PDA

Bekijk de volledige versie : Tip: Live DVD van Patrick Bruel



Robert Gerards
17-12-2002, 19:05
Voor de muziekliefhebbers onder de leden, of voor de liefhebbers die muziek onder de leden hebben, heb ik nu een aanrader gevonden!!!!!

Afgelopen weekend ontdekte ik bij de Media Markt in Rijswijk de Live DVD Entre Deux (in L'Olympia, het Carre van Parijs) van Patrick Bruel. Nu loop ik niet echt warm voor deze Franse zanger, alhoewel hij enkele juweeltjes op zijn naam heeft staan, dus ik dwaalde al weer snel af van deze DVD. Totdat ik bij de luisterbalie een box zag staan waarin naast de DVD een boek en de audio 2CD zat verpakt. Aangezien ik tijd genoeg had besloot ik toch de DVD te luisteren en bekijken.

De rillingen liepen over mijn rug!!!!!!
Wat was dit mooi; geweldige sfeer en goed in beeld gebracht. Je kunt je deze DVD het beste voorstellen als de Franse versie van Robiie Williams' Live at the Royal Albert Hall. Waar Robbie Williams Engelstalige nachtclubklassiekers zingt, doe Bruel dit met 30-er jaren nummers in het Frans. Het optreden straalt (ondanks het vele vrouwelijke gegil) de sfeer uit van een vooroorlogse Franse nachtclub. Er is echter nog een overeenkomst. Ook Patrick Bruel heeft dit optreden gekoppeld aan een album (bij Robbie Williams was dit Swing when you're winning). Op de 2CD die je in de speciale box erbij koopt staan de studio-versies waarvan sommige in duet met o.a. Charles Aznavour, Francis Cabrel, Johnny Hallyday, Jean-Jacques Goldman.

Dit is echt een aanrader voor de liefhebber van Franse chansons en anderen die de eerdergenoemde DVD van Robbie Williams in huis hebben.

Tip: luister naar het nummer "Mon Ami de Saint-Jean" en als je daarvan houdt, zal je de rest van het optreden ook kunnen waarderen. Dit kan via de site van Patrick Bruel (http://www.patrickbruel.com/juke.cfm) in het Jukebox gedeelte. Je moet alleen wel Real PLayer geinstalleerd hebben.