PDA

Bekijk de volledige versie : Bollywood



DTS freak
11-12-2002, 16:21
DVD.NL MOET EENS AANDACHT GEVEN NAAR BOLLYWOOD FILMS UIT INDIA....WANT GELOOF ME JONGENS BOLLYWOOD GAAT DE FILM WERELD VEROVEREN...EERST BEGON HET MET LAGAAN...MISSION KASHMIER...DEVDAS......EN KAANTE KOMT ER AAN.............EN WAAROM KAN IK GEEN RECENSIES VINDEN VAN LAGAAN EN MISSION KASHMIER OP DVD.NL??????? JONGENS KOM OP BESTEED ER EEN BEETJE TIJD AAN DIE FILM EN ZET EEN PAAR RECENSIES VAN DIE FILMS.

Jaap22
11-12-2002, 16:23
nou nou.. rustig aan zeg

Rickje
11-12-2002, 16:26
DVD.NL MOET EENS AANDACHT GEVEN NAAR BOLLYWOOD FILMS UIT INDIA....WANT GELOOF ME JONGENS BOLLYWOOD GAAT DE FILM WERELD VEROVEREN...EERST BEGON HET MET LAGAAN...MISSION KASHMIER...DEVDAS......EN KAANTE KOMT ER AAN.............EN WAAROM KAN IK GEEN RECENSIES VINDEN VAN LAGAAN EN MISSION KASHMIER OP DVD.NL??????? JONGENS KOM OP BESTEED ER EEN BEETJE TIJD AAN DIE FILM EN ZET EEN PAAR RECENSIES VAN DIE FILMS.

haal Caps Lock er eens af :D
ok dan... misschien besteden ze er wel wat bij

*Burp*
11-12-2002, 16:26
ik moet zeggen dat ik ook nog nooit van die titels heb gehoord die je opnoemd. en zoveel recensies schrijven ze niet (laatste tijd wel erg veel)
als je er nou een thread over opend (zoals nu) heb je je aandacht :D

Rochan
11-12-2002, 18:13
DVD.NL MOET EENS AANDACHT GEVEN NAAR BOLLYWOOD FILMS UIT INDIA....WANT GELOOF ME JONGENS BOLLYWOOD GAAT DE FILM WERELD VEROVEREN...EERST BEGON HET MET LAGAAN...MISSION KASHMIER...DEVDAS......EN KAANTE KOMT ER AAN.............EN WAAROM KAN IK GEEN RECENSIES VINDEN VAN LAGAAN EN MISSION KASHMIER OP DVD.NL??????? JONGENS KOM OP BESTEED ER EEN BEETJE TIJD AAN DIE FILM EN ZET EEN PAAR RECENSIES VAN DIE FILMS.
Deze vraag heb ik ook al eens meerder keren gesteld!!!
Je hebt inderdaad gelijk. De Westerse maatschappijen hebben de Bollywood ook al ontdekt. Ik zou het ook wel leuk vinden als er eens revieuws van Indiase films zouden komen. :o
De Mission Kashmir en Lagaan zijn ook in Nl uitbegebracht, door Columbia, wat een goede zaak is. In R1 zijn Monsoon Wedding (Universal), American Desi (weet de maatschappij niet) en binnenkort Salaam Bombay (MGM) uitgebracht. Ik verwacht dat Kaante ook door een major maatschappij uitgebracht gaat worden, mede omdat er een versie met liedjes (Bollywood versie) en een zonder liedjes (Hollywood versie), van gaat komen:rolleyes:

Rochan
17-12-2002, 15:33
Voor de Bollywood liefhebbers, vanaf vandaag bij de videotheek te huur, Monsoon Wedding. Is een film van Mira Nair ( van o.a Salaam Bombay). Ik zou eigenlijk de R1 versie al aanschaffen, maar nu zie ik dat hij gewoon in de videotheek te krijgen is met NL subs. Dus hij zal binnenkort wel ook op koop it uitkomen in NL
(y) De film is een romantische komedie, gaat over een huwelijk en alle verwikkelingen eromheen:) :o

Rochan
17-12-2002, 15:47
Deze film is ingezonden voor Oscar nominaties. Ze hebben voor 6 categories ingezonden. Nou maar hopen dat de film word geselecteerd voor een van de categories. Ik denk dat het voor beste Foreign film en Costume Design wel geselecteerd kan worden en nog een grote kans voor een Oscar wordt.
Bron www.zulm.net



'Devdas' has been formally introduced to the Academy Award Committee over the last few days through industry ads in Hollywood and in 'Variety' Magazine, the American film industry's leading trade publication.

INSIDER ALERT : Aishwarya Rai, who plays Parvati, in 'Devdas' has been formally inducted into the list of nominees for 'Best Actress' at the 2003 Academy Awards. There were many deciding factors for this, but it has been decided that Shah Rukh Khan and Madhuri Dixit will not have their names submitted for nomination in the Best Actor and Best Supporting Actress categories. Oscar Nomination Ads for Aishwarya Rai will be released first in 'Variety' over the course of December.

In the meantime, 'Devdas' has also been formally selected for possible nomination in the following categories :

BEST CINEMATOGRAPHY
BEST ART DIRECTION
BEST FOREIGN FILM
BEST FILM
BEST MAKE-UP
BEST COSTUME DESIGN
Oscar posters
http://www.newstands.org/devdasoscar1.JPG

http://www.newstands.org/devdasoscar2.JPG (y)

Art
17-12-2002, 15:52
Dat klinkt goed, Roos :) Devdas moet ik maar is gaan bekijken als hier draait in een filmhuis of anders wachten tot ie wordt uitgebracht als huur/koop-dvd :o

Rochan
17-12-2002, 15:59
Dat klinkt goed, Roos :) Devdas moet ik maar is gaan bekijken als hier draait in een filmhuis of anders wachten tot ie wordt uitgebracht als huur/koop-dvd :o

Hij heeft hier al gedraaid Art, in de grote steden. Maar misschien komt de film nog wel in de filmhuizen. Ik heb de R0 Collectors edition. Maar ik denk als de film daadwerkelijk genomineerd gaat worden, er ook een NL release van gaat komen. Dat is met Lagaan ook gebeurd.:)

Art
17-12-2002, 16:01
Hij heeft hier al gedraaid Art, in de grote steden. Maar misschien komt de film nog wel in de filmhuizen. Ik heb de R0 Collectors edition. Maar ik denk als de film daadwerkelijk genomineerd gaat worden, er ook een NL release van gaat komen. Dat is met Lagaan ook gebeurd.:)
Ik heb er niks van mee gekregen dat ie hier heeft gedraaid :o Maar als de Oscar-uitreiking er aan komt en de film is genomineerd dan zullen de Filmhuizen het heus wel gaan draaien :) Ik ben benieuwd ;)

Rochan
17-12-2002, 16:09
Ik heb er niks van mee gekregen dat ie hier heeft gedraaid :o Maar asl de Oscar-uitreiking er aan komt en de film is genomineerd dan zullen de Filmhuizen het heus wel gaan draaien :) Ik ben benieuwd ;)

Je hebt wel gelijk, de film heeft alleen in selekte theaters in de grote steden gedraaid. En de kaartjes kon je alleen maar in de Surinaamse/Indiase winkels krijgen, wat ik heel jammer vind. De kaartjes zijn dan vaak duur en de theaters zijn vaak slecht. Ik weet wel dat Pathe in Rotterdam geprobeerd heeft (een maand geleden) om een Bollywood film in hun programma op te nemen, maar dat was volgens mij niet zo een succes. :( Want nu zie geen Bollywood films meer in hun programering:( Daarom vind ik het wel een goede zaak dat filmhuizen af en toe Indiase films op hun programma hebben staan :)

DTS freak
17-12-2002, 16:10
:) :) :) :D Ben super blij dat jullie er zo over denken...Te gek...bollywood komt r aan!!!!!
(thanks rochan dat je al die info r op hebt gezet over devdas);)

Rochan
21-12-2002, 10:56
De Bollywood klapper van eind 2001, wordt/is als S.E. gereleased.
De S.E. bevat ook NL subs. Die voor wie geinteresseerd zijn in Bollywood films, is dit zker een aanrader. Ik heb al de pirate version en de gewone versie. De S.E. ga ik vanmiddag even halen. Deze film is een familie film, met mooie dans en zang. Ook de kostuums zijn erg mooi in de film. De topcast van Bollywood speelt in deze mee en leveren allemaal een goede prestatie af(y)

Rochan
22-12-2002, 11:12
Gisteravond Kaante in de bioscoop gezien. Deze film is een Bollywood remake van Reservoir Dogs (althans het 2e gedeeelte). Film gaat over een aantal criminelen die een bank gaan overvallen. De film is in zijn geheel in Amerika opgenomen. Ondanks dat het een remake is van Reservoir Dogs, vond ik de film goed. Dit is ook een geheel andere soort film, dan de gangbare Bollywood crime films. Veel dialoog en groffe taalgebruik. Deze film heeft mij iedergeval 150 minuten kunnen boeien. Hoop dat als de dvd release uitkomt beide versies van de film erop wordt gezet. (nl de Hollywood versie, met de liedjes en de zgn Hollywood versie, zonder liedjes) :)

Matt D
22-12-2002, 11:45
hehe, moet lukken Rochan, ik heb gisteren een artikel gelezen over deze film en ik wilde je er iets over vragen. Goed te horen dat het blijkbaar de moeite is. Het zou wel zo zijn dat de film redelijk gesponsord is door coca cola en dat het soms een beetje lullig is zoals dit hier wordt gepromoot.

