PDA

Bekijk de volledige versie : Regio 1 release "Back To The Future" is verkeerd g



Luud Smits
18-12-2002, 20:06
Slecht nieuws voor iedereen die toch maar heeft gewacht op de
regio 1 release van de "Back To The Future"set.
De discs hebben welliswaar meer extra's dan "onze" box,
maar wat blijkt nu : de films zijn "misframed".
Regisseur Robert Zemeckis is "not happy" en pas eind Februari
kunnen bezitters van de "foute" discs aanspraak maken op een
eventuele vervanging.
Iets wat dan waarschijnlijk ook alleen maar geldt als je in de US woont.
Universal USA gaat nu echter gewoon door met de verkoop, in de hoop dat niemand het zal merken !!!!!!!!
Ze willen de kerstomzet namelijk niet missen.

Te gek voor woorden.

Zie voor meer info: www.thedigitalbits.com

Lex v/d Moolen
18-12-2002, 20:11
Ik had deze misschien nog wel willen aanschaffen, naast mijn Regio 4 versie. Ik ben wel blij dat ik die al sinds augustus in huis heb en niet heb gewacht.:)

Harry B.
18-12-2002, 20:12
wat wil 'misframed' precies zeggen???

Luud Smits
18-12-2002, 20:18
Laat ik voorop stellen dat ik de discs zelf niet gezien heb,
ik heb de info van het net.

Maar in dit geval betekent het dat je aan de zijkanten veel informatie ( lees: beeld ) mist.
De film hoort 1.85 te zijn, maar volgens een Amerikaanse kennis
gaat het bij de discs waarschijnlijk om een uitgerekt 4:3 beeld.

Misschien kan iemand die de US discs hier in Nederland in bezit heeft, hier iets over melden ?

Mark_vdH
19-12-2002, 07:57
Dit geldt voor alle versies, dus ook voor de R2/R4 versies.

Alleen wordt er alleen naar de Amerikaanse consumenten geluisterd; alleen hun versie wordt 'hersteld', en degene die hem al hebben gekocht, kunnen hem opsturen en krijgen een 'replacement' van Universal.

De problemen zitten trouwens alleen in deel II en III, en dus niet in het eerste deel. Als je Engels kent, staat hier (http://www.hometheaterforum.com/htforum/showthread.php?s=&threadid=112569) relevante informatie.

Hmm...niet echt in orde....(foto links is van oude LD uitvoering):

http://www.gluxx.de/zidz/img/newsws07b.jpghttp://www.gluxx.de/zidz/img/newsws07c.jpg

Jeroen Driessen
19-12-2002, 14:43
Hmm...niet echt in orde....(foto links is van oude LD uitvoering):
Aha, dus "misframed" betekent gewoon dat ze het stuk van bovenaan de originele frame hebben gepakt en er 1.78:1 van hebben gemaakt. Alles staat dus naar onder gedrukt. Lullig voor de mensen die deze versie hebben...

Trouwens wel een erg goed plaatje om het kwaliteitsverschil tussen LD en DVD te zien zeg!

M Balje
19-12-2002, 15:24
Dit geldt voor alle versies, dus ook voor de R2/R4 versies.

Alleen wordt er alleen naar de Amerikaanse consumenten geluisterd; alleen hun versie wordt 'hersteld', en degene die hem al hebben gekocht, kunnen hem opsturen en krijgen een 'replacement' van Universal.

De problemen zitten trouwens alleen in deel II en III, en dus niet in het eerste deel. Als je Engels kent, staat hier (http://www.hometheaterforum.com/htforum/showthread.php?s=&threadid=112569) relevante informatie.

Hmm...niet echt in orde....(foto links is van oude LD uitvoering):

http://www.gluxx.de/zidz/img/newsws07b.jpghttp://www.gluxx.de/zidz/img/newsws07c.jpg

En de dvd die de meeste op dit forum in Nederland bij de blokker hebben gekocht voor 29,95 daar is toch niks mis mee of wel.
Ik heb alle drie de films gekeken en ik heb niks teklagen.
Het beeld formaat dat is trouwens 1:85.

