PDA

Bekijk de volledige versie : Pink Floyd - P.U.L.S.E.



Pagina's : [1] 2

kruspe
23-12-2002, 15:19
Ik las laatst op dit forum dat deze DVD is uitgesteld tot Juni 2003,maar vandaag zag ik hem staan op eBay waar hij te koop werd aangeboden voor €38,-. En de scan van de hoes die erbij staat is volgens mij toch wel de originele...
Dus ik naar de winkel rennen,maar dus niet!!! "deze is nog niet uit meneer,en we hebben ook nog geen release datum,sorry!!...."
Is ie er nu of niet???
Please tell me!!!

jokey
23-12-2002, 16:06
Waarschijnlijk is degene die jij op Ebay gezien hebt een vcd. Die staan er nl. wel meer op.

kruspe
23-12-2002, 16:07
Waarschijnlijk is degene die jij op Ebay gezien hebt een vcd. Die staan er nl. wel meer op.

Nee hoor,het gaat hier duidelijk om de DVD!!!!

jokey
23-12-2002, 16:22
Hmmm...lijkt me toch sterk dat het om een originele dvd gaat, terwijl deze nog niet eens uit is. Misschien dat iemand anders hier meer over weet?? Ik blijf er voorlopig bij dat dit óf een (s)vcd is óf een zelfgebrande dvd, afkomstig van bv. een video.

Dit is de betreffende advertentie. (http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=2303&item=3301195653)

Ronald Stiebolt
23-12-2002, 16:25
Nee hoor,het gaat hier duidelijk om de DVD!!!!

Ik geloof 't niet zo, er is nu eenmaal geen originele releasedatum uit en op de 'hoes' zie je bv. geen naam van een studio o.i.d.

Dit vind ik ook wel wazig: "OFFICIAL RELEASE FROM THE FAR EAST
"

Mijn vermoeden is dat het een 'getapete' concertregistratie is van TV. Weliswaar 'origineel' geperst maar zonder rechten te betalen. Zelf heb ik jarenlang U2-bootlegs gespaard en die zijn allen zonder uitzondering ook geperst.

Voor de verzamelaars leuk, voor de liefhebbers maar ff wachten....

Anorak
19-01-2004, 13:28
Slecht nieuws voor iedereen die zit te wachten op de PULSE DVD.
Hieronder een berichtje van Brain Damage (http://www.brain-damage.co.uk/)
PULSE DVD: There's no definate release date set yet... certain elements are still being worked on and decided on.

ronhermans
26-02-2004, 09:30
Volgens Floydstuff.com "scheduled for april 2004"
Zou het nu dan toch echt gebeuren ? :D
Zie ook
http://www.floydstuff.com/detail.asp?ID=2355

Henk Heideveld
26-02-2004, 10:58
Juich nog maar niet te vroeg. Dark Side of the Moon was een jankende 2.1. track terwijl ik de SACD ervan keurig in 5.1. heb. :?

kruspe
27-02-2004, 23:56
Juich nog maar niet te vroeg. Dark Side of the Moon was een jankende 2.1. track terwijl ik de SACD ervan keurig in 5.1. heb. :?

Die SACD is inderdaad van wereldklasse!!!!

Maarre....wat de dvd betreft....zal wel weer uitgesteld worden,begint heel normaal te worden bij deze dvd :cry:

Anorak
10-03-2004, 11:45
Voor iedereen die wacht op de DVD release van PULSE, hieronder een quote van Brain Damage (meestal een goed geinformeerde Pink Floyd fan site):

In other DVD news, we've had a few emails concerning the release of PULSE on DVD, specifically referring to retailers who have started quoting a date of April 19th for release in Europe. Brain Damage was in conversation with the ever helpful EMKA last night, and we mentioned this to them. They confirmed that this date is pure fiction!

(EMKA = Pink Floyd Management Bureau)
Ben benieuwd of we deze DVD dit jaar nog gaan meemaken.

ger
12-03-2004, 09:24
Pulse ben ik ergens op een site tegengekomen
Ik geloof op DVD empire.
Hij is idd niet te krijgen maar..............

Vraag me niet hoe ik heb er een kopietje van ....
Erg goed concert !!!

:oops: :oops: :oops:

DeeVeeDee
12-03-2004, 19:08
Vraag me niet hoe ik heb er een kopietje van ....
Erg goed concert !!!

Dan is het dus die Russische/Braziliaanse uitvoering met een DD 5.1 mix die rechtstreeks van de PCM track lijkt af te komen en verschrikkelijk slecht klinkt.
Over de beeldkwaliteit zal ik het dan helemaal nog maar niet hebben.
Ik wacht nog wel even op de officiele release.
:bier:

ger
13-03-2004, 08:44
Dat van die beeldkwaliteit is idd waar maar ach....

Een gegeven paard mag je niet in de bek kijken toch ??

En dat geluid .. Ik heb dus gewoon 5.1 en goed

Pulse storms on, never ceasing to impress, awe, and amaze. However you come about it, DO NOT MISS this show

8) 8) 8)

foxie
16-05-2004, 08:36
Is die officiele release er nu al geweest? Is het dus de officiele versie die op ebay te koop aangeboden wordt?

groetjes

Alette1
16-05-2004, 10:30
Nope, gewoon nog maar weer eens met je tanden knarsen en wachten....wachten....wachten GRRRRRRRRRRRRRRRRRRR :evil:

Madagat
22-08-2004, 12:30
Van Brain Damage:
PULSE DVD - they are hoping that this may be released, worldwide, at some point in October. Any actual dates you may have already heard for its release are simply supposition at this stage. In terms of content, the main feature is finished, and some decisions are being made at the moment with regard to additional content to complete the package. Any DVDs you already see for sale (on, for example, online auction sites) are fakes, created from either the original VHS tapes or from laserdisc. A lot of work has been done on the official version and it should be worth waiting for! We will be speaking to PFM again shortly for an update on this project...

Nog even wachten dus!! :D

maximus
22-08-2004, 12:41
Van Brain Damage:
PULSE DVD - they are hoping that this may be released, worldwide, at some point in October. Any actual dates you may have already heard for its release are simply supposition at this stage. In terms of content, the main feature is finished, and some decisions are being made at the moment with regard to additional content to complete the package. Any DVDs you already see for sale (on, for example, online auction sites) are fakes, created from either the original VHS tapes or from laserdisc. A lot of work has been done on the official version and it should be worth waiting for! We will be speaking to PFM again shortly for an update on this project...

Nog even wachten dus!! :D

hopen dat het nou echt een keer gebeurd, ben nou genoeg teleurgesteld geweest.

Anorak
01-09-2004, 10:16
Brain Damage (http://www.brain-damage.co.uk/) heeft weer een update geplaatst inzake de mogelijke release datum van de PULSE DVD. Nadat een aantal 'technical issues' zijn overwonnen is de release nu gepland voor eind Oktober. EMI spreekt van een 'luxury release'. Wat dit verder betekent is (nog) niet bekend. Het wordt in ieder geval een 2-DVD release.

Ronald Ridderhof
11-09-2004, 12:36
Ik vond dit bericht bij pinkfloydz.com

LATEST UPDATE 9 September

EMI have now confirmed that the release date of 25 Oct has now been pushed back to December 7th or 14th. We understand that the DVD is actually finished and ready to go, but a few legal problems have to be sorted out.We have also been advised that this release of PULSE will be a 'Luxury' edition.

The advice we received was from EMI Europe, and we are unaware at this time of the release date for other regions. However, it's possible that this may be a 'Region Free' release, which of course means it *might* be out worldwide in December. We are following this up and the news will be posted here as soon as we hear anything further.

The band are also said to be considering doing yet a further mix of the PULSE CD with ADDITIONAL songs. We tend to think it's doubtful that these are new songs. (It's possible (but not confirmed) that One Of These Days and the preshow ambient soundtrack that were on the cassette version, may be the additional material)

It also appears that there are moves to Remaster the FULL back catalogue into the SACD 5.1 format!

It's thought that David Gilmour finished working on the DVD late in 2003 and handed it over to James Guthrie to weave his magic. There has been a lot of misinformation about this release, and we can advise you that any copies of PULSE in DVD format that are currently on sale are BOOTLEGS. (Generally just a straight rip off the video onto DVD). It seems that the real DVD *may* be out in Oct 2004. However, as has become the norm, there are quite likely to be further delays.

Nick Mason said in late June "we've been putting it into DVD format which is, I have to say, stunning - the quality is just SO much better, and of course then it comes then with 5.1 sound which is also terrific. That was intended to be out last Christmas but I think we ARE going to get it out this year."

Ik ben benieuwd

Ronald Ridderhof
11-09-2004, 12:45
Het volgende bericht vond ik op brain damage, heeft niets met dvd's te maken, maar toch heel erg leuk.

#
# SACD logoTWO NEW PINK FLOYD SACDs IN 2005?: We heard a rumour a few days ago, concerning the potential release of Pink Floyd's classic albums Animals (1977) and Wish You Were Here (1975) on the new surround sound SACD (Super Audio CD) format. Well-respected website musictap.net today also mention this possibility, stating that they have heard from "a very reliable source that James Guthrie is now in possession of Pink Floyd analogue masters for Wish You Were Here and Animals. We're talking 5.1 hi-rez mixes for SA-CD here folks. Excited?"...
READ MORE ON THIS STORY >>>
-- Posted 8 September 2004 © Brain Damage --

rrjobse
14-10-2004, 10:44
Zie http://www.pinkfloydz.com/dvd_pulse.htm.

Helaas toch weer wachten tot december...[/quote]

Anorak
20-10-2004, 11:16
Volgens Brain Damage http://www.brain-damage.co.uk/ is de PULSE DVD opnieuw uitgesteld en wel tot february/maart 2005. Volgens het bericht is deze datum ook niet helemaal zeker :wink:

Herjan
20-10-2004, 11:35
NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!!!!!!!!!

Ahum... sorry. Maar ik word zo langzamerhand echt niet goed hiervan. Dat ding wordt nu al 2 jaar uitgesteld! Wat zijn ze aan het doen? Het geduld van de fans op de proef stellen? Mijn zwager heeft voor 't gemak maar de officieuze DVD ervan gekocht.

Ik begin nu echt af te vragen of ie er ooit zal komen...

:evil:

Oakey
02-11-2004, 19:29
Wat zijn ze aan het doen? Het geduld van de fans op de proef stellen?

Misschien zijn de ledjes steeds niet leverbaar? :D

kruspe
25-12-2004, 23:23
met een beetje geluk komt ie dus eindelijk uit over een maandje of 2....we wachten nog maar even geduldig af!

Anorak
16-01-2005, 12:42
Hieronder weer een zoethoudertje van het Pink Floyd Management, gepubliceerd op www.brain-damage.co.uk


We were contacted last night by Pink Floyd's management, to let us know the latest on the long-anticipated release on DVD of the live concert video, PULSE.

The release of this title is clearly uppermost in many minds, based on the number of emails we've received over the Christmas and New Year period, asking us what the latest is on it.

Once it was realised that it would be impossible to get the PULSE DVD released in time for Christmas, a revised rough date of February/March this year was set, for the 2-disc DVD to hit the stores.

It has seemed to have developed into a bit of a long-running saga, with the band and management very keen to get it done and dusted, but with various factors holding this up. The release is now looking more likely to be out in March, but as before, this depends on certain issues being resolved.

No guarantees on the date, but it is good news that they want to make sure it is right and as good as it can be before it is released, rather than put out a substandard product, or indeed quickly follow with a "special edition" with all the missing features reinstated!

As and when we have more information on this DVD, we will of course let you know... and our thanks to PFM for the update!

Anorak
16-02-2005, 08:28
Op http://www.brain-damage.co.uk/ is alweer de maandelijkse update geplaatst inzake de PULSE DVD. Om de kwaliteit te garanderen is de release-datum nu voorzichtig vastgelegd op ergens in het midden van 2005.

Verder kort nieuws over de SACD van Wish You Were Here. Deze staat nu gepland voor het eind van 2005.

Ge_Someone
17-02-2005, 13:12
per ongeluk een nieuwe thread (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?p=633029#633029) aangemaakt voor dit topic. :oops:

Theo Stokman
18-02-2005, 21:13
Op Het internet kwam ik al een DVD hoesje en DVD cover tegen van
PULSE, dit zag er gelikt uit... Het begin is er...

kruspe
19-02-2005, 11:22
als het zo doorgaat komt ie over een jaar of 10 misschien nog wel eens een keertje op dvd...:?

