PDA

Bekijk de volledige versie : (HKL) Hong Kong Legends



ronaldo1981
17-12-2002, 20:00
Wie koop ze? en wat vinden jullie ervan?

Ik heb onlangs paar leuke HKL titels gekocht namelijk:

- The Killer
- Story of ricky
- Mr Vampire

en ze zijn alledrie zeker een aanrader. De beeldkwaliteit is gelukkig remasterd, dus nog betere kijplezier.

ronaldo,

ps nog meer goede HKL aanrader?

Harry B.
17-12-2002, 20:10
Ik heb er ook een aantal:

- Fist of fury
- The big boss
- Way of the dragon
- Legend of a fighter
- Iron monkey
- Eastern condors
- The killer
- Story of Ricky

Voor de echte martial arts-liefhebbers zijn zeker Legend of a fighter en Iron monkey aanraders. Ook eastern condors is erg tof, een kung-fu/oorlogsfilm.

Ook goede films die nog op mijn wishlist staan:

- Police story 1&2
- Game of death 1&2
- Zu warriors from the magic mountain
- Once upon a time in China 1,2,3
en nog een paar die ik even niet weet....

Yi-Long
17-12-2002, 20:11
Ik koop ze.
Niet allemaal natuurlyk want in sommige titels heb ik wat minder interesse dan andere, maar ik heb er nu toch al een aardig zootje.
HKL brengt gewoon erg goede kwaliteit dvd's op de markt en er zitten ook erg goede titels tussen. Op dit moment is HKL de beste aanbieder van HK dvd's aangezien ze (meestal) uncut (alhoewel er soms wel gecut MOET worden door de strenge BBFC regels) en met de originele taal zyn. Ook zitten er vaak interresante interviews by met mensen die je normaal gesproken nooit zult tegenkomen hier in het westen.
Ook is de prys nu vry goedkoop, vooral als je via internet besteld by byvoorbeeld Play.com, alhoewel FRS de laatste tyd ook veel titels in de aanbieding heeft. Zo heb ik laatst In the Line of Duty en Scorpion King voor beide 13.50€ gekocht (dmv voordeelpas)

Yi-Long
17-12-2002, 20:17
Ook goede films die nog op mijn wishlist staan:

- Police story 1&2
- Game of death 1&2
- Zu warriors from the magic mountain
- Once upon a time in China 1,2,3
en nog een paar die ik even niet weet....

PS 1&2 zyn wat problemen mee, zoals de cropping by PS 2 en de slechte subtitles by PS 1.
Game of Death 1 is een slechte film met wel erg goede muziek en een leuke 2de disk met extra's.
GOD2 ken ik niet, wel van gehoord en de gevoelens daarover zyn nogal verdeeld. De een vindt het sh!t, de ander vindt het redelyk entertaining...
Zu schynt vry slechte beeldquality te hebben, ondanks dat het door HKL geremasterd is.
Once upon a Time series; deel 1 en 2 zyn erg goed. Wel erg serieus van toon trouwens maar mooie cinematography en goed verhaal en performances.
Deel 3 viel my persoonlyk tegen als film, aangezien de nadruk hier meer op leeuwendansen ligt dan op kung fu.

Als je van martial arts films houdt, zyn Prodigal Son en In The Line of Duty zéker aan te raden.

Harry B.
17-12-2002, 20:21
Misschien een domme vraag maar wat bedoel je met de cropping bij de PS2?

Yi-Long
17-12-2002, 20:30
owww...dat het beeld op de HKL dvd kleiner is dan het oorspronkelyke beeld, oftewel, ze hebben er wat kantjes afgesneden.

Zaltman
17-12-2002, 20:34
Binenkort komt ook Chinese Ghost Story en Peking Opera Blues, zeker aan te raden. Alleen weet ik niet zeker of die via HKL of WorldWideCinema uitkomen. Ik denk dat ik Avenging Fist ga kopen...ziet er erg Mortal Kombat-achtig uit.

Matt D
17-12-2002, 20:36
ik heb er ook een paar :D

ik ben meestal erg tevreden over de kwaliteit

- once upon a time in china I
- once upon a time in china II
- once upon a time in china III
- iron Monkey
- the killer
- purple storm
- eastern condors
- hong kong 1941
- armour of god
- police story
- police story II
- Miracles
- ninja in the dragon's den (check mijn review op www.dvdinfo.be)
- scorpion king (check mijn review)
- encounters of the spooky kind
- magnificent warriors
- prodigal son (check mijn review)
- tai chi boxer
- zu warriors
- naked killer
- story of ricky (check mijn review)
- beast cops
- magnificent butcher
- city hunter
- black sheep affair
- gen X cops
- 2000 ad
- hitman
- in the line of duty
- project a (check mijn review)
- game of death
- red wolf
- HKL promo dvd


cropping is feit dat er een deel van het beeld te kort is aan de zijkant

Harry B.
17-12-2002, 20:37
Chinese ghost story heb ik al de R3-uitgaves van, erg toffe fantasy-films.
Peking opera blues heb ik nog nooit van gehoord, wat voor genre is het en waar gaat het over?

Matt D
17-12-2002, 20:39
paar films waarvan ik nt de HKl versie heb en die ik nt opnieuw ga kopen gezien ze matig zijn :

- body weapon (heb de HK versie)(HKL versie is trouwens gecut)
- Mr vampire (Mei Ah versie)

JayLunar
17-12-2002, 20:53
Ik heb te weinig ;) :

- Legend of a Fighter
- Eastern Condors
- Iron Monkey
- The Killer
- Hong Kong 1941
- Once upon a Time in China
- Gen X Cops (promo)
- Hitman (promo)

Weet iemand trouwens of Naked Killer uncut is of niet?!?

BTW, op dit moment zijn er er veel HKL's in de aanbieding @ www.splashdvd.com :)

JayLunar
17-12-2002, 20:58
Chinese ghost story heb ik al de R3-uitgaves van, erg toffe fantasy-films.

