PDA

Bekijk de volledige versie : Wat is jullie top 5 RPG games allertijden???



Roberto G
14-12-2002, 02:18
Ik ben al jaren lang een grote RPG games , mijn verslaving begon op de SNES, ik was toen 10 jaar ofzo en speelde toen al non-stop the secret of mana , Lufia ,Zelda.
Mijn Rpg virus is nog steeds niet voorbij, nu speel ik vooral de Final Fantasy titels.
Maar genoeg geschiedenis, ik benieuwd wat jullie top 5 RPG games is, jullie mogen ook je top 5 per console geven.

SNES

1: LUFIA attack of the Sinistrals
2: Final Fantasy 6
3: The secret of mana
4: Zelda Link to the past
5: chrono trigger

Playstation 1

1: Final Fantasy 7
2: Final Fantasy 9
3: Suikoden
4: alundra
5: Final Fantasy 8

Playstation 2

1: Fanal Fantasy 10
2: Jade Cocoon 2
3?nog niet gespeeld
4?nog niet gespeeld
5?nog niet gespeeld

Lex v/d Moolen
14-12-2002, 11:05
Ik heb alleen een PC:

1. Starcraft
2. Baldur's Gate
3. Ultima series
4. Warcraft II
5. Diablo II

Richard B.
14-12-2002, 13:03
Is dit misschien niet meer iets voor het games-hoekjes?

Anyway, het is mij nooit gelukt om 'in' het RPG-genre te komen. Ik heb een aantal keren geprobeert om Ultima 7 te spelen maar dat was nooit zo'n succes. Momenteel ben ik erg benieuwd naar de nieuwe Zelda, maar ik vraag me af of dat nog wel een echte RPG is. Volgens mij zijn de grenzen een beetje aan het vervagen van nou wel of niet onder dat genre valt.

Joost v.d. Ham
14-12-2002, 13:31
1. Final Fantasy 3 (snes)
2. Chrono Trigger (snes)
3. Final Fantasy 8 (psone)
4. Zelda Ocarina of time (n64)
5. Eternal Arcadia (dreamcast)
6. Grandia 2 (dreamcast)

sorry maar die zesde hoorde er voor mij ook echt bij:)
het mooie is dat ik die eerste 2 ook nu ook kan spelen op mn dreamcast (snes-rom's).

Joost v.d. Ham
14-12-2002, 13:35
<KNIP>Zelda, maar ik vraag me af of dat nog wel een echte RPG is. Volgens mij zijn de grenzen een beetje aan het vervagen van nou wel of niet onder dat genre valt.

Ik heb zelda op n64 eigenlijk ook nooit als RPG beschouwd omdat iedere keer dat je het speelt exact hetzelfde is.
Het is niet zoveel nadenken geblazen bij Zelda, maar dat maakt het spel niet minder leu hoor. Gewoon een hele goede actie/adventure/RPG :)

Joost v.d. Ham
14-12-2002, 13:37
voor mij is de dreamcast na de snes de beste console voor RPG's geworden......helaas dat anderen daar anders over dachten:(

Dennis Kuijper
14-12-2002, 14:03
PLAYSTATION WAS VOOR MY DE BESTE RPG CONSULE.

1.FINAL FANTASY 8
2.XENOGEARS
3.DRAGON WARRIOR 7
4.LUNAR SILVERSTAR STORY
5.CHRONO CROSS
6.BREATH OF FIRE 4
7.SUIKODEN 2
8.PARASITE EVE
9.LEGEND OF MANA
10.BRAVE FENCER MUSHASI

KAN NOG WEL FF DOORGAAN,MAAR DEZE GAVEN ME EEN HOOP
SPEELPLEZIER.

Luther Hartog
14-12-2002, 18:08
1) Dungeon Diege (PC...natuurlijk)

Roberto G
16-12-2002, 01:30
Ik ben al jaren lang een grote fan van RPG games , mijn verslaving begon op de SNES, ik was toen 10 jaar ofzo en speelde toen al non-stop the secret of mana , Lufia ,Zelda.
Mijn Rpg virus is nog steeds niet voorbij, nu speel ik vooral de Final Fantasy titels.
Maar genoeg geschiedenis, ik benieuwd wat jullie top 5 RPG games is, jullie mogen ook je top 5 per console geven.

SNES

1: LUFIA attack of the Sinistrals
2: Final Fantasy 6
3: The secret of mana
4: Zelda Link to the past
5: chrono trigger

Playstation 1

1: Final Fantasy 7
2: Final Fantasy 9
3: Suikoden
4: alundra
5: Final Fantasy 8

Playstation 2

1: Fanal Fantasy 10
2: Jade Cocoon 2
3?nog niet gespeeld
4?nog niet gespeeld
5?nog niet gespeeld

Daan de G.
16-12-2002, 09:18
Iedereen hier heeft het maar over Console RPG's , boring ;) ;)
Spellen zoals Fallout 1 en Fallout 2 hebben mij zeker kunnen bekoren. Diablo 2 ook , alleen is dat meer hack en slash dan RPG

Robert Vorselman
16-12-2002, 10:50
1.Diablo2
2.Diablo1

Gabriel B.
16-12-2002, 20:25
Niet lachen... ik ben 28 en heb 4 maanden geleden voor de allereerste keer een RPG gespeeld op mijn PS2. Ik zei : niet lachen !!! ;)

De RPG in kwestie was FF X en ik heb ongeveer (animatie niet meegerekend) zeseneenhalve minuut speltijd gehad.
Dan has ik door dat dit spel niet voor mij was weggelegd.
Ervan uitgaande dat ik geen ongelooflijke dommerik ben, kwam ik tot de conclusie dat dit spel misschien te hoog gegrepen was voor een newbie.
Ik wil dus wel een nieuwe rpg-poging wagen en de vraag is :
"Wat is een goede titel voor een absolute rpg-beginner ?"

Roberto G
17-12-2002, 02:36
Uhm als je een beginenede RPG gamer bent, zal ik je aanraden te beginnen met de SNES rpg's, door deze games ben ik ook in het RPG genre gerold.
Ik was toen 9 of 10 jaar dus zo moeilijk waren ze niet.
Je kan deze games overal op internet vinden, je moet wel eerst een emulator downloaden.
Titels die als beginner goed te spelen zijn, zijn: Zelda link to the past, The secret of mana, Chrono Trigger, the secret of evermore.
Suikoden en de breath of fire titels op de PSx zullen je ook wel enthousiast maken.
Maar je kan ook met de eerdere Final Fanatasy titels beginnen vooral 7 is een aanrader.
En dit moet ik nog ff kwijt Final Fantasy 10 is echt een super spel, dus als je een RPG expert wordt, ga je echt van deze game houden.(y) (y) (y)

Dennis Kuijper
17-12-2002, 14:43
nou final fantasy 10,ok het ziet er fantastich uit,maar vind hem kwa spel echt tegenvallen,geen echte wereld map,niet veel mini games,gewoon hele concept van het spel is anders,voor mij blyft deel 8 de absolute top,wel een van de moeilykere rpgs,maar vond hem echt geweldig!!!!!!!