PDA

Bekijk de volledige versie : SACD afspelen op de Pioneer dv-656



kruspe
01-12-2002, 10:56
Ik heb vorige week de Pioneer dv-656 gekocht en ben er zeer tevreden over,maar na nog eens de gebruiksaanwijzing goed te hebben gelezen zag ik dat als je op deze speler SACD's op deze speler wilt afdraaien,je alleen de analoge uitgang kunt gebruiken:(
Nou zat ik eigenlijk zo te denken dat een medium als SACD (super audio cd) toch het beste tot zijn recht komt als je deze afspeeld via de digitale uitgang....ik bedoel,wat schiet je er anders mee op?

Iemand hiet op dit forum die hier misschien ervaring mee heeft??

P.S.
Heb het zelf eigenlijk nog niet uit kunnen proberen omdat ik nog niet in het bezit ben van een SACD,maar heb er ondertussen wel een paar in bestelling staan......

Groetjes,
Rob

Point7
01-12-2002, 11:31
Volgens mij is dit op alle SACD spelers zo. Als je wil gebruik maken van het meerkanaals geluid moet je elk kanaal analoog verbinden met de versterker.

Ik vraag me ook af waarom dat dit de enige manier is.

kruspe
01-12-2002, 11:42
Volgens mij is dit op alle SACD spelers zo. Als je wil gebruik maken van het meerkanaals geluid moet je elk kanaal analoog verbinden met de versterker.

Ik vraag me ook af waarom dat dit de enige manier is.

Dan zit ik dus met een probleem!!!!
ik heb namelijk een bose speakerset met een passieve subwoofer.
Dus als ik alle analoge uitgangen van mijn pioneer met mijn versterker verbind,mis ik dus het geluid van mijn subwoofer omdat deze dan dus ook apart op de versterker moet worden aangesloten....
Of heb ik het nu verkeerd???

Groetjes,
Rob

Luchtgordijn Bogey
01-12-2002, 11:43
Volgens mij is dit op alle SACD spelers zo. Als je wil gebruik maken van het meerkanaals geluid moet je elk kanaal analoog verbinden met de versterker.

Ik vraag me ook af waarom dat dit de enige manier is. Wat Point7 zegt klopt als een bus...

SACD heeft alleen meerkanaalsgeluid via de analoge uitgangen die uit speler komen.
Als je op een gewone SACD-speler (van Sony bijvoorbeeld) een digitale optische uitgang ziet zitten, is dat alleen voor tweekanaalsgeluid (van gewone cd's).

Met de gegevens op een SACD kun je in vergelijking met DVD-audio en DVD-geluidsformaten weinig doen, aansluit- en opnametechnisch gezien. Het is echt een eindformaat, waarvan het de bedoeling is dat je het niet gaat rippen op kopieren.

Extra nadeel hiervan is dat je natuurlijk wel een voor SACD geschikte versterker nodig hebt om meerkanaals geluid te gebruiken.

Piet Marcus vd Meulen
01-12-2002, 11:51
Klopt. Als je wil genieten van SACD (en ook voor sommige DVD-Audio formaten) heb je een receiver/versterken nodig met 5.1 ingangen....