PDA

Bekijk de volledige versie : Highschool films+spin-offs



Niels Simons
30-11-2002, 16:44
goedenavond mede-forummers,

ik vroeg me eens iets af.

hoeveel en wat voor high school films zijn er tegenwoordig allemaal te koop?

die ik ken en gezien heb:

10 things i hate about you
road trip
american pie 1+2
boys and girls
not another teen movie
loser
scary movie 1+2

in thriller:
still know what you did last summer 1+2
skulls 1+2

kennen jullie er nog meer,k probeer een totaal beeld te krijgen van wat onderhand een genre op zich lijkt te worden
(kheb er nog meer gezien,maar lijken allemaal op elkaar he...)

ik ben ook benieuwd naar jullie mening over dit soort films.

groeten,niels

René Groen
30-11-2002, 16:47
Save the Last Dance speelt zich ook grotendeels binnen en in de omgeving van een high school af.

Tsja, mijn mening over deze films verschillen per film.
De ene film binnen het genre is leuk / origineel terwijl een volgende weer een aftreksel is van een andere film en die gewoon niet kan boeien, op welk moment dan ook.

Het lijkt vaak alsof er amper meer tijd wordt gestoken in het goed uitdenken van een film en het maken ervan omdat het toch wel geld opbrengt bij de jongere kijkers.

Rochan
30-11-2002, 16:49
Boy's and girls
Grease
She all that
Back to School
De Porky's films, maar ik weet niet of die al op dvd uit zijn.
Legally Blond
Breakfast Club
Dangerous Mind
Dat is wat er even binnenschiet:o

mark t
30-11-2002, 17:04
in thriller:
scary movie 1+2:confused:

De moeder aller plattevloerskomedies: Porky's.

Niels Simons
30-11-2002, 17:12
in scary movie draait t tenslotte ook om high school kids he.

groeten,niels

Lex v/d Moolen
30-11-2002, 17:19
Cheaters, over een groepje leerlingen + leraar dat met valsspelen de beste school van de USA willen worden.

En Back to the future speelt zich ook voor een gedeelte af op school

mark t
30-11-2002, 17:29
in scary movie draait t tenslotte ook om high school kids he.

groeten,niels Ik vind dit soort komedies te flauw om naar te kijken, maar van wat ik ervan gehoord heb zijn de Scary Movies toch alles behalve thrillers. Vandaar m'n :confused:.;)

Pietje
30-11-2002, 17:34
Election is wel leuk. Met Reese Witherspoon en Matthew Broderick (speelt hier leraar :) i.t.t. Ferris Bueller, die trouwens ook nog niet genoemd is).

Niels Simons
30-11-2002, 17:45
election,zegt me erg weinig.

moet ie dan niet campagne voeren tegen zijn eigen zus?

heb er al veel van em gezien.

Jaap22
30-11-2002, 17:48
The Principal speelt zich ook op een highschool af. Ik vind dat wel een goeie film.

Pietje
30-11-2002, 17:53
election,zegt me erg weinig.

moet ie dan niet campagne voeren tegen zijn eigen zus?

heb er al veel van em gezien.

Nee, Reese Witherspoon voert campagne. Gewoon ff op imdb.com kijken: http://us.imdb.com/Title?0126886

Ronald Stiebolt
30-11-2002, 18:13
De meeste John Hughes films, met als onbetwist hoogtepunt The breakfast club.

Verder nog Fast times at Ridgemont High, Back to school en American Pie (1 & 2).

Indirect: Christine, Kids en Apt pupil.

Jaap22
30-11-2002, 18:16
Is de breakfast club uit op dvd of niet?

Donovan
30-11-2002, 18:18
Vergeet ook Urban Legend (en ik denk ook Urban Legends 2) niet.

Ronald Stiebolt
30-11-2002, 18:22
Is de breakfast club uit op dvd of niet?

Sinds '98 uitsluitend op regio 1....

Jaap22
30-11-2002, 18:27
Sinds '98 uitsluitend op regio 1....

ok bedankt, weet je ook nog of die uberhaupt komt op regio 2?

