PDA

Bekijk de volledige versie : Het Grote Blade Runner Special Edition Thread



Pagina's : [1] 2 3 4

Martin van Tuijl
06-10-2001, 14:13
Ergens volgend jaar komt er een '20th anniversary' edition van Blade Runner! :) (voor de fans, ook Poltergeist krijgt een SE edition) De kans is groot dat de hele film opgelapt wordt (Blade Runner was 1 van de eerste dvd's op de markt en kreeg nooit de aandacht die het verdiende) en WEER :rolleyes: een nieuwe 'Directors Cut' krijgt. Ben benieuwd!
http://www.dvdfile.com/news/special_report/art_of_the_documentary/lauzirika_charles/5.html

Martin van Tuijl
06-10-2001, 14:52
Ik lees net dat het waarschijnlijk een dubbele dvd wordt en dat hij ook een nieuwe Dolby Digital track krijgt.. :cool:
http://www.aint-it-cool-news.com/display.cgi?id=10291

Marco
06-10-2001, 17:08
Ik lees net dat het waarschijnlijk een dubbele dvd wordt en dat hij ook een nieuwe Dolby Digital track krijgt.. :cool:
Hé das beter nieuws. Op een nieuwe DVDversie van Blade Runner zat ik al 'jaren' te wachten.

Aart van Grootheest
29-12-2001, 11:40
Hoi,

Ik was gisteren in Duitsland waar een box lag met Blade Runner SE. Ik hoop niet dat dit is waar jullie op wachten, want er zaten allen wat extra spullen in zoals: 35 mm filmpje (1 beeld), wat kaarten etc. Wat ik kon zien is de dvd niet anders.

Groet,


Aart

mark t
29-12-2001, 15:23
De SE waaraan nu gewerkt wordt is een nieuwe montage. M.a.w., het wordt een nieuwe director's cut. Het is dus zeker niet de versie die nu al in Duitsland te krijgen is.

Als je een fanatieke Blade Runner-fan bent: Lees het boek dat genoemd wordt in het artikel van dvdfile.com er maar eens op na. Er zijn diverse scènes gefilmd die niet in de film voorkwamen - of alleen in een test-versie.

(Overigens zijn ook diverse scènes helemaal niet opgenomen. De sterfscène van de tweede replicant (Mary) bijvoorbeeld. Dit verklaart enigszins de merkwaardige grote fout in de film: 6 replicanten ontsnappen, 5 gaan er dood (1 tijdens de ontsnapping -die verder niet in de film voorkomt- en 4 door toedoen van Deckard).

Ja, 't is een leuk boek...)

Marco
17-01-2002, 07:48
Digital Bits (http://www.thedigitalbits.com) plaatste een klein (onopvallend) nieuws berichtje:

A reader e-mailed us this morning to say that director Ridley Scott confirmed, during an Atlanta radio interview, that the forthcoming Blade Runner: Special Edition (due late in 2002) would likely be a 3-disc affair (thanks to Ed B. for the tip).

YESSSS :) :) :) :)

mark t
17-01-2002, 08:20
Als-ie het maar niet flikt om van de R2-versie een uitgekleede R1-versie te maken!

Pjot77
17-01-2002, 09:48
Dan moet ik weer m'n oude Bladerunner DVD aan iemand proberen slijten :mad:

Edwin vd Zwaard
17-01-2002, 09:51
fill me in... nooit van gehoord, bladerunner...
Kheb wel de film zien staan, maar die heb zo'n armzalige voorkant dat ik m niet eens aanraak :D

Maar is dus wel een leuke film ??

Alexander de Mol
17-01-2002, 10:05
Volg voor meer informatie ook het forum op www.bladezone.com en lees het meest recente interview met Ridley Scott op www.brmovie.com (http://www.brmovie.com/Articles/Empire_RS_2002_Feb.htm).
Op beide sites verwijst men het laatste nieuws van Aint-It-Cool-News (http://www.aint-it-cool-news.com/display.cgi?id=11137) overigens naar het rijk der fabelen. Helaas...

Mike M
17-01-2002, 10:08
Blade runner niet gezien?

vele malen op TV geweest ... (met Harrison Ford, Rutger Hauer, Sean Young, Edward James Olmos en Daryl Hannah)
Een echte Scifi classic

zeker kijken:D

te koop bij een gemiddelde FRS voor 16€
Of je neemt hem over van iemand die er af wil...zie boven

gr Mike

Pjot77
17-01-2002, 12:04
De film heeft gigantisch veel sfeer! Verwacht niet continu brute actie, maar als je van SF houdt, dan 'moet' je hem een keer gezien hebben!

paul knieriem
17-01-2002, 12:27
fill me in... nooit van gehoord, bladerunner...
Kheb wel de film zien staan, maar die heb zo'n armzalige voorkant dat ik m niet eens aanraak :D

Maar is dus wel een leuke film ??

Dit is een echte cultfilm,huur hem maar eens in de videotheek verwacht alleen geen topkwaliteit beeld en geluid ,vandaar dat iedereen op deze nieuwe SE wacht !

Marco
18-01-2002, 06:42
En weer een nieuwsberichtje gevonden met wat meer info.

Ridley Scott confirmed during an Atlanta radio interview yesterday that the 3-disc boxed set special edition of his early 80's sci-fi classic "Blade Runner" will hit Q4 2002. Included are several deleted scenes and extras, whilst the set "may possibly" include several versions of the film. New scenes and effects are expected to be added to the release as well.

Richard Hogaarts
18-01-2002, 09:38
Kicke,


Heb nog de oude versie liggen, maar deze zal ook wel in mijn collectie komen, dit is gewoon een klassieker die je moet hebben als je van SF houdt.

Geert Kranendonk
27-03-2002, 16:18
Op beide sites verwijst men het laatste nieuws van Aint-It-Cool-News (http://www.aint-it-cool-news.com/display.cgi?id=11137) overigens naar het rijk der fabelen. Helaas... Tja, dan lees ik toch op DVDDebate (http://www.dvddebate.com/r1news.php#Blade%20Runner) ineens weer het volgende nieuwtje:


Director Ridley Scott has announced, on a Swedish TV show, some plans for the upcoming re-release of his Sci Fi classic, Blade Runner.

The package will supposedly house three DVDs containing a total of four different versions of the movie: a "rough-cut" version, the original 1982 theatrical release, the 1992 Director's Cut and a brand new "clipped-down" version. The only extra features mentioned are interviews and artwork.

Richard B.
27-03-2002, 19:47
Dit is niet echt nieuws hoor. Vorig jaar las ik al een interview met Ridley Scott in een Engels filmblad ('Total Film' of 'Empire') waarin ie het er ook al over had dat er een nieuwe versie aan zat te komen.

Richard

Dennis
27-03-2002, 20:01
nog even geduld dennis nog even geduld dennis nog even geduld dennis nog even geduld dennis nog even geduld dennis nog even geduld dennis nog even geduld dennis nog even geduld dennis nog even geduld dennis nog even geduld dennis

AAAHHHHHHHHHHHH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!

Geert Kranendonk
27-03-2002, 22:27
Dit is niet echt nieuws hoor. Vorig jaar las ik al een interview met Ridley Scott in een Engels filmblad ('Total Film' of 'Empire') waarin ie het er ook al over had dat er een nieuwe versie aan zat te komen. Klopt, maar het begint wel steeds duidelijker te worden wat dat voor versie gaat worden, of in dit geval dus eigenlijk 4 versies in 1. ( YES !!!:D :D :D :D )

Ik ben ook erg ongeduldig, maar zo erg als Dennis is het bij mij geloof ik nog niet ;)

Dennis
27-03-2002, 22:38
Dit is dan ook 1 van mijn favoriete films. Destijds al als ukkie in de bios gezien en toen was het zover, ik raakte verslaafd aan deze film.

mark t
27-03-2002, 22:39
Dit is niet echt nieuws hoor. Vorig jaar las ik al een interview met Ridley Scott in een Engels filmblad ('Total Film' of 'Empire') waarin ie het er ook al over had dat er een nieuwe versie aan zat te komen.

Deze thread loopt ook al sinds vorig jaar...

Peedeepee
27-03-2002, 22:45
Dat wou ik nou ook al posten...*LOL*:D

Martin van Tuijl
28-03-2002, 03:30
Deze thread loopt ook al sinds vorig jaar... En nog steeds geen SE! :D

Richard B.
28-03-2002, 20:50
Deze thread loopt ook al sinds vorig jaar...

Dat had ik niet gezien. Had ik dus toch gelijk: oud nieuws. :D

Richard

MAD
28-03-2002, 22:35
The package will supposedly house three DVDs containing a total of four different versions of the movie: a "rough-cut" version, the original 1982 theatrical release, the 1992 Director's Cut and a brand new "clipped-down" version. The only extra features mentioned are interviews and artwork.

Geruchten of niet: ik zit al jaren op de originele bioscoopversie te wachten MET voice-overs van Harrison Ford (sorry die hard fans, maar ik vond ze wel mooi!!). Dat is namelijk voor mij jeugdsentiment. Leuk hoor die heruitgaves en directorscuts (nou ook weer met ET), maar ze wijzigen vaak zoveel dat je de oude "vertrouwde" versie gaat missen. Ben blij dat ze bij ET zoveel de oude als nieuwe versie uitbrengen, dan laten ze je tenminste nog de keuze! Vind Bladerunner een fantastische film en ben blij dat er "misschien" eindelijk een SE gaat komen...

Edwin vd Zwaard
29-03-2002, 11:18
Dat zou best kunnen natuurlijk.... bijna net zo onbekend als Star Wars, die film ;).

Is dat een andere versie van StarGate ??

Martin van Tuijl
30-03-2002, 12:56
Maar is dus wel een leuke film ?? IMDB Sci-Fi Top 50 (http://us.imdb.com/Charts/Votes/sci-fi)

mark t
14-10-2002, 20:30
Het is ineens onzeker of er wel een nieuwe versie komt! Ik mag toch hopen dat dit een vreselijk gerucht blijkt i.p.v. een keihard feit!
Zie http://www.chud.com/chudvd/news/Oct08bladerunner2002.php3 en huil!

Dennis
14-10-2002, 20:53
Ja nee he! Tjonge jonge dit meen je niet. Tjonge jonge ik dacht nog het mooiste dit jaar komt het laatst. Laten we hopen dat dit niet klopt.

Jeroen Driessen
14-10-2002, 21:08
Heb de film (zover ik weet, misschien heel vroeger) nog nooit gezien en was daarom aan het wachten op deze Final SE... Nu kan ík nog wel wachten, maar voor de echte fans natuurlijk slecht nieuws. Misschen hoor ik er na het zien van de film ook wel bij :)

mark t
14-10-2002, 21:13
Laten we hopen dat dit niet klopt. Ik heb even een snel rondje langs diverse blade runner-fansites gemaakt. Er is op vrijwel alle sites sprake van de SE, maar nergens wordt het slechte nieuws over het niet-doorgaan van deze dvd bevestigd. Wel is er sprake van de nodige vertraging (release verschoven naar 2003?). Er is in ieder geval wel al serieus gewerkt aan deze dvd, dus ik neem aan dat we ons eerder over (eventueel) uitstel dan afstel zorgen moeten maken.

Martin Zuidervliet
14-10-2002, 21:39
Wat ik uit de roddels begrijp is dat hij niet opnieuw in de bioscoop wordt uitgebracht, maar meteen met verbeterde montage, beeld en geluid op DVD wordt gezet.

Ronald Stiebolt
17-11-2002, 11:16
Op de diverse releaselijsten staat 4 december 2002 als datum van uitbreng. Weet iemand iets meer, ik kan er nergens iets over terugvinden.........

mark t
17-11-2002, 18:51
Op de diverse releaselijsten staat 4 december 2002 als datum van uitbreng. Weet iemand iets meer, ik kan er nergens iets over terugvinden......... Die datum staat er al maanden. Klopt volgens mij niet meer. Er zijn de nodige problemen over rechten die een eventuele release van de special edition al naar 2003 hebben doorgeschoven.

