PDA

Bekijk de volledige versie : Mooie en lelijke DTS-tracks op muziek DVD's



Henk Heideveld
05-12-2002, 13:10
Martin en ik zijn het er over eens dat Acoustica van The Scorpions absoluut de mooiste geluidstrack heeft van de muziek DVD's.
(even los van je persoonlijke muzieksmaak).
Dus mooier dan Hell Freezes Over van The Eagles en One Night Only van The Bee Gees.
Wij willen graag een discussie starten over mooie en lelijke DTS-tracks op muziek DVD's.
Ik vooral omdat ik van mijn vele muziek DVD's er slechts 14 kan aanmerken als toppie-geluid. Dat vind ik mager. Is dat dan misschien ook de oorzaak dat muziek-DVD's het minder goed doen dan film-DVD's???

Jelger
05-12-2002, 13:13
Ik wil graag wat zinnigs bijdragen aan deze discussie, maar aangezien ik geen 12-boxen stereo super dolby systeem heb, hoor ik totaal geen verschil tussen dts en niet-dts. Voor mij staat het dan ook alleen maar leuk op zo'n hoesje als er dts-opstaat :o

Henk Heideveld
05-12-2002, 13:22
Ik wil graag wat zinnigs bijdragen aan deze discussie, maar aangezien ik geen 12-boxen stereo super dolby systeem heb, hoor ik totaal geen verschil tussen dts en niet-dts. Voor mij staat het dan ook alleen maar leuk op zo'n hoesje als er dts-opstaat :o
Dat was bij mij ook lang het geval. Maar nu heb ik DTS-apparatuur en dan schrik je werkelijk. Vandaar dat Martin en ik hier over stoeiden middels pm'men en dachten, laten we de anderen bij deze discussie betrekken.
Misschien komen we dan bijvoorbeeld ook via anderen goeie geluidstracks op het spoor of kunnen we aan de andere kant teleurstellende kopen voorkomen. Een miskoop is in muziekland gauw gemaakt.:(

Rossi
05-12-2002, 13:22
Wat ik gehoord heb:

Mooiste: Hell Freezes Over - The Eagles
Lelijkste: Queen - We will Rock you

Die van de Scorpions heb ik nog nooit gehoord...Zodra ik die geluisterd heb, update ik mijn post misschien :D

Isis
05-12-2002, 13:36
Dat was bij mij ook lang het geval. Maar nu heb ik DTS-apparatuur en dan schrik je werkelijk. Vandaar dat Martin en ik hier over stoeiden middels pm'men en dachten, laten we de anderen bij deze discussie betrekken.
Misschien komen we dan bijvoorbeeld ook via anderen goeie geluidstracks op het spoor of kunnen we aan de andere kant teleurstellende kopen voorkomen. Een miskoop is in muziekland gauw gemaakt.:(

Mannen, moet 't speciaal een DTS dvd zijn?:confused: Want ik heb wat muziekdvd's die DD5.1 zijn en die ik echt bar slecht vind..:(
Muziek die de hele tijd zo "zwevend" is; dan weer hard...komt er zang bij dan zakt de muziek als een plumpudding in elkaar...afgevlakt heet dat geloof ik...

Henk Heideveld
05-12-2002, 13:38
Wat ik gehoord heb:
Lelijkste: Queen - We will Rock you

Dat heb ik een keer in een post vermeld. Dat vind ik inderdaad nog steeds een voorbeeld van een slechte/lelijke DTS-track.

Henk Heideveld
05-12-2002, 13:41
Mannen, moet 't speciaal een DTS dvd zijn?:confused: Want ik heb wat muziekdvd's die DD5.1 zijn en die ik echt bar slecht vind..:(
Muziek die de hele tijd zo "zwevend" is; dan weer hard...komt er zang bij dan zakt de muziek als een plumpudding in elkaar...afgevlakt heet dat geloof ik...
Ja, er zijn in mijn collectie ook gewone 5.1, die evenzeer bendeden de mata genoemd mogen worden. Maar het gaat hier vooral om DTS. Waarom? Omdat van DTS zeker verondersteld wordt dat dat toppie geluidje is, dat DTs een grote toegevoegde waarde heeft.
Het hoeft ook niet zo te zijn dat we ons op slechte tracks gaan concentreren, we proberen ook mooie/goeie DTs-tracks te vinden. Steds worden The Eagles genoemd, maar martin en ik vinden Acoustica van The Scorpions de DTS-track der DTS-tracks. Je moet het echt een keer DTS gehoord hebben!!!!!!!!

Henk Heideveld
05-12-2002, 13:43
Originally posted by Isis
ik heb wat muziekdvd's die DD5.1 zijn en die ik echt bar slecht vind..:(

Jij mag gewoon overal over schrijven, scheet, als ik maar op zoveel mogelijk threads van je lezen kan, is het mij goei!!!!!:)

Tossie
05-12-2002, 13:53
Dat heb ik een keer in een post vermeld. Dat vind ik inderdaad nog steeds een voorbeeld van een slechte/lelijke DTS-track.

Helemaal mee eens. Dat is de reden dat ik hem weer weggedaan heb. De Greatest Hits dvd is wat dat betreft al een heel stuk beter!!

Mike M
05-12-2002, 13:56
Heb zelf een aantal muziek DVD's met DTS

de besten...

The Eagles - Hell freezes over
Eric CLapton - Live at hyde park
BeeGees - One night only


ik heb er nog een aantal welke wel ok zijn
Santana
B.B. King - Jazzchannel
Ben E KIng - Jazzchannel

Heb ook pas Bløf gezien/geluisterd
Klinkt naar mijn mening ook zeer goed (ism Metropole orkest)

Een echte lelijke heb ik ook nog niet ontdekt

Henk Heideveld
05-12-2002, 14:15
Helemaal mee eens. Dat is de reden dat ik hem weer weggedaan heb. De Greatest Hits dvd is wat dat betreft al een heel stuk beter!!
Kijk dat zijn er in kort tijdsbestek al vier die vinden dat We Will Rock You van Queen een benedenmaatse DTS-track heeft.

Henk Heideveld
05-12-2002, 14:17
Ik wil zeker als mooi warm, rond en vol geluid ook Black and White Night van Roy Orbison noemen. Heel mooie DTS-track.(y)

Isis
05-12-2002, 14:18
Jij mag gewoon overal over schrijven, scheet, als ik maar op zoveel mogelijk threads van je lezen kan, is het mij goei!!!!!:)

Jij heerlijke man!!!http://www.smilies.nl/remybussi.gif

Peter Porrio
05-12-2002, 14:58
Mooiste muziek DVD's met DTS:

- The Eagles - Hell Freezes Over
- Paul Simon - You're The One
- BeeGees - One Night Only

Slechtste muziek DVD's met DTS:

- Queen - Tribute to Freddy Mercury
- Queen - We Will Rock You

Christiaan Sauer
05-12-2002, 14:59
Een miskoop is in muziekland gauw gemaakt.:(

Dat ken ik ergens van :D Zelf heb ik van muziekdvd's
Metallica
Lauryn Hill
Hell Freezes Over
The Beegees
Toto
en The Up in Smoke Tour,
en van dit rijtje zijn alleen Hell Freezes Over en The Up In Smoke Tour met (grote) regelmaat in mijn speler terug te vinden. The Beegees en Tot af en toe, en de rest helemaal nooit.
Eens kijken of een van mijn vrienden deze zou willen kopen. :)

Henk Heideveld
05-12-2002, 15:51
Dat ken ik ergens van :D Zelf heb ik van muziekdvd's
r
The Beegees

en van dit rijtje zijn alleen The Beegees en Toto af en toe, en de rest helemaal nooit.
Eens kijken of een van mijn vrienden deze zou willen kopen. :)
Ligt er aan welke uitgave je van One Night Only van The Bee Gees hebt. Ik heb de versie met en zonder DTS. Echt eens de DTS-versie kopen, dan heb je iets moois. Draai dan eens dat kleine juweel met Celine Dion en je weet of je apparatuur zuiver staat!!!!

8t88
05-12-2002, 16:05
De allerslechtse moet zijn KANE 'With or without U' en mijn favourite is zeker Roy Orbison, maar ook zeker 'In the Flesh ' van Roger Waters.

Zeer prettige is ook 'Love is Here' van Starsailor. Is echter een bandje wat maar niet door wil breken in ons Nederland.

Ik zie nog graag een hoop goede adviezen tegemoet!!!

Marco

martin
05-12-2002, 16:15
we hebben het hier over soundtracks only dus afgezien je de band niks vindt laten we dan in het midden.

BB King in concert. DTS
BeeGees. One Night Only DTS
Don Henley. Live Inside Job. DTS.
Eagles, the.Hell Freezes over. DTS.
Earth Wind & Fire, Live By request DTS
Marco Borsato Onderweg.DTS
Michael McDonald. A gathering of Friends.DTS
Roberta Flack.DTS

Dit zijn titles die ik in me bezit heb waarvan ik zeker weet dat het goed klinkt.

MisterNoName
05-12-2002, 16:53
Ik heb er maar 2 (Beidde DTS)

Godsmack Live DTS - goed geluid maar ik vind de show toch wat tegenvallen

Red hot chilli pepers OFF THE MAP DTS - goed geluid , goede show wat wil je nog meer :)

Henk Heideveld
05-12-2002, 17:03
Ik heb er maar 2 (Beidde DTS)

Godsmack Live DTS - goed geluid maar ik vind de show toch wat tegenvallen

Red hot chilli pepers OFF THE MAP DTS - goed geluid , goede show wat wil je nog meer :)
Over muzieksmaak kunnen we niet twisten, dat ben ik met Martin eens. Het gaat dus puur om de DTS geluidstrack. Ik heb tegen de 100 muziek DVD's maar slechts van 14 vind ik de tracks toppie en dat vind ik bar weinig. Overigens is het aantal DTS-uitvoeringen ook dramatisch laag eigenlijk.
Dus als iemand nog goede ervaringen heeft, prima!!!

Tommy Brok
05-12-2002, 17:05
Heb 2 muziek DVD's:

Craig David - live at Wembley, heb hem nog niet op me set geluisterd maar heeft volgens mij niet eens DD 5.1!

Usher live evolution 8701, DTS, klinkt erg goed, maar heb dan ook niks om mee te vergelijken!

Tommy!

Henk Heideveld
05-12-2002, 17:05
we hebben het hier over soundtracks only dus afgezien je de band niks vindt laten we dan in het midden.

BB King in concert. DTS
BeeGees. One Night Only DTS
Don Henley. Live Inside Job. DTS.
Eagles, the.Hell Freezes over. DTS.
Earth Wind & Fire, Live By request DTS
Marco Borsato Onderweg.DTS
Michael McDonald. A gathering of Friends.DTS
Roberta Flack.DTS

Dit zijn titles die ik in me bezit heb waarvan ik zeker weet dat het goed klinkt.
Dus jij komt eigenlijk in eerste instantie ook maar tot acht toppers qua geluid. Hoeveel muziek DVD's heb jij totaal?Ik heb er tegen de 100 en zo'n 14 met een perfecte geluidstrack.
De slechtste die ik heb is 10CC Alive.
De Frank Sinatra serie reken ik niet mee, want dat is zeer oud materiaal en vrijwel MONO.

Isis
05-12-2002, 17:08
Dus jij komt eigenlijk in eerste instantie ook maar tot acht toppers qua geluid. Hoeveel muziek DVD's heb jij totaal?Ik heb er tegen de 100 en zo'n 14 met een perfecte geluidstrack.
De slechtste die ik heb is 10CC Alive.
De Frank Sinatra serie reken ik niet mee, want dat is zeer oud materiaal en vrijwel MONO.

Ik ga zo 's naar beneden en dan loop ik ze allemaal nog 's na...;)

Henk Heideveld
05-12-2002, 17:21
Ik ga zo 's naar beneden en dan loop ik ze allemaal nog 's na...;)
Doe wel eerst ff de hond!!!!:o

Isis
05-12-2002, 17:46
Doe wel eerst ff de hond!!!!:o

Zucht..je kent me te goed...:(
Hij huppelde inderdaad al blij mee en hij baalde als een stekker toen ik weer naar de pc rende...arme Luke..

Maar goed, ik kom uit op 46 muziekdvd's, waarvan er 20 met DTS zijn.
Het mooiste geluid blijf ik Madonna-Drowned World Tour vinden; al die kleine bliepjes en geluidjes vanachter..heerlijk!(y)
Sarah Brightman-La Luna ook prachtig, minder zijn Roxy Music, Red Hot Chili Peppers en een dvd van Riverdance.

Ook goed zijn Kylie Minogue, Paul Simon, The Eagles, The Jazzchannel met Chaka Kahn...Steely Dan is ook wel oke.

Jeroen Groot
05-12-2002, 17:52
Sarah Brightman - La Luna vind ik ook een erg mooie DTS-track hebben

martin
05-12-2002, 17:55
Dus jij komt eigenlijk in eerste instantie ook maar tot acht toppers qua geluid. Hoeveel muziek DVD's heb jij totaal?Ik heb er tegen de 100 en zo'n 14 met een perfecte geluidstrack.
De slechtste die ik heb is 10CC Alive.
De Frank Sinatra serie reken ik niet mee, want dat is zeer oud materiaal en vrijwel MONO.

Ik heb 44 muziek dvd's en dvd-a's.
niet alles is DTS, en daar hebben we het over. toch ?
ik heb ook nog wel 2 janet jackson DTS DVD's, die klinken wel goed, maar niet als referentie materiaal.

Me vader heeft veel meer muziek dvd's maar die koopt volgens mij alles wat maar leuk lijkt, dan zou ik daar eens moeten neuzen.

Ik denk dat in het algemeen ook een beetje temaken heeft met de muziek soort, rustige gitaar muziek zal mooier klinken dan een beukende rap-beat.

Reinbo
06-12-2002, 12:32
Beste The Who - Live at the Royal Albert Hall en Lee Towers - Legendary Gala of the Year
Slechste weet ik nog niet, misschien moet ik We Will Rock You maar eens luisteren

Martin van Tuijl
06-12-2002, 13:00
Ik weet dat het hier om DTS muziek DVD's gaat. maar als er 1 DVD is die bewijst dat DTS niet heilig is dan is het wel Roger Waters 'In The Flesh Live'.

Een titel die nog niet genoemd is AC/DC 'Stiff Upper Lip Live'
De DTS track op deze DVD is goed genoeg voor een paar weken ruzie met de buren :D

Ook vrij goed: ELO 'Zoom' (Met dank aan Ies! (y) )

Christiaan Sauer
06-12-2002, 15:31
Ligt er aan welke uitgave je van One Night Only van The Bee Gees hebt. Ik heb de versie met en zonder DTS. Echt eens de DTS-versie kopen, dan heb je iets moois. Draai dan eens dat kleine juweel met Celine Dion en je weet of je apparatuur zuiver staat!!!!

Foutje bedankt: was even vergeten dat het om de geluidskwaliteit gaat, en niet om de zangkwaliteit. Op die manier valt The Up in Smoke Tour af, das pas een wereldslechte Soundtrack. Ik weet ook wel dat dat komt omdat het "live" is opgenomen (live playback opgenomen bij een paar nummers), maar hij klinkt toch niet echt super. Behalve als die dj aan het scratchen is, dat klinkt zo schitterend rond je heen.
The Beegees kwaliteit is wel weer goed. Vind de muziek gewoon minder. :D

DonnieDarko
06-12-2002, 16:36
Ik heb kwa DTS muziek dvd's de volgende

Marilyn Manson
Red hot chilli peppers off the map
Disturbed M.O.L.
Iron Maiden Rock in Rio

De enige die ik minder vind klinken kwa DTS track is Red Hot CHilli Peppers off the map

Verder heb ik ook nog de volgende muziek dvd's

Joe Satriani live in san francisco
Jimi Hendrix live at woodstock
G3 live
Rage Against the Machine
Pearl Jam pour touring band
Metallica Binge and purge
Metallica Cunning Stunts
Up in smoke tour (geen dts versie)
Ozzy Osbourne live & Loud
Ozzy Osbourne live at the budokan
Black Sabbath Last supper
Rammstein live aus berlin
Doe maar hees van ahoy

en die vind ik allemaal wel goed klinken zeker die van Rammstein!
jammer dat metallica binge and purge en jimi hendrix 2.0 zijn...

kruspe
06-12-2002, 22:42
Ik heb 44 muziek dvd's en dvd-a's.


Waar kun je die DVD-a's in hemelsnaam kopen!!!!
ik zoek me rot maar niks hoor....!!!!

Laat het me aub even weten...please:D

Groetjes,
Rob

kruspe
06-12-2002, 22:44
en die vind ik allemaal wel goed klinken zeker die van Rammstein!


:D :D :D :D :D :D :D
Helemaal mee eens!!!!!!!

Joost v.d. Ham
06-12-2002, 23:40
<KNIP>Is dat dan misschien ook de oorzaak dat muziek-DVD's het minder goed doen dan film-DVD's???

Ik denk dat muziek-dvd's het minder "goed doen" omdat er vrij weinig mensen zijn die zo'n brede smaak van muziek hebben dat ze over de 20 verschillende soorten dvd's kopen(ze zijn er wel ik weet het). Zoals in mijn geval, ik vind dat er erg weinig muziek dvd's zijn die (kwa muziek) voor mij de moeite waard zijn.
Ik heb:
U2 Rattle and Hum
U2 Elevation Tour
U2 1990-2000
Craig David
Kylie at Sydney
Chili Pepers off the Map

Er zijn gewoonweg meer film-dvd's die me aanspreken dan muziek-dvd's en ik denk dat de meerderheid (vooral jongeren <21) dit met me eens zijn.
Dat neemt niet weg dat ik steeds meer soorten muziek goed ga vinden en mijn muziek-collectie ook zeker uit zal breiden.

martin
07-12-2002, 10:34
Waar kun je die DVD-a's in hemelsnaam kopen!!!!
ik zoek me rot maar niks hoor....!!!!

Laat het me aub even weten...please:D

Groetjes,
Rob

Hoi Rob.

DVD-Audio's koop ik hoofdzakelijk via internet bij de grote online-shops.
Maar hier in Rotterdam bij Correct en Media Markt hebben ze er ook een paar liggen. Bij Correct hebben ze rond de 40 stuks wel op voorraad, of er iets bij zit naar je gading weet ik niet, over smaak valt weer tetwisten. ;)
maar ik moet toegeven dat de aanbod wel veel teweinig is, zeker hier in nederland.

Berry vd Pluijm
07-12-2002, 12:41
DVD-A's liggen hier bij de V&D tegen (natuurlijk verschrikkelijk hoge) V&D prijzen. Heb al vaak gestoeid met het idee om Queen - Night at the Opera te kopen, maar vind 40 euro voor een muziek-CD nog steeds te duur :(

Maar ik hoor een paar mensen zeggen dat We Will Rock You een slechte DTS track heeft.. Waarom? Ik heb hem niet, heb er over ged8 om hem te kopen, maar als hij daadwerkelijk slecht is, gaat ie van mijn wishlist af :)

kruspe
07-12-2002, 15:48
Hoi Rob.

DVD-Audio's koop ik hoofdzakelijk via internet bij de grote online-shops.
Maar hier in Rotterdam bij Correct en Media Markt hebben ze er ook een paar liggen. Bij Correct hebben ze rond de 40 stuks wel op voorraad, of er iets bij zit naar je gading weet ik niet, over smaak valt weer tetwisten. ;)
maar ik moet toegeven dat de aanbod wel veel teweinig is, zeker hier in nederland.


Bedankt voor de info!!! ;)

Rob

Tossie
07-12-2002, 16:32
Maar ik hoor een paar mensen zeggen dat We Will Rock You een slechte DTS track heeft.. Waarom? Ik heb hem niet, heb er over ged8 om hem te kopen, maar als hij daadwerkelijk slecht is, gaat ie van mijn wishlist af :)

Niet kopen. Bar slecht geluid. Gewoon k*t.

jokey
08-12-2002, 19:21
...<KNIP>...Dit zijn titles die ik in me bezit heb waarvan ik zeker weet dat het goed klinkt. Martin, ik zag dat je Elton John (One Night Only-Live at Madison Square Garden) ook hebt...
Vind je deze DTS track niet goed?? Die hoort volgens mij toch ook wel bij de toppers...

Verder ben ik het met jullie eens dat Scorpions-Acoustica de beste DTS-track heeft, op de voet gevolgd door Elton John overigens, maar ik heb er nog lang niet zo veel gehoord als jullie. ;)

Verdere bevindingen:
Eagles vond ik wel strak, maar wel erg onnatuurlijk (al die instrumenten om je heen); RHCP-Off The Map vind ik erg matig; Corrs-Live in London is ook wel goed, mooi helder, alleen lage tonen matig; ELO was ook wel goed, maar niet super.

martin
09-12-2002, 18:15
Martin, ik zag dat je Elton John (One Night Only-Live at Madison Square Garden) ook hebt...
Vind je deze DTS track niet goed?? Die hoort volgens mij toch ook wel bij de toppers...



Hi Jokey.

Elton John is wel goed, maar je hoort niet veel details in de muziek, zoals je dat BV bij een akoestische gitaar wel hoort.

Henk Heideveld
10-12-2002, 12:04
Originally posted by Isis
Het mooiste geluid blijf ik Madonna-Drowned World Tour vinden; al die kleine bliepjes en geluidjes vanachter..heerlijk!(y)

Vooral het akoestische deel is inderdaad heel mooi. Isla Bonita op zijn Spaans, heel goed gedaan, had ik niet van Madonna verwacht, maar vooral met zo'n versie van dat nummer heeft ze voor mij bewezen veel meer te zijn dan een pop-/tienersterretje.(y)

Jelger
10-12-2002, 12:08
Vooral het akoestische deel is inderdaad heel mooi. Isla Bonita op zijn Spaans, heel goed gedaan, had ik niet van Madonna verwacht, maar vooral met zo'n versie van dat nummer heeft ze voor mij bewezen veel meer te zijn dan een pop-/tienersterretje.(y)

Madonna een tienersterretje? :confused: :D

Henk Heideveld
10-12-2002, 12:10
Ik weet dat het hier om DTS muziek DVD's gaat. maar als er 1 DVD is die bewijst dat DTS niet heilig is dan is het wel Roger Waters 'In The Flesh Live'.
Nou, Martin, dat is het nou net. Stel je eens voor hoe subliem die zou klinken als ie DTS was.!!!!!!!!! Ik baal ook dat zo'n mooi geluidje niet in een DTS-track is weggezet.
Datzelfde geldt ook voor The Dance van Fleetwood Mac.
Zonde, zonde zonde dat zo'n mooi geluid niet in DTS staat.:(

Henk Heideveld
10-12-2002, 12:13
Hi Jokey.

Elton John is wel goed, maar je hoort niet veel details in de muziek, zoals je dat BV bij een akoestische gitaar wel hoort.
Ja, maar dat is de muzieksmaak Martin. Mij valt ook op dat DTS-tracks het beste tot zijn recht komt bij akoestische muziek. Zo kom je dus vooral op The Eagles, The Scorpions, en dergelijke.
Maar als je Elton John beluistert, komt er een muur van geluid op je af. De DTS-track zorgt er bijvoorbeeld wel voor dat de stem van Anastasia en van Elon John perfect en goed gescheiden hoorbaar blijven, ondanks het geluidsgeweld, dus wel degelijk een goede DTS-track.(y)

Henk Heideveld
10-12-2002, 12:31
Originally posted by joost83
omdat er vrij weinig mensen zijn die zo'n brede smaak van muziek hebben dat ze over de 20 verschillende soorten dvd's kopen(ze zijn er wel ik weet het). Zoals in mijn geval, ik vind dat er erg weinig muziek dvd's zijn die (kwa muziek) voor mij de moeite waard zijn.
(vooral jongeren <21) dit met me eens zijn.
Dat neemt niet weg dat ik steeds meer soorten muziek goed ga vinden en mijn muziek-collectie ook zeker uit zal breiden.
Ja, grotendeels met je eens. Als ik zo in de winkel naar het rek muziek DVD's kijk, zie je inderdaad een heel behoudende opstelling. Het oude vertrouwde matriaal wordt op DVD gezet, met soms jankend matige geluidstracks.
Je ziet bijvoorbeeld ook hoe in electronicazaken Hell Freezes Over als demonstratie wordt gebruikt. Niemand die zich bijvoorbeeld aan Off The Map van Red Hot Chili Peppers waagt of zo. Het meeste richt zich op ouderen en grijze massa, minder op wat de jeugd beweegt.

Isis
10-12-2002, 17:32
Het meeste richt zich op ouderen en grijze massa, minder op wat de jeugd beweegt.

Oftewel: waar 't geld zit!!;) (6)

Henk Heideveld
10-12-2002, 18:00
Niet kopen. Bar slecht geluid. Gewoon k*t.
Ik ben er zelf ook heel negatief over. Heb van niemand een positieve reactie gekregen, dus deze mening wordt behoorlijk gedeeld.

Henk Heideveld
29-01-2003, 13:21
Waar kun je die DVD-a's in hemelsnaam kopen!!!!
ik zoek me rot maar niks hoor....!!!!

Laat het me aub even weten...please:D

Ik koop ze "gewoon" bij MM Rotterdam, maar zie ze soms ook bij andere MM-vestigingen liggen..

Henk Heideveld
29-01-2003, 13:24
Madonna een tienersterretje? :confused: :D
Jazeker, dat was ze en dat imago probeerde ze op vrij hoge leeftijd nog steeds hoog te houden.:D :D
Ja Jelger, wij verschillen "enigszins" in leeftijd.:( :(

Henk Heideveld
29-01-2003, 13:28
IK heb er een nieuwe DTS-track bij. Kylie Minoque. Nou voor de DTS-track hoef je de DVD Kylie Live in Sydney niet te kopen. Ben benieuwd hoe de nieuwe DVD die nu pas uit is (zilverkleurige hoes) klinkt. Iemand ervaring?

Dennis Kuijper
29-01-2003, 15:54
Het DTS spoor op de marco borsato dvd heeft bij mij veel indruk gemaakt,echt super geluid,een van de beste DTS tracks voor mij denk ik.

jokey
29-01-2003, 21:09
IK heb er een nieuwe DTS-track bij. Kylie Minoque. Nou voor de DTS-track hoef je de DVD Kylie Live in Sydney niet te kopen. Ben benieuwd hoe de nieuwe DVD die nu pas uit is (zilverkleurige hoes) klinkt. Iemand ervaring? Bedoel je toevallig Kylie Fever?? Dat is de nieuwe van Kylie Minogue, heeft alleen geen zilverkleurige hoes en ook geen DTS.
Wel DD5.1, maar hij valt naar mijn mening qua lage tonen erg tegen. Is wel een heldere, fijne DD track maar het laag zou een stuk meer mogen. Ook het verder opendraaien van mijn sub geeft niet het gewenste resultaat. Volgens mij zijn de lage frequenties er grotendeels uitgefilterd ofzo.
Nogmaals: het is verder een mooie heldere, ruimtelijke audiotrack maar bij de lekkere swingmuziek hoort naar mijn mening een goede bass (als ik het zo mag noemen).

Of bedoelde je die dvd niet, Henk?? :rolleyes:

Tossie
29-01-2003, 21:33
Bedoel je toevallig Kylie Fever?? Dat is de nieuwe van Kylie Minogue, heeft alleen geen zilverkleurige hoes en ook geen DTS.
Wel DD5.1, maar hij valt naar mijn mening qua lage tonen erg tegen. Is wel een heldere, fijne DD track maar het laag zou een stuk meer mogen. Ook het verder opendraaien van mijn sub geeft niet het gewenste resultaat. Volgens mij zijn de lage frequenties er grotendeels uitgefilterd ofzo.
Nogmaals: het is verder een mooie heldere, ruimtelijke audiotrack maar bij de lekkere swingmuziek hoort naar mijn mening een goede bass (als ik het zo mag noemen).

Of bedoelde je die dvd niet, Henk?? :rolleyes:

LEZEN!!!!

DVD Kylie Live in Sydney

Hij schrijft het erbij.
Hij bedoelt dus NIET Fever.

:mad:

jokey
29-01-2003, 22:00
LEZEN!!!!

DVD Kylie Live in Sydney

Hij schrijft het erbij.
Hij bedoelt dus NIET Fever.

:mad: Zooooooooo....beetje gespannen??????

Hij vraagt toch:

Ben benieuwd hoe de nieuwe DVD die nu pas uit is (zilverkleurige hoes) klinkt. Iemand ervaring?

Dus volgens mij bedoelt ie niet Live in Sydney. Die heeft ie al en de DTS track is niet geweldig.

LEZEN!!!!!!!!!


Maarre....laat Henk ff lekker zelf antwoord geven!!

Maxster4th
31-01-2003, 09:59
Bee Gees > Live by Request

dat geluid valt tegen....

ik weet niet hoe ik het moet omschrijven maar het klinkt gewoon "plat", geen dynamiek (of zeg ik nu iets heeel raars??)

Hell Freezes Over > TOP DTS-track

slagter
26-02-2006, 23:48
Goede DTS-track: Brian Setzer Orchestra: Live In Japan (lekker vet bas geluid)
Ook Slane en Chicago van U2 zijn erg vet.
Slechte DTS-track: Kane : Live in Rotterdam (veel te schel geluid)

Splatterhead
27-02-2006, 00:03
Metallica - Live S&M.

Op zich klingt deze dvd niet slecht maar tijdens de stukjes waar het publiek even meezingt, gaan de rear speakers in 1 keer een stukje harder, om vervolgens wanneer dat meezing gebeuren weer stopt, ze weer zachter gaan klinken.
Alsof er een mannetje met een aparte volumeknop van je rear speakers speelt.
Het klingt nergens naar en is heel irritant.

Edit: topic gaat over Dts tracks en bovenstaand is dd5.1
Never mind bovenstaande post dus!

hstadman
27-02-2006, 00:36
DVD's van Jean Michelle Jarre klinken in het algemeen erg goed!

Vooral Aero.

Morpheus19
27-02-2006, 11:02
Robbie Williams- What We Did Last Summer & Phil Collins - Finally, The First Farewell Tour hebben geniale DTS tracks!

Dennis Kuijper
27-02-2006, 15:45
Frank Boeijen - Live in Antwerpen heeft ook een geweldige DTS track.

Rob Eric Blank
27-02-2006, 18:58
Heel Freezes over klinkt echt erg goed (mn moeder heeft die en in leen die wel eens). Coldplay DTS is redelijk en U2 Live at Slanecastle valt een beetje tegen (de DTS track).
Ik luister regelmatig muziek DVDs af op stereo (terwijl ik een meerkanaals set heb), omdat muziek doorgaans beter klinkt op PCM stereo (geen compressie). Surround is leuk voor actie films, maar wat betreft muziek ben ik er niet direct een voorstander van. De plaatsing van speakers is erg kritiek. Ik heb ook een Depeche Mode meerkanaals SACD en vind dit zeker niet beter dan de stereo SACD. Meer speakers betekent zeker niet altijd beter!

El-Jorge
01-03-2006, 08:53
Slechte geluidstracks genoeg. Nadat ik eerst van Robbie William live @ knebworth altijd de DTS track draaide. Speel ik nu meestal de DD track. De DTS is niet slecht, maar ik vind de DD gewoon wat mooier een betere soundstage.
ik hoor niemand over Phil Collins the last farewell tour, dat vind ik een vette DTS track. Misschien heb ik nog niet genoeg geluisterd, naar de andere, maar de DTS klinkt gewoon zo lekker.
Over beste DTS track kan ik er maar een noemen, en dat is Jean Michel Jarre met AERO, wat een lekkere track is dat, en wat luisterd die lekker (wel wat vermoeiend door alle indrukken, maar geweldig)
Van Tiesto in Concert 2, viel me eigenlijk de hele geluidstrack wat tegen, lees het recensie topic van die dvd er maar eens op na, ik heb geloof ik nog wat discussie gehad met de sound engineer van die dvd. Tiesto in Concert 1 is wel okee. Ik was er in ieder geval niet zo over te spreken, en als Tiesto fan wel wat teleurgesteld. Jammer dat door NL dance producenten niet wat meer aandacht daaraan besteed wordt, Armin Only was ook wel aardig , maar zeker niet super.
Eagles met Hell freeze over vond ik trouwens wel gewoon goed, maar niet super.
De DTS van The Up In Smoke Tour is ook erg tof.
Joss Stone, vind ik wat tegenvallen en ik switch deze dan ook regelmatig tussen de stereo track en de surround, wel een erg leuke dvd als je van de muziek houd.
U2 live @ Slane vind ik ook wel goed, knalt er lekker vanaf, ben het niet helemaal eens met het eerder genoemde commentaar over de zang en de mix met de instrumenten, maar kan me er ook wel een kleinn beetje in vinden.
Ik heb nog meer muziek dvd's... maar kan/wil ze nu niet beoordelen. In ieder geval de beste zijn voor mij duidelijk:
Jean Michel Jarre - AERO (live in China krijg ik deze week :D)
Phil Collins - finally the last farewell tour

intexor
13-05-2006, 21:04
Tiesto in Concert 2

ik heb bijna geen muziek-dvd's, maar deze toevallig wel. ben er ook niet erg tevreden over, het mag dan wel live zijn maar hier moet een geluidstechnicus toch een beter resultaat uit kunnen krijgen dan wat ze hier op DVD hebben gezet. onzuivere weergalmende bass en de hoge tonen verdwijnen gewoon in die galm, zo klinkt alles heel ongebalanceerd. ik heb hier MP3's staan van livesets van DJ's opgenomen van internetradio's die beter klinken als ik ze afspeel op mijn home cinema dan de TiC2 DVD.

als liefhebber van elektronische muziek is voor mij het belangrijkst dat de bass zo diep en zuiver mogelijk is, zonder de hoge tonen te overtreffen of teniet te doen. spijtig genoeg heb ik niet genoeg muziek-DVD's om een referentie te kunnen geven van wat ik wel een goede muziek-DVD vind. maar ik ben er wel vrij zeker van dat DTS niet noodzakelijk beter zal klinken.

El-Jorge
15-05-2006, 16:13
Tiesto in Concert 2

ik heb bijna geen muziek-dvd's, maar deze toevallig wel. ben er ook niet erg tevreden over, het mag dan wel live zijn maar hier moet een geluidstechnicus toch een beter resultaat uit kunnen krijgen dan wat ze hier op DVD hebben gezet. onzuivere weergalmende bass en de hoge tonen verdwijnen gewoon in die galm, zo klinkt alles heel ongebalanceerd. ik heb hier MP3's staan van livesets van DJ's opgenomen van internetradio's die beter klinken als ik ze afspeel op mijn home cinema dan de TiC2 DVD.

als liefhebber van elektronische muziek is voor mij het belangrijkst dat de bass zo diep en zuiver mogelijk is, zonder de hoge tonen te overtreffen of teniet te doen. spijtig genoeg heb ik niet genoeg muziek-DVD's om een referentie te kunnen geven van wat ik wel een goede muziek-DVD vind. maar ik ben er wel vrij zeker van dat DTS niet noodzakelijk beter zal klinken.

Ik heb destijds een discussie gevoerd met de geluidstechnicus van deze dvd in het recensie topic van deze dvd. Wel leuk om te lezen misschien waarom hij bepaalde keuze's heeft gemaakt.

Hier een linkje: http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=29814

intexor
17-05-2006, 13:41
dat moet ook net lukken ;) bedankt voor de link, ga het topic eens lezen nu.

Rob Eric Blank
17-05-2006, 14:11
dat moet ook net lukken ;) bedankt voor de link, ga het topic eens lezen nu.Was inderdaad een erg interessante discussie, en veel mensen verschilden erg van mening met deze technicus. Wel erg leuk om de intentie van deze te lezen en wat hun bedoeling van de mix was.

Daniel1974
08-07-2006, 19:46
Het valt me een beetje tegen dat 'Live In Melbourne'van The Eagles nog niet is genoemd. Daar sloeg ik echt van achterover. Anderen zijn 'Play', Growing Up' en 'Still Growing Up' van Peter Gabriel. Over ontzettende goede DTS gesproken. Verder was 'Video Hits' van Genesis echt echt indrukwekkend. Vanaf het begin van No Son Of Mine realiseerde ik me dat ik deze nummers nog nooit eerder zo mooi had gehoord.

Wat heb ik verder nog nog met DTS. Queen, Greatest Hits I en II, ook heel erg goed. U2 Live in Chicago. Madonna, live in Detroit. Tina Turner, Live In Amsterdam (zeker een goede track als je je realiseert waar het is opgenomen), de DVD audio van Blof - Omarm, Maar de DVD Live 2004, vond ik bijster mager. Phil Collins - Finally..... is ook prachtig. Borsato 'Zien' of 'Zien live in de Kuip. En last but not least, Led Zeppelin. Wat moet Page hier een werk in hebben zitten. Ik wacht echt met smacht op verdere releases van zijn hand.

Nou en dan hebben we denk ik alle goeden wel gehad. Maar ik zwijg echt bij Melbourne van The Eagles en de DVD's van Gabriel.

Gerco Stuivenberg
20-11-2006, 00:18
Sade:lovers live vindt ik een slechte DVD omdat deze anders dan de verpakking doet vermoeden, niet is voorzien van een DTS soundtrack.
De geluidsmix ben ik ook niet positief over. Het lijkt meer op een in de studio opgenomen audio-CD. Zodra het publiek niet meer te horen is, worden de de schuiven van de zaal-microfoons dicht gegooid. Het klinkt daardoor minder boeiend. Iets wat er jammergenoeg bij teveel Muziek DVD's gedaan wordt. :cry:

Bij de Kane:Live in Rotterdam bvb, is dit niet gebeurd, deze vind ik kwa mix daarom veel beter klinken. :)

Het gaat bij mij meer om de beleving dan om de weergave-kwaliteit van de muziek :wink:

Meulie
29-11-2006, 21:01
Slechte DTS track:

Iced Earth - Alive in Athens. Dit is een full bitrate, maar het geluid zit alleen op de voorste drie kanalen en dan vooral op de center.