me ook afvraag...
Als alle 00's bij elkaar komen, laten ze dan niet gewoon de 00 weg?
"Hey 3, how are you?"
"Oh very good, thank you 6".
Beetje familair doen.:)

:D LOL:D

Matt D
29-11-2002, 11:16
Ja, ik wou ook een poll maken "Wat is je favoriete Bond film", maar er zijn maar maximaal 15 keuzes mogelijk, dus da ging nie:D

On her majesty's secret service vind ik de veruit de minste, al zijn de skiscenes wel mooi opgenomen.


aaaaaaaaaaaaaargh you make me sad :(

on her majesty's secret service is veruit de best bond ooit. Veel uhm niet James Bond freaks vinden deze film niet goed maar een groot deel van de harde kern van de Bond freaks vinden deze film bij de beste. Hiermee wil ik nu nt zeggen dat ik kenner ben en jij niet voor alle duidelijkheid lol.

Het is in ieder geval de meest onderschatte Bond film. Jammergenoeg storen veel mensen zich aan de acteer prestaties van George Lazenby. Zelfs vind ik zijn rol zeker goed te noemen, minder dan Connery misschien maar beter dan de rest. Zowat alles aan deze Bond film vind ik erg goed : de muziek (de beste bond score ooit) het verhaal, de setting, de bond babe (1 van de meest sexy vrouwen ooit !!!!)..... Ik heb deze film al ontelbare keren gezien en nog krijg ik niet genoeg van On her majesty's secret service. Een must see wat mij betreft zowel voor de Bond als de niet Bond fans.

Mijn top 5 van favo Bond Films

- On her majesty's secret service
- you only live twice
- Goldfinger
- Goldeneye
- Thunderball

slechtste :

- Tomorrow never dies
- License to kill

Jelger
29-11-2002, 11:19
Originally posted by evilgoblin66
Het is in ieder geval de meest onderschatte Bond film. Jammergenoeg storen veel mensen zich aan de acteer prestaties van George Lazenby. Zelfs vind ik zijn rol zeker goed te noemen, minder dan Connery misschien maar beter dan de rest. Zowat alles aan deze Bond film vind ik erg goed : de muziek (de beste bond score ooit) het verhaal, de setting, de bond babe (1 van de meest sexy vrouwen ooit !!!!)..... Ik heb deze film al ontelbare keren gezien en nog krijg ik niet genoeg van On her majesty's secret service. Een must see wat mij betreft zowel voor de Bond als de niet Bond fans.

Het verhaal van de film is op zich nog best aardig en ook scenes als die bobsleeachtervolging zijn erg goed gedaan, maar ik vind die vent inderdaad echt als een dweil acteren:( Totaal geen expressie heeft hij. Jammer, want met sean connery in de hoofdrol had ik het een erg goed film gevonden waarschijnlijk:)

Matt D
29-11-2002, 11:28
beste acteur :
- Sean Connery,
- nipt gevolgd door George Lazenby (volgens kenners benadert hij het dichtst de bond uit de boeken)
- Pierce Brosnan
- Roger Moore
- Timothy dalton

Bond babe :

- Diana Rigg (On her majesty's secret service)
- ............. (de goede uit Goldeneye)
- Honor Blackman (Pussy Galore in Goldfinger)
- Ursulla Andres (Dr No)
- Barbara Bach (uit de spy who loved me als ik me niet vergis)

Ik wacht op de eerste stemmen voor Grace Jones en die transsexuele Bong babe :D

Jaded
29-11-2002, 11:31
- ............. (de goede uit Goldeneye)

Famke Janssen?

Of was dat de slechte???

Anders is het Izabella Scorupco.


Thx to imdb.

Matt D
29-11-2002, 11:37
Famke Janssen?

Of was dat de slechte???

Anders is het Izabella Scorupco.


Thx to imdb.

Izabella Scorupco

Thx to Jaded :)

Jeroen C
29-11-2002, 11:41
Famke Janssen?

Of was dat de slechte???

Anders is het Izabella Scorupco.


Thx to imdb.
De goede Bond-girl was inderdaad Isabella Scorupco.
Speelt nu (volgens mij) ook onder andere in Reign of Fire.

Maaruh : On Her Majesty's Secret Service de beste Bond-film??
No way, dit was toch die film waarin Bond ging trouwen?
Come on.....! Bond is toch die eeuwige vrijgezel die elke film minstens 2 vrouwen aan de haak slaat? :cool:

Jaded
29-11-2002, 11:43
Come on.....! Bond is toch die eeuwige vrijgezel die elke film minstens 2 vrouwen aan de haak slaat? :cool:
Nog nooit gehoord dat de beste pick-up line "I'm married" is?

Daar vliegen vrouwen naar het schijnt op af ... dat 'onbereikbare'.

Bond is een sluw man. :)

Matt D
29-11-2002, 11:45
De goede Bond-girl was inderdaad Isabella Scorupco.
Speelt nu (volgens mij) ook onder andere in Reign of Fire.

Maaruh : On Her Majesty's Secret Service de beste Bond-film??
No way, dit was toch die film waarin Bond ging trouwen?
Come on.....! Bond is toch die eeuwige vrijgezel die elke film minstens 2 vrouwen aan de haak slaat? :cool:


misschien ook daarom dat het slecht afliep ;-)

ik blijf erbij DE BOND FILM BIJ UITSTEK :-)

Jeroen C
29-11-2002, 12:25
misschien ook daarom dat het slecht afliep ;-)

ik blijf erbij DE BOND FILM BIJ UITSTEK :-)
De reden dat George Lazenby 1 Bond-film gemaakt heeft, is zijn eigen keuze geweest.
Hij had voor On Her Majesty's Secret Service nog nooit geacteerd (behalve in een cholocade-reclame). Hij had naar eigen zeggen de gedachte dat de mooiste jaren van Bond voorbij zouden zijn....

De film had destijds concurrentie van Easy Rider (met Dennis Hopper) waarin langharige 'bikers' de bioscopen beheerste.
Lazenby vond dat Bond toen al gedateerd was en vond het na 1 film wel weer welletjes. Hij vond dat een man in strak pak met een kort gewiekt kapsel nooit op zou kunnen tegen de sixties-stijl.

Hij heeft het verder zichzelf onmogelijk gemaakt om nog een Bond film te maken door zijn onuistaanbare gedrag op de set.
Tevens zei hij voor de release van de Bond film dat hij nooit meer Bond zou spelen, wat natuurlijk geen goede publiciteit oplevert.

Het toppunt kwam op de premiere van de film : hij kwam met lang haar en een baard (!) op de premiere, omdat hij destijds auditie ging doen voor een andere film. De producers van de film vonden dat Lazenby als Bond had moeten komen....
Kortgewiekt, geschoren en in pak.

Jammer, maar helaas. Heb hem zelf wel horen zeggen dat hij nog steeds geld verdient aan zijn eenmalige optreden.
Je mag zijn handtekening hebben tegen een vergoeding van 80 pond. Mooie afsluiting of niet? ;)

Matt D
29-11-2002, 13:11
De reden dat George Lazenby 1 Bond-film gemaakt heeft, is zijn eigen keuze geweest.
Hij had voor On Her Majesty's Secret Service nog nooit geacteerd (behalve in een cholocade-reclame). Hij had naar eigen zeggen de gedachte dat de mooiste jaren van Bond voorbij zouden zijn....

De film had destijds concurrentie van Easy Rider (met Dennis Hopper) waarin langharige 'bikers' de bioscopen beheerste.
Lazenby vond dat Bond toen al gedateerd was en vond het na 1 film wel weer welletjes. Hij vond dat een man in strak pak met een kort gewiekt kapsel nooit op zou kunnen tegen de sixties-stijl.

Hij heeft het verder zichzelf onmogelijk gemaakt om nog een Bond film te maken door zijn onuistaanbare gedrag op de set.
Tevens zei hij voor de release van de Bond film dat hij nooit meer Bond zou spelen, wat natuurlijk geen goede publiciteit oplevert.

Het toppunt kwam op de premiere van de film : hij kwam met lang haar en een baard (!) op de premiere, omdat hij destijds auditie ging doen voor een andere film. De producers van de film vonden dat Lazenby als Bond had moeten komen....
Kortgewiekt, geschoren en in pak.

Jammer, maar helaas. Heb hem zelf wel horen zeggen dat hij nog steeds geld verdient aan zijn eenmalige optreden.
Je mag zijn handtekening hebben tegen een vergoeding van 80 pond. Mooie afsluiting of niet? ;)

met slecht aflopen bedoelde ik dat zijn vrouw wordt vermoord :-) (door Frau Bunte lol)

M Balje
29-11-2002, 13:38
ff voor de duidelijk heid zo maak je een spoiler tag.

Hier je tekst[/spoiler*]

Zo komt het er dan uit te zien

[spoiler]Ronald Stiebolt's bericht op blz 2 dus ook

alleen dan zonder die *

Want oa ik in Nederland heb de film nog niet gezien,maar ik wil wel deze thread lezen,voor de overige discussie's.
Dus zou je tussen alle berichten die over Die Another day gaan zoon tag kunnen plaatsen.
Alvast bedankt.

JCL
29-11-2002, 14:05
ok dan ga ik dat ff testen als jullie het niet erg vinden!

Mijn favo Bond film is denk ik Tomorrow Never Dies. Maar heel dicht daarop Goldeney en The World is not Enough

Doei Sonyman

Matt D
29-11-2002, 14:07
ok dan ga ik dat ff testen als jullie het niet erg vinden!

Mijn favo Bond film is denk ik Tomorrow Never Dies. Maar heel dicht daarop Goldeney en The World is not Enough

Doei Sonyman

en dit zijn de enige die je hebt gezien? ;)

Xin
29-11-2002, 16:07
Are these the extras and date for "Die Another Day"

I can't believe this but at least one on line retailer has "Die Another Day" up for pre-order with a complete list of extras. According to the site the date is set for 5th of may and the extras will be (all TBC of course):

Deleted Scenes with commentary by Director
Audio Commentary: Audio Intelligence
Audio Commentary: Audio Intelligence 2
MI6 Data Stream - trivia tracks with seamless links to featurettes
Inside Die Another Day documentary
Multi angle action and stunt sequences
multi angle view of opening credits
Scene evolutions
Equipment Briefing
Making of documentary 1
Making of documentary 2
Theatrical trailer
TV spot
Madonna music video
A Day In the Live (MTV Special)
Behind the scenes of the Madonna music video

http://www.r2-dvd.org/article.jsp?sectionId=3&articleId=4969

Lex v/d Moolen
29-11-2002, 16:53
Jammergenoeg storen veel mensen zich aan de acteer prestaties van George Lazenby. Zelfs vind ik zijn rol zeker goed te noemen, minder dan Connery misschien maar beter dan de rest. Zowat alles aan deze Bond film vind ik erg goed : de muziek (de beste bond score ooit) het verhaal, de setting, de bond babe (1 van de meest sexy vrouwen ooit !!!!)..... Ik heb deze film al ontelbare keren gezien en nog krijg ik niet genoeg van On her majesty's secret service. Een must see wat mij betreft zowel voor de Bond als de niet Bond fans.
Ik stoor mij inderdaad aan dhr. Lazenby, door hem valt voor mij de hele film in duigen. Dat is mijn gevoel over deze film. Diana Rigg is inderdaad een van de knapste vrouwen en zoals ik al eerder aangaf, de sneeuwscenes en de scenery in Zwitserland zijn magnifiek. Maar puur door het imo slappe acteren verpest voor mij de film. Ik was natuurlijk verwend door de eerdere met Connery, maar toch. Maar ik moet ze allemaal eens bekeken hebben om een eindoordeel te geven.

Overigens vond ik het einde met het trouwen en daarna de aanslag door de al doodgewaande schurken ook niet erg sterk, en inderdaad; Bond had niet moeten trouwen.

Het slot van Man w/t Golden Gun vond ik ook niet erg sterk, een overbodige 5 minuten op die jonk.

M Balje
29-11-2002, 17:05
Are these the extras and date for "Die Another Day"

I can't believe this but at least one on line retailer has "Die Another Day" up for pre-order with a complete list of extras. According to the site the date is set for 5th of may and the extras will be (all TBC of course):

Deleted Scenes with commentary by Director
Audio Commentary: Audio Intelligence
Audio Commentary: Audio Intelligence 2
MI6 Data Stream - trivia tracks with seamless links to featurettes
Inside Die Another Day documentary
Multi angle action and stunt sequences
multi angle view of opening credits
Scene evolutions
Equipment Briefing
Making of documentary 1
Making of documentary 2
Theatrical trailer
TV spot
Madonna music video
A Day In the Live (MTV Special)
Behind the scenes of the Madonna music video

http://www.r2-dvd.org/article.jsp?sectionId=3&articleId=4969

Op play.com http://www.playserver3.com/play247.asp?page=search&adudisc=y staat de zelfde informatie en er staat ook dat het een 2 disc is.
Helaas is er nog geen informatie over de regio 2 disc van Nederland.
Deze is Trouwens geen Se en daar ga ik uit eindelijk voor.
Maar deze versie zit er ook al niet slecht uit,dus dat belooft wat voor de Se.

Camille
29-11-2002, 18:50
Leuke discussie.
Ik vind James Bond films echt actiefilms met stijl. Ik kijk er graag naar maar ik heb ze helaas nog niet allemaal gezien.
Maar welke ik wel vet vind is Tomorrow Never Dies, de minste vind ik denk ik Octopussy.

Mijn favoriete Bond is toch wel Pierce Brosnan.

JCL
29-11-2002, 18:56
en dit zijn de enige die je hebt gezien? ;)

Nee zeker niet, Ik heb The Living Daylights ook gezien, en The Spy Who Loved me ook. Maar ik ben nooit op gegroeid met de JB film's. Er zijn er trouwens ook wijnig die ik echt slecht vind behalve: A view to a kill, Dymonds are forrever (bah) en To live and let die.

De rest vind ik allemaal geweldig maar pierce is voor mij de idiaale bond. Misschien ook wel omdat ik wel met hem ben "opgegroeid".

doei Sonyman

mradem
29-11-2002, 19:21
Beste bond is moeilijk. Maar denk dat Goldfinger en From russia with love bovenaan staan. Goldeneye vind ik ook erg goed. Maar als bond fan vind ik ze natuurlijk allemaal leuk :D .

Hans De Bisschop
29-11-2002, 19:31
Ik stoor mij inderdaad aan dhr. Lazenby, door hem valt voor mij de hele film in duigen. Dat is mijn gevoel over deze film. Diana Rigg is inderdaad een van de knapste vrouwen en zoals ik al eerder aangaf, de sneeuwscenes en de scenery in Zwitserland zijn magnifiek. Maar puur door het imo slappe acteren verpest voor mij de film. Ik was natuurlijk verwend door de eerdere met Connery, maar toch. Maar ik moet ze allemaal eens bekeken hebben om een eindoordeel te geven.

Overigens vond ik het einde met het trouwen en daarna de aanslag door de al doodgewaande schurken ook niet erg sterk, en inderdaad; Bond had niet moeten trouwen.

Het slot van Man w/t Golden Gun vond ik ook niet erg sterk, een overbodige 5 minuten op die jonk.

Ik kan het zelf niet beter verwoorden !! Compleet mee eens ben ik het er !!