RobW
17-11-2002, 19:21
Nou moeten jullie niet kwaad worden, maar ik weet dat heel veel mensen de film goed vinden. Maar ik, als toch een redelijke SF-liefhebber, kon niet geboeid worden door deze film. Maar goed, ik ben toen al na een half uur gestopt. Maar ik ben wel nieuwsgierig. Toevallig heeft een maat van me deze film op DVD, en ik zal eens vragen of ik hem mag lenen of dat hij hem hier komt kijken(hij heeft alleen maar op de PC DVD), en dan zal ik hem eens afkijken. Misschien dat het aan de situatie lag, het was zomer en avond, en ik wou wat anders doen dan naar die film kijken. Maar goed, ik zal hem dus eens kijken en dan mijn mening hopelijk bijstellen.

mark t
17-11-2002, 19:36
Maar ik, als toch een redelijke SF-liefhebber, kon niet geboeid worden door deze film.Daar zit hem misschien het probleem. Het is geen standaard SF-film met laser-geweren, ruimteschepen e.d. Het is ook geen film die het van special effects moet hebben.
Als ik hem in een categorie moest indelen, zou ik het eerder een film noir noemen dan een SF-film. Of zoals gesuggereerd wordt door een boek over de film: een Future Noir.

P.C.M. SCHOUTEN
17-11-2002, 19:43
Ik hoop eindelijk ook eens op SE uit voering.

Beeld en geluid van de directors-cut en die zielige hoes van karton kon mij afgezien van de film niet boeien.

ALS er een SE uitkomt ga ik.em meteen halen

Ik hoor overigens veel mensen over het rare geluid op LOTS SE

Ik hoor voorlopig op mijn nieuwe pioneer 2011 en sony 905
geen afwijking (nog niet echt er voor gaan zitten luisteren moet ik zeggen de film is tof genoeg)


Groetjes Patrick

Martin van Tuijl
21-11-2002, 14:32
Voor de liefhebber; hier (http://www.aftonbladet.se/vss/quicktime/movwin/0,3261,m0no021025e-rutgerhauer,00.html) een klein interview met Rutger Hauer over Blade Runner (quicktime formaat).

Ik heb het Internet nog eens afgezocht, maar kan geen releasedatum vinden voor de SE :(

Xin
21-11-2002, 15:06
Bij DVD-Home staat nog steeds.

04-12-2002 Bladerunner SE Science Fiction Warner Home Entertainment

Maar daar ik zelf weinig vertrouwen in, je hoort de laatste tijd inderdaad maar bar weinig over de SE.

Patrick Deckard
21-11-2002, 15:12
Inderdaad: op de meeste winkelsites wordt ie zelfs niet aangekondigd.
en ik was de dagen al aan 't aftellen...

mark t
21-11-2002, 17:46
Bij DVD-Home staat nog steeds.

04-12-2002 Bladerunner SE Science Fiction Warner Home Entertainment

Maar daar ik zelf weinig vertrouwen in, je hoort de laatste tijd inderdaad maar bar weinig over de SE. Om mezelf maar eens te citeren (zie een paar posts hierboven):


Die datum staat er al maanden. Klopt volgens mij niet meer. Er zijn de nodige problemen over rechten die een eventuele release van de special edition al naar 2003 hebben doorgeschoven.

zerrax
24-11-2002, 13:13
Zolang Amerikanen geld kunnen verdienen aan deze film, zal de
SE editie van Blade Runner echt wel komen ze hebben wat problemen met de rechten geloof ik

Maar niet getreurt de SE van Akira (met DTS track)
en Fritz Lang's Metropolis (met nieuwe DD 5.1 track!)
komen begin volgend jaar wel op DVD!

Zowel Blade Runner en Akira zijn gebaseerd op deze zwart wit
film van Fritz Lang (uit 1927!)
Zelfs C3PO lijkt verdacht veel op de robot uit Metropolis

Dus mischien een goed tussen-doortje voordat de SE van Bladerunner er is?
Hopelijk staat de originele 1982 theatrical release van Bladerunner er wel op/bij, want dit is voor mij toch de enige echte versie! Als Ridley het anders had willen hebben had ie toen maar zijn tanden moeten laten zien aan de filmmaatschapij en niet achteraf!

The Scratcher
30-07-2003, 13:56
Heb vakanie nu en aangezien het toch regent buiten ben ik maar eens wat oude draadjes aan het lezen hier, wat trouwens ook leuk kan zijn. :wink:

Net zoals met de Titanic SE is het ook angstvallig stil rond deze release. Je hoort en ziet er nergens meer iets over. Het zal toch niet zo zijn dat deze ook maar weer in de ijskast is gezet? Of nog slechter, gelijk maar meteen gecancelled? :?

X
30-07-2003, 14:35
Blade Runner wordt NIET uitgebracht als SE !

The Scratcher
30-07-2003, 14:37
Blade Runner wordt NIET uitgebracht als SE !

Dat zou heel jammer zijn! :( Kan je misschien een bron vermelden?

X
30-07-2003, 15:06
Blade Runner wordt NIET uitgebracht als SE !

Dat zou heel jammer zijn! :( Kan je misschien een bron vermelden?

Logisch denkwerk lijkt me voldoende... De DVD had al 2 jaar geleden in de winkels moeten liggen. In een magazine heb ik toen gelezen dat deze voorlopig niet werd uitgebracht, maar welk magazine dat nu was. In ieder geval verwacht ik hem niet meer...

Patrick Deckard
30-07-2003, 15:16
Blade Runner wordt NIET uitgebracht als SE !

Dat zou heel jammer zijn! :( Kan je misschien een bron vermelden?

Logisch denkwerk lijkt me voldoende... De DVD had al 2 jaar geleden in de winkels moeten liggen. In een magazine heb ik toen gelezen dat deze voorlopig niet werd uitgebracht, maar welk magazine dat nu was. In ieder geval verwacht ik hem niet meer...

En waarom kun je dan de dvd nergens meer vinden (ja, misschien hier en daar nog een verloren exemplaar). Warner heeft 'm volledig uit de handel gehaald. Volgens mij is er iets op til...

X
30-07-2003, 15:24
Blade Runner wordt NIET uitgebracht als SE !

Dat zou heel jammer zijn! :( Kan je misschien een bron vermelden?

Logisch denkwerk lijkt me voldoende... De DVD had al 2 jaar geleden in de winkels moeten liggen. In een magazine heb ik toen gelezen dat deze voorlopig niet werd uitgebracht, maar welk magazine dat nu was. In ieder geval verwacht ik hem niet meer...

En waarom kun je dan de dvd nergens meer vinden (ja, misschien hier en daar nog een verloren exemplaar). Warner heeft 'm volledig uit de handel gehaald. Volgens mij is er iets op til...

Ik hoop het.

pascalnet
30-07-2003, 15:48
Ik lees zojuist het volgende, weliswaar wat ouder nieuws, maar toch :

The new news today (23APR03) is that the old news is still the news. Warner Home Video representatives held a webchat on the Home Theater Forum last night. When asked about the status of the upcoming BR DVD set, they responded, "BLADE RUNNER will happen, but there are legal hurdles to overcome. We want it just as much as you do. Stay tuned." So, the lawyers are still getting rich and "hurdles" implies it isn't imminent.

Bron:
http://www.brmovie.com/BR_Special_Edition.htm

Pietje
08-09-2003, 16:21
Op play.com kan je em nu bestellen. Daar staat echter dat hij nog steeds een 2.0 audio track heeft. Of is dit niet de langverwachte SE, maar nog steeds de oude versie in een nieuw doosje?

Kevin Baeckelandt
08-09-2003, 16:22
Op play.com kan je em nu bestellen. Daar staat echter dat hij nog steeds een 2.0 audio track heeft. Of is dit niet de langverwachte SE, maar nog steeds de oude versie in een nieuw doosje?
Een SE met 2.0 audio track :? belooft niet veel goeds dus.

Pietje
08-09-2003, 17:06
BRmovie.com (http://www.brmovie.com/BR_Special_Edition.htm) meldt het volgende:

The 3 month update (06AUG03) is that I know absolutely nothing more. And just to remind people, ALL BR DVDs currently in stores have exactly the same actual DVD inside no matter what the packaging. Also, the real BR:SE DVD is currently NOT available to pre-order anywhere in the world.


Helaas nog steeds geen Special Edition in aantocht dus.

Ja maar dat nieuws is dus al een maand oud.

Pietje
08-09-2003, 18:03
Als je de site had bezocht, dan had het je wel duidelijk moeten worden dat als er nieuws was, het daar wel had gestaan.

Ik ken die site wel, maar iedereen mist wel 's wat nieuws of is niet meteen up-to-date (de versie van play.com staat er pas net). Ik neem niet zomaar aan dat die versie van play.com niet de SE is, omdat op die website geen nieuws staat.

MAD
08-09-2003, 22:02
Ik kan niets vinden op Play.com. Heb je een linkje??? Het zal wel weer om deze versie gaan die onlangs is uitgekomen.

http://www.play.com/covers/82771m.jpg

Dit is niet de SE, maar gewoon de oude disk met wat foto's en een filmframe... :(

Pietje
09-09-2003, 18:35
Ik kan niets vinden op Play.com. Heb je een linkje??? Het zal wel weer om deze versie gaan die onlangs is uitgekomen.

Dit is niet de SE, maar gewoon de oude disk met wat foto's en een filmframe... :(

Ah, ok. Die bedoelde ik inderdaad. Stond al lang op play.com om te pre-orderen en nu hebben ze em ook. Ik heb altijd gedacht dat dit de SE zou worden.

Richard B.
06-12-2003, 23:01
Iemand die recent nog iets gehoord heeft over een mogelijke SE van Blade Runner? De oorspronkelijke release-datum van 4 december 2002 vierde afgelopen week zijn 1e verjaardag en het is nog steeds akelig stil rondom deze titel. :(

Marco
07-12-2003, 02:00
Iemand die recent nog iets gehoord heeft over een mogelijke SE van Blade Runner?Nope. Zelfs deze site http://www.brmovie.com/BR_Special_Edition.htm heeft nada, zippo, nothing :(

The Scratcher
07-12-2003, 10:40
Hmm, en van de andere kant heb ik opeens ook niet meer zo`n hoge verwachtingen hiervan. Zeker niet na wat Ridley Scott met de huidige DC van Alien gedaan heeft, 5 min eruit en 4 nieuwe min erin. Dat slaat toch werkelijk hélemaal nergens op voor een DC! :evil: Laat het dan zoals het is en poets hem alleen op.

Dus als dit ook zo met Balde Runner gebeurd hoeft het voor mij niet meer....

Kars
07-12-2003, 13:33
Hmm, en van de andere kant heb ik opeens ook niet meer zo`n hoge verwachtingen hiervan. Zeker niet na wat Ridley Scott met de huidige DC van Alien gedaan heeft, 5 min eruit en 4 nieuwe min erin. Dat slaat toch werkelijk hélemaal nergens op voor een DC! :evil: Laat het dan zoals het is en poets hem alleen op.

Dus als dit ook zo met Balde Runner gebeurd hoeft het voor mij niet meer....

Wat is daar nu weer mis mee? Als jij onder DC verstaat dat er op zijn minst 45 minuten aan moet worden toegevoegd dan heb je toch flink fout. Het gaat erom dat je de film zo te zien krijgt zoals de regisseur het wil, bij de DC van Blood Simple hebben de Coen Brothers de film zelfs korter gemaakt!

