PDA

Bekijk de volledige versie : welke reciever bij jmlab?



vmax-1200
23-12-2002, 21:36
welke reciever bij jmlab "sib&cub" speakers ik denk aan denon avr1803 of een yamaha rx-v630rds.
heeft iemand een optie / ervaring?

tnx

Johan van den D.
23-12-2002, 21:46
ik heb wel ervaring met de yamaha 630 maar niet in combinatie met de door jou aangegeven speakers
de receiver opzich ben ik heel erg tevreden over en heb daar zeker geen spijt van
levert prima kwaliteit en mogelijkheden voor een toch uiterst betaalbare prijs
maar denon is opzich ook niet verkeerd
http://www.handykult.de/plaudersmilies.de/xmas/wbaum4.gif

Major Woody
24-12-2002, 06:06
welke reciever bij jmlab "sib&cub" speakers
tnx

Ik heb geen optie en geen ervaring, maar ik zou zeggen ga naar een goede hifi winkel, laat je voorlichten en ga vooral luisteren!!

Erikro
24-12-2002, 17:42
Yamaha is wel erg scherp en gaat op den duur irriteren. Ik ga nu dan ook voor Denon. Bovendien is hun service erg slecht en zijn ze onbetrouwbaar.

Johan van den D.
24-12-2002, 18:20
Yamaha is wel erg scherp en gaat op den duur irriteren. Ik ga nu dan ook voor Denon. Bovendien is hun service erg slecht en zijn ze onbetrouwbaar. vooral de oudere modellen van yamaha zijn vrij "scherp" maar met de nieuwe modellen val dit zeker mee
verder kan ik weinnig zeggen over de service maar ik hoor inderdaad her en der dat die niet geweldig zou zijn
wat betrouwbaarheid betref ben ik het niet met je eens
yamaha producten zijn dus gewoon betrouwbaar net als ieder ander normaal merk

dat het yamaha geluid gaat irriteren kan met muziek inderdaad kloppen maar voor film geluid is het gewoon goed en wordt het zeker niet irritant
desondanks denk ook ik dat denon de betere keuze is wat kwa klank
wanneer ik aan een andere receiver toe ben zal ik zeker verder kijken dan yamaha en daar hoor denon dan zeker ook bij (en dan met name de duurdere klasse )
maar schrijf de nieuwe modellen van yamaha zeker nog niet bij voorbaat af
beluister ze zeer zeker want voor ht zijn ze gewoon goed te noemen, heel goed zelfshttp://smiliez.de/img.php/90.gif

Erikro
24-12-2002, 19:47
Sorry, ik zal wat uitleg geven over wat ik bedoelde met de betrouwbaarheid.
Ik had 1,5 jaar geleden de RX520 (prijs toen 1200 guldens) gekocht, die had een zachte ruis op de achterkanalen. In het begin denk je ach went wel, maar op een gegeven moment steeds irritanter.
Dit was vooral hoorbaar als de achterkanalen niet of nauwelijks meededen in bv films.
In andere forums bleken er meer slachtoffers te zijn bij dit model en serie. En ook al had ik garantie Yamaha zei dat ik het dak opkon, want dat hoort zo bij Yamaha, een beetje ruis is helemaal niet erg!
Dus wat dat betreft zijn ze heel betrouwbaar, als ze eenmaal niet goed fuctoneren, blijven ze ook niet