Winand
29-11-2002, 20:22
1. Goldfinger
2. Goldeneye
3. Live and let die
4. A view to a kill
5. The spy who loved me

1. Sean Connery
2. Roger Moore
3. Pierce Brosnan
4. Thimoty Dalton
5. George Lazenby

ooh ja en lekkerste bondgirl (niet te vergeten) Ursula Andress in Dr. No. Je ogen gaan flonkeren als ze uit de zee komt gelopen.
mjam mjam
Winand

mark t
29-11-2002, 20:23
Top
1. From Russia with love
2. Goldfinger
3. Dr. No
4. Goldeneye
5. On her majesty's secret service/The spy who loved me

Not
20. Moonraker
19. The man with the golden gun
18. Diamonds are forever
17. License to kill
16. Tomorrow never dies

Bond
1. Sean Connery (cynisch, hard, egoïstisch -zoals hij hoort te zijn)
2. Pierce Brosnan (vergelijkbaar met Connery, zij het in alle opzichten net iets minder extreem)
3. Timothy Dalton (goed acteur, maar als Bond een beetje te weinig humor)
4. George Lazenby (jammer dat hij zichzelf niet meer kansen gunde)
5. Roger Moore (wimp, komt op mij nooit overtuigend over als een gevaarlijke man)

Hot
1. Ursula Andress (Dr. No)
2. Izabella Scorupco (Goldeneye)
3. Sophie Marceau (The world is not enough)
4. Barbara Bach (The spy who loved me)/Diana Rigg (On her majesty's secret service)
5. Jayne Seymour (Live and let die)

Henchmen/-women
1. Robert Shaw (From Russia with love)
2. Richard Kiel (The spy who loved me/Moonraker)
3. Harold Sakata (Goldfinger)
4. Barbara Carrera (Never say never again)
5. Geoffrey Holder (Live and let die)

Masterminds
1. Gert Fröbe (Goldfinger)
2. Gert Fröbe (Goldfinger)
3. Gert Fröbe (Goldfinger)
4. Gert Fröbe (Goldfinger)
5. Klaus Maria Brandauer (Never say never again)
(ik heb verder geen last van anti-Duitse sentimenten)

Song
1. Goldfinger
2. Thunderball
3. From Russia with love
4. You only live twice/diamonds are forever
5. Live and let die

De nieuwe valt over de gehele linie tegen. Ik kan me wel vinden in het eerdere oordeel in de thread. Op het gebied van technologische snufjes gaat deze wel erg over the top (onzichtbare auto, een Koreaan die ineens als een Europeaan uitziet (inclusief accent), een echt ijspaleis waarin mensen geacht worden te kunnen slapen (met en zonder elkaar) zonder dat de boel smelt). Bovendien slaat de film ook op CGI-gebied de plank mis (Het surf-fragment is wel erg XXX (slechte CGI), de montage is wat aan de (te) moderne kant voor een ouderwetse avonturenfilm en het titelnummer is inderdaad een aanfluiting (zij het dat dit voor de film zelf weinig van invloed is).
Duidelijke pluspunten: Sterk verhaal in de eerste helft, leuke uitwerking , vooral waar Bond na z'n ontsnapping in Hong Kong doodleuk een hotel binnenloopt en zich daar weer alle luxe toe-eigent die hij gewend is . Bond is bovendien weer wat minder politiek correct, de dames zien er weer eens aantrekkelijk uit en er zitten een paar goede actiescènes in de film.

Patrick Deckard
29-11-2002, 20:45
[QUOTE]Originally posted by Xin
[B]Are these the extras and date for "Die Another Day"

I can't believe this but at least one on line retailer has "Die Another Day" up for pre-order with a complete list of extras. According to the site the date is set for 5th of may and the extras will be (all TBC of course):

Bij ons komt ie op 15 mei uit. Wat de specs zullen zijn is nog niet bekend!

Lex v/d Moolen
29-11-2002, 23:30
Moonraker;
Begint met een niet erg geloofwaardige scene, met een space shuttle die van een jumbojet opstijgt. Maar de tweederde van de film is wel aardig met prachtige scenery in Venetie en Brazilie/Rio de Janeiro. Vooral de laatse locatie is visueel een plaatje. En de watervallen in de amazone idem. Helaas daarna de scenes in ruimte, die niet erg realistisch overkomen in die tijd (zelfs in deze tijd). Conclusie: Een van de mindere Bonds .

Matt D
30-11-2002, 12:20
Top
1. From Russia with love
2. Goldfinger
3. Dr. No
4. Goldeneye
5. On her majesty's secret service/The spy who loved me

Not
20. Moonraker
19. The man with the golden gun
18. Diamonds are forever
17. License to kill
16. Tomorrow never dies

Bond
1. Sean Connery (cynisch, hard, egoïstisch -zoals hij hoort te zijn)
2. Pierce Brosnan (vergelijkbaar met Connery, zij het in alle opzichten net iets minder extreem)
3. Timothy Dalton (goed acteur, maar als Bond een beetje te weinig humor)
4. George Lazenby (jammer dat hij zichzelf niet meer kansen gunde)
5. Roger Moore (wimp, komt op mij nooit overtuigend over als een gevaarlijke man)

Hot
1. Ursula Andress (Dr. No)
2. Izabella Scorupco (Goldeneye)
3. Sophie Marceau (The world is not enough)
4. Barbara Bach (The spy who loved me)/Diana Rigg (On her majesty's secret service)
5. Jayne Seymour (Live and let die)

Henchmen/-women
1. Robert Shaw (From Russia with love)
2. Richard Kiel (The spy who loved me/Moonraker)
3. Harold Sakata (Goldfinger)
4. Barbara Carrera (Never say never again)
5. Geoffrey Holder (Live and let die)

Masterminds
1. Gert Fröbe (Goldfinger)
2. Gert Fröbe (Goldfinger)
3. Gert Fröbe (Goldfinger)
4. Gert Fröbe (Goldfinger)
5. Klaus Maria Brandauer (Never say never again)
(ik heb verder geen last van anti-Duitse sentimenten)

Song
1. Goldfinger
2. Thunderball
3. From Russia with love
4. You only live twice/diamonds are forever
5. Live and let die

De nieuwe valt over de gehele linie tegen. Ik kan me wel vinden in het eerdere oordeel in de thread. Op het gebied van technologische snufjes gaat deze wel erg over the top (onzichtbare auto, een Koreaan die ineens als een Europeaan uitziet (inclusief accent), een echt ijspaleis waarin mensen geacht worden te kunnen slapen (met en zonder elkaar) zonder dat de boel smelt). Bovendien slaat de film ook op CGI-gebied de plank mis (Het surf-fragment is wel erg XXX (slechte CGI), de montage is wat aan de (te) moderne kant voor een ouderwetse avonturenfilm en het titelnummer is inderdaad een aanfluiting (zij het dat dit voor de film zelf weinig van invloed is).
Duidelijke pluspunten: Sterk verhaal in de eerste helft, leuke uitwerking , vooral waar Bond na z'n ontsnapping in Hong Kong doodleuk een hotel binnenloopt en zich daar weer alle luxe toe-eigent die hij gewend is . Bond is bovendien weer wat minder politiek correct, de dames zien er weer eens aantrekkelijk uit en er zitten een paar goede actiescènes in de film.

Mark ik kan me goed terugvinden in je lijstjes :-) (ffavo bond films, babes...)

Lex v/d Moolen
30-11-2002, 13:06
For your eyes only
Bond staat weer met beide benen op de grond na de tegenvallende Moonraker. Dit keer geen onrealistische sf-acties, maar gewoon heerlijke down-to-earth actiescenes zoals met de lelijke eend, de skiscenens en onderwatersscenens. Een verhaal dat goed in elkaar zit, mooi camerawerk in weer schitterende locaties. Bond's tegenstander is niet zo geniaal als een Blofeld of Goldfinger, maar dat stoort niet zo erg. Tot nu toe zeker in mijn top-3.

M Balje
30-11-2002, 15:15
For your eyes only
Bond staat weer met beide benen op de grond na de tegenvallende Moonraker. Dit keer geen onrealistische sf-acties, maar gewoon heerlijke down-to-earth actiescenes zoals met de lelijke eend, de skiscenens en onderwatersscenens. Een verhaal dat goed in elkaar zit, mooi camerawerk in weer schitterende locaties. Bond's tegenstander is niet zo geniaal als een Blofeld of Goldfinger, maar dat stoort niet zo erg. Tot nu toe zeker in mijn top-3.

Bij mij staat hij nu nog op nummer 4 van de 19.
Het is mijn favoriete met Roger Moore.
De factoren die je opnoemt hebben daar mee te maken.

mark t
30-11-2002, 15:28
Mark ik kan me goed terugvinden in je lijstjes :-) (ffavo bond films, babes...) Ja, zo krijgen we dus geen (film-)discussie!!!;):D

M Balje
30-11-2002, 15:45
Ja, zo krijgen we dus geen (film-)discussie!!!;):D

Alsjeblieft.

Weten julie al een goede titel voor de 21ste film.
Ik heb zelfs al titels bedacht voor 21,22 en 23.

Bond 21: "Shaken not stired" (2004 of 2005)

Naast ze drankje dat dan wel meer dan 1x gezegd moet worden.
Kan je deze titel ook gebruiken door Bond weer is een keer door elkaar te schudden en hem flink in de problemen laten komen.

Bond 22: "Never let them see you bleed" (2007) (The laaste woorden van Desmond Llewelyn as Q in Twine.)

De laaste film met Pierce Brosnan als 007,hij is dan 54 jaar.

Laat ook merken dat Bond ook een hart heeft en gevoelens kan hebben.
Laat Bond even eens weer is naar het graf gaan van z'n Vrouw Tracy Bond.

Bond 23: "I say it and deliever" (2010)

Nieuwe Bond Vertolker: Clive Owen

Infiltreren bij een of andere maat schapij in Africa met aan het hoofd een Vrouw die misbruik maakt van mensen met Aids of een andere ernstige ziekte.
Of iets met valse schilderijen of zo iets.

Art
30-11-2002, 15:51
Er gingen trouwens ook geruchten rond dat Tarantino het script voor een Bond-film zou gaan schrijven? :)

Rochan
30-11-2002, 15:52
Er gingen trouwens ook geruchten rond dat Tarantino het script voor een Bond-film zou gaan schrijven? :)

Dat zou wel leuk zijn, dan krijgen we een andere soort film :D

Jelger
30-11-2002, 15:54
Originally posted by Art
[B]Er gingen trouwens ook geruchten rond dat Tarantino het script voor een Bond-film zou gaan schrijven? :)

Ah, een bond film met veel schuttingtaal en afgesneden oren:D

Art
30-11-2002, 16:00
Dat zou wel leuk zijn, dan krijgen we een andere soort film :D
Dat wel, maar zal het dan wel een typische Bond-film worden? :o

mark t
30-11-2002, 16:01
Er gingen trouwens ook geruchten rond dat Tarantino het script voor een Bond-film zou gaan schrijven? :) Laat me raden. Uma Thurman als Bondgirl (op zich niet slecht), Samuel L. Jackson als Bond, Cheech als henchman, Tarantino zelf als Felix Leiter en Steve Buscemi als de lang verloren gewaande zoon van Blofeld. Michael Madsen speelde toch al mee in Die another day.
Oh ja, en natuurlijk 16+ door het veelvuldig gebruik van ferme taal. 'Yo, Blofeld, cut the crap or I'm gonna get MI6 on your ass!!!' Vermoedelijke titel: Casino Royale 2: the man with the golden d*ck.

Art
30-11-2002, 16:03
Laat me raden. Uma Thurman als Bondgirl (op zich niet slecht), Samuel L. Jackson als Bond, Cheech als henchman, Tarantino zelf als Felix Leiter en Steve Buscemi als de lang verloren gewaande zoon van Blofeld. Michael Madsen speelde toch al mee in Die another day.
Oh ja, en natuurlijk 16+ door het veelvuldig gebruik van ferme taal. 'Yo, Blofeld, cut the crap or I'm gonna get MI6 on your ass!!!' Vermoedelijke titel: Casino Royale 2: the man with the golden d*ck.
LOL :D

Art
30-11-2002, 16:08
En ik las ook ergens dat ze Robbie Williams als James Bond wilde :D Het moet niet gekker worden :D

Jelger
30-11-2002, 16:09
Originally posted by Art
En ik las ook ergens dat ze Robbie Williams als James Bond wilde:D

Oei, dat wil ik niet hoor:( :D

mark t
30-11-2002, 16:13
En ik las ook ergens dat ze Robbie Williams als James Bond wilde :D Het moet niet gekker worden :D Wie is ze? En waar wonen ze? (En zijn ze groter en sterker dan ik?)

mark t
30-11-2002, 16:17
Weten julie al een goede titel voor de 21ste film.Statisch gezien sta je sterker als je 'Gold/golden' en/of 'Die' in je titel verwerkt.

Jelger
30-11-2002, 16:19
Originally posted by mark t
Statisch gezien sta je sterker als je 'Gold/golden' en/of 'Die' in je titel verwerkt.

Of kill :)

Art
30-11-2002, 16:21
Wie is ze? En waar wonen ze? (En zijn ze groter en sterker dan ik?)
Wie "ze" zijn weet ik niet :D Maar dat ze een beetje doordraaien dat weet ik wel :D

Art
30-11-2002, 16:22
Of kill :)
Of iets met Day :)

Jelger
30-11-2002, 16:23
Dan hebben we de titel dus:o :

Kill or die on a golden day

Of weet iemand wat beters:D

Micoom
30-11-2002, 16:25
Ik ben mijn Bond films ook in chronologische volgorde aan het kijken. Ben nu bij Octopussy. Tot nu toe vond ik Goldfinger de beste Bond. Ik ga mijn lijst met het beste van bond pas opmaken als ik alle 19 DVD´s bekeken heb. Al neem ik Never Say Never Again ook mee in het kijken, niet in mijn top zoveel lijstjes.

mark t
30-11-2002, 16:31
Ik ben mijn Bond films ook in chronologische volgorde aan het kijken. Ben nu bij Octopussy. Tot nu toe vond ik Goldfinger de beste Bond. Ik ga mijn lijst met het beste van bond pas opmaken als ik alle 19 DVD´s bekeken heb. Al neem ik Never Say Never Again ook mee in het kijken, niet in mijn top zoveel lijstjes. Als je dan echt volledig wil zijn, dan moet je Casino Royale ook mee nemen (met illustere namen als Peter Sellers, David Niven, Orson Welles, William Holden en Woody Allen(!)).

Lex v/d Moolen
30-11-2002, 17:46
Er gingen trouwens ook geruchten rond dat Tarantino het script voor een Bond-film zou gaan schrijven? :) Ik zou het niet doen als ik hem was. Hij heeft een reputatie op orginele scripts. Een Bond-film zou dat kunnen aantasten, want ik denk dat hij nooit zijn creativiteit erin kan stoppen ivm de censuur die hij zal tegenkomen van de producer.

Ronald Stiebolt
30-11-2002, 18:08
Iets anders: wat me bij DAD opviel, of beter gezegd niet opviel, was het tonen van enig respect richting Desmond Llewelyn (Q).
Cleese heeft de rol 'zomaar' overgenomen terwijl de eerdergenoemde in maar liefst 18 Bondfilms heeft meegedaan.
Iets van "This film is dedicated to...." of in ieder geval een fatsoenlijke overdracht richting Cleese.

Of heb ik iets gemist?

Glenn
30-11-2002, 18:23
Iets anders: wat me bij DAD opviel, of beter gezegd niet opviel, was het tonen van enig respect richting Desmond Llewelyn (Q).
Cleese heeft de rol 'zomaar' overgenomen terwijl de eerdergenoemde in maar liefst 18 Bondfilms heeft meegedaan.
Iets van "This film is dedicated to...." of in ieder geval een fatsoenlijke overdracht richting Cleese.

Of heb ik iets gemist?

Hier meer:

http://forums.commanderbond.net/showthread.php?threadid=6760

JCL
30-11-2002, 18:36
ik ga hem zo kijken, ben heeeeeeeel erg benieuwd!!!!!

Ik mag hier denk ik niet zeggen hoe ik eraan kom, als je dit toch ff wilt weten zul je mij moeten mailenmail Sonyman (jeroenhogenstijn@hotmail.com)

doei Sonyman

mradem
30-11-2002, 20:19
Ik heb trouwens ook de 40 years James Bond cd. Een 4 cd met de songs uit de bond films. Erg leuke cd.

Hier (http://www.playserver4.com/play247.asp?page=title&r=CD&title=109313) waar ik hem vandaan heb.

Jelger
30-11-2002, 20:28
Zo'n cd is wel aardig, maar als muziek vind ik die bond soundtrack niet iets om lang naar te luisteren. Heb je er een gehoord, dan ken je ze allemaal. Hoewel goldfinger en live and let die wel goede nummers zijn.:) En a view to a kill niet te vergeten

Ronald Stiebolt
30-11-2002, 21:13
Ik heb trouwens ook de 40 years James Bond cd. Een 4 cd met de songs uit de bond films. Erg leuke cd.

Zag 'm laatst bij een FRS staan, dat is toch zo'n cover-album met uitvoeringen door e.o.a. wazig Praags orkest?

Kasper P.
30-11-2002, 21:44
ik ga hem zo kijken, ben heeeeeeeel erg benieuwd!!!!!

Ik mag hier denk ik niet zeggen hoe ik eraan kom, als je dit toch ff wilt weten zul je mij moeten mailenmail Sonyman (jeroenhogenstijn@hotmail.com)

doei Sonyman Nou zo speciaal is het ook niet ik heb hem zaterdag morgen ook al gekregen en gekeken. :o 8,5/10

M Balje
30-11-2002, 23:43
Iets anders: wat me bij DAD opviel, of beter gezegd niet opviel, was het tonen van enig respect richting Desmond Llewelyn (Q).
Cleese heeft de rol 'zomaar' overgenomen terwijl de eerdergenoemde in maar liefst 18 Bondfilms heeft meegedaan.
Iets van "This film is dedicated to...." of in ieder geval een fatsoenlijke overdracht richting Cleese.

Of heb ik iets gemist?

Ik heb de film nog niet gezien (09-01-03 :( ) maar speelt de zoon van hem er niet in,genaamt Justin Llewellyn ?

http://www.jamesbond.com/bond20/media/newsflash/25/nf_25_01-big.jpg

Tervergelijking
http://www.jamesbond.com/bond20/media/newsflash/25/nf_25_02a-big.jpg

Het rare is dat ik dacht dat ik een tijdje geleden had gehoord dat ze aan het einde desmond (19-12-99) en Peter Hunt (14-08-02) zouden noemen.

