PDA

Bekijk de volledige versie : schoolfilms



Lieven De Craecker
02-12-2002, 18:41
Een film met een boodschap om te bekijken in schoolverband en dat voor 13-14jarigen. Een idee?

Johan van den D.
02-12-2002, 18:53
the fast and the furious misschien
wat je hieraan heb weet ik ook niet maar je ziet er wel hoe je lekker kan autorijden
en geloof me,zo autorijden is genieten(op plaatsen waar het kan en verantwoord is natuurlijk)

Art
02-12-2002, 19:00
Even kijken :o La Vita È Bella, hoef ik niks aan toe te voegen :) Een schitterende oorlogsfilm met een lach en een traan. Een aanrader :)

Niels Simons
02-12-2002, 19:02
op hoop van zegen

kleine blonde dood

daens

ciske de rat

kortom,allemaal films die ik afgezworen heb(ben dan ook 23 en geen 13...)

mazzel,niels

Ghast
02-12-2002, 19:02
"Life as a House"

Neem je familie serieus en geniet zo lang het kan.

mark t
02-12-2002, 19:06
De stereotype films bij uitstek zijn toch wel Animal Farm en The Longest Day. Voor de rest heb ik niet veel films op school gezien.

Lex v/d Moolen
02-12-2002, 19:08
American History X

Misschien te harde beelden, maar hier wordt wel de waanzin van racisme goed in beeld gebracht en heeft duidelijk een boodschap. Maar misschien voor 13 jarigen nog te vroeg om te zien, daar kan ik niet over oordelen.

King Dingeling
02-12-2002, 19:15
Voor de voorlichting misschien is Cliffbanger iets... :)

nee maar ff serieus.... ik heb de Kleine blonde Dood gezien op school... en Ciske de Rat, en Deans....

misschien is Menace II Society ook wel iets.... ook met racisme e.d.

Sander Dubbeldam
02-12-2002, 19:27
Uhm tja het zal een lange zit zijn, band of brothers?
veel kids weten niet wat er zich afspeelde in de tweede wereldoorlog, misschien is dit een manier om het te laten zien.

BLACKENED
02-12-2002, 19:45
Braindead

JayLunar
02-12-2002, 19:50
Everything You Always Wanted to Know About Sex But Were Afraid to Ask

wel zo actueel ;)

Lex v/d Moolen
02-12-2002, 19:52
Everything You Always Wanted to Know About Sex But Were Afraid to Ask

wel zo actueel ;) Goeie, die is leerzaam en komisch;)

Daan de G.
02-12-2002, 20:06
Braindead
haha idd ,hoef je ze meteen geen menselijke anatomie te leren aangezien de ingewanden en lichaamsdelen in het rond vliegen ;)

Britte
02-12-2002, 21:20
-Romeo and Juliet ('t is te zien welke boodschap, hè)
-Philadelphia
-Schindler's List
-Lord of the Flies
-Stand by me
- ... 'k zal nog eens ff denken...

Jaap22
02-12-2002, 21:40
gewoon Scarface er in drukken! kunnen ze kennis maken met één de beste films en één van de beste acteurs ooit!

Winand
02-12-2002, 21:52
ik heb er nog wel een paar:
1. Fucking Amal..tja sorry zo heet de film nu eenmaal (de film heet zo omdat er een plaatsje in zweden Amal heet, waar niks te beleven is dus Fucking Amal)..daar moet je niks verkeerd bij denken..het is een zweedse film. Gaat over een 15 jarig zweeds meisje die op het knapste meisje van de school valt. Ja ze is dus lesbisch. Ze schaamt zich daarvoor en durft het niet tegen haar ouders te vertellen en ook niet tegen haar medeleerlingen. Dit levert natuurlijk de nodige perikelen op.
Ben zelf ook leraar (wel middelbare school) en kan deze film best aanraden.
2. The wave.
Beroemde korte film van 50 minuten over een leraar die duidelijk wil maken hoe Hitler via propaganda aan de macht kwam. Dit doet hij door de klas onder te verdelen in verschillende groepen. De ene groep staat boven de andere groep. Het begint als een spel, maar langzaam begint het spel te domineren bij alle lessen op school maar ook na schooltijd. Het loopt dus langzaam uit de hand. Zeer leerzame film voor die kids.
3. Met American History X ben ik het ook wel eens en met La vitta bella ook wel. Maar misschien moeilijker voor de jeugd om de diepgang echt te begrijpen. American History X bevat ook behoorlijk wat schokkende beelden.
groet winand

Joost v.d. Ham
02-12-2002, 22:23
Requiem for a Dream.

wedden dat ze van dan voorlopig ff van drugs afblijven.;)

Rochan
03-12-2002, 00:31
Ik weet nog dat ik op de middelbare school Turks Fruit voor Nederlands heb gezien en dat ik er behoorlijk onder de indruk van was ;) Maar ik weet niet of dat nu nog verantwoord is om op school uit te zenden:D

Lex v/d Moolen
03-12-2002, 00:33
Ik weet nog dat ik op de middelbare school Turks Fruit voor Nederlands heb gezien en dat ik er behoorlijk onder de indruk van was ;) Maar ik weet niet of dat nu nog verantwoord is om op school uit te zenden:D Ach waarom niet ? Het leert de jongens iig om niet te snel de gulp dicht te ritsen na de daad.:D

Patrick Deckard
03-12-2002, 00:37
Waarom niet "The Gods must be crazy"?...

Rochan
03-12-2002, 00:42
Ach waarom niet ? Het leert de jongens iig om niet te snel de gulp dicht te ritsen na de daad.:D

Idd:D Dat is wel de scene die wel atijd bij is gebleven. Ik voelde de pijn al bij mijzelf, toen ik die scene zag:D

NicK Portier
03-12-2002, 00:50
- Remember The Titans
Racisme, vooroordelen, teamwork

- Men Of Honor
Racisme, doorzettingsvermogen, wil om droom uit
te laten komen

- The Untouchables
Mja weet zo gauw ff geen goeie boodschap uit deze film :p maar tis gewoon een retegoeie film ;)

Kasper P.
03-12-2002, 07:57
- Soldaat van oraje => hoe de oorlog in nederland was en het verzet ertegen

patrick1975
03-12-2002, 08:28
Baise Moi... :D

starbuck
03-12-2002, 09:30
"Once were wariors"

zeer aangrijpend en boeiend verhaal over de sociale problemen van een etnische minderheid in Nieuw Zeeland.

BLACKENED
03-12-2002, 09:35
- Remember The Titans
Racisme, vooroordelen, teamwork


Das idd een supergoede !!

Philippe
03-12-2002, 20:29
In The Name Of The Father, laat zien hou onschuldige mensen onder grote druk van het gerechtelijke apparaat iets bekennen dat ze niet gedaan hebben. Eén van de grootste gerechtelijke dwalingen in Gr.-Br. Bovendien schitterende vertolking van Daniel Day-Lewis.

Pietje
03-12-2002, 21:29
Voor de voorlichting misschien is Cliffbanger iets... :)

Lijkt me ook zeer leerzaam! :D

Richard B.
03-12-2002, 22:17
Baise Moi... :D

Ik wil gewoon niet weten op wat voor school jij gezeten hebt... :D

Lieven De Craecker
03-12-2002, 23:02
Kleine blonde dood lijkt me wat. Maar wat vinden 13-14jarigen er zelf van? Enige ervaring?

Werner
03-12-2002, 23:03
Binnenkort op DVD te krijgen, en een must voor iedereen die met onderwijs te maken heeft: Mr. Holland's Opus met Richard Dreyfuss...

Matt D
04-12-2002, 11:15
ik heb vroeger nog hippe stuff gezien op school lol

- hector (gecensureerde versie !!!!!)
- sinbad de zeeman
- gremlins
- shindler's list
- in name of the father
- the name of the rose

dit zijn diegene die ik herinner uit mijn school carrière

Lex v/d Moolen
04-12-2002, 11:19
ik heb vroeger nog hippe stuff gezien op school lol
- hector (gecensureerde versie !!!!!)
Huh, wat is er daar gecensureerd dan, een blote Silvia Millecam ?

Kevin Baeckelandt
04-12-2002, 11:23
Schindler's List en Dead Man Walking.
Beide films zijn zeer goede films met een verhaal en moraal. Deze films heb ik ook in schoolverband gezien en er is degelijk wel iets blijven hangen bij de meeste medeleerlingen toen.
Deze zijn echt aanraders.

Mycroft
04-12-2002, 11:48
Bij schoolfilms schiet mij gelijk "The Breakfast Club" te binnen.
Een film over een vijftal totaal verschillende tieners die met elkaar een dagje na moeten blijven.

Ik weet alleen niet of die op DVD verkrijgbaar is.

Matt D
04-12-2002, 11:58
Huh, wat is er daar gecensureerd dan, een blote Silvia Millecam ?

als ik me nt vergis snijdt hij op het einde van de film zijn schaamhaar af om het dan als borsthaar op te kleven, dat stuk zat er niet in

we waren dan een jaar of uhm 8 a 9 denk ik en dat was een beetje gewaagd zeker lol

skank
04-12-2002, 13:20
Voor mij deze films:


Dead poet's society, dead man walking, daans


alledrie topfilms die leerlingen niet zomaar naast hen zal leggen

Lex v/d Moolen
04-12-2002, 13:22
als ik me nt vergis snijdt hij op het einde van de film zijn schaamhaar af om het dan als borsthaar op te kleven, dat stuk zat er niet in

we waren dan een jaar of uhm 8 a 9 denk ik en dat was een beetje gewaagd zeker lol Tsss. Dat was gewoon een heel grappig moment. En dan die ogen als Sylvia binnen komt. :D

Yi-Long
04-12-2002, 13:42
Hmmmm.....een erg goede film over de gevolgen van een oorlog op kinderen, is de Japanse animatie film Grave of the Fireflies.
Je hebt alleen wel kans dat 90% van je studenten de hele tyd zitten te janken...
Lees de recensies er maar op na, maar er wordt erg vaak vermeld dat dit de allerbeste anti-oorlog film ooit is, die eigenlyk alle kids en politici zouden moeten zien om eens goed te begrypen wat oorlog werkelyk aanricht.

Verder is Princess Mononoke een ERG goede film met een boodschap (natuur) zonder dat het neerbuigend of zo is.
Het is gewoon een zeer goede film die een extra boodschap heeft.

Anders kun je uiteraard Battle Royale erin flikkeren....dan zyn ze wel zoet voorlopig :p

Philippe
04-12-2002, 18:14
Saving Private Ryan is ook zo'n klassieker voor school.

Lambèrt Guilonard
04-12-2002, 23:14
Gandhi lijkt mij ook een klassieker die op elke school aan jongeren getoond moet worden.
Het is een lange film met weinig actie, maar zo indrukwekkend en ontroerend: vrede en geweldloosheid als wapen tegen onrecht.

Zeker in deze tijd van onverdraagzaamheid en zinloos geweld.
Meer uitleg lijkt mij niet nodig.

Richard B.
04-12-2002, 23:32
ik heb vroeger nog hippe stuff gezien op school lol

- shindler's list


Die heb ik destijds ook gezien via school. Veel mensen denk ik trouwens: ik herinner me dat ze allerlei acties hadden om maar zoveel mogelijk scholieren en studenten de film (gratis) te laten zien.

JCL
05-12-2002, 14:28
Kleine blonde dood lijkt me wat. Maar wat vinden 13-14jarigen er zelf van? Enige ervaring?

Leuk dat je er over begint. Ik ben zelf 14 en wij moesten een boek lezen voor Ned. Dit moest dan wel volwassen literatuur worden. 2 mensen bij ons uit de klas begonnen aan dit boek. De ene haalde pagina 10 toen snapte zij er al niets meer van. De andere zat op pagina 15 en snapte er toen niets meer van.

Ik ben er DUS maar niet aan begonnen.

doei Sonyman

Terminator3
02-03-2003, 11:59
Bij mij op school keken we Sylvester Stallone films en Jean Claude Van damme films :D

Dennis Veldhuizen
02-03-2003, 15:51
back to the future... niet echt boodschap... wel erg leuk!

Gabriel B.
02-03-2003, 19:11
ik heb vroeger nog hippe stuff gezien op school lol

- hector (gecensureerde versie !!!!!)
- sinbad de zeeman
- gremlins
- shindler's list
- in name of the father
- the name of the rose

dit zijn diegene die ik herinner uit mijn school carrière

Hebben wij toevallig op dezelfde school gezeten of werden die films van de ene school naar de andere gesleurd ? :wink:

Gabriel B.
02-03-2003, 19:13
Leuk dat je er over begint. Ik ben zelf 14 en wij moesten een boek lezen voor Ned. Dit moest dan wel volwassen literatuur worden. 2 mensen bij ons uit de klas begonnen aan dit boek. De ene haalde pagina 10 toen snapte zij er al niets meer van. De andere zat op pagina 15 en snapte er toen niets meer van.

Ik ben er DUS maar niet aan begonnen.

doei Sonyman
Kan je ook zeggen welk boek ?

Bart
05-03-2003, 16:42
op hoop van zegen

kleine blonde dood

daens

ciske de rat

kortom,allemaal films die ik afgezworen heb(ben dan ook 23 en geen 13...)

mazzel,niels

helemaal mee eens! Vroeger heb ik op school ook eens naar 'Daens' moeten kijken...weet nog goed dat ik dat toen wel erg leuk vond.
Ciske de rat vind ik nog steeds leuk :oops: jeugdsentiment zullen we maar zeggen.
'Kruimeltje' is misschien ook ng wel wat.

greetzzzz

Bart
05-03-2003, 16:45
Voor mij deze films:


Dead poet's society, dead man walking, daans


alledrie topfilms die leerlingen niet zomaar naast hen zal leggen

Ook mee eens!
'Dead poet's society' heeft ook erg veel indruk op me gemaakt toen we deze hebben gezien op school...

Buscemi
05-03-2003, 17:56
Stand By Me :)

R. Schaap
05-03-2003, 18:01
American History X om van het racisme af te komen
Requiem for a Dream om van de drugs af te blijven
Men of Honor omdat het een topfilm is
Instinct om je bewust te worden van onze plaats in deze wereld
The Wave tijdens geschiedenisles over Hitler

Philippe
05-03-2003, 18:30
Instinct om je bewust te worden van onze plaats in deze wereld


Instinct is inderdaad een zeer interessante film met een boeiend verhaal. Krijgt volgens mij jammer genoeg niet de aandacht die hij verdient.

Kasper P.
05-03-2003, 21:01
The Wave tijdens geschiedenisles over Hitler Paar weken geleden nog op school gezien :roll: :wink: Wel vrij matig geacteerd en goedkoop gemaakt (geen mooi camerawerk), maar een leuk idee en goed te bekijken.

Gabriel B.
05-03-2003, 21:05
American History X om van het racisme af te komen
Requiem for a Dream om van de drugs af te blijven
Men of Honor omdat het een topfilm is
Instinct om je bewust te worden van onze plaats in deze wereld
The Wave tijdens geschiedenisles over Hitler
Ooit "Hard Boiled" gezien omdat de leerkracht dacht dat het over koken ging. :wink:

Kasper P.
05-03-2003, 21:17
Ooit "Hard Boiled" gezien omdat de leerkracht dacht dat het over koken ging. :wink: :mrgreen: whaha tja er zit wel wat vlees en bloed in die film :P 8)

Gabriel B.
05-03-2003, 21:22
Ooit "Hard Boiled" gezien omdat de leerkracht dacht dat het over koken ging. :wink: :mrgreen: whaha tja er zit wel wat vlees en bloed in die film :P 8)
We hebben ook "Emanuelle 2" gezien voor seksuele opvoeding...
Verwarrend hoor... ik was 22 toen ik doorhad dat je geen rieten zetel nodig hebt om seks te hebben....
p.s. : Iemand een rieten zetel kopen ?

Buscemi
05-03-2003, 21:25
p.s. : Iemand een rieten zetel kopen ?
Hoe stevig is ie nog en wat mot je er veur hebbe :lol:

Gabriel B.
05-03-2003, 21:28
p.s. : Iemand een rieten zetel kopen ?
Hoe stevig is ie nog en wat mot je er veur hebbe :lol:
Zou je me geloven als ik zeg dat hij nog in zeer goede staat is ? :cry: :wink: :lol:

SchumiFan
07-03-2003, 01:03
The Wave

http://us.imdb.com/Title?0083316

R_B
07-03-2003, 12:33
Een film met een boodschap om te bekijken in schoolverband en dat voor 13-14jarigen. Een idee?

Blues Brothers...

Deze kregen wij te zien op school toen ik 13/14 was... :D

Gabriel B.
07-03-2003, 20:51
Een film met een boodschap om te bekijken in schoolverband en dat voor 13-14jarigen. Een idee?

Blues Brothers...

Deze kregen wij te zien op school toen ik 13/14 was... :D
Wat was daar de booschap : "Hoe mol ik zoveel mogelijk wagens in een zo kort mogelijke tijd ?" :wink:

Lex v/d Moolen
07-03-2003, 20:53
Een film met een boodschap om te bekijken in schoolverband en dat voor 13-14jarigen. Een idee?

Blues Brothers...

Deze kregen wij te zien op school toen ik 13/14 was... :D
Wat was daar de booschap : "Hoe mol ik zoveel mogelijk wagens in een zo kort mogelijke tijd ?" :wink:Allemaal in het belang van de missie van God.. :wink:

Gabriel B.
07-03-2003, 21:01
Een film met een boodschap om te bekijken in schoolverband en dat voor 13-14jarigen. Een idee?

Blues Brothers...

Deze kregen wij te zien op school toen ik 13/14 was... :D
Wat was daar de booschap : "Hoe mol ik zoveel mogelijk wagens in een zo kort mogelijke tijd ?" :wink:Allemaal in het belang van de missie van God.. :wink:
Dat en respect voor de politie ? :wink:

SchumiFan
10-03-2003, 18:08
Gezien in mijn schooltijd .. wat ik me kan herinneren.

The Wave
In the name of the Rose
West Side Story
Blechtrommel
gendarmerie films.