Tossie
19-12-2002, 15:27
Heeft de gewone R2 versie (gekocht bij de V&D) hier ook last van?
Kan iemand dat bevestigen of ontkennen?

Marco
19-12-2002, 16:44
Heeft de gewone R2 versie (gekocht bij de V&D) hier ook last van?
Kan iemand dat bevestigen of ontkennen? Ik heb BTTF bij V&D gekocht.

Ik heb de 1e scene/plaatje van Marty en Doc (zie Mark_vdH post) opgezocht. En idd, het is anders geframed dan de LD versie. Het is me nu ook opgevallen :o dat Doc's hand niet geheel in beeld is (rare compositie), terwijl de LD dat wel laat zien.

De_Schaduw
19-12-2002, 16:57
Mijn Regio 4:

http://www.engeltje.org/images/back.jpg

Dit is bij film 2 in hoofdstuk 3 om 00:08:10

Zo te zien is er ook te ver ingezoomd, bij de Laserdisc zie ik rechts en zeker links nog extra beeld

Niels Simons
19-12-2002, 17:11
********,moet ik nu toch nog laserdisk gaan kopen...

mensen niet getreurd,de back to the futures zijn op laserdisk toch al lang niet meer te krijgen.mocht iemand ze aanbieden dan is dat voor astronomische bedragen, dus niet interessant.....

niels

Lex v/d Moolen
19-12-2002, 17:27
Ik heb de mijne ook vergeleken met de VHS video. Mijn DVD R4 is net als hierboven, terwijl de VHS versie hetzelfde is als de LD, alleen 4:3. Maar de verrekijker van de Doc is op de VHS wel te zien en op mijn DVD niet. Ik vind het toch een vreemde zaak.

Bob Hiemstra
19-12-2002, 18:03
Yep, mijn R2, heb ik bij blokker gekocht overigens, heeft hetzelfde probleem je ziet niet alles in beeld, zoals op het LD plaatje wel te zien is, heb gelezen dat het trouwens alleen deel 2 & 3 zijn die het probleem hebben, 1 is wel goed

Tossie
19-12-2002, 18:12
Dus....
Wat gaan we er aan doen?

Bob Hiemstra
19-12-2002, 18:14
Klagen bij universal lijkt me een goed idee.
Heeft iemand een adres of iets dergelijks??
Ik wil ook de goeie versie als die ooit komt op r2.

Het is trouwens wel weer een mooi voorbeeld hoe je als consument soms genaaid wordt alsof het niks is, ze gaan gewoon door met de verkoop ook al weten ze het al een hele poos.

Deathnote
19-12-2002, 18:17
RELLEN!!!!!!!

Uhh, ik bedoel tis weer tijd voor een petitie :D

grtz,

mischa
20-12-2002, 08:17
Is dit niet iets voor een flinke aankondiging op de homepage van dvd.nl?

Ik bedoel

Volgens mij is half Nederland gedupeerd.

Moet toch wat aan gedaan worden.

Weet iemand ook waarom ze die kartonnen hoezen na een week of twee vervangen hebben door die lelijke plasticken?

Pepijn Wildbret
20-12-2002, 09:03
Maar even voor de duidelijkheid:

- Vanaf eind februari is de correcte R1 verkrijgbaar (Toch? :D)

En volgens alle websites hebben inderdaad ALLE versies (dus R1, R2 en R4) dit probleem.

Richard B.
20-12-2002, 21:24
Wat een blunder! Dat niemand dat trouwens eerder is opgevallen!?! Ik bedoel: je mist toch behoorlijk wat beeld bij die 'rotte' versie.

Matt D
28-12-2002, 15:13
iemand een idee hoe het nu verder moet met de regio 2 versie? kunnen wij ook onze dvd 2 en 3 inruilen?

Richard68
28-12-2002, 22:52
Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Nu ik er ben gaan letten lijken deel twee en drie wel opgenomen alsof men constant de zoom modus gebruikt heeft.

Dit roept om een omruilaktie.