The Scratcher
07-12-2003, 16:19
Hmm, en van de andere kant heb ik opeens ook niet meer zo`n hoge verwachtingen hiervan. Zeker niet na wat Ridley Scott met de huidige DC van Alien gedaan heeft, 5 min eruit en 4 nieuwe min erin. Dat slaat toch werkelijk hélemaal nergens op voor een DC! :evil: Laat het dan zoals het is en poets hem alleen op.

Dus als dit ook zo met Balde Runner gebeurd hoeft het voor mij niet meer....

Wat is daar nu weer mis mee? Als jij onder DC verstaat dat er op zijn minst 45 minuten aan moet worden toegevoegd dan heb je toch flink fout.

Heb ik dat dan gezegd???? :roll:

Kars
07-12-2003, 18:15
Misschien heb ik je verkeerd begrepen, wat versta je dan precies onder een DC? Het lijkt mij gewoon dat Ridley Scott de film zo aangepast heeft, dat hij beter is geworden (in zijn ogen). Jij zegt echter dat dat helemaal nergens op slaat voor een DC. Correct me if I'm wrong. :)

FrankGuthrie
12-02-2004, 16:18
Vol verwachting klopt mijn hart, maar dit begint wel heel vervelend te qorden, komt die Se er nou wel of niet, want anders weet ik dus niet of ik mijn snapper versie moet verkopen.

Karpovski
12-02-2004, 16:36
Ik zou de snapper versie nog maar even houden, je kent het spreekwoord 'gooi nooit je oude schoenen weg....'

The Scratcher
21-03-2004, 21:31
Toch weer een klein nieuwtje omtrent deze titel, nou ja een héél klein nieuwtje dan. Hij komt eraan! Maar wanneer en hoe en wat verder, beats me...


Afgelopen maandag, 8 maart 2004, vond op www.HomeTheaterForum.com een live chat plaats met een vijftal Amerikaanse werknemers van Warner Home Video, waaronder Michael Radiloff (VP Theatrical Catalog Marketing) en Michael Crawford (Manager, DVD Special Features). Uit de drie uur durende chatsessie blijkt welke backcatalogustitels we de komende jaren mogen verwachten van Warner HV.
Zo staan voor 2005 bijvoorbeeld gepland:
* Batman SE
* Dog Day Afternoon SE
* To Be Or Not To Be gepland

In 2006 kunnen we verachten:
* Body Heat: 25th Anniversary
* An American in Paris SE (2dvd)

Verder is WHV van plan Poltergeist SE, Beetlejuice SE en Bladerunner SE uit te gaan brengen, maar voor deze titels zijn nog geen concrete releaseplannen.

Bron:www.dvd-home.nl

Ziet er dus naar uit dat het nog wel ff duurt....helaas. :evil:

netfox
21-03-2004, 22:26
Toch weer een klein nieuwtje omtrent deze titel, nou ja een héél klein nieuwtje dan. Hij komt eraan! Maar wanneer en hoe en wat verder, beats me...


* Batman SE
Geweldig! Daar zit ik echt al jaren op te wachten! Blade Runner S.E. en Batman S.E.: ik moet ze allebei hebben!

FrankGuthrie
22-03-2004, 00:13
Batman zit ik ook op te wachten, echt lekker man, Blade Runner geloof ik niks meer van, eerst zien dan geloven.

Richard B.
22-03-2004, 00:40
Nou als ze dat melden terwijl ze al een planning aankondigen voor het jaar 2006 dan ben ik er niet optimistisch over dat ie er snel aankomt. En hij was al zo vertraagd... :(

hare
18-05-2004, 18:38
Op deze (http://www.dvdangle.com/articles/se_list.html) site staat dat ie in 2004 zou moeten uitkomen,....

hare
15-07-2004, 23:28
Iemand die hier nog wat van gehoord heeft de laatste tijd?

Richard B.
15-07-2004, 23:38
Iemand die hier nog wat van gehoord heeft de laatste tijd?
Op deze pagina (http://www.brmovie.com/BR_Special_Edition.htm) kun je een zeer gedetailleerd overzicht vinden van de strubbelingen rondom de mogelijke SE van Blade Runner. Kort gezegd is het zo dat de 'ultieme 3 disc editie' (met de nieuwe 'cut' van Ridley Scott) verder weg is dan ooit maar dat er misschien een interim SE komt bestaande uit de huidige directors cut (vermoedelijk met een opgeknapte transfer) en een aantal extra's. Wanneer die uit zou moeten komen is onbekend: er zijn nog nergens data genoemd. :(

hare
16-07-2004, 00:12
Iemand die hier nog wat van gehoord heeft de laatste tijd?
Op deze pagina (http://www.brmovie.com/BR_Special_Edition.htm) kun je een zeer gedetailleerd overzicht vinden van de strubbelingen rondom de mogelijke SE van Blade Runner. Kort gezegd is het zo dat de 'ultieme 3 disc editie' (met de nieuwe 'cut' van Ridley Scott) verder weg is dan ooit maar dat er misschien een interim SE komt bestaande uit de huidige directors cut (vermoedelijk met een opgeknapte transfer) en een aantal extra's. Wanneer die uit zou moeten komen is onbekend: er zijn nog nergens data genoemd. :(

Pfff, klinkt niet lekker allemaal. En waarom zijn er nou nog steeds zulke grote eikels op deze wereld? Is al 20 jaar geleden, zand erover, nu normaal doen.

En zo niet moeten ze hem maar een leuk bedragje betalen.

Ga nu toch maar denken om voor de tussentijd de snapper te kopen :?

hare
16-07-2004, 00:17
Ga nu toch maar denken om voor de tussentijd de snapper te kopen :?

Haha, is niet eens meer te koop volgens vergelijk.nl

Jurgen V
16-07-2004, 00:31
Hij ligt wel bij DVDvalley. Voor 15 euro...

hare
16-07-2004, 00:57
Hij ligt wel bij DVDvalley. Voor 15 euro...

Vind ik wel een beetje duur voor een kale uitgave :)

Bladerunner
16-07-2004, 09:20
Je mag de mijn wel voor de helft incl. verzenden, Hare.

hare
16-07-2004, 09:40
Je mag de mijn wel voor de helft incl. verzenden, Hare.

Heb er ff een nachtje over geslapen, maar laat het toch maar zitten. Heb een goede xvid ervan liggen hier en anders wacht ik nog wel 2 jaar ofzo.

Geduld wordt beloond he :)

Bladerunner
16-07-2004, 09:42
Een nachtje over geslapen?? :shock: het bericht staat er net een uur :D

hare
16-07-2004, 09:48
Een nachtje over geslapen?? :shock: het bericht staat er net een uur :D

Mijn bericht niet :P

8t88
22-07-2004, 08:33
Jammer maar helaas geen 3/4 disc versie te verwachten van Bladerunner
Dit nieuws komt van www.thedigitalbits.com

7/21/04

Here's some good news and bad news all at once. Sources are telling us that Warner is FINALLY at work once again on a Blade Runner: Special Edition. That's the good news. The bad news is that instead of the 3 or 4-disc ultimate edition we all hoped for (featuring all the different versions of the film), the title is now likely to be one of the studio's 2-disc editions, featuring only the recent "director's cut" version of the film (remastered from a new HD transfer), the Channel 4 On the Edge of Blade Runner documentary and perhaps a few other odds and ends. Look for it sometime in the first half of 2005.

Damn!!!!!!!!! :(

hare
22-07-2004, 10:02
Jammer maar helaas geen 3/4 disc versie te verwachten van Bladerunner
Dit nieuws komt van www.thedigitalbits.com

7/21/04

Here's some good news and bad news all at once. Sources are telling us that Warner is FINALLY at work once again on a Blade Runner: Special Edition. That's the good news. The bad news is that instead of the 3 or 4-disc ultimate edition we all hoped for (featuring all the different versions of the film), the title is now likely to be one of the studio's 2-disc editions, featuring only the recent "director's cut" version of the film (remastered from a new HD transfer), the Channel 4 On the Edge of Blade Runner documentary and perhaps a few other odds and ends. Look for it sometime in the first half of 2005.

Damn!!!!!!!!! :(

Das idd heel erg minder ja. Zeker aangezien Ridley Scott een heel nieuwe director's cut wilde gaan maken, aangezien de vorige nogal haastig in elkaar was gezet.
Al die verschillende versies vind ik nou ook niet al te boeiend. 1 versie is wel genoeg, dus was dat betreft vind ik het nou niet zo erg.
Half jaar wachten dus nog :)

Caledonians
22-07-2004, 10:05
Dit is wel goed nieuws inderdaad. Wil Blade Runner graag aan mn collectie toevoegen, nog een half jaartje wachten. Voor de R2 NL waarschijnlijk nog langer...

Jurgen V
22-07-2004, 11:18
Hij ligt wel bij DVDvalley. Voor 15 euro...

Vind ik wel een beetje duur voor een kale uitgave :)

Dat is het ook en daarom zullen ze hem ook voorlopig nog wel hebben. :lol:

hare
22-07-2004, 12:38
Hij ligt wel bij DVDvalley. Voor 15 euro...

Vind ik wel een beetje duur voor een kale uitgave :)

Dat is het ook en daarom zullen ze hem ook voorlopig nog wel hebben. :lol:

Zeker nu dit bekend is geworden 8)

Richard B.
30-09-2004, 22:32
Is de oude editie nu echt 'out-of-print'? Ik kan me niet herinneren er ooit een nieuwe keepcase-versie van gezien te hebben. :confused:

hare
30-09-2004, 22:56
Is de oude editie nu echt 'out-of-print'? Ik kan me niet herinneren er ooit een nieuwe keepcase-versie van gezien te hebben. :confused:

Is nu voor iets van 8 euro te bestellen bij dvdsoon.

Maar ik wacht gewoon lekker :)

Caledonians
01-10-2004, 09:33
Is de oude editie nu echt 'out-of-print'? Ik kan me niet herinneren er ooit een nieuwe keepcase-versie van gezien te hebben. :confused:

Volgens mij is die op R2 NL inderdaad OOP. Heb hem in ieder geval ook nog nooit in keepcase-versie gezien. Zou die er zijn moet iemand dat even laten weten!

Paul H.
01-10-2004, 09:43
Nou wacht gewoon lekker op de SE hoewel ik zwaar heb liggen twijfelen om de boxset/giftset te kopen die op play.com staat. Deluxe versie ofzo iets.

Jeroen D
30-12-2004, 10:22
Iemand al meer nieuws ?
Deze film wil ik zo graag in goede kwaliteit zien........

hare
30-12-2004, 10:32
Iemand al meer nieuws ?
Deze film wil ik zo graag in goede kwaliteit zien........

Nope, maar ben net zo erg als jou aan het wachten :)

The Scratcher
30-12-2004, 11:11
Iemand al meer nieuws ?
Deze film wil ik zo graag in goede kwaliteit zien........

Nope, maar ben net zo erg als jou aan het wachten :)

Hier nog eentje! 8)

Heb ook al lang niks nieuws meer gehoord omtrent deze release. Hopelijk komt ie dan komend jaar éééééééééindelijk! :bier:

raymond koene
30-12-2004, 15:04
Jammer maar helaas geen 3/4 disc versie te verwachten van Bladerunner
Dit nieuws komt van www.thedigitalbits.com

7/21/04

Here's some good news and bad news all at once. Sources are telling us that Warner is FINALLY at work once again on a Blade Runner: Special Edition. That's the good news. The bad news is that instead of the 3 or 4-disc ultimate edition we all hoped for (featuring all the different versions of the film), the title is now likely to be one of the studio's 2-disc editions, featuring only the recent "director's cut" version of the film (remastered from a new HD transfer), the Channel 4 On the Edge of Blade Runner documentary and perhaps a few other odds and ends. Look for it sometime in the first half of 2005.

Damn!!!!!!!!! :(

shit, heb ik net de oude versie gekocht :cry:

theThinWhiteDuke
30-12-2004, 16:33
Wooptiedoo, als de originele versie ontbreekt en alleen de DC erop staat dan zie ik t wel....