Ik veronderstel dat in Europa en de Vs enkel de versie zonder liedjes zal uitkomen. men begon blijkbaar te dansen en te zingen midden de geweld scènes of zo iets?

Volgens het artikel dat ik las had men trouwens geen toestemming van Tarantino als ik me niet vergis

Rochan
22-12-2002, 22:06
Edit

Ik veronderstel dat in Europa en de Vs enkel de versie zonder liedjes zal uitkomen. men begon blijkbaar te dansen en te zingen midden de geweld scènes of zo iets?

Volgens het artikel dat ik las had men trouwens geen toestemming van Tarantino als ik me niet vergis

Als het goed is en de film slaat aan, dan wordt idd de versie zonder liedjes, in Europa en de VS gereleased in de theaters. Maar ik heb de laatste tijd helemaal niets meer over de zogenaamde Hollywood release gelezen, dus ik vraag me uberhaupt af of die nog gereleased wordt. De versie die ik gisteren heb gezien, was wel met liedjes, maar niet alle liedjes heb ik gezien in de film (ik heb ook de soundtrack van de film en daar staan iets van 10 liedjes op, en ik heb er maar 4 of 5 gehoor). Misschien hebben ze het gecombineerd:o

En het kan idd kloppen dat ze geen toestemming hebben gehad van Tarantino, dat gebeurt idd wel vaker in India, dat ze films maken, die dan een remake van Amerikaanse films zijn. Ze doe nhet vaak zo subtiel (vaak een mix van een aantal films), zodat ze dan geen toestemming hoeven te hebben:rolleyes:

Rochan
28-12-2002, 09:31
De Bollywood klapper van eind 2001, wordt/is als S.E. gereleased.
De S.E. bevat ook NL subs. Die voor wie geinteresseerd zijn in Bollywood films, is dit zker een aanrader. Ik heb al de pirate version en de gewone versie. De S.E. ga ik vanmiddag even halen. Deze film is een familie film, met mooie dans en zang. Ook de kostuums zijn erg mooi in de film. De topcast van Bollywood speelt in deze mee en leveren allemaal een goede prestatie af(y)

Heb deze versie aangeschaft. Ziet er allemaal heel mooi uit. Niet zo mooi als de C.E. van Devdas. Heb de film van de week bekeken. Waar ik nieuwsgierig naar was, was de NL ondertitleing. Deze viel erg tegen, erg veel fouten, zinsopbouw klopte niet. Ik denk dat ze vertaald hebben vanuit de Engelse subs. Heel erg jammer, als je dat vergelijkt met de NL ondertiteling van Lagaan en Mission Kashmir, die wel erg goed waren. Voor de rest heeft de film een aatnal extra's, de gewone versie heeft helemaal geen extra's, zoals een aantal deleted scenes, interviuews en commentaren en trailers. Aangezien van de NL subs, ben ik wel tevreden met deze aanschaf.:)

Rochan
28-12-2002, 09:39
Deze film gisteravond gekeken. Films is een remake van Meet the parents. Gaat over een jongen, die verliefd raakt over een meisje, en dan goedgekeurd moet worden door de vader van het meisje. Dit brengt dan een aantal komische sitiaties met zich mee. Film bevat mooie liedjes. Beeld en geluid valt erg tegen. Beeld trilt af en toe, en dof. Film is voor Bollywood begrippen niet lang (119 minuten). Film is leuk voor een keertje te zien, maar zal hem niet aanbevelen om aan te schaffen. :o Heb deze film voor mijn dochtertje aangeschaft en voor de jeugd is het wel leuk:)

Prem
29-12-2002, 20:28
Hey Rochan

jij hebt een aardige collectie bolly-films(y)
Waar koop jij ze als ik vragen mag ??

Prem

Rochan
29-12-2002, 22:04
Hey Rochan

jij hebt een aardige collectie bolly-films(y)
Waar koop jij ze als ik vragen mag ??

Prem

Mijn verzameling Bollywood films begint aardig te groeien.:) En tot een paar jaar terug moest ik eigenlijk niets van Bollywood films hebben. Mede omdat ik de taal niet machtig ben. Sinds de komst van de dvd's ben ik me wel in gaan interesseren, omdat je ook mogelijkheid voor Engelse ondertiteling (en ook een aantal met NL ondertiteling). Ik heb ook gemerkt dat er een flink aantal goede films zijn gemaakt (vooral die met Amitabh). Mijn vrouw keek altijd al naar de films (op video). Mijn zoontje en oudste dochtertje zijn al helemaal verslaafd aan de Bollywood films. Ik volg ook veel niews op www.zulm.net. Op deze site wordt Bollywood films besproken. Ik haal mijn films meestal bij Temptations Palace in Rotterdam. Ze zijn niet de goedkoopste, maar ze weten dat ik de originele versies wil hebben, dus ze bedonderen me niet. Heel veel winkels verkopen illegalle copies, en beweren dan dat het originele versies zijn. Wat ik ook een leuke winkel vind is Govinda in Dne Haag. Zij hebben evenals Temptations ook een uitgebreide collectie. Mi Wakandra in Rotterdam koop ik ook wel eens films, alleen zij hebben niet zo uitgebreide collectie (maar zij hebben wel leuke aanbiedingen).
Als je meer wilt weten, dan hoor ik het wel:)

Prem
29-12-2002, 23:05
Govinda in Dne Haag.

Paulkrügerlaan/plein geloof ik ???

De S.E. van KKKG was zeker pittig geprijsd.
Kan me nog die dubbel dvd van Mohabbatein herinneren
die was ook niet echt goedkoop.
(Heb deze overigens wel meteen gekocht, iets wat ik de laatste 2 jaar niet meer doe).

Rochan
30-12-2002, 23:01
Paulkrügerlaan/plein geloof ik ???

De S.E. van KKKG was zeker pittig geprijsd.
Kan me nog die dubbel dvd van Mohabbatein herinneren
die was ook niet echt goedkoop.
(Heb deze overigens wel meteen gekocht, iets wat ik de laatste 2 jaar niet meer doe).

De S.E. van KKKG is idd niet goedkoop, maar de films Yashraj zijn over het algemeen altijd al vrij prijzig. En dat is best wel jammer, want ze brengen best goede films uit (oude en nieuwe) en meestal de kwaliteit is niet zo goed. Dei heeft in het verleden wel een aantal goede films uitgebracht, die ik je zker wel kan aanbevelen o.a. Hum Dil De Chuke Sanam (met Ashwayria Rai, Salman Khan), Hum Saath- Saath Hain (Karisma Kapoor, Salman Khan) en Kaho Naa Pyaar Hai (met Hritik Roshan en Amisa Patel) en dit jaar heeft Columbia Lagaan en Mission Kashmir, beide met NL subs en goede kwaliteit, beeld en geluid. Devdas kan ik je ook aanraden, topfilm. Voor de rest ben ik ook benieuwd naar de dvd release van Kaante:)

Rochan
04-01-2003, 11:41
Morgen (05-01-2003) op Nederland 3 Dilwale Dulhenia El Jayenge om 14.05. Dit is een van succesvolste van Bollywood films. Het is een simpel verhaal, een loverstory met de daarbij behorende problemen. Film heeft leuke liedjes en is zker een aanbeveling om te kijken.:)

Rochan
11-01-2003, 09:34
Zondag 15.05 op Nederland 3 Mother India. Dit is een film uit 1957 uit India. Het is een aangrijpend verhaal over een alleenstaande moeder met haar 2 kinderen. Zeker een aanrader om te zien. De film is eigelijk zwart/wit, maar je krijgt de ingekleurde versie te zien en met NL ondertiteling:)

Jelger
11-01-2003, 10:33
Zondag 15.05 op Nederland 3 Mother India. Dit is een film uit 1957 uit India. Het is een aangrijpend verhaal over een alleenstaande moeder met haar 2 kinderen. Zeker een aanrader om te zien. De film is eigelijk zwart/wit, maar je krijgt de ingekleurde versie te zien en met NL ondertiteling:)

Ach mijn Indisch is ook prima, dus die ondertitels hoeven niet zo van mij:o

riny
11-01-2003, 13:09
kijken jullie wel eens naar 'The Kumars At Number 42'? een indiase comedy / talkshow met de nodige grappen over bollywood films. zag het gisteren voor het eerst en was erg grappig! iedere vrijdagavond op ned.3 en ook op dvd te krijgen.

zie ook hier:

The Kumars At Number 42 (http://www.bbc.co.uk/pressoffice/pressreleases/stories/2002/04_april/19/kumars_choice.shtml)

Rochan
11-01-2003, 17:23
Ach mijn Indisch is ook prima, dus die ondertitels hoeven niet zo van mij:o

Jij bent echt een polyglot:D Eerst Frans en nu weer Indiaas:o

Jelger
11-01-2003, 17:25
Jij bent echt een polyglot:D Eerst Frans en nu weer Indiaas:o

Is het Indiaas?:) Ik zat te twijfelen:rolleyes:

Rochan
11-01-2003, 17:28
kijken jullie wel eens naar 'The Kumars At Number 42'? een indiase comedy / talkshow met de nodige grappen over bollywood films. zag het gisteren voor het eerst en was erg grappig! iedere vrijdagavond op ned.3 en ook op dvd te krijgen.

zie ook hier:

