PDA

Bekijk de volledige versie : newbie vraagje



travelleryki
13-12-2002, 11:55
ik kwam laatst een discussie tegen op dvd.nl mbt battlefield earth.
probleem, of beter discussie ging over de het feit dat de reviewer de film een topper had gemaakt terwijl nabij iedereen er heilig van is overtuigd dat deze film een meester flop is.

de reden die te reviewer (of gaan jullie liever onder de titel recensist?) gaf was dat battlefield earth een topper was gebaseerd op technische kwaliteit, niet inhoudelijke.
kan ik hier uit opnemen dat jullie alleen recensies schrijven op technisch vlak en dat een "echte" meening over de inhoud niet gezocht hoeft te worden op deze site?

by the by, een film die ik echt in jullie lijst mis is trainspotting! ik wil mijn copie wel uitlenen zodat jullie hier iets over kunnen vermelden.

Steven Maas
13-12-2002, 12:07
Toen die recensie werd gemaakt was het onderdeel "inhoud" nog niet opgenomen bij de recensies. Een tijdje geleden is er dus een extra onderdeel bijgekomen die je ook zult zien als je gaat zoeken op recentere (of films die nu pas voorzien zijn van recensie) films. Kijk bijvoorbeeld maar eens naar de Lord of the Rings 4 disc review (http://www.dvd.nl/reviews.php?reviewid=829).

Eric van Ballegoie
13-12-2002, 12:14
..de reden die te reviewer (of gaan jullie liever onder de titel recensist?) gaf was dat battlefield earth een topper was gebaseerd op technische kwaliteit, niet inhoudelijke.
kan ik hier uit opnemen dat jullie alleen recensies schrijven op technisch vlak en dat een "echte" meening over de inhoud niet gezocht hoeft te worden op deze site? Klopt inderdaad helemaal! DVD.nl is een DVD-site en niet zozeer een site voor filmkritieken. Zoals Steven aangeeft geven we de laatste tijd ook onze mening over de inhoud van de film, maar deze telt niet mee voor het 'Topper' predikaat. Een DVD.nl TOPPER is een DVD met zeer goede beeld- en geluidskwaliteit en dito extra's. Overigens zijn de met het verloop der tijd steeds 'strenger' geworden bij het uitdelen van toppers, dit omdat het algehele kwaliteitspeil ook omhoog is gegaan.

PS: Gebruik aub hoofdletters aan het begin van een zin.

travelleryki
13-12-2002, 12:34
Waarom moet een persoon een zin met hoofdletters beginnen?
ik vindt het makkelijker om op het net zonder caps te spelen... keeps it simple.

Maar ok, voor jouw plezier.
Gezien jullie dus niet een site zijn die inhoudelijke recensies leveren lijkt het me niet een slecht idee om dat ook te vermelden op de site.
Ik was namelijk nogal verbaast over welke films jullie wel en niet een topper maken. Vergeet niet, jullie mening zal velen lezers aanleiding geven om een film wel of niet te kopen, dus duidelijkheid of criteria helpt in zo'n geval.

Ik vindt dit trouwens een zeer goede site, congrats. Heb menig technische kennis opgedaan door wat van jullie background artikelen te lezen en daarvoor mijn dank!