Richard B.
09-01-2005, 01:11
Desperaat op zoek naar info over een mogelijke nieuwe S.E. van Blade Runner kwam ik op het forum van IMDB de volgende posting tegen.


There's a rumor that a remastered Director's Cut, plus a documentary will see the light of day in the first quarter of 2005. I sure hope it, since I can't watch the faulty DC (one of the first DVDs and they screwed up big time) that is available right now.
Omdat er nog niets aangekondigt is lijkt het me onwaarschijnlijk, maar ik hoop dat dit een eerste indicatie is van een echte nieuwe dvd-release later dit jaar. :(

De 'oude' dvd lijkt nu toch echt OOP te zijn. Ik ben de 'snapper' in geen tijden meer tegengekomen en van een keepcase-uitgave is al helemaal geen sprake. Hopelijk is dit NOG een aanwijzing voor een komende SE.

EDIT: ok, ik zie nu dat het eerder vermelde 'gerucht' waarschijnlijk dezelfde is als dat wat al eerder in deze thread genoemd is.

Jeroen D
13-03-2005, 10:59
Iemand nog enige info over deze 'must have' SE ?

Paul H.
13-03-2005, 11:55
Hij staat nergens aangekondigd...dus heb mijn twijfel of hij er ooit nog komt... maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit toch?

Dennis Kuijper
14-03-2005, 19:22
Hij staat nergens aangekondigd...dus heb mijn twijfel of hij er ooit nog komt... maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit toch?

Tuurlijk gaat die S.E. komen,geduld is een schoone zaak.

expo
14-03-2005, 19:28
Schiet me dood, maar ik vind dit zooo'n waardeloze film, maar de sfeer die de film uitademt is nooit geëvenaard, dus kopen of niet...zal wat afhangen van men budget denk ik.

Richard B.
14-03-2005, 19:35
Iemand nog enige info over deze 'must have' SE ?
Ik heb het vermoeden dat er toch wel ergens het komend jaar een SE van uit gaat komen (alhoewel dit niet de 'ultieme' versie zal zijn met de nieuwe 'cut'). De oude DVD is namelijk nog steeds OOP en ik kan me niet voorstellen dat Warner dit zo zal laten.

Maar goed, zoals ik al zei: het is een VERMOEDEN en niet gebaseerd op feiten of berichten.

Joris van Laarhoven
03-05-2005, 18:56
Ik wil deze DVD erg graag...

Hare, heb jij eigenlijk een YMDB of Top-lijst? Richard jij?

hare
03-05-2005, 19:37
Ik wil deze DVD erg graag...

Hare, heb jij eigenlijk een YMDB of Top-lijst? Richard jij?

Ikkuh? Jahoor, heb een tijd geleden wel eens een top 100 gemaakt voor een toernooitje op fok! 8)

Richard B.
03-05-2005, 20:07
Ik wil deze DVD erg graag...

Hare, heb jij eigenlijk een YMDB of Top-lijst? Richard jij?
Nee. Wel een lijstje op IMDB, maar die zijn (dacht ik) niet publiek.

Een YMDB-lijstje staat nog op mijn lijstje. :wink:

EDIT: ....en nu niet meer. Hier is mijn YMDB-lijstje (http://www.ymdb.com/user_top20_view.asp?usersid=25275) te vinden.

Joris van Laarhoven
04-05-2005, 09:06
Ik wil deze DVD erg graag...

Hare, heb jij eigenlijk een YMDB of Top-lijst? Richard jij?
Nee. Wel een lijstje op IMDB, maar die zijn (dacht ik) niet publiek.

Een YMDB-lijstje staat nog op mijn lijstje. :wink:

EDIT: ....en nu niet meer. Hier is mijn YMDB-lijstje (http://www.ymdb.com/user_top20_view.asp?usersid=25275) te vinden.

Zo, ik heb een reactie achtergelaten...

Sonic
04-05-2005, 09:12
Schiet me dood, maar ik vind dit zooo'n waardeloze film, maar de sfeer die de film uitademt is nooit geëvenaard, dus kopen of niet...zal wat afhangen van men budget denk ik.

BANG!!! you're dead :wink:

FredKroket
13-07-2005, 23:29
Kan ook echt niet meer wachten nu... hoe lang moet het nu nog duren :x

HiddeV
13-07-2005, 23:45
LOL! Deze thread komt uit 2001, ze zijn er wel lang mee bezig dan. Moet dan ook wel een super release worden :P

Maar heb deze film nog nooit gezien, als die SE er ooit komt, zal ik een blinde aanschaf overwegen.

FredKroket
13-07-2005, 23:49
LOL! Deze thread komt uit 2001, ze zijn er wel lang mee bezig dan. Moet dan ook wel een super release worden :P

Maar heb deze film nog nooit gezien, als die SE er ooit komt, zal ik een blinde aanschaf overwegen.

Je zult er gegarandeerd geen spijt van krijgen! Dit is één van de beste sci-fi films!

Richard B.
14-07-2005, 00:04
LOL! Deze thread komt uit 2001, ze zijn er wel lang mee bezig dan.
Nou, het is helaas sterk de vraag OF ze er wel mee bezig zijn. Tot nu toe is er namelijk nog geen enkele officiele aankondiging geweest. Ik hoopte dat er voor het eind van dit jaar nog een soort 'interim versie' zou uitkomen maar ik vrees dat dit ook niet gaat gebeuren. Het is verstandig om de oude snapper nog maar heel zuinig te bewaren. :(

FredKroket
14-07-2005, 00:14
http://www.petitiononline.com/B26354/petition.html

HiddeV
14-07-2005, 00:22
LOL! Deze thread komt uit 2001, ze zijn er wel lang mee bezig dan.
Nou, het is helaas sterk de vraag OF ze er wel mee bezig zijn.

Was niet serieus bedoelt hoor :P
Maar denk wel dat ze er mee bezig zijn, als er geld in zit dan komt het van zelf wel. Maar duidelijk is dat ze er geen haast bij hebben. Misschien komt het wel eerst alleen op HD-DVD om de HD-DVD te promoten. Wie weet :roll:

Richard B.
14-07-2005, 00:43
LOL! Deze thread komt uit 2001, ze zijn er wel lang mee bezig dan.
Nou, het is helaas sterk de vraag OF ze er wel mee bezig zijn.

Was niet serieus bedoelt hoor :P
Maar denk wel dat ze er mee bezig zijn, als er geld in zit dan komt het van zelf wel. Maar duidelijk is dat ze er geen haast bij hebben. Misschien komt het wel eerst alleen op HD-DVD om de HD-DVD te promoten. Wie weet :roll:
Nou het probleem is wat ernstiger. De oorzaak van het uitstel heeft te maken met een vrij rottig gevecht dat er wordt gevoerd over wie er nu eigenlijk de eigenaar is van de film. In de New York Times werd het als volgt samengevat:


They say, "The avidly awaited, definitive version of Ridley Scott's science-fiction classic, "Blade Runner," won't be out on DVD anytime soon for stranger reasons.
When "Blade Runner" was being shot in the early 1980's, Bud Yorkin, a veteran television comedy producer, and Jerry Perenchio, now the C.E.O. of Univision, were the film's bond-completion guarantors. When the film went over budget, by contract they assumed ownership of the film. Paul Sammon wrote in his book "Future Noir: The Making of `Blade Runner' " that they hated the film, had bitter disputes with Mr. Scott and tried to take it away from him altogether.
The studio release, in 1982, contained superfluous narration and a tacked-on rosy ending. Mr. Scott removed both when he was allowed to make a "director's cut" in 1992, but it was, by his own account, a rush job.
Three years ago, Mr. Scott announced that he was working on a three-disc box set, which would offer all the versions of the film, including a new and polished director's cut with previously unseen footage and scads of bonus features. Then, at the end of 2001, Warner Brothers, which was planning to distribute the discs, pulled the plug. It did so, according to a producer who worked on the project, because Mr. Perenchio gave no sign that he would let them be released.
Mr. Perenchio, speaking through an assistant, had no comment on the situation. (Warner Brothers still sells the 1992 "director's cut," though the picture quality is mediocre.)"

Het komt er op neer dat Jerry Perenchio (de voornaamste rechthebbende van Blade Runner) geen trek heeft in weer een nieuwe 'cut' van de film en dat Ridley Scott en Warner (waar het nu op lijkt) geen zin hebben om een van de twee oude cuts op dvd uit te brengen. Deze impasse is er waarschijnlijk de reden van dat er nu dus helemaal geen dvd meer wordt uitgegeven van Blade Runner. En het is sterk de vraag of een mogelijke HD-DVD-uitgave verschil zou maken. :?

Pleun
10-10-2005, 13:45
Dat is wel een erg suffe reden. Meneer Perenchio zou een hoop royalties kunnen verdienen, want hoewel er niet zoveel van verkocht zullen worden als LOTR, wil elke SF fan er een in de kast hebben staan.

Harry stadman
10-10-2005, 14:30
Ik denk trouwens dat er juist wel veel geinteresseerden zullen zijn voor zo'n 3 disc collectors set! Dan heb je beide uitvoeringen plus alles wat je van de film wilt weten/hebben. Zelfs van Gladiator etc. worden nu nog 3 disc uitvoeringen uitgegeven! :roll:

Bladerunner
04-11-2005, 23:55
Heeft iemand toevallig het door een hobbyist in elkaar gezette "Criterion-dvd" plaatje (zwart wit) van Bladerunner ?

En heeft iemand nog de DC versie voor mij?

Cor H.
05-11-2005, 13:17
Blade Runner is echt een topfilm.
Jammer dat er geen SE van komt!!

theThinWhiteDuke
05-11-2005, 13:25
Heeft iemand toevallig het door een hobbyist in elkaar gezette "Criterion-dvd" plaatje (zwart wit) van Bladerunner ?

En heeft iemand nog de DC versie voor mij?
Je hebt BladeRunner als nickname maar de film niet op DVD? :shock:
(Hij staat iig niet in je profiler)

Bladerunner
05-11-2005, 14:18
Heeft iemand toevallig het door een hobbyist in elkaar gezette "Criterion-dvd" plaatje (zwart wit) van Bladerunner ?

En heeft iemand nog de DC versie voor mij?
Je hebt BladeRunner als nickname maar de film niet op DVD? :shock:
(Hij staat iig niet in je profiler)

Ja, dat klolere-ding is ineens OOP :oops: 8)

PS. Inmiddels wel de Laserdisc>dvd conversie in bezit via een zeer vriendelijke forummer, op het andere forum.

Spidey^
05-11-2005, 16:09
Zucht, dan schaf ik de halfslachtige huidige dvd ook maar aan voordat het nog 10 jr duurt met die koppige kerels en het hd-dvd tijdperk. Helemaal nu hij ineens dus OOP blijkt te gaan? :|

Cor H.
05-11-2005, 16:15
Hij is al een tijdje OOP en erg moeilijk te krijgen.

Spidey^
05-11-2005, 16:19
De R1 is anders nog gewoon bij o.a. Axelmusic (http://www.axelmusic.com) te krijgen.

Martin Zuidervliet
05-11-2005, 18:13
De regio 2 versie is alleen nog maar verkrijgbaar op Amazon.co.uk (http://www.amazon.co.uk/exec/obidos/tg/detail/offer-listing/-/B00004CZXU/all/202-9219437-7868632) en e-Bay voor belachelijke prijzen.

Spidey^
05-11-2005, 21:07
En zelfs de goedkoopste heeft nog deze opmerking "My name is written on the disc with marker pen." :roll: ;)

Paul H.
06-11-2005, 11:28
Hij staat te koop hier op het forum: bij DVD's Te Koop Aangeboden bij de gebruiker All.