The Kumars At Number 42 (http://www.bbc.co.uk/pressoffice/pressreleases/stories/2002/04_april/19/kumars_choice.shtml)

Ik heb er over gehoord, maar ik vergeet ieder keer te kijken. Ik heb al van meerdere mensen gehoord dat een goede serie is. Zij hebben het al op de BBC gevolgd:rolleyes: Ik zal het in de gaten houden en bedankt voor de tip Jim:)
Jim ik zag dat je op een andere forum wat informatie gevraagd had gevraagd over een paar films:rolleyes: Heb je al een paar ervan besteld?:rolleyes:

Rochan
11-01-2003, 17:29
Is het Indiaas?:) Ik zat te twijfelen:rolleyes:

Idd. India is Indiaas, Indonesie is Indisch:o Maar het lijkt ook allemaal op elkaar;) :D

Jelger
11-01-2003, 17:30
Idd. India is Indiaas, Indonesie is Indisch:o Maar het lijkt ook allemaal op elkaar;) :D

Ja, zal je zien als ik een keer op vakantie in Indonesie ben, dat ik Indiaas tegen die mensen ga lopen praten of andersom:(

Rochan
11-01-2003, 18:10
Ja, zal je zien als ik een keer op vakantie in Indonesie ben, dat ik Indiaas tegen die mensen ga lopen praten of andersom:(

Nou jij kan het nog spreken:D Ik kan mij eigen taal niet eens meer:(

Matt D
11-01-2003, 21:08
kijken jullie wel eens naar 'The Kumars At Number 42'? een indiase comedy / talkshow met de nodige grappen over bollywood films. zag het gisteren voor het eerst en was erg grappig! iedere vrijdagavond op ned.3 en ook op dvd te krijgen.

zie ook hier:

The Kumars At Number 42 (http://www.bbc.co.uk/pressoffice/pressreleases/stories/2002/04_april/19/kumars_choice.shtml)

nog nt veel van gezien, wel vroeger erg genoten van goodness gracious me

Rochan
12-01-2003, 08:43
Edit, wel vroeger erg genoten van goodness gracious me

Die serie ken ik wel. Leuke serie(y)

Rochan
12-01-2003, 08:48
Gisteravond Yaadein gekeken. Film gaat over een een alleenstaande vader. Zijn vrouw is door een ongeluk overleden. Hij heeft 3 dochters, die de huwbare leeftijd hebben bereikt. Hij heeft aan zijn vrouw op haar sterfdag beloofd, dat hij ze zal laten huwen. Film is van Subash Ghai (o.a. Taal). Redelijke goede film (qua verhaal). Geluid is goed, beeld ietsje minder, leuke liedjes.
Genoten van de film
(y)

Rochan
09-03-2003, 10:28
Op Nederland 1 om 13.00 uur, eerste deel van een documentaire over de muziek en dans in de Bollywood films. :roll: Dus voor de liefhebbers een must 8)

TK 1405
09-03-2003, 16:39
Ik vind TAAL ook goed vooral die muziek schitterend
maar DEVDAS blijft voor mij nu de beste

Rochan
09-03-2003, 17:30
Ik vind TAAL ook goed vooral die muziek schitterend
maar DEVDAS blijft voor mij nu de beste

Dat zijn zker 2 goede films. Muziek van Taal is zeker mooi. En DEVDAS is een toppertje (y)

Ik kan je ook de volgende films ook aanbevelen om te kijken:
Dil Ka Risthaa, leuk verhaal en weer goed acteerwerk van Ashwarya Rai (ook van Arjun trouwens)
Saatiyah, film met Rani Mukherjee en upcoming acteur Vivek Oberoi. Goed verhaal.
Risthey, met Anil Kapoor en Karishma Kapoor (beetje afgeleid van The Champ)
:)

TK 1405
09-03-2003, 19:59
Weer eentje met anil kapoor zal mijn vrouw leuk vinden die is helemaal gek van hem :oops:
thanx voor de tips ik zal er naar gaan kijken

Rochan
16-03-2003, 08:28
Gisteravond Talaash (op zoek) gekeken. Een redelijke goede film. Film met veel actie en geweld. Redelijk goed spel van Akshay Kumar (als stoere held) en kareena Kapoor (weer een lust voor het oog). Er speelden ook een aantal oudgedienden in de film, zoals Kabir Bedi( Sandokan), Raj Babbar, Rahkee etc.). Leuke liedjes en dans. Beeld is middelmatig (af en toe trillingen), geluid is ook matig (zacht). Ondertiteling is ook niet geheel goed (af en toe bij de liedjes mis je ondertiteling). Maar heb toch wel genoten van de film en zker een aanrader voor de liefhebbers van actie.
8)

Rochan
06-04-2003, 10:56
Tijdens het surfen het volgende nieuwsartikel gevonden. Ashwarya wordt misschien gecast voor de volgende Bondfilm 8) Zou wel leuk zijn. De voormalige Miss World, die grote bekendheid geniet als actrice in Bollywood films, zou volgens mij de eerste Indiase actrice die misschien een Bondfilm gaat spelen. :)
Zie vollledige bericht. Bron www.indiatimes.com
Aishwarya could be the next Bond girl

TIMES NEWS NETWORK[ FRIDAY, APRIL 04, 2003 02:31:38 AM ]

MUMBAI: If all goes well, Aishwarya Rai may well be the first Indian actress to be a Bond girl. She would join the list of famous beauties who've starred in James Bond movies, including Ursula Andress and Halle Berry.

Her secretary Hari Singh confirming news of the "unbelievably grand project," he says, "Yes, for Aishwarya, it's something unbelievable. An international coordinating agency has approached us on behalf of the studio making the Bond movies."

Singh says that the people who came down to meet Aishwarya were supposed to sit with them and hammer out the details of the deal after the shooting for Khakhi ended. But her accident during the shoot near Nashik has led to the postponement of this discussion.

"They were waiting with me on the sets and watching the rehearsals, with Aishwarya, Amitabh Bachchan and others," says Singh.

As of now, Singh says, the agency people have gone off to Shirdi, to see the famous pilgrimage spot as well as to pray for Aishwarya's speedy recovery.

"They are keen to cast her. Let's see what Aishwarya has to say. We'd have to rework our earlier schedules," says Singh.

Rochan
27-04-2003, 08:40
Gisteravond Deewangee (Obsession) gekeken. Een spannende thriller met Ajay Devgan, Akshay Khana en Urmila. Het eerste gedeelte van het verhaal was afgekeken van Primal Fear en daarna kreeg het eigen draai.
Film duurde ongeveer 170 minuten, maar bleef boeien. Voor Bollywood begrippen kwamen er behoorlijke geweldadige scenes en taalgebruik in voor. Zang en dans waren oke (en leuke afwisseling). Het acteerwerk van de 3 hoofdrolspelers was ook goed. Beeld en geluid redelijk. Een van de betere films van de afgelopen tijd (y)

Rochan
29-04-2003, 07:50
Binnenkort in Den Haag het Hindustaans filmfestival. Er worden een flink aaantal Bollywood films vertoond. O.a. een flink aantal toppers (Devdas, Mohabbattein, Kaante etc.) Dus wie interesse heeft in Bollywood films of kenis wil maken Bollywood maken met Bollywood films is een ideale gelegenheid) Zie link voor het gehele programma. (Ik geen commerciele banden met de organisatie, dus puur als informatie).

http://www.hindustaansfilmfestival.nl/

Edwin V
29-04-2003, 08:12
Jij bent echt een polyglot:D Eerst Frans en nu weer Indiaas:o

Is het Indiaas?:) Ik zat te twijfelen:rolleyes:
Is 't niet Hindi? :?

Rochan
29-04-2003, 09:40
Jij bent echt een polyglot:D Eerst Frans en nu weer Indiaas:o

Is het Indiaas?:) Ik zat te twijfelen:rolleyes:
Is 't niet Hindi? :?

Je hebt gelijk Edwin :) Het algemene woord is Hindi, maar Indiaas wordt ook gebruikt. Maar Hindi is eigenlijk de juiste benaming voor de verzameling van talen/dialecten. :roll:

Rochan
08-06-2003, 13:56
Gisteravond The Hero gekeken. Een actie film met Sunny Deol en Preity Zinta en Pryanka Chopra (zij is ook een van de kandidaten voor Bond girl voor de nieuwe Bondfilm). De film gaat over een spion en behandelt het conflict tussen Pakistan en India over Kashmir. Vond de film behoorlijk tegenvallen, saai, en overdreven. :( Dan vond ik Mission Kashmir stukken beter (deze behandelt ook het problematiek tussen Pakistan en India over Kashmir). Ik heb de uncut versie van Tip Top video (er is ook een ander versie van Videosound). Beeld viel mee. Het geluid is ook redelijk, alleen op het einde heb je stukje dat het geluid vervormd is. Overall geen aanrader :nono: :(

riny
09-06-2003, 15:31
nadat ik gisteren Lagaan heb gezien ben ik spontaan bollywoodfan geworden :) , had Asoka ook al gezien en vanmiddag nog even Mission Kashmir gekeken... ook heel aardig maar kan niet tippen aan Lagaan!

teller staat nu op 3 maar wil zeker nog meer zien... Devdas lijkt me erg mooi en ben ook erg benieuwd naar Company... iemand die al gezien?

Rochan
09-06-2003, 23:40
nadat ik gisteren Lagaan heb gezien ben ik spontaan bollywoodfan geworden :) , had Asoka ook al gezien en vanmiddag nog even Mission Kashmir gekeken... ook heel aardig maar kan niet tippen aan Lagaan!

teller staat nu op 3 maar wil zeker nog meer zien... Devdas lijkt me erg mooi en ben ook erg benieuwd naar Company... iemand die al gezien?