Ronald Stiebolt
30-11-2002, 18:31
ok bedankt, weet je ook nog of die uberhaupt komt op regio 2?

Nog nix gehoord helaas, ik wil 'm ook....

rvvnr1
30-11-2002, 18:47
Wat dacht je van de Scream serie?
Of zo'n beetje elke willekeurige horrorserie, Nightmare on Elmstreet of Friday the 13th bijvoorbeeld....

En natuurlijk:
- Buffy the Vampire Slayer (film en serie)
met spin-off: Angel
- Bring it On (= Amerikaanse titel)
- Pump up the Volume
- Sugar and Spice
- Crazy/Beautiful
- Class of 1999 (en Class of 1984??)
- Higher Learning
- S.F.W. (So Fucking What, met een jonge Reese Witherspoon)
- The Hole
- The Craft
- Virgin Suicides
- Varsity Blues
- Dawson's Creek (tv serie)
- Teaching Mrs Tingle
- Carrie 1 en 2
- Go
- Harry Potter?? :D
- enz. enz.

Donovan
30-11-2002, 19:02
The Faculty - het zal eens géén tiener-horror zijn ;)

Renny Collard
30-11-2002, 19:33
To Sir With Love (klassieker uit de zestigers)
Grease
The substitute

Philippe
30-11-2002, 21:44
Ferris Bueller's Day Off (Matthew Broderick)
Just One Of The Girls (Corey Haim)
Light It Up (Usher, Forest Whitaker) + geweldige soundtrack van Harry Greson-Williams

Niels Simons
30-11-2002, 22:10
bedenk me er net weer een,

Clueless. vind ik erg leuke film,alles met alicia silverstone wel eigenlijk:D

alleen rottige dvd uitgave,heb em ooit zien liggen voor 70 piek!

en dan is er denk ik nog een soort dubbeluitgave,maar daar hadden ze dan echt zon ****film bijgedumpt...

groeten,niels

JaapM
30-11-2002, 22:29
ken nog wel zoon highschool film Demolition High (corey haim), maar die is volgens mij niet op dvd te krijgen
is ook een beetje een b film dus dat zou de reden kunnen zijn

maar ik heb um heel wat jaar geleden gezien en toen vond ik um wel geinig

weet iemand hier misschien meer over ????

Renny Collard
01-12-2002, 00:40
ken nog wel zoon highschool film Demolition High (corey haim), maar die is volgens mij niet op dvd te krijgen
is ook een beetje een b film dus dat zou de reden kunnen zijn

maar ik heb um heel wat jaar geleden gezien en toen vond ik um wel geinig

weet iemand hier misschien meer over ????



Demolition High; regie= Jim Wynorski 1996
Zelf niet gezien maar heeft slechte recensies, vooral special effects.

Rochan
01-12-2002, 01:22
Weird Science (ik weet niet of de film al op dvd uit is)
Hackers (niet helemaal, maar speelt zich gedeeltelijk ook op school af):o

Philippe
01-12-2002, 10:16
ken nog wel zoon highschool film Demolition High (corey haim), maar die is volgens mij niet op dvd te krijgen


Vervolg hierop is Demolition U (University), ook met Corey Haim.
Film die in dezelfde lijn ligt is Toy Soldiers, waarin terroristen een internaat bezetten en enkele 'weerspannige' studenten de strijd met hen aanbinden. Heel leuke actiefilm met Louis Gossett Jr. en Sean Astin.

M Balje
01-12-2002, 11:03
Films die ik gezien heb.

American Pie
Scream: Grijs gedraaid op een oude school,zat meer te gapen dan te kijken en dat geld ook voor Dangerious Mind met Michelle Fijfer.
BTTF (voor al deel 1&2)
Harry Potter
Van Dawson's Creek (Tv serie) heb ik alleen het eerste zij zoen op Fox 8 gezien.

De rest weet ik ff niet.

