PDA

Bekijk de volledige versie : RCE beveiliging



Tom van den Hout
08-10-2001, 22:15
Heeft er iemand ervaring met RCE beveiligde films? zoals bij films als Driven en A Knight's Tale het geval is.

Regional Coding Enhancement (RCE) has recently been added by Warner and Columbia to certain Region 1 DVD’s. RCE will prevent the DVD from playing on some “Multi-Region” DVD players. If you are in any doubt that your player may not be able to play RCE DVD’s, we recommend that you do not order this title, as we are unable to accept returned RCE DVD’s.

Ik wil namelijk wel van die films bestellen maar als ze het niet doen...... tja sonde van het geld dan he

Alvast bedankt.

P.S. Ik speel mijn Regio 1 DVD's af op mijn Playstation 2

Nathan Strik
08-10-2001, 22:31
Ik heb één RCE-beveiligde DVD (The Shining, regio 1) en hij doet het perfect op mijn PS-2. Ik gebruik zo´n region-X setje met memorycard en hij speelt RCE keurig netjes af. Is ook wel logisch, aangezien je handmatig de regio kunt selecteren...

Tom van den Hout
08-10-2001, 22:34
Mooi zo, ik heb namelijk ook DVD Region X :D

Dan kan ik weer wat DVDtjes gaan bestellen.

Weet er trouwens iemand of A Knight's Tale mooi is? Hij lijkt wel geinig maar een beetje eentonig.

Cenobite
09-10-2001, 11:56
Volgens diverse reviews is hij inderdaad vrij saai , traag en valt in herhaling. Niet echt de moeite waard om op DVD te kopen lijkt me :D

Als je echt een goede spannende film zoekt over de middeleeuwen met goede acteurs en een goed verhaal :D :D

Excalibur :D :D

System 3rror
09-10-2001, 13:03
Humzz...

Kan ik het niet helemaal mee eens zijn!!

Heb hem al op Div-x gekeken :) ... Maar je moet geen actie film ervan verwachten.. het is dan ook een komische film met een super rol voor Heath Letcher (of hoe je dat ook schrijft)... alleen duurt de film best lang, en zitten er soms beetje flauwe zelfde grappen in!!!

Ik koop hem in elk geval wel :)

Tom van den Hout
09-10-2001, 13:55
Hmmmmmmmmm.....

Ik denk dat ik hem toch maar niet ga kopen, dan koop ik Driven wel. :)

Schijnt ook niet zo goed te zijn, maar de aktie lijkt me wel vet

Tom van den Hout
09-10-2001, 14:07
Net een paar reviews van Driven gelezen, schijnt zeker niks goeds te zijn. :(

Laatst had ik Boondock Saint gehuurd, ik verwachtte er niet veel van maar ik vond hem wel kewl.

Weet er iemand waar je deze film op DVD kan kopen????
Ik kan hem nergens vinden, ook niet Regio 1 :(

de Maker
12-10-2001, 12:50
Even over RCE:
Het is een stukje programmeren, niet een nieuwe macrovision of CSS ofzo. Het zit ongeveer als volgt:

Als speler != regio1, speel "foei!"

dat wil zoveel zeggen dat als de speler NIET regio 1 is, dat er dan een filmpje gespeeld wordt dat je niks mag met deze dvd. (of de speler gaat op exit of wat dan ook...)
Zo kun je ook checken op Taalkeuze (audio, menu of subtitels), DTS aanwezig of niet, speler op 16:9 of 4:3, of wat dan ook.
Als je je speler op een regio 'vast' kunt zetten, is er niks aan de hand, en denkt de disc dat -ie regio 1 mag spelen.

mdouden
16-10-2001, 08:43
Driven is een goeie film. (afgezien het acteer werk van Stallone) Kip Pardue is een goeie doorbrekende acteur net als Estella Warren. Deze film heeft ook een hoog Top gun gealte.. Beetje zelfde verhaal lijnen. Goeie fim dus.
Knight's Tale keek lekker weg. Aardige film dus. Ik heb een regio vrije speler die "hard" instelbaar is op een regio. En allebei de films speelde keurig af.