Ik ben het met je eens Riny. Lagaan is zker een topper. Maar toch blijft Mission Kashmir toch ook wel een van mijn favorieten.
Ik heb Company ook nog niet gezien (heb een beetje de film over het hoofd gezien) Maar heb wel een link voor je met wat recensies over de film. De kwaliteit is niet al te best (meestal zijn de Eros uitgaven niet al te best). Dus het zou zonde om er te veel geld voor uit te geven :wink: En de R1 en R2 versie zijn hetzlfde , alleen de cover verschilt. Devdas kan ik je wel aanbevelen. Ik heb de R1 Collector's edition, en die vind ik wel redelijk tot goed van kwaliteit. De R2 versie is er ook, maar ik weet niet welke er beter is. Hieronder de link van de recensie van Company :)
http://www.zulm.net/modules.php?op=modload&name=News&file=article&sid=467

Anwar Potter
23-03-2005, 01:37
COMPANY (http://www.imdb.com/title/tt0296574/) vind ik zelf een errug goede film. :D Het is een fictief verhaal over de onderwereld van Bombay/Mumbai. Binnenkort komt er een "prequel" uit die D gaat heten. Voor de rest heb ik daar ook niet veel info over. :?

Even over de films die in deze topic worden besproken:

KAANTE (http://www.imdb.com/title/tt0294662/)--> Jah, ik vond het zelf erg tegenvallen. Vooral de liedjes zijn erg out-of-place. De performances waren allemaal goed, maar er miste gewoon iets.

DEVDAS --> Kleurrijk, dramatisch en technisch briljant, maar inhoudelijk schiet het toch wat tekort. Een betere verfilming van het boek van Saratchandra Chatterjee vind ik zelf de gelijknamige film (http://www.imdb.com/title/tt0047990/) uit 1955 met Dilip Kumar, Vyjayanthimala en Suchitra Sen in de hoofdrollen.

MOTHER INDIA (http://www.imdb.com/title/tt0050188/)--> A true Indian classic. Maar de film is niet "ingekleurd" hoor en ook niet in het zwartwit opgenomen. :P

YAADEIN (http://www.imdb.com/title/tt0248617/)--> Deze film ging gewoon nergens over. De regisseur was volgens mij ongedecideerd over waar de film eigenlijk over moest gaan denk ik. Of nee, hij wist het wel, maar hij voegde er teveel "commerciele" elementen aan toe omdat ie bang was dat z'n film niet zou slagen op het Box Office, zoals hij zei in een interview. Well Mr. Ghai, your film flopped however. :twisted: Zijn TAAL vond ik een best wel leuke film, maar het was vooral de muziek die 's werelds goed was! :shock: A.R. Rahman, you ROCK! 8)

SAATHIYA (http://www.imdb.com/title/tt0330843/)--> Errug goede debuutfilm van regisseur Shaad Ali. De film is een vertaling van Mani Ratnam's ALAI PAYUTHEY (http://www.imdb.com/title/tt0242256/)(Tamil gesproken) naar het Hindi en gaat over een verliefde koppel dat niets anders wil dan trouwen, maar als het zover is, merken ze toch dat het niet zo makkelijk is als zij dachten. :twisted: Realistisch neergezet en met briljante muziek van wederom A.R. Rahman. :P

DEEWANGEE (http://www.imdb.com/title/tt0337971/) --> Een must-see alleen voor de briljante performances van Ajay Devgan en Akshaye Khanna. Eerste helft is goed, tweede is uitgerekt en langdradig. Alle liedjes zijn out-of-place. :?

DIL KA RISHTA, TALAASH, THE HERO en RISHTEY vond ik maar "standaardfilms" en allevier afraders. :oops: :lol:

DILWALE DULHANIA LE JAYENGE, LAGAAN en MISSION KASHMIR zijn goed! 8) :oops:

superman
23-03-2005, 05:20
OK
Hebben jullie aanraders voor een echte top actiefilm ? Net zoiets als The Terminator actiespektakel hollywoodfilm.
Neem me niet kwalijk hoor, maar ik denk dat die er simpelweg niet zijn. Even jullie uit de tent lokken :D

Anwar Potter
23-03-2005, 12:36
Iets vergelijkbaars met de Terminator is er niet, maar waarom zou die er moeten zijn?

Patvs
24-04-2005, 13:40
OK
Hebben jullie aanraders voor een echte top actiefilm ? Net zoiets als The Terminator actiespektakel hollywoodfilm.
Neem me niet kwalijk hoor, maar ik denk dat die er simpelweg niet zijn. Even jullie uit de tent lokken :D


Top actiefilm? Je kan naar de Bollywood interpretatie van Torque/The Fast and the Furious: Dhoom, of naar de Bollywood interpretatie van E.T./Close Encounters of the Third Kind: Koi Mil Gaya, of naar Aks (Face/Off).

----

Even een nieuwtje voor de Bollywoodfans:


Het IIFA programma:
(en wat programma wijzigingen in het Hindustaans Filmfestival, dat officieel nog niet bekend is))

Hindustaans Film Festival - vr 27 mei t/m zo 12 juni (Den Haag en Amsterdam) - http://www.hindustaansfilmfestival.nl/
Filmmuseum Cinerama (Grote Zaal, Marnixstraat, Amsterdam) programma:

Do 26 mei 20:30 Veer-Zaara (Eng subs, Incl. songs)
Vr 27 mei 20.30 Lagaan (NL subs)
Za 28 mei 20.30 Veer-Zaara
Zo 29 mei 13.00 Lagaan, 20:30 Veer-Zaara
Ma 30 mei 20:30 Mother India (1957)
Di 31 mei 20:00 Mother India (1957)
Wo 1 juni 20.30 Choker Bali (Bengali with Eng subs, NO songs)
Do 2 juni 20.30 Aitraaz
Vr 3 juni 20.30 Masti
Za 4 juni 19:45 Black (Eng subs, NO songs), 22.15 Dhoom
Zo 5 juni 13.00 Waqt, 16.30 Yuva, 20.30 Phir Milenge
Ma 6 juni 20:30 Dev
Di 7 juni 20:30 Kisna (Eng subs, Incl. songs)
Wo 8 juni 20:30 Hum Tum (Eng subs, Excl. songs)

In Den Haag draaien alle films van hierboven plus: Swades (Eng subs, Incl. songs), Subernekha (1965) (Bengali with Eng subs) , en Elippathayam (1981) (Malayalam with English subtitles)

Onder voorbehoud: speciale premiere van No Entry in Amsterdam.

---------------

IIFA Bollywood Filmfestival 9 t/m 11 juni - Tuschinski Amsterdam

Vrijdag:
12:15 Veer-Zaara (Eng subs, Incl. songs)
12:30 Mujshe Shaadi Karogi
12:45 Dhoom
-----
16:15 Maqbool (An adaptation of Shakespeare's MACBETH)
16:30 Ek Hasina Thi
16:45 Hum Tum (Eng subs, Excl. songs)
-----
20:00 Yuva
20:15 Lakshya
20:30 Shwaas (India's entry for best foreign film at the Oscars 2004) (Marathi with Eng subs, NO songs)

Zaterdag:
12:30 Phir Milenge
12:45 Main Hoon Na (Eng subs, Incl. songs)
12:45 Black (Eng subs, NO songs)
-----
16:45 Kal Ho Naa Ho (Eng subs, Excl. songs)
16:15 My Brother Nikhil (Eng subs, NO songs)
16:30 Page 3
-----
20:00 Dil Chahta Hai
20:15 Empty Canvas (Bengali with Eng subs, NO songs)
20:30 Naach

Zondag:
12:15 Mughal E Azam (1960)
12:30 Kabhi Kuchi Kabhie Gham (English subtitles, EXCLUDING SONGS)
12:45 Hera Pheri
-----
16:15 Black (Eng subs, NO songs)
16:45 Saathiya
16:30 Koi Mil Gaya
-----
20:15 Murder

http://www.pathe.nl/specials.asp?cat=IIF&bios_id=2


Onder voorbehoud: Kaal, en komt een speciale wereldpremiere van "DUS" (waarvoor geen kaarten te koop zijn) in aanwezigheid van de cast: Sanjay Dutt, Suniel Shetty, Abhishek Bachchan en Zayed Khan.

IIFA Awards - AmsterdamArena (!) 11 juni - 20:30 - uitreiking International Indian Film Academy Awards

IIFA Celebrity Cricket Match De Cricket Match zal plaatsvinden op 10 juni in het Olympisch Stadion te Amsterdam.

belleza_romeo
28-04-2005, 21:38
gister FIZA gezien, geweldige film!
(trouwens besteld bij http://www.sanojaentertainment.com/store/ , goede service en snelle levering)

Bollywood moet inderdaad meer aandacht krijgen

Frollo
02-05-2005, 13:37
Waarom draaien ze tijdens het IIFA zoveel films zonder songs? Om het beter verteerbaar te maken voor het westerse publiek?
Kom op zeg, da's toch zonde? De liedjes zijn juist wat Bollywood zo bijzonder maakt!