Patrick vdB
30-12-2002, 12:49
Wat een paniek:D

Stel eerst eens de vraag of de LD-versie wel correct was;)

BTTF is origineel 1.37:1 opgenomen om het later als 1.85:1 te projecteren (en dus ook als 1.85:1 op LD en DVD uit te brengen). In het kort betekend dit dat er aan de bovenkant/onderkant/zijkanten wat gesneden wordt door de editor.

Aangezien ze zowel voor de LD alsook de DVD-versie gebruik hebben gemaakt van de originele printen (dus 1.37:1) hebben ze dus beide keren het beeld moeten aanpassen. Dit kan dus betekenen dat het beeld op zowel de LD als de DVD verschilt (zoals hier het geval is) doordat het 1.85:1 beeld danwel iets hoger of lager geplaatst is (en er meer of minder van de zijkanten is weggehaald).

Om de dvd-versie als de foute te bestempelen gaat dus wat te ver aangezien we ook niet weten of de LD-versie de juiste was. De enige juiste versie is de originele print zoals die destijds in de bioscoop is vertoond (omdat hier vaak de regiseur samen met de editor het beeld bepaalt zoals het vertoond moet worden) en alleen daarmee kan dus vergeleken worden of de dvd-versie nu echt zo fout is of niet;)

Dit verklaart ook waarom het nog niemand was opgevallen immers niet iedereen heeft de LD-versie en zeker niet iedereen kan zich het beeld uit de bioscoop destijds herinneren.

Mvrgr

Patrick

Marco
30-12-2002, 13:29
Wat een paniek:D
Stel eerst eens de vraag of de LD-versie wel correct was;) Dat soort discussies lees ik ook op diverse (buitenlandse) forums. Zo is het "vreemde"verschil tussen de LD en DVD te zien. Mbt de scene met de klok. Diegene die ook de LD heeft ziet het duidelijk dat op de LD de klok NIET en op de DVD wel te zien.

David S
30-12-2002, 23:34
Desondanks is toch al toegegeven dat er een fout is gemaakt en wordt er een omruilactie opgezet in de VS (en Canada geloof ik). Je kunt je dus met recht afvragen wat er voor de andere regio's (landen) geregeld gaat worden.
En als ook de LD versie niet helemaal goed was (zoals in post hierboven wordt vermeld) wil ik wel eens zien hoe het nou wel goed is.
Tijdens het kijken heb ik zelf overigens niet het idee dat ik iets mis en geniet volop van de films.

Tim Weisselberger
31-12-2002, 00:21
Ik ben in voor een actie... een dvd die zo lang op zich heeft laten wachten, mag gewoon geen fouten hebben.

het enig wat naar mijn idee misschien het probleem geweest zou kunnen zijn, is dat de mastercopieen niet 100% waren aan de kaderranden, dat ze deze dus als het waren ingezoomed hebben, zonder de vaste beeldverhouding aan te passen.

Rogier Burghout
31-12-2002, 14:40
Ik heb ook plaatjes van de 4:3 video gezien en het lijkt wel of BTTF in open matte is gefilmd (dat kan wel kloppen met het formaat waar Patrick het over heeft: 1.37:1). Dat betekent dus eigenlijk dat de LD ook al beeld mist. Zou je dan moeten gaan denken dat die versie (op video dus) eigenlijk de enige juiste is???

Marco
31-12-2002, 15:04
Zou je dan moeten gaan denken dat die versie (op video dus) eigenlijk de enige juiste is??? Echter de SFX shots zijn hard matted op 1.85:1 opgenomen.

Patrick vdB
31-12-2002, 15:54
Hi

Zoals al verteld is BTTF op Academy formaat (1.37:1) opgenomen met als bedoeling de film in de bioscoop via soft matting als 1.85:1 te vertonen (dit is ook de reden waarom de special effects slecht op 1.85:1, hard matted zijn geschoten, waarom meer special effects opnemen dan wordt vertoond;) ).

De enige juiste versie is dus die welke in de bioscoop vertoond is geworden (indien hier de soft matting juist is toegepast).