Jelger
02-12-2002, 22:50
Iedereen uitgepraat over James Bond?;)

Lex v/d Moolen
02-12-2002, 23:01
Iedereen uitgepraat over James Bond?;) Nou ik ben er nog mee bezig.

Ik heb vanavond A license to kill gezien. Niet echt een Bondfilm die in de serie past, maar ik vind hem niet slecht en Dalton doet het beter dan de vorige. Het is wel een goedkoop verhaaltje, van de man die de dood van zijn vrienden wil wreken maar goed. Drugsbaron wordt goed gespeeld door Davi en het was leuk om een piepjonge Benicio del Toro te zien.;)

Jelger
02-12-2002, 23:03
Nou ik ben er nog mee bezig.

Ik heb vanavond A license to kill gezien. Niet echt een Bondfilm die in de serie past, maar ik vind hem niet slecht en Dalton doet het beter dan de vorige. Het is wel een goedkoop verhaaltje, van de man die de dood van zijn vrienden wil wreken maar goed. Drugsbaron wordt goed gespeeld door Davi en het was leuk om een piepjonge Benicio del Toro te zien.;)

Ik had niet anders verwacht:)

Bencicio del Toro wordt toch door een papierversnipperaar gegooid in deze film, of ben ik in de war?

Je gaat er trouwens in rap tempo doorheen, ik ben pas ergens bij deel vier. Staat nu binnenkort de hele collectie hier te koop als jij ze allemaal gezien hebt?:D

Rochan
02-12-2002, 23:03
Nou ik ben er nog mee bezig.

Ik heb vanavond A license to kill gezien. Edit en het was leuk om een piepjonge Benicio del Toro te zien.;)

Wist helemaal niet dat Benicio in een Bond film heeft gespeeld. Wel leuk om te weten Lex. Zal de film toch nog maar eens keer gaan bekijken:)

Jelger
02-12-2002, 23:05
Wist helemaal niet dat Benicio in een Bond film heeft gespeeld.

Ha, dan weet ik al wat mijn volgende plaatje wordt in een raad de film thread:D

Lex v/d Moolen
02-12-2002, 23:07
Wist helemaal niet dat Benicio in een Bond film heeft gespeeld. Wel leuk om te weten Lex. Zal de film toch nog maar eens keer gaan bekijken:) Ik wist het ook niet. ik had deze film wel eens op TV gezien jaren geleden, maar toen was Benicio nog niet zo bekend.

Ik zit vanavond te kijken en denk verrek dat is Benicio. Blijkt pas zijn tweede film te zijn. Ondanks de kleine rol zet hij heel goed een griezelig mannetje neer.:D

Lex v/d Moolen
02-12-2002, 23:08
Ha, dan weet ik al wat mijn volgende plaatje wordt in een raad de film thread:D aub:D

Rochan
02-12-2002, 23:10
aub:D

Is idd Benicio. En hij is nog behoorlijk jong op de foto:)

Jelger
02-12-2002, 23:10
aub:D

Oei, das een moeilijke, misschien dat Rochan het weet:D

Maar ik wist inderdaad wel dat B del T in L to K speelde, maar ook pas toen ik de film een paar maanden geleden op tv zag. Was denk ik een van zijn eerste rollen:o

Lex v/d Moolen
02-12-2002, 23:13
Is idd Benicio. En hij is nog behoorlijk jong op de foto:) Hij was 22;)

Rochan
02-12-2002, 23:18
Hij was 22;)
Ik ken eigenlijk vanaf Snatch. Maar als ik zie dat hij ook in Licence to Kill heeft meegespeeld, dat gaat hij toch al wat jaartjes mee:o

Jelger
02-12-2002, 23:19
Ik ken eigenlijk vanaf Snatch. Maar als ik zie dat hij ook in Licence to Kill heeft meegespeeld, dat gaat hij toch al wat jaartjes mee:o

14, en de snelle rekenaars weten ook hoe oud hij dan nu is:D

Lex v/d Moolen
08-12-2002, 22:33
Na het zien van alle James Bondfilms in vrij korte tijd kan ik eindelijk een top-5 maken:

1. GOLDFINGER (1964)
2. FOR YOUR EYES ONLY (1981)
3. THE SPY WHO LOVED ME (1977)
4. DR NO (1962)
5. GOLDENEYE (1995)



En de drie verliezers in mijn ogen:

17. LIVE AND LET DIE (1973)
18. MOONRAKER (1979)
19. ON HER MAJESTY'S SECRET SERVICE (1969)

Ik ben wel van mening veranderd over de uitvoerende acteurs, Roger Moore doet het wel leuk, maar is eigenlijk niet de James Bond die Fleming voor ogen had, daarom :

1. Sean Connery
2. Pierce Brosnan
3. Timothy Dalton
4. Roger Moore
5. George Lazenby (kan niet acteren)

Jelger
08-12-2002, 22:34
En de drie verliezers in mijn ogen:

17. LIVE AND LET DIE (1973)



Nou ja, dat vind ik juist een hele leuke:( Vooral die scene op die krokodillenranch vind ik echt hilarisch:)

Jelger
08-12-2002, 22:35
5. George Lazenby (kan niet acteren)

Daar ben ik het wel mee eens (6)

Lex v/d Moolen
08-12-2002, 22:37
Nou ja, dat vind ik juist een hele leuke:( Vooral die scene op die krokodillenranch vind ik echt hilarisch:) Mmm, ik ben niet zo weg van dat voodoo gedoe en de scenes in Harlem New York vond ik ook niet sterk.

Rochan
08-12-2002, 22:38
Mmm, ik ben niet zo weg van dat voodoo gedoe en de scenes in Harlem New York vond ik ook niet sterk.

Ik vond juist de voodoo scenes goed van de film:o

Jelger
08-12-2002, 22:41
Ik vond juist de voodoo scenes goed van de film:o

Ik ook:) die waarzegster met die kaarten vond ik ook erg leuk en het beginstuk met die wandelende begrafenis. Kortom een van de leukere films naar mijn mening:o

Lex v/d Moolen
08-12-2002, 22:44
Ik vond juist de voodoo scenes goed van de film:o Ik ben niet zo gelovig in dat soort bovennatuurlijke verschijnselen, daarom denk ik. En de dood van de grote baas ziet er wel erg goedkoop en ongeloofwaardig uit, een grote ballon oid:o

Rochan
08-12-2002, 22:46
Ik ook:) die waarzegster met die kaarten vond ik ook erg leuk en het beginstuk met die wandelende begrafenis. Kortom een van de leukere films naar mijn mening:o

Idd:D

Matt D
09-12-2002, 11:17
eindelijk heb ik hem dan , de volledige Bond collectie en dit voor 210 euro

tot mijn grote vreugde heb ik al mogen vaststellen dat bepaalde dvds echt heel interessante extra's hebben

GalO
09-12-2002, 12:05
Heeft iemand van jullie Die Another Day al gezien???

Ik wel in Belgie, ik vond het een geweldige film!!!

ik heb hem gezien ik vond hem ook geweldig bijna net zo goed als goldeneye....

GalO
09-12-2002, 12:15
1.GOLDENEYE
2.DIE ANOTHER DAY
3.FOR YOUR EYES ONLY
4.FROM RUSSIA WITH LOVE
5.THE MAN WITH THE GOLDEN GUN
6.THE WORLD IS NOT ENOUGH
7.THE SPY WHO LOVED ME
8.LICENCE TO KILL
9.DR NO
10.MOONRAKER
11.GOLDFINGER
12.THUNDERBALL
13.YOU ONLY LIVE TWICE
14.DIAMONDS ARE FOREVER
15.OCTOPUSSY
16.LIVE AND LET DIE
17.A VIEW TO A KILL
18.THE LIVING DAYLIGHTS
19.TOMORROW NEVER DIES
20.ON HER MAJESTY'S SECRET SERVICE


Tp 5 Acteurs :
1.Connery
2.Brosnan (Hij staat op het punt connery te passeren)
3.Dalton
4.Moore
5.Lazenby

Jelger
09-12-2002, 12:17
3.FOR YOUR EYES ONLY

18.FOR YOUR EYES ONLY


Vind je hem zo goed?:D

GalO
09-12-2002, 12:25
Vind je hem zo goed?:D
whoops! :D

Matt D
09-12-2002, 13:03
20.ON HER MAJESTY'S SECRET SERVICE






?????? :(

zeer jammer, gewoon omdat je Lazenby nt goed vindt?

Winand
09-12-2002, 13:48
1. Sean Connery
2. Pierce Brosnan
3. Timothy Dalton
4. Roger Moore
5. George Lazenby (kan niet acteren) [/B][/QUOTE]

Ik kan niet begrijpen, dat je Timothy Dalton hoger waardeerd dan Roger Moore. Ik vond Dalton nooit een overtuigende bond. Dat wil niet zeggen dat ik zijn acteerprestaties slecht vind.
Dus mijn vraag is: verklaar je nader....
Volgende vraag: kan Pierce Brosnan, Sean Connery van de eerste plaats verdrijven?

Winand
09-12-2002, 13:53
eindelijk heb ik hem dan , de volledige Bond collectie en dit voor 210 euro

tot mijn grote vreugde heb ik al mogen vaststellen dat bepaalde dvds echt heel interessante extra's hebben

210 euro? De box ligt toch voor 300 euro's in de schappen?
Ik ben de delen apart aan het kopen. Tja mijn budget is op dit moment te klein, om weer even een box te gaan kopen.
Ben trouwens ook niet zo kapot van die tinnen box.

Matt D
09-12-2002, 15:46
210 euro? De box ligt toch voor 300 euro's in de schappen?
Ik ben de delen apart aan het kopen. Tja mijn budget is op dit moment te klein, om weer even een box te gaan kopen.
Ben trouwens ook niet zo kapot van die tinnen box.

bij de meeste winkels ligt de box inderdaad aan 300 euro, ik had hem besteld voor 245 euro bij dvdzone 2 maar heb hem gecancelled en gekocht bij media markt antwerpen voor 210 euro

90 euro verschil met de FRS , wat een bende afzetters daar

GalO
09-12-2002, 16:22
?????? :(

zeer jammer, gewoon omdat je Lazenby nt goed vindt?
ja vanwege Lazenby was de film zwaar K+T

mark t
09-12-2002, 16:33
tot mijn grote vreugde heb ik al mogen vaststellen dat bepaalde dvds echt heel interessante extra's hebben Voor zover je ze gezien hebt: welke dvd's zijn ook wat extra's betreft de moeite waard? Ik ben namelijk niet van plan de box te kopen. Ik ben goedkoper uit als ik alleen de delen koop die ik echt interessant vind (a 15 Euro per stuk), maar het zou helpen als ik vantevoren weet welke delen wat interessante toegevoegde waarde hebben in de vorm van audiocommentaar of documentaires.

Lex v/d Moolen
09-12-2002, 16:45
Ik kan niet begrijpen, dat je Timothy Dalton hoger waardeerd dan Roger Moore. Ik vond Dalton nooit een overtuigende bond. Dat wil niet zeggen dat ik zijn acteerprestaties slecht vind.
Dus mijn vraag is: verklaar je nader....
Na het zien van alle film achter elkaar kwam ik tot de conclusie dat Roger Moore een te slappe Bond neerzette, wel eentje met een hoop humor, maar de man mist imo niet de harde uitstraling die James Bond volgens Ian Fleming moest hebben. Dalton vond ik op dat gebied dan ook net sterker dan Moore.


Volgende vraag: kan Pierce Brosnan, Sean Connery van de eerste plaats verdrijven? Voor mij nooit, Connery zal voor mij altijd DE James Bond blijven.

Lex v/d Moolen
09-12-2002, 16:46
210 euro? De box ligt toch voor 300 euro's in de schappen?
. Bij Media Markt lag ie zelfs voor €199, maar in Den Haag zag ik hem niet meer:(

Lex v/d Moolen
09-12-2002, 16:48
Heb ik al mogen vaststellen dat bepaalde dvds echt heel interessante extra's hebben Inderdaad, alleen ik vond het jammer dat de stijl van de steeds terugkerende documentaire niet meer werd voortgezet vanaf Goldeneye.

Winand
09-12-2002, 18:34
ja vanwege Lazenby was de film zwaar K+T

Ik heb nooit begrepen waarom er zoveel 'gezeken' wordt op deze film (on her majesty's secret service). George Lazenby is inderdaad de minste bond, maar het verhaal van On her majesty's secret service spreekt me erg aan. Bovendien zijn de settings ook prachtig.
Dus de film op nummer 20 zetten vind ik zwaar overdreven. Had eerder plaats 7 a 8 in mijn gedachten.

Micoom
09-12-2002, 19:22
Inderdaad, alleen ik vond het jammer dat de stijl van de steeds terugkerende documentaire niet meer werd voortgezet vanaf Goldeneye.

Ja, dat vond ik nou ook, de docu's waren juist erg goed in elkaar gezet. Ben zojuist ook klaar met alle 19 Bond Films. Voor mij geld dat ik inderdaad ook Goldfinger de beste vind. Dit komt vooral omdat hij volgens mij op alle punten goed overkomt. Acteren, Soundtrack, Goldfinger is de Beste Bond schurk, etc.. Van de Man with the Golden Gun vind ik bijv. het einde weer heel matig, dat was jammer.

Bond top 5
1. Goldfinger
2. Live and Let Die
3. Golden Eye
4. For your Eyes Only
5. the Living Daylights

Mindere Bonds Top 3
17. On her Majesty's secret service ( Lazenby :( )
18. Diamond are for ever ( kon mij niet boeien)
19. Moonraker ( over the top )

Beste James Bond
1. Sean Connery
2. Pierce Brosnan
3. Roger Moore
4. Timothy Dalton
5. George Lazenby ( met STIP )

Vindt Connery/ Brosnan/ Moore en Dalton allen eigenlijks goed geschikt. Ze hebben alle hun eigen kwaliteit. Connery de kracht en het voordeel van de eerste, Brosnan heeft eigenlijks alles, Moore Charmant en komisch en Dalton kracht. Lazenby hadden ze nooit zo voor de leeuwen mogen gooien. Geen ervaring en dan Sean Connery als 007 vervangen..

Toen ik de James Bond box kocht, dacht ik eigenlijk dat ik zo goed als alle Bond films wel vaker had gezien. Dat viel gelukkig erg tegen, want de meeste had ik dus nog nooit gezien. Heb me erg vermaakt, het was een grote uitgave maar ze zijn het zeker waard. Puur vermaak voor meerdere keren :D

Matt D
09-12-2002, 19:46
pleaseeeeeeeeeeeeeeee leg me uit wat er zo slecht is aan Lazenby

Het lijkt wel of het nu plots hip is om Lazenby *** te vinden. Smaken verschillen maar dit is wel verdacht aan het worden :D ;)

Micoom
09-12-2002, 20:15
Vergeleken bij de andere is Lazenby gewoon minder. Maar niet super slecht, misschien komt het ook omdat ie maar 1 film heeft gemaakt. Maar eigenlijk heeft de regiseur ook een fout gemaakt door over duidelijk te laten lijken dat Lazenby geen Connery is. Dat voor 1 film gaat niet helemaal op want Dalton heeft er ook maar twee. Maar die ging uit van eigenkracht en daar kreeg Lazenby de kans schijnbaar niet voor.

mark t
09-12-2002, 22:17
Wat mij betreft is Lazenby niet de slechtste. Deze eer valt Roger Moore te beurt. Zo'n stijve hark kan ik gewoon niet serieus nemen als een cynische, doortrapte en gevaarlijke man. En dat hoort James Bond nu eenmaal te zijn.
Lazenby had de pech dat hij na Sean Connery aan de bak moest. Kwestie van te hoog gespannen verwachtingen. On her majesty's secret service is juist één van de meest interessante Bond-films.

Lex v/d Moolen
09-12-2002, 22:26
Wat mij betreft is Lazenby niet de slechtste. Deze eer valt Roger Moore te beurt. Zo'n stijve hark kan ik gewoon niet serieus nemen als een cynische, doortrapte en gevaarlijke man. En dat hoort James Bond nu eenmaal te zijn.Hier kan ik me helemaal in vinden, ik had hier en daar wel eens een Bondfilm op TV gezien en vond als losse film Roger Moore wel aardig vinden, maar nu ik de hele serie heb gezien, besefte ik dat Moore niet echt aan het karakter van James Bond voldeed zoals Ian Fleming het bedoelde.



Lazenby had de pech dat hij na Sean Connery aan de bak moest. Kwestie van te hoog gespannen verwachtingen.Hier zit misschien wel wat in, maar ik vond hem niet overtuigend overkomen wat voor mij de film verpestte, die inderdaad een heel aardig verhaal had, prachtige locatie in Zwitserland en een van de knapste dames die in een Bond film zat. Jammer.