Herjan
19-02-2005, 14:51
als het zo doorgaat komt ie over een jaar of 10 misschien nog wel eens een keertje op dvd...:?
Leuk cadeau voor je als je 12.5 jaar getrouwd bent... ;)

goeroezeboe
20-02-2005, 21:12
ik zie der alleszinds naar uit. Ik heb al veel goede dingen over het concert gehoord, maar ik heb het zelf dus nog niet gezien :cry:

kruspe
20-02-2005, 21:24
als het zo doorgaat komt ie over een jaar of 10 misschien nog wel eens een keertje op dvd...:?
Leuk cadeau voor je als je 12.5 jaar getrouwd bent... ;)

hahaha...ja tegen die tijd zal ie er wel zijn!

rrjobse
14-04-2005, 18:24
Volgens http://www.pinkfloydz.com/dvd_pulse.htm geeft EMI Europe juni 2005 aan, maar dit is voor zover ik weet nog niet bevestigd.

Madagat
15-04-2005, 12:27
Tegen de tijd dat Blu Ray er is zal PULSE wel op dvd verschijnen :cry:

maximus
12-06-2005, 18:20
Hoe erg!!!! Pink floyd zal met roger waters op live8 optreden in london!!!
Hier baal ik echt van ,want er zijn geen kaarten te krijgen! :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

goeroezeboe
12-06-2005, 18:33
fucking hell! het is gewoon echt waar!!!!!!!!!!
http://www.brain-damage.co.uk/
Ik dacht dat gij hier met een uit gerucht kwam afdraven, maar ze zijn nu wel degelijk bevestigd.
eerlijk waar, dit had ik nooit meer verwacht.

Laten we hopen dat er meer van dat komt. Ik heb aantal jaren geleden Roger Waters live gezien, maar geef mij toch maar de volledige pink floyd. Laten we hopen dat ik ze volgend jaar in België kan aanschouwen, maar voor pinkfloyd wil ik eigenlijk best wel wat verder reizen :p

maximus
12-06-2005, 18:45
Voor pink floyd reis ik de hele wereld over als het moet!! :o :!:

kruspe
12-06-2005, 19:37
maar nog steeds geen PULSE dvd....

rveldhuizen
12-06-2005, 19:59
Het is toch niet te geloven... Ze komen na 24 jaar weer bij elkaar op het podium, en ik kan er niet bij zijn!?!?!?!?!?!??!!!!!! Ben (*&(@#&^*#@ dan op vakantie, niet in de buurt van een vliegveld... Dat krijg ik nooit uitgelegd thuis, hoewel, PF, dat moet lukken. Maar toch, het is gewoon niet te organiseren :( Al zou ik kaarten kunnen krijgen... (kan allicht meedoen met de loterij op brain damage... :)

Maar goed, op naar het mogelijk volgende goede nieuws: wat is er bekend over een dvd release van het Hyde Park deel van Live8? Wellicht wat prematuur, maar ja...

kruspe
16-07-2005, 00:57
en nog steeds niks....gaat nu wel erg lang duren!!!!

Anorak
18-07-2005, 12:48
Voor alle fans die inmiddels last krijgen van haaruitval, nu de PULSE dvd is uitgesteld tot Sint Juttemus cq is gepromoveerd tot de categorie 'jammer maar helaas pindakaas': http://www.pinkfloydz.com/omnipresent.htm

Daniel1974
20-07-2005, 10:02
EMI heeft ondanks de rechten gekocht voor Live8 2005, dus een DVD release ligt in het verschiet dan. Kwestie van maanden.

ronhermans
12-09-2005, 12:09
Om terug te komen op de release van PULSE: volgens het Pink Floyd Management is de hoofdfeature (het concert) klaar, maar zijn ze het nog niet eens over de invulling van de tweede DVD. Hier zou een documentaire op komen.
Ze verwachten dat de (dubbel) DVD ergens in het vierde kwartaal van dit jaar in de winkels ligt.
Tevens zou dan de SACD-uitvoering van Wish you were here uitkomen.
Zie ook :http://www.brain-damage.co.uk/

Renny Collard
12-09-2005, 21:56
Om terug te komen op de release van PULSE: volgens het Pink Floyd Management is de hoofdfeature (het concert) klaar, maar zijn ze het nog niet eens over de invulling van de tweede DVD. Hier zou een documentaire op komen.
Ze verwachten dat de (dubbel) DVD ergens in het vierde kwartaal van dit jaar in de winkels ligt.
Tevens zou dan de SACD-uitvoering van Wish you were here uitkomen.
Zie ook :http://www.brain-damage.co.uk/

Eerst zien dan geloven :evil:

Madagat
04-10-2005, 16:27
Yessssss

5 december is de dag

dat de dvd uikomen mag :D

Dit althans volgens dvd-home

Herjan
04-10-2005, 16:35
Leuk Sinterklaas cadeau. Maar goed: eerst zien, dan geloven...

EDIT: Volgens brain-damage.co.uk is nog niks bevestigd. Er was nog wat gesteggel over een documentaire of zo... :?

Frans T
04-10-2005, 19:16
Nee hoor..
Het is nu officieel, een 2DVD met leuke extra's!

EMI Press Release, October 4, 2005

PINK FLOYD RELEASE PULSE
THE DVD OF THEIR LAST EVER CONCERT

5 DECEMBER 2005

On 5 December 2005, Pink Floyd will release their much anticipated DVD, PULSE, on EMI Records. This landmark release captures the last ever Pink Floyd tour in 1994, and was filmed at London's Earls Court, on one of the recordbreaking 14 nights there. The two disc release contains a full concert performance from Pink Floyd's 80 date global Division Bell tour, with rare backstage footage and previously unseen extras.
Pink Floyd are a band whose innovative and groundbreaking music is matched by the startling imagery created by longtime design collaborator, Storm Thorgerson. The Pulse DVD looks as good as it sounds, mixed in mind expanding 5.1 surround sound and digitally remastered by James Guthrie, it includes a magical collection of exclusive extras, new artwork and menu graphics designed by Thorgerson.
The concert is in two parts, the first half sees seminal performances by David Gilmour, Nick Mason and Richard Wright of tracks such as Shine on You Crazy Diamond, Another Brick in the Wall (Part 2), One of These Days and Keep Talking, while disc two features the classic album The Dark Side of the Moon performed in its entirety.
Never before seen rarities include Bootlegging the Bootleggers, behind the scenes footage showing a snapshot of life on the road with one of the world's biggest rock bands and a screen film of Speak to Me.
The Pulse DVD captures Pink Floyd's final concert tour, although no-one knew it to be at the time. It was the last concert they played together live, and their show-stopping appearance at this year's Live 8, confirmed their legendary status.


PULSE PRODUCT DETAILS

Title Pulse
Release Date 5 December 2005
Running Time Over 3 hours
Technical Details Speaker ID, Pink Noise inc 'Audio Setup' Dolby Digital 5.1 448 kbps, Dolby Digital 5.1 640 kbps. Stereo

Tracklisting Disc 1
Concert Part 1:
- Shine On
- Learning To Fly
- High Hopes
- Take It Back
- Coming Back To Life
- Sorrow
- Keep Talking
- Another Brick In The Wall Pt 2
- One of These Days
Screen Films:
- Shine On
- High Hopes
- Learning to Fly
Bootlegging the Bootleggers:
- What Do You Want From Me
- On The Turning Way
- Poles Apart
- Marooned
Shorts:
- Time (Eames)
- Money (Alien)
- Speak To Me 1987
- Pulse TV Advert
Videos:
- Learning To Fly
- Take It Back

Tracklisting Disc 2
Concert Part 2:
- Speak To Me
- Breathe
- On The Run
- Time
- The Great Gig In The Sky
- Money
- Us And Them
- Brain Damage
- Eclipse
- Wish You Were Here
- Comfortably Numb
- Run Like Hell
Screen Films:
- Speak To Me (graphic)
- On The Run
- Time 1994
- The Great Gig in the Sky (wave)
- Money
- Us And Them 1987
- Brain Damage
- Eclipse
Alternate Screen Films:
- The Great Gig In The Sky (animation)
- Us And Them 1994
Behind the Scenes Footage:
- Goodbye to Life As We Know It
Wish You Were Here:
- Rock and Roll Hall of Fame Induction Ceremony
Photo Gallery

Anorak
04-10-2005, 20:11
Dit ziet er wel heel erg mooi uit.

In november de Rush R30 DVD (opgenomen in Frankfurt) en dan in december Pulse van de Floyd.

Super :D :D

Renny Collard
05-10-2005, 17:56
Gaat het dan eindelijk gebeuren? Leuk verjaardags cadeau :twisted:

Beloved
05-10-2005, 20:45
welke regio?

Daniel1974
06-10-2005, 09:11
Delicate sound of thunder, graag !!! Maar dan wel het hele concert en dan niet alleen wat ooit op video is uitgebracht. Volgens een van de vele boeken die ik heb gelezen over PF, moet er veel meer gespeeld zijn wat nooit op video is uitgekomen (of misschien zelfs wel nooit is uitgezonden (waaronder Echoes)).

Op de site van RW wordt ook nog melding gemaakt van een DVD met de Lost tapes die beelden geven van achter de schermen tijdens The Wall tour. Mogelijk ook erg interessant.

Ge_Someone
10-10-2005, 11:41
welke regio?
Regio 0 had ik ergens gezien, is ook wel gebruikelijk voor muziek DVDs.

De bovenstaande informatie is nog niet helemaal correct met name Dolby Digital 640 kps is niet volgens de DVD standaard. Ik hoop dat ze er een DTS track bij doen :lol: , ik weet alleen niet of ze daar ruimte (bitrate) voor hebben? Er zouden nogal geavanceerde mogenlijkheden opzitten, zoals de meeste concert videos bekijken synchroon met het concert (multi angle?).

Maar als het beeld 4:3 is (?) kun je dat weer beter comprimeren, dus wie weet. (die mag het zeggen :P)

Dennis Kuijper
14-10-2005, 00:10
Front artwork:
http://www.jpc.de/image/cover/front/0/7385876.jpg

BrianB
14-10-2005, 11:40
Front artwork:
http://www.jpc.de/image/cover/front/0/7385876.jpg

Is dat niet gewoon de VHS-hoes?

Dennis Kuijper
14-10-2005, 12:41
Front artwork:
http://www.jpc.de/image/cover/front/0/7385876.jpg

Is dat niet gewoon de VHS-hoes?

Denk dat ze dit artwork ook gaan gebruiken voor de dvd,deze stond zo op de site afgebeeld dus pin me er niet op vast. :wink:

Beloved
18-10-2005, 20:16
het staat nu ook op dvd-home.nl :) M'n vader is weer blij :P

Renny Collard
19-10-2005, 22:33
het staat nu ook op dvd-home.nl :) M'n vader is weer blij :P

Je vader weet wat muziek is :wink:

kapser
31-10-2005, 18:53
artwork is anders :
http://www.pinkfloyd-co.com/pulse-1.jpg

Als Pink Floyd iets doet is het wel goed, dus nieuw artwork van Storm Thorgerson.

Ruud Vorstermans
01-11-2005, 11:45
Zie voor details http://www.brain-damage.co.uk/news/0510041.html

riktoepoel
04-11-2005, 11:50
reeds te pre-oderen bij Bol voor 12 december

http://www.nl.bol.com/is-bin/INTERSHOP.enfinity/eCS/Store/nl/-/EUR/BOL_DisplayProductInformation-Start;sid=ikY5xArgseY51kmLwPEH8-o35IVb_qg6hrI=?BOL_OWNER_ID=1002004000120652&Section=VIDEO

Henk Heideveld
07-11-2005, 08:36
Zag afgelopen weekend de fraai uitgevoerde CD al in de winkel liggen. (y) Kon't nie laten :lol:

kruspe
07-11-2005, 15:36
Zag afgelopen weekend de fraai uitgevoerde CD al in de winkel liggen. (y) Kon't nie laten :lol:

die is toch al meer dan 10 jaar uit!!!

Henk Heideveld
07-11-2005, 16:00
Zag afgelopen weekend de fraai uitgevoerde CD al in de winkel liggen. (y) Kon't nie laten :lol:

die is toch al meer dan 10 jaar uit!!!
Maar nu in een heel fraaie uitvoering Robbie. Zeg maar net als Karen maar dan ineens in bruidsjurk. :P :wink:
Pas je effe je programma aan??????? :shock:

BrianB
07-11-2005, 17:54
Maar nu in een heel fraaie uitvoering Robbie.

