PDA

Bekijk de volledige versie : Geen .1 kanaal bij Taxi 2 DTS en Celine Dion (DD)



forzavado
09-10-2001, 09:11
Mijn DVD speler geeft bij Taxi 2 DTS geen sub kanaal aan, bij de DD geluidstrack doet hij dit echter wel. Heeft iemand dit toevallig ook bij deze dvd?
Hetzelfde heb ik bij de DVD Celine Dion au couer du stade. De DVD-speler geeft ook hier aan dat er slechts 5 kanalen op de DVD staan en geen 5.1 zoals op het hoesje staat.
De versterker decodeert dan ook geen .1 kanaal bij beide DVD's.

Wie heeft ervaringen met deze DVD's? Want dit zijn de enige in mijn collectie die dit euvel hebben.

Edwin V
17-10-2001, 07:16
Ja dit klopt. Het .1 kanaal staat niet op de disk bij Taxi 2 DTS. Ook bij Spawn is dit het geval.

Mike Philippens
17-10-2001, 14:08
Mijn DVD speler geeft bij Taxi 2 DTS geen sub kanaal aan, bij de DD geluidstrack doet hij dit echter wel
Aan de DTS track van Taxi2 mis je toch niets, want hij loopt niet synchroon. Ik weet hoe dat bij anderen is, maar ik kan daar niet echt goed tegen...

forzavado
17-10-2001, 14:38
Die DTS track is inderdaad niet één van de beste (is ook niet zo'n dure film volgens mij om te maken, hebben ze hierop bezuinigd of zo). Zo vind ik ook het center kanaal wel heel erg scherp klinken (of is dit weer het frans?)
Ik vind de DD van Taxi 1 zelfs beter. Het is gewoon een slechte zaak dat wat op het hoesje staat niet overeenkomt met de dvd die erin zit.
Zelfde geldt dus voor mevrouw Dion, die wel een schitterend concert neerzet ondanks het gemis van de sub (was het nog beter geweest)