Matt D
10-12-2002, 10:22
die inderdaad een heel aardig verhaal had, prachtige locatie in Zwitserland en een van de knapste dames die in een Bond film zat. Jammer.

ahh dit hoor ik al liever :-)

trouwens voor alle Lazenby haters hier aanwezig :p weet dat volgens veel uhm veel van de zogenaamde 'Bond specialisten' de manier waarop Lazenby de rol neerzet het dichtst overéénkomt met de manier waarop Ian Fleming Bond zag, in ieder geval dichter dan Roger Moore lol

Jelger
10-12-2002, 10:25
ahh dit hoor ik al liever :-)

trouwens voor alle Lazenby haters hier aanwezig :p weet dat volgens veel uhm veel van de zogenaamde 'Bond specialisten' de manier waarop Lazenby de rol neerzet het dichtst overéénkomt met de manier waarop Ian Fleming Bond zag, in ieder geval dichter dan Roger Moore lol

Klopt maar ik ben een liefhebber van de films van james bond en in mindere mate van de boeken. Het mag dan wel zo zijn dat de vertolking van Lazenby goed overeenkomt met de Bond uit het boek, ik vind Roger Moore veel meer een persoonlijkheid op het scherm en een veel betere acteur. Een beetje humor kan nooit kwaad vind ik:)

Matt D
10-12-2002, 13:13
enkele lijstjes gezien in de collector's editie over 007 in Focus Knack (Focus Knack is een Belgisch weekelijks tijdschrift)

(dus nt mijn lijstje !)

- beste bond : Connery

- beste bondgirl : Ursula Andress

- beste plot : on her majesty's secret service ;)

- beste generiek : goldeneye

- beste proloog : the spy who loved me

- beste decor en gadget : you only live twice

- beste schurk en sadistische vondst : goldfinger en de ontmanning met de laserstraal

beste soundtracks (top 5)
1) on her majesty's secret service
2) diamonds are forever
3) tomorrow never dies
4) the james bond collection
5) the best of bond... james bond


Top 007 beste bondmomenten :

001 lange ski achtervolging uit on her majesty's secret service
002 proloog van goldfinger
003 gevecht tussen Bond en Robert Shaw in een treincoupé in From Russia with love
004 title sequence uit you only live twice
005 pregeneriek van for your eyes only (Blofeld in rolstoel + helikopter)
006 roger moore en barbara bach komen met hun lotus auto uit de zee in the spy who loved me
007 Blofeld rekent in Thunderball af met ontrouwe of incompetente ondergeschikten


bron : Knack Focus

On her majesty's secret service scoort hier nt slecht :p

Jelger
10-12-2002, 13:16
On her majesty's secret service scoort hier nt slecht :p

Jij vindt het een goede film, maar daarom mogen anderen hem toch wel slecht vinden? ;)

Matt D
10-12-2002, 13:18
Jij vind het een goede film, maar daarom mogen anderen hem toch wel slecht vinden? ;)


Tuurlijk ;)

ik word gewoon betaald per keer dat ik zeg dat het een goede film is lol :D

mark t
10-12-2002, 13:27
Jij vindt het een goede film, maar daarom mogen anderen hem toch wel slecht vinden? ;) Nee
:D

Jelger
10-12-2002, 13:30
Nee
:D

sorry.... :( :D

Tommy L
10-12-2002, 13:32
De beste Bond's:

Sean Connery
Pierce Brosnan
Timothy Dalton
Roger Moore
George Lazenby

mradem
10-12-2002, 14:49
Ik heb gister the living daylights gezien en vond hem zeer leuk. Kon hem amper herinneren en vond eigenlijk TD er goed in spelen. Geluid en beeld was van deze bond ook goed. Vind dat alle bonds wel wat hebben enkelt GL niet echt.

Lex v/d Moolen
10-12-2002, 17:11
Top 007 beste bondmomenten :

001 lange ski achtervolging uit on her majesty's secret service
002 proloog van goldfinger
003 gevecht tussen Bond en Robert Shaw in een treincoupé in From Russia with love
004 title sequence uit you only live twice
005 pregeneriek van for your eyes only (Blofeld in rolstoel + helikopter)
006 roger moore en barbara bach komen met hun lotus auto uit de zee in the spy who loved me
007 Blofeld rekent in Thunderball af met ontrouwe of incompetente ondergeschikten
Mmm, ik mis toch wel de scene waar Ursula Andress uit het water komt in Dr. No. ;)

mradem
10-12-2002, 22:04
Ja er zijn zoveel momenten.

In goldfinger dat Odjob met zijn hoed het hoofd van dat standbeeld af gooit is er ook 1.

mradem
10-12-2002, 22:10
Zag 'm laatst bij een FRS staan, dat is toch zo'n cover-album met uitvoeringen door e.o.a. wazig Praags orkest?

Dat klopt Ronald. Vind het zelf een erg leuke cd. Soms heb ik gewoon opeens zin om iets met bond te doen. FIlmpje of muziekje. Dan kan me heerlijk relaxen.

mradem
10-12-2002, 22:16
Nou ja, dat vind ik juist een hele leuke:( Vooral die scene op die krokodillenranch vind ik echt hilarisch:)

wist je dat die scene echt is gedaan en niet gemaakt is.
Enkelt niet door Roger Moore zelf want die weigerde namelijk. Hij vond zichzelf een acteur en geen stuntman (wat uiteraard te begrijpen is). Het is toen ook door een stuntman gedaan.

Had niet dit niet verwacht en dacht echt dat dit gemaakt was op een manier. Overigens wel een leuke film vind ik zelf.

Lex v/d Moolen
10-12-2002, 22:17
wist je dat die scene echt is gedaan en niet gemaakt is.
Enkelt niet door Roger Moore zelf want die weigerde namelijk. Hij vond zichzelf een acteur en geen stuntman (wat uiteraard te begrijpen is). Het is toen ook door een stuntman gedaan.
Het was door de krokodillen eigenaar gedaan, waar hij bij een van de 5 pogingen bijna zijn benen kwijt was, te zien in een van de docu's.

Jelger
10-12-2002, 22:20
wist je dat die scene echt is gedaan en niet gemaakt is.
Enkelt niet door Roger Moore zelf want die weigerde namelijk. Hij vond zichzelf een acteur en geen stuntman (wat uiteraard te begrijpen is). Het is toen ook door een stuntman gedaan.

Had niet dit niet verwacht en dacht echt dat dit gemaakt was op een manier. Overigens wel een leuke film vind ik zelf.

Ja ze hebben die krokodillen met een touwtje aan elkaar gebonden en toen moest die stuntman er overheen rennen:)

mradem
10-12-2002, 22:54
Lex jij heb echt in korte tijd alle bond films bekeken incl. de extra's he :D .

Dat maken de extra's weer erg leuk vooral als je zo'n fan bent van bond.

Lex v/d Moolen
10-12-2002, 22:57
Lex jij heb echt in korte tijd alle bond films bekeken incl. de extra's he :D .

Dat maken de extra's weer erg leuk vooral als je zo'n fan bent van bond. Ik was niet zo'n echte fan hoor, maar het was leuk om steeds na de film de extra's te zien.

M Balje
10-12-2002, 23:34
Voor zover je ze gezien hebt: welke dvd's zijn ook wat extra's betreft de moeite waard? Ik ben namelijk niet van plan de box te kopen. Ik ben goedkoper uit als ik alleen de delen koop die ik echt interessant vind (a 15 Euro per stuk), maar het zou helpen als ik vantevoren weet welke delen wat interessante toegevoegde waarde hebben in de vorm van audiocommentaar of documentaires.

- Alle dvd extra's zijn niet Nederlands ondertitelt helaas.
+ Alle dvd's bevatten een boekje over de film.

* Linkt naar dvd.nl
** linkt naar dvdinfo.be

De cijfer's die ik geef voor de dvd's gelden alleen voor de extra's (beeld,geluid,functie's en Menu design's niet mee gerekend)

The world is not enough (http://www.dvd.nl/reviews.php?reviewid=11) *
deze dvd kreeg van mij zoals je daar kan lezen een 10 kwa uitvoering dvd.
Gewoon goede en Fantastische extra's. (y) (y)

Goldeneye (http://www.dvd.nl/reviews.php?reviewid=18) *

Veel Promotie filmpjes en zoals ik daar al zei een beetje jammer dat er geen echte Making off op staat. (y) 8

Thunderball (http://www.dvd.nl/reviews.php?reviewid=133) * (y) 8

On Her majesty's Secret Service (http://www.dvdinfo.be/bespreking.cfm?reviewnr=73) ** :cool: 7,5

Tomorrow never dies (http://www.dvd.nl/reviews.php?reviewid=10) * :cool: 7,5


Lees deze reviews ook eens.*

DR No (Se) (http://www.dvd.nl/reviews.php?reviewid=171) 7

From Russia With love (http://www.dvd.nl/reviews.php?reviewid=192) 6,5

Goldfinger (http://www.dvd.nl/reviews.php?reviewid=199) 6,5

A view to a kill (http://www.dvd.nl/reviews.php?reviewid=34) 6,5

The living daylights (http://www.dvd.nl/reviews.php?reviewid=251) 7

Licence to kill (http://www.dvd.nl/reviews.php?reviewid=250) 6,5

De rest kan ik geen cijfer geven omdat ik daarvoor de extra's nog eens een keer zou moeten zien.
opdat moment van bovenstaande had ik die net bekeken.

De rest van de reviews vind je oa op dvdinfo.be met behulp van de Zoekmachiene aldaar.

M Balje
16-12-2002, 16:31
Die Another Day heeft nu zonder Nederland al ruim $ 200.000000 wereld wijd opgeleverd binnen 4 weken.


Die Another Day continues its success with the film surpassing 4 million at the worldwide box office.

The film has had steady earnings in the past week, taking close to US million at the US box office last weekend (December 7 & 8). Monday to Friday saw the film take approximately US
Die Another Day continues its success with the film surpassing $194 million at the worldwide box office.

The film has had steady earnings in the past week, taking close to US$9 million at the US box office last weekend (December 7 & 8). Monday to Friday saw the film take approximately US$1 million at the box office each day, MGM reporting a Friday taking of US$901,007 with a touch of humour.

The film, however, lost its number one ranking on Saturday dropping down to fifth position at the US box office. Despite the drop it continued to perform strongly taking an estimated US$2,255,000. Saturdays box office took the film to an estimated US$126,291,000 in the US in its 22nd day of release.

Internationally the film has opened is most of the Southeast Asia region taking the films total to US$95.2 million internationally.

In terms of yearly performance, Die Another Day is ranked 19th facing competition from other spy adventures such as The Bourne Identity and XXX. It's final ranking is expected to be in the top ten of films for 2002. million at the box office each day, MGM reporting a Friday taking of US1,007 with a touch of humour.

The film, however, lost its number one ranking on Saturday dropping down to fifth position at the US box office. Despite the drop it continued to perform strongly taking an estimated US,255,000. Saturdays box office took the film to an estimated US6,291,000 in the US in its 22nd day of release.

Internationally the film has opened is most of the Southeast Asia region taking the films total to US.2 million internationally.

In terms of yearly performance, Die Another Day is ranked 19th facing competition from other spy adventures such as The Bourne Identity and XXX. It's final ranking is expected to be in the top ten of films for 2002.
Over enkele dagen zal dit record verbroken zijn.

Jelger
16-12-2002, 16:54
Die Another Day heeft nu zonder Nederland al ruim $ 200.000000 wereld wijd opgeleverd binnen 4 weken.


Dat zal met Nederland erbij dan wel gauw verdubbelen:D

Xin
16-12-2002, 16:59
'Die Another Day' geweerd door N-Korea

AMSTERDAM - In Noord-Korea is de twintigste Bond-film niet erg enthousiast ontvangen. Sterker nog; hij wordt niet eens vertoond in de bioscopen. Dat is de beslissing van de overheid, die van mening is dat de film het land volledig voor schut zet.

In 'Die Another Day' wordt Pierce Brosnan als James Bond gemarteld als hij gevangen wordt genomen, nadat hij het land is binnengedrongen.
"Het is een gemene en vervloekte karikatuur ten nadele van Noord-Korea en beledigt de Noord-Koreaanse bevolking. Daarnaast voelen ook een groot aantal mensen uit Zuid-Korea zich aangesproken", aldus de officiële verklaring.
Het schijnt dat de roep om een boycot vanuit Zuid-Korea ook steeds harder wordt. Wellicht volgt het Zuiden het voorbeeld van het Noorden.

http://www.telegraaf.nl/crazylife/teksten/crazylife.korea.noord.zuid.land.film.day.bond.html

M Balje
16-12-2002, 18:52
Dat zal met Nederland erbij dan wel gauw verdubbelen:D

Het is 69 miljoen dollar meer dan bij Twine,maar daar was Nederland er wel bij inbegrepen.
Dus het is extra knap zonder Nederland.
Ze schatten dat de totale op brengts tussen $ 450-500 miljoen op brengt.
Twine bracht ruim $ 375 miljoen op.
Dit komt waarschijnlijk mede door het 40 (50) Jarig jubileum van Bond,de kleine Cameo en titel song van Madonna,optreden van twee Oscar winnende vrouwen Halle Barey en Judi Dench.

mradem
16-12-2002, 20:31
Al met al een toppertje :D . Als JB fan kan deze gewoon niet slecht zijn. Dan moet er wel heel veel slechte dingen inzitten wil ik hem niet goed vinden.

Koen Crijns
16-12-2002, 21:27
Ik heb Die Another Day een week of twee geleden gezien en moet zeggen dat 'ie me toch een beetje tegenviel. Normaal gesproken ben ik echt een enorme James Bond fan, maar zelfs in die hoedanigheid was ik niet 100% te spreken over de film.

Grootste probleem is dat de film een beetje té onrealistisch is. Nu zijn James Bond films nooit echt erg realistisch, maar deze slaat alles. Het toppunt is wel z'n nieuwste gadget: een onzichtbare auto! <zucht>

Ik hou 't bij The World Is Not Enough als beste Brosnan Bond-film en bij The Living Daylights als beste all-time Bond-film.

Koen Crijns
16-12-2002, 21:40
Ja, ik wou ook een poll maken "Wat is je favoriete Bond film", maar er zijn maar maximaal 15 keuzes mogelijk, dus da ging nie:D

Waar admin-rechten wel niet allemaal handig voor zijn... :D

http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=15172

mradem
16-12-2002, 21:46
hehe lol ja die moderators.

Mja beste brosnan film vind ik Golden Eye tot nu toe. Echt een super film. Beste bond all tijden vind ik lastig maar Goldfinger is wel een kandidaat.

Lex v/d Moolen
16-12-2002, 21:48
Waar admin-rechten wel niet allemaal handig voor zijn... :D

http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=15172 Dat bedoel ik dus:)

Maar bedankt voor alsnog deze leuke poll. Hopen dat er veel aan meedoen.(y)

M Balje
16-12-2002, 21:50
Aflevering 5 komt niet volgende Week Maandag 23 December 2002 maar Dinsdag 24 December 2002 om 22.55 na Hart Van Nederland.

rrrick
17-12-2002, 11:39
Het nieuws al een beetje meegekregen dat er een aantal actrices (!) van plan is een gooi te doen naar de rol van 007 als Brosnan er mee stopt? Halle Berry schijnt behoorlijk de smaak te pakken te hebben, en ook Sarah Michelle Gellar (Buffy) schijnt serieus interesse te hebben.

Quote van IMDB: "Sexy star Halle Berry's bid to become the first female James Bond has been challenged - by Buffy The Vampire Slayer herself, Sarah Michelle Gellar. Gellar has revealed that she too is fighting for the 007 role once current incumbent Pierce Brosnan gives up the famous part - despite competition from Berry, who impressed as Jinx in current Bond Die Another Day."


"The name is Bond..... Jane Bond"

Kan dat?


Overigens, de perfecte Bond voor mij is hard, meedogenloos, sexistisch, politiek incorrect, stijlvol, scherp en met veel gevoel voor ironie (zonder te vervallen in slappe grapjes). Sean Connery deed dat verreweg het best, en Roger Moore verreweg het slechtst.

Winand
17-12-2002, 12:32
[QUOTE]Originally posted by rrrick
[B]Het nieuws al een beetje meegekregen dat er een aantal actrices (!) van plan is een gooi te doen naar de rol van 007 als Brosnan er mee stopt? Halle Berry schijnt behoorlijk de smaak te pakken te hebben, en ook Sarah Michelle Gellar (Buffy) schijnt serieus interesse te hebben.

Toch geen vrouwelijke james bond he :(......Dat zou ook het einde betekenen van het james bond succes voor vele fans..
Maar voor de komende bond film staat Pierce Brosnan nog steeds op het programma hoor. Hij heeft namelijk aangegeven ook de volgende bondfilm te willen doen.
Een vrouwelijke bond...neeee..dat gaat nooit gebeuren.:D

Acinony
17-12-2002, 20:42
Naar mijn weten zijn er al vrouwelijke bonds geweest....
Jane bond --> Rated XXX :D

errug grappige films....