Anwar Potter
14-05-2005, 00:57
gister FIZA gezien, geweldige film!
(trouwens besteld bij http://www.sanojaentertainment.com/store/ , goede service en snelle levering)

Bollywood moet inderdaad meer aandacht krijgenHmm.. als ik die prijzen zie op de site krijg ik een sterk vermoeden dat het gaat om "pirated copies". :o

Maar wat leuk dat je FIZA leuk vond! :D
Vind ik zelf op zich ook wel een goede film, maar ik vond het zo stom dat ze dat liedje in de disco niet hebben verwijderd uit de film, daar het totaal niet overtuigend was dat een karakter als die van Fiza zich zo zou gedragen. :?
Great performance from Karisma Kapoor though. 8)

Lex v/d Moolen
14-05-2005, 09:41
Voor de liefhebbers van Bollywoodfilms, in de Amsterdam ArenA wordt op 11 juni het International Indian Film Academy Awards gehouden.

Zie:

http://www.amsterdamarena.nl/index.php?pointer=1-2-383-388-5397

Rochan
15-05-2005, 16:03
[quote=superman]OK
Hebben jullie aanraders voor een echte top actiefilm ? Net zoiets als The Terminator actiespektakel hollywoodfilm.
Neem me niet kwalijk hoor, maar ik denk dat die er simpelweg niet zijn. Even jullie uit de tent lokken :D


Top actiefilm? Je kan naar de Bollywood interpretatie van Torque/The Fast and the Furious: Dhoom, of naar de Bollywood interpretatie van E.T./Close Encounters of the Third Kind: Koi Mil Gaya, of naar Aks (Face/Off).

Edit
quote]

Elaan kan je ook toeveogen aan de genre aktiefilm. Vond hetzelf ook een onderhoudende film met leuke actie :)
Abhay vind ik ook een redelijke actiefilm film.

En een klassieker van de Indiase/Bolllywood filmindustire is toch wel Sholay (y)

Rochan
15-05-2005, 16:06
Waarom draaien ze tijdens het IIFA zoveel films zonder songs? Om het beter verteerbaar te maken voor het westerse publiek?
Kom op zeg, da's toch zonde? De liedjes zijn juist wat Bollywood zo bijzonder maakt!

Ik zou het niet niet weten waarom ze bij sommige films de liedjes weghebben gelaten :( Ik vind ook de liedjes en de dansscenes juist passen en leuk in de films :)

Rochan
15-05-2005, 16:12
gister FIZA gezien, geweldige film!
(trouwens besteld bij http://www.sanojaentertainment.com/store/ , goede service en snelle levering)

Bollywood moet inderdaad meer aandacht krijgenHmm.. als ik die prijzen zie op de site krijg ik een sterk vermoeden dat het gaat om "pirated copies". :o



Ik heb sinds een aantal weken gemerkt dat de originele films erg in prijs zijn gedaald. (Omdat laatst een aantal winkels gepakt zijn met illegae copies. Er worden nu ook veel originele films uit Indai zelf geimporteerd (Shemaroo). Deze varieren van 7.50 Euro tot 15 Euro, Zo heb ik de afgelopen behoorlijk veel originele films gekocht voor een leuke prijs.
@Anwar ik zag dat je Black gekocht heb voor 27.50 Euro, waarom heb je niet de originele uit India (die is ook in diverse winkels te krijgen), is ook van Yashraj gekocht, deze is 15 Euro. Ik heb trouwens zelf ook voor Black wat duurder betaald, omdat ik niet kon wachten totdat ze het uit India hadden :roll:

Rochan
15-05-2005, 16:18
En Pathe gaat nu ook beginnen met het draaien van Bollywood films. De eerste is KAAL Deze draait vanaf 26 mei dagelijks in diverse Pathe theaters :) Ook is er speciale premiere van deze film in Pathe Den Haag op volgens mij 25 mei. De kaartjes hiervoor zijn 30 EURO ,inclusief een meet en greet met John Abraham en Lara Dutta. :)

Rochan
15-05-2005, 16:21
Voor de liefhebbers van Bollywoodfilms, in de Amsterdam ArenA wordt op 11 juni het International Indian Film Academy Awards gehouden.

Zie:

http://www.amsterdamarena.nl/index.php?pointer=1-2-383-388-5397

Hi Lex :) Ik denk dat ik er wel naar toe ga. Kaartjes zijn wel behoorlijk prijzig. Maar zo'n een happening wordt natuurlijk niet ieder jaar in Nederland gehouden :)

Anwar Potter
15-05-2005, 16:43
Waarom draaien ze tijdens het IIFA zoveel films zonder songs? Om het beter verteerbaar te maken voor het westerse publiek?
Kom op zeg, da's toch zonde? De liedjes zijn juist wat Bollywood zo bijzonder maakt!

Ik zou het niet niet weten waarom ze bij sommige films de liedjes weghebben gelaten :( Ik vind ook de liedjes en de dansscenes juist passen en leuk in de films :)

Volgens mij laten ze helemaal geen liedjes weg hoor. :wink: Waar ze "NO SONGS" achter hebben gezet, hebben de films geeneens liedjes. En waar "EXCL. SONGS" achter staat bedoelen ze dat de liedjes er wel in zitten, maar niet zijn ondertiteld. :P

Anwar Potter
15-05-2005, 16:57
gister FIZA gezien, geweldige film!
(trouwens besteld bij http://www.sanojaentertainment.com/store/ , goede service en snelle levering)

Bollywood moet inderdaad meer aandacht krijgenHmm.. als ik die prijzen zie op de site krijg ik een sterk vermoeden dat het gaat om "pirated copies". :o



Ik heb sinds een aantal weken gemerkt dat de originele films erg in prijs zijn gedaald. (Omdat laatst een aantal winkels gepakt zijn met illegae copies. Er worden nu ook veel originele films uit Indai zelf geimporteerd (Shemaroo). Deze varieren van 7.50 Euro tot 15 Euro, Zo heb ik de afgelopen behoorlijk veel originele films gekocht voor een leuke prijs.
@Anwar ik zag dat je Black gekocht heb voor 27.50 Euro, waarom heb je niet de originele uit India (die is ook in diverse winkels te krijgen), is ook van Yashraj gekocht, deze is 15 Euro. Ik heb trouwens zelf ook voor Black wat duurder betaald, omdat ik niet kon wachten totdat ze het uit India hadden :roll:Echt waar, Rochan? :shock:

Dus exact dezelfde DVD maar dan voor 15 euro!? :shock: Waar dan? :oops:

Anwar Potter
15-05-2005, 16:58
En Pathe gaat nu ook beginnen met het draaien van Bollywood films. De eerste is KAAL Deze draait vanaf 26 mei dagelijks in diverse Pathe theaters :) Ook is er speciale premiere van deze film in Pathe Den Haag op volgens mij 25 mei. De kaartjes hiervoor zijn 30 EURO ,inclusief een meet en greet met John Abraham en Lara Dutta. :)Helaas vind ik KAAL geen interessante film, maar ik hoop dat ze SILSIILAY, PARINEETA, PAHELI en THE RISING zullen draaien de komende maanden! :D

Rochan
15-05-2005, 20:17
gister FIZA gezien, geweldige film!
(trouwens besteld bij http://www.sanojaentertainment.com/store/ , goede service en snelle levering)

Bollywood moet inderdaad meer aandacht krijgenHmm.. als ik die prijzen zie op de site krijg ik een sterk vermoeden dat het gaat om "pirated copies". :o



Ik heb sinds een aantal weken gemerkt dat de originele films erg in prijs zijn gedaald. (Omdat laatst een aantal winkels gepakt zijn met illegae copies. Er worden nu ook veel originele films uit Indai zelf geimporteerd (Shemaroo). Deze varieren van 7.50 Euro tot 15 Euro, Zo heb ik de afgelopen behoorlijk veel originele films gekocht voor een leuke prijs.
@Anwar ik zag dat je Black gekocht heb voor 27.50 Euro, waarom heb je niet de originele uit India (die is ook in diverse winkels te krijgen), is ook van Yashraj gekocht, deze is 15 Euro. Ik heb trouwens zelf ook voor Black wat duurder betaald, omdat ik niet kon wachten totdat ze het uit India hadden :roll:Echt waar, Rochan? :shock:

Dus exact dezelfde DVD maar dan voor 15 euro!? :shock: Waar dan? :oops:
Ik had Black (de Yashraj versie uit UK) zelf voor 22.50 gekocht bij Starlight in Rotterdam. Een week later bij Starlight de Yashraj versie uit India voor 15 Euro!! :roll: Ik weet dat KMI in Den haag en Starlight in Rotterdam van dezelfde eigenaar zijn. Ik weet niet waar jij woont, maar het is zker interessant om een langs te gaan. Ik heb afgelopen flink wat originele dvd gekocht bij Starlight voor echt leuke prijzen :)

Rochan
15-05-2005, 20:21
En Pathe gaat nu ook beginnen met het draaien van Bollywood films. De eerste is KAAL Deze draait vanaf 26 mei dagelijks in diverse Pathe theaters :) Ook is er speciale premiere van deze film in Pathe Den Haag op volgens mij 25 mei. De kaartjes hiervoor zijn 30 EURO ,inclusief een meet en greet met John Abraham en Lara Dutta. :)Helaas vind ik KAAL geen interessante film, maar ik hoop dat ze SILSIILAY, PARINEETA, PAHELI en THE RISING zullen draaien de komende maanden! :D