Martin Zuidervliet
06-11-2005, 18:34
Hij staat te koop hier op het forum: bij DVD's Te Koop Aangeboden bij de gebruiker All.
Nee, stond te koop. :?

Bladerunner
06-11-2005, 19:00
Damn weer te laat...

Titel van dit Topic kan trouwens wel eens aangepast worden in:
GEEN BLADERUNNER OP 2 of 3 DISC DVD.... :(

FredKroket
07-11-2005, 18:18
Laatst bij E-plaza waren er nog snappers voor 2 Euro :shock: gelijk maar ff alle 3 meegenomen.

Heb ze al weggegeven overigens.

Coen Vermeer
07-11-2005, 18:55
Het was mijn eerste dvd en ik ben er nog steeds heel erg blij mee. Hij staat ook niet voor niets in mijn top 20. En als er 1 film een mooie editie verdient is het wel deze film maar ja dat zal dus niet erg snel gebeuren.

Cinemaniac
31-01-2006, 22:14
And finally, here's a bit of news that's going to get a lot of you excited (and I made a point to specifically ask about this title, believe me)... Ridley Scott's Blade Runner (1982) is currently on track for release as a multi-disc special edition in time for its 25th anniversary in 2007. The release is far from certain (as usual, there's a lot more that I can't post about this title yet - think of the old saying, "Loose lips sink ships"), but Warner says that work is proceeding, most of the key players are involved and things are "looking good" for release next year. We'll see.

Bron: digitalbits.com

Spidey^
31-01-2006, 23:06
Netjes, dat is al iets meer info. Wie weet staat het deze keer echt te gebeuren :D 8)

En beter doen ze het dan meteen goed met beide versies..

DMaarten
31-01-2006, 23:07
Jaja.. zo'n bericht neem ik na al die teleurstellingen toch met een emmer zout hoor. Pas als ie echt te bestellen is dan begin ik met blij worden, want deze film verdient een kwalitatieve uitgave, met gewoon beide cuts beschikbaar zodat iedereen tevreden is :D

hare
02-02-2006, 19:37
Tjeeeeeeeeeezzz, dat duurt nog eens even lang!!!

RobinB
02-02-2006, 20:11
Als iemand deze film kwijt wilt,of weet waar deze te vinden is PM mij-(

Ik schaf zoiezo de special edition ook aan. Ik heb gehoord dat de film van de special edition weer een hele nieuwe directors cut zal zijn...

hare
02-02-2006, 20:49
Als iemand deze film kwijt wilt,of weet waar deze te vinden is PM mij-(

Ik schaf zoiezo de special edition ook aan. Ik heb gehoord dat de film van de special edition weer een hele nieuwe directors cut zal zijn...

Ik heb de R1, mag je kopen :)

DanielC.
02-02-2006, 21:00
Ik heb een paar weken geleden de CDA Box aangeschaft. (Y) Van mij mogen ze ook wel een DVD uitbrengen die ietswat uitgebreider is.

RobinB
02-02-2006, 21:24
Ik zou wel willen,maar.. heb bezit alleen van een regio 2 dvd speler.

Olivier vd D.
03-02-2006, 15:36
Het feit dat Blade Runner in 2007 zijn 25-jarig bestaan viert, vind ik reden om meer geloof te hebben in een daadwerkelijke nieuwe release in 2007. Er is dan immers een goede aanleiding.

Koploper
03-02-2006, 16:02
Komt er een nieuwe jah of nee?


En mocht iemand zijn OOP exemplaar willen verkopen neem ik ehm heel graag van je over dat betreft de snapper toch pm me dan maar :roll:

Dennis Kuijper
24-05-2006, 11:04
From the latest Total Film:

Total Film: We've heard talk of a definitive Blade Runner DVD for years. What's the latest news?

Ridley Scott: They're going to re-release it next year in a digital reconstruction and get the original stems from Vangelis, so we're going to have all the original tracks. Then we're going to celebrate 25 years - can you believe it? - and from that will come the best DVD.

Total Film: What version are we going to see on it?

Ridley Scott: It's going to be the Director's Cut. There will be none of that flying off into the landscape at the end - living happily ever after and all that bollocks, because it's always bothered me, that, I thought, if you've got landscape out there like that, why live in that horrible city?

Bron: http://forum.dvdtalk.com/showthread.php?p=7012470#post7012470

Olivier vd D.
24-05-2006, 12:31
Eindelijk! :-)

Jurgen V
24-05-2006, 13:00
Net zoals Twin Peaks seizoen 2, ik geloof het wanneer ik het zie.

Albert Kostwinder
24-05-2006, 13:24
Hij staat op de veiling voor vanaf € 25.-- :shock: :shock:

Zolang duurt die nieuwe uitvoering niet hoor.... :roll:

Olivier vd D.
24-05-2006, 15:08
Beetje misplaatst hoog startbod idd. Zeker voor zo'n belabberde uitgave.

Caledonians
24-05-2006, 16:58
Net zoals Twin Peaks seizoen 2, ik geloof het wanneer ik het zie.

Ik geloof het ook pas als ik het zie. Hoe vaak is die al wel niet aangekondigd? :?

Willy B.
24-05-2006, 21:37
ik heb deze versie al van 1999 in mijn bezit Blade Runner: Director's Cut snapper heb ik nog veel betaald dat was een van de eerste dvd's die uitkwamen.

45 €

Olivier vd D.
25-05-2006, 09:06
:shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:

Kees Hoekerd
25-05-2006, 09:59
Ach, dat was toen geheel normaal.
Zelf heb ik de video deze maand op een Texelse rommelmarkt gekocht voor 80 eurocent, eens kijken hoe deze film is en dan op de SE wachten.

Spidey^
25-05-2006, 13:19
Ik heb er ook nog 1 te koop hoor, de R1 met engelse subs weliswaar ;)

Richard B.
25-05-2006, 20:26
Blij om te horen dat de nieuwe dvd nu eindelijk gaat komen. NOG blijer om te horen dat het geen nieuwe cut gaat worden: de directors cut vond ik toch al prima. (y)

Spidey^
26-05-2006, 11:22
Blij om te horen dat de nieuwe dvd nu eindelijk gaat komen. NOG blijer om te horen dat het geen nieuwe cut gaat worden: de directors cut vond ik toch al prima. (y)
Ik vind het toch eigenlijk wel jammer dat ze er niet meteen beide cuts opzetten.. daar is toch dit medium voor bedoeld.
Maarja, Ridley Scott blijft de big boss natuurlijk :P

mercapto
26-05-2006, 11:32
[bullcrapmode]
Zou het niet fantastisch zijn als Ridley Scott net als George Lucas deze film opleukt met nieuwe scenes en CGI ?
[/bullscrapmode]
Aan het einde van het DVD tijdperk komt hij dan eindelijk...beter laat dan nooit zullen we maar denken.
Nou maar weer klaar gaan zitten voor de soapserie rondom de nieuwe versie op HD-DVD, weer 15 jaar gezeik...

Richard B.
26-05-2006, 11:54
Aan het einde van het DVD tijdperk komt hij dan eindelijk
Het is een beetje off-topic maar die uitspraak lijkt me een beetje ERG voorbarig. Zolang HD-schermen nog een zeldzaamheid zijn in de Nederlandse huiskamers zal DVD nog gewoon de standaard blijven.

mercapto
26-05-2006, 11:56
Aan het einde van het DVD tijdperk komt hij dan eindelijk
Het is een beetje off-topic maar die uitspraak lijkt me een beetje ERG voorbarig. Zolang HD-schermen nog een zeldzaamheid zijn in de Nederlandse huiskamers zal DVD nog gewoon de standaard blijven.

Uiteraard, ik dramatiseer graag ;)
Laten we ons richten op mn andere uitspraak "Beter laat dan nooit" :D

kaptein Pikaard
26-05-2006, 15:59
Ik heb 3 versies van de film, de 1982 voice over op VHS, de Warner Brothers LE box set met de DC en een BBC cut van de film ooit opgenomen van de de BBC.

De DC is voor mij de film. Ik vond hier nog wat info.

Blade Runner Final Cut is Coming
Source: Variety May 26, 2006


Warner Home Video has disentangled the rights issues for Blade Runner to pave the way for a September reissue of the remastered "Director's Cut" version, followed by a theatrical release of a version promised to be truly Ridley Scott's final cut.

Variety says that Warner's rights to Blade Runner lapsed a year ago, but the studio has since negotiated a long-term license. The film, now considered a sci-fi classic, has had a troubled history from the start: When Scott ran overbudget, completion bond guarantors took control of it and made substantial changes before its 1982 theatrical release, adding a voiceover and happy ending. That version was replaced by the much better-received director's cut in 1992, but Scott has long been unhappy with it, complaining that he was rushed and unable to give it proper attention.

The helmer started working on the final cut version in 2000, but that project was shelved by Warner soon after, apparently because the studio couldn't come to terms with Jerry Perenchio over rights issues.

The trade adds that the restored "Director's Cut" will debut on home video in September, and remain on sale for four months only, after which time it will be placed on moratorium.

"Blade Runner: Final Cut" will arrive in 2007 for a limited 25th anniversary theatrical run, followed by a special edition DVD with the three previous versions offered as alternate viewing: Besides the original theatrical version and director's cut, the expanded international theatrical cut will be included. The set will also contain additional bonus materials.

this altijd wat met Scott. Legend heeft een DC, gladiator krijgt een 30 min er bij in 2007, kingdom een uur extra binnenkort, 1492 conquest of paradise ontvangt zeer binnenkort ook een DC.

hstadman
26-05-2006, 16:52
Ik vind legend er wel beter op geworden, zeker met de originele muziek!

Vergis je niet hoeveel macht de maatschappij heeft! Die bepaald uiteindelijk wat we zien in de bios, samen met de filmkeuring. Vaak wordt er met tegenzin van de regiseur flink in geknipt. Niet voor niets dat er nu zoveel director cuts en uncensored versies uitomen. OP dvd kun je zelf kiezen wat je wilt bekijken!
Ik heb 3 versies van de film, de 1982 voice over op VHS, de Warner Brothers LE box set met de DC en een BBC cut van de film ooit opgenomen van de de BBC.

De DC is voor mij de film. Ik vond hier nog wat info.

Blade Runner Final Cut is Coming
Source: Variety May 26, 2006


Warner Home Video has disentangled the rights issues for Blade Runner to pave the way for a September reissue of the remastered "Director's Cut" version, followed by a theatrical release of a version promised to be truly Ridley Scott's final cut.

Variety says that Warner's rights to Blade Runner lapsed a year ago, but the studio has since negotiated a long-term license. The film, now considered a sci-fi classic, has had a troubled history from the start: When Scott ran overbudget, completion bond guarantors took control of it and made substantial changes before its 1982 theatrical release, adding a voiceover and happy ending. That version was replaced by the much better-received director's cut in 1992, but Scott has long been unhappy with it, complaining that he was rushed and unable to give it proper attention.

The helmer started working on the final cut version in 2000, but that project was shelved by Warner soon after, apparently because the studio couldn't come to terms with Jerry Perenchio over rights issues.

The trade adds that the restored "Director's Cut" will debut on home video in September, and remain on sale for four months only, after which time it will be placed on moratorium.

"Blade Runner: Final Cut" will arrive in 2007 for a limited 25th anniversary theatrical run, followed by a special edition DVD with the three previous versions offered as alternate viewing: Besides the original theatrical version and director's cut, the expanded international theatrical cut will be included. The set will also contain additional bonus materials.

this altijd wat met Scott. Legend heeft een DC, gladiator krijgt een 30 min er bij in 2007, kingdom een uur extra binnenkort, 1492 conquest of paradise ontvangt zeer binnenkort ook een DC.