Chris Howitt
01-12-2002, 12:17
Alle delen van the Substitute

Alekzz
01-12-2002, 12:44
en de beste :
187

Jazumi2000
01-12-2002, 12:48
De beste vind ik Cruel Intentions

Drive me crazy is ook een highschool filmpje

Niels Simons
01-12-2002, 13:03
Van Wilder,volgende week in de bioscoop.
de zoveelste in de rij van highschool comedy,zucht


niels

WitteGijt?
01-12-2002, 13:30
Films die ik hier nog mis zijn, Dazed & Confused (was gisternacht nog op tv) en Animal House.

Joost v.d. Ham
01-12-2002, 21:56
Final Destination en Go!

rvvnr1
01-12-2002, 22:22
Twee classics met Molly Ringwald:
- Sixteen Candles
- Pretty in Pink

Kaplan
02-12-2002, 18:34
Een van de betere high-school films vind ik nog altijd
American Graffitti van George Lucas (goeie dvd met lange documentaire)
Met Ron Howard, Richard Dreyfuss, Harrison Ford(hij was op dat moment timmerman toen hij de rol kreeg aangeboden).

Als spin-off kwam Happy Days ook weer met Ron Howard en natuurlijk the Fonz.

Lex v/d Moolen
02-12-2002, 19:03
Een van de betere high-school films vind ik nog altijd
American Graffitti van George Lucas (goeie dvd met lange documentaire)
Met Ron Howard, Richard Dreyfuss, Harrison Ford(hij was op dat moment timmerman toen hij de rol kreeg aangeboden). Je ziet alleen weinig high-school. Maar inderdaad een leuke film, klassieke auto's en muziek :) Maar de tijd gaat niet erg snel in de film, alles speelt zich af over een avond/nacht :)

Ik was vorige maand in Nieuw-Zeeland en in een dorpje daar deed de jeugd precies hetzelfde als in deze film: In grote opgevoerde auto's heel langzaam rondjes door het centrum rijden, achter elkaar. Ik moest gelijk aan deze film denken :D

Kasper P.
02-12-2002, 21:12
Vervolg hierop is Demolition U (University), ook met Corey Haim.
Film die in dezelfde lijn ligt is Dit is echt de slechtste film die ik ooit in mijn leven gezien heb! :(

Kasper P.
02-12-2002, 21:15
ken nog wel zoon highschool film Demolition High (corey haim), maar die is volgens mij niet op dvd te krijgen
is ook een beetje een b film dus dat zou de reden kunnen zijn

maar ik heb um heel wat jaar geleden gezien en toen vond ik um wel geinig

weet iemand hier misschien meer over ???? Ietsjes beter dan het vervolg Demolition University maar toch nog een heel slechte film! vreselijk in een woord (ik heb hier het vhsjes liggen als je hem wilt er is namelijk geen R2 dvd dat ik weet)

DaLexuz
02-12-2002, 21:45
Wild Things:P:P:P

DaLexuz
02-12-2002, 21:47
Oh bijna vergeten'
Higher Learning
Trouwens een echte aanrader

Richard B.
02-12-2002, 21:58
Valt misschien niet helemaal onder de definitie van 'high school film' maar Say Anything is toch wel mijn favoriet in dit genre. Een goed en geloofwaardig verhaal, uitstekend geacteerd door o.a. John Cusack. Zie http://us.imdb.com/Title?0098258

Rochan
02-12-2002, 22:57
Antitrust (niet direct op een highschool, maar in priveschool)
Slackers
Dead Poet Society
:o

Danny Woensdregt
02-12-2002, 23:06
Wat dachten jullie van "Shriek If You Know What I Did Last Friday the Thirteenth"?
Hilarische parodie op films als Scream e.d.! Toevallig zondag op Canal+ gezien. Aanradertje!

JaapM
02-12-2002, 23:07
Dit is echt de slechtste film die ik ooit in mijn leven gezien heb! :(

Dan heb jij nog heel wat films te kijken

Niels Simons
02-12-2002, 23:21
hij is nog jong hee xavier.

geef em nog wat jaren,dan heeft ie beter referentiemateriaal.

groeten,niels

ToolkiT
03-12-2002, 01:25
Wel grappig er word gevraagd om highschool films en er komen veel films langs die toch echt op de universiteit afspelen...