Omdat de film niet full frame (dus 1.37:1, want de bedoelde AR was 1.85:1) op dvd en LD is gezet wordt er tijdens de editing wat aan de boven/onder en eventueel ook zijkanten gesneden. Editing van LD en dvd kan door verschillende mensen zijn gedaan met als resultaat een ietswat ander beeld op de beide releases. Maar welke nu goed of fout is?;)

Persoonlijk vind ik niets mis met het beeld van de BTTF-dvd's. Er is geen moment dat het beeldstandpunt vreemd is of te weinig informatie bevat.

Mvrgr

Patrick

Pim v. Bree
31-12-2002, 16:53
dat vind ik dus ook... let ook goed op de gezichten en lichamen, de hoofden passen vaak net mooi onder de bovenste balk waardoor er geen hoofd wegvalt, als je dus dit beeld meer naar onder zou halen of wat dan ook, dan zou er een stuk hoofd wegvallen en krijg je steeds 'onafgeronde' hoofden als ik het zo mag zeggen.

Arnold van Oostrum
02-01-2003, 19:32
Dit is wat er op DVDReview.com over wordt gezegd:

The Back to the Future debacle turns abyssmal

January 2, 2003

As you all certainly know by now, Universal’s recent release of the Back to the Future Trilogy is defective and the studio is making only half-assed attempts to rectify the problem. Apart from the framing issues explained before, it also appears as if the French language track in the third part of the film is occasionally out of sync and that there is a subtitle occlusion problem on a number of players. And still, Universal feels no need to expedite things!
To top off this cake of incompetency, we hear from various ends that despite their proposed exchange offer, Universal still doesn’t seem to take this issue with the right amount of seriousness. Why you ask? Well, for starters, owners of the trilogy living overseas will not have a change to obtain a corrected version. According to our sources, Universal has no plans to correct the region 2 and region 4 releases of the trilogy despite the fact that they are equally misframed. And, if you’re living outside the US and bought a region 1 version of the trilogy, you’re out of luck as well, because Universal will only replace the discs for US residents…
I am not sure what I am more disappointed about, Universal’s lack of QA on this release, or their arrogance and incompetence at handling this issue. As always, our advice is to stay away from this – and potentially all – Universal releases for the time being. A studio that doesn’t respect its customers doesn’t deserve their money either.

Patrick vdB
02-01-2003, 22:15
Dit is wat er op DVDReview.com over wordt gezegd:


De geruchten circuleren inderdaad flink over het net;)

Wat mij in het hele verhaal rondom de foutieve framing van BTTF opvalt is dat er telkens gesproken wordt over de verschillen tussen de LD en DVD (en soms de VHS), nergens wordt er gerefereerd naar de versie zoals die destijds in de bioscopen te zien waren (welke vervolgens ook weer foutief geframed hadden kunnen zijn aangezien het hier om soft matting gaat);)

Ik probeer niet te beweren dat de DVD de juiste versie is maar tevens beweer ik ook niet dat het een foutieve versie is (ik zal de films nogmaals bekijken maar mij is geen vreemde framing opgevallen).

Wanneer een film op Academy formaat open matted wordt opgenomen dan zou de enige juiste versie (OAR) ook 1.37:1 zijn geweest (met een P&S voor de special effects welke 1.85:1 zijn opgenomen) echter de intended versie is 1.85:1, welke we ook op de LD en DVD voorgeschoteld krijgen (weliswaar met een andere framing).