Richard B.
26-05-2006, 17:06
Leuk. Mijn 'versie-fetish' wordt weer eens goed bedient met al die verschillende versies die op dvd uitkomen. :)

The Scratcher
26-05-2006, 21:32
Pffft, hier zijn we met z`n allen toch wel al hééééééééééééééééééééél lang op aan het wachten! Zeker gezien het feit dat de topic start alweer uit 2001 stamt!!! Maar ja beter laat dan nooit he?! 8)

Enne, einde van het dvd tijdperk? Neuh dacht het niet! Men probeert dat HD dvd flink te hypen maar denk dat het nog jááááren gaat duren voordat het algemeen goed is (als het al niet flopt). Jan Doedel heeft net pas z`n vhs collectie weggemikt en is maar wat blij met z`n dvd speler en gaat nu niet alwéér investeren.....

RobinB
27-05-2006, 21:25
Ik heb de oude versie gelukkig nog helemaal splinter nieuw...

evilll_nelus
27-05-2006, 21:48
Wat maakt het nou uit of ie splinter nieuw is?

Richard B.
27-05-2006, 21:50
Ik heb de oude versie gelukkig nog helemaal splinter nieuw...
Hier idem. Ondanks dat het een hele simpele uitgave was is het lang een van de prijsstukken van m'n collectie geweest. Vooral nadat ie OOP ging.

En voor zo'n vroege en simpele DVD vindt ik de beeldkwaliteit best nog wel aardig. (y)

Aerodynamisch
27-05-2006, 22:01
Ik heb hem sinds kort en ben er heel erg blij mee. Het is echt een hele goede film.

8t88
28-05-2006, 11:34
Gevonden op www.thedigitalbits.com :

Yes... Ridley Scott's Blade Runner is FINALLY, officially, coming to DVD. It's going to be coming to HD-DVD. And it's going to be coming to Blu-ray Disc as well. This is real... it's happening... and it's going to be very, very cool.

First a bit of background on the reason for the title's delay. Warner had been planning a 2-disc special edition of the film early last year... but suddenly realized that their rights to the title were about to lapse. However, the studio ponied up the big bucks to get back what is arguably one of their primo Cadillac catalog titles (dare you to say that three times fast). The ownership situation now resolved, Warner has set in motion plans to really do something special with the film. You might recall back in January when I asked them about the film at their 2006 catalog press event, they hinted that things were looking good for a 2007 release. Privately, we were told that there were BIG things in the works, but were also told that if we leaked too much about the project, we might end up like Fredo Corleone (or WORSE, that the project itself could be complicated). Needless to say, though we've been dying to talk about this for months now (and we get about two e-mails a day asking about the title), we've kept largely silent on the subject. Now that the project is finally out in the open, however, we can finally say a few things. Keep in mind that the major portion of the release is still over a year away. But here's the basic plan...

This coming September, there will be a new limited DVD release (HD-DVD & Blu-ray Disc are also planned) of the restored 1992 Director's Cut (you know... the one that isn't really a director's cut). This will be available for just four months. We believe this is basically the 2-disc release that Warner had originally planned to bow LAST year.

Then next year, just in time for the film's 25th anniversary, Ridley Scott's ultimate Blade Runner: The Final Cut will hit theaters for a limited run. This will be a REAL director's cut, with restored scenes and more - all the stuff that Ridley's always wanted to do with the film but hasn't really been given the chance to do before. That will be followed later in the year by an Ultimate Blade Runner DVD release. You can expect a multi-disc box set (again, likely with a simultaneous HD-DVD and Blu-ray Disc release) that will contain at least four different versions of the film... ALL in full anamorphic widescreen, we might add. You'll get the film's original U.S. theatrical cut, you'll get the expanded international theatrical cut, you'll get the 1992 Director's Cut and you'll get the new Final Cut as well. Now... we realize at this point, you may have questions. Keep in mind, there's a TON of additional material that's going to be included in this set that hasn't been announced and can't be talked about yet - all-new material that you've never seen before. The set is pretty early in the planning and production stage, so it's way too early to talk details, but trust us... some very cool stuff is in the works. These extras will likely be different from the September '06 release, so if you buy both you'll at least be getting your money's worth.

Imagine that... anamorphic widescreen AND real value in a DVD release! Hey... are we being punked?

Gaat het dan toch allemaal goedkomen?????

spiff
28-05-2006, 12:42
George Lucas kan hier veel van leren....

mercapto
28-05-2006, 12:45
Als die "restored scenes" maar extra beeldmateriaal en restauraties hebben en geen kunstmatige toevoegingen :)

Olivier vd D.
28-05-2006, 17:00
Dus eerst een soort van rerelease van de restord version uit 1992 en dan volgend jaar pas een echte DC?

8t88
28-05-2006, 17:12
Dus eerst een soort van rerelease van de restord version uit 1992 en dan volgend jaar pas een echte DC?

Inderdaad, maar wel zo eerlijk dat het van te voren wordt aangekondigd....

hstadman
28-05-2006, 18:48
Ook wordt er duidelijk gezegd dat als je alles wilt hebben, je beide versies moet aanschaffen. :wink:

RobinB
31-05-2006, 12:51
Het gaat echt gebeuren! Yippie kay yay.. 8)

May 30, 2006 - In September of 2006, Warner Home Video will release a restored and remastered version of the Blade Runner 1992 Director's Cut for a special four month limited release, in anticipation of a series of exciting an unprecedented releases of the film in theaters and on DVD.



Following a four month run of the remastered Blade Runner DVD, this disc will be placed on moratorium, by WHV. In 2007, Warner will follow with a limited theatrical run of Blade Runner: The Final Cut, which is being touted as Ridley Scott's definitive version. Subsequently, there will be a multi-disc Special Edition DVD release which will contain three alternate versions of the film: the original U.S. theatrical cut, the expanded international theatrical cut and the 1992 director's cut. "Ample, groundbreaking bonus features will also be included," according to the WHV press release.

Nogmaals een bevestiging! Maar uiteindelijk zullen ze niet zoveel van elkaar verschillen tenzij Scott in the Final Cut iets zeldszaams toevoegt.

Sméagol
31-05-2006, 16:52
Ik snap niet helemaal waarom ze die 1992 versie (ik weet eigenlijk niet of ik deze versie gezien heb) 2 x gaan releasen.. Aan de andere kant, die box met 4 versies zal waarschijnlijk iets duurder zijn dan een normale release, meer voor de fans, en die andere dan voor de casual collector ofzo.

In ieder geval, ik kijk erg uit naar die Final cut, en bijbehorende boxset..
Kan niet wachten om deze in de bioscoop te zien.

Overigens, als ze dan toch bezig zijn met een superbox, stop de game er dan ook bij.. Da's ook best een aardige classic van Westwood.

Werner
31-05-2006, 23:02
Nogmaals een bevestiging! Maar uiteindelijk zullen ze niet zoveel van elkaar verschillen tenzij Scott in the Final Cut iets zeldszaams toevoegt.

Bijvoorbeeld het personage van Harrison Ford dat niet als eerste schiet??? :P
Waar heb ik dat nog eens gehoord?

Jeroen D
26-06-2006, 15:17
http://www.play.com/DVD/DVD/HPO/3-/1060497/Blade_Runner_The_Director_Cut/Product.html

Is dit de nieuwe versie ?

Paul H.
26-06-2006, 22:12
Denk het niet... volgens mijn een re-release van de eerdere versie...maarja kan dat ook niet zeker zeggen. Zul je toch play.com even moeten mailen.

Edit: even rondgekeken en heb wat gevonden:

http://www.play.com/DVD/DVD/4-/1060499/Blade_Runner_The_Final_Cut/Product.html

Blade Runner: The Final Cut
availability: Due for release...

This is Blade Runner: The Final Cut, Ridley Scott's definitive new version of his science-fiction masterpiece. This multi-disc Special Edition release will also contain three alternate versions of Blade Runner: the Original U.S. Theatrical Cut (never before available in the UK); the Expanded International Theatrical Cut; and the 1992 Director's Cut.

bron: play.com

Er komt dus toch een final cut en die jij noemde is dus echt een re-release.

Cor H.
27-06-2006, 07:32
Kan niet wachten op deze uitgave. Ik hoop dat ze er een mooie van maken.

FredKroket
11-07-2006, 02:16
Ridley Scott:


It's going to be the Director's Cut. There will be none of that flying off into the landscape at the end - living happily ever after and all that bollocks, because it's always bothered me, that, I thought, if you've got landscape out there like that, why live in that horrible city?

Hier heeft hij een punt. :)


Ik snap niet helemaal waarom ze die 1992 versie (ik weet eigenlijk niet of ik deze versie gezien heb) 2 x gaan releasen.. Aan de andere kant, die box met 4 versies zal waarschijnlijk iets duurder zijn dan een normale release, meer voor de fans, en die andere dan voor de casual collector ofzo.

In ieder geval, ik kijk erg uit naar die Final cut, en bijbehorende boxset..
Kan niet wachten om deze in de bioscoop te zien.

Overigens, als ze dan toch bezig zijn met een superbox, stop de game er dan ook bij.. Da's ook best een aardige classic van Westwood.

Idd dat was echt een vette game.

Rotterdam5314
18-07-2006, 21:22
wanneer komt ie nou eindelijk uit dan?

Erwin de Koning
18-07-2006, 23:45
ik heb deze versie al van 1999 in mijn bezit Blade Runner: Director's Cut snapper heb ik nog veel betaald dat was een van de eerste dvd's die uitkwamen.

45 €

Jij had in '99 al €€€ ??

:twisted:

Qzyn
19-07-2006, 20:32
Relevante info uit het voorgaande (neem namelijk aan dat het hier al eens ergens vermeld is, maar het is momenteel veel te warm (30 + °C) om deze hele thread nog eens door te nemen)

The restored "Director's Cut" will debut on homevid in September, and remain on sale for four months only, after which time it will be placed on moratorium. "Blade Runner: Final Cut" will arrive in 2007 for a limited 25th anniversary theatrical run, followed by a special edition DVD with the three previous versions offered as alternate viewing: Besides the original theatrical version and director's cut, the expanded international theatrical cut will be included. The set will also contain additional bonus materials.
variety.com (http://www.variety.com/article/VR1117944173?categoryid=13&cs=1=)

De "Brand New Digitally Remastered And Restored" Director's Cut wordt in de UK op 9 okt. 2006 uitgebracht.

Lex v/d Moolen
19-07-2006, 20:38
Dat wordt voor mij dus wachten op de Final Cut. Director's Cut heb ik al in bezit.

hstadman
19-07-2006, 23:19
Voor mij ook.

Gisteren blade runner nog eens bekeken maar het wordt echt tijd dat de kwalitiet een beetje naar de huidige standaarden wordt getrokken! :(
Er zit erg veel ruis e.d. in het beeld.


Dat wordt voor mij dus wachten op de Final Cut. Director's Cut heb ik al in bezit.

FredKroket
21-07-2006, 21:35
Kunnen ze 'm ook net zo goed meteen op hd-dvd of bluray uitbrengen :)

RJ75
23-07-2006, 10:51
The restored "Director's Cut" will debut on homevid in September, and remain on sale for four months only, after which time it will be placed on moratorium. "Blade Runner: Final Cut" will arrive in 2007 for a limited 25th anniversary theatrical run, followed by a special edition DVD with the three previous versions offered as alternate viewing: Besides the original theatrical version and director's cut, the expanded international theatrical cut will be included. The set will also contain additional bonus materials.

The Final Cut wordt dus eerst nog in de bioscoop uitgebracht ? De dvd release van de Final Cut zou dus ergens eind volgend jaar zijn ?

Symphony X
25-07-2006, 20:42
http://www5.cd-wow.nl/detail_results_2.php?product_code=379012&subcat=region2

Richard B.
25-07-2006, 20:49
http://www5.cd-wow.nl/detail_results_2.php?product_code=379012&subcat=region2

Da's de oude versie.