Mag ik vragen welke releases je precies hebt? De 'oude' van Megastar of de 'nieuwe' van Deltamac?

Harry B.
17-12-2002, 21:00
Die van Deltamac

ronaldo1981
17-12-2002, 21:01
stomme vraag misschien,

maar de genx promo bevatten toch hetzelfde inhoud als de hkl genx cop.

Alleen maar bij de promo zitten er meer trailer en andere verpaking en wat de belangrijkste is goedkoper toch?

kan iemand dit even bevestigen voor mij!

ronaldo,

JayLunar
17-12-2002, 21:04
Die van Deltamac
Zou je misschien ook iets over de kwaliteit kunnen zeggen? :)


Originally posted by Ronaldo
[B]maar de genx promo bevatten toch hetzelfde inhoud als de hkl genx cop.

Alleen maar bij de promo zitten er meer trailer en andere verpaking en wat de belangrijkste is goedkoper toch?

kan iemand dit even bevestigen voor mij!
De promo verschilt alleen wat betreft de hoes en de extra's. Op de 'echte' HKL staan alle gewone Gen X Cops-extra's, en op de promo staan alleen maar trailers en nog een docu over remasteren.

Harry B.
17-12-2002, 21:25
Geluid is DD2.0. Beeldkwaliteit vond ik op zich niet slecht maar het is niet geremasterd, veel vuiligheid in het beeld enzo. Extra's weet ik zo niet uit mijn hoofd, kijk morgen wel ff.

Ik heb ze een tijdje geleden bij Yesasia gekocht, alle 3 de delen voor $18,- + verzenden. Bij zulke zachte prijzen ben ik niet zo kritisch :D

Als er nog meer vragen zijn dan hoor ik het wel :)

Zaltman
17-12-2002, 21:43
Chinese ghost story heb ik al de R3-uitgaves van, erg toffe fantasy-films.
Peking opera blues heb ik nog nooit van gehoord, wat voor genre is het en waar gaat het over?

Peking Opera Blues is van Tsui Hark uit 1986, het is een aktie/avontuur/kung-fu/komedie die zich afspeelt in de jaren 20 of 40 (weet het zelf niet meer) waarin 3 vrouwen vechten tegen iemand of de chinese regering, ik weet het verhaal niet meer het is al zo lang geleden. Persoonlijk een v/d beste hong kong films die ik gezien heb, old school zeg maar.

Rochan
17-12-2002, 23:27
Ik ben niet een echte verzamelaar van HKL dvd's, maar ik heb toch wel een paar:) :
Game of Death S.E.
Fist of Fury
The Big Boss
Purple Storm
Iron Monkey
Gen X promo dvd.

Heb nog geen vraagje. Verschilt de box van Once upon time in China met de losse delen van Once upon in China? Ik ben van plan de box aan te schaffen.
:confused:

Gabriel B.
18-12-2002, 10:13
Via Jackie Chan heb ik een zekere interesse in HKL films opgedaan.
Ik moet eerlijk zeggen dat mijn criterium voor de aankoop van dit soort films zich enkel beperkt tot 1 ding : de prijs.
Met een gemiddelde prijs van 6 euro per film kan ik niet fout gaan. De rommel die ik heb wordt gecompseerd door een paar interessantere films.
Het gaat me in dit zo flims niet zozeer om de technische aspecten, maar wel het verhaal. Niet altijd bijster origineel maar het durft soms wel heel sterk afwijken van Westerse cinema.

Alex T
18-12-2002, 10:28
Kan iemand mij opgeven:
- welke HKL films gecut zijn?
- welke HKL films niet cantonese language heeft?
Klopt het bv dat Battle Crawl Creek (of zoiets..) van Jackie Chan geen cantonese language heeft?

:bier:

monstar
18-12-2002, 11:22
Ik heb 2 HKLs:
- Iron Monkey
- Purple Storm

Ik ben wel van plan om nog een aantal titels kopen in de toekomst. Iig de volgende:
- the Prodigal Son
- Beast Cops

Matt D
18-12-2002, 12:19
Heb nog geen vraagje. Verschilt de box van Once upon time in China met de losse delen van Once upon in China? Ik ben van plan de box aan te schaffen.
:confused:


de dvd zijn identiek

Harry B.
18-12-2002, 15:37
Kan iemand mij opgeven:
- welke HKL films gecut zijn?


Kijk eens bij www.BBFC.co.uk (http://www.BBFC.co.uk). Zoek op de titel van de film, als je meerdere resultaten krijgt, kijk dan bij de versie die uitgegeven is door 'Medusa Comms. & Marketing Ltd' en je weet precies of ie gecut:( is.

Harry B.
18-12-2002, 15:40
- welke HKL films niet cantonese language heeft?
Klopt het bv dat Battle Crawl Creek (of zoiets..) van Jackie Chan geen cantonese language heeft?

Battle creek brawl heeft geen cantonese language, wat op zich niet vreemd is aangezien het hier een amerikaanse produktie betreft.

Godbluff
18-12-2002, 15:49
En mijn HKL zijn:

Fist of fury
Big boss
Way of the dragon
Game of death
Naked killer
Beast cops
Iron monkey
Once upon a time in china
The postman always figths back
Zu warriors
Island of fire
Drunken master
Armour of god

Ik weet dat ik er een paar mis (lijstje is uit mijn hoofd en op mijn werk :-)

Wil in elk geval nog hebben:

- Police story
- Mr. Vampire
- The Killer
- A chinese ghost story

Ik wil in elk geval nog even opmerken dat imho Game of Death geen slechte film is. Gezien de toestand waarin die gemaakt is vind hem zelfs goed. Bedenk ook dat de mooiste momenten (de vechtscenes) nagenoeg af waren. Sommige daarvan behoren tot de besten uit alle Bruce lee films. Verder vind ik de totale uitvoering vande dvd erg mooi. Met name ook de montage volgens het originele script.