Ik hoop idd dat er meer Bollywood films gaan draaien in Pathe of andere betere theaters. De bioscopen of theaters waar ze nu in gedraaid is echt bedroevend en de prijzen van de kaartjes vind ik ook te hoog. Nu ze in Pathe gaan draaien zal de prijs ook een beetje normaal zijn (7 of 8 euro). Ik heb vandaag de cd van Paheli gekocht, klinkt goed :) Ben benieuwd naar de film :)

denizg
15-05-2005, 21:10
ik hoef persoonlijk niks te hebben/weten van dat "Bollywood" gebeure :\

Anwar Potter
16-05-2005, 14:52
Ik had Black (de Yashraj versie uit UK) zelf voor 22.50 gekocht bij Starlight in Rotterdam. Een week later bij Starlight de Yashraj versie uit India voor 15 Euro!! :roll: Ik weet dat KMI in Den haag en Starlight in Rotterdam van dezelfde eigenaar zijn. Ik weet niet waar jij woont, maar het is zker interessant om een langs te gaan. Ik heb afgelopen flink wat originele dvd gekocht bij Starlight voor echt leuke prijzen :)Ooooww ik dacht dat Starlight in Rotterdam alleen maar pirated DVD's verkocht! Daar moet ik dan zeker eens langs gaan. Bedankt! Ik had eerder al gehoord van iemand dat ze bij KMI Den Haag originele Shemaroo-titels hebben voor redelijke prijzen. Dat komt goed uit, want Shemaroo heeft hele interessante titels uitgebracht. En dan bedoel ik met name de oude, klassieke films en de arthouse movies. :D


Ik hoop idd dat er meer Bollywood films gaan draaien in Pathe of andere betere theaters. De bioscopen of theaters waar ze nu in gedraaid is echt bedroevend en de prijzen van de kaartjes vind ik ook te hoog. Nu ze in Pathe gaan draaien zal de prijs ook een beetje normaal zijn (7 of 8 euro). Ik heb vandaag de cd van Paheli gekocht, klinkt goed :) Ben benieuwd naar de film :)Ja, een tijdje ging ik echt vet vaak naar de bioscoop om die films te bekijken. Dat was toen in het Bellevue Cinerama in Amsterdam. Dat was op zich wel een goede zaal. Maar de organisatie ervan en de prijs vooral waren echt minder. De laatste film die ik daar heb bekeken is alweer KAL HO NAA HO in november 2003 ofzo. :o

Ik hoop ook dat de prijzen nu wat redelijker zullen zijn nu Pathe het organiseert. Tevens hoop ik dat ze een diversiteit zullen brengen in het programma. Niet dat KAAL een maand lang blijft draaien en dat ze daarna pas een andere film draaien. :o De komende tijd zijn er nl. - naar mijn mening - veel leukere releases dan KAAL. :oops:

Wat betreft de soundtrack van PAHELI: ik heb 'm een paar dagen geleden beluisterd en vond 'm erg authentiek klinken. Echte Rajesthani folk music! :) Briljant gecomposeerd. Maar de beste soundtrack van het jaar vind ik nog steeds die van PARINEETA. :oops: Heb je die al beluisterd?

Anwar Potter
16-05-2005, 14:53
ik hoef persoonlijk niks te hebben/weten van dat "Bollywood" gebeure :\Kennelijk is dat niet waar, anders zou je niet op deze thread geklikt hebben! :D

Rochan
16-05-2005, 16:40
Ik had Black (de Yashraj versie uit UK) zelf voor 22.50 gekocht bij Starlight in Rotterdam. Een week later bij Starlight de Yashraj versie uit India voor 15 Euro!! :roll: Ik weet dat KMI in Den haag en Starlight in Rotterdam van dezelfde eigenaar zijn. Ik weet niet waar jij woont, maar het is zker interessant om een langs te gaan. Ik heb afgelopen flink wat originele dvd gekocht bij Starlight voor echt leuke prijzen :)Ooooww ik dacht dat Starlight in Rotterdam alleen maar pirated DVD's verkocht! Daar moet ik dan zeker eens langs gaan. Bedankt! Ik had eerder al gehoord van iemand dat ze bij KMI Den Haag originele Shemaroo-titels hebben voor redelijke prijzen. Dat komt goed uit, want Shemaroo heeft hele interessante titels uitgebracht. En dan bedoel ik met name de oude, klassieke films en de arthouse movies. :D


Ik hoop idd dat er meer Bollywood films gaan draaien in Pathe of andere betere theaters. De bioscopen of theaters waar ze nu in gedraaid is echt bedroevend en de prijzen van de kaartjes vind ik ook te hoog. Nu ze in Pathe gaan draaien zal de prijs ook een beetje normaal zijn (7 of 8 euro). Ik heb vandaag de cd van Paheli gekocht, klinkt goed :) Ben benieuwd naar de film :)Ja, een tijdje ging ik echt vet vaak naar de bioscoop om die films te bekijken. Dat was toen in het Bellevue Cinerama in Amsterdam. Dat was op zich wel een goede zaal. Maar de organisatie ervan en de prijs vooral waren echt minder. De laatste film die ik daar heb bekeken is alweer KAL HO NAA HO in november 2003 ofzo. :o

Ik hoop ook dat de prijzen nu wat redelijker zullen zijn nu Pathe het organiseert. Tevens hoop ik dat ze een diversiteit zullen brengen in het programma. Niet dat KAAL een maand lang blijft draaien en dat ze daarna pas een andere film draaien. :o De komende tijd zijn er nl. - naar mijn mening - veel leukere releases dan KAAL. :oops:

Wat betreft de soundtrack van PAHELI: ik heb 'm een paar dagen geleden beluisterd en vond 'm erg authentiek klinken. Echte Rajesthani folk music! :) Briljant gecomposeerd. Maar de beste soundtrack van het jaar vind ik nog steeds die van PARINEETA. :oops: Heb je die al beluisterd?

Klopt idd Shemaroo heeft een flink aantal oudere titels uitgebracht. Ikzelf ben niet zo een liefhebber van de echte oudere titels. :oops: Ik koop meestal alleen maar de oudere tiels van Amitabh. Ik heb laatst nog Satte Pe Satta gekocht op Shemaroo. Het is een veel betere uitgave dan die op Baba. En het heeft ook Engelse ondertitels (voor mij echt een uitkomst) :oops: Maar ik zou zker even gaan kijken bij Starlight of KMI.
De llatste film die ik in de bioscoop heb gezien is Veer Zeera in Delft. En zoals gewoonlijk was de organisatie weer eens slecht, er waren mmer kaartjes verkocht dan er stoelen waren :roll: Dus ik hoop dat dat Pathe regelmatig met nieuwe titels gaat aankomen. :) Ikzelf probeer al jaren om via Pathe films te gaan draaien, maar ik kan maar steeds geen goede partner vinden die ook serieus is. :roll: Zoals je weet is het alleen niet te doen (financieel!).

De soundtrack van Parineeta ken ik niet. Ik zal als weer in Rotterdam ben, kijken of ze het hebben. :) Ik vind de soundtrack van Kishna en Swades ook goed :)

Mark de Jong
16-05-2005, 16:55
Iemand een idee waar je goedkoop Bollywood titels kan kopen ?

Vandaag Black gekocht. Nu wachten tot ie binnen is.

John Sital
16-05-2005, 16:58
Iemand een idee waar je goedkoop Bollywood titels kan kopen ?

Vandaag Black gekocht. Nu wachten tot ie binnen is.

hm bij de meeste indiase toko's hebben ze die wel, hier in den bosch zijn er 3 winkels waarvan ik zeker weet dat ze die films verkopen.

Anwar Potter
16-05-2005, 19:19
Klopt idd Shemaroo heeft een flink aantal oudere titels uitgebracht. Ikzelf ben niet zo een liefhebber van de echte oudere titels. :oops: Ik koop meestal alleen maar de oudere tiels van Amitabh. Ik heb laatst nog Satte Pe Satta gekocht op Shemaroo. Het is een veel betere uitgave dan die op Baba. En het heeft ook Engelse ondertitels (voor mij echt een uitkomst) :oops: Maar ik zou zker even gaan kijken bij Starlight of KMI.
De llatste film die ik in de bioscoop heb gezien is Veer Zeera in Delft. En zoals gewoonlijk was de organisatie weer eens slecht, er waren mmer kaartjes verkocht dan er stoelen waren :roll: Dus ik hoop dat dat Pathe regelmatig met nieuwe titels gaat aankomen. :) Ikzelf probeer al jaren om via Pathe films te gaan draaien, maar ik kan maar steeds geen goede partner vinden die ook serieus is. :roll: Zoals je weet is het alleen niet te doen (financieel!).

