PDA

Bekijk de volledige versie : Problemen met JVC TH-A5R



Remon
22-12-2002, 18:36
Hallo!

Vraagje: ik heb sinds kort een JVC TH-A5R met een JVC AV28X25EU (platte beeldbuis, 100 Hz). Het beeld wordt naar mijn TV gestuurd via de S-Video-ingang.

Ik weet het, de set is niet top of the bill, maar voldoet (nog) prima aan mijn behoeftes. Echter, als ik een DVD bekijk en er zitten snel bewegende beelden in (vooral close-up) dan verschijnt er een soort waas rond de bewegende voorwerpen (mensen, auto's etc.).

Is dit een fout in mijn DVD-speler, heeft dat te maken met het aantal Hz?!?!? Ik snap er nix van!! Ik heb zojuist getest met een scart-kabel maar ook met die kabel heb ik dit probleem.

Wie heeft een oplossing!?

Thanks,
Remon

Tom Rood
23-12-2002, 12:01
Heb je al geprobeerd om alle digitale hulpmiddelen uit te zetten..
Vaak maken deze het beeld minder..(niet altijd)

Ik heb dit probleem wel vaker gehoord op dit forum.. en volgens mij is het gewoon iets met de instellingen van je tv...
Misschien kan je wat vinden met de zoek functie op dit forum..

succes

Peter Porrio
23-12-2002, 12:04
Dit is een bekend probleem dat oudere 100 Hz TV's hebben. Volgens mji heet dit het "Ghost effect". Je hebt dan last van een nasleep bij snel bewegend beeld.

Zover ik weet, kun je dit bij de meeste oudere 100 Hz niet oplossen.

Raskel
24-12-2002, 09:39
Je moet de dnr fucntie uitzetten, als dit niet gaat dan moet je hem om min zetten. Probeer alle digitale filters uit te zetten, dan wordt het beeld beter. Helemaal weg gaat het helaas niet, daarom heb ik m'n JVC ook mooi verkocht :)