M Balje
17-12-2002, 23:05
Er is inderdaad een remour over een Jinx movie met Halle Berry.

http://forums.commanderbond.net/showthread.php?s=&threadid=6098

Mike Derksen
18-12-2002, 21:30
Wat hoor ik nu?

Vrouwelijke James Bond, onzichtbare auto?!?!?! :(

Dit eerste kan niet waar zijn, dan hou ik er mee op naar te kijken.
Belachelijk, en wie heeft trouwens bedacht dat Bond geen alcohol meer drinkt? (sigaren zijn wel weer heringevoerd)
James Bond dankt zijn succes en vele fans aan een aantal herkenbare elementen, die je naar mijn mening niet mag veranderen.
Smaken verschillen natuurlijk, maar vroegere bonds (voor Brosnan), zijn beduidend beter. Goldeneye was een goed vervolg na jaren van afwezigheid, maar daarna is het bergafwaarts gegaan. Als ik dan nu hoor dat er een onzichtbare auto komt?!?!
We gaan naar het niveau van Mission Impossible 2, waar het verhaal niets meer is dan een overgang naar de volgende actiescene.
Misschien wordt het eens tijd voor een nieuwe Bond, met minder actie en een goede scenarist.
Laat men een voorbeeld nemen aan Licence to Kill en Goldeneye. Twee goede Bond films die niet rechtstreeks zijn gebaseerd op de Fleming boeken.

Lex v/d Moolen
18-12-2002, 22:34
Naar mijn weten zijn er al vrouwelijke bonds geweest....
Jane bond --> Rated XXX :D

errug grappige films.... And the man with the golden rod:D

Lex v/d Moolen
18-12-2002, 22:39
Het lijkt mij ook niets, een vrouwelijke James Bond. Ian Fleming zou zich in zijn graf omdraaien. Ik heb helemaal niets tegen vrouwelijk heldinnen hoor, maar 007 moet James Bond blijven heten.

Winand
18-12-2002, 23:36
Smaken verschillen natuurlijk, maar vroegere bonds (voor Brosnan), zijn beduidend beter.

Met deze zin ben ik het toch niet echt eens Mike. Pierce Brosnan is een geweldige bond. Een bond zoals Ian Fleming die bedoelde.
Je wil toch niet zeggen dat George Lazenby een betere bond is dan Pierce Brosnan...Velen vinden zelfs Pierce Brosnan een betere bond als Roger Moore...
De overkill aan actie, is natuurlijk fout en op dat punt kan ik het weer volledig met je eens zijn.

Acinony
19-12-2002, 06:51
And the man with the golden rod:D
Je heb ze ook gezien ??
Ik vond "Lord of the tits" meer iets voor jou.... (6)

Het is toch heel gewoon in het geheime wereldje :
Sex, sigaretten & drank.
Sommige dingen moeten niet veranderen !!
( zo ook JB, shakin' not stirred )

M Balje
19-12-2002, 09:56
Je heb ze ook gezien ??
Ik vond "Lord of the tits" meer iets voor jou.... (6)

Het is toch heel gewoon in het geheime wereldje :
Sex, sigaretten & drank.
Sommige dingen moeten niet veranderen !!
( zo ook JB, shakin' not stirred )

Ik heb het gerucht ook pas gehoord dat hij in Dad niet drinkt,beetje raar.
Er zijn zeker 8 belangerijke elementen waar je niet mee mag knoeien.

1. Bond Jamesbond of iets in die richting,maar dan wel op de zelfde toon als met Bond James Bond.
2. Shaken Not Stired.
3. Gunbarrel/Voorstukje/Titel Song
4. M,Q en Money Penny.
5. Money Penny mag niet met Bond naar bed gaan.
6. Er mag geen Horor van gemaakt worden,geen overdreven bloed dus.
7. Jamesbond moet altijd op vrouwen vallen.
8. Hij is en blijft een Secret Agent.

Mike Derksen
19-12-2002, 12:00
Smaken verschillen natuurlijk, maar vroegere bonds (voor Brosnan), zijn beduidend beter.

Ik bedoelde hiermee de films, niet de acteurs. Pierce Brosnan zet een goede Bond neer, maar voor de rest...

Ik ben het helemaal eens met M Balje's 8 'gouden regels' eens en zou er zelf deze aan toevoegen:

9. Het uiterlijk van Bond: man, blank, zwarte haren, etc.
10. De gadgets hoeven niet realistisch te zijn, maar wel uitvoerbaar (geen onzichtbare auto's dus)
11. De stunts moeten ook worden uitgevoerd en geen computeranimaties die in werkelijkheid onmogelijk zijn (a la Matrix)
12. James Bond rookt!

mark t
19-12-2002, 18:46
Smaken verschillen natuurlijkInderdaad, want:

[B]Velen vinden zelfs Pierce Brosnan een betere bond als Roger Moore...Hoezo zelfs? Ervan uitgaande dat Bond een gevaarlijk man is, scoort Moore in mijn ogen het laagst van allemaal. Volgens dat criterium scoort Brosnan overigens weer hoog. Maar dat zegt niets over de kwaliteit van de films. Ik heb hem een tijdje geleden al in België gezien en met het verstrijken van de tijd vind ik hem steeds slechter.
Het is inderdaad weer eens tijd dat er wat meer aandacht aan een geloofwaardig verhaal wordt besteed. Deze 'bezinning' is overigens al eens eerder aan de orde geweest. Kijk maar eens naar de documentaire op de SE van de love-it-or-hate-it Bond-film On her majesty's secret service. Hier is ook bewust gekozen voor inhoud i.p.v. vorm. Dit lijkt een stap terug t.o.v. z'n voorganger You only live twice, maar het verhaal is er een stuk beter op geworden.

Lex v/d Moolen
19-12-2002, 19:12
Het is inderdaad weer eens tijd dat er wat meer aandacht aan een geloofwaardig verhaal wordt besteed. Deze 'bezinning' is overigens al eens eerder aan de orde geweest. Kijk maar eens naar de documentaire op de SE van de love-it-or-hate-it Bond-film On her majesty's secret service. Hier is ook bewust gekozen voor inhoud i.p.v. vorm. Dit lijkt een stap terug t.o.v. z'n voorganger You only live twice, maar het verhaal is er een stuk beter op geworden. Ook na de onrealistische Moonraker, heeft men een stap terug gedaan met For your eyes only. En met succes, in mijn ogen een Bondfilm die in de top-5 thuishoort.

Winand
21-12-2002, 16:53
Ik heb gisteren Die Another Day gezien. Er wordt behoorlijk wat afgeweken van de standaardformule die de James Bond films zo geniaal maakt. Toch moet ik zeggen dat ik over het eerste uur erg tevreden was. Daarna krijgen we te maken met een overkill aan actie en worden karakters en verhaal niet echt goed uitgediept. Het meest opmerkelijk is dat ze in de film hebben gekozen voor een onzichtbare auto. Dat gaat natuurlijk te ver en hadden de makers best mogen beseffen. Niettemin is het laatste uur prachtig gemaakt, maar de film wordt zo ongeloofwaardig. Dat vind ik jammer. Een leuk punt is misschien dat we James Bond voor de eerste keer in 40 jaar een werkelijk orgasme zien krijgen. Over Hale Berry ben ik wel tevreden. De camera's lijken wel alleen meer aandacht voor haar borsten te hebben dan de rest, maar ja dat is natuurlijk geen ramp als man zijnde. De titelsong van madonna is belabberd.
Ach ja al bij al heb ik me kostelijk vermaakt met deze film. En krijgt ie ondanks behoorlijk wat minpuntjes toch een 7,5 van mij.

Kasper P.
21-12-2002, 22:39
Naar mijn weten zijn er al vrouwelijke bonds geweest....
Jane bond --> Rated XXX :D

errug grappige films.... ik ben een vrij grote bond-verzamelaar met een grote colletie maar kan deze films niet maar ik heb wel het stripboek: "Jane Bond - Geheime agente" wat uit de jaren 60tig komt das ook leuk :)

Kasper P.
21-12-2002, 22:47
Ik als die-hard bond fan mis nog een film in deze lijst namelijk de geweldige zwart-wit bond film Casino Royale uit 1954 (ander dan de comedy uit 1967!) jammer....... ( k heb ze natuurlijk zelf maar alleen op uk-import vhsje)

Acinony
22-12-2002, 09:49
ik ben een vrij grote bond-verzamelaar met een grote colletie maar kan deze films
'k had vroeger op school een vriendje die een verzameling pornobanden had, ik had toen zo'n 300 normale films..
Samen waren we de videotheek van de school :D

Maar hij kwam dus aanzetten met een sex-james bond, vandaar..

Xin
24-12-2002, 10:00
Pierce Brosnan Talks James Bond 21 & 22
Monday, December 23, 2002 8:41 CST

Pierce Brosnan tells columnists Marilyn Beck and Stacy Jenel Smith that he will soon be sitting down with studio brass and his "007" producers to determine when he will be suiting up as the master spy again.
"It'll be at least 18 months" for the next film, he says. "Last time we had a three-year gap between installments, and that was good. I believe in leaving the audience wanting and waiting for more."
Brosnan says he could see possibly starring in two more James Bond pics, but no more. After that, "It would be time to hang it up," he says. "You simply get too old for a role. You give it your best, then it's time to move on. You reach a point when you have to step off the stage. If you don't have 150 percent physical commitment to a scene, if you're bored or scared, or simply aren't up to the work, you're going to get hurt."
The columnists add that his productions company has several other projects in the works. One of them is Laws of Attraction, in which he'll play a divorce attorney. That film could roll by the end of the year.

http://www.comingsoon.net/cgi-bin/archive/fullnews.cgi?newsid1040654494,92997,

mradem
24-12-2002, 16:02
People come and people go. Zo is het maar net. Soms weleens jammer want ik had liever gezien dat Moore bijv nog steeds de films maakt maar ja. Ben wel benieuwd wie de volgende nu weer wordt. Bij deze geef ik mezelf op om de nieuwe JB te worden :D .

Matt D
27-12-2002, 01:08
hierbij wil ik al alle nederlanders die nog moeten gaan kijken naar die another die waarschuwen dat ze best totaal geen verwachtingen hebben. Samen met tomorrow never dies is die another day zowat de slechtste Bond film ooit

ridicule plot, matige actie, matige vilain, matige Bond girl en een onzichtbare auto (wil men aub de eikel die dit verzonnen heeft in de toekomst zo ver mogelijk van een filmset houden ), need i see more? een dieptepunt

Lex v/d Moolen
29-12-2002, 13:24
Voor alle JB fans die binnenkort nog in Londen zijn :

Een tentoonstelling over JB in het Science Museum
http://www.sciencemuseum.org.uk/exhibitions/bond/home.asp

Acinony
30-12-2002, 20:08
Voor alle JB fans die binnenkort nog in Londen zijn :

Een tentoonstelling over JB in het Science Museum
http://www.sciencemuseum.org.uk/exhibitions/bond/home.asp
Eens ff kijken of ik een paar daagjes vrij kan nemen om daar naar toe te gaan... lijkt me wel wat.

Maar ik ga eerst eens een mooi klokkie aanschaffen !!!
http://www.swatch.com/fs_index.php?haupt=specials&unter=jamesbond
20 prachtige klokjes, voor elke bond één..... hmmm... nu alleen het moeilijkste gedeelte - welke ?? :D

Kasper P.
30-12-2002, 20:39
Voor alle JB fans die binnenkort nog in Londen zijn :

Een tentoonstelling over JB in het Science Museum
http://www.sciencemuseum.org.uk/exhibitions/bond/home.asp Ben ik vorige week nog geweest :) :D Is wel leuk maar ik had meer verwacht.... en heel veel materiaal uit DAD op de bovenste verdieping voor de rest veel computerdingen, wat modellen, tekeningen en M's kantoor nagebouwd. Op de bovenste verdieping: hovercrafs, vliegtuigmodellen, auto's (DB5!) een een shop best leuk voor het geld!

Lex v/d Moolen
30-12-2002, 23:30
Ben ik vorige week nog geweest :) :D Is wel leuk maar ik had meer verwacht.... en heel veel materiaal uit DAD op de bovenste verdieping voor de rest veel computerdingen, wat modellen, tekeningen en M's kantoor nagebouwd. Op de bovenste verdieping: hovercrafs, vliegtuigmodellen, auto's (DB5!) een een shop best leuk voor het geld! Lijkt me toch ook wel leuk. Volgend jaar hebben ze als het goed is ook een LOTR tentoonstelling. Daar moet ik heen :D

Jelger
30-12-2002, 23:31
Lijkt me toch ook wel leuk. Volgend jaar hebben ze als het goed is ook een LOTR tentoonstelling. Daar moet ik heen :D

In Londen? Laat ze maar naar het museon komen hoor, of naar De Jansheeren:D

Lex v/d Moolen
30-12-2002, 23:33
In Londen? Laat ze maar naar het museon komen hoor, of naar De Jansheeren:D Denk niet dat ze daar aan gedacht hebben :)

Jelger
30-12-2002, 23:34
Denk niet dat ze daar aan gedacht hebben :)

Dan missen ze mijn entreegeld:o

Niels Simons
30-12-2002, 23:35
is er hier iemand die de complete collectie zou willen overnemen?
liefst iemand in de buurt van tilburg,dan hoeven er geen verzendkosten op de prijs te komen.

mocht er iemand serieus interesse hebben dan kan je me een pm sturen. t gaat dus om de box met de 19 delen.tomorrow never dies zit er zowel als regio 2 EN regio 1 bij,t zijn dus 20 dvds!

groeten,niels

Acinony
31-12-2002, 06:33
Ben ik vorige week nog geweest :) :D Is wel leuk maar ik had meer verwacht.... en heel veel materiaal uit DAD op de bovenste verdieping voor de rest veel computerdingen, wat modellen, tekeningen en M's kantoor nagebouwd. Op de bovenste verdieping: hovercrafs, vliegtuigmodellen, auto's (DB5!) een een shop best leuk voor het geld!
Kan je er ook veel kopen ??
( hebbedingetjes ? )

M Balje
31-12-2002, 12:01
Vrijdag 03 Januari 2003 op Sbs6:

20.30-22.30/22.55-23.15 The spy who loved me
23.15-23.45 The Making off Die Another Day

Woensdag 08 Januari Jamesbond Night op V8:

20.05-20.30 The Making off Die Another Day
20.30-22.55 On Her Majesty's Secret Service
22.55-23.20 Happy Anniversary Mr Bond

In de veronica gids van 4 tm 10 Januari vind je 6 pagina''s over Bond.
In De Mikro gids (4-10)staat ook een stukje over Die Another Day.
Er staat een Interview met Halle Barey in de Varagids (4-10).
In De Tv krant van 28/12 tm 03/01 gaayt over 40 jaar bond met Sean Connery op de Cover en in die van 04/1 tm 10/1 vind je een Resensie over Die Another Day.
Hou ook Breakout nummer 2 in de gaten.

Acinony
31-12-2002, 17:40
Vrijdag 03 Januari 2003

20.30-22.30/22.55-23.15 The spy who loved me
23.15-23.45 The Making off Die Another Day

Woensdag 08 Januari Jamesbond Night:

20.05-20.30 The Making off Die Another Day
20.30-22.55 On Her Majesty's Secret Service
22.55-23.20 Happy Anniversary Mr Bond

Op Yorin neem ik aan ??!! :D

M Balje
31-12-2002, 18:58
Op Yorin neem ik aan ??!! :D

Dat eerste op Sbs6 en dat tweede op V8.

Nog 4u3min tegaan en het is 2003 !!

Kasper P.
01-01-2003, 22:07
Kan je er ook veel kopen ??
( hebbedingetjes ? ) Valt mee het meeste heb ik toch al op internet gezien of in de winkels maar toch een paar leuke dingetjes gekocht ..... vooral de modellen en zo zijn best leuk om te bekijken ... maar de rest van het museum is ook heel interessant staan vliegtuigen en ruimtevaartuigen en nog van alles zeker het bezoeken waard als je in london bent en heel gemakkelijk met de metro bereikbaar!

M Balje
03-01-2003, 10:54
Dad heeft nu al $ 310 Miljoen Dollar wereldweid opgebracht .
Waarvan $ 150 Miljoen in Engeland.

http://forums.commanderbond.net/showthread.php?s=&threadid=7579

M Balje
03-01-2003, 22:58
ff terug komend op die Making off aanstaande Woensdag op V8.
Is NIET DE ZELFDE als The making off die vanavond op Sbs6 werdt uitgezonden..
Het is een Making off van het ijs paleis en begint al rond 20.00 ipv 20.05 meer informatie op V8 tekst pagina 247.

