PDA

Bekijk de volledige versie : Verkrachting/Slaan



SanderSpil
22-12-2002, 00:25
Hej,

Wat vinden jullie er van dat er in films vrouwen worden geslagen en/of verkracht? ik ben er niet boos om of verdrietig ofzo (Dat jullie me straks niet als een oud wijf zien) maar ik vind het meestal zeer weinig aan de film toevoegen. ookal is het om te shockeren het is geen fijne "shockatie":D ik ben benieuwd wat jullie hier over te zeggen hebben.

Groeten Sander;)

Kasper P.
22-12-2002, 00:33
Ligt eraan in welke context als zulke scene de film meer kracht en realisme geven vindt ik het goed. Zulke scenes kunnen je op de ernst van de film of de situatie wijzen wat opzicht een goede bedoeling is. (onder deze context versta ik geen fetischme :D)

SanderSpil
22-12-2002, 00:42
:D Ja daar heb je ook wel weer gelijk in... misschien te snel gepost... (maar t voelt toch niet goed)

T zal me echt een worst zijn of een man op honderd manieren wordt vermoord maar bij een vrouw moet ik toch altijd ff slikken.

starbuck
22-12-2002, 08:30
dan moet je zeker niet de film "once were warriors" gaan bekijken, daar worden vrouwen toch wel zeer "onvriendelijk" behandeld.

Maar dat doet niets af aan de film, sterker nog, het is een wezenlijk onderdeel van het verhaal en het had afbreuk aan de film gedaan als het niet zo expliciet in beeld was gebracht.

Harry B.
22-12-2002, 11:47
T zal me echt een worst zijn of een man op honderd manieren wordt vermoord maar bij een vrouw moet ik toch altijd ff slikken.

Heb je dan zo'n klein hartje (6) ? Nee ff serieus, om eerlijk te zijn kan ik er niet wakker van liggen, behalve dan van de echt brute verkrachtingsscenes in sommige Japanse films, die zijn verre van leuk om naar te kijken.

SanderSpil
22-12-2002, 11:47
Jupz jullie hebben gelijk het hangt er helemaal van af in wat voor soort film het is...

Sander Dubbeldam
22-12-2002, 13:10
in 8MM hoort het er eigenlijk wel in.

het ligt er i.d.d. net aan in welke film het is.

SanderSpil
23-12-2002, 11:48
Jazeker 8mm is een echte topfilm...

Tom Rood
23-12-2002, 14:57
ik moet eerlijk zeggen dat ik na 8mm zoiets had van... dit was geen leuke film..

Dus is het wel een goed verhaal en goed gespeeld ...maar ik hoef hem niet meer te zien..

Ja.. en of het nodig is.. dat is natuurlijk een discussie die al jaren loopt .
Ik ben niet iemand die denkt dat mensen elkaar gaan mishandelen na het zien van zon film.. maar sommige dingen idd behoorlijk shockerend.