Godbluff
18-12-2002, 15:55
Ja deze had ik dus ook nog:

- Tai chi boxer
- Project A
- 2000 ad
- city hunter

Rochan
18-12-2002, 16:19
de dvd zijn identiek

Thanks for the info:) Dan ga ik de box wel aanschaffen.:)
Vandaag nog de Killer aangeschaft:)

Harry B.
18-12-2002, 16:39
Is inderdaad een vette film, 'the killer'. Ook aanraders van John Woo zijn Hard Boiled en Bullet in the head.

monstar
18-12-2002, 16:46
The Killer ... ik wil eigenlijk heel graag de Criterion Collection van The Killer halen. :( Die is een beetje heel erg duur.
Misschien ga ik dan toch de HKL versie halen. Is Hard Boiled ook op HKL?

ronaldo1981
18-12-2002, 17:24
The Killer ... ik wil eigenlijk heel graag de Criterion Collection van The Killer halen. :( Die is een beetje heel erg duur.
Misschien ga ik dan toch de HKL versie halen. Is Hard Boiled ook op HKL?



helaas niet, maar je kun ook gewoon de tartan versie hallen.

Allen de subs is verbrand op de beeld

maar verder ziet er alles goed uit!

ronaldo,

Harry B.
18-12-2002, 17:32
Allen de subs is verbrand op de beeld


verbrand? ingebrand bedoel je? Ik zou trouwens sowieso voor de R3 gaan aangezien die dd5.1 heeft (Tartan: DD2.0).

ronaldo1981
18-12-2002, 17:45
verbrand? ingebrand bedoel je? Ik zou trouwens sowieso voor de R3 gaan aangezien die dd5.1 heeft (Tartan: DD2.0).

de subs kun je niet verwideren, dat bedoel ik eingenlijk.

Harry B.
18-12-2002, 18:00
de subs kun je niet verwideren, dat bedoel ik eingenlijk.

Ingebrand dus!:D

Tommy Brok
18-12-2002, 18:07
Once upon a Time series; deel 1 en 2 zyn erg goed. Wel erg serieus van toon trouwens maar mooie cinematography en goed verhaal en performances.
Deel 3 viel my persoonlyk tegen als film, aangezien de nadruk hier meer op leeuwendansen ligt dan op kung fu.Ben ik helemaal met je eens, misschien vinden die oosterse landen dit erg leuk maar ik vind het niet zo geweldig! De rest van de gevechten zijn wel erg strak! Jet Li Rules!

Tommy!

Rochan
18-12-2002, 19:06
Is inderdaad een vette film, 'the killer'. Ook aanraders van John Woo zijn Hard Boiled en Bullet in the head.

Ik heb ook alleen maar goede dingen over de Killer gehoord.:)
Misschien dat ik Hard Boiled en Bullet in de head ook ga aanschaffen. Ik vind de films van John Woo wel goed:)

Rochan
28-12-2002, 09:53
Thanks for the info:) Dan ga ik de box wel aanschaffen.:)
Edit

Heb de box van Once upon in China ook in mijn bezit (gekregen als Kerstcadeautje). Box, ziet er mooi en verzorgt uit. (y) Zal de films snel gaan kijken, ben echt benieuwd:rolleyes:

CloseMinded
28-12-2002, 10:05
Ik heb:
The killer
Beast Cops
Red Wolf
Gen x Cops promo

In het script van Reservoir Dogs noemt tarantino trouwens Chow yun Fat is inspiratie, dat is weer de hoofdpersoon van The Killer. Dus die film is ook van uit dat oogpunt interesant.

Matt D
28-12-2002, 10:42
het is vooral een andere aziatische film die van grote invloed was op reservoir dogs : namelijk city on fire ;)

Godbluff
31-12-2002, 00:20
He evilgoblin City on fire is dat een goeie film?
Heb zelf recentelijk Naked killer gezien. Die viel me qua production values en verhaal een beetje tegen. Zag later dat het een tv film was. Moet the avenging fist nog kijken.
Wat betreft Once upon a time in china (ik heb aleen deel 1) moet me van het hart dat ik de het beeld wel erg veel grain bevat. Ik kan me dat van de vhs band die ik ooit gezien heb niet herinneren. Verder een prachtige film.

Marcel den Haan
31-12-2002, 00:45
Waarom zie ik dit soort threads altijd te laat :D :D :D
Ik ben een groot fan van HKL en heb er dan ook een paar maar nog zeker niet genoeg, ik heb:

Once Upon a Time in China 1, 2, 3
The Prodigal Son
Project A
Zu Warriors from the Magic Mountain
Magnificent Butcher
Way of the Dragon
Iron Monkey
Fist of Fury
Battle Creek Brawl

En ik wil zeker nog hebben:

Armour of God
Eastern Condors
Game of Death
Miracles
New Dragon Gate Inn
Ninja in teh Dragons Den
Project A part 2
Tai Chi Boxer
The Big Boss
The Young Master
City Hunter
Drunken Master
Hitman
My Lucky Stars
Police Story 1 en 2
Snake in the Eagle's Shadow
Iron Fisted Monk
Legend of a Fighter
Encounters of the Spooky Kind
Mr Vampire
Probleem met deze titels is dat ik ze allemaal al op video heb dus blijf ik ze vooruit schuiven en koop ik iets wat ik nog niet heb maar ze gaan er zeker komen !

bmateijsen
31-12-2002, 08:14
The Killer met Chow Yun Fat zou toch ook in je lijstje voor moeten komen. Prachtige film, zeker in de nieuwe HKL uitgave.

En eigenlijk moet je de Criterion dan hebben... maar ja.. die is bijna niet meer te krijgen. (sterker nog alleen 2dehands)

Groet Bjorn

Verder heb ik: Ring, Once Upon a Time,Avenging Fist, Princess Blade, Shiri, en nog een aantal andere titels...