Rogier Burghout
26-07-2006, 11:54
http://www5.cd-wow.nl/detail_results_2.php?product_code=379012&subcat=region2

Da's de oude versie.

even een ander naampje voor de oude voorraad...;)

Qzyn
26-07-2006, 12:51
http://www5.cd-wow.nl/detail_results_2.php?product_code=379012&subcat=region2

Da's de oude versie.

even een ander naampje voor de oude voorraad...;)
Het schijnt wel degelijk te gaan om een opgepoetste en opgeknapte versie van de Director's cut, kortom een nieuwe release. Dat het hier zou gaan om het wegwerken van oude voorraden is dus onzin. Zie o.a. Reuters (http://today.reuters.com/news/newsArticle.aspx?type=entertainmentNews&storyID=2006-05-30T071105Z_01_N29266256_RTRUKOC_0_US-BLADERUNNER.xml)

hstadman
26-07-2006, 12:55
De geremasterde versie is nog niet eens uit! Volgens officiele bronnen pas in september! De foto is weldegelijk van de oude versie! :wink:



http://www5.cd-wow.nl/detail_results_2.php?product_code=379012&subcat=region2

Da's de oude versie.

even een ander naampje voor de oude voorraad...;)
Het schijnt wel degelijk te gaan om een opgepoetste en opgeknapte versie van de Director's cut, kortom een nieuwe release. Dat het hier zou gaan om het wegwerken van oude voorraden is dus onzin. Zie o.a. Reuters (http://today.reuters.com/news/newsArticle.aspx?type=entertainmentNews&storyID=2006-05-30T071105Z_01_N29266256_RTRUKOC_0_US-BLADERUNNER.xml)

Qzyn
26-07-2006, 13:38
De geremasterde versie is nog niet eens uit! Volgens officiele bronnen pas in september! De foto is weldegelijk van de oude versie! :wink:
Het plaatje is misschien nog van de oude versie, maar het feit dat er op de CD Wow-site met grote letters remastered staat vermeld en dat als release datum 9 okt. wordt genoemd zijn duidelijke indicaties dat CD Wow hier de aankomende nieuwe release aanbiedt :wink:
Overigens wordt zover ik weet bij alle webshops nog de oude cover getoond bij de nieuwe geremasterde versie.

hstadman
26-07-2006, 15:47
Omdat de nieuwe cover nog niet beschikbaar is. :wink: uit! Volgens officiele bronnen pas in september! De foto is weldegelijk van de oude versie! :wink: [/quote]
Het plaatje is misschien nog van de oude versie, maar het feit dat er op de CD Wow-site met grote letters remastered staat vermeld en dat als release datum 9 okt. wordt genoemd zijn duidelijke indicaties dat CD Wow hier de aankomende nieuwe release aanbiedt :wink:
Overigens wordt zover ik weet bij alle webshops nog de oude cover getoond bij de nieuwe geremasterde versie.[/quote]

Lex v/d Moolen
26-07-2006, 17:00
Omdat de nieuwe cover nog niet beschikbaar is. :wink: uit! Volgens officiele bronnen pas in september! De foto is weldegelijk van de oude versie! :wink:Dat lijkt mij ook ja, want snappers worden niet meer gemaakt. :wink:

Richard B.
26-07-2006, 19:21
Beetje verwarrend inderdaad. Het plaatje, de extra's en het aantal discs duiden op de oude editie maar het feit dat ie anamorf is en de datum duiden weer op de nieuwe versie. Maar ik zou zeggen dat het misschien toch wel de nieuwe is en dat het een erg magere versie gaat worden. :?

EDIT: ik heb nog even e.a. teruggelezen over de berichtgeving rondom de 'september-editie' en daarin wordt ook al gesproken over een reissue van de oude editie maar dan met een geremasterde transfer. Da's dan wel in lijn met wat er van deze versie op de site van CD-WOW te lezen is. Het is in feite gewoon een soort budget-release vanwege het opnieuw in de bios draaien van de film in sommige landen.

TheGodfather
26-07-2006, 21:17
blijkbaar is het plaatje uit de cdwow link van hierboven toch echt de versie die in september gaat uitkomen:
klik voor dvdactive nieuws (http://www.dvdactive.com/news/releases/blade-runner.html)

ik wacht wel op de set van volgend jaar :D

Aerodynamisch
26-07-2006, 21:21
CDWoW zal in sep/okt een verbeterde versie uitbrengen van de oude eerder gerealeasde Director's Cut.

Volgend jaar, onbekende datum, zal in verband met een 25 jarig jubileum een nieuwe Director's Cut worden gemaakt door Ridley himself. Deze komt eerst in de bioscopen (onduidelijk of dit ook in Nederland zal zijn). Vervolgens komt er een multidisc DVD met 3 versies van de film, theatrical cut, DC cut uit 92 en nieuwe DC van 2007. Plus commentary en extra's.

mercapto
26-07-2006, 21:24
CDWoW zal in sep/okt een verbeterde versie uitbrengen van de oude eerder gerealeasde Director's Cut.

Volgend jaar, onbekende datum, zal in verband met een 25 jarig jubileum een nieuwe Director's Cut worden gemaakt door Ridley himself. Deze komt eerst in de bioscopen (onduidelijk of dit ook in Nederland zal zijn). Vervolgens komt er een multidisc DVD met 3 versies van de film, theatrical cut, DC cut uit 92 en nieuwe DC van 2007. Plus commentary en extra's.

En waar blijft het nieuws ?

Aerodynamisch
26-07-2006, 21:30
CDWoW zal in sep/okt een verbeterde versie uitbrengen van de oude eerder gerealeasde Director's Cut.

Volgend jaar, onbekende datum, zal in verband met een 25 jarig jubileum een nieuwe Director's Cut worden gemaakt door Ridley himself. Deze komt eerst in de bioscopen (onduidelijk of dit ook in Nederland zal zijn). Vervolgens komt er een multidisc DVD met 3 versies van de film, theatrical cut, DC cut uit 92 en nieuwe DC van 2007. Plus commentary en extra's.

En waar blijft het nieuws ?

Oh eh sorry. Vergeten bij te zetten als soort van samenvatting. Nieuws heb ik niet!?

Lex v/d Moolen
26-07-2006, 21:54
blijkbaar is het plaatje uit de cdwow link van hierboven toch echt de versie die in september gaat uitkomen:
klik voor dvdactive nieuws (http://www.dvdactive.com/news/releases/blade-runner.html)Ik zie toch echt verschillen, cdwow is een snapper, dvdactive is een keepcase en er staat bovendien minder tekst op en een WB logo.

Richard B.
26-07-2006, 22:04
blijkbaar is het plaatje uit de cdwow link van hierboven toch echt de versie die in september gaat uitkomen:
klik voor dvdactive nieuws (http://www.dvdactive.com/news/releases/blade-runner.html)Ik zie toch echt verschillen, cdwow is een snapper, dvdactive is een keepcase en er staat bovendien minder tekst op en een WB logo.
Ach, cdwow is niet altijd even zorgvuldig met covers dus die van dvdactive zal wel gewoon de goeie zijn. Natuurlijk worden snappers sowieso niet eens meer gemaakt. Het is gewoon een gerecycelde versie van de oude cover dus het idee van is hetzelfde.

http://www.dvdactive.com/images/news/screenshot/2006/7/bladerunnerdcr1artworkpic.jpg
http://www.dvdactive.com/images/news/screenshot/2006/7/bladerunnerdcr1artworkpic2.jpg

Lex v/d Moolen
26-07-2006, 22:12
hotlinks van dvdactive zijn altijd geblokkeerd, Richard. :wink:

Qzyn
27-07-2006, 08:58
Plaatjes effe geupload naar ImageShack:

http://img146.imageshack.us/img146/5580/bladerunnerdcr1artworkpiccm5.jpg
http://img157.imageshack.us/img157/1121/bladerunnerdcr1artworkpic2kg8.jpg

Bron: DVDactive.com

Qzyn
27-07-2006, 09:07
De nieuwe cover lijkt dus als 2 druppels water op de oude snapper, het enige wat op de nieuwe frontcover ontbreekt is de tekst "The original cut of the futuristic adventure".

Aangezien het toch maar voor slechts een aantal maanden op de markt verschijnt, zal Warner Bros geen geld hebben willen steken in nieuw artwork.

Het werkt wel verwarring in de hand.

RJ75
27-07-2006, 10:02
Aangezien het toch maar voor slechts een aantal maanden op de markt verschijnt, zal Warner Bros geen geld hebben willen steken in nieuw artwork.


Ik vind het oude artwork prima, misschien hebben ze wel alternatief artwork ontwikkeld en bleek dat niet 'beter' te zijn dan het oude.

RJ75
27-07-2006, 10:02
Aangezien het toch maar voor slechts een aantal maanden op de markt verschijnt, zal Warner Bros geen geld hebben willen steken in nieuw artwork.


Ik vind het oude artwork prima, misschien hebben ze wel alternatief artwork ontwikkeld en bleek dat niet 'beter' te zijn dan het oude.

Qzyn
27-07-2006, 10:56
Wat ook de reden is, door de nagenoeg gelijke covers is het nu niet duidelijk dat het hier gaat om een andere release dan die een paar jaar geleden is uitgebracht. WB had dat dat toch ook kunnen voorzien en, al was het maar door het toevoegen van een paar woorden of een andere kleur, veel verwarring kunnen voorkomen.

RJ75
27-07-2006, 17:54
Wat ook de reden is, door de nagenoeg gelijke covers is het nu niet duidelijk dat het hier gaat om een andere release dan die een paar jaar geleden is uitgebracht. WB had dat dat toch ook kunnen voorzien en, al was het maar door het toevoegen van een paar woorden of een andere kleur, veel verwarring kunnen voorkomen.

dus goed kijken of er ergens (c)2006 op de box staat.

Richard B.
27-07-2006, 19:25
hotlinks van dvdactive zijn altijd geblokkeerd, Richard. :wink:
Daar kom ik nu achter ja. :)

Jeroen D
16-08-2006, 06:27
http://www.dvdtimes.co.uk/content.php?contentid=62456

Dennis Kuijper
16-08-2006, 15:02
Deze versie lijkt me ook wel grappig :P
http://img84.imageshack.us/img84/615/42142xdgcwcz2.jpg

Rotterdam5314
16-08-2006, 15:11
Plaatjes effe geupload naar ImageShack:

http://img146.imageshack.us/img146/5580/bladerunnerdcr1artworkpiccm5.jpg
http://img157.imageshack.us/img157/1121/bladerunnerdcr1artworkpic2kg8.jpg

Bron: DVDactive.com

komt er van deze ook nog een uitgave met nl subs uit?

TheGodfather
16-08-2006, 15:20
Deze versie lijkt me ook wel grappig :P
http://img84.imageshack.us/img84/615/42142xdgcwcz2.jpg
whehe :mrgreen:

er staat trouwens ook te lezen in de reacties op de site van dvdtimes (een post van 1 van crew leden)



It's not the final artwork.

MatrixTom
07-09-2006, 02:13
Hier kan je het verschil zien tussen de oude en nieuwe transfer: http://www.dvdbeaver.com/film/DVDReviews24/bladerunner.htm

Heeft er iemand al iets opgepikt over de R2NL?

Jeroen D
07-09-2006, 06:37
Hier kan je het verschil zien tussen de oude en nieuwe transfer: http://www.dvdbeaver.com/film/DVDReviews24/bladerunner.htm

Heeft er iemand al iets opgepikt over de R2NL?

Ja, daar ben ik ook benieuwd naar. Anders word het bestellen bij play.com :wink:

Richard B.
08-09-2006, 08:33
Hier kan je het verschil zien tussen de oude en nieuwe transfer: http://www.dvdbeaver.com/film/DVDReviews24/bladerunner.htm
Ziet er goed uit. Alleen: had de eerste release inderdaad een anamorfische transfer? Ik heb die dvd hier niet bij de hand maar ik dacht eigenlijk dat ie letterboxed was.