Wat voor uitvoering dan precies? Ik ken alleen die in boekvorm, al dan niet met knipperend lampje.

Dva
10-11-2005, 22:20
Eindelijk kan mijn VHS band van dit concert opgeborgen worden. Ik was erbij, maar dan op de wei in Werchter in 1994. Voor de liefhebbers: ook de DVD van Roger Waters (in the flesh) is een topper![/img]

Begotten
11-11-2005, 04:35
PULSE pre-order bij CDWOW [5 Dec.] : 12,99 pond= ± 19,50€ (incl.)
http://www10.cd-wow.com/detail_results_2.php?affid=14753&pp_nr=1&product_code=23059

kruspe
15-11-2005, 10:54
SLECHT NIEUWS!!!!!

de release is opnieuw uitgesteld!!
Mijn order is geannuleerd,en kreeg het volgende mailtje:

Beste klant,



Onlangs heeft u de DVD ‘Pink Floyd - Pulse’ bij ons besteld met

bestelnummer: 6167858010.



De filmmaatschappij heeft echter zojuist laten weten dat de

releasedatum van dit artikel uitgesteld is naar een onbekende

datum. Om die reden hebben wij uw bestelling dan ook moeten

annuleren. Onze excuses voor het ongemak.


flink balen dus...

Arnold van Oostrum
15-11-2005, 11:05
Naar verluidt is de release, als gevolg van vertragingen bij het DVD authoring proces, uitgesteld tot 16 januari 2006.

Homer72
15-11-2005, 13:57
op basis van de site van FRS klopt voorgaand bericht:

Pulse
Artiest: Pink Floyd
EAN: 0724349143692
Referentienummer: 870518
Soort Drager: DVD
Genre: Muziek vision
Aantal: 2
Release datum: 23-01-2006

BrianB
15-11-2005, 16:59
Het was eigenlijk wel te verwachten...
Wel balen dat ie nu weer is uitgesteld, verheugde me er net zo op.

Herjan
19-11-2005, 10:11
Jammer. Leek me mooi Sinterklaas/Kerst cadeau.

Even vraagje: er is ooit iets gezegd over dat er bij de release ook een Limited Edition zou uitkomen. Is daar nog meer over bekend cq. ontkend?

marioz
01-12-2005, 19:29
Ik heb de originele opnamen, maar dan op VHS uiteraard al zo'n 10 jaar in mijn bezit. Het lijkt mij zeker de moeite en de prijs waard om nu ook de DVD aan te schaffen. Goed Kerstgeschenk.

kruspe
01-12-2005, 19:47
Goed Kerstgeschenk.

Op 16 Januari?? :wink:

BrianB
01-12-2005, 20:26
Goed Kerstgeschenk.

Op 16 Januari?? :wink:

Misschien voor het jaar erop :P.

reusla
01-12-2005, 22:44
Correct in Rotterdam biedt deze release al aan op 9 december a.s......
En nog eens tegen een leuk prijsje ook (19.95), dus fingers crossed dat ze er niet naast zitten qua release datum.....

kruspe
02-12-2005, 05:05
Correct in Rotterdam biedt deze release al aan op 9 december a.s......
En nog eens tegen een leuk prijsje ook (19.95), dus fingers crossed dat ze er niet naast zitten qua release datum.....

jawel dus...de release is ECHT pas 16 Januari!!

internetsmurf
03-12-2005, 15:45
Ik had bij Correct een exemplaar laten reserveren van Pulse. Helaas werd ik vanmorgen opgebeld door ze dat de releasedatum nu weer is uitgesteld en wel naar het najaar van 2006. Baaaaaaaaaaaaaalen dus. Als er van uitstel maar geen afstel komt :cry:

Beloved
03-12-2005, 15:56
NAJAAR ? :?

kruspe
03-12-2005, 16:24
volgens de laatste berichten is het nog steeds 16 januari hoor!

internetsmurf
03-12-2005, 16:26
Vreemd dat ze mij dan vanmorgen daarover hebben gebeld. Dit zal toch niet verzonnen zijn neem ik aan. Het bericht kwam volgens Correct van EMI.

kruspe
03-12-2005, 16:33
kijk hier maar eens...

http://www.emirecords.co.uk/loader.html

en klik dan op forthcoming releases.

Zo correct is correct dus niet...:wink:

internetsmurf
03-12-2005, 16:37
Ik zal maandag wel even contact met ze opnemen hoe het nu precies zit. Ik laat jullie dan weten wat de afloop van dat gesprek is.

reusla
06-12-2005, 20:52
Ik zal maandag wel even contact met ze opnemen hoe het nu precies zit. Ik laat jullie dan weten wat de afloop van dat gesprek is.

En?? We leven inmiddels al op dinsdag :lol: , al iets gehoord???

internetsmurf
07-12-2005, 16:32
Ja, en ze blijven beweren dat hij niet op 16 januari uitkomt maar in het najaar van 2006. Zij zeggen dat rechtstreeks te hebben gehoord van EMI die dat bericht aan hen heeft toegezonden via e-mail. Ik wacht maar af en zie het wel op de 16e. :?

kruspe
07-12-2005, 16:35
vandaag even iemand laten bellen naar EMI, en ze zeggen dat ie gewoon de 16e uitkomt!

internetsmurf
08-12-2005, 08:57
Nou dan wachten we maar gewoon af tot de 16e januari en zien wel of de DVD er dan is. We zullen het zien. :roll:

xtremextine
22-12-2005, 23:01
nou ik heb al gezien 1 maart 2006, maar goed ik werk als verkoopster van cd/dvd, en ik heb ook contact met emi gehad, en hun kunnen geen precieze datum geven.

Helaas moet ik jullie melden dat de Pink Floyd DVD NIET zoals eerder gemeld op 16 januari 2006 zal verschijnen. De DVD is nu wederom voor onbepaalde tijd uitgesteld, en zal wellicht pas in het najaar van 2006 uitkomen (als ze zich niet weer bedenken?)

Ik weet 't, het wordt een ongeloofwaardig verhaal, maar het is niet anders.

Het had zo mooi kunnen zijn.........

Het GOEDE nieuws voor de Pink Floyd fans is wél dat er in februari een gloednieuw album verschijnt van Floyd voorman David Gilmour.

dit is de mail die ik heb gehad. wij hebben hem namelijk al een tijdje 250 keer in bestelling staan, en hij staat nog steeds in backorder.

dus helaas.... ik moet ook wachten..

Oakey
22-12-2005, 23:09
Bij Amazon (http://www.amazon.com/exec/obidos/ASIN/B000BTC5LW/braindamage-20/102-8475195-0463316) hebben ze de hoop maar helemaal opgegeven: Release datum 1 januari 2010 ...

Beloved
22-12-2005, 23:20
:evil:

maximus
23-12-2005, 18:37
Is toch raar als je leest dat hij af is en dan toch nog zo'n eind word verschoven. :evil: Maar ik ga gelukkig in maart naar david gilmour!!!! :D

Herjan
23-12-2005, 19:14
Bij Amazon (http://www.amazon.com/exec/obidos/ASIN/B000BTC5LW/braindamage-20/102-8475195-0463316) hebben ze de hoop maar helemaal opgegeven: Release datum 1 januari 2010 ...
Da's ook zo'n beetje de datum die ik zo langzamerhand in m'n hoofd heb... :cry:

Ruud Vorstermans
23-12-2005, 20:28
:evil: Heb in in pre-order bij CD-Wow staan en daar dus al wel voor betaald.

Zal ze eens vriendelijk vragen of ik ingeval van hernieuwd uitstel :roll: , mijn geld terug kan krijgen.

Ludo Keeris
23-12-2005, 21:17
:evil: Heb in in pre-order bij CD-Wow staan en daar dus al wel voor betaald.

Zal ze eens vriendelijk vragen of ik ingeval van hernieuwd uitstel :roll: , mijn geld terug kan krijgen.

Als je inderdaad tot 2010 moet wachten lijkt me dat geen overbodige luxe...

Treurig is het in ieder geval wel, dit zoveelste uitstel.

Alette1
24-12-2005, 05:41
Zo langzamerhand word het ronduit belachelijk dst het steeds word uitgesteld!!!!

marioz
28-12-2005, 20:23
Misschien een beetje lullig opgemerkt maar ik denk dat eerst een van deze topmusikanten moet overlijden, dan komen alle DVD's en CD's waar we op zitten te wachten in een keer uit. Dat is namelijk handel. Sorry hoor. :roll:

rrjobse
04-01-2006, 10:50
Reactie van iemand van EMI (Nederland):

"Deze release wordt weer uitgesteld. Dit heeft o.a te maken met de release
van het solo album en de tour van David Gilmour. In de wandelgangen fluistert men eind september!"

riktoepoel
05-01-2006, 19:11
Bij Bol hebben ze de datum nu op 28 februari gesteld. Vergeleken met september is dit nog goed nieuws..... :roll:

Ronald Ridderhof
12-01-2006, 18:48
Aaaaargh. Amazon zegt 13 februari, Plato.nl zegt maart. Fuck it. Ik hou het wel bij de video. Volgens mij komt ie bij het 100 jarige jubileum van Pulse in juni 2094 uit op een nog uit te vinden beelddrager.

Ik zet de video wel op dvd. Lijkt het tenminste alsof.

jeroentjuh
17-01-2006, 19:41
Laatste wat ik heb gezien over deze DVD is een datum van 28-02-06 bij Bol.com. Nog ff geduld dus... Hij is trouwens via diverse torrent programma's te downloaden (ik heb 'm van ****) als divx bestand in redelijke kwaliteit. Strakke plasserwerk bij het nummer High Hopes... :lol:

jeroentjuh
17-01-2006, 20:44
p.s. ben nu een torrentbestand aan 't downloaden van 34 albums van Pink Floyd! Om de Floyd fans maar ff de ogen uit te steken :wink:

Herjan
17-01-2006, 20:49
Fans kopen hun materiaal legaal.

jeroentjuh
17-01-2006, 20:59
das knap, dat je bootlegs legaal kunt kopen. btw, torrents zijn legaal voor zover ik weet. je mag toch ook branden voor thuisgebruik. tegenstanders hiervan zijn nogal naief naar mijn mening

Ronald Ridderhof
18-01-2006, 19:43
Dan moet er wel materiaal aanwezig zijn. Aangezien steeds meer winkels over gaat op DVD's ipv CD's wordt de keuze van de muziekliefhebber steeds beperkter. Free Record Shop en de Music Store kunnen beter hun namen wijzigen in Free DVD shop en DVD Store. 90% van wat zij in huis hebben is DVD. Ik zoek mij toevlucht bij de platen bibliotheek en itunes.
Je wordt immers gedwongen.

jeroentjuh
18-01-2006, 20:57
Blij dat er in Groningen nog geweldige cd zaken te vinden zijn. Hoewel ik moet bekennen dat ik concert dvd's ook geweldig vind. En de rest wat ik niet kan vinden in winkels pluk ik van internet. Dan maar geen echte fan...

jeroentjuh
18-01-2006, 21:00
Ik zal trouwens van 't weekend es vragen bij Plato over de releasedatum van P.U.L.S.E. Laat ik 't zeker even weten wat zei mij kunnen vertellen hierover. Antwoord volgt.

Qzyn
19-01-2006, 20:21
Disc One - Concert Part 1
*Shine On
*Learning To Fly
*High Hopes
*Take It Back
*Coming Back To Life
*Sorrow
*Keep Talking
*Another Brick In The Wall (Part 2)
*One Of These Days

Special Features

Screen Films: Shine On, High Hopes, Learning To Fly
Bootlegging The Bootleggers - Whats Do You Want From Me, On The Turning Away, Poles Apart, Marooned
Shorts - Time, Money, Speak To Me
Videos - Learning To Fly, Take It Back
Tour Stuff - Maps, Stats, Itinerary


Disc Two - Concert Part 2

*Speak To Me
*Breathe
*On The Run
*Time
*Great Gig In The Sky
*Money
*Us And Them
*Brain Damage
*Eclipse
*Wish You Were Here
*Comfortably Numb
*Run Like Hell

Special Features

Screen Films: Speak To Me, On The Run, Time 1994, The Great Gig In The Sky, Money, Us And Them, Brain Damage, Eclipse
Alternate Screen Films: The Great Gig In The Sky, Us And Them
Amateur Eye - Behind The Scenes Documentary
Wish You Were Here - Rock And Roll Hall Of Fame Induction Ceremony
Photo Gallery

Release date: 29-5-2006
hmv.co.uk (http://www.hmv.co.uk/hmvweb/displayProductDetails.do?ctx=-1;5;-1;-1&sku=437093)

Due for release on 05-06-2006
Play.com (http://www.play.com/play247.asp?pa=srmr&page=title&r=R2M&title=836207)

Herjan
19-01-2006, 21:47
Er is ook sprake geweest van een soort L.E. bij de eerste release. Is daar nog iets over bekend?

baltar
20-01-2006, 10:16
FreeRecordShop heeft nu een releasedatum van 31-12-2006!!

http://www.freerecordshop.nl/pages/productview.asp?productid=977222&navid=3

Beloved
20-01-2006, 10:42
aaargh

pavko
20-01-2006, 11:19
leuk....NOT:

We have been advised that the International release date for this title has been postponed to the 23/10/2006. We will dispatch this item to you upon the date of release. As soon as your order is dispatched we will send you an e-mail message confirming the shipment of this item.

mvg
CD-wow

tjongejongejongejongejonge....