Marcel den Haan
31-12-2002, 10:35
Ja, The Killer was ik ff vergeten maar die heb ik ook al op video, doel is uiteraard wel alles te vervangen op Dvd want dat is toch de manier waarop een flm bekeken moet worden maar dan zie ik weer wat nieuwe titels en dan koop ik meestal die, maar het lijkt me wel een goed voornemen voor 2003, meer video's vervangen door Dvd's !!!!!!!!!!:D

Harry B.
31-12-2002, 12:46
The Killer met Chow Yun Fat zou toch ook in je lijstje voor moeten komen. Prachtige film, zeker in de nieuwe HKL uitgave.

En eigenlijk moet je de Criterion dan hebben... maar ja.. die is bijna niet meer te krijgen. (sterker nog alleen 2dehands)


Die Criterion moet je alleen hebben als je om extra's geeft. Ik geef bijv. helemaal niks om extra's en dan valt de Criterion toch wel mager uit met letterbox en DD1.0.
Mag ik dan van harte de veel goedkopere HKL release met anamorphic widescreen en dd5.1 aanbevelen :D

Rochan
31-12-2002, 13:26
Misschien een beetje of topic, maar het gaat wel over HKL films.
Veel films op het HKL label zijn nu bij FRS afgeprijsd ze kosten 15.99 en 19.99 en daar is de korting nog niet van afgehaald:o
Project A S.E. is 24.99 Euro exc. korting:)

Rochan
28-01-2003, 13:36
Vraagje? Lees net op site van HKL, dat er er een Bruce Lee box gaat uitkomen in Juni 2003. Weet 1 van jullie al welke films in de box komen?:confused:

Matt D
28-01-2003, 15:11
als ik me nt vergis zijn het gewoon de films die ze al uitgebracht hebben

game of death, fist of fury en uhm en the big boss zeker?

een beetje zoals met de jet li box

Rochan
28-01-2003, 15:22
als ik me nt vergis zijn het gewoon de films die ze al uitgebracht hebben

game of death, fist of fury en uhm en the big boss zeker?

een beetje zoals met de jet li box

Jammer, want ik had gedacht dat ze alle 5 films van hem in de box zouden doen. Van Game of Death vind ik de versie die nu uit is ook al mooi en goed.. Ik wacht wel geduldig af:)
Nog bedankt voor je response Evilgoblin:)

Marcel den Haan
28-01-2003, 20:39
Enter the Dragon zal volgens mij nooit uitkomen op HKL omdat die rechten bij WB liggen.

Rochan
28-01-2003, 22:30
Enter the Dragon zal volgens mij nooit uitkomen op HKL omdat die rechten bij WB liggen.

Dat is wel jammer:( Vind ik toch een van de beste films van Bruce Lee. En deze film verdient het om op HKL uitgebracht te worden.:cool:

Alex T
29-01-2003, 07:23
Klopt het dat er in de nederlandse: Enter of the Dragon "geknipt"is?

Misschien dat WB net als in de UK een "uncut" versie kan uitbrengen in NL.

Marcel den Haan
29-01-2003, 10:16
Ik weet het niet zeker maar de Engelse kennende is de Uk versie gewoon gelijk aan de nederlandse maar voor hun is dat uncut omdat hun graag dingen eruit knippen (de mietjes !)

Alex T
29-01-2003, 10:22
Ik weet het niet zeker maar de Engelse kennende is de Uk versie gewoon gelijk aan de nederlandse maar voor hun is dat uncut omdat hun graag dingen eruit knippen (de mietjes !)

Ohja, dan kan natuurlijk ook. Dus de normale NL-versie is altijd al de uncut versie geweest.

Alex T
29-01-2003, 10:26
PS 1&2 zyn wat problemen mee, zoals de cropping by PS 2 en de slechte subtitles by PS 1.

Ik heb van de week Police Story 2 gekocht. Er was niks mis met het beeld. Gewoon 2.35:1. Dus wat bedoel je met cropping?

Of bedoel je het grapje wat ze met BTTF 2 en 3 hadden gedaan?
:confused:

Godbluff
29-01-2003, 17:24
Wat maakt het uit dat Enter the dragon van WB is? The 25th anniversary edition zoals die in Amerika en GB is verschenen voldoet uitstekend: leuke extra's en een goede transfer gezien de leeftijd van de film. Voor mij hoeft er niet perse HKL op de doos te staan. Hoewel ik hun uitgaves (althans de meeste) enorm waardeer.

mradem
29-01-2003, 21:19
Ik heb pas geleden voor het eerst een HKL gekocht. Dat was The Killer. Best HKL ever!!!! Mja als dit dan de beste ooit is dan ga ik de andere maar niet kijken. Vond het niet zo super. Is dit nu echt de beste HKL?? Hoewel ik wel kan zeggen dat ik het idee van the killer best geinig vond maar dat was het dan ook.

Rochan
29-01-2003, 22:36
Wat maakt het uit dat Enter the dragon van WB is? The 25th anniversary edition zoals die in Amerika en GB is verschenen voldoet uitstekend: leuke extra's en een goede transfer gezien de leeftijd van de film. Voor mij hoeft er niet perse HKL op de doos te staan. Hoewel ik hun uitgaves (althans de meeste) enorm waardeer.

Maar het zou wel mooier bij de serie passen als Enter the Dragon ook op HKL uit zou komen. De versie van Warner is in een Snapper en dat vind ik nou niet een van de mooiste verpakkingen:(

Rochan
29-01-2003, 22:39
Ik heb pas geleden voor het eerst een HKL gekocht. Dat was The Killer. Best HKL ever!!!! Mja als dit dan de beste ooit is dan ga ik de andere maar niet kijken. Vond het niet zo super. Is dit nu echt de beste HKL?? Hoewel ik wel kan zeggen dat ik het idee van the killer best geinig vond maar dat was het dan ook.