De soundtrack van Parineeta ken ik niet. Ik zal als weer in Rotterdam ben, kijken of ze het hebben. :) Ik vind de soundtrack van Kishna en Swades ook goed :) :)

De laatste tijd kijk ik echt naar veel oude films. Vooral de films regisseerd door Bimal Roy, Guru Dutt, Hrishikesh Mukherjee en Kamal Amrohi zijn erg "arty" en hebben een zeer sterke inhoud. Ik vind het gewoon fascinerend dat zulke oude films mijn aandacht erbij kunnen houden. :o Ook de meer commerciele films van Raj Kapoor en Raj Kaushal zijn erg leuk om naar te kijken. Laatst nog een film gezien, TEESRI KASAM, met Raj Kapoor en Waheeda Rehman! :o Ik kreeg gewoon tranen aan het eind van de film, zo sterk zat de film in elkaar. :oops: Anyway, ik heb dus een beetje een zwak voor klassieke films. :P

:lol: Wat je bij VEER-ZAARA hebt meegemaakt in de bios, heb ik tijdens KABHI KHUSHI KABHIE GHAM meegemaakt in december 2001 toen hij draaide in het Bellevue Cinerama in Amsterdam. De zaal was al bomvol en er bleven maar mensen met kaartjes binnenstromen. Ik heb de hele voorstelling langs de stoelen op die trap gezeten. :lol: Achteraf wel grappig. :P Nou ja, ik hoop dus dat Pathe regelmatig nieuwe films draait en dit ook volhoudt. Niet net als toen in winter 2002 toen ze er ook zogenaamd mee "begonnen" waren, toen hadden ze alleen DEVDAS en HATHYAR gedraaid en waren ze meteen gestopt omdat ze niet genoeg kijkers hadden. :o

PARINEETA heeft een superb soundtrack. Je kan het beluisteren op www.musicindiaonline.com en www.raaga.com . :) Ik heb het zelf gedownload vanaf www.coolgoose.com omdat ik er bijna elke dag naar luister. :oops: SWADES heeft inderdaad een erg goede soundtrack en KISNA vond ik deels goed, deels average. Het nummer "Chilman" is echt geweldig! :shock: Maar de rest vond ik een beetje average eerlijk gezegd. :( :oops:

Anwar Potter
16-05-2005, 19:33
Iemand een idee waar je goedkoop Bollywood titels kan kopen ?

Vandaag Black gekocht. Nu wachten tot ie binnen is.BLACK vond ik wel een goede film. Met name de performances zijn BRILJANT! :shock: Maar ik vond dat de regisseur weer moest overdrijven hier en daar met wat drama en larger-than-life sets. Dit verbeterpunt is in elk van z'n films te zien, maargoed, over het algemeen wel een goede film hoor. :P Alleen heb ik het gevoel dat de film overrated is in de media. Weet je, alsof het DE PERFECTE film is. Which it's not! :twisted:

Mark de Jong
16-05-2005, 20:02
Iemand een idee waar je goedkoop Bollywood titels kan kopen ?

Vandaag Black gekocht. Nu wachten tot ie binnen is.

hm bij de meeste indiase toko's hebben ze die wel, hier in den bosch zijn er 3 winkels waarvan ik zeker weet dat ze die films verkopen.

:?
Misschien als ik weer een keer in Den Bosch ben dan 8)

John Sital
16-05-2005, 21:06
Iemand een idee waar je goedkoop Bollywood titels kan kopen ?

Vandaag Black gekocht. Nu wachten tot ie binnen is.

hm bij de meeste indiase toko's hebben ze die wel, hier in den bosch zijn er 3 winkels waarvan ik zeker weet dat ze die films verkopen.

:?
Misschien als ik weer een keer in Den Bosch ben dan 8)

zaterdag :twisted:

RavinJ.
17-05-2005, 10:33
Een week later bij Starlight de Yashraj versie uit India voor 15 Euro!!
:shock: Is deze versie een 2-disc Digipack ? :shock:
Had laatst Bij KMI (Den Haag) Shabd gekocht voor 12,50, Lucky heb ik ook onlangs gekocht voor 15 Euro. Lucky vond ik een goeie film, Shabd heb ik daarentegen nog niet gezien.

Lucky schijnt er in verschillende versie's te zijn, de UK & US heeft 'reclame' bij de liedjes . Versie die ik heb, heeft deze gelukkig niet !

Peter Porrio
17-05-2005, 10:45
hm bij de meeste indiase toko's hebben ze die wel, hier in den bosch zijn er 3 winkels waarvan ik zeker weet dat ze die films verkopen.


Zijn dat niet van die gekopieerde versies? Ik heb tot nog toe alleen originelen gevonden op Play.com, maar die zijn dan wel 14,95 Pond.

RavinJ.
17-05-2005, 10:49
Als je meerdere DvD's in 1 keer wilt aanschaffen (vanwege de verzendkosten), dan zijn IndiaWeekly (http://216.247.121.93/store/dvd.asp) & Nehaflix (http://www.nehaflix.com) aanraders !

Rochan
17-05-2005, 11:11
Een week later bij Starlight de Yashraj versie uit India voor 15 Euro!!
:shock: Is deze versie een 2-disc Digipack ? :shock:
Had laatst Bij KMI (Den Haag) Shabd gekocht voor 12,50, Lucky heb ik ook onlangs gekocht voor 15 Euro. Lucky vond ik een goeie film, Shabd heb ik daarentegen nog niet gezien.

Lucky schijnt er in verschillende versie's te zijn, de UK & US heeft 'reclame' bij de liedjes . Versie die ik heb, heeft deze gelukkig niet !

Yess is idd ook 2 pack digipack :) En er zit op de Indiase versie zelfs de hologram sticker, wat op de UK versie ontbreekt :roll:

Rochan
17-05-2005, 11:15
hm bij de meeste indiase toko's hebben ze die wel, hier in den bosch zijn er 3 winkels waarvan ik zeker weet dat ze die films verkopen.


Zijn dat niet van die gekopieerde versies? Ik heb tot nog toe alleen originelen gevonden op Play.com, maar die zijn dan wel 14,95 Pond.

De meeste winkels zijn nu behoorlijk bang geworden met het verkopen van kopieen. Daarom zie ik nu steeds meer originelen in de winkels, en de prijzen zijn behoorlijk gunstig, zelfs nog goedkoper als bij de internetsites. :)

RavinJ.
17-05-2005, 12:00
Yess is idd ook 2 pack digipack :) En er zit op de Indiase versie zelfs de hologram sticker, wat op de UK versie ontbreekt :roll:
Hmmzzzz...


Be an alert buyer!
Buy original prints of "Black - Collector's Pack" on DVD (with a design cover as shown). This Double Disc Pack comes with a special outer slip box, with the actual DVD box inside. Also, please look for the special Yash Raj hologram on all Yash Raj Home Entertainment DVD's. Any releases not bearing this hologram or the original print are illegal & pirated.
Bron (http://www1.yashrajfilms.com/homeent/black_order.htm)

Volgens mij heeft die van mij wel een hologram, zal het vanavond wel ff checken ! Ik was laatst nog in Starlight, maar ze hadden niet de films die ik zocht. Ben daarom naar KMI gereden, kom daar vaker & 't assortiment is velen malen groter dan die van Rotterdam. Denk dat ik binnenkort toch ff moet gaan kijken ;).

Vinod
17-05-2005, 15:12
heeey fijn, een topic over hindi films :)

m'n broertje kijkt wat vast en los zit, alles dus van Bollywood, maar zelf wil ik gewoon de betere films bekijken die het waard zijn om 3 uur van mijn dag in te leveren :)

Ik heb eens de soundtrack van Parineeta beluisterd, erg mooi. Ik ben zelf een liefhebber van vooral authentieke / klassieke indiaas muziek. Dank je wel Anwar voor de tip!

Anwar Potter
17-05-2005, 17:13
Had laatst Bij KMI (Den Haag) Shabd gekocht voor 12,50, Lucky heb ik ook onlangs gekocht voor 15 Euro. Lucky vond ik een goeie film, Shabd heb ik daarentegen nog niet gezien.Hey Ravin! :)

Ik heb SHABD een paar dagen terug gekeken. Ik vond het zelf wel een interessante, soms vage maar toch goede film. :wink: Maar ik was wel de enige in m'n omgeving om deze film mooi te vinden. :o



Be an alert buyer!
Buy original prints of "Black - Collector's Pack" on DVD (with a design cover as shown). This Double Disc Pack comes with a special outer slip box, with the actual DVD box inside. Also, please look for the special Yash Raj hologram on all Yash Raj Home Entertainment DVD's. Any releases not bearing this hologram or the original print are illegal & pirated.
Bron (http://www1.yashrajfilms.com/homeent/black_order.htm)

Volgens mij heeft die van mij wel een hologram, zal het vanavond wel ff checken ! Ik was laatst nog in Starlight, maar ze hadden niet de films die ik zocht. Ben daarom naar KMI gereden, kom daar vaker & 't assortiment is velen malen groter dan die van Rotterdam. Denk dat ik binnenkort toch ff moet gaan kijken ;).Volgens mij heb ik ook gewoon dat hologrammetje erop zitten, maar ik zal het even checken vanavond. :wink:


Ik heb eens de soundtrack van Parineeta beluisterd, erg mooi. Ik ben zelf een liefhebber van vooral authentieke / klassieke indiaas muziek. Dank je wel Anwar voor de tip!You're welcome. :oops:

Rochan
18-05-2005, 07:24
Yess is idd ook 2 pack digipack :) En er zit op de Indiase versie zelfs de hologram sticker, wat op de UK versie ontbreekt :roll:
Hmmzzzz...


Be an alert buyer!
Buy original prints of "Black - Collector's Pack" on DVD (with a design cover as shown). This Double Disc Pack comes with a special outer slip box, with the actual DVD box inside. Also, please look for the special Yash Raj hologram on all Yash Raj Home Entertainment DVD's. Any releases not bearing this hologram or the original print are illegal & pirated.
Bron (http://www1.yashrajfilms.com/homeent/black_order.htm)

Volgens mij heeft die van mij wel een hologram, zal het vanavond wel ff checken ! Ik was laatst nog in Starlight, maar ze hadden niet de films die ik zocht. Ben daarom naar KMI gereden, kom daar vaker & 't assortiment is velen malen groter dan die van Rotterdam. Denk dat ik binnenkort toch ff moet gaan kijken ;).

