PDA

Bekijk de volledige versie : Inschakelen DTS???



olemla
30-11-2002, 20:52
Hallo,
Ik heb een home cinemaset van JVC. Daarbij zit als dvd-speler, de
XV-E112. Wanneer ik een dvd huur die DTS ondersteunt en ik kies voor die optie in het startmenu van de film krijg ik geen geluid. Kies ik voor 5.1 dan heb ik wel geluid. Volgens de beschrijving moet mij dvd-speler wel DTS ondersteunen....
Weet iemand wat het probleem kan zijn?

Johan van den D.
30-11-2002, 21:07
staat de dvd speler ook zo ingesteld in het menu
dus de DTS optie op ON

olemla
30-11-2002, 21:10
Hallo,
Bedankt voor je reactie, maar hoe bedoel je? Moet ik dat instellen in het menu van een dvd-film?

Niels Simons
30-11-2002, 21:18
zo te zien bedoelt ie dat je het in het menu van je dvdspeler moet instellen.

pak je boekje van de speler erbij,en zoek daar eens in,hoofdstuk over geluid.

succes,groeten,niels

Johan van den D.
30-11-2002, 21:24
inderdaad in het menu van je dvd speler
normaal gesproken wanneer ie wel met dts overweg kan dan staat ie niet als zodanig ingesteld vanuit de fabriek
deze functie moet je dus zelf even op ON zetten(of iets dergelijks)
daarna zou ie het moeten doen

olemla
30-11-2002, 21:32
Zou het kunnen dat mijn versterker geen DTS ondersteunt?
Ik heb de RX-E112R...

Johan van den D.
30-11-2002, 21:38
Zou het kunnen dat mijn versterker geen DTS ondersteunt?
Ik heb de RX-E112R... ook dat kan natuurlijk maar ik ging ervan uit dat je dit al had nagekeken
ik kan die versterker niet dus ik weet ook niet of ie wel dts aan boord heefd
maar dat zal ik zeker als eerste wel even nakijken

olemla
30-11-2002, 21:42
Ik heb de set compleet gekocht onder type nummer QP-112AL en er staat DTS bij home theater functies - decoder. Het lijkt me dan toch gek als de dvd-speler DTS wel ondersteunt en de decoder niet???

Betamax
30-11-2002, 21:43
Heb ik nog nooit van gehoord je DVD-speler instellen op DTS.
Dat detecteerd de DVD-speler gewoon of hij DD 5.1 of DTS aangestuurd krijgt .
Anders zou je bij iedere DVD je DVD-speler in moeten gaan stellen op DTS of DD 5.1, onzin natuurlijk.
Kijk eerst maar eens in je gebruiksaanwijzing of hij het wel ondersteund (bij JVC weet je het maar nooit).
CU

Betamax
30-11-2002, 21:46
RX-E112R: Home Cinema Control Centre

Stereo: 2 x 60 W, 8 ohm, 1 kHz (DIN); surround: 5 x 60 W, 8 ohm bij 1 kHz, bij 0,8% THD
Video: vier 21-pins SCART in- en uitgangen (geschikt voor RGB)
Dolby Digital/DTS decoder ingebouwd
Dolby Pro Logic II (Movie en Music standen)
DAP: HALL/DANCE CLUB/LIVE CLUB/PAVILION/ALL CH STEREO
TV Direct mode (doorkoppeling naar de TV voor laag stroomverbruik)
Auto Functie via de SCART aansluiting
Auto Surround instelling bij digitale audiobronnen
Hoofdtelefoonaansluiting
A/V-STB afstandsbediening voor meerdere merken

Kijk hij kan het dus wel.
Gewoon evenn op internet zoeken en je weet het.
CU

olemla
30-11-2002, 21:47
hallo betamax,
het moet dus kunnen... alleen hij doet het niet!
hoe kan ik dit dan instellen???