Of de Killer de beste HKL ever is weet ik niet:o Ik heb de film nog niet gezien, heb hem wel in mijn collectie. Maar ik weet dat er genoeg goede HKL films zijn zoals Iron Monkey, de Bruce Lee films, van Jet Li Etc:) :rolleyes: Dus ik denk dat er nog keuze genoeg is:)

Yi-Long
29-01-2003, 22:59
Ik heb van de week Police Story 2 gekocht. Er was niks mis met het beeld. Gewoon 2.35:1. Dus wat bedoel je met cropping?

Of bedoel je het grapje wat ze met BTTF 2 en 3 hadden gedaan?
:confused:

Ja datzelfde grapje; aan alle kanten iets afknippen zodat de verhouding nog wel goed blyft maar er dus wel degelijk beeld is weggeknipt.

The Killer; Persoonlijk ben ik ook niet zo'n grote fan van deze film. Waarschijnlyk ben ik gewoon niet zo'n grote fan van Chow Yun Fat aangezien ik met een enkele uitzondering hier en daar niet ontzettend onder de indruk ben van zijn acteer kunsten als je het bijvoorbeeld vergelijkt met mensen als bijvoorbeeld Tony Leung, Patrick Tam, Lau Ching Wan en Patrick Tam.
Chow vond ik trouwens wel fantastisch acteren in A Better Tomorrow en in vergelijking met westerse actie-helden is hij uiteraard een érg goede acteur.
Goede HKL zijn o.a. Iron Monkey, Prodigal Son, Spooky Encounters en Beast Cops.

Marcel den Haan
29-01-2003, 23:07
Ik heb pas geleden voor het eerst een HKL gekocht. Dat was The Killer. Best HKL ever!!!! Mja als dit dan de beste ooit is dan ga ik de andere maar niet kijken. Vond het niet zo super. Is dit nu echt de beste HKL?? Hoewel ik wel kan zeggen dat ik het idee van the killer best geinig vond maar dat was het dan ook.

Het ligt eraan waar je van houdt, hou je van martial arts, catagory 3, heroic bloodshed of wat anders, dus je kan niet zeggen dit is de beste HKL of welke andere dan ook.
Er is voor elk wat wils bij HKL.

riny
30-01-2003, 05:46
Vraagje? Lees net op site van HKL, dat er er een Bruce Lee box gaat uitkomen in Juni 2003. Weet 1 van jullie al welke films in de box komen?:confused:

heb hem al een tijdje geleden in de uk gekocht. zal wel dezelfde zijn... 3 discs in een (slappe) box, 'Way Of The Dragon', 'Fist Of Fury', and 'The Big Boss'.


http://www.playserver2.com/covers/102782m.jpg

Rochan
30-01-2003, 09:20
heb hem al een tijdje geleden in de uk gekocht. zal wel dezelfde zijn... 3 discs in een (slappe) box, 'Way Of The Dragon', 'Fist Of Fury', and 'The Big Boss'.


http://www.playserver2.com/covers/102782m.jpg

Kheb het gezien, is niet zo mooi. De films zitten in de normale doos. Ik dacht dat het net zoiets zou worden als de Once Upon a time in China Box. En van de drie 2 films heb ik er al 2. Alleen Way of the Dragon heb ik nog niet, koop ik dan ook wel los. Jammer had gehoopd, dat ze er iets mooi van zouden maken. Iedergeval bedankt voor info Jim:)

riny
30-01-2003, 16:06
Kheb het gezien, is niet zo mooi. De films zitten in de normale doos. Ik dacht dat het net zoiets zou worden als de Once Upon a time in China Box. En van de drie 2 films heb ik er al 2. Alleen Way of the Dragon heb ik nog niet, koop ik dan ook wel los. Jammer had gehoopd, dat ze er iets mooi van zouden maken. Iedergeval bedankt voor info Jim:)

misschien dat de NL box wel iets moois wordt. heb ook de OUATIC box in de uk gekocht in de zelfde slappe doos en dat is in NL ook een andere geworden. toch? ken de NL box nl niet.

Rochan
30-01-2003, 18:25
misschien dat de NL box wel iets moois wordt. heb ook de OUATIC box in de uk gekocht in de zelfde slappe doos en dat is in NL ook een andere geworden. toch? ken de NL box nl niet.

Klopt OUATIC box is als digipack uitgebracht in NL, en is wel mooi, maar wel kwestbaar, als je vergelijk met de gewone plastic doosjes:( Maar het is wel een mooi verzamel item:)

Marcel den Haan
30-01-2003, 21:19
Ik zat ff op HKL.nl te kijken en zie daar in het releaseschema van 2003 titels als Drunken Master, Snake in the Eagles Shadow en New Dragon Gate Inn staan. Die zijn toch allang uit of ben ik nou gek.

Marcel den Haan
30-01-2003, 21:23
Kung Fu Legend Lau Kar-wing recently appeared in front of the HKL cameras to talk about upcoming projects such as 'The Odd Couple' and 'Skinny Tiger, Fatty Dragon'. Master Lau also provided some interesting insights on Bruce Lee, Jackie Chan and Sammo Hung in an exclusive interview for the new product line-up

Cool man The Odd Couple op Dvd, echt een goeie film !
Sammo rulezzzzz

riny
30-01-2003, 21:26
FUTURE HKL RELEASES

http://www.hkdvdheaven.co.uk/HKLReleasedates.htm

wong, nog geen releasedate voor warriors two, maar staat dus wel gepland!

Rochan
30-01-2003, 22:30
FUTURE HKL RELEASES

http://www.hkdvdheaven.co.uk/HKLReleasedates.htm

wong, nog geen releasedate voor warriors two, maar staat dus wel gepland!