Kasper P.
04-01-2003, 16:23
Poeh eindelijk is de verleiding te groot geworden ik ben begonnen om alle bond-video's te vervangen door de dvd's vandaag Dr. No aangeschaft :)

Lex v/d Moolen
04-01-2003, 16:24
Poeh eindelijk is de verleiding te groot geworden ik ben begonnen om alle bond-video's te vervangen door de dvd's vandaag Dr. No aangeschaft :) Waarom niet gelijk de box? Is wel een flinke bom geld, maar scheelt een hoop zoekwerk, met name Living Daylights.;)

mark t
04-01-2003, 16:36
Waarom niet gelijk de box? Is wel een flinke bom geld, maar scheelt een hoop zoekwerk, met name Living Daylights.;) Bij de box koop je ook de zwakkere afleveringen. Als je de krenten uit de pap koopt, ben je goedkoper uit. Hou je dus meer geld over voor andere dvd's.;)
Deze redenering geldt natuurlijk niet voor de fanatiekelingen die alle delen willen hebben.:)
En Living Daylights zal alsnog op dvd verkrijgbaar zijn zodra ze Sam Neil uit de bijbehorende documentaire verwijderd hebben.

Lex v/d Moolen
04-01-2003, 16:44
Deze redenering geldt natuurlijk niet voor de fanatiekelingen die alle delen willen hebben.:)
En dat wou Kasper volgens mij want hij had het over alle films :)

En Living Daylights zal alsnog op dvd verkrijgbaar zijn zodra ze Sam Neil uit de bijbehorende documentaire verwijderd hebben. Is het juist dan niet leuker om er eentje MET Sam Neill te hebben?:D

Mike Derksen
05-01-2003, 20:09
Wie of wat is Sam Neill?

Kasper P.
05-01-2003, 20:54
Wie of wat is Sam Neill? Een acteur die auditie heeft gedaan voor de rol van Bond in the living daylights. Maar op de dvd was zijn auditie gezet zonder zijn toestemming en daarom zijn al die dvd's uit de handelgenomen.... wat een zielige vent zeg!

Kasper P.
05-01-2003, 20:56
Waarom niet gelijk de box? Is wel een flinke bom geld, maar scheelt een hoop zoekwerk, met name Living Daylights.;) Ik weet t maar ik heb niet veel geld en als ik het krijg geef ik het gelijk op dus sparen voor de box kan ik niet echt :( ja ik ben vrij wazig!

mark t
05-01-2003, 21:06
Wie of wat is Sam Neill? Toch een redelijke bekende acteur. Zie: http://us.imdb.com/Name?Neill,+Sam

Matt D
06-01-2003, 13:51
aha dus daarom was the livind daylights moeilijk te krijgen :-)

ik heb onlangs nog die extra's bekeken en ik vond sam neil nt echt slecht tijdens die auditie maar hem als Bond zo wat raars geworden zijn denk ik

Henk S
06-01-2003, 14:12
Yo,

ligt het aan mij of is iedereen gemakshalve Casino Royale (met David Niven, Woody Allen en Peter Sellers) vergeten? OK, net als Never Say Never Again (remake van Thunderball) geen Broccoli/Salzman film, maar toch wel leuk.

Verder vind ik het wel sneu voor al die dapperen die net als ik de volle mep voor de losse delen betaald hebben, dat alle films nu ineens in een grote koektrommel voor half geld over de toonbank gaan, hoewel het natuurlijk wel een leuke koektrommel is.....

mradem
06-01-2003, 17:10
Ja het zat eraan te komen dat die bond films eens afgeprijsd zouden worden. Die dingen zijn haast never in waarde gedaalt want ze werden toch wel gekocht. Ik heb zelf ook alle losse dvd's en ben er zeer tevreden mee. Heb ook geen interesse in die koektrommel. Vind het zo erg cool staan naast elkaar met die 007 teken. NSNA staat er ook schitterend naast in dezelfde opzet (print) als de rest. Dit dankzij een forumlid die een redesign voor me heeft gemaakt. Dus mijn koektrommel had nu al volgezeten dan :D .

M Balje
08-01-2003, 11:56
Wereld weid van nummer 104 naar nummer 87 met $337.8 miljoen.
Binnenkort,Goodbye Tomorrow never dies met $346.6 miljoen op nummer 81 en Twine op nummer 71 met $354.8 Miljoen,Goldeneye op nummer 72 met $353.4.

http://www.boxofficemojo.com/alltime/world/

Bijgewerkt tot 05 Januari 2003.

M Balje
09-01-2003, 23:57
Ik ben net geweest en niet zoals ik gezegd had in Thusinki (Amsterdam) om 21.30 maar in City om 21.10.
De film duurde 2u en 09 min zonder aftiteling van af het 20centurylogo.

Ik ga niet overdreven mijn mening geven,maar voor dit krijgen ze wel een aplausje.

Beste begin (Voor de main titel)
Mooiste main titel grafics.
Rosamond Pike acteerde voor haar eerste echte film op 23 jarige leeftijd echt goed,Denise Richards is hier niks bij.
Verbetering van het midden verhaal. (Twine was daar lang dradig)
Ijs palijs (Oa: Peter Lamont heeft het echt mooi gemaakt)
Goed script

- puntjes

Madonna al spelende
Bepaalde gedeeltis met de ontzichtbare auto
Dat ding waar mee Bond aan de ijs schotsen hing leek wel een minijatuur (dat is natuurlijk ook zo,maar eigelijk mag je dat niet zien. En daarna ging hij ook nog op de klep Surfen.
Af en toe een Spygame gehalte.
Minder Humor van Bond.

Desmond Llewelyn en Peter R Hunt zijn alle bij overleden en geen nagedachten nis aan hun.

Maar over het algemeen is het een Top film (y) (y)

Score: ****

M Balje
10-01-2003, 11:17
In Breakout nummer 3 vind je naast een resensie over Dad ook een mini formaat van The Taiser poster nummer 4 van Halle Barey als Jinx zonder Datum.

http://www.jamesbond.com/bond20/media/features/11/jinx_thumb.jpg

GalO
10-01-2003, 11:32
ik heb de film dus al 2 keer gezien nu en ik zeg echt dat deze nog beter is als Goldeneye!

Matt D
10-01-2003, 12:47
Ik ben net geweest en niet zoals ik gezegd had in Thusinki (Amsterdam) om 21.30 maar in City om 21.10.
De film duurde 2u en 09 min zonder aftiteling van af het 20centurylogo.

Ik ga niet overdreven mijn mening geven,maar voor dit krijgen ze wel een aplausje.

Beste begin (Voor de main titel)
Mooiste main titel grafics.
Rosamond Pike acteerde voor haar eerste echte film op 23 jarige leeftijd echt goed,Denise Richards is hier niks bij.
Verbetering van het midden verhaal. (Twine was daar lang dradig)
Ijs palijs (Oa: Peter Lamont heeft het echt mooi gemaakt)
Goed script

- puntjes

Madonna al spelende
Bepaalde gedeeltis met de ontzichtbare auto
Dat ding waar mee Bond aan de ijs schotsen hing leek wel een minijatuur (dat is natuurlijk ook zo,maar eigelijk mag je dat niet zien. En daarna ging hij ook nog op de klep Surfen.
Af en toe een Spygame gehalte.
Minder Humor van Bond.

Desmond Llewelyn en Peter R Hunt zijn alle bij overleden en geen nagedachten nis aan hun.

Maar over het algemeen is het een Top film (y) (y)

Score: ****

k ben het nt met het je eens voor een groot deel, k vind het eerlijk gezegd een redelijke ***film zelf :)

de slechtste Bond film samen met Tomorrow never dies
ik vraag me af wat je zo goed vindt aan het script

mradem
10-01-2003, 13:59
ik heb de film dus al 2 keer gezien nu en ik zeg echt dat deze nog beter is als Goldeneye!

Ik vind hem zelf ook leuk maar Goldeneye vond ik erg goed en samen met goldfinger en from russia with love the beste.

mark t
10-01-2003, 16:16
Ik ben het nt met het je eens voor een groot deel, k vind het eerlijk gezegd een redelijke ***film zelf :)

de slechtste Bond film samen met Tomorrow never dies
ik vraag me af wat je zo goed vindt aan het script Ik op mijn beurt ben het met jou eens.:) Het script is bij vlagen erg ongeloofwaardig (en mag op dit punt wedijveren met Moonraker en Tomorrow Never Dies om een laatste plaats). Samen met de overdreven hang naar actie (en de daarmee gepaard gaande slechte SFX) heeft dit de weegschaal voor mij een flink stuk naar de verkeerde kant doen doorslaan.
Daar wil ik nog bij aanvullen dat het overtreffen van de acteerprestaties van Denise Richards niet zo'n bijzonder grote prestatie is.:D

Niels
10-01-2003, 18:33
Ik had geen zin om eerst alles over te lezen dus alle overeenkomsten met eerder geschreven berichten berusten op louter toeval :)

Op volgorde van voorkeur.

Favoriete Bond Films
"Goldfinger", "From Russia with Love", "Dr. No", "On Her Majesty's Secret Service" & "You Only Live Twice"

Minst Favoriete Bond Films
"Moonraker", "Diamond are Forever", "Thunderball", "A View to a Kill" & "For Your Eyes Only"

Bond
Connery, Brosnan, Dalton, Moore en dan Lazenby

Bond Girls
Diana Rigg, Honor Blackman, Carole Bouqet, Barbara Bach en dan Daniela Bianchi

Henchmen
Robert Shaw, Harold Sakata, Lotte Lenya, Richard Kiel & Rick Yune

Masterminds
Gert Fröbe, Donald Pleasence, Christopher Lee, Christoper Walken & Klaus Maria Brandauer

Titelmuziek
'The James Bond Theme' door Monty Norman ("Dr. No"), 'Main Theme On Her Majesty's Secret Service' door John Barry, 'Goldfinger' gezongen door Shirley Bassey, 'Live and Let Die' door Paul McCartney & the Wings en 'You Only Live Twice' gezongen door Nancy Sinatra

Bondkandidaten
Hugh Jackman ("The X Men") of Clive Owen ("The Bourne Identity")

Die Another Day
Ben het eens met de mening van de meerderheid. "Die Another Day" is een mindere Bond film. Na een veelbelovend begin zakt de film in elkaar tijdens de ontmoeting met Q, wanneer hij de onzichtbare auto introduceert. Vanaf dat moment lijkt het alsof we naar een andere film kijken. Slechte CGI in combinatie met jatwerk van eerdere Bond films ("Diamonds are Forever" bijvoorbeeld) en films als "The Matrix". Oscar winnares Halle Berry weet niet echt te overtuigen en Rosamund Pike is opgezadeld met een karakter die totaal geen motieven heeft. Moneypenny, die sinds "GoldenEye" weer interessant werd, wordt in "Die Another Day" weer als tutje gedegradeerd. Waarom The Clash's 'London Calling' de revu passeert is mij ook een raadsel. Zo kan ik nog wel even doorgaan (finale, titelsong, montage, gadgets).

Niet alles is slecht. Brosnan is weer fantastisch. De wending aan het eind van de openings scene (die verder standaard is met uitzondering van de aanwezigheid van Kenneth Tsjang o.a. bekend van John Woo's "The Killer"), de scenes met M (vooral in de verlaten metro), de scene waar Bond het Hong Kong hotel binnen loopt, de scenes met Emilio Echevarría ("Amores Perros") en natuurlijk het nu al legendarische scherm gevecht tussen Bond en Graves zijn heerlijk om naar te kijken. En ook de virtual reality scene is leuk (al voegt het weinig aan de film toe).

Je moet de makers toegeven dat ze een film hebben afgeleverd waar het tempo hoog ligt en de gemiddelde kijker zich amper zal vervelen. Het is alleen jammer dat ze na de veelbelovende opening niet een film konden afleveren die de belofte kon waarmaken om eindelijk weer een ouderwets goeie Bond te worden.

M Balje
11-01-2003, 00:29
Bondkandidaten
Hugh Jackman ("The X Men") of Clive Owen ("The Bourne Identity")

Die Another Day
Ben het eens met de mening van de meerderheid. "Die Another Day" is een mindere Bond film. Na een veelbelovend begin zakt de film in elkaar tijdens de ontmoeting met Q, wanneer hij de onzichtbare auto introduceert. Vanaf dat moment lijkt het alsof we naar een andere film kijken. Slechte CGI in combinatie met jatwerk van eerdere Bond films ("Diamonds are Forever" bijvoorbeeld) en films als "The Matrix". Oscar winnares Halle Berry weet niet echt te overtuigen en Rosamund Pike is opgezadeld met een karakter die totaal geen motieven heeft. Moneypenny, die sinds "GoldenEye" weer interessant werd, wordt in "Die Another Day" weer als tutje gedegradeerd. Waarom The Clash's 'London Calling' de revu passeert is mij ook een raadsel. Zo kan ik nog wel even doorgaan (finale, titelsong, montage, gadgets).

Niet alles is slecht. Brosnan is weer fantastisch. De wending aan het eind van de openings scene (die verder standaard is met uitzondering van de aanwezigheid van Kenneth Tsjang o.a. bekend van John Woo's "The Killer"), de scenes met M (vooral in de verlaten metro), de scene waar Bond het Hong Kong hotel binnen loopt, de scenes met Emilio Echevarría ("Amores Perros") en natuurlijk het nu al legendarische scherm gevecht tussen Bond en Graves zijn heerlijk om naar te kijken. En ook de virtual reality scene is leuk (al voegt het weinig aan de film toe).

Je moet de makers toegeven dat ze een film hebben afgeleverd waar het tempo hoog ligt en de gemiddelde kijker zich amper zal vervelen. Het is alleen jammer dat ze na de veelbelovende opening niet een film konden afleveren die de belofte kon waarmaken om eindelijk weer een ouderwets goeie Bond te worden.

In deze Bond film zitten flink verwijzingen naar de oude films.
Zo dat van Daf en Dr No ook.
Het Ice paleis verwijst zelfs naar The Spy Who loved me.
Maar dan moet je zowat bepaalde dingen uit de oude films wel herkennen.
De Schoen en verborgen camera uit FRWL,de boot uit Twine,etc..
Dat er dingen uit de Matrix zijn gejat ben ik niet met je eens.
Had Spiderman dan goede CGI ?

Ik geef toe dat ik zelfs Llewelyn miste. :(

Er zaten zelfs acteurs en Actrises tussen die ik niet eerder had gezien in een film.
zoals Kenneth Tsjang en Emilio Echevarría.
Als Fan weet je waar je voor gaat en dan ben je niet snel teleurgesteld.

De rol van Halle en Madonna waren inderdaad over de top gepraat.
De rol van Madonna stelde helemaal niets voor,maar wel leuk voor de lol.

Clive Owen staat ook op mijn lijst je om Pierce op te volgen in Bond 23 (2010).

Niels
11-01-2003, 18:19
Ik vind het idee om zo nu en dan terug te verwijzen naar oudere Bond films op zich niet zo slecht. Dit is al eerder gebeurd in o.a. 'On Her Majesty's Secret Service', 'For Your Eyes Only', 'Licence to Kill' & 'GoldenEye'. Dit zorgt voor een beetje continuiteit in de serie. Maar je kunt ook te ver gaan. Ik bedoel, Die Another Day is nu een post modern Bond geworden. Een film die beseft dat het een film is. Wanneer Q zegt dat dit alweer Bond's 20ste nieuwe horloge is, dan denk ik; "alsof Bond verder nooit missie's moet uitvoeren." Kleine hints zijn leuk. Wanneer Bond in Cuba het boek "Birds of the West Indies" oppakt dan is het nog subtiel. Ook is het niet zo vergezocht dat Graves met een parachute, met de Britse vlag erop, uit een vliegtuig springt, dus dat kan ook nog wel. De terugkeer van de Aston Martin, incl. schietstoel is ook prima. Maar om nou hele scenes over te doen, vind ik niet alleen onnodig, maar ook storend. Het is alsof je naar een gerecyclede Bond film zit te kijken. De Icarus sateliet is gewoon gejat van "Diamonds are Forever" samen met het gedaanteverwisselings subplot en het climax (inplaats van booreiland een jumbojet). Ben het niet eens dat het ijspaleis een verwijzing is naar "The Spy Who Loved Me". Het is gewoon weer een opvallend gebouw van de slechterik. Zoals Blofeld in "You Only Live Twice" de wereld probeert over te nemen vanuit een holle vulkaan of Drax in "Moonraker" vanuit zijn basis achter een waterval in de amazone.

"Spider-Man" had inderdaad geen goeie CGI en geloof me dat dat ook één van de redenen is dat ik ook niet zo erg enthousiast ben over die film. Maar het is niet alleen de gebrekkige CGI die "Die Another Day" schade aan doet. Het is ook de volkomen belachelijke scene. Bond is niet zoals Spider-Man een superheld. Ik ben een groot voorstander dat Bond zoveel mogelijk realistisch moet blijven, met hier en daar eventuele buigingen. Maar met die scene gingen de makers 180 graden de verkeerde kant uit.