Heeft er iemand al iets opgepikt over de R2NL?
Nee, nog niets.

RobinB
08-09-2006, 21:42
Hiervan komt dus ook een limited opgave van tot 2007 verschijnt de drie disc versie! Ziet er heel goed uit.. :D

rollo tomassi
15-09-2006, 16:35
Maar waarom heeft warner die nieuwe geremasterde versie die maar 4 maanden blijft niet op zijn release schema gezet voor regio 2 nl, komt ie hier nou ook uit of hoe zit het :?:

rollo tomassi
15-09-2006, 16:37
Maar waarom heeft warner die nieuwe geremasterde versie die maar 4 maanden blijft niet op zijn release schema gezet voor regio 2 nl, komt ie hier nou ook uit of hoe zit het :?:

rollo tomassi
15-09-2006, 16:40
Maar waarom heeft warner die nieuwe geremasterde versie die maar 4 maanden blijft niet op zijn release schema gezet voor regio 2 nl, komt ie hier nou ook uit of hoe zit het :?:

rollo tomassi
15-09-2006, 16:44
sorry voor die 3 keer mn pc flipte :oops:

Richard B.
19-09-2006, 20:08
Maar waarom heeft warner die nieuwe geremasterde versie die maar 4 maanden blijft niet op zijn release schema gezet voor regio 2 nl, komt ie hier nou ook uit of hoe zit het :?:
Da's nog niet duidelijk, maar het zou me niks verbazen als ze die voor Nederland gewoon overslaan. Volgend jaar komt toch die vette SE uit dus eigenlijk is het een beetje overbodig.

Martin Zuidervliet
22-09-2006, 07:57
Maar waarom heeft warner die nieuwe geremasterde versie die maar 4 maanden blijft niet op zijn release schema gezet voor regio 2 nl, komt ie hier nou ook uit of hoe zit het :?:
9 oktober bij Play.com (http://www.play.com/DVD/DVD/CART/3-/1060497/-/Product.html?cur=258)

Rotterdam5314
22-09-2006, 08:11
Maar waarom heeft warner die nieuwe geremasterde versie die maar 4 maanden blijft niet op zijn release schema gezet voor regio 2 nl, komt ie hier nou ook uit of hoe zit het :?:
Da's nog niet duidelijk, maar het zou me niks verbazen als ze die voor Nederland gewoon overslaan. Volgend jaar komt toch die vette SE uit dus eigenlijk is het een beetje overbodig.

Wanneer dan volgend jaar?? En is die wel met nl subs dan?

Jeroen D
22-09-2006, 08:30
Maar waarom heeft warner die nieuwe geremasterde versie die maar 4 maanden blijft niet op zijn release schema gezet voor regio 2 nl, komt ie hier nou ook uit of hoe zit het :?:
9 oktober bij Play.com (http://www.play.com/DVD/DVD/CART/3-/1060497/-/Product.html?cur=258)

Hopelijk heeft deze nederlandse subs.

Jeroen D
29-09-2006, 14:51
De Uk versie heeft alleen UK subs volgens www.hmv.co.uk
In Nederland komt deze DVD volgens mij niet uit.

pieter bond
03-10-2006, 16:06
In Nederland komt deze DVD volgens mij niet uit.


:cry: :cry: :cry: :cry:

RobinB
03-10-2006, 20:08
Hier word je toch ziek van.. :cry:

Frank
03-10-2006, 20:22
Waarom? Volgend jaar volgt er toch een speciale uitgave.

Rotterdam5314
03-10-2006, 20:22
Waarom? Volgend jaar volgt er toch een speciale uitgave.

Wanneer volgend jaar? Dus volgend jaar komt er een versie uit in nl met NL subs?

Frank
03-10-2006, 20:25
Een datum voor de release is er nog niet, maar er is al een speciale release aangekondigd voor volgend jaar met 3 versies van de film, geloof ik. Ik ga ervan uit dat deze versie ook in Nederland uitgebracht zal worden.

Martin Zuidervliet
05-10-2006, 07:30
De Uk versie heeft alleen UK subs volgens www.hmv.co.uk
In Nederland komt deze DVD volgens mij niet uit.
Blijkbaar wel, kijk maar hier (http://www.rodisc.nl/gsp.dll?sid=103&pid=9&p_artikelid=79106&keysetid=50488588).

Frank
05-10-2006, 07:43
Dat is import uit Engeland. :wink:

Jeroen D
05-10-2006, 07:45
De Uk versie heeft alleen UK subs volgens www.hmv.co.uk
In Nederland komt deze DVD volgens mij niet uit.
Blijkbaar wel, kijk maar hier (http://www.rodisc.nl/gsp.dll?sid=103&pid=9&p_artikelid=79106&keysetid=50488588).

Achter land staat Engeland. Dus misschien heeft de UK versie nederlandse ondertiteling ?

Martin Zuidervliet
05-10-2006, 08:02
Achter land staat Engeland. Dus misschien heeft de UK versie nederlandse ondertiteling ?
Ja, volgens Ro-Disc wel.

Jeroen D
05-10-2006, 09:29
Play heeft mijn exemplaar al verzonden, hoop dat er nederlandse subs opzitten..........

Frank
06-10-2006, 10:43
De Franse versie heeft in ieder geval Nederlandse ondertitels. Zie: http://www.dvdrama.com/rw_fiche-6889-.php.

zefram
06-10-2006, 11:07
Bij cdwow is hij 14.99 release 9 okt.

http://www12.cd-wow.nl/detail_results_2.php?product_code=379012&affid=11635

Frank
06-10-2006, 14:14
Achter land staat Engeland. Dus misschien heeft de UK versie nederlandse ondertiteling ?
Ja, volgens Ro-Disc wel.
Niet meer. Volgens Ro-Disc heeft de DVD de volgende ondertitels: Deens - Duits - Engels - Fins - Grieks - Noors - Pools - Portugees - Turks - Zweeds.

Martin Zuidervliet
07-10-2006, 08:08
De Franse versie heeft in ieder geval Nederlandse ondertitels. Zie: http://www.dvdrama.com/rw_fiche-6889-.php.
Jippie, bedankt. :wink:

RobinB
07-10-2006, 09:14
Ik wacht nog effe tot de 3-disc versie. Wel mooi dat er interactieve menu's zijn maar daar wissel ik mijn Blade Runner nog niet voor in... :P

Martin Zuidervliet
08-10-2006, 08:34
Ik heb een sterk vermoeden dat de Franse versie gelijk zal zijn aan de Australische aangezien deze dezelfde talen en ondertitels bevat. Kijk maar op deze pagina (http://atlanticdvd.com.au/index_stuffer.cfm?view.cfm?id=964~content). Let ook op deze pagina (http://www.michaeldvd.com.au/Discs/Disc.asp?ID=22235) voor actuele informatie omtrent deze uitgave. :wink:

Jeroen D
10-10-2006, 06:47
http://www.ezydvd.com.au/item.zml/789825

De australische uitgave heeft geen nederlandse subs volgens deze pagina.

Frank
10-10-2006, 07:00
De Australische versie is zo te zien gelijk aan de Engelse.

Martin Zuidervliet
10-10-2006, 08:19
Mmm, ik denk het niet want op deze pagina (http://www.dvdorchard.com.au/Product.asp?PND=100202&TP=&LN=1495832&CS=1) lijkt het er ook op dat de Australische versie nederlands ondertiteld en regio 2 en 4 zal zijn.

Jurriaan Wittenberg
10-10-2006, 19:35
Magoe,

Heeft iemand 'm nou al in de winkel zien liggen hier in de NL? Iets dat niet op import lijkt, bedoel ik.

NL subs deren mij niet hoor, die zet ik 99,9% van de tijd toch uit.

Dus het gaat mij vooral om deze komende winter te kunnen overbruggen met een strakkere versie dan die we tot nu toe hadden. Daarna is het toch HD-DVD voor mij. En wat ik heb begrepen komt die zometeen ook naast de gewone DVD en de BluRay varianten.

Cheers,
JW

Frank
10-10-2006, 21:45
Heeft iemand 'm nou al in de winkel zien liggen hier in de NL? Iets dat niet op import lijkt, bedoel ik.
Hoezo iets dat niet op import lijkt? Als een DVD in Nederland niet is uitgebracht, maar de winkels verkopen hem wel, dan is het toch altijd import?

Jurriaan Wittenberg
11-10-2006, 07:53
Heeft iemand 'm nou al in de winkel zien liggen hier in de NL? Iets dat niet op import lijkt, bedoel ik.
Hoezo iets dat niet op import lijkt? Als een DVD in Nederland niet is uitgebracht, maar de winkels verkopen hem wel, dan is het toch altijd import?

Om uit te vinden OF er nou een Nederlandse release van is. Puur voor de info hoor: Ik vind het gewoon raar dat deze remaster niet uit zou komen hier ... Een film met Rutger Hauer in een van de hoofdrollen is toch wel interessant genoeg om in de schappen te hebben liggen lijkt me.
Play.com met z'n 15 eurootjes levert voor mij een goed R2 alternatief, net als CDWOW. Ik heb zelf wat meer ervaring met Play.

Anyway.. volgend jaar de ECHTE release van de Tripple disc versie. En bij Toutatis :twisted: ik hoop dat 'ie hier in Europa ook op het witte doek komt, net als de beperkte biosrelease in de States. Dat zou mijn winter helemaal goed maken!

Frank
12-10-2006, 23:02
Nou, het is bekend. 6 december wordt de DVD in Nederland uitgebracht (zie persbericht van Warner Bros. elders op deze site).

Dennis Kuijper
12-10-2006, 23:07
Blijft het hierbij of komt er ook nog een andere versie in Nl ?

Frank
13-10-2006, 08:48
Er zal best een andere versie komen als er volgend jaar een 3-DVD verschijnt.

Jeroen D
13-10-2006, 12:11
Ik heb de UK uitgave binnen. Geen nederlandse ondertiteling maar wel engelse.

Otnemem
13-10-2006, 13:22
Ik heb de UK uitgave binnen. Geen nederlandse ondertiteling maar wel engelse.

Heb hem inmiddels ook. Kon gewoon niet wachten op de boxset die volgend jaar gaat komen. De film is te fuckin' goed om niet in je collectie te hebben op welk moment dan ook. Het video beeld is ook pretty damn good.

Mijn advies: Kopen :!:

Richard B.
13-10-2006, 20:29
Ik heb de UK uitgave binnen. Geen nederlandse ondertiteling maar wel engelse.

Heb hem inmiddels ook. Kon gewoon niet wachten op de boxset die volgend jaar gaat komen. De film is te fuckin' goed om niet in je collectie te hebben op welk moment dan ook. Het video beeld is ook pretty damn good.

Mijn advies: Kopen :!:
Heb ik 5 jaar geleden al gedaan. :wink:

Ik wacht wel netjes op de triple-disc. En als ie niet in NL uitkomt (wat ik bijna durf uit te sluiten) dan importeer ik hem wel.

Frank Bedijn
25-10-2006, 14:22
Oude DC is weer te bestellen bij play. :wink:

http://www.play.com/DVD/DVD/RGNNR/3-/1060497/Blade_Runner_The_Director_Cut/Product.html

Jeroen D
25-10-2006, 14:37
Oude DC is weer te bestellen bij play. :wink:

http://www.play.com/DVD/DVD/RGNNR/3-/1060497/Blade_Runner_The_Director_Cut/Product.html

Is al vanaf 9 oktober zo :wink:

Frank Bedijn
25-10-2006, 23:11
Oude DC is weer te bestellen bij play. :wink:

http://www.play.com/DVD/DVD/RGNNR/3-/1060497/Blade_Runner_The_Director_Cut/Product.html

Is al vanaf 9 oktober zo :wink:

Ah, vandaar dat ie bij NEW release staat :wink: