PDA

Bekijk de volledige versie : Die Another Day nu al illegaal op internet



JCL
03-12-2002, 16:35
Hoi allemaal,

Sinds zondag heb ik de voledige DAD op VCD liggen.
ik snap niet waarom ze nou niet een klein beetje gaan beveiligge. Je kan toch wel IETS doen om dit tegen te gaan.

Doei Sonyman

John Steed
03-12-2002, 16:39
En iedereen in de Benelux zou hem ook moeten downloaden. Dat zal ze leren om alleen hier de release te vertragen. Ik weiger in ieder geval om 2 maanden na de rest van de wereld naar de bios te gaan hiervoor.

Digger
03-12-2002, 16:39
Die is al op 21 nov gereleased op vcd (sceener) en sinds die tijd in omloop. Alleen wie is er nu geinteresseerd in een screener?, waardeloze kwaliteit. Ik heb hem wel maar ik ga hem zeker niet kijken.
En beveiligen, hoe wou je dat doen??? Ik denk dat je het nooit zal tegenhouden, ze vinden altijd wel een manier om daar om heen te werken. Vaak zullen het ook medewerkers van de bioscoop zijn die dat soort dingen doen.

Daan de G.
03-12-2002, 16:43
Alle films komen op VCD uit , echt alle(logisch :)) maar zelf zie ik films liever in de bioscoop aangezien VCD's er bagger uitzien. DIVX gaat nog wel maar ik zit toch ecth liever een film te kijken op mijn home cinema :)

Johan van den D.
03-12-2002, 17:21
Ik weiger in ieder geval om 2 maanden na de rest van de wereld naar de bios te gaan hiervoor. absoluut mee eens john
dit is gewoon te gek en moet naar mijn mening gewoon wereldwijd op dezelfde datum en niet na 2 maanden of wat dan ook

Hans De Bisschop
03-12-2002, 17:27
absoluut mee eens john
dit is gewoon te gek en moet naar mijn mening gewoon wereldwijd op dezelfde datum en niet na 2 maanden of wat dan ook

Dus je bent bereid om 4 of 5 maand te wachten aangezien we de chinezen ook niet willen benadelen want voor die mensen is het nog wachten tot het voorjaar van 2003 vooraleer ze de film te zien krijgen ... waarschijnlijk door vertaling ... want als je zegt internationaal releasen dan komt dit neer op wachten op de moeilijkste vertaling ...

Begrijp me nu niet verkeerd hé ... ik zou ook liever hebben dat ie overal ter wereld op 1 dag gereleased word maar er zijn mensen die nog langer als ons moeten wachten hoor en trouwens voor 5 dagen wachten op DAD ga ik echt hem niet zitten downloaden in een oerslechte kwaliteit ...

mark t
03-12-2002, 17:33
En iedereen in de Benelux zou hem ook moeten downloaden. Dat zal ze leren om alleen hier de release te vertragen. Ik weiger in ieder geval om 2 maanden na de rest van de wereld naar de bios te gaan hiervoor. In de 'Be' van Benelux is Die another day als in de bioscoop te zien, in de 'Lux' misschien ook. Blijkbaar zijn wij Nederlanders alleen te schijterig om een paar kaskrakers naast elkaar te programmeren.

Johan van den D.
03-12-2002, 18:15
Dus je bent bereid om 4 of 5 maand te wachten aangezien we de chinezen ook niet willen benadelen want voor die mensen is het nog wachten tot het voorjaar van 2003 vooraleer ze de film te zien krijgen ... waarschijnlijk door vertaling ... want als je zegt internationaal releasen dan komt dit neer op wachten op de moeilijkste vertaling ...

Begrijp me nu niet verkeerd hé ... ik zou ook liever hebben dat ie overal ter wereld op 1 dag gereleased word maar er zijn mensen die nog langer als ons moeten wachten hoor en trouwens voor 5 dagen wachten op DAD ga ik echt hem niet zitten downloaden in een oerslechte kwaliteit ... ja ook ik ben bereid ja om dan 4 a 5 maanden te wachten
gewoon overal tegelijk, waarom??
geen idee is gewoon iets wat ik vind zonder er een echte reden voor te hebben,niet meer niet minder
films downloaden begin ik al helemaal niet aan want als het zo moet dan hoef het van mij niet nee

Niels Simons
03-12-2002, 18:39
ik heb die another day zondag gezien in turnhout(B)

en ik moet zeggen,de slechtste bond tot nu toe.desondanks wel beetje vermaak.

jammer vind ik dat t een revival is van alle voorgaande bonds,je hebt dus af en toe (het idee) dat je naar een herhaling zit te kijken,not funny...

kopieren vind ik maar niks,de kwaliteit is gewoon klote,ook al is t divx(t mooie geluid is er dan nog steeds niet,en snelle bewegingen worden niet goed weergegeven).

ik heb bv vorige week mrdeeds divx gezien,gewoon stukken eruit geknipt(want beeldvullend op de monitor),heb nu de widescreen liggen,kan niet wachten totdat ik em in de speler gooi !

groeten,niels

Pietje
03-12-2002, 18:45
kopieren vind ik maar niks,de kwaliteit is gewoon klote,ook al is t divx(t mooie geluid is er dan nog steeds niet,en snelle bewegingen worden niet goed weergegeven).

ik heb bv vorige week mrdeeds divx gezien,gewoon stukken eruit geknipt(want beeldvullend op de monitor),heb nu de widescreen liggen,kan niet wachten totdat ik em in de speler gooi !

groeten,niels

Jij hebt duidelijk nog nooit een goede divx film gezien. Ik heb zelf ook wel eens een divx gemaakt van 1 van m'n dvd's en als je het goed doet is de kwaliteit nagenoeg gelijk, widescreen met dolby digital 5.1.

PS. Die fullscreen Mr. Deeds heb ik ook een stukje van gezien, en die is inderdaad erg slecht van kwaliteit.

Digger
03-12-2002, 18:51
Originally posted by Niels Simons

kopieren vind ik maar niks,de kwaliteit is gewoon klote,ook al is t divx(t mooie geluid is er dan nog steeds niet,en snelle bewegingen worden niet goed weergegeven).

groeten,niels

't mooie geluid is er wel hoor, gewoon even een rip zoeken met ac3 geluid (gewoon gekopieerd van de dvd) :D :D



Originally posted by Niels Simons

ik heb bv vorige week mrdeeds divx gezien,gewoon stukken eruit geknipt(want beeldvullend op de monitor),heb nu de widescreen liggen,kan niet wachten totdat ik em in de speler gooi !

groeten,niels

Er waren twee rips uit hoor, de fullscreen en de widescreen. Je heb gewoon de verkeerde gedownload ;) ;) ;)

M Balje
03-12-2002, 19:01
Dus je bent bereid om 4 of 5 maand te wachten aangezien we de chinezen ook niet willen benadelen want voor die mensen is het nog wachten tot het voorjaar van 2003 vooraleer ze de film te zien krijgen ... waarschijnlijk door vertaling ... want als je zegt internationaal releasen dan komt dit neer op wachten op de moeilijkste vertaling ...

Begrijp me nu niet verkeerd hé ... ik zou ook liever hebben dat ie overal ter wereld op 1 dag gereleased word maar er zijn mensen die nog langer als ons moeten wachten hoor en trouwens voor 5 dagen wachten op DAD ga ik echt hem niet zitten downloaden in een oerslechte kwaliteit ...

Bij Lord of the Rings 2 is Nederland wel eerder.
Op Woensdag 18 December verschijnt de film hier in de bioscoop.
In Engeland en America is dat Donderdag 19 December.
Toch is het voor alle drie 1 dag eerder dan normaal.
Waarom kan dit niet met de Bond films.
Ik kan me voorstellen dat engeland bv een paar dagen eerder is omdat het een engels product is.
Zelfs in Belgie is Jamesbond altijd 8 dagen eerder.
Een wereld wijde release (dus allemaal op een dag) voor Bond 21 op 23 December 2004 of 1 of 8 December 2005 zou wel is leuk zijn.

Kasper P.
03-12-2002, 19:45
Ik heb sinds zaterdag ook al de divx versie maar ik heb hem niet eens afgekeken ik ga hem vrijdag in belgie in de bios kijken (veel mooier en indrukwekkender) en een super mooie, goed kope, grote bios in belgie is nog geen 10 min van mijn huis :)

Pietje
03-12-2002, 19:53
Ik heb sinds zaterdag ook al de divx versie maar ik heb hem niet eens afgekeken ik ga hem vrijdag in belgie in de bios kijken (veel mooier en indrukwekkender) en een super mooie, goed kope, grote bios in belgie is nog geen 10 min van mijn huis :)

Die zou ik ook zeker niet kijken nee. Die moet gecodeerd zijn van de screener, aangezien er nog geen DVD is. DivX=niet kwaliteit, goed van DVD gecodeerde DivX=kwaliteit. En astie dan ook nog AC3 is en je hebt TV-Out en een Home Theater, dan komt dat toch zeker dicht in de buurt van de bios :)

Kasper P.
03-12-2002, 20:02
Die zou ik ook zeker niet kijken nee. Die moet gecodeerd zijn van de screener, aangezien er nog geen DVD is. DivX=niet kwaliteit, goed van DVD gecodeerde DivX=kwaliteit. En astie dan ook nog AC3 is en je hebt TV-Out en een Home Theater, dan komt dat toch zeker dicht in de buurt van de bios :) Nou ligt eraan ik heb een prachtige divx van de screener van Lord of the rings ook ac3 een breedbeeld ;)

Pietje
03-12-2002, 20:06
Nou ligt eraan ik heb een prachtige divx van de screener van Lord of the rings ook ac3 een breedbeeld ;)

Klopt, maar dat is dan ook een DVD-screener :)
Over Die Another Day heb ik me trouwens vergist, want daar bestaat geeneens een screener van. Alleen een telesync. Dus opgenomen in de bios, dus nog veel slechtere kwaliteit.

ff op een rijtje maar, van superlelijk, naar supermooi.

Cam mpg (met handcamera in bios opgenomen)
Telesync mpg (met apparatuur aangesloten op projector in bios of camera in projector ruimte ofzo)
Screener mpg (geript van een tape die gebruikt wordt voor screenings)
DVD-screener divx (geript van een DVD die gebruikt wordt voor screenings)
DVD-rip divx (geript van retail DVD)
DVD (duh :) )

Zoiets is het geloof ik wel, kan zijn dat ik er een beetje naast zit. Hoe dan ook, gewoon de DVD kopen en je zit natuurlijk altijd goed :) Ik probeer alleen duidelijk te maken dat DivX niet altijd meteen bestempeld moet worden als slechte kwaliteit, alleen omdat het nogal een illegaal karakter heeft. En ik geef alleen wat info.

PS. Al die mpg's kun je ook omzetten in divx, waardoor ze nog lelijker worden.

M_KOS
04-12-2002, 17:56
Ik ben altijd tegen het ilegaal downloaden van films geweest. maar wat ze nu in nederland doen met de premiere van james bond echt belachelijk..

Van mij mag nu iedereen james bond downloaden daar leert de filmmaatschapij van...

Ro1671
04-12-2002, 22:57
Ik ben altijd tegen het ilegaal downloaden van films geweest. maar wat ze nu in nederland doen met de premiere van james bond echt belachelijk..

Van mij mag nu iedereen james bond downloaden daar leert de filmmaatschapij van...

je was er toch tegen?

altijd bij je principes blijven,...

Ik ben er trouwens voor..

SanderSpil
04-12-2002, 23:00
Hoe komen jullie aan die vcds branden jullie die zelf ofzo???

Tim Weisselberger
04-12-2002, 23:06
Ten eerste de verlate uitbreng BOND 20 is voornamelijk een actie van de distributeur en Pathé Cinema's, dus heeft niets met de filmmakers te maken, geen reden dus om een film te disrespecteren...

Ten tweede, er is enkel een telesync van.. dat noem ik geen vergelijkbaar materiaal, want daar ga ik niet voor me plezier naar kijken...

Ten derde... offtopic, lotr ligt op 11 december al in nederland achter de schermen in de bios ivb. met een Premiere van deze film... das 8 dagen eerder dan Amerika ;)

mij maakt het in zoverre niet zo heel veel uit wanneer ik deze film zie.... dat maandje meer of minder lig ik niet wakker van.

Luud Smits
05-12-2002, 00:06
Even voor alle duidelijkheid:

Ik ben zelf al vele jaren bedrijfsleider van een bioscopencomplex en ik weet dat de meeste bioscopen (ook Pathe) deze maand graag DIE ANOTHER DAY hadden gedraaid.

Dat dit niet kan is toch vooral te danken aan Fox.
Zij bepalen zelf wanneer een film in premiere gaat en niemand anders. Al moeten er natuurlijk wel vrije doeken zijn.

De situatie:
Nederland heeft momenteel zo'n 230 bioscoopdoeken verdeeld over zo'n 70 complexen.
De meeste doeken waren na het succes was vorig jaar van Harry potter 1 en LOTR 1 in januari al gereserveerd voor 2002.
Fox heeft pas eind augustus contact opgenomen met de theaters en naar beschikbaarheid van doeken voor 007 geinformeerd.
Die waren er toen nog volop.
Maar Fox ( lees MGM USA ) nam slechts genoegen met de allergrootste zalen in elk complex en die waren niet meer beschikbaar.
Er waren nog steeds een honderdtal goede doeken, maar Fox zei "neen".
Met als gevolg dat bioscopen met andere maatschappijen gingen onderhandelen om te voorkomen dat ze rond kerst met lege doeken zouden zitten.
Het gevolg:
extra zalen voor Harry, een grote release voor Pietje Bell en de Piratenplaneet, het last minute vooruitschuiven van de Nederlandse film "De Tweeling" en het programmeren van "The Santa Clause 2".
En toen was er geen plaats meer voor 007.

Conclusie:
De bioscopen wilden best, maar Fox heeft de kans laten liggen om ietsje kleiner te starten, de film vervolgens goed te promoten met als gevolg dat deze na een paar weken toch automatisch naar de grote zalen was gegaan.
Waren ze bang voor concurrentie ? Misschien.
Maar met een goed product als 007 is dit denk ik onterecht.
Het was vooral MGM USA die met een toch wat arrogante houding alleen maar in de grootste zalen wilde starten.
Het gevolg is dat de Philips 007 campagnes hier voor een groot deel niet synchroon lopen met de release en bezoekers uit Zuid nederland momenteel massaal de grens over trekken.
Bioscopen in Antwerpen schatten dat afgelopen weekend meer dan 30% van de bezoekers van DAD uit Nederland kwam
(nummerplaten tellen op de parkeerplaats ).

Bond zal best nog goed scoren in Nederland, maar misschien niet zo goed als had gekund.
Ik durf dan ook bijna te garanderen dat dit de eerste en de laatste keer zal zijn dat Nederland qua 007 uit de pas loopt.
Dutch Release Another Day ? I don't think so.

Pietje
05-12-2002, 01:08
Dat is nou nog eens interessante info Luud! (y)

M_KOS
05-12-2002, 07:15
je was er toch tegen?

altijd bij je principes blijven,...

Ik ben er trouwens voor..

Het is de maatschapij zijn eigen schuld james moet gewoon met kerst in de bios in nl.

Peedeepee
05-12-2002, 07:24
Leuk Luud!!!

Om Jensen na te doen.... "Feitjes!! Feitjes!! Feitjes!! Feitjes!!"

Hele leuke info!

(y)(y)

M Balje
05-12-2002, 15:15
Even voor alle duidelijkheid:

Ik ben zelf al vele jaren bedrijfsleider van een bioscopencomplex en ik weet dat de meeste bioscopen (ook Pathe) deze maand graag DIE ANOTHER DAY hadden gedraaid.

Dat dit niet kan is toch vooral te danken aan Fox.
Zij bepalen zelf wanneer een film in premiere gaat en niemand anders. Al moeten er natuurlijk wel vrije doeken zijn.

De situatie:
Nederland heeft momenteel zo'n 230 bioscoopdoeken verdeeld over zo'n 70 complexen.
De meeste doeken waren na het succes was vorig jaar van Harry potter 1 en LOTR 1 in januari al gereserveerd voor 2002.
Fox heeft pas eind augustus contact opgenomen met de theaters en naar beschikbaarheid van doeken voor 007 geinformeerd.
Die waren er toen nog volop.
Maar Fox ( lees MGM USA ) nam slechts genoegen met de allergrootste zalen in elk complex en die waren niet meer beschikbaar.
Er waren nog steeds een honderdtal goede doeken, maar Fox zei "neen".
Met als gevolg dat bioscopen met andere maatschappijen gingen onderhandelen om te voorkomen dat ze rond kerst met lege doeken zouden zitten.
Het gevolg:
extra zalen voor Harry, een grote release voor Pietje Bell en de Piratenplaneet, het last minute vooruitschuiven van de Nederlandse film "De Tweeling" en het programmeren van "The Santa Clause 2".
En toen was er geen plaats meer voor 007.

Conclusie:
De bioscopen wilden best, maar Fox heeft de kans laten liggen om ietsje kleiner te starten, de film vervolgens goed te promoten met als gevolg dat deze na een paar weken toch automatisch naar de grote zalen was gegaan.
Waren ze bang voor concurrentie ? Misschien.
Maar met een goed product als 007 is dit denk ik onterecht.
Het was vooral MGM USA die met een toch wat arrogante houding alleen maar in de grootste zalen wilde starten.
Het gevolg is dat de Philips 007 campagnes hier voor een groot deel niet synchroon lopen met de release en bezoekers uit Zuid nederland momenteel massaal de grens over trekken.
Bioscopen in Antwerpen schatten dat afgelopen weekend meer dan 30% van de bezoekers van DAD uit Nederland kwam
(nummerplaten tellen op de parkeerplaats ).

Bond zal best nog goed scoren in Nederland, maar misschien niet zo goed als had gekund.
Ik durf dan ook bijna te garanderen dat dit de eerste en de laatste keer zal zijn dat Nederland qua 007 uit de pas loopt.
Dutch Release Another Day ? I don't think so.

Hoorde gisteren van Jack Goderie op At 5 dat zelfs piratenplaneet flinks moeten inleveren naast Die another day.
Die Another heeft gewoon pech,helaas.
Het is in iedergeval een goed lesje voor Bond 21.
(meschien kunnen ze het dan goed maken door Bond 21, 6dagen na de engelse premiere te releassen in nl. (belgie heeft altijd 5 dagen))
Ik heb in iedergeval goed nieuws over de dvd verschijning.
de dvd verschijnt hier op 15 Mei 2003 en normaal verschijnt een jamesbond film zo rond Half Juni.
Normaal gesproken zou ik het minder erg vinden,maar omdat het het 40 (50) jaar jubileum is is dat wel zo.

JCL
05-12-2002, 17:25
Hoe komen jullie aan die vcds branden jullie die zelf ofzo???

Daar mag ik hier niets over zeggen ;) maar als jij mij ff mail op jeroenhogenstijn@hotmail.com kan ik je alle details geven!

doei Sonyman

RobW
05-12-2002, 17:50
Ik maak me er niet druk om, ik woon toch vlak bij de Belgen:D

En gun ze ook eens een pleziertje: hun moesten 2 maanden langer op Goldmember wachten dan wij.

rkrijger
12-12-2004, 07:15
Wanneer komt eigenlijk de volgende James Bond. Ik mis hem toch altijd als hij er niet is tijdens de kerst...

Hankster
12-12-2004, 09:20
hoe bedoel je we schoppen een paar verlopen topics omhoog? :roll:

chimera01
12-12-2004, 12:32
Voorlopig is de relaese van Bond 21 gepland voor november 2006!!!!

Dit is echter nog allesbehalve zeker.

Ron kars
14-12-2004, 08:32
Voorlopig is de relaese van Bond 21 gepland voor november 2006!!!!

Dit is echter nog allesbehalve zeker.

Er is eigerlijk nog niets zeker over Bond 21, ik raad aan de site www.mi6.co.uk in de gaten te houden voor alle geruchten en opersberichten etc.

HiddeV
14-12-2004, 13:14
ik hoop dat ie in JB 21 dood gaat :twisted:

Ron kars
14-12-2004, 14:55
ik hoop dat ie in JB 21 dood gaat :twisted:

Waarschijnlijk niet :wink:

Gerucht is momenteelw el dat bond een beetje back to basic gaat.

Demon
14-12-2004, 15:53
ik hoop dat ie in JB 21 dood gaat :twisted:

Waarschijnlijk niet :wink:

Gerucht is momenteelw el dat bond een beetje back to basic gaat.
dat zou tijd worden!!!!

Herjan
14-12-2004, 16:55
Lijkt me niet nodig deze thread opnieuw leven in te blazen. Slotje dus.