Dennis Kuijper
20-01-2006, 12:31
FreeRecordShop heeft nu een releasedatum van 31-12-2006!!

http://www.freerecordshop.nl/pages/productview.asp?productid=977222&navid=3
Rodisc ook:
http://www.rodisc.nl/gsp.dll?sid=103&pid=9&p_artikelid=41064&keysetid=1441249

Ronald Ridderhof
20-01-2006, 17:51
Ik denk dat de meeste online winkels voor zeker gaan. Want anders kunnen ze het blijven bijstellen.

Nu weten we het zeker dat de dvd in juni 2094 uitkomt. Eerst wil David Gilmour een dvd uitbrengen, daarna Roger Waters. Dan staan waarschijnlijk de Best Off van Pink Floyd op de programma het 50 jarige bestaan van Pink Floyd de 40 jarige release datum van Wish you e here ect ect ect ect. :evil: :evil: :evil:

jeroentjuh
20-01-2006, 22:02
Bol.com spreekt nog steeds van een release datum van 28-02-06. Er komt inderdaad ook een gelimiteerde versie met dezelfde release datum aldus bol.com

kruspe
20-01-2006, 22:38
Er komt inderdaad ook een gelimiteerde versie met dezelfde release datum aldus bol.com

waar staat dat dan?

jeroentjuh
21-01-2006, 09:20
gegoogled naar de trefwoorden Pink Floyd-pulse dvd en kreeg onder andere deze verwijzing naar bol.com waar 2 versies stonden. onder andere de gelimiteerde versie. ik heb trouwens nog even gezocht in meerdere zoekmachines en wat ik via daar allemaal van release data zag is niet echt om vrolijk van te worden... :?

jeroentjuh
21-01-2006, 18:17
Plato in Groningen zegt 27-02-06, maar onder voorbehoud gezien de vele uitstellen.

jeroentjuh
23-01-2006, 21:16
Oeps, foutje... Kelkoo.nl heeft het over een gelimiteerde versie, niet Bol.com wat ik eerder beweerde :shock:

jeroentjuh
23-01-2006, 21:21
en is te bestellen bij Mediadis.com, aldus Kelkoo, niet Bol. dom, dom, dom...
releasedatum hier nog steeds 28-02-06

pascal b
26-01-2006, 09:05
De nieuwe officiele release datum is 18 september 2006.
Volgens braindamage.
En nu maar WEER afwachten. :(

Ge_Someone
27-01-2006, 09:47
De nieuwe officiele release datum is 18 september 2006.
Zijn we weer 8 maanden verder. :cry: Hier is de link (http://www.pinkfloydz.com/dvd_pulse.htm) nog een keer.
Dit is toch wel een triest verhaal aan het worden.

Erwin vd H
22-02-2006, 19:04
De nieuwe officiele release datum is 18 september 2006.
Zijn we weer 8 maanden verder. :cry: Hier is de link (http://www.pinkfloydz.com/dvd_pulse.htm) nog een keer.
Dit is toch wel een triest verhaal aan het worden.

volgens dvd pacific wordt het 19 september 2006 (http://www.dvdpacific.com/Item.asp?ID=701055). Prijs is daar wel ok, 13.86 euro zonder verzenden.

Codswallop
22-02-2006, 21:21
Hoeveel waarde kunnen we aan deze vooruitzichten hechten?

Ik ga ervan uit dat ik hem voor mij dood niet binnenheb, dan kan het altijd meevallen.

Maar goed, met Davids On An Island kom in maart in elk geval nog wel door.

Caledonians
22-02-2006, 21:46
Dit lijkt mij nou een perfecte thread die thuis hoort in "Muziek DVD Discussie" dus bij deze verplaatst... :wink:

rkrijger
28-02-2006, 14:23
Van bol.com...

Beste klant,

U heeft de DVD 'Pulse' van Pink Floyd bij ons gereserveerd met bestelnummer: 6********0.

De leverancier heeft ons echter laten weten dat de releasedatum van deze DVD wederom is uitgesteld. Verwacht wordt dat het artikel in september 2006 zal verschijnen. Onze excuses hiervoor.

Mocht u voor die tijd toch van Pink Floyd-geluid willen genieten, dan willen we u graag wijzen op 'On An Island'. Deze cd kunt u vinden door te klikken op de volgende link http://www.nl.bol.com/is-bin/INTERSHOP.enfinity/eCS/Store/nl/-/EUR/BOL_DisplayProductInformation-Start?BOL_OWNER_ID=1000004003233588&Section=MUSIC&lgl=1&plid=o1WR5Lc_i9sAAAEJxWpQYbCV&lgl_BOL_OWNER_ID=1&lgl_Section=1. Dit is het nieuwe album van David Gilmour, zanger en gitarist van Pink Floyd, dat op 13 maart zal verschijnen.

kruspe
28-02-2006, 16:30
Van bol.com...

Beste klant,

U heeft de DVD 'Pulse' van Pink Floyd bij ons gereserveerd met bestelnummer: 6********0.

De leverancier heeft ons echter laten weten dat de releasedatum van deze DVD wederom is uitgesteld. Verwacht wordt dat het artikel in september 2006 zal verschijnen. Onze excuses hiervoor.

Mocht u voor die tijd toch van Pink Floyd-geluid willen genieten, dan willen we u graag wijzen op 'On An Island'. Deze cd kunt u vinden door te klikken op de volgende link http://www.nl.bol.com/is-bin/INTERSHOP.enfinity/eCS/Store/nl/-/EUR/BOL_DisplayProductInformation-Start?BOL_OWNER_ID=1000004003233588&Section=MUSIC&lgl=1&plid=o1WR5Lc_i9sAAAEJxWpQYbCV&lgl_BOL_OWNER_ID=1&lgl_Section=1. Dit is het nieuwe album van David Gilmour, zanger en gitarist van Pink Floyd, dat op 13 maart zal verschijnen.

ik heb vandaag precies hetzelfde mailtje gekregen...mooi klote weer! (dat laatste kun je natuurlijk van twee kanten bekijken... :wink: )

rkrijger
28-02-2006, 18:55
ik heb vandaag precies hetzelfde mailtje gekregen...mooi klote weer! (dat laatste kun je natuurlijk van twee kanten bekijken... :wink: )

Jij lijkt me echt zo iemand die naar 1 vd concerten van David Gilmour gaat volgende maand in Amsterdam...

kruspe
28-02-2006, 19:09
ik heb vandaag precies hetzelfde mailtje gekregen...mooi klote weer! (dat laatste kun je natuurlijk van twee kanten bekijken... :wink: )

Jij lijkt me echt zo iemand die naar 1 vd concerten van David Gilmour gaat volgende maand in Amsterdam...

ik was helaas te laat voor kaartjes... :cry: :cry:

kruspe
17-03-2006, 16:23
als het goed is komt ie nu op 23 oktober uit.
We zullen zien!!!

Hankster
22-03-2006, 18:12
en dat terwijl Dave nog zei dat-ie september toch echt als uiterste release datum zag...Maargoed, hoelanger ze ermee bezig zijn des te mooier zal het geluid/beeld zijn zullen we maar hopen he :roll:

Dennis Kuijper
25-03-2006, 22:28
We also have a little something for you Pink Floyd fans today. I should have posted this a long time ago, but somehow it slipped under my radar. Sony Music has announced the long-awaited DVD release of Pink Floyd: Pulse, the 1994 concert performance, for 9/12 (SRP $24.98). The 2-disc set will include Dolby Digital 5.1 audio and tons of extras. We also hear that Pink Floyd's Animals album is due for release on the high-resolution SACD audio format later in 2006 (at least in Europe).
http://www.thedigitalbits.com/articles/miscgfx/covers/pinkfloydpulsedvd.jpg
Bron:DigitalBits

Hankster
26-03-2006, 10:04
ja, ik las het gister. Gelukkig dus gewoon september zoals David Gilmour al zei. Ik ga er nu iig wel vanuit dat dit ook werkelijk de release datum wordt.

Maare, Animals in 5.1 .. leuk hoor :)

rveldhuizen
28-03-2006, 08:46
David Gilmour in een interview:

It is a revealing interview, with David talking about the shows, and ends with him being asked about the release of Pink Floyd's PULSE on DVD. Whilst the official date remains at September 18th/19th for this, David said that it was his "desire and hope" that it could come out in June. Remember, it is just his wish that it comes out then, and not guaranteed by any means!

Hankster
28-03-2006, 09:07
naah .. hij zal vast niet vóór de 18e september uitkomen. Maar zoals ik al zei; liever dat ze toegeven dat ze nog wat langer de tijd nodig hebben om hem te verbeteren dan dat men willen en wetens aan de eerste release datum hadden vastgehouden en het hadden moeten afraffelen; die paar maanden wachten kunnen er nu ook nog wel bij wat mij betreft :)

Roeland
30-03-2006, 07:37
Ach, we zien het allemaal wel. Dik kans dat Pulse weer wordt uitgesteld, omdat er mogelijk eerst een dvd uitkomt van de huidige solotour van David Gilmour.

anne w
27-04-2006, 11:53
Was vandaag in de Musicstore. De verkoper beweerde daar dat pulse op 13 mei a.s. uitkomt. Zou het?

Ralph71
27-04-2006, 12:32
Was vandaag in de Musicstore. De verkoper beweerde daar dat pulse op 13 mei a.s. uitkomt. Zou het?

Dan is Music Store de enige. Verder overal nog steeds 18 september...

http://www.musicstore.nl/index?products_id=854005

http://www.vanleest.nl/pages/productview.asp?productid=977222

http://www.freerecordshop.nl/pages/productview.asp?productid=977222&navid=113

http://www.play.com/Music/MusicDVD/4-/836207/Pink_Floyd_Pulse/Product.html

anne w
27-04-2006, 14:44
Ja ik weet het. Ik had meteen ook even wat verkooppunten op het net gecheckt. Allemaal 18/9. Musicstore zal niet helemaal bij zijn dus. Ik had mn bedenkingen ook al tegen de verkoper geuit, maar hij bleef volhouden. Jammer....... ik had even hoop...

Hankster
27-04-2006, 17:06
Was vandaag in de Musicstore. De verkoper beweerde daar dat pulse op 13 mei a.s. uitkomt. Zou het?
niets van aantrekken...voor je zomervakantie heb jij PULSE echt nog niet in je handen ;)

...
:cry:

Ednolb
21-05-2006, 14:44
Zou het dan toch?

http://news.yahoo.com/s/nm/20060517/music_nm/pinkfloyd_dc


Ik gok uiteindelijk toch weer op een uitstel...

Hankster
21-05-2006, 16:10
hmm..ik heb ergens anders weer gelezen dat het waarschijnlijk december gaat worden :roll:
Maar de officiële datum staat nog altijd op 18 september, dus daar houd ik me dan ook nog maar even aan vast ;)


-zucht-...

Herjan
01-06-2006, 15:50
Prima. Direct even bestellen bij DVDPacific.

rveldhuizen
01-06-2006, 17:12
Ik heb hem nog steeds in bestelling staan bij play.com, ff afwachten wanneer zij de release datum aanpassen :)

pascal b
05-06-2006, 18:11
En ja hoor David Gilmour krijgt wat hij wil.
Pulse release datum is nu 10 juli dus voor de zomer pulse draaien in mijn dvd speler jipieeeeeeeeee :lol:

rrjobse
23-06-2006, 11:49
Preview van de dvd: http://www.brain-damage.co.uk/news/0606202.html

Zag verder bij de omschrijving van de dvd bij de websites Van Leest en FRS dat ie een DTS track zal gaan bevatten. Kan iemand dat bevestigen?

rrjobse
24-06-2006, 11:32
Zag ook op die sites dat ie op 7 juli uit zou komen i.pv. 10 juli. Niet dat dat veel uitmaakt op 12 jaar...

rrjobse
26-06-2006, 10:44
7 juli volgens http://www.brain-damage.co.uk/news/0606241.html. Nog iemand info over wel/geen DTS?

rkrijger
26-06-2006, 11:11
7 juli volgens http://www.brain-damage.co.uk/news/0606241.html. Nog iemand info over wel/geen DTS?

De specs staan daar toch ook wel ergens bij?

Herjan
26-06-2006, 11:36
7 juli volgens http://www.brain-damage.co.uk/news/0606241.html. Nog iemand info over wel/geen DTS?

De specs staan daar toch ook wel ergens bij?
Tuurlijk. Eén linkje verder...

DVD Features:
• Aspect Ratio: 4:3
• Available Audio Tracks: Dolby Digital 5.1, Dolby Digital Stereo
• Main Language: English
• Disc Format: DVD 9

Jammer dat het DD Stereo is, en geen PCM stereo, zoals bij In The Flesh. Scheelt toch aanzienlijk in geluidskwaliteit... :(

rkrijger
26-06-2006, 11:46
Jammer dat het DD Stereo is, en geen PCM stereo, zoals bij In The Flesh. Scheelt toch aanzienlijk in geluidskwaliteit... :(

Is dat zo? Aan de andere kant, het betreffen opnames van, wat is het, vijftien jaar geleden... Als je dat extrapoleert naar PCM, dan heb je per definitie niet zo'n goeie kwaliteit als de opnames met de huidige technieken...

Dva
26-06-2006, 21:12
Jammer dat het DD Stereo is, en geen PCM stereo, zoals bij In The Flesh. Scheelt toch aanzienlijk in geluidskwaliteit... :(

Is dat zo? Aan de andere kant, het betreffen opnames van, wat is het, vijftien jaar geleden... Als je dat extrapoleert naar PCM, dan heb je per definitie niet zo'n goeie kwaliteit als de opnames met de huidige technieken...

Jammer dat het 4:3 is en geen breedbeeld. Ik vreesde dit al. Ik heb de VHS opname destijds gekocht (en nu op DVD gezet voor persoonlijk gebruik daar mijn video naar de eeuwige jachtvelden is verhuisd) en zag uberhapt niet hoe men deze montage kon "herknippen" naar 16:9 zonder de beeldcompositie te verknoeien. Jammer dat men destijd niet meer vooruitziend is geweest. :cry:

Herjan
29-06-2006, 11:05
Jammer dat het DD Stereo is, en geen PCM stereo, zoals bij In The Flesh. Scheelt toch aanzienlijk in geluidskwaliteit... :(

Is dat zo? Aan de andere kant, het betreffen opnames van, wat is het, vijftien jaar geleden... Als je dat extrapoleert naar PCM, dan heb je per definitie niet zo'n goeie kwaliteit als de opnames met de huidige technieken...
Extrapoleert? PCM is gewoon een CD-signaal. DD is gecomprimeerd, PCM niet. Vandaar dat voor stereo PCM over het algemeen een beter signaal oplevert. Zeker als niet gekozen wordt voor standaard 16 bits, maar bijv. 20 of 24.

Luister maar eens naar de stereo track van In the Flesh. Dat is PCM en super geluid! Die DVD luister ik eigenlijk nooit in surround. Juist voor oudere opnames is stereo de betere keus en dan het liefst een goede PCM-track.

Herjan
29-06-2006, 11:09
Toen de eerste berichten over de Pulse-DVD ronddwaalden, was er ook sprake van een Limited Edition die zou uitkomen voor de échte fans ( :roll: ). Is daar nog iets over bekend? Of is er alleen de "simpele" 2-disc?

rkrijger
29-06-2006, 11:11
Extrapoleert? PCM is gewoon een CD-signaal.

Oh, ik dacht dat PCM een hogere bitrate had dan het aloude CD-signaal. Ik meen mij ook te kunnen herinneren dat de PCM track op "In the Flesh" (inderdaad een fenomenaal geluid) niet op twee audio CD's zou passen...

Ik had In The Flesh toevallig vanmorgen nog op mijn mp3 speler aan...

Herjan
29-06-2006, 11:13
Ik had In The Flesh toevallig vanmorgen nog op mijn mp3 speler aan...
Goede keus. Ik had net Pulse in m'n discman, maar de disc is beschadigd... :(

rkrijger
29-06-2006, 11:15
Goede keus. Ik had net Pulse in m'n discman, maar de disc is beschadigd... :(

Tsja, en dan was het ook nog eens dat "Amused to Death" gedeelte... Met "Dogs" het hoogtepunt IMHO...

Dva
29-06-2006, 18:11
Als je die "in the flesh" van Waters in PCM weergeeft, dan heb je toch geen surround meer? Of vergis ik me?

Herjan
29-06-2006, 18:32
Nee klopt. PCM is stereo. Gewoon CD geluid. Maar vaak vind ik bij muziek-DVD de stereotrack mooier klinken dan de surround.

kruspe
29-06-2006, 20:11
Maar vaak vind ik bij muziek-DVD de stereotrack mooier klinken dan de surround.

ben ik het helemaal mee eens, luister maar eens naar de dvd van David Gilmour...

rrjobse
30-06-2006, 06:46
Zoek in de release info op 'floyd'. Waarom staat ie in de release info 2x met een verkeerde datum? Een gemiste kans :)
Verder niets gehoord over een limited edition, helaas...

internetsmurf
06-07-2006, 12:26
Ik heb vandaag contact gehad met Correct te Rotterdam en deze garanderen me dat ik morgen een exemplaar van Pulse kan afhalen voor de prijs van € 19,99. Dus eindelijk kunnen we dan van deze lang verwachte DVD gaan genieten . Ik hou jullie op de hoogte ik ga morgen namelijk een exemplaar halen. Dan horen jullie wel van mij of het me gelukt is. :D

Willempie
06-07-2006, 17:15
Voor de liefhebbers, ik zag er vandaag al een aantal in de winkel liggen bij Trend Records in Den Bosch.
Voor wie echt niet kan wachten, tis koopavond in Den Bosch :wink:

Michel II
06-07-2006, 19:32
heb de dvd vandaag besteld bij bol.com, ben benieuwd waneer ik de dvd heb en dan genieten!!

kruspe
06-07-2006, 21:48
heb de dvd vandaag besteld bij bol.com, ben benieuwd waneer ik de dvd heb en dan genieten!!

de mijne is vandaag verzonden, dus die is er morgen!!

Daniel1974
07-07-2006, 11:27
Kom net op mijn werk en wat denk je ? Het wachten is voorbij. En het ziet er erg mooi uit. Net een stuk van DSOTM gehoord. WOW !!!! Wat een geluid !!! On The Run, heeft erg mooie surround effecten !! Net als destijds in het stadion. Het is inderdaad 4.3 en heeft drie geluidstracks.
Stereo
DD 5.1 448 KBS
DD 5.1 640 KBS

Ik ben zelf erg benieuwd naar de laatste, moet ik zeggen. De hoes zegt dat dit de track is om voor te gaan als je echt goed geluid wil. Ik kan nu al niet wachten hewt bij mij thuis op te zetten. Ook al was een full bitrate DTS helemaal geil geweest.

Dennis Kuijper
07-07-2006, 11:53
DD 5.1 640 KBS

Wist niet dat dit bestond :?

Herjan
07-07-2006, 11:55
En is die stereotrack nu PCM of DD?

Dennis Kuijper
07-07-2006, 12:50
DD 5.1 640 KBS

Wist niet dat dit bestond :?
Uit de Rodisc nieuwsbrief:
bij het opstarten speelt de DVD automatisch het Dolby Digital 448 kpbs stream af. In het menu kan je echter ook kiezen voor een hoogwaardige Dolby Digital 640 kpbs stream. Echter, deze stream zal niet door alle spelers herkend worden. Vooral oudere spelers zullen niets met het signaal kunnen doen. Op een Pioneer 717 loopt de DVD bijvoorbeeld vast als je kiest voor 640 kpbs. Maar goed...448 kpbs klinkt overigens prima!

Dan zeg ik weer,had er dan DTS van gemaakt jongens!

8t88
07-07-2006, 12:57
DD track klinkt fantastische, echter laat in mij ogen het beeld nogal wat te wensen over. Het heeft zolang mogen duren waarom dan niet iets meer aandacht aan het beeld besteden.... ? Met name de wat snellere beelden (drumstokjes, lasers en de beelden op het ronde scherm) hebben nogal last van raffelige randen en strepen. Graag jullie visie hierop!

Daniel1974
07-07-2006, 13:10
Op een groot beeld LG plasma is het helemaal goed te zien. Of dat was mij ook al opgevallen. Maar meestal wordt bij oudere muziekopnames met name veel in werking gezet, zoals bij Genesis, live at Wembley bijvoorbeeld (met een hele gode DTS track) om het geluid optimaal te krijgen. Echter bij een visueel spektakel als Pink Floyd is dat inderdaad wel een beetje jammer en hadden ze het beeld inderdaad ook moeten bewerken.

Verder heb ik een van de Earls Court concerten opgenomen van Filmnet, die destijds live werd uitgezonden. Comfortably Numb duurde bij dit concert om en nabij de 11 min. Op deze DVD maar 9,5. Zijn er dan twee EC concerten opgenomen ?

Bij het bonusmateriaal zitten allerlei goodies die ik nog niet heb gezien. Zo zag ik bijvoorbeeld WYWH met Billy Cogran (is deze op de 94 tour gespeeld ?), Marooned (mogelijk maar een of twee keer gespeeld op de tour) en On The Turning Way (voor zover als ik weet is deze alleen in Italie gespeeld op de 94 tour) Dus zijn deze van de Gilmour tour ? Zet je te denken, waarom ? Er waren twee sets in de omloop tijdens de tour. Een met DSOTM, die begon met Shine on, en een gewone die begon met Astronomy Domine die veel meet NW nummers bevatte, waarom niet de nummers van deze zet als bonus toevoegen. Ik heb hey You nooit live gezien omdat ik een DSOTM set heb gezien en dat geld ook voor andere nummers.

Dennis Kuijper
07-07-2006, 13:10
DD track klinkt fantastische, echter laat in mij ogen het beeld nogal wat te wensen over. Het heeft zolang mogen duren waarom dan niet iets meer aandacht aan het beeld besteden.... ? Met name de wat snellere beelden (drumstokjes, lasers en de beelden op het ronde scherm) hebben nogal last van raffelige randen en strepen. Graag jullie visie hierop!
Misschien was het wel niet te verbeteren en zou de rest van het beeld eronder lijden.

Ronald Ridderhof
07-07-2006, 17:24
Ik heb een 5 jaar oude dvd speler, en daar doet ie 640 KBS track het idd niet. Weet iemand hoe dat kan?

maximus
07-07-2006, 17:26
Dit was het wachten meer dan waard!!! Wat een geluidsbeeld ongeloofljke mix!!!

kruspe
07-07-2006, 17:27
nu de eerste disc gezien, ik vind het wel jammer dat niet het hele concert erop staat!!

Maar verder is ie geniaal!!!!

nu snel naar disc 2...

maximus
07-07-2006, 17:28
En is die stereotrack nu PCM of DD?


een 448 dobly stereo track

edit: geloof me, je wil alleen die dd 5.1 640 luisteren, die stereo klink goed maar die 5.1 is ......wow ik heb denk nog niet zo'n dd track gehoord die zo klink.

Dva
07-07-2006, 20:32
Een domme vraag voor een muziek DVD: is ie ondertiteld? (de Flesh van Waters heeft Engelse subtitles, handig om de tekst te volgen). En welk type hoesje zit eromheen?

Graven
07-07-2006, 21:13
Een domme vraag voor een muziek DVD: is ie ondertiteld? (de Flesh van Waters heeft Engelse subtitles, handig om de tekst te volgen). En welk type hoesje zit eromheen?

Toevallig vandaag aangeschaft. Helaas zitten er geen subs bij. Ik zit 'm net te kijken, erg mooi :)

Alette1
07-07-2006, 21:20
Allemaal leuk en aardig maar toen ik de dvd verpakking zag was ik wel teleurgesteld, had er wel wat meer van verwacht, dun kartonnen hoesje :( ik ga nu de dvd bekijken dat zal wel dik in orde zijn als ik de commentaren zo lees hier :wink:

Hankster
07-07-2006, 23:22
nu de eerste disc gezien, ik vind het wel jammer dat niet het hele concert erop staat!!

Maar verder is ie geniaal!!!!

nu snel naar disc 2...
hoe bedoel je? Had je graag allebei de sets op 1 disc gehad willen hebben dan? Ik vind het eerlijk gezegd wel mooi zo, die duidelijk onderverdeling tussen set één en twee.

Het concert staat er schitterend op: fantastische geluidsmix, en het beeld ziet er de meeste tijd bijzonder mooi scherp uit.
Enkel de extra's vallen mij iets tegen. De bootleg beelden zijn erg leuk, maar iets van een docu met interviews met Dave, Nick en Rick zou erg leuk zijn geweest...veel informatiefs zit er nu niet bij helaesch...

Hankster
07-07-2006, 23:30
Verder heb ik een van de Earls Court concerten opgenomen van Filmnet, die destijds live werd uitgezonden. Comfortably Numb duurde bij dit concert om en nabij de 11 min. Op deze DVD maar 9,5. Zijn er dan twee EC concerten opgenomen ?
voorzover ik weet is er slechts 1 avond met camera's opgenomen om deze uiteindelijk echt uit te brengen. Ikdenk dat die 11 minuten durende CN dan van een proefavond is?



Bij het bonusmateriaal zitten allerlei goodies die ik nog niet heb gezien. Zo zag ik bijvoorbeeld WYWH met Billy Cogran (is deze op de 94 tour gespeeld ?), Marooned (mogelijk maar een of twee keer gespeeld op de tour) en On The Turning Way (voor zover als ik weet is deze alleen in Italie gespeeld op de 94 tour) Dus zijn deze van de Gilmour tour ? Zet je te denken, waarom ? Er waren twee sets in de omloop tijdens de tour. Een met DSOTM, die begon met Shine on, en een gewone die begon met Astronomy Domine die veel meet NW nummers bevatte, waarom niet de nummers van deze zet als bonus toevoegen. Ik heb hey You nooit live gezien omdat ik een DSOTM set heb gezien en dat geld ook voor andere nummers.
WYWH is van de introductie van de Rock N Roll Hall of Fame van ... ehm...1996 o.i.d.? Weet ik niet precies zo uit m'n hoofd.
Marooned en On The Turning Away zijn inderdaad niet altijd gespeeld: Marooned maar 2x tijdens die tournee, maar OTTA is wel vaak gespeeld hoor, toch wel een stuk of 80x. De beelden die je ziet valleen onder 'Bootlegging The Bootleggers' dus zijn gewoon bootlegbeelden van de 1994 tour.

En er waren wel wat meer soorten setlists hoor: zo is Hey You weldegelijk ook in Earl's Court gespeeld, zelfs als encore...terwijl bij de eerste paar concerten de Dark Side of The Moon niet eens werd gespeeld. Elke avond was letterlijk anders

kruspe
08-07-2006, 00:09
nu de eerste disc gezien, ik vind het wel jammer dat niet het hele concert erop staat!!

Maar verder is ie geniaal!!!!

nu snel naar disc 2...
hoe bedoel je? Had je graag allebei de sets op 1 disc gehad willen hebben dan? Ik vind het eerlijk gezegd wel mooi zo, die duidelijk onderverdeling tussen set één en twee.

Het concert staat er schitterend op: fantastische geluidsmix, en het beeld ziet er de meeste tijd bijzonder mooi scherp uit.
Enkel de extra's vallen mij iets tegen. De bootleg beelden zijn erg leuk, maar iets van een docu met interviews met Dave, Nick en Rick zou erg leuk zijn geweest...veel informatiefs zit er nu niet bij helaesch...

het tweede nummer van de set (Astronomy Domine) staat er niet op!!!
die staat wel op de bootleg dvd die ik van dit concert heb....jammer.

Dennis Kuijper
08-07-2006, 02:07
Ik heb een 5 jaar oude dvd speler, en daar doet ie 640 KBS track het idd niet. Weet iemand hoe dat kan?
Ik denk dat je speler hem gewoon niet herkend,overigens hadden ze dan beter een DTS track ervan kunnen maken lijkt me.

internetsmurf
08-07-2006, 07:04
Ik heb 'm gisteren gehaald en ook bekeken. Hij is waanzinnig mooi. Het geluid is zoals ik nog nooit op een DVD heb gehoord ronduit schitterend. Het beeld is ook goed tot zeer goed. Eindelijk is het wachten beloond geworden. (y)

Dva
08-07-2006, 08:36
Ik heb een 5 jaar oude dvd speler, en daar doet ie 640 KBS track het idd niet. Weet iemand hoe dat kan?
Ik denk dat je speler hem gewoon niet herkend,overigens hadden ze dan beter een DTS track ervan kunnen maken lijkt me. Ik heb een DVD recoder van Pioneer, de 530, DVD recorder van het jaar 2005-2006... en die kan het 640KBS signaal ook niet lezen. EEn DTS track was een veel betere optie geweest.

Dva
08-07-2006, 08:40
Ik heb 'm gisteren gehaald en ook bekeken. Hij is waanzinnig mooi. Het geluid is zoals ik nog nooit op een DVD heb gehoord ronduit schitterend. Het beeld is ook goed tot zeer goed. Eindelijk is het wachten beloond geworden. (y) Ik heb 'm daarstraks ook gehaald en ff vluchtig bekeken (fragmentjes). Over de beeldkwaliteit ben ik niet zo enthousiast. Ik had de opname al op VHS (koopvideo) en die overgezet naar DVD via mijn dvd recorder. Om eerlijk te zijn, ik zie nauwelijks verschil tussen deze DVD en mijn VHS copij op DVD.

maximus
08-07-2006, 09:15
ik zie nauwelijks verschil tussen deze DVD en mijn VHS copij op DVD.

dan moet een ongelooflijke vhs kwaliteit hebben of een slechte tv/dvd-speler?

8t88
08-07-2006, 10:14
ik zie nauwelijks verschil tussen deze DVD en mijn VHS copij op DVD.

dan moet een ongelooflijke vhs kwaliteit hebben of een slechte tv/dvd-speler?

Is niet waar want het beeld van officiele DVD is helemaal niet zo best..... Ik heb meerdere versie van P.U.L.S.E. die van VHS komen die over het algemeen lekkerder kijken dan de DVD. Alleen is het geluid van de DVD niet te overtreffen 8)

Hankster
08-07-2006, 11:09
man, de meeste tijd is het beeld van de DVD haarscherp :)
Maar mijn videoband was dan ook al in vreselijke staat...

Hankster
08-07-2006, 11:10
het tweede nummer van de set (Astronomy Domine) staat er niet op!!!
die staat wel op de bootleg dvd die ik van dit concert heb....jammer.
dan is dat van een ander concert erbij gevoegd of, en dat lijkt me logischer, is het een bootleg van een andere avond...want A.D. is echt niet gespeeld de 20e

De DVD is echt de complete setlist van wat ze die avond gespeeld hebben

Daniel1974
08-07-2006, 11:13
En er waren wel wat meer soorten setlists hoor: zo is Hey You weldegelijk ook in Earl's Court gespeeld, zelfs als encore...terwijl bij de eerste paar concerten de Dark Side of The Moon niet eens werd gespeeld. Elke avond was letterlijk anders

Uiteraard was iedere avond anders, maar niet zo anders dat het om compleet andere nummers ging, of dat er nummers werden gespeeld die totaal afweken. Hier een nummer weg, daar een nummer bij, wat door elkaar gehusseld. Wat ik ik bedoel te zeggen is dat wanneer de set met Shine On begint, er een Dark Side set volgt en wanneer het concert met Astronomy Domine begint, er meer een overzicht volgt (en voor een groot deel niet veel verschilde van de openingsavond in Miami). In Amerika is een Dark Side set maar een paar keer gedaan. En naar gelang de tour voortvaarde in Europa steeds vaker. In Rotterdam in 94 de laatste twee keer wel en de eerste avond niet. Hey You werd in de om het zo te zeggen normale setlist in 94 altijd als toegift gespeeld tussen Comfortably Numb en Run Like Hell in.

On the turning wat nog 80 keer ? Nadat ik dit las ben ik op zoek gegaan naar wat ROIO setlists en inderdaad. Ik heb maar een aantal Bootlegs uit 94, maar dit nummer is inderdaad vaker gespeeld dan ik dacht. Goede zaak voor zo'n prachtig nummer overigens.

Het is ontzettend jammer dat Marooned maar twee keer is gespeeld (een keer ergens in Scandinavie herriner ik me) is. Ik meende dat ik hoorde dat het nummer live niet echt werkte of zo. Erg erg jammer. Hetzelfde geldt voor Wearing The Inside Out, wat naar mijn weten nooit live is gespeeld in 94 (wel door DG tijdens zijn recente tour) en een van de mooiste nummers van de hele cd is.

Hoe dat zit met Comfortably Numb weet ik niet. Het is wel vreemd. Wat in de Roio lijst staat inderdaad ook dat alleen de 20ste is opgenomen. Ik zal de Video nog eens weer opzetten en het nogmaals klokken. 9 minuten voor CN is zowiezo redelijk aan de korte kant, als je kijkt naar de gemiddlede speelduur van dit nummer op de verschillende bootlegs. Zowel in 94 als in 86/87 of de About Face tour van Gilmour. En in Rotterdam in 94 voelde de solo ook aan als eindeloos lang en eindeloos kwijl.

Omdat het beelden zijn kan er niet zijn gekloot met het geluid. Ik heb Tim Renwick een keer gevraagd of hij wist welke Dark Side er was gebruikt boor de PULSE cd en hij vertelde dat hij dacht het erg moeilijk was om te zeggen omdat er vaak voor een cd al verschillende bronnen kunnen zijn gebruikt voor een nummer. Maar omdat het ook synchroon moet lopen met het beeld, kan het nummer niet in elkaar zijn geschoven.


het tweede nummer van de set (Astronomy Domine) staat er niet op!!! die staat wel op de bootleg dvd die ik van dit concert heb....jammer.

Ik heb dit concert destijds live opgenomen, en ik kan me AD niet herrineren hoor.

Nu nog wat over het geluid. Ik heb een Pioneer 757 en ook ik kon de DD 640 niet afspelen. Het was al laat gisteren, dus ik heb alleen CN bekeken. Het geluid van dit nummer komt vooral tot grote hoogten als de zang van Gilmour wordt ingezet. De rest moet ik nog even bekijken. Het betrof voor mijn gevoel wel een relatief zachte opname, niet ?

8t88
08-07-2006, 11:19
man, de meeste tijd is het beeld van de DVD haarscherp :)
Maar mijn videoband was dan ook al in vreselijke staat...

Dat klopt, maar als je zolang doet over een release mag ik er toch vanuit gaan dat het beeld 100% in orde is? Ik betaal er toch €29,95 voor....... :wink:

Dva
08-07-2006, 11:31
man, de meeste tijd is het beeld van de DVD haarscherp :)
Maar mijn videoband was dan ook al in vreselijke staat...

Dat klopt, maar als je zolang doet over een release mag ik er toch vanuit gaan dat het beeld 100% in orde is? Ik betaal er toch €29,95 voor....... :wink: Kijk, het beeld kan natuurlijk niet echt beter dan de bron. En m.i. is dit ook de reden waarom de release zo lang duurde: men probeerde te verbeteren maar zit vast met het bronmateriaal. In 2006 neem je dit met heel andere technieken op (geavanceerder, 16:9) dan begin jaren '90.

Voor de 29.99 euro bij de FRS kreeg ik wel een 50cm x 70 cm kwaliteitsposter (ze noemen het een litho) mee. Dergelijke poster - indien te koop - kost gemakkelijk 10 euro. En bovendien zijn er maar 1500 van afgedrukt. Ik ben niet echt een FRS fanaat, maar dit extraatje (elders kost de DVD ook ca 25 euro) had ik er voor over.

Toch een bedenking bij de "litho" van de FRS in België: op hun website staat "A3" formaat, trewijl de poster 50cm x 70cm is. Zijn er kopers die wel een litho formaat A3 hebben ontvangen?

kruspe
08-07-2006, 12:10
het tweede nummer van de set (Astronomy Domine) staat er niet op!!!
die staat wel op de bootleg dvd die ik van dit concert heb....jammer.
dan is dat van een ander concert erbij gevoegd of, en dat lijkt me logischer, is het een bootleg van een andere avond...want A.D. is echt niet gespeeld de 20e

De DVD is echt de complete setlist van wat ze die avond gespeeld hebben

aha, ik ging er van uit dat ze iedere avond dezelfde setlist speelden, vandaar.

Daniel1974
08-07-2006, 12:22
De vorige tour wel. Afgezien van de eerste 6 keer toen er werd geopend met Echoes (I ask you ? How cool is that ?) bleef de setlist vrijwel volledig hetzelfde tijdens de hele tour. Maar in 94 was er meer variatie, ook al werd er voornamelijk voortgeborduurd op de nummers die ook op de vorige tour werden gespeeld. Jammer genoeg niets van Animals (volgens mij nog steeds het meest geniale album wat ze ooit hebben gemaakt), geen Atom Heart Mother, Set The Controls, Echoes of Shine On II.

Hugo R
08-07-2006, 14:26
Allemaal leuk en aardig maar toen ik de dvd verpakking zag was ik wel teleurgesteld, had er wel wat meer van verwacht, dun kartonnen hoesje :(

Ben ik het wel mee eens, had toch op zijn minst wel een sleeve omheen gemogen. Maar ja ben al lang blij dat hij nu eindelijk uit is.

Dva
08-07-2006, 14:28
Allemaal leuk en aardig maar toen ik de dvd verpakking zag was ik wel teleurgesteld, had er wel wat meer van verwacht, dun kartonnen hoesje :(

Ben ik het wel mee eens, had toch op zijn minst wel een sleeve omheen gemogen. Maar ja ben al lang blij dat hij nu eindelijk uit is. Dit zal wel weer passen in het groene imago van PF zeker? Ook de CD "on an island" van Gilmour zat in zo een recyclagekartonnen (en onhandig) geval verpakt.

Hankster
08-07-2006, 14:50
heeft meer met EMI te maken...dat met 2 sdisc voor de helft op elkaar enzo doen ze steeds vaker, het ziet er inderdaad wat goedkoop uit

Och, het doosje kan ik me niet zo druk om maken...om het gemis van een goede docu des te meer.

8t88
08-07-2006, 15:18
heeft meer met EMI te maken...dat met 2 sdisc voor de helft op elkaar enzo doen ze steeds vaker, het ziet er inderdaad wat goedkoop uit

Och, het doosje kan ik me niet zo druk om maken...om het gemis van een goede docu des te meer.

INDERDAAD, een docu hoe en waarom het zo lang duurde en wat ze er voor gedaan hebben had inderdaad leuk geweest....

Daniel1974
08-07-2006, 15:55
Het doosje of een docu kan me bij een muziek DVD gestolen worden. Waar ik me wel over kan opfokken is het gemis van een DTS track. Maar hopen dat Waters slimmer is met de opname van volgende week in Parijs, en er wel DTS op laat zetten.

8t88
08-07-2006, 16:40
Het doosje of een docu kan me bij een muziek DVD gestolen worden. Waar ik me wel over kan opfokken is het gemis van een DTS track. Maar hopen dat Waters slimmer is met de opname van volgende week in Parijs, en er wel DTS op laat zetten.

DTS is echt niet zaligmakend, er zijn DVD's in mijn collectie waarvan ik de DolbyDigital track beter vindt dan de DTS track..... :oops:

Hankster
08-07-2006, 17:10
wel of geen DTS track...de muziektracks die er nu opstaan zijn al subliem....kan me echt niet interesseren dat het geen DTS is.

Dva
08-07-2006, 17:20
wel of geen DTS track...de muziektracks die er nu opstaan zijn al subliem....kan me echt niet interesseren dat het geen DTS is.

Maar het is nogal absurd van er wél een DD track op te zetten die door een meerderheid van (zelfs recente) dvd spelers niet wordt herkend...

Daniel1974
08-07-2006, 17:24
Als de DD 5.1 van een orinele DTS is afgeleid, zoals bij recente films, dan maakt het inderdaad niet zo heel veel uit. Zeker omdat ook voor films meestal de bitrate van de DTS wordt gehalveerd, waardoor er veel detail verloren gaat. Maar dat is in dit geval niet zo. Daarnaast prefereer ik voor muziek echt wel een DTS en het liefste een full bitrate 96/26. Zoals bij de DVD's van Peter Gabriel, Led Zeppelin of de DVD's van Queen. Ik denk niet dat een DD 5.1 daar ooit tegenaan kan, simpel omdat er op deze manier veel meer detail bewaard blijft en dat is bij een PF concert wel aan te bevelen omdat de geluidseffecten en achtergrondgeluiden een wezenlijk onderdeel uitmaken van de muziek.

Ik bedoel the Wall en Amused To Death zijn niet voor niets zulke goede albums. En de opnames (geen DTS) op Golddisc zijn helemaal om van te smullen. Wat ik wil zeggen is dat de kwaliteit van de opname bij de muziek van Pink Floyd wel degelijk uitmaakt.

Michel II
08-07-2006, 19:12
heb de dvd vandaag besteld bij bol.com, ben benieuwd waneer ik de dvd heb en dan genieten!!

de mijne is vandaag verzonden, dus die is er morgen!!

Heb de DVD vandaag in de brievenbus gekregen, meteen opgezet en gekeken. prima geluid!!

BrianB
08-07-2006, 20:40
Gisteren de DVD gekocht bij Correct, voor 20 euro. Zag m eerst al liggen bij de FRS, maar 33 euro is veel te veel. Het beeld en het geluid vind ik zeer goed. De extra's (nog niet helemaal bekeken) waren wel goed, vond ik. Niet al te uitgebreid, maar dat schijnt standaard te zijn bij muziekdvd's.

Hankster
09-07-2006, 09:33
Gisteren de DVD gekocht bij Correct, voor 20 euro. Zag m eerst al liggen bij de FRS, maar 33 euro is veel te veel. Het beeld en het geluid vind ik zeer goed. De extra's (nog niet helemaal bekeken) waren wel goed, vond ik. Niet al te uitgebreid, maar dat schijnt standaard te zijn bij muziekdvd's.
33 euro? :shock: ze zijn niet wijs daar zeg

en ik vind de extra's bij bijvoorbeeld Collin's 'Finally..The First Farewell Tour' wel behoorlijk goed hoor. En zelfs de niet grote hoeveelheid extra's op Queen @ Wembley Stadium waren al vele malen informatiever dan die op PULSE. Echt een gemiste kans..maargoed, ik zeg er niks meer over :P

Erwin vd H
09-07-2006, 09:38
33 euro? :shock: ze zijn niet wijs daar zeg


Da's wel met een gratis t shirt erbij(hoewel dat in de winkel helemaal niet duidelijk aangegeven is, en dus veel mensen zullen denken dat ze dat voor de kale dvd moeten betalen)

zie ook : http://www.freerecordshop.nl/pages/productview.asp?productid=977222

Dva
09-07-2006, 09:40
33 euro? :shock: ze zijn niet wijs daar zeg


Da's wel met een gratis t shirt erbij(hoewel dat in de winkel helemaal niet duidelijk aangegeven is, en dus veel mensen zullen denken dat ze dat voor de kale dvd moeten betalen)

zie ook : http://www.freerecordshop.nl/pages/productview.asp?productid=977222

In Vlaanderen krijg je er voor 29.99 euro een 50x70 cm poster bij (kwaliteitspapier, oplage 1500 stuks) van de hoes. Hang hier naast me :wink:

Hankster
09-07-2006, 13:09
Da's wel met een gratis t shirt erbij(hoewel dat in de winkel helemaal niet duidelijk aangegeven is, en dus veel mensen zullen denken dat ze dat voor de kale dvd moeten betalen)

zie ook : http://www.freerecordshop.nl/pages/productview.asp?productid=977222
een t-shirt...who....dan ben ik toch blij dat ik even de MM ben binnen gegaan vrijdag ;)

Peter Porrio
09-07-2006, 13:35
Gisteren heb ik 'm gehaald bij MM in Utrecht. Thuisgekomen gelijk even opgezet natuurlijk. Het geluid van de DD5.1 track is prima. Helaas speelt mijn 2 jaar oude Denon de 640 kbps DD 5.1 track niet af.

Ga nog wel eens even kijken of ik in de setup van de DVD speler nog iets kan instellen, zodat het wel lukt. Mocht dit niet zo zijn, ben ik nog hartstikke tevreden met deze DVD. Thank you David! :lol:

tazdvddevil
11-07-2006, 03:44
kon de verleiding niet weerstaan als pink floyd devil zijnde moest pulse de 2dvd set hebben :D

heb nog maar 1 nummertje gezien en gehoord maar erg goed vooral in 640 , 5.1 dolby digital :lol:

mijn 3 jaar oude jvc doet dat gelukkig wel (maar ben geen denon hater , integendeel)

kan niet wachten tot deze week teneinde is dan kan taz hem eens goed beluisteren, helaas niet op een live volume maar dat houdt mijn kamertje ook niet vol :)

duzs tot nu toe, erg duivels goed gekeurd

Whazahzhazha, keep on spinning TAZ.

hoop dat m e ouders vrijdag laat weg blijven dan kan ik in 7.1 (5.1 +2.0 classsse a) effe genietuh !!

Herjan
11-07-2006, 08:38
Mijn 6(?) jaar oude Sony DVP-NS900 speelt de 640kb track ook zonder problemen af. Ben blij verrast. Geluidskwaliteit is inderdaad prima!

@tazdvddevil: je avatar voldoet niet aan de regels. Lees die even door en pas hem aan, voordat de crew het voor je doet... ;) En als ik dan toch aan 't zeuren ben: type je posts iets zorgvuldiger. De typfouten en het gemis van interpunctie en hoofdletters is erg storend.

Dva
11-07-2006, 09:18
Mijn 6(?) jaar oude Sony DVP-NS900 speelt de 640kb track ook zonder problemen af. Ben blij verrast. Geluidskwaliteit is inderdaad prima!

@tazdvddevil: je avatar voldoet niet aan de regels. Lees die even door en pas hem aan, voordat de crew het voor je doet... ;) En als ik dan toch aan 't zeuren ben: type je posts iets zorgvuldiger. De typfouten en het gemis van interpunctie en hoofdletters is erg storend.

Het lijkt inderdaad merkgebonden. Wat mijn recente Pioneer dvd recorder niet kan, kan onze Sony playstation2 wel! :roll:

Herjan
11-07-2006, 09:25
Ik heb nu trouwens alleen de DAC van m'n DVD-speler geprobeerd. Ik zal vanmiddag eens de DAC van de receiver proberen. Het zou toch niet schadelijk zijn, mocht het fout gaan?

reusla
11-07-2006, 09:55
33 euro? :shock: ze zijn niet wijs daar zeg


Da's wel met een gratis t shirt erbij(hoewel dat in de winkel helemaal niet duidelijk aangegeven is, en dus veel mensen zullen denken dat ze dat voor de kale dvd moeten betalen)

zie ook : http://www.freerecordshop.nl/pages/productview.asp?productid=977222

Hoe bedoel je "gratis" T-shirt??? Daar betaal je dus in vergelijk met andere aanbieders van die DVD wel 13 Euro voor als je 'm bij FRS haalt (en zelfs nog meer als je al ziet dat er aanbiedingen van 12.50 Euri zijn gevonden).
Dat T-shirt hadden ze er voor het geduld van de fans er wel eens echt gratis bij mogen doen.....

Hankster
11-07-2006, 10:34
Mijn 3 jaar oude Baier kan het zelfs afspelen :)

Dva
11-07-2006, 17:06
Even één minuut stilte....

Syd Barrett is vorige zondag (sommige bronnen zeggen vorige vrijdag), op 60 jarige leeftijd, overleden. Straf, op de dag van de release van Pulse...

The time is gone, Your song is over, hoped You'd something more to say....

8t88
11-07-2006, 20:03
Even één minuut stilte....

Syd Barrett is vorige zondag (sommige bronnen zeggen vorige vrijdag), op 60 jarige leeftijd, overleden. Straf, op de dag van de release van Pulse...

The time is gone, Your song is over, hoped You'd something more to say....

Vrijdag....... Shine On Syd!!! :cry:

Theo Stokman
11-07-2006, 21:37
DE DVD IS ECHT UITGEKOMEN OP 10 JULI J.L.

Heb deze gelijk aangeschaft (pas op de prijsverschillen)...

Geweldig Concert en heel heel veel extra's, 4 uur PINK FLOYD wat wil je nog meer.

Theo

Dva
11-07-2006, 22:21
DE DVD IS ECHT UITGEKOMEN OP 10 JULI J.L.

Heb deze gelijk aangeschaft (pas op de prijsverschillen)...

Geweldig Concert en heel heel veel extra's, 4 uur PINK FLOYD wat wil je nog meer.

Theo

Theo, op 10 juli had ik 'm al 4x bekeken. Geloof me, de DVD lag vrijdag al in alle winkels... :wink:

Hankster
12-07-2006, 13:26
DE DVD IS ECHT UITGEKOMEN OP 10 JULI J.L.

Heb deze gelijk aangeschaft (pas op de prijsverschillen)...

Geweldig Concert en heel heel veel extra's, 4 uur PINK FLOYD wat wil je nog meer.

Theo
neen maar :')

marioz
13-07-2006, 19:50
Zoals ik al eerder opmerkte, als een van de leden overlijdt, komt er meteen materiaal op de markt, Thank You SYD BARRETT!!.
God Bless You!!!!

8t88
13-07-2006, 20:41
Zoals ik al eerder opmerkte, als een van de leden overlijdt, komt er meteen materiaal op de markt, Thank You SYD BARRETT!!.
God Bless You!!!!

Wat een onzin zeg... Volgens mij was P.U.L.S.E. al jaren vooruit gepland en Syd's dood zeker niet! :?

marioz
13-07-2006, 20:47
Weet je wat? Dan noem jij het toeval. Ook goed.

Toon_1
13-07-2006, 23:16
Zoals ik al eerder opmerkte, als een van de leden overlijdt, komt er meteen materiaal op de markt, Thank You SYD BARRETT!!.
God Bless You!!!!

:evil: Beetje respect voor het grootste genie van Pink Floyd mag wel :evil:

8t88
14-07-2006, 07:05
Weet je wat? Dan noem jij het toeval. Ook goed.

Wat een simpele ziel ben jij zeg.......

Hankster
14-07-2006, 09:54
Zoals ik al eerder opmerkte, als een van de leden overlijdt, komt er meteen materiaal op de markt, Thank You SYD BARRETT!!.
God Bless You!!!!
wat een drol joh...

rrjobse
14-07-2006, 14:25
Voor degenen die nog twijfelen: http://www.pinkfloyd.co.uk/pulse/. Of luister naar Arrow, want daar is het de hele week al feest (niet bedoeld als reclame).

maximus
14-07-2006, 14:29
Weet je wat? Dan noem jij het toeval. Ook goed.

ik hoop voor jezelf dat je een geintje maakt? sterkte :?

maximus
14-07-2006, 18:16
Als iemand die litho weg doet hoor ik het graag!

Dva
14-07-2006, 19:00
Als iemand die litho weg doet hoor ik het graag!

't is een mooie! (maar ik doe hem niet weg :wink: ). Hebben ze er geen meer in de FRS in België?

Jammer dat ik hier in dit forum geen foto kan plaatsen. (zou niet weten hoe). Bovendien, je woont Far Far Away, de verzendingskosten zouden niet te betalen zijn :lol:

rveldhuizen
14-07-2006, 20:14
Eindelijk binnen (was een van die kneuzen die hem al tijden in de pre-order had staan bij play.com :) )... Idd prachtig geluid (gelukkig kan mijn arcam de 640-versie aan...), beeld is ok... Nou maar weer ff genieten met geluid op 80 :)

marioz
15-07-2006, 09:27
Voor diegene die ik gekwetst heb, sorry hoor. Het was wat zwartgallig bedoeld. Mij is het niet ontgaan dat als er een artiest overlijdt er ineens wel veel materiaal verkrijgbaar is.
Syd Barrett is dan mede oprichter van Pink Floyd maar heeft na het maken van de eerste en de halve tweede LP niets meer van betekenis gedaan voor de band.
De overige leden hebben wel de ingeslagen weg vervolgd. met succes.
Ik heb P.U.L.S.E nog niet op DVD maar ga hem zeker aanschaffen.

Hankster
15-07-2006, 10:08
nou..ingeslagen weg vervolgd...de latere periode kan je niet meer psychedelisch noemen.

Herjan
15-07-2006, 10:08
Het gebeurd inderdaad vaak dat na het overlijden van een bekend artiest opeens erg veel materiaal te koop wordt aangeboden. Maar dat is in dit geval duidelijk niet aan de orde. Ten eerste is Syd Barret bij het grote publiek niet bekend (alleen bij Pink FLoyd fans) en ten tweede kan ik me niet voorstellen dat Syd het dusdanig heeft kunnen plannen dat ie precies op de dag van de release z'n laatste adem uitblies.

Vreemd toeval en onbedoelde reclame. Alhoewel: reclame? Hoeveel aandacht is er in de media eigenlijk aanbesteed? Ik zag een kort stukje in het NOS journaal en wat korte artikeltjes op internet...

8t88
15-07-2006, 10:13
Voor diegene die ik gekwetst heb, sorry hoor. Het was wat zwartgallig bedoeld. Mij is het niet ontgaan dat als er een artiest overlijdt er ineens wel veel materiaal verkrijgbaar is.
Syd Barrett is dan mede oprichter van Pink Floyd maar heeft na het maken van de eerste en de halve tweede LP niets meer van betekenis gedaan voor de band.
De overige leden hebben wel de ingeslagen weg vervolgd. met succes.
Ik heb P.U.L.S.E nog niet op DVD maar ga hem zeker aanschaffen.

Jij snapt het echt niet..... Zonder Syd had het beste werk van Pink Floyd ook niet bestaan 'Wish you were here' is totaal geinspireerd op de geniale wijze waarop Syd muziek maakte. En ongetwijfeld dat er nog wat materiaal gaat opduiken waarin Syd een rol heeft gespeeld, maar de release van P.U.L.S.E. naar aanleiding van de dood van Syd is een beetje erg kort door de bocht! :roll:

Hankster
15-07-2006, 10:31
Jij snapt het echt niet..... Zonder Syd had het beste werk van Pink Floyd ook niet bestaan 'Wish you were here' is totaal geinspireerd op de geniale wijze waarop Syd muziek maakte. En ongetwijfeld dat er nog wat materiaal gaat opduiken waarin Syd een rol heeft gespeeld
aanleiding is natuurlijk wel wat anders dan ergens de hand in hebben: Roger en ook Dave zijn muzikaal natuurlijk van veel groter belang geweest voor PF dan Syd.
Syd was de oprichter samen met Roger en heeft de stijl voor de beginperiode aangegeven, Roger heeft de groep bekendheid gegeven, David heeft PF tot een supergroep gemaakt.

En dat van ander materiaal zou ik maar niet van uitgaan: in de tijd van Saucerful en Piper is er niet veel ander niet gebruikt materiaal opgenomen...demo's en niet gebruikte nummers van zelfs latere CD's zijn zo goed als niet te vinden op het internet. Dus ander Syd met PF materiaal zal denk ik niet, of iig niet snel, boven water komen. Of ze moeten het zelf op gaan zoeken en uit gaan geven maar dat zal niet gaan gebeuren.

Dva
15-07-2006, 10:32
Marioz heeft zich verontschuldigd, kunnen we het hier niet bij laten? Hij heeft onze moeder of zuster niet beledigd, dus een Zidane-kopstoot verdiend hij ook niet :lol:

Ik zou zeggen : back to topic :idea:

DeeVeeDee
15-07-2006, 20:57
Inderdaad..back to topic...
En kan dat niet beter dan met een paar fotos :D

Linkje naar mijn profiler (http://www.deeveedee.net/dvdcollectie/title.php?collection_id=1324) van de dvd.

http://www.deeveedee.net/pics/screenshots/pfpulse_12.jpg

http://www.deeveedee.net/pics/screenshots/pfpulse_2.jpg

http://www.deeveedee.net/pics/screenshots/pfpulse_3.jpg

http://www.deeveedee.net/pics/screenshots/pfpulse_5.jpg

http://www.deeveedee.net/pics/screenshots/pfpulse_7.jpg

http://www.deeveedee.net/pics/screenshots/pfpulse_8.jpg

http://www.deeveedee.net/pics/screenshots/pfpulse_11.jpg

http://www.deeveedee.net/pics/screenshots/pfpulse_10.jpg

http://www.deeveedee.net/pics/screenshots/pfpulse_15.jpg

pavko
21-07-2006, 22:43
Mijn 6(?) jaar oude Sony DVP-NS900 speelt de 640kb track ook zonder problemen af. Ben blij verrast. Geluidskwaliteit is inderdaad prima!

@tazdvddevil: je avatar voldoet niet aan de regels. Lees die even door en pas hem aan, voordat de crew het voor je doet... ;) En als ik dan toch aan 't zeuren ben: type je posts iets zorgvuldiger. De typfouten en het gemis van interpunctie en hoofdletters is erg storend.

Het lijkt inderdaad merkgebonden. Wat mijn recente Pioneer dvd recorder niet kan, kan onze Sony playstation2 wel! :roll:

Raar, want hier in mijn recente pioneer dvd/hd recorder (de 540) doet de 640kbs het wél...

Wat een geweldige dvd is dit trouwens. Het beeld is heel behoorlijk (jammer wel van de 4:3) maar het geluid is echt prima! regelmatig kippenvel bij diverse nummers.

Hankster
21-07-2006, 23:33
Raar, want hier in mijn recente pioneer dvd/hd recorder (de 540) doet de 640kbs het wél...

Wat een geweldige dvd is dit trouwens. Het beeld is heel behoorlijk (jammer wel van de 4:3) maar het geluid is echt prima! regelmatig kippenvel bij diverse nummers.
dit moet iemand mij toch uitleggen...
Wie heeft er nou last van als het 4:3 is? Het is eeuwig zonde als het wordt verneukt zoals bij bijvoorbeeld The Freddie Mercury Tribute.

Of je moet bedoelen dat het zonde is dat ze het toendertijd niet in breedbeeld hebben opgenomen? ;) Want dat het er inderdaad nicer uitgezien

brotah
22-07-2006, 18:11
ik ben net als velen echt te spreken over de geluidskwaliteit! heel mooi...
en de beeldkwaliteit is wat minder misschien, maar dat past toch ook wel in het sfeertje samen met de kapsels van de mannen en de achtergrondzangeressen...;)

Dva
22-07-2006, 19:25
ik ben net als velen echt te spreken over de geluidskwaliteit! heel mooi...
en de beeldkwaliteit is wat minder misschien, maar dat past toch ook wel in het sfeertje samen met de kapsels van de mannen en de achtergrondzangeressen...;)

Sam Brown heb ik atijd een goede stem gevonden (bekend van één hit "Stop")

peterlommel
28-07-2006, 13:44
Zie : http://www8.cd-wow.nl/detail_results_11.php?product_code=248441


21,35 euro betaald.

Beste muziek DVD tot nu toe in mijn bescheiden collectie, enig minpuntje is missichien het soms wat korrelige beeld. Verder een genot om naar te kijken. Geluidskwaliteit is perfect.[/url]

rkrijger
31-07-2006, 14:45
Deze komt, volgens de homepage dvd.nl medio september uit...

Deze is wellicht nog het goedkoopst als je hem via de €7,- korting truc van cd-wow bestelt...

kruspe
31-07-2006, 14:47
Deze komt, volgens de homepage dvd.nl medio september uit...


ja, dat zag ik ook, ik kan niet wachten!!! :wink:

rkrijger
16-08-2006, 11:57
Wel... CD-wow meldde me vanmorgen dat ze hem verstuurd hebben...
Voor een slordige €14,99.
Ik ben zeer benieuwd!

Henk Heideveld
21-08-2006, 08:54
Wel... CD-wow meldde me vanmorgen dat ze hem verstuurd hebben...
Voor een slordige €14,99.
Ik ben zeer benieuwd!
Wil je niet dompen, maar geluidstrack is ronduit dof en mat...helaas :cry: :cry:

rkrijger
21-08-2006, 09:03
Wil je niet dompen, maar geluidstrack is ronduit dof en mat...helaas :cry: :cry:

Tsja, Henk, ik zal het wel zien. Of horen in dit geval.
Ik meen me ook te herinneren dat anderen juist lyrisch waren over het geluid.
Jammer dat er hier geen review is. Toch? Of heb ik die gemist? Zal eens kijken...

Meen me wel *ergens* een review te herinneren...

Hankster
21-08-2006, 10:46
de geluidstrack is erg goed, imo...enkel gaat het volume op disc1 op enkel momenten wat naar beneden en is het slagwerk niet altijd even mooi meegemixt (vooral tijdens Time en One of These Days).
Verder vind ik de 640 track zeer mooi.