Johan van den D.
30-11-2002, 21:50
Heb ik nog nooit van gehoord je DVD-speler instellen op DTS.
Dat detecteerd de DVD-speler gewoon of hij DD 5.1 of DTS aangestuurd krijgt .
Anders zou je bij iedere DVD je DVD-speler in moeten gaan stellen op DTS of DD 5.1, onzin natuurlijk.
Kijk eerst maar eens in je gebruiksaanwijzing of hij het wel ondersteund (bij JVC weet je het maar nooit).
CU bij de mijne moest dat toch wel degelijk de eerste keer, en dat is toch niet de eerste de beste speler maar toch echt eentje van de hogere klasse
wanneer bij aanschaf eenmaal ingesteld hoef het nooit meer want dan doet ie de rest automatisch
wanneer de mijne een dvd met DTS track bevat dan gaat er ook een groen lampje op mijn speler branden ter verduidelijking dat er een dts track gelezen wordt
daarna zie ik ook automatisch mijn receiver op de dts functie springen en dan is het genieten geblazen met een heerlijke dts track
en ik weet ook dat dit bij meerdere spelers zo in z,n werk gaat maar of het bij allemaal zo is zou ik ook niet weten natuurlijk

Johan van den D.
30-11-2002, 22:02
Anders zou je bij iedere DVD je DVD-speler in moeten gaan stellen op DTS of DD 5.1, onzin natuurlijk.
).
CU onzin is het ook niet natuurlijk
als je speler het vanzelf al doorgeeft en je heb een receiver die geen dts decoder heeft wat dan?
nu kun je wel op vrijwel allen dvd,s met dts kiezen tussen DD en DTS maar wanneer je dts kies krijg je meestal nog een keer de vraag of je echt die dts track wil gebruiken ter bevestiging
en dit is natuurlijk ook niet voor niks
wanneer je speler dts doorgeeft en je receiver heeft geen dts decoder kan kan het geluid je speakers beschadegen door hele luide tonen te produceren
normaal hoor je dus niks in dit geval dus je kan je voorstellen dat als je dan plots zo,n luide toon te horen krijg dat dit niet goed is voor je speakers
dit kom dus zelden voor maar het kan en daarom kan je bij de betere spelers(maar volgens mij ook de goedkopere)die functie dus ook in het menu instellen
wanneer je receivere geen dts heeft dan schakel je die speler ook uit wat dts betref en dan kan je deze fout niet maken
maar onzin?? nee niet echt dus

olemla
01-12-2002, 12:27
Het is me gelukt.
Ik heb in het menu van de dvd-speler nu gekozen voor Stream/PCM en niet langer voor DolbyDigital/PCM.

Iedereen bedankt voor de vele tips!

Rossi
01-12-2002, 12:44
Het is me gelukt.
Ik heb in het menu van de dvd-speler nu gekozen voor Stream/PCM en niet langer voor DolbyDigital/PCM.

Iedereen bedankt voor de vele tips!

Heb je alleen die twee opties of heb je ook een DTS keuze? Anders zou ik hem daar op zetten....Maar goed, ben blij voor je dat ie het doet.

Johan van den D.
01-12-2002, 13:10
Het is me gelukt.
kijk dat bedoel ik maar , altijd fijn als we weer iemand geholpen hebben in deze fijne hobby tochhttp://www.clicksmilie.de/sammlung/musik/musik014.gif
maar heb je nu ook daadwerkelijk DTS

Tijntje
01-12-2002, 22:38
Uiteindelijk toch weer een gevalletje van RTFM :D

olemla
02-12-2002, 07:53
Wanneer ik de dvd die DTS ondersteunt nu in de dvd-speler doe gaat het lampje van DTS branden, dus neem ik aan dat het nu werkt. Maar hoor je echt verschil tussen dolby digital en DTS???

AirtjE
02-12-2002, 09:54
Je hoort als het klopt nu verschil in links- en rechtsachter, vooral bij films met veel special effects in geluiden zou je dat terug moeten horen :)

Johan van den D.
02-12-2002, 16:16
Maar hoor je echt verschil tussen dolby digital en DTS??? dit hoor je inderdaad
hoe geluid klink is natuurlijk moeilijk uit te leggen met woorden maar het klink wat voller,helderder ,gedetaileerder
al met al klink het(vaak maar niet altijd natuurlijk)gewoon lekkerder