Had men gekozen om de film hard matte op te nemen dan was het probleem nu niet aan de orde geweest, had men dezelfde framing gebruikt zoals de LD dan was het probleem nu eveneens niet aan de orde geweest. Omdat men echter gedwongen is tot framing (en dit helaas 2x verschillend heeft gedaan) en andere de DVD met de LD hebben vergeleken ontstaan er allerlei problemen waarbij direct wordt uitgegaan van een fout met de meest vervelende gevolgen. Net die conclusie gaat mij iets te ver aangezien er nog geen duidelijke referentie is waaruit men kan concluderen dat het inderdaad een foutieve framing betreft (ik vraag mij dan ook af in hoeverre Universal hun fout toegeeft uit commerciele overweging, "geef ze maar gelijk"). De enige aangewezen personen die kunnen vertellen of de DVD inderdaad foutief geframed is of niet zijn in mijn ogen dan ook nog altijd Bob Gale en Robert Zemeckis;)

Mvrgr

Patrick

Marc Raps
16-01-2003, 15:12
Dat vind ik echt belachelijk. Volgens die redenering zou de enige goede weergave van een Super 35 film dus een 1.37:1 beeld zijn, met boven en onder meer beeld dan bedoeld, en allemaal uitgerekte hoofden.

- Marc

BrianB
16-01-2003, 15:35
Een Super 35 film heeft bij debreedbeeld versie meer beeld aan de zijkant, dus dat klopt niet.

Patrick vdB
16-01-2003, 20:44
Dat vind ik echt belachelijk. Volgens die redenering zou de enige goede weergave van een Super 35 film dus een 1.37:1 beeld zijn, met boven en onder meer beeld dan bedoeld, en allemaal uitgerekte hoofden.

- Marc

Welke redenering is belachelijk?

Volgens mij heb je niet helemaal begrepen waar ik op doel;) BTTF is inderdaad op 35MM film opgenomen (zoals de meeste producties tegenwoordig nog op 35MM worden opgenomen). De aspect ratio van een 35MM is tegenwoordig 1.37:1 (Academy format, geintroduceerd na 1950, ervoor was 35MM nog 1.33:1) dus als een film op 35MM film wordt opgenomen is de OAR van die film inderdaad 1.37:1 (zonder uitgerekte hoofden, wel meer beeld boven en onder). Echter, en dat wordt ook verteld, is de intended versie 1.85:1 (blijkt ook uit de special effects welke wel in deze verhouding zijn geschoten). Zowel de LD alsook de DVD-versie van BTTF zijn op 1.85:1 uitgebracht (zij het met een ietswat andere framing, wat dus nu ook voor de nodige opschudding zorgt want welke framing is de juiste?).


Een Super 35 film heeft bij de breedbeeld versie meer beeld aan de zijkant, dus dat klopt niet.

35MM is gewoon 1.37:1, er is geen breedbeeldversie van een 35MM film.
Om het beeld echter breder te krijgen (na de komst van de tv werden bioscoopfilms breder om zo iets te bieden wat de mensen thuis niet hadden) kan men gebruik maken van de volgende bewerkingen:

- De film wordt op 35MM geschoten maar met anamorfe lenzen. Het beeld op de film wordt dan horizontaal in elkaar gedrukt. Wanneer de film vertoond wordt in de bioscoop gebruikt men ook anamorfe lenzen op de projector, deze trekken het beeld weer uit elkaar.

- De film wordt hard matted opgenomen, op de camera zit dan een maskering

- De film wordt soft matted (open matte) opgenomen, in dit geval zit de maskering rondom de projector in de bioscoop (indien het de bedoeling is een bepaalde aspect ratio te laten zien) en niet op de camera (zoals dus het geval is geweest bij BTTF).

Mvrgr

Patrick

Marc Raps
18-01-2003, 19:04
Sorry voor de verwarring jongens, maar wat ik bedoelde, was dat de redenering dat een film die op een negatief van 1.37:1 geschoten was, dat daarvan de enige goede weergave 1.37:1 zou zijn, vreemd was, omdat je dan bij een anamorf opgenomen film, ook een uitgerekt beeld zou moeten krijgen.

Ik denk ook dat ik over het laatste deel van die zin heb heengelezen, want het gaat inderdaad verder dat het bedoeld is als 1.85:1, en dan ook zo moet zijn.

Nogmaals, sorry dat ik voor verwarring heb gezorgd.

- Marc

Patrick vdB
19-01-2003, 07:04
Nogmaals, sorry dat ik voor verwarring heb gezorgd.