Drunken Master (Re-release with Cantonese soundtrack and uncropped transfer)

Krijgen we deze release ook in Nederland?, Er komt toch binnenkort (volgens mij in Februari) een release van Drunken Master op HKL in Nederland:confused:

Yi-Long
30-01-2003, 23:43
Ik hoop toch echt dat ze dit jaar een even een zootje Yuen Biao en Sammo films op de markt gooien, ipv al die slappe jackie chan films.
Warriors Two, Righting Wrongs en Shanghai Express zijn toch echt wel veel leukere films dan bijvoorbeeld My Lucky Stars.
Tiger Cage 2 van Donnie Yen zou ook wel eens fijn zijn. :)

Ik ben trouwens wél blij dat Crime Story binnenkort uit komt; veel goeds over gehoord :)

Jammer dat HKL alleen de rechten heeft van Secret Rivals 1 en niet van SR 2, aangezien de 2de film beter zou zijn qua actie.
Beide nooit gezien trouwens.

Marcel den Haan
31-01-2003, 15:48
Als ik bovenstaande lijst bekijk (geleverd door Jim) dan staan jouw titels er allemaal in Yi Long !
Warriors Two daar ben ik heel blij mee en ik zag ook Knockabout van Yuen Biao, die is ook gaaf en nog veel meer leuke titels. Word dus een leuk en duur jaar voor ons Asian freaks.
Crime Story vond ik maar tegenvallen, ik heb de film op video en ik kan er maar slecht aan wennen, een serieuze Jackie film.
Weinig aktie en al helemaal geen humor a la Chan.

Rochan
03-05-2003, 16:56
Deze thread even nieuwe leven inblazen :) Dit jaar gaan er een aantal leuke dingen van Bruce Lee uitkomen. Of deze ook in NL uitkomen weet ik nog niet. Maar denk wel dat het zal gebeuren :roll: Zie onderstaande bericht. Bron www. dvdtimes.org.uk
HKL celebrate Bruce Lee's 30th Anniversary this July
Posted by Dave Foster on Friday, 2 May 2003 at 16:09 GMT

Hong Kong Legends have revealed their plans for the 30th anniversary of Bruce Lee's death that will take place on July 20th this year. Here is what they have revealed so far through a teasing press release...




--------------------------------------------------------------------------------


The ultimate legend of Hong Kong cinema tragically died on 20th July 1973 at the age of just 32. His cinematic legacy is just five complete and immortal feature films (though there are many, many other film and TV appearances to bolster these).

Bruce Lee's star is continually rising around the world - he is simply becoming more famous with every year that passes and his iconic status is (arguably) on a par with those of Steve McQueen, James Dean and others. Indeed, no other star in history can be truly credited as kick-starting an entire movie genre single-handedly. As a result, the forthcoming anniversary is a major event, not only for Lee devotees and martial arts movie fans but for all those who enjoyed 'The Matrix' and other Hollywood spin-offs from the Hong Kong cinema genre.

The world-renowned HONG KONG LEGENDS label will commemorate this landmark anniversary with three fantastic new Bruce Lee releases on 14th July 2003:

WAY OF THE DRAGON PLATINUM EDITION

A double disc release, retailing at £19.99. Disc One will be the feature film with optimum bit-rate audio and video tracks, delivering the most awesome sound possible. Disc Two will carry a wonderful array of brand new exclusive Special Features, along with some of the Features from the single disc general release edition of the film.

BRUCE LEE 30th ANNIVERSARY COMMEMORATIVE BOXED SET

Retailing at £49.99, this is the ultimate, must-have, collectors' set. Six DVDs comprising the general release editions of THE BIG BOSS, FIST OF FURY, WAY OF THE DRAGON and GAME OF DEATH plus the general release Special Features from GAME OF DEATH. The sixth disc will be a new set of exclusive Special Features, which will simply bowl over Bruce Lee fans. Just to whet the appetite, these will include interviews with members of the Lee family, luminaries of HK cinema reminiscing and much, much more.

BRUCE LEE DOCUMENTARY DOUBLE PACK

Two beautiful quality documentaries on one DVD, retailing at £16.99. BRUCE LEE: THE LEGEND and a beautifully restored version of the famous BRUCE LEE: THE MAN & THE LEGEND.

Full details of the amazing Special Features will be announced soon...............

Ricochan36
03-05-2003, 23:49
Sinds Celestial er is ben ik een beetje uitgekeken op hong kong legends..
Ik ben echt een fan van die oude SB films, daar heb ik "vroeger" nog de meeste van in de bioscoop gezien :D

Wel jammer dat Bey Logan er in het begin welcommentaar op deed, en nu ineens niet meer..

Rico:D

Mobie
12-05-2003, 13:01
Ik heb er 4, nog maar pas men eerste gekeken, bevalt me enorm

Gen-x cops ( diegene ik net gekeken heb )
Battle creek brawl
City hunter
Island of fire

Rochan
16-05-2003, 17:10
De details van de Bruce Lee box. Het is wel de UK versie, maar de NL versie zal wel niet verschillen. De box ziet er wel mooi uit. Alleen jammer dat er niet zoveel veranderd is met de films. Bron dvdtimes.org.uk.
Earlier this month we reported on the news that Hong Kong Legends have three new releases planned for July to honour the memory of martial arts legend Bruce Lee who passed away 30 years ago on July 20th. Preceding that date on the 14th July Hong Kong Legends will release the following titles (please note all text comes direct from the Press Releases)...

Bruce Lee 30th Anniversary Commemorative Boxed Set - £49.99

The ultimate, must-have collectors' set for Bruce Lee fans, the BRUCE LEE 30th ANNIVERSARY COMMEMORATIVE BOXED SET (£49.99) is a deluxe six disc DVD presentation including the previously-released THE BIG BOSS, FIST OF FURY, WAY OF THE DRAGON and GAME OF DEATH, along with the GAME OF DEATH Special Features disc, plus a sixth disc of brand new, exclusive special features guaranteed to leave Bruce Lee fans breathless. The package will also include an exclusive Collectors' Edition book on Bruce Lee written by Hong Kong cinema experts Bey Logan and Brian White.
The new 30th ANNIVERSARY COMMEMORATIVE BOXED SET Special Features Disc includes: interviews with Bob Wall, Robert Lee, Chaplin Chan, Bruce Lee's sister Phoebe, Golden Harvest production manager Lewis Sit, Green Hornet co-star Van Williams, and Bruce's friend, student and maker of his training equipment, George Lee. The disc also includes: an animated photo gallery featuring extremely rare behind-the-scenes photographs; Hong Kong icons Sammo Hung and Donnie Yen reminiscing about their experiences of working with Bruce Lee; articles from Inside Kung Fu magazine and by Bruce's private students Dan Inosanto, John Saxon, Nancy Kwan and Jon T. Benn; an article by Robert and Phoebe Lee; fully animated menus.
http://www.dvdtimes.org.uk/images/brucelee_hklboxset.jpg

Rochan
16-05-2003, 17:13
Details van 2 disc Platinum Edition van Way of the Dragon (R2 UK). Ziet er ook goed uit :) 8)
Way of the Dragon (Platinum Edition) - £19.99

The double disc WAY OF THE DRAGON PLATINUM EDITION (£19.99) is the ultimate presentation of the only full-length feature film ever directed by Bruce Lee and a dream come true for Bruce Lee fans everywhere. Employing optimum bit-rate audio and video tracks to deliver the most awesome sound and vision possible, the classic WAY OF THE DRAGON has never looked or sounded better.

Disc One will feature the complete uncut version of the film, with audio commentary by Bey Logan and co-star Jon T. Benn.

Disc Two will include a vast array of all new, exclusive special features including: a special introduction by Bruce Lee's brother, Robert; exclusive interviews with actor and stuntman Bob Wall, Golden Harvest location manager Chaplin Chan, Robert Lee, actor Lau Wing and Bruce Lee's intimate friend and confidant Pat Johnson; production stills; unique and never-before-seen personal photographs from the collections of Robert Lee, Dan Inosanto and Japanese fans; theatrical trailers and TV spots; new animated menus.
http://www.dvdtimes.org.uk/images/wayofthedragon_hklplatinum.jpg

Rochan
16-05-2003, 17:16
En de details van 2 disc documentary van Bruce Lee. Ziet er ook goed uit 8)
Bruce Lee Documentary Double Pack - £16.99

Bruce Lee's almost superhuman athletic skills and his development of the martial art style of Jeet Kune Do led to him being universally regarded as the greatest martial arts practitioner of the 20th century. As an actor and, with Way Of The Dragon, as a director, he practically defined the martial arts movie genre. Having already established himself a cult following thanks to his portrayal of Kato in the TV series, The Green Hornet, Lee was propelled into the ranks of superstardom with the release of the phenomenally successful Enter The Dragon. His untimely death aged just 32, amid mysterious circumstances and mere days before that film's planned premiere, secured his iconic status and made him a legend.

BRUCE LEE DOCUMENTARY DOUBLE PACK (£16.99) comprises, on a single disc, the celebrated documentaries BRUCE LEE: THE LEGEND and BRUCE LEE: THE MAN AND THE LEGEND – both beautifully restored. The undoubted highlight of this disc is the exclusive, first ever English translation of the Bruce Lee interview, recorded just before his death, in which he speaks about the film he planned to make after Enter The Dragon. Unquestionably, this feature alone makes this particular release a must-have for all Bruce Lee collectors and fans.

These documentaries chart Bruce Lee's career from his days as a child actor to his conquering of Hollywood and feature interviews with his close friends, associates and martial arts students, along with footage of his screen tests and outtakes from his films, trailers and previously censored sequences from Bruce's films, rare photographs, plus footage of Lee's home and personal possessions. Also included is film shot during the days leading up to Bruce Lee's funeral in Seattle featuring his widow, Linda, co-star and friend Chuck Norris, and Steve McQueen and James Coburn, both of whom were students of Bruce and acted as pallbearers at his funeral.
http://www.dvdtimes.org.uk/images/bruceleedocumentaries_hkl.jpg

Dus de Bruce Lee liefhebbers komen dit jaar behoorlijk aan hun trekken :)

tan1415
11-06-2003, 20:17
Hi Rochan,

De kwaliteit van die platinum editie is dus beter dan de normale way of the dragon DVD van HKL?

Eric van Ballegoie
12-06-2003, 11:51
Wij zijn momenteel op zoek naar iemand die voor DVD.nl HKL films wil recenseren. Omdat het nogal een specifiek genre is zijn we op zoek naar iemand die er echt 'in' zit en ook wat afweet van het hele hong kong cinema wereldje. De DVD's regelen wij uiteraard.

We zijn op zoek naar iemand met de kenmerken:

-Woonachtig in Nederland
-Goede 5.1 set waarop DD en DTS te beoordelen zijn
-Goede (breedbeeld) TV
-PC met DVD-ROM speler (essentieel!!!)
-Zin om op regelmatige basis HKL DVD's te bespreken op de manier waarop DVD.nl DVD's bespreekt.
-Enige kennis van de Hong Kong Cinema wereld
-Een beetje leuk kunnen schrijven is uiteraard een grote pré ;)

Geinteresseerden kunnen een mailtje naar mij sturen: eric@dvd.nl

Rochan
12-06-2003, 12:17
Hi Rochan,

De kwaliteit van die platinum editie is dus beter dan de normale way of the dragon DVD van HKL?