Met invloeden van "The Matrix" doel ik o.a. op de hippe montage stijl en tegen de zwaartekracht vechtende scenes zoals Bond's ontsnapping van Icarus en het eind gevecht tussen Berry en Pike.

Ik mis Llewelyn ook vreselijk. Ben ook niet blij met John Cleese. Niet dat hij niet goed zijn best doet, maar omdat er nu de druk is om van Q een komisch karakter te maken. Ik vond altijd dat Q 'gewoon' moet doen. De humor komt namelijk van de wisselspeling tussen Bond en Q nadat James commentaar geeft op de gadgets. Nu wordt het karakter simpelweg belachelijk gemaakt (net als Moneypenny).

Omdat er zoveel verschillende soorten Bond films zijn gemaakt (Van het Hitchcock-esque "From Russia With Love" tot het Star Wars achtige "Moonraker") weet je als fan niet altijd wat je kunt verwachten. Ook al heeft Moore 7 films gemaakt, is dat voor mij niet automatisch een reden om deze films goed te vinden omdat ze Bond films zijn (integendeel). De beste fans zijn juist fans die kritisch zijn, omdat ze weten welke potentie een Bond film heeft in de juiste handen.

Clive Owen is een interessante keus voor Bond en ik zou het zeker niet erg vinden als hij de rol krijgt. Hij heeft er namelijk al auditie voor gedaan in 1994. Maar mijn persoonlijke favoriet is Hugh Jackman. Een acteur waar Hollywood nog niet een plaats voor heeft kunnen vinden buiten de X Men films. Hij heeft gezegd dat hij zeker de rol zou accepteren als het hem werd aangeboden en hij heeft het uiterlijk en charisma om een goeie Bond te zijn. Hij is ook nog maar 34 dus hij is zeker een goeie kandidaat voor de toekomst. Hoewel ik Owen geweldig vind (vooral in zijn BMW films) is hij waarschijnlijk wat minder publieksvriendelijk en heeft niet echt het stereotype Bond uiterlijk. Een andere kandidaat die ik voorlopig in de gaten hou is Jack Davenport die o.a. bekend is uit The Talented Mr. Ripley. Maar hij is voorlopig nog zeker te jong om de rol over te nemen. Op een gegeven moment was Toby Stephens ook een potentiele kandidaat voor de rol, maar ik moet zeker toegeven dat hij als Bond niet goed gecast zou zijn. Zelfs over een jaar of vijf.

mark t
11-01-2003, 21:49
In deze Bond film zitten flink verwijzingen naar de oude films.
Zo dat van Daf en Dr No ook. ... Maar dan moet je zowat bepaalde dingen uit de oude films wel herkennen.
Subtiele verwijzingen zijn nog wel grappig (de schoen, de koffer, de nep-krokodil, het James Bond-boek), maar verhaal-elementen die terugkomen uit vorige Bond-films doen echt afbreuk aan de originaliteit van het script. Icarus was me een beetje te veel Goldeneye, de 'renegade'-Bond was me een beetje te veel License to Kill, het aanmeten van een compleet nieuw uiterlijk was me een beetje te veel Diamonds are forever, et cetera. Het zal best als homage bedoeld zijn, maar het haalt het niveau van de film naar beneden. Het leek te veel op een compilatie-album: je hebt het allemaal al eens eerder gezien, dus het is niet meer bijster verrassend en nogal risicoloos.

M Balje
12-01-2003, 10:56
Ik vind dat Lee Tamahori er nog een moet maken samen met Martin Campbell. (Goldeneye)
Alleen vervang Neal Purvis en Robert Wade door Tom Mankiewicz (Live and let die) samen met of Bruce Feirstein (Goldeneye) of Christopher Wood (The Spy who loved me) een van de twee dus.
Titel song en Cameo: Elton John (met een nummer die niet de naam van de film draagd zoals in The Spy Who loved me of Octopussy)

M Balje
12-01-2003, 11:04
Clive Owen is een interessante keus voor Bond en ik zou het zeker niet erg vinden als hij de rol krijgt. Hij heeft er namelijk al auditie voor gedaan in 1994. Maar mijn persoonlijke favoriet is Hugh Jackman. .

Er was in 1969 een man die speelde Jamesbond,genaamt George Lazenby.
Hij kwam uit Australie.
De film was geen succes en toen hebben de makers besloten alleen nog besloten Britse acteurs (Engeland,Schotland,Ierland) voor de rol van Bond tenemen.
Jackman is ook een Australier.

Niels
12-01-2003, 20:12
EON heeft nooit besloten alleen Britse acteurs te nemen. Dat is onzin. Sterker nog, ze staan zelfs open voor Amerikaanse acteurs (Burt Reynolds, James Brolin en Tom Selleck hebben allemaal een test gedaan voor de rol). Gelukkig zijn de Broccoli's van mening dat James Bond niet door een Amerikaan gespeeld moet worden. Dat sluit echter niet uit dat een Nieuw Zeelandse of Australische acteur de rol kan krijgen. Sam Neill was een acteur die bijna James Bond had gespeeld en hij komt uit Nieuw Zeeland.
Hugh Jackman is een acteur die al eerder Amerikanen heeft gespeeld ('Swordfish' & "Someone Like You') en in 'Kate and Leopold' een onmiskenbaar Engels accent had. Het feit dat hij uit Australië komt is absoluut geen obstakel voor hem en voor EON.

Je moet ook weten dat Lazenby niet ontslagen is omdat de film geen succes was. Lazenby's arrogante gedrag was de belangrijkste reden dat het bij één Bond bleef. Jackman is echter een gedisciplineerd acteur. Voor de producenten zou hij een geschenk uit de hemel zijn.

Na 'Die Another Day' wil ik Lee Tamahori absoluut niet nog een Bond film zien maken. Gelukkig kiezen de producenten er de laatste tijd voor om voor elke aflevering een nieuwe regisseur in te huren. Ook een samenwerking met een andere regisseur zie ik niet gebeuren. Regisseurs werken vrijwel altijd alleen. Martin Campbell is een regisseur die ik zeker wel terug wil zien. Mijn eerste keuze zou zijn John McTiernan ('The Thomas Crown Affair'). Andere regisseurs die ik interessant vind zijn Stephen Frears ('The Grifters'), Anthony Minghella ('The Talented Mr. Ripley'), John Boorman ('Deliverance') en Alan Parker ('Mississippi Burning') maar de kans is klein dat deze regisseurs een Bond film zouden willen maken. Misschien dat regisseurs Tony Scott ('Top Gun'), Antonia Bird ('Face'), Stephen Hopkins ('The Ghost and the Darkness'), Ian Softley ('K-PAX'), Adrian Lyne ('Jacob's Ladder'), Barbet Schroeder (' Reversal of Fortune') en/of Bruce Beresford ('Double Jeopardy') wel bereid zullen zijn.

Denk dat je Mankiewicz kan vergeten aangezien hij al sinds 1987 geen film meer heeft geschreven. Maar goed ook, want van de drie Bond films die hij heeft geschreven, ben ik er maar tevreden over één. Christopher Wood is mede verantwoordelijk voor 'Moonraker', nog steeds het absolute dieptepunt van de Bond serie. Bruce Feirstein is een waardeloze screenwriter. Vrijwel alle goeie elementen van het script van 'GoldenEye' zijn door Michael France verzonnen. Het script van 'Tomorrow Never Dies' werd herschreven door een grote groep schrijvers (o.a. Purvis en Wade die als dank de kans kregen om 'The World is Not Enough' te schrijven) en zelfs regisseur Spottiswoode heeft veel dialogen herschreven. Enkele goeie dialogen van het duo P&W voor 'The World is Not Enough' werden herschreven door Feirstein. Er is een reden dat Feirstein niks met 'DAD' te maken heeft.
Van mij mag Michael Wilson wel weer een keer scripts gaan schrijven.

Elton John vind ik zeker een goeie keus, maar na Madonna wil ik liever een zanger of zangeres zien die wat minder bekend is en daarom ook minder invloed heeft. Inplaats daarvan, laat David Arnold weer een Bond song schrijven. Mijn favoriete song sinds Brosnan de rol heeft overgenomen is K.D. Lang's 'Surrender' van 'Tomorrow Never Dies'. Je merkt ook dat Arnold veel muziekstukken uit dit nummer heeft gehaald ne verwerkt heeft in de film. Net als ik, haatte hij Madonna's contributie. Als de componist van de film ook de titelsong doet, dan krijg je een veel evenwichtiger geheel. Kijk naar John Barry's songs waar hij tijdens de film vaak naar verwijst.

Daan de G.
12-01-2003, 20:26
gister Die another day gezien , een van de betere bonds en de beste van Pierce. Vind Pierce trouwens samen met Sean Connery de beste bonds ooit zou er geen vervanger voor kunnen bedenken... ik ben overigens geen echte bond fan, vind ze wel leuk om af en toe te zien :)

M Balje
12-01-2003, 21:09
EON heeft nooit besloten alleen Britse acteurs te nemen. Dat is onzin. Sterker nog, ze staan zelfs open voor Amerikaanse acteurs (Burt Reynolds, James Brolin en Tom Selleck hebben allemaal een test gedaan voor de rol). Gelukkig zijn de Broccoli's van mening dat James Bond niet door een Amerikaan gespeeld moet worden. Dat sluit echter niet uit dat een Nieuw Zeelandse of Australische acteur de rol kan krijgen. Sam Neill was een acteur die bijna James Bond had gespeeld en hij komt uit Nieuw Zeeland.
Hugh Jackman is een acteur die al eerder Amerikanen heeft gespeeld ('Swordfish' & "Someone Like You') en in 'Kate and Leopold' een onmiskenbaar Engels accent had. Het feit dat hij uit Australië komt is absoluut geen obstakel voor hem en voor EON.

Je moet ook weten dat Lazenby niet ontslagen is omdat de film geen succes was. Lazenby's arrogante gedrag was de belangrijkste reden dat het bij één Bond bleef. Jackman is echter een gedisciplineerd acteur. Voor de producenten zou hij een geschenk uit de hemel zijn.

Na 'Die Another Day' wil ik Lee Tamahori absoluut niet nog een Bond film zien maken. Gelukkig kiezen de producenten er de laatste tijd voor om voor elke aflevering een nieuwe regisseur in te huren. Ook een samenwerking met een andere regisseur zie ik niet gebeuren. Regisseurs werken vrijwel altijd alleen. Martin Campbell is een regisseur die ik zeker wel terug wil zien. Mijn eerste keuze zou zijn John McTiernan ('The Thomas Crown Affair'). Andere regisseurs die ik interessant vind zijn Stephen Frears ('The Grifters'), Anthony Minghella ('The Talented Mr. Ripley'), John Boorman ('Deliverance') en Alan Parker ('Mississippi Burning') maar de kans is klein dat deze regisseurs een Bond film zouden willen maken. Misschien dat regisseurs Tony Scott ('Top Gun'), Antonia Bird ('Face'), Stephen Hopkins ('The Ghost and the Darkness'), Ian Softley ('K-PAX'), Adrian Lyne ('Jacob's Ladder'), Barbet Schroeder (' Reversal of Fortune') en/of Bruce Beresford ('Double Jeopardy') wel bereid zullen zijn.

Denk dat je Mankiewicz kan vergeten aangezien hij al sinds 1987 geen film meer heeft geschreven. Maar goed ook, want van de drie Bond films die hij heeft geschreven, ben ik er maar tevreden over één. Christopher Wood is mede verantwoordelijk voor 'Moonraker', nog steeds het absolute dieptepunt van de Bond serie. Bruce Feirstein is een waardeloze screenwriter. Vrijwel alle goeie elementen van het script van 'GoldenEye' zijn door Michael France verzonnen. Het script van 'Tomorrow Never Dies' werd herschreven door een grote groep schrijvers (o.a. Purvis en Wade die als dank de kans kregen om 'The World is Not Enough' te schrijven) en zelfs regisseur Spottiswoode heeft veel dialogen herschreven. Enkele goeie dialogen van het duo P&W voor 'The World is Not Enough' werden herschreven door Feirstein. Er is een reden dat Feirstein niks met 'DAD' te maken heeft.
Van mij mag Michael Wilson wel weer een keer scripts gaan schrijven.

Elton John vind ik zeker een goeie keus, maar na Madonna wil ik liever een zanger of zangeres zien die wat minder bekend is en daarom ook minder invloed heeft. Inplaats daarvan, laat David Arnold weer een Bond song schrijven. Mijn favoriete song sinds Brosnan de rol heeft overgenomen is K.D. Lang's 'Surrender' van 'Tomorrow Never Dies'. Je merkt ook dat Arnold veel muziekstukken uit dit nummer heeft gehaald ne verwerkt heeft in de film. Net als ik, haatte hij Madonna's contributie. Als de componist van de film ook de titelsong doet, dan krijg je een veel evenwichtiger geheel. Kijk naar John Barry's songs waar hij tijdens de film vaak naar verwijst.

Het begin van Die Another Day voor de Maintitel grafics lijkt inderdaad op het werk van Tony of Ridley Scott.
Maar ik weet niet of Tony dat kan,maar ik weet het niet echt, omdat ik het eigelijk al een beetje een Spygame gehalte vond hebben.
Ik dacht dat Neal en Purvis hebben niks te maken hadden met Tomorrow never dies,hoe kom je aan die info.
Mijn keuze wat de oude schrijvers betreft heeft er mee te maken dat sommige fans (waar onder ik zelf een beetje) terug willen naar wat oude styl en om het toch nog een beetje een nieuw tintje tegeven dacht ik aan Bruce Feirstein.
En Martin als regiseur.
Waarom Lee nog een keer.
Bepaalde delen van Dad waren erg goed,maar ik vind net als Halle Barey en Madsen dat ze te weinig van hun hebben laten zien in Dad of kansen hebben gehad.

De verhalen rond het ontslag van George is nooit echt duidelijk geweest.
De een zegt dat de ander dat.
Ik heb Inside OHMSS ook gezien.

Door Madonna en Guy Richtie en 11/9 is het script en de titel song ook Herschreven.
Mevrouw had nog al wat te ijsen.

David Arnold kan toch ook een nummer schrijven en dat Elton het zingt of is Elton ook als mevrouw veel ijsend.

Niels
12-01-2003, 22:09
Tony Scott was blijkbaar benaderd voor een Bond film, maar hij wou Quentin Tarantino als schrijver inhuren. Iets waar de producenten het niet mee eens waren. Ik wou dat 'Die Another Day' half zo goed was als 'Spy Game'. 'Game' was namelijk precies zoals ik een Bond film zou willen zien. Alleen kan een Bond film wel iets meer actie gebruiken en een iets ingetogener filmstijl.

Ze waren twee van de vele uncredited screenwriters van 'Tomorrow Never Dies'. Ik meen me te herinneren dit gelezen te hebben op de 'Mr. Kiss Kiss Bang Bang' site. Ook in een interview met Yarborough vertellen Neal en Purvis over 'Tomorrow Never Dies'.

Het is jammer dat Richard Maibaum dood is. Hij wist altijd in de moderne Bond films nog een vleugje van de oude stijl te behouden. Maar ik vind dat Neal en Purvis hun werk best redelijk doen. Hoewel de actiescenes van 'The World Is Not Enough' onder de maat waren (mede door acteurs regisseur Apted) vond ik dat alle personages goed uitgediept waren. Als iemand anders nou de rol van Christmas Jones had gespeeld, denk ik dat veel mensen best onder de indruk waren geweest van 'TWINE'. Toch verbaast het me dat 'Die Another Day' bijna het tegenover gestelde is van 'TWINE'. Maar ik geef Tamahori hiervan de schuld wiens idee het was om het climax van de film te wijzigen, wat nu alleen nog maar ongeloofwaardiger geworden is. Ook heeft hij de slechte CGI goedgekeurd en vond hij het nodig om meer van de sexscene te zien. Ook het idee om Bond memorabilia te laten zien was van Tamahori. Niet al te origineel aangezien dit idee ook al in On Her Majesty's Secret Service is gebruikt, alleen veel subtieler. Een goeie actieregisseur is hij ook al niet aangezien, met uitzondering van het duel tussen Bond en Graves, alle actiescenes alles behalve gedenkwaardig waren (incl. de slechte openingscene).

Als EON Elton John zou inhuren dan lijkt het mij sterk dat Elton een song gaat inzingen die iemand anders geschreven heeft nadat Madonna en Sheryl Crowe dat ook niet hadden gedaan. Ik heb ook meer vertrouwen in Elton John. Maar waarom niet een minder bekende artiest? Wat vind jij van 'Surrender'?