- Marc

Geeft niet, de verwarring is toch weer uit de wereld geholpen;)

Mvrgr

Patrick

Hossie
26-01-2003, 19:29
Ik lees net op www.zidz.com (http://www.zidz.com/indexnews1024.shtml?20030120.html) dat Universal Duitsland ook deel 2 en 3 van de trilogie gaat omruilen. Beetje lobbyen om dit ook in Nederland voor elkaar te krijgen?

Patrick vdB
27-01-2003, 22:27
Omruilen voor mischien alweer een verkeerd geframede versie:D Nogmaals wie verteld ons dat de LD-versie juist was;)

Verder vind ik wel dat Universal consequent moet blijven en dus ook in Nederland (en Belgie en andere landen) de dvd moet omruilen indien gewenst.

Mvrgr

Patrick

ps. Let op mijn woorden...de vermeende verkeerd-geframede BTTF-box wordt nog eens een collectors-item:D

Blaatmaster
17-02-2003, 21:11
komen in nederland geen herstelde, of wat jij wil patrick, verknalde ;) versie uit ? en zo ja wanneer of hoe of wat ? en dan of er ook iets bekend is van ruilen in nederland.

Jimmy

Daniel1974
15-03-2003, 18:50
Heb net een NW persing binnen gekregen. Dit schijnt een tweede druk te zijn. Ik heb express gewacht tot de R1 eerste persing over was en universal met de tweede herstelde druk kwam. Je schijnt het te kunnen zien op de doos, maar ik weet nu even niet meer waaraan. Maar deze versie schijnt wel de goede te zijn.

Heb em nog niet bekeken, maar zo gauw als ik dat heb gedaan laat ik het jullie weten.

geronimo
16-03-2003, 17:05
De volgende tekst komt uit het duitse maandblad "Audiovision" 3/2003.
Volgens dit bericht komt in duitsland eind april een BTTF versie (deel 2 & 3) regio2 met gecorigeerde beeldformaat. Degene die deel 2 & 3 wil omruilen kunnen zich aanmelden bij Universal Pictures Germany (www.universal-pictures.de).
Zal Universal Pictures Benelux ook met een omruilaktie komen voor disk 2 & 3. Misschien kunnen we dit eens gaan vragen of heet misschien één van de forum leden dit al gedaan ? Net zoals de omruilaktie met Monsters Inc (disk2). Dit was volgens mij wel een succes.
(ps: de foto's die in de tekst voorkomen zijn uit BTTF deel2, chapter 6/chapter 3/chapter16)
http://www.home.zonnet.nl/jf.vd.zel/bttf.jpg

Martin Zuidervliet
17-03-2003, 07:40
Misschien handig om te weten is dat de filmdistributeur in Nederland "United International Pictures" heet.

Hier (http://www.uip.nl/wiezijnwij.htm) staan hun correspondentiegegevens.

En dit zijn de correspondentiegegevens van de DVD/Video-distributeur:

Universal Pictures Benelux
Hobbemastraat 20
1071 ZC Amsterdam
tel.: 020-5711000 / fax.: 020-5711099

Bron: Adresboekje (http://www.adresboekje.nl/dataqu=1_ch=F_ch2=_gr=_it1=0_it2=0_ct=533_bd=_st=0 _an=_sa=_hg=_sg=_th=_ti=_zs=_ln=_lnz=asp.htm)

Cenobite
17-03-2003, 15:06
Heb net een NW persing binnen gekregen. Dit schijnt een tweede druk te zijn. Ik heb express gewacht tot de R1 eerste persing over was en universal met de tweede herstelde druk kwam. Je schijnt het te kunnen zien op de doos, maar ik weet nu even niet meer waaraan. Maar deze versie schijnt wel de goede te zijn.

Heb em nog niet bekeken, maar zo gauw als ik dat heb gedaan laat ik het jullie weten.


