PDA

Bekijk de volledige versie : streepen door beeld



thomas (tarzan)
15-12-2002, 19:14
ik heb een LG DA-3520 systeem (terwaarde van ongveer €475)
maar ik heb last van streepen door mijn beeld.
als ik gewoon tv kijk zitten ze er ook wel maar wel minder. en ze zijn vooral te zien op donkere stukken en in stof wolken op tv en dvd.
ook zie je ze beter bij de dvd's van mindere kwaliteit.
waar zou dat aan kunnen liggen.
ik heb SHARP tv (zie link: mijn tv) (http://www.comparestoreprices.co.uk/sharp-21ht15h.asp)

kan iemand mij helpen aub, waar kan het aan liggen

alvast bedankt!

jokey
15-12-2002, 19:19
Misschien ligt het aan de kwaliteit van je aansluitkabel tussen de tv en het dvd-systeem (waarschijnlijk een scartkabel)...?
Probeer eens een andere; iig een waarvan alle pennen bezet/aangesloten zijn.

thomas (tarzan)
15-12-2002, 19:21
ja, het is inderdaad met een scart aan gesloten, maar als het aan de scart ligt, dan zou je ze niet moeten zien als je ook gewoon tv kijkt.
wat zou het dan zijn

thomas (tarzan)
15-12-2002, 19:47
het rare is ook, dat het in het begin toen ik hem nog maar net had nog gewoon super goed beeld was. maar pas na 2 maanden ofzo verschijnen er ineens allemaal strepen door het beeld (diagonaal door het beeld)

Alex van den Berg
15-12-2002, 20:28
het rare is ook, dat het in het begin toen ik hem nog maar net had nog gewoon super goed beeld was. maar pas na 2 maanden ofzo verschijnen er ineens allemaal strepen door het beeld (diagonaal door het beeld) Dit lijkt op een defect in de synchronisatie en/of hoogspanningsmodule... Lijkt me een klusje voor de tievie-repair-man.

Arnold van Oostrum
15-12-2002, 22:13
Hoeft niet direct reparatie te zijn.

Probeer eens alles van je tv los te koppelen, dus niks op de televisie aansluiten. Alleen de antennekabel. Is je beeld dan nog steeds met strepen, dan is er iets met je tv aan de hand. Maar is dan je beeld goed, dan is de meest waarschijnlijke oorzaak interferentie (aardlus) door de aangesloten apparatuur.

thomas (tarzan)
16-12-2002, 14:03
ja, maar in de menu's van de dvd's zitten geen strepen
(dat is ook de enigste plek)
de strepen staan ook niet stil, maar ze verplaatsen zich van rechts onder naar links boven. en ze staan diagonaal van links onder naar rechts boven.

maar alvast bedankt voor de typs!!
ik ga ze zo ff uitproberen!!

Patrick H.
16-12-2002, 14:11
Heb je wellicht een black-on en black-off functie op je DVD-speler zitten?

Als ie bij mij op 'on' staat zie ik ook strepen en wolken door het beeld, zet ik hem op 'off' heb ik er geen last meer van.