PDA

Bekijk de volledige versie : Vraagje over plussen en minnen



Harry B.
21-12-2002, 15:44
Ik heb inmiddels een paar keer met mensen op dit forum zaken gedaan, wat mij in alle gevallen zeer positief bevallen is. Na iedere 'transactie' heb ik van de desbetreffend personen een '+je' gehad (op 1 keer na dan).

Dit '+je' is een gevolg van een geslaagde transactie (dit hoeft dus niet perse 1 dvd te zijn, dit kunnen er ook meer zijn). Zo heb ik bijv. van Rein de 3 scream-dvd's overgenomen, hier heb ik ook een '+je' voor gehad.

Wat valt mij nu echter op in de 'handelaren, lijst en info-thread'? Er zijn mensen die '+jes' per dvd krijgen! Voorbeeld: Piet verkoopt 3 dvd's in 1 keer aan Kees. Kees geeft Piet hiervoor 3 '+jes', hoewel het maar 1 transactie betreft.

Ik vind dat dit een vertekend beeld geeft in de handelarenlijst. Stel (extreem voorbeeld) iemand is nieuw op dit forum, verkoopt 10 dvd's in 1 keer en krijgt daar 10 '+jes' voor, dan is hij/zij gelijk co-startrader terwijl hij/zij pas 1 transactie heeft verricht!

Kortom, volgens mij horen de '+jes' (en '-jes') per transactie gegeven te worden, en niet per dvd. (zoniet, dan heb ik nog recht op 4 '+jes' bij mijn totaal :D )

Gaarne reacties, ook van de moderator ;)

Donovan
21-12-2002, 15:49
Kortom, volgens mij horen de '+jes' (en '-jes') per transactie gegeven te worden, en niet per dvd.

Klopt, volgens mij staat het zo ook ergens in de regels.

Jaded
21-12-2002, 15:55
Dat is ook zo.
Maar voor Rein is het haast onmogelijk om te weten dat het maar om 1 transactie gaat als iemand het als volgt zet:

"Drie dikke plussen voor xxx!"

Het is dus vertrouwen op de mensen hun 'eerlijkheid'.

Harry B.
21-12-2002, 16:04
"Drie dikke plussen voor xxx!"
Toch komen er de laatste tijd wel erg veel van dit soort posts voor, het valt gewoon op.

Het is dus vertrouwen op de mensen hun 'eerlijkheid'.
Dan is het hele idee achter de handelarenlijst toch verloren? In de handelarenlijst kijk ik om te kijken of mensen 'betrouwbaar' zijn of niet. Als deze lijst teveel wordt gevoed met 'Drie dikke plussen voor xxx' klopt er toch niks meer van? Dan kunnen we die lijst net zou goed gelijk wegdoen en dat zou toch zonde zijn.

Jaded
21-12-2002, 16:12
Dat bedoelde ik niet.

Ik bedoelde dat het controleren ervan nogal moeilijk is voor Rein.

En ook omdat er wel wat handel 'buitenom' het forumgedeelte gaat. Enkel via PM.

Als Jan en Mieke dus een geslaagde ruil hebben voor 2 dvd's.
En Jan geeft Mieke 2 plusjes en ook andersom ... wie weet dat dan?

Frank J.
21-12-2002, 16:14
Verplicht dan om een link in je post te zetten naar het betreffend Geruild/Verkocht/Gevijld etc. threat te doen. Dit is niet zo moeilijk lijkt mij
Uiteraard is dit alleen een oplossing voor de threats en niet voor de buiten het forum om geruil en verkocht etc....

GrtZ Frank

Jaded
21-12-2002, 16:16
Verplicht dan om een link in je post te zetten naar het betreffend Geruild/Verkocht/Gevijld etc. threat te doen. Dit is niet zo moeilijk lijkt mij
Uiteraard is dit alleen een oplossing voor de threats en niet voor de buiten het forum om geruil en verkocht etc....

GrtZ Frank
Is een degelijke oplossing.

Maar wat als het niet publiek is gebeurt, maar enkel via PM of mail?

EDIT: Heb je nu nog snel even een stuk aan je bericht gebreit ... of heb ik er gewoon over gelezen? :confused:
:)

Anyway ... mijn post dus negeren.

Harry B.
21-12-2002, 16:18
Rein hoeft dat ook niet te controleren, dat zou een beetje erg ver gaan...

Voor de rest heb je eigenlijk wel gelijk, der is weinig tegen te beginnen als het 'buitenom' gebeurt.


Nog even voor de duidelijkheid: mijn vraag was niet bedoeld om het handelsgedeelte af te zeiken hoor, ik wou alleen even weten hoe het met die plussen en minnen zat. Voor de rest heeft Rein de zaken goed op orde, dat moet ook gezegd worden. (y)

Frank J.
21-12-2002, 16:20
EDIT: Heb je nu nog snel even een stuk aan je bericht gebreit ... of heb ik er gewoon over gelezen? Ja heb ik gedaan :D snel he? ;)


Voor de rest heeft Rein de zaken goed op orde, dat moet ook gezegd worden. Ckers!(y)

GrtZ Frank

Jaded
21-12-2002, 16:25
Idd Rein heeft het spel heel goed in handen.