De gecorrigeerde persing heeft V2 op de disc staan :wink:

Obiman
01-05-2003, 20:46
Is hier al meer over bekend ? Ik wil 'm namelijk bestellen maar ik wil zeker weten dat ik de goede heb.

pavko
24-06-2003, 23:54
ik hoop eigenlijk ook op een beetje meer nieuws

ik zoek me altijd het schompes om de juiste formaten dvd's te vinden en dan krijg je dit... :evil:

Charley Baak
25-06-2003, 16:21
En zo doen ze dat in Australië:


SEND BACK address details - Anonymous
*** CONSUMER RELEASE MARCH 2003 ***

BACK TO THE FUTURE - FRAMING ISSUE ON DISCS 2 & 3

While unnoticeable to general audiences, Universal is aware of a minor technical framing issue on the widescreen DVD versions of "Back to the Future 2 & 3".

The framing appears differently from the original version for approximately 2 minutes on "Back to the Future II" and for 4 minutes on "Back to the Future III".

Universal is pleased to offer an exchange option to customers whose DVDs are affected in this way. This exchange option is available from the end of April 2003.

Please send your "Back To the Future" discs 2 & 3 (without the case) to the address below and we will replace the two discs for newly-pressed DVDs with updated framing. Please enclose a letter stating your Name, Full Mailing Address, Daytime Phone Number and your reason for return. Please allow 4 weeks from April 30 for your replacement discs to be despatched.

Mailing Address for Customers to send Discs 2 & 3:
BTTF Exchange / UPA Customer Service
Po Box 17,
Millers Point NSW 2000

Universal Pictures Video Customer Service

Charley Baak
25-06-2003, 16:37
en hier een link naar een forum met wat beelden van de nieuwe versie

http://www.hometheaterforum.com/htforum/showthread.php?postid=1455740#post1455740

Oud
http://www.gluxx.de/zidz/img/newsws08c.jpg
Nieuw
http://www.msu.edu/user/pasantma/bttf2.jpg

En hier een link naar een forum met een samenvatting van bovenstaande thread.

http://www.hometheaterforum.com/htforum/showthread.php?s=&threadid=140414

Charley Baak
25-06-2003, 17:07
nog een paar plaatjes:"

V1
ftp://users.sdccu.net/sdccuusers/donberg/Pics/BTTF2-V1.jpg

V2
ftp://users.sdccu.net/sdccuusers/donberg/Pics/BTTF2-V2.jpg

Charley Baak
25-06-2003, 17:34
Ik heb net een mailtje gestuurd naar Canada. Het schijnt dat je als internationale klant DVD's omgeruild kan krijgen zonder dat je je DVD's daadwerkelijk op hoeft te sturen. Ik zal het antwoord op mijn mail hier wel posten.

Martin Zuidervliet
25-06-2003, 22:23
The framing appears differently from the original version for approximately 2 minutes on "Back to the Future II" and for 4 minutes on "Back to the Future III".
Jezus, gaat het maar om 6 minuten? Ik dacht dat de gehele delen verknipt waren.

Nou, dan maak ik me er niet zo druk om hoor.

Yann
26-06-2003, 10:38
als je als europese klant (in mijn geval, als Belg) Regio 1 Canadese versies gekocht hebt, kan je die volledig gratis laten inruilen.

men vraagt je alleen je postadres op te geven. je krijgt dan part II en III gratis opgestuurd. Let wel, het zijn de canadese versies die je krijgt (op zich geen probleem want originele versie staat erop, het enige is dat de titel van de film er ook in het Frans op staat).

voor de duidelijkheid: je hoeft zelfs de slechte discs niet op te sturen...

Dit is wat je moet doen, als je de canadese R1-box gekocht hebt:

Mailen naar Melissa McGee (Melissa.McGee@unistudios.com) en haar je adres doorgeven.

Ze heeft me geantwoord dat ze de discs in de komende weken gingen opsturen.

Ik heb er alvast ook een digitale foto als attachment bijgestoken, zodat ze kon zien dat ik daadwerkelijk de Canadese R1-dvd's gekocht had.

Frank
26-06-2003, 15:47
The framing appears differently from the original version for approximately 2 minutes on "Back to the Future II" and for 4 minutes on "Back to the Future III".
Jezus, gaat het maar om 6 minuten? Ik dacht dat de gehele delen verknipt waren.