Hi Tan,
Ik zou het eerlijk gezegd niet weten. Ik heb de normale versie van Way of the Dragon niet. Ik lees wel in de preview,

Employing optimum bit-rate audio and video tracks to deliver the most awesome sound and vision possible, the classic WAY OF THE DRAGON has never looked or sounded better. . Dus waarschijnlijk wordt het wel een betere versie :) En de NL en UK versie van HKL zijn vaak hetzelfde, dus zal het hier ook wel verbeterd worden. Ik wacht wel af tot dat het uitkomt in NL :)

Marcel den Haan
12-06-2003, 12:32
Waaaah die Bruce Lee box ziet er heel gaaf uit, Big Boss heb ik nog niet dus die pik ik dan gelijk mee.
Ook die extra disc spreekt me erg aan, zal die docu al waarschijnlijk hebben op video want ik heb 11 docu's van Bruce op video al.
The Legend docu heb ik ook al maar die gaat zeker vervangen worden.
Alleen zit volgens mij niet die nieuwe 2 disc versie van Way of the Dragon in die box :cry:

Eddie
30-10-2006, 19:47

Ik zou graag en lijst samenstellen met alle NL HKL uitgaves.
welken missen er nog?

2000 AD - 8715664005590
A Better Tomorrow - 8715664009246
Armour of god - 8715664003800
Avenging fist - 8715664010655
Bang rajan - 8715664026229
Battlecreek brawl - 8715664003794
Beast cops - 8715664006542
Best of martial arts - 8715664024386
Big Boss - 8715664024386
Bichinmoo - 8715664011997
Black sheep affair - 8715664009086
Blade - ??
Bruce lee, the legend - 8715664014714
Bullet in the Head - 8715664019375
Chinese ghost story 1 - 8715664014400
Chinese ghost story 2 - 8715664016329
Chinese ghost story 3 - 8715664016336
Chinese ghost story trilogie - 8715664031599
City hunter - 8715664003961
Crime Story - 8715664013137
Dead or alive trilogy - 8715664026250
Dragon from russia - 8715664011430
Dragon lord - 8715664014578
Dragons Forever - 8715664031681
Drunken master - 8715664013199
Eastern condors - 8715664003886
Encounters of the spooky kind - 8715664004586
Enter the phoenix - 8715664022627
Fist of Fury - 8715664014486
Flaming brothers - 8715664013144
Fury of the dragon - 8715664031643
Game of death - 8715664014509
Game of death 2 - 8715664014493
Gen X cops - 8715664003916
Green hornet - 8715664031636
Heart of the dragon - 8715664016473
Hitman - 8715664005262
Hong Kong 1941 - 8715664005606
Last hero in china - 8715664013274
Iceman cometh, the - 8715664030165
In the Line of Duty - 8715664004289
Iron Fist Monk - 8715664005071
Iron monkey - 8715664016930
Island of Greed - 8715664008270
Killer - 8715664010846
Magnificent Butcher - 8715664004258
Magnificent Warriors - 8715664003954
Master - 8715664030158
Miracles - 8715664004173
Moon Warriors - 8715664018323
Mr Vampire - 8715664006603
My Lucky Stars - 8715664010822
Naked Killer - 8715664009000
Naked weapon - 8715664023969
New dragon Gate In - 8715664013151
Ninja in the Dragon's Den - 8715664006528
Nowhere to Hide - 8715664009178
Odd Couple - 8715664023976
Once upon a time in China 1 - 8715664003817
Once upon a time in China 2 - 8715664004159
Once upon a time in China 3 - 8715664005583
Police Assasins - 8715664005620
Police Story 1 - 8715664004579
Police Story 2 - 8715664006535
Postman Fights Back - 8715664004265
Prodigal Son - 8715664010181
Project A - 8715664008980
Project A 2 - 8715664010884
Purple Storm - 8715664003978
Red Wolf - 8715664005613
Scorpion king - 8715664009444
Shanghai Grand - 8715664005835
Skinny Tiger, Fatty Dragon - 8715664018330
Snake in the Eagle Shadow - 8715664013205
Story of Ricky - 8715664010839
Swordsman Trilogy - 8715664035214
Tai Chi boxer - 8715664008997
Twinkle Twinkle Lucky Star - 8715664013755
Warriors Two - 8715664023211
Way of the dragon - 8715664014462
Way of the dragon - 8715664014721
Wing Chun - 8715664020852
Winners & Sinners - 8715664018347
Young master - 8715664010891
Zu warriors from the magic mountain - 8715664009451

Dance of the Drunken Mantis (Drunken Master 2) - vervallen?
Long Arm of the Law - vervallen?
Millionair Express - vervallen?
Tiger on the Beat - vervallen?


tolpol
31-10-2006, 13:59
De Britse HKL-releases van King of Beggars en Wheels on Meals hebben Nederlandse ondertiteling - ik weet wel niet of er ook al echte Nederlandse uitgaves te vinden zijn, maar ze komen er dan blijkbaar wel.

KILLER
20-10-2009, 19:48
Ik heb onlangs ook een HKL-disc gekocht namelijk "Iron Monkey".
Het is de DutchFilmWorks uitgave ism. HKL. En heb een paar punten van kritiek hierop!

Je herkent de HKL+DFW uitgaven aan de rode omlijsting op de cover met bovenaan
"Hong Kong Legends" als titel.
De originele Britse HKL uitgaven van deze titels hebben meer taal-opties en extra's en
die zijn weggestript op de DFW versie!!

Het schijnt dat de originele Britse HKL uitgave van deze film de kontonese taal + de engelse taal heeft in DD5.1 met wat extra's op de disc.
De DFW-uitgave however kent enkelt de film + de originele contonese taal + nederlandse ondertiteling aan/uit dat was het :(

De beeldkwaliteit however is wel Okay hoor. Het is remastered en heb ervan genoten ondanks de onverstaanbare taal!
De engelse overdub was ook prachtig en die wilde ik er als fan er zeker bij hebben maar helaas.

Ik denk dat de uitgeklede versies van DutchFilmWorks/ism. HKL voor alle hong-kong actiefilms geldt wat ik ontzettend jammer vindt.
Daarnaast schijnt dat deze uitgave de "Media Asia" uitgave van de film bevat in 1.78:1 wat niet slecht is want die is UNCUT!

De Bluray versie die onlangs is verschenen is trouwens BAGGGGEERRRR!
(en heavily cut met nieuwe engelse overdub en muziek)

Schenk out.