PDA

Bekijk de volledige versie : Samsung TV + DVD 16:9 4:3 Probleem: Het Vervolg!



StevenTD
08-10-2001, 08:45
Geachte heren,

Een nieuwe dag, een nieuw probleem!

Mede door de hulp van sommigen van jullie heb ik een oplossing voor mijn vorig probleem gevonden (alles werd 16:9 afgespeeld ook 4:3 zaken)! Maar toen merkte ik iets vreemds. Discs zoals 'Alien' en 'Se7en' werden afgespeeld met een wel hele povere kwaliteit, pixels waren duidelijk zichtbaar en vooral bij de donkere stukken (in die films heel wat) werden er vreemde lichtsveranderingen merkbaar (zelfs de zwarte balk bij 2:35 films veranderde soms van zwart naar lichtgrijs en terug).

Wat blijkt nu? Mijn Samsung 28WS63 TV heeft 2 Scart ingangen en mijn Samsung DVD 511 2 bruikbare Scart standen, namelijk 'Video' en 'RGB'. Nu zijn er twee opties die ik heb:

* Ik steek de kabel in Scart 1 en zet de DVD speler op Scart stand RGB, dan krijg ik perfecte beeldkwaliteit, maar alles wordt in 16:9 afgespeeld, zelfs manueel niet te verzetten naar 4:3 (maakt Simpsons of Buffy kijken nogal vreemd).

* Ik steek de kabel in Scart 1 en zet de DVD speler op Scart stand Video. Dan wordt het verschil herkend tussen 16:9 en 4:3 zaken (zoals het hoort), maar de beeldkwaliteit is heel pover (zoals boven beschreven)

* Als ik de kabel in Scart 2 steek, maakt het niet uit of ik 'm op Video of RGB zet. Beiden geven hetzelfde resultaat als beschreven bij Scart 1, stand 'Video'.

Mensen, ik word compleet gek! Kan iemand me helpen? Moet ik de hele zooi buitengooien? Ligt het aan de TV of aan de DVD speler? AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHH!

Help me,
Steven.

Remco de Swart
08-10-2001, 09:44
Ik denk dat het aan je TV ligt in dit geval. Zelf heb ik een Philips Breedbeeld televisie eveneens met twee scartaansluitingen. Daarnaast heb ik een Hiteker DVD-speler met ook twee scartaansluitingen. Hoe het signaal ook door de DVD-speler uitgezonden wordt. Ik kan met de TV blijven schakelen tussen de diverse standen. Ook als je iets met S-video, coax kabel of tulpstekkertjes aansluit.

Vaak heeft een TV maar 1 scartaansluiting die met RGB overweg kan. In jouw geval is dit dus Scart 1.

Klopt het dat jouw televisie geen 100 hertz is? In dat geval gaat schakelen tussen de diverse beeldformaten wat lastiger.

StevenTD
08-10-2001, 10:03
WS28W63NS
Breedbeeld kleurentelevisie

Features

• 70 cm “Super HiTron Wide” (2.0R)
• 66 cm zichtbaar beelddiagonaal

Kenmerken
• Beeldscherpteregeling
• Beeldruisonderdrukking
• Beeld zoom (normaal/zoom/wide/panorama)
• 5 basisinstellingen voor het beeld
• Meer-talen OSG
• Aanpassing geluidsniveau bij zappen
• Teletekst met 10 paginageheugen

Specificaties
Overige kenmerken
• Plug & Play
• Absent Power Off
• NTSC weergave via scart
• Sleeptimer

Tuner
• 100 voorkeuzeplaatsen
• Automatisch zoek- en sorteersysteem (ATS)
• A2 + Nicam
• Ontvangst-norm : Euro Multi
PAL B/G, I
SECAM B/G, D/K, L/L’
• CATV tuner met hyperband

Audio
• Stereo, Dual I/II
• Vermogen (MPO) : 2 x 20 Watt
• 5 geprogrammeerde klankkarakters
• 2 luidsprekers

Aansluitingen
• 2 x scart
• Front AV (cinch)
• Hoofdtelefoon (3.5 mm jack)

Algemeen
• Infrarood afstandsbediening
• Afmetingen (bxhxd): 80x55x51 cm
• Opgenomen vermogen: 100 Watt
• Opgenomen vermogen in standby: < 6 Watt
• Gewicht: 34 kg

StevenTD
08-10-2001, 16:30
post hierboven zijn specs over samsung tv

net een uur aan de lijn gehangen met samsung

kenden er geen bal van

mensen, ik word knettergek

Alex van den Berg
08-10-2001, 17:06
kenden er geen bal vanIk vrees dat ze je een beetje afschepen...
Een kennis van me heeft sinds april een Sony DVD-speler in combi met een Samsung TV (type onbekend).
Hij had regelmatig de klacht dat het totale beeld van helderheid veranderde wanneer er in de DVD-film wat grotere contrast-veranderingen voorkomen....
De TV is nu dus sinds 2 weken terug naar Samsung, en het wordt onderzocht en hopelijk verholpen...

Olaf M.
08-10-2001, 19:34
Dat is toch de 70 cm zonder 100hz, ik heb deze ook, maar ik heb volgens mij nergens last van.

StevenTD
08-10-2001, 19:44
dank je :)

net weer met samsung gebeld, eikel zei dat alle dvd's 16:9 zijn :D

probleem van je maat lijkt op dat van :rolleyes:


aaaaaaaaaaaaaaaaaarrrrrrrrrrrrrrrrrggggggggggggggg gh :confused:

Rudy Fernandes Baptista
16-10-2001, 11:59
ik heb zelf ook de Samsung DVD-511 met een Sony breedbeeld ( het model voor de Wega, vraag me niet welke, ik heb geen idee, zit op werk namelijk :D ) en met Se7en: SE heb ik nergen last van.
het lijkt of jij misschien dat "actieve zwart" zoals zij het noemen aan hebt staan...

ik weet niet of het helpt, laat het anders ff weten

Rudy

Tijntje
16-10-2001, 15:30
Die tv van Steven heb ik ook. Maar dan in combinatie met een Cyberhome M512 dvd-speler.

Ik weet niet of 't aan de kwaliteit van Cyberhome ligt of aan de tv maar ik heb inderdaad ook af en toe dat bij donkere stukken contrastwisselingen en helderheidswisselingen merkbaar zijn.

Ik heb overigens nog niet ge-experimenteerd met verschillende SCART ingangen (ga ik vanavond ff doen).

Maar ik denk dat ik die tv zowieso omruil want ik heb af en toe dus ook dat ik onder het tv kijken inene een groene vlek links in beeld heb. En die is ook zo weer weg. Hij zit er af en toe. Lijkt me niet zo horen.

Naja greetzzzz

bmateijsen
16-10-2001, 15:42
Indien je S-video aansluiting op je dvd-speler hebt, valt de volgende combinatie te proberen...

Koop een s-video kabel met aan de ene kant een s-video aansluiting en aan de andere kant een scart-aansluiting...

Dit zou het probleem vrij snel moeten oplossen...

Groet Bjorn