Van mij heeft dus geen hologram, maaar toch is het een originele verise. Of anders is het wel een verdomd goede kopie :wink: Is een 2 disc digipack waarom omheen een schuifhoes zit :)

Anwar Potter
19-05-2005, 01:15
Same here, Rochan! :o Ik heb ook geen hologram! Hoe kan dat nou? Ik weet zeker dat het gewoon de originele is! :?

Rochan
19-05-2005, 07:24
Same here, Rochan! :o Ik heb ook geen hologram! Hoe kan dat nou? Ik weet zeker dat het gewoon de originele is! :?

Yashraj heeft wel een vaker de gewoonte om iets te vermelden waar je op moet letten, maar vergeet dan het in praktijk uit te voeren :wink: Maar idd je hebt ook de originele. Want ik heb gezien in de winkels dat de versie uit UK geen holgraam heeft en de versie uit India wel :roll:

BTW ik vond SHABD ook een aparte maar goede film :) Een behoorlijk gewaagd verhaal voor Indiase begrippen :wink:

Anwar Potter
19-05-2005, 23:07
Yashraj heeft wel een vaker de gewoonte om iets te vermelden waar je op moet letten, maar vergeet dan het in praktijk uit te voeren :wink: Maar idd je hebt ook de originele. Want ik heb gezien in de winkels dat de versie uit UK geen holgraam heeft en de versie uit India wel :roll:

BTW ik vond SHABD ook een aparte maar goede film :) Een behoorlijk gewaagd verhaal voor Indiase begrippen :wink:Van SHABD vond ik het verhaal en de karakter Shaukat heel interessant! Wat in z'n hoofd omging enzo. Vet cool! :D

Als je deze film leuk vond dan kan ik je MEENAXI aanraden, die ook over een schrijver met een writer's block gaat. MEENAXI vond ik persoonlijk een betere film door het strakke script, geweldige performances, prachtige sets en camerawerk, en uitstekende soundtrack. MEENAXI is a piece of art. :oops:

Peter Porrio
23-06-2005, 14:01
Ik heb nu een aantal Hindoestaanse films gezien:

- Raaz
- Dil Ka Rishta
- Khabi Khushi Khabie Gham
- Kuch Kuch Hota Hai

Ik moet zeggen dat het genre me erg aanspreekt. Met name de mooie kleding, omgevingen, muziek en dans maken het erg leuk om naar te kijken.

Ook vanwege de hindoestaanse cultuur - die ik niet ken - vind ik het erg interessant om te zien hoe men daar met elkaar omgaat, familierelaties, zang, dans en kasteverschillen.

Normaliter hou ik niet zo van zoetsappige en dramatische films. Die Danielle Steel films op de woensdagavond bijvoorbeeld zijn aan mij echt niet besteed. Maar een Bollywoodfilm daarentegen boeit me wel, ook al zijn ze dan af en toe zoetsappig en bevatten ze een hoop drama.

Het is het geheel dat deze films interessant maakt. Zeker als er leuke muziek inzit. Gisteren Kuch Kuch Hota Hai gezien. Deze film heeft van alles wat....een prachtige film.

Wat wel jammer is dat de films aan de prijzige kant zijn en dat er geen Nederlandse ondertiteling op de DVD's zit. Met name het ontbreken van de NL ondertiteling weerhoudt mijn vriendin ervan om met me mee te kijken.

Zijn er Bollywood films met NL ondertiteling?

Frollo
23-06-2005, 14:09
Zijn er Bollywood films met NL ondertiteling?De enige die ik ken, is Kal Ho Naa Ho. Een zeer goede film, maar de NL ondertiteling is erbarmelijk. Echt, echt heel slecht. Gezien de aard van de fouten vermoed ik dat het vertaald is door een Duitser met een Nederlands woordenboek.

Ik vrees dat je vriendin beter haar Engels kan bijspijkeren. Dat kost waarschijnlijk minder moeite dan Bollywoods met NL ondertiteling zoeken.

Prem
23-06-2005, 16:29
Volgens mij brengt HOM of iets in die richting vanaf september Bollywood films op dvd uit. Las het volgens mij op het andere forum.

De films die nu ondertiteling hebben zijn Lagaan, Mission Kashmir en nog een paar. Dit zijn overigens niet de standaard Bolly films.

Anwar Potter
27-06-2005, 00:31
VEER-ZAARA heeft ook Nederlandse ondertiteling. Eentje die wel correct is.

RavinJ.
27-06-2005, 08:17
Volgens mij brengt HOM of iets in die richting vanaf september Bollywood films op dvd uit. Las het volgens mij op het andere forum.
Klopt PersBericht *Click* (http://www.dvdinfo.be/index-02.php?cat=6&Id=1842). Hopen dat ze wel wat leukere titels uitbrengen.

Iemand al naar Paheli geweest (Anwar ?), ben zelf naar Bunty & Babli geweest. Wel een geinige film. Wacht op 'Dus', ben benieuwd of deze ook in de (Pathe-)bios zal zijn.

Onlangs Silsiilay & 'D' The Company gezien. Films van Khalid Mohamed (Tehzeeb, Fiza & nu dus Silsiilay) zijn stuk voor stuk favorieten van mij. Silsiilay vond ik wederom een goeie film, alleen 't einde vond ik tegenvallen.

'D' scheen een prequel te zijn van Company (Vivek Oberoi & Ajay Devgan), maar dat bleek (helaas) niet waar te zijn. Daarentegen is het verhaal & acteerwerk zeer goed. Het enige wat deze film niet heeft is Ajay Devgan. Company vond ik ijzersterk door de personage van Ajay Devgan (Malik).

Anwar Potter
27-06-2005, 11:47
Hey Ravin, :wink:

Ik heb gister PAHELI bekeken en eergister BUNTY AUR BABLI. De eerste is een errug leuk sprookjesverhaal met zeer sterke performances en de tweede is wel geinig, maar kon beter. B&B is eigenlijk gewoon een formula film. :oops:

Wat leuk dat HOM Indiase films gaat uitbrengen op reguliere basis! Ik hoop ook dat ze met betere films komen dan flutfilms als JISM, PAAP en ROG. :? Allemaal Mahesh Bhatt producties trouwens. :shock:

Wat leuk dat je D en SILSIILAY hebt gezien. :) Deze films lijken mij ook erg goed. Heb je BOSE toevallig al gezien? :wink:

DUS gaat wel draaien, maar niet via Pathe. Meer info: http://www.bollywoodplaza.nl/bioscoop.htm

RavinJ.
27-06-2005, 12:05
Hey Anwar-Ji 8),

hoor/lees wisselende verhalen over Paheli. Wil 'm wel zien, maar het liefst in een Pathe bioscoop :oops:. Ben voorheen wel 's naar films geweest die georganiseerd was door Rams, maar vind de bioscopen veel minder dan Pathe ! Dus denk dat ik niet naar 'Dus' zal gaan, wacht dan wel & kijk 'm dan wel thuis :(.

Bose is nog niet op DvD toch ? Heb 'm nog niet gesignaleerd namelijk, mocht ie er wel zijn dan ga ik 'm deze week wel aanschaffen.

RavinJ.
27-06-2005, 17:45
Maqbool is eindelijk op DvD (Origineel :shock:). (Bron) (http://216.247.121.93/datacart/products/template_dvd.asp?ProductType=dvd&Rental=Sale&Detail=Detail&ProductId=7883) En nu hopen dat ie z.s.m (Lees: HEEL SNEL :mrgreen:) in NL te koop is !

Anwar Potter
28-06-2005, 12:39
Als die Hindoestanen het organiseren in het Amsterdam is het meestal in de grote zaal van Bellevue Cinerama, Marnixstraat. Meestal ben ik er wel tevreden over. De print van PAHELI was ook erg scherp en helder, dat is niet altijd het geval. Ik vond de print van PAHELI beter dan van BUNTY AUR BABLI die ik had gezien bij Pathe Arena. Die was minder scherp volgens mij. :o PAHELI is een heel simpel sprookjesverhaal, en zo moet je hem ook bekijken, then you'll love it just like me. :mrgreen:

BOSE is inderdaad nog niet op DVD. :oops: Ik vroeg het omdat ik dacht dat je de film misschien op pirated DVD zou hebben gezien. :oops:

MAQBOOL! :shock: Weet je dat ik die versie zaterdag heb zien liggen bij Ro Videotheek in Amsterdam Oost?! :shock: Ik dacht dat het een illegale versie was. :shock: Dus dit is de originele DVD van Eagle? Dan ga ik 'm wel halen denk ik. :wink:

RavinJ.
28-06-2005, 13:51
Hmmzz.. Ik wacht wel tot Paheli op DvD te verkrijgen is. Kijk 'm liever thuis :mrgreen:.

Nee maang. Je kent me langer als vandaag ;). Kijk/koop liever originele DvD's (Of die van KMI :lol:). Ben een film-liefhebber, wil dus goeie beeldkwaliteit & geluid (Al is dat ver te zoeken bij Bolly films :oops:).

Ik ga van de weekend richting Den Haag, mocht ie daar te koop zijn dan neem ik Maqbool zekers mee !

Sarkar gaat deze week in premiere (Helaas niet in NL). AB & AB jr in een Ram Gopal Varma film :shock:.

Anwar Potter
28-06-2005, 15:13
:oops:

SARKAR en PARINEETA wilde ik graag in de bioscoop zien! Wat jammer dat ze juist deze films niet draaien en DUS wel. :x :P