PDA

Bekijk de volledige versie : home theatre



adrianus
08-10-2001, 15:38
Effe een "simpel" vraagje tussendoor.

Ik wil ongeveer f. 2500,-- uitgeven aan volwaardig bioscoopbeeld en geluid. Mijn audio-cd's wil ik ook nog behoorlijk goed over de speakers kunnen beluisteren. ( Metallica, Aerosmith, Pink Floyd etc.) Mijn woonkamer heeft een afmeting van circa 25 m2.

Middels o.a. jullie forum wil ik een keus maken tussen:
- complete set van Pioneer ns dv 77/88 (opvolger van 55)
of toch losse componenten
- dvd speler: Pioneer dv 444
- reciever: Pioneer vsx-c300
- speakers: Pioneer s-v50 of Quadral Surround 1240 aktiv si

Een derde mogelijkheid: Pioneer dv 444 en Videologic Digitheatre DTS. (iets goedlkoper)

Het hoeft niet top te zijn, maar wel goed.
Geachte leden, wie wil mijn keus iets makkelijkr maken.

noXS21
08-10-2001, 19:27
Als dat niet hoeft dan kan ik je mijn set aanraden.
Deze bestaat uit:
Speakers - Sony SA-VE 505 dit zijn vijf micro speakers en een 100Wat sub. Waarschijnlijk niet meer te krijgen de opvolger is de SA-VE525 kost +/- 1200,-
Reciever - Sony STR-DE 545 heeft 5x100Watt dts dd dpl decoders ingebouwd. Waarschijnlijk ook niet meer te krijgen opvolger is de STR-DE675 kost +/- 800,-
Dvd speler - Marantz dv4100 heb ik gekocht vanwege een ZEER goede aanbieding winkelprijs 1300,- ik heb hem voor 700,- maar je kunt ook voor zo'n 700,- a 800,- een Sony DVP-NS300 kopen.

Ik heb toen voor deze set gekozen omdat hij betaalbaar was en ik niet van die grote luidsprekers in mijn kamer wou. En ik moet zeggen de geluidskwaliteit valt niet tegen voor van die klijne speakers.

Ik hoop dat je er wat aan hebt ik hoor nog wel van je :)

Tristan
08-10-2001, 22:31
Beste Adrianus,

Gewoon naar de Polectro in Buitenveldert (Amsterdam). Daar de trap op en dan staat er bijna recht voor je neus een gehele pioneer set te koop voor fl.2499,-
De set bestaat uit een dvd speler, 5x80 watt receiver met dd en dts decoders en een complete, volwaardige speakerset (2 zuilspeakers, twee surroundspeakers, een centerspeaker en een aktieve subwoofer). Ik had het geluid gehoord (stukje dvd matrix) en het is prima!

Dadaveke
14-10-2001, 10:39
He ik raad je de TH-a10R van jvc aan deze kost wel 3000 piek.
Maar het is wel een klasse systeem van beeld en geluid.
Ik heb hem nu een week en ben dik tevreden erover.
Alleen er is een nadeel je kan er geen VCD en cd Copieeen op afdraaien.

Dave:rolleyes:

Tristan
14-10-2001, 23:23
Ja, voor 3000 is de sony dav-s800 ook een dikke vette aanrader.... kan je je oude cd's ook mooi is multikanaals of gewoon lekker 2 kanaals luisteren. En heb je meteen super audio cd weergave of cdr/rw weergave.

Totaal van 350 watt is wel een feesie, met dvd speler ook dus. En vier slanke zuilspeakers van alu met een center speaker ook nog. De sub is passief en heeft een vermogen van 100 watt.

wil je wat goedkoper uit zijn, simpel, dan koop je de dav-s500 voor duizend piek minder.

Er is een optische uitgang voor cd en een optische ingang.....kan je leuk je ps2 op aansluiten ;)

Sander Dubbeldam
31-10-2001, 19:57
Ik zou je de jvc cp 100 of 102 (kleurverschil) aanraden.

jvc tha 10 is leuk maar kan geen cd-rw aflezen enzo deze wel.

ikzelf heb de cp 100 en moet zeggen is een perfect ding, subwoofer is zeer krachtig en het hele setje heeft een leuk design.

natuurlijk heeft zit er dts en alles op.

het setje kost tussen de 2100,- en 2300 piek, volgens mij weten kwam er binnenkort een prijs verlaging aan.

p.s. set is ook verkozen tot cinema set van het jaar in de media totaal:D

Raskel
31-10-2001, 22:46
Hallo,

De TH-a10R van jvc is een goede set voor home theater maar (te) prijzig en presteerd zeer matig op het gebied van gewone muziek, stereo luisteren. Maar volgens mij blijf je dat houden met satteliet speakers. Probeer anders eens een set goede losse componenten te combineren, er is genoeg op de de markt..

Martin van Tuijl
31-10-2001, 22:51
...natuurlijk heeft zit er dts en alles op.

Geen aanrader dus, gelukkig zit bij mij alles gewoon er in. :D

adrianus
01-11-2001, 15:37
Bedankt voor jullie reactie en informatie.

Ik heb uiteindelijk na veel luister- en speurwerk gekozen voor:
Pioneer DV-444,
Onkyo TX-DS494,
Magnat Vector 55+ vector needle 11+center 13.
Alles bijelkaar ben ik zo'n 2750 gulden kwijt. Voor dit bedrag heb ik Miepkniep (dvd-speler), Staffhorst N'gein (Vector 55) en Hifi-regler, een duits internet-bedrijf, voor het restant, moeten inschakelen.
Ik kwam er al snel achter dat je via de kleine (satteliet) boxjes niet het allerbeste stereo-geluid hebt. Via een duits tijdschrift, Video, en Staffhorst Utrecht en N'gein heb ik uiteindelijk gekozen voor Magnat luidsprekers.

bwslob
02-11-2001, 10:46
Hoi adrianus,

Wat kosten die speakers van Magnat eigenlijk ? en welke impedantie hebben ze ? Ik wil mijn Infinity speakers binnenkort gaan vervangen door andere met meer bassweergave, en een beter gecontroleerd hoog.

bart willem

PM
02-11-2001, 10:58
misschien is een sub een idee... en moet je je mains daarvoor niet te veel misbruiken (als t om films gaat)
voor gewone stereo weergave is het natuurlijk je eigen voorkeur die telt!!