M Balje
13-01-2003, 00:55
Tony Scott was blijkbaar benaderd voor een Bond film, maar hij wou Quentin Tarantino als schrijver inhuren. Iets waar de producenten het niet mee eens waren. Ik wou dat 'Die Another Day' half zo goed was als 'Spy Game'. 'Game' was namelijk precies zoals ik een Bond film zou willen zien. Alleen kan een Bond film wel iets meer actie gebruiken en een iets ingetogener filmstijl.

Ze waren twee van de vele uncredited screenwriters van 'Tomorrow Never Dies'. Ik meen me te herinneren dit gelezen te hebben op de 'Mr. Kiss Kiss Bang Bang' site. Ook in een interview met Yarborough vertellen Neal en Purvis over 'Tomorrow Never Dies'.

Het is jammer dat Richard Maibaum dood is. Hij wist altijd in de moderne Bond films nog een vleugje van de oude stijl te behouden. Maar ik vind dat Neal en Purvis hun werk best redelijk doen. Hoewel de actiescenes van 'The World Is Not Enough' onder de maat waren (mede door acteurs regisseur Apted) vond ik dat alle personages goed uitgediept waren. Als iemand anders nou de rol van Christmas Jones had gespeeld, denk ik dat veel mensen best onder de indruk waren geweest van 'TWINE'. Toch verbaast het me dat 'Die Another Day' bijna het tegenover gestelde is van 'TWINE'. Maar ik geef Tamahori hiervan de schuld wiens idee het was om het climax van de film te wijzigen, wat nu alleen nog maar ongeloofwaardiger geworden is. Ook heeft hij de slechte CGI goedgekeurd en vond hij het nodig om meer van de sexscene te zien. Ook het idee om Bond memorabilia te laten zien was van Tamahori. Niet al te origineel aangezien dit idee ook al in On Her Majesty's Secret Service is gebruikt, alleen veel subtieler. Een goeie actieregisseur is hij ook al niet aangezien, met uitzondering van het duel tussen Bond en Graves, alle actiescenes alles behalve gedenkwaardig waren (incl. de slechte openingscene).

Als EON Elton John zou inhuren dan lijkt het mij sterk dat Elton een song gaat inzingen die iemand anders geschreven heeft nadat Madonna en Sheryl Crowe dat ook niet hadden gedaan. Ik heb ook meer vertrouwen in Elton John. Maar waarom niet een minder bekende artiest? Wat vind jij van 'Surrender'?

Michael Apted vond dat Bond in Twine wat tast bader en emootsjoneel moest zijn.

De openngs scene vond ik juist heel verassend en dat is juist wat ik op het werk van Tony vond lijken.

Wat de Sex Scene betreft,die Amerikanen zijken maar wat,het was bijna niks.

Surender is inderdaad een goed nummer en had eventueel ook als titelsong voor Tomorrow never dies gebruikt kunnen worden.
Het nummer van Sheryl Crow is ook mooi.

Lee heeft er mede voorgezorgd dat we Delet scene's krijgen met commentaar er bij van hem en een 2 disc dvd. (Meestal is de Uk versie het zelfde als de benelux versie kwa extra's)
De andere Extra's zijn nog niet bevestigd.

Matt D
13-01-2003, 13:03
wat tast bader en emootsjoneel



:confused: welke taal is dit? :D ;)

Niels
13-01-2003, 18:20
wat tast bader en emootsjoneel"
:confused: welke taal is dit? :D ;)
:D ach, hij zal wel te snel typen. Je wil niet weten hoe mijn MSN discussies eruit zien.

Back to the subject at hand (en evilgoblin, ja dat was Engels ;) )

Ik hou van Bond films waar James menselijker is. Het shot van Sean Connery als hij moet lachen wanneer de buikdanseres vakkundig haar buikje weet te 'schudden' uit 'From Russia With Love' brengt nog altijd een glimlach op mijn gezicht, omdat je weet dat het niet een geacteerde lach was. Bond moet menselijker zijn. Zoals Timothy Dalton zegt; "you can't identify with a superman." Bond films waar James niet menselijk is, kunnen erg leuk zijn, maar ik denk dat je meer meeleeft als je weet dat Bond het zich persoonlijk aantrekt. Daarom scoren films als 'OHMSS' altijd zo goed bij Bond fans. Daarom is het zo jammer bij 'Die Another Day' dat je na de pauze compleet Bond's motivatie vergeet.

Vind je Tony Scott zo verrassend dan? Ik ben meer van mening dat Scott de meest lelijke locatie er goed uit kan laten zien. Hij is een echte vakman en dat is alles wat je nodig hebt om een goeie Bond regisseur te zijn. Denk eerder dat je aan Tony denkt bij de openingscene omdat de locatie niet exotisch is en er realistisch uitziet. Grappig dat 'GoldenEye', 'Tomorrow Never Dies' & 'Die Another Day' allemaal beginnen op een locatie die alles behalve exotisch is. Dat is wel eens anders geweest.

Die sexscene was onnodig. Puur een egotrip van Tamahori die er weer zo nodig zijn eigen stempel op moet zetten. Zeker niet voor herhaling vatbaar. En is het zo bijzonder dat we deleted scenes te zien krijgen met commentaar? De DVD's 'Diamonds are Forever' & 'The Living Daylights' hebben ook al deleted scenes inclusief commentaar. En ik denk dat de 2 disc set mede te danken is aan het feit dat het Bond's 40th anniversary is.

mradem
13-01-2003, 21:12
Bond is gewoon cool :D .

Mja je bovenstaande post niels zit voor mij ook wel wat in. Ik kan er erg van genieten hoewel ik elke toch al flink wat gezien heb.

Niels
13-01-2003, 22:51
Bond is gewoon cool :D .

Amen! ;)

M Balje
16-01-2003, 16:34
In Korea worden de kaarten nu gratis aangeboden,want de Koreanen blijven masaal weg.
Dit komt niet door dat de film slecht zou zijn,maar door dat de Koreanen hebben begrepen dat korea neer gezet word als trouwe dienaar van Amerika.
En dat het land slecht zou zijn.

Lex v/d Moolen
16-01-2003, 16:55
In Korea worden de kaarten nu gratis aangeboden,want de Koreanen blijven masaal weg. Ach, dat zul je altijd houden met films. Het zal in de tijd van de koude oorlog niet anders geweest zijn. Sterker nog, de Amerikaanse en Engelse films werden in Rusland nooit vertoond volgens mij.

De slechte recettes in Zuid-Korea zal de film geen verlies doen opleveren.:)

Pim v. Bree
16-01-2003, 17:25
Ik, als zelfverklaard 'Bondkenner' vond 't tegenvallen.
De 1e helft was wel bijzonder, beetje vergelijkbaar met Live and Let Die, omdat er 'gebroken' werd met de standaardriedel: apart filmpje vooraf, bezoekje M, bezoekje Q en dan achter de slechterik aan.

Minpunten: 'onzichtbare auto', schei toch uit! Special effects: als die sneeuwmobiel over de rand flikkert en dan die belachelijke surfscene. Bond heeft weer van alles: laserhorloge en ga maar zo door, een hek moet ie doorknippen met een gamma-tang.

Pluspunten: het afwijken van 'de norm' in de 1e helft, het zwaardgevecht met Graves (echt heel gaaf) en het gevecht tussen de 2 auto's op het ijs.

Mijn eindoordeel: veelbelovend begin, maar daarna toch echt teveel Star Wars/Harry Potter-effectjes (compleet overbodig).

Wens: een nieuwe Bondfilm met zo weinig mogelijk gadgets en weer terug naar de roots. Verfilm wat mij betreft From Russia with love nog een keer.....

Helemaal mee eens!! Ik zat in de bioscoop, god-o-god wat had ik er zin in! Eerste stuk nog goed James Bond, maar verderop echt veels te fanta (fantasie) die onzichtbare auto etc. pff echt SLECHT, ligt gewoon aan de nieuwe regisseur. Het echte 'James Bond' was naar mijn smaak er van af :( . Ook als hij van die ijshelling afvalt, je zag gewoon hoe nep ook samen met het surfen. Ook een stukje decor vond ik simpel, je zag duidelijk dat het nepsneeuw was, en dat het decor zelf in elkaar was geknutseld. Mijn mening is leuk, maar een zware tegenvaller.

Mark O.
20-01-2003, 09:18
Ik sluit me aan op de vorige post.....wat een tegenvaller was deze james bond....en de special effects...om te huilen!!!

M Balje
20-01-2003, 12:22
Turkijen begint nu ook al raar te doen,een bioscoop daar draait hem nog,maar die wil hem ook al niet meer gaan vertonen om de zelfde reden als de Koreanen.

Terwijl Bond een Engels product is.

http://www.commanderbond.net/Public/Stories/1848-1.shtml

M Balje
20-01-2003, 12:31
Helemaal mee eens!! Ik zat in de bioscoop, god-o-god wat had ik er zin in! Eerste stuk nog goed James Bond, maar verderop echt veels te fanta (fantasie) die onzichtbare auto etc. pff echt SLECHT, ligt gewoon aan de nieuwe regisseur. Het echte 'James Bond' was naar mijn smaak er van af :( . Ook als hij van die ijshelling afvalt, je zag gewoon hoe nep ook samen met het surfen. Ook een stukje decor vond ik simpel, je zag duidelijk dat het nepsneeuw was, en dat het decor zelf in elkaar was geknutseld. Mijn mening is leuk, maar een zware tegenvaller.

Ik vond er juist te weinig gadgets in zitten.
Maar dat is voor een keer helemaal niet erg.
Dat ijshelling vallen had je gelijk in,de Camera stond te ver af zodat je jammer genoeg kon zin dat het een minijatuur was.
Dat betreft van dat neppe ijs,bijna alles is nep in de film/tv wereld ;)

Lee Tamahori mag van mij zoals ik al eerder zij terug komen samen met Martin Campbell als regiseur.
Laat Tamahori het 1ste uur doen en Martin Campbell de rest van de film.

M Balje
22-01-2003, 00:43
http://www.commanderbond.net/Public/Stories/1852-1.shtml

Ik voel me echt genaaid man.
Dit kan toch niet waar zijn. :mad:

Dit is al de tweede keer eerst vlikken ze het met die dvd box en extra dvdtje en nu dit weer. :(

Niels
22-01-2003, 13:07
Lee Tamahori mag van mij zoals ik al eerder zij terug komen samen met Martin Campbell als regiseur.
Regisseurs kunnen moeilijk samen werken. Zelf probeer ik ook regisseur te worden en van het idee dat ik een film met iemand anders moet maken zou ik nachten wakker liggen. Het is nu eenmaal een vak waar je veel tijd investeert om iedereen tevreden te houden. Als er dan nog een persoon moet zijn wiens belangen je ook nog moet bevredigen, ben je helemaal ver van huis. ;) Sommige regisseurs werken wel met zijn tweeen, maar die zijn vaak familie van elkaar.

Campbell timmert al flink aan de grond in Hollywood dus hij heeft Bond niet echt nodig. Voor Tamahori was Bond ook zeker de moeite waard aangezien hij nu al enkele projecten in zijn agenda heeft staan door Bond. Regisseurs zien Bond als opstapje naar grotere projecten. Als ze echter dat opstapje niet meer nodig hebben, dan is de kans erg klein dat ze er nog 1 willen maken.

Voor toekomstige regisseurs moet je zoeken naar regisseurs die een opstapje zoeken. John McTiernan ('The Thomas Crown Affair') zou waanzinnig zijn, maar hij heeft na 'Basic' geen opstapje nodig. Andere droomkeuzes als Stephen Frears ('The Grifters'), Anthony Minghella ('The Talented Mr. Ripley'), John Boorman ('Deliverance') en Alan Parker ('Mississippi Burning') werken liever aan een persoonlijk project dan een Bond film te maken.

Maar regisseurs als Antonia Bird ('Face'), Stephen Hopkins ('The Ghost and the Darkness'), Ian Softley ('K-PAX'), Barbet Schroeder (' Reversal of Fortune') en/of Bruce Beresford ('Double Jeopardy') kunnen zeker een opstapje gebruiken. Van deze regisseurs heb ik het idee dat Bruce Beresford een goeie kans heeft aangezien hij de door Pierce Brosnan geproduceerde Evelyn regisseerde en al sinds Oscar winnaar 'Driving Miss Daisy' al niet meer een film gemaakt heeft die zowel het publiek als de critici boeiden. Hij kan goed overweg met actie en thriller elementen (kijk naar 'Double Jeopardy') en heeft veel toppers geregisseerd. Ook is het geen Amerikaan, dus dan heb je gelijk al een streepje voor ;)

Niels
22-01-2003, 17:38
http://forums.commanderbond.net/showthread.php?s=&threadid=7710

Haha "some people"? In ieder geval leuk dat je de keuze interessant vindt.

Over de problemen die je noemt;

"He working with Morgan Freeman (Driving Miss Daisy) and Lee Tamahori too (A long game a spider).
And you now what happend with Dad."
Is dat een probleem voor jou dan? Dacht dat je DAD een goeie film vond?

"He is 65 years old in 2005"
Tsja dat is misschien wel een klein probleem. Hangt van zijn gezondheid af en of Bruce dan zin heeft een actiefilm te maken. Maar aangezien hij en Brosnan een erg goeie werkrelatie hebben en een Bond film voor hem geen stap terug zou zijn, denk ik dat hij een goeie kans maakt.

Kasper P.
22-01-2003, 20:21
Fluit fluit fluit ...... ik heb morgen DAD op dvd in Breedbeeld en DD 5.1 en zelfs extra's ....... fluit fluit fluit

Pim v. Bree
22-01-2003, 20:38
ik ken er wel meer die hem al hebben... maarrr ik nie en zou hem toch nog wel willen hebben.

M Balje
23-01-2003, 10:22
[url]
"He working with Morgan Freeman (Driving Miss Daisy) and Lee Tamahori too (A long game a spider).
And you now what happend with Dad."
Is dat een probleem voor jou dan? Dacht dat je DAD een goeie film vond?



Jawel.
Maar er zijn nog al wat mensen die klagen.
Ik heb besloten om toch Goldeneye op 1 te laten staan en 2 DAD.
Na lang na denken heb ik dat besloten.

Er waren toch wel stukjes in de film waavan ik dacht dat ze dat uitgebreider hadden moeten maken of inkorten.

Mijn top 5 zit er dus nu zo uit.

01.01. GOLDENEYE (1995)
02.--. Die Another Day (2003)
03.02. THE WORLD IS NOT ENOUGH (1999)
04.03. TOMORROW NEVER DIES (1997)
05.04. FOR YOUR EYES ONLY (1981)

Matt D
23-01-2003, 13:21
ik begin eerlijk gezegd te hopen dat er geen James Bond films meer uitkomen, de laatste 3 films waren matig (the world is not enough) tot zeer slecht (die another day, tomorrow never dies)

wat een schande in vergelijking met de fantastische films van vroeger

Jelger
23-01-2003, 13:25
ik begin eerlijk gezegd te hopen dat er geen James Bond films meer uitkomen, de laatste 3 films waren matig (the world is not enough) tot zeer slecht (die another day, tomorrow never dies)

wat een schande in vergelijking met de fantastische films van vroeger

Dat vind ik overdreven, eerstgenoemde is een aardige film. Het worden alleen steeds meer standaard actiefilms ze zijn minder onderscheidend van andere films dan vroeger:(

Rickje
23-01-2003, 16:25
ik begin eerlijk gezegd te hopen dat er geen James Bond films meer uitkomen, de laatste 3 films waren matig (the world is not enough) tot zeer slecht (die another day, tomorrow never dies)

wat een schande in vergelijking met de fantastische films van vroeger

ben er wel mee eens dat je World is not enough een slechte film vind want ik vond hem ook niet zo geweldig maar Tommorow kan er nog wel mee door... en Die another day is ook een hele goeie film

Lex v/d Moolen
23-01-2003, 17:41
ik begin eerlijk gezegd te hopen dat er geen James Bond films meer uitkomen, de laatste 3 films waren matig (the world is not enough) tot zeer slecht (die another day, tomorrow never dies)

wat een schande in vergelijking met de fantastische films van vroeger Gedeeltelijk mee eens. Goldeneye was de laatste echte goede Bond. DAD nog niet gezien, maar de andere vond ik matig, niet zeer slecht. Ik hoop toch wel altijd weer op een JB in de zoveel tijd:)

mradem
23-01-2003, 17:56
Zeker elke bond is welkom. Maar Goldeneye was zeker Pierce zijn beste en van van zeer hoog niveau. Zoals in de andere post ook te zien 1 van de best gevonden bond films.

Camille
26-01-2003, 16:58
Ik heb gisteren Die Another Day in de bios gezien.
Ik vond het wel een ruige film, het blijft Bond-actie en dat is wel leuk.;)

Mark de Jong
26-01-2003, 17:58
Ik heb afgelopen dinsdag Die Another Day gezien en die vond ik zeer goed beginnen. Maar dan tegen het einde wordt het net allemaal iets te onrealistisch... Jammer, had veel beter gekund.