Hij doet al wat hij kan.

Maar als de mensen, op dit punt, de regels aan hun laars lappen ... tsjah dan is daar weinig aan te doen.

Buiten dan een link plaatsten naar de thread, maar dat elke keer controleren neemt extra veel tijd in beslag.
Vooral veel frustrerende tijd denk ik.

Frank J.
21-12-2002, 16:32
<<<<< KNIP >>>>>
Buiten dan een link plaatsten naar de thread, maar dat elke keer controleren neemt extra veel tijd in beslag.
Vooral veel frustrerende tijd denk ik. Dat hoef hij alleen dan te doen bij de hoge aantallen plusjes in korte tijd ? maarja toch is het niet waterdicht uiteraard :)

Harry B.
21-12-2002, 16:35
100% waterdicht zal het ook nooit worden, dat is ook niet zo'n ramp denk ik. Verder is het overgrote deel van de mensen op dit forum wel betrouwbaardenk ik als ik zo naar de lijst kijk, zeker als je het aantal co-startraders en hoger ziet (ervan uitgaande dat ze alleen 'correcte' plusjes hebben gehad:D )

R. Schaap
23-12-2002, 22:46
Mensen, allereerst bedankt voor de complimenten aan mijn adres (en natuurlijk aan de hulp van Eric).

Ik heb inderdaad vantevoren duidelijk vastgelegd dat het bij meerdere dvds in 1 transactie gaat om 1 plusje. Ik wist toen al dat het soms niet te zien was aan replies, en dat er dus kinken in de kabel zouden verschijnen. Ik wist ook dat ik daar nooit echt wat aan kan doen. Ik zal eens nadenken over links in de replies (hoewel sommige members niet 123 weten hoe dat werkt), dat lijkt zo op het eerste oog een goed systeem.

Het viel mij zelf trouwens de laatste paar keren ook wat meer op, en soms heb ik desbetreffende persoon een pm gestuurd voor uitleg, in 9 vd 10 gevallen ging het dan inderdaad om meerdere transacties. Dus men is echt nog wel te vertrouwen en ik vind daarom de lijst ook zeker niet vertekenend ofzo.

Bedankt voor het onder aandacht brengen hiervan Dirty Harry!

René Groen
01-01-2003, 11:20
Bij heel veel replies is het al meteen duidelijk.
Zo zie ik bij mensen:

Member x heeft het geld van 3 DVD's overgemaakt en krijgt dus 3 +'jes.
Verder kreeg ik vandaar 4 DVD's van member y en die krijgt dus ook 4 +'jes.

Tsja, zo krijg je wel een vertekend beeld en uit dit soort replies is makkelijk af te leiden dat het om 1 +'je moet gaan en (in dit geval) dus vrij makkelijk te zien dat het niet 3 en 4 +'jes betreft, maar gewoon eentje.

Ronald Dassen
03-01-2003, 19:58
Ik vind persoonlijk, maar dat is dan mijn mening, dat je iemand best wel 2 plusjes mag geven, al gaat het om één dvd.

De één verstuurt de dvd al, voordat hij geld heeft ontvangen, en de ander verstuurt de dvd een week later, dan dat hij het geld op z'n rekening heeft gehad.

Dus ik vind het wel kunnen, maar het moet natuurlijk wel redelijk blijven, dus geen abnormaal aantal plusjes. Ik denk hierbij aan een maximum van drie die je zou kunnen geven. Maar dan moet het wel ook aan 3 criteria voldoen, bijvoorbeeld de verpakkings wijze, de snelheid van zenden en één voor de zowieso goede transactie. ;)

Mark de Jong
03-01-2003, 20:06
Ik vind persoonlijk, maar dat is dan mijn mening, dat je iemand best wel 2 plusjes mag geven, al gaat het om één dvd.

De één verstuurt de dvd al, voordat hij geld heeft ontvangen, en de ander verstuurt de dvd een week later, dan dat hij het geld op z'n rekening heeft gehad.

Dus ik vind het wel kunnen, maar het moet natuurlijk wel redelijk blijven, dus geen abnormaal aantal plusjes. Ik denk hierbij aan een maximum van drie die je zou kunnen geven. Maar dan moet het wel ook aan 3 criteria voldoen, bijvoorbeeld de verpakkings wijze, de snelheid van zenden en één voor de zowieso goede transactie. ;)

Dat maakt het als je het mij vraagt alleen maar onoverzichtelijker. Bovendien wordt het dan lastig om uit te zoeken hoeveel transacties iemand heeft gedaan omdat ie voor één transactie 2 plussen kan krijgen en voor een andere weer 3 of 1.

Ronald Dassen
03-01-2003, 20:19
Hm, tja, daar heb je ook wel weer gelijk in

R. Schaap
23-08-2003, 11:59
Als er niet expliciet bijstaat dat het gaat om meerdere transacties dan rekenen we het gewoon als 1 plus. Hebben ze pech gehad, want het is niet zo moeilijk om bij het geven van meerdere plussen tegelijk aan 1 persoon daar even bij te zetten hoe het zit.