Nou, dan maak ik me er niet zo druk om hoor.

Ik snap je reden, maar ik vind wel dat Universal foutloze DVD's moet uitbrengen, ook al gaat het maar om 6 minuten.

Edge
06-12-2003, 02:08
Iemand al succes gehad om R1 om te ruilen?
Ze erkennen het probleem, maar ze schepen me af met dit antwoord (standaard opgesteld):

Universal Studios Home Video sells Region 1 DVDs, which may > be sold and
shipped only in the United States and Canada. Consequently, > we are unable
to accommodate your request for a replacement disc. We > recommend that as a
resident of the United Kingdom, you purchase a Region 2 player and Region 2
DVDs from reputable retailers in the UK.

Regards,
Universal Studios Home Video
Code=BFI


Uiteraard ben ik hier niet blij mee en heb al een "boze" brief terug gestuurd...

Heeft iemand het Amerikaanse adres voor me waar ik de discs terug kan sturen?

Charley Baak
06-12-2003, 11:41
als je als europese klant (in mijn geval, als Belg) Regio 1 Canadese versies gekocht hebt, kan je die volledig gratis laten inruilen.

men vraagt je alleen je postadres op te geven. je krijgt dan part II en III gratis opgestuurd. Let wel, het zijn de canadese versies die je krijgt (op zich geen probleem want originele versie staat erop, het enige is dat de titel van de film er ook in het Frans op staat).

voor de duidelijkheid: je hoeft zelfs de slechte discs niet op te sturen...

Dit is wat je moet doen, als je de canadese R1-box gekocht hebt:

Mailen naar Melissa McGee (Melissa.McGee@unistudios.com) en haar je adres doorgeven.

Ze heeft me geantwoord dat ze de discs in de komende weken gingen opsturen.

Ik heb er alvast ook een digitale foto als attachment bijgestoken, zodat ze kon zien dat ik daadwerkelijk de Canadese R1-dvd's gekocht had.Ik heb ook gemaild, maar nooit wat op teruggehoord. Lijkt erop dat ik gewoon deze discs moet blijven bekijken. Ik heb nou niet het idee dat ik wat mis, dus ik leg me er verder bij neer.

Yann
06-12-2003, 12:56
ik heb al een paar maanden geleden m'n nieuwe discs ontvangen, compleet in mooie cd-doosjes. Ik heb ook geen last ondervonden van de eerste versie, maar als je de tweede volledig gratis kan ontvangen, waarom niet. Volharden, zou ik zeggen!

Edge
06-01-2004, 00:54
Ik vind het maar een rare zaak...
Dat ze steeds andere policy erop nahouden...
Een aantal van jullie zeggen dat R1 bij hen kan worden omgeruild (zelfs zonder de slechte discs terug te sturen)... Dit antwoord krijg ik weer:

Thank you for your email.


Unfortunately, we will not be able to accommodate your request, our policy is the same as the U.S. Universal Studios/Alliance Atlantis Home Video does not have the authorization to ship outside of Canada. As a result, we are issuing replacements to Canadian residents only. Please contact the vendor from whom you purchased your product from to inquire about an exchange and/or refund.

Please accept our apologies for the inconvenience.

Best Regards ,

Universal Studios/Alliance Atlantis Home Video


Universal US is net zo hardnekkig en komt met het lulverhaal dat je als europeaan geen r1 mag importeren...

Universal is goed op weg zijn naam te grabbel te gooien :evil:

Sonic
29-03-2004, 11:46
Ik heb gehoord dat er met de v2 versie discs ook problemen zouden zijn. M.b.t. de kleuren van de eerste helft van de tweede film, deze zouden erg afgebleekt lijken ten opzichte van de rest van de film?
Ook zou het beeld minder scherp zijn, kan iemand dit bevestigen?

francojager
16-08-2004, 17:23
Ik heb vorige week de BTTF-box gekocht, maar er is nog steeds niets veranderd!