Kasper P.
03-12-2002, 06:50
hij is nog jong hee xavier.

geef em nog wat jaren,dan heeft ie beter referentiemateriaal.

groeten,niels Nou dat valt nog wel mee hoor ik heb genoeg films gezien (ik heb er zelf hij 300 op video en 71 op dvd) en ik ga ieder weekend naar de bios..... Maar Demolition University (in de watercentrale of zoiets en als ze gegijzeld worden door irakezen) dat is toch wel echt een super slechte film zeg!

Kasper P.
03-12-2002, 06:53
hij is nog jong hee xavier.

geef em nog wat jaren,dan heeft ie beter referentiemateriaal.

groeten,niels Nou hier is nog wat referentie van deze door jullie genoemde topfilm, ik ben niet de enige die het een Kl*te film vindt op imdb krijgt hij een 2,7 Demolition Universite - IMDB.COM- 2.7 score (http://us.imdb.com/Title?0179761)

Haay1971
03-12-2002, 12:12
Toen ik op de middelbare school zat keken we een keer bij maatschappijles naar een film die in mijn herinnering "The Wave" heette. Het ging over een Highschool klas die bij geschiedenisles het onderwerp WO2 en dan met name het opkomende nazisme in Duitsland behandelde, en niet kon begrijpen hoe het hele Duitse volk meeging in het nazisme.

De geschiedenisleraar stelt dan voor om een experiment te doen, wat The Wave heet, en wat een bepaalde gedragscode inhoudt. In eerste instantie doet alleen die klas dat, maar het wordt populair en meer en meer andere scholieren gaan meedoen zodat het volkomen uit de hand groeit. Uiteindelijk op een grote massabijeenkomst aan het eind van de film zegt de geschiedenisleraar de grote leider te onthullen en als hij het doek wegtrekt zie je oude filmbeelden van Hitler, waarop iedereen heel geschokt zich realiseert waar ze mee bezig waren.

Ik heb op IMDB gezocht, maar daar niks gevonden over deze film onder de naam The Wave. Weet iemand anders iets over deze film? Misschien de (correcte?) Amerikaanse titel?

WitteGijt?
03-12-2002, 13:41
Toen ik op de middelbare school zat keken we een keer bij maatschappijles naar een film die in mijn herinnering "The Wave" heette. Het ging over een Highschool klas die bij geschiedenisles het onderwerp WO2 en dan met name het opkomende nazisme in Duitsland behandelde, en niet kon begrijpen hoe het hele Duitse volk meeging in het nazisme.

De geschiedenisleraar stelt dan voor om een experiment te doen, wat The Wave heet, en wat een bepaalde gedragscode inhoudt. In eerste instantie doet alleen die klas dat, maar het wordt populair en meer en meer andere scholieren gaan meedoen zodat het volkomen uit de hand groeit. Uiteindelijk op een grote massabijeenkomst aan het eind van de film zegt de geschiedenisleraar de grote leider te onthullen en als hij het doek wegtrekt zie je oude filmbeelden van Hitler, waarop iedereen heel geschokt zich realiseert waar ze mee bezig waren.

Ik heb op IMDB gezocht, maar daar niks gevonden over deze film onder de naam The Wave. Weet iemand anders iets over deze film? Misschien de (correcte?) Amerikaanse titel?

Ik denk dat je deze film bedoelt http://us.imdb.com/Title?0083316

heb 'm zelf nooit gezien maar 'n leraar op de lagere school heeft er ooit over verteld. wil nog steeds wel 'n keer zien.

rvvnr1
03-12-2002, 14:40
Na de voorgaande reactie moest ik in een keer weer denken aan "Battle Royale".

Op z'n minst toch wel een hele bijzondere highschool/tienerfilm! ;)

Haay1971
03-12-2002, 17:22
Ik denk dat je deze film bedoelt http://us.imdb.com/Title?0083316

heb 'm zelf nooit gezien maar 'n leraar op de lagere school heeft er ooit over verteld. wil nog steeds wel 'n keer zien.
Ja! Dat is 'em! Aanrader inderdaad.

mark t
03-12-2002, 17:38
Na de voorgaande reactie moest ik in een keer weer denken aan "Battle Royale". Na deze reactie moest ik in een keer weer denken aan "Lord of the Flies"... ;):D

rvvnr1
03-12-2002, 17:44
Volgende week op tv:
- Romy and Michelle's Highschool Reunion
&
- Can't Hardly Wait

JaapM
03-12-2002, 19:36
Nou dat valt nog wel mee hoor ik heb genoeg films gezien (ik heb er zelf hij 300 op video en 71 op dvd) en ik ga ieder weekend naar de bios..... Maar Demolition University (in de watercentrale of zoiets en als ze gegijzeld worden door irakezen) dat is toch wel echt een super slechte film zeg!

ja klopt, die film is ook heel slecht
maar ik bedoel eigenlijk dat er nog veel slechtere films bestaan

Kasper P.
03-12-2002, 19:42
ja klopt, die film is ook heel slecht
maar ik bedoel eigenlijk dat er nog veel slechtere films bestaan Mwah mess op een na (beretta's island) heb ik er nog nooit echt een slechtere gezien........... :(

Richard B.
03-12-2002, 21:23
Ik denk dat je deze film bedoelt http://us.imdb.com/Title?0083316

heb 'm zelf nooit gezien maar 'n leraar op de lagere school heeft er ooit over verteld. wil nog steeds wel 'n keer zien.

Hij is diverse keren op tv geweest en het boek (dat ik zelf wel eens gelezen heb) is ook vrij bekend. Volgens mij is ie trouwens niet op dvd verkrijgbaar.

ToolkiT
03-12-2002, 22:16
Ik denk dat je deze film bedoelt http://us.imdb.com/Title?0083316

heb 'm zelf nooit gezien maar 'n leraar op de lagere school heeft er ooit over verteld. wil nog steeds wel 'n keer zien.

Is idd een erg goede film!

Philippe
04-12-2002, 17:18
Showdown met Billy Blanks als conciërge. Weet je gelijk wat je kan verwachten.:D

Martin van Tuijl
04-12-2002, 17:45
Teen Wolf
Can't Buy Me Love (Geweldige film van John Hughes, helaas nog niet op DVD)
Three O'Clock High (1 van de leukste films uit de door mij zo gewaardeerde jaren 80)
Footlose

Martin van Tuijl
04-12-2002, 17:49
- Class of 1999 (en Class of 1984??)
Yep, Class of 1984 (met Michael J. Fox)

Philippe
05-12-2002, 18:51
She's All That.

Christiaan Sauer
06-12-2002, 16:32
Bully valt misschien een beetje buiten de boot, maar ook die gaat over een paar gasten die op een High School Zitten. Dus die kun je er toch ook wel bij rekeken.

Rochan
07-12-2002, 08:10
Sorority Boy's. Een groep jongens die zich als meisjes verkleden, om bij een meisjesclub te komen. Flauwe film:(

Philippe
07-12-2002, 17:32
Gladiator met James Marshall en Cuba Gooding Jr. bevat ook een aantal scènes op school.

Andre van Helvoort
25-07-2005, 15:01
Cheaters, over een groepje leerlingen + leraar dat met valsspelen de beste school van de USA willen worden.

En Back to the future speelt zich ook voor een gedeelte af op school
dat is wel een heel klein gedeelte.

Philippe
25-07-2005, 15:30
Ferris Bueller's Day Off (zalig relaxte film!)
The Principal
Demolition High
Toy Soldiers (vette aanrader!)
Just One Of The Girls
Dorm Daze
The Faculty
Teaching Mrs. Tingle
American Pie
The Breakfast Club
Pump Up The Volume
Van Wilder
Urban Legends

Koploper
25-07-2005, 15:53
Scream's niet allen maar zeker 2 en Cherry Falls een high school thriller leraar word psycho

Edit Dodgeball?

Maarten van Krimpen
25-07-2005, 15:58
Waarom vergeet iedereen Animal House ook al speelt het zich dan af op een universiteit? :confused:

Tim k
25-07-2005, 16:47
Bowling for Columbine
Romy and Michele's high school reunion
Saved by the bell
Beverly Hills 90210

Hotse
25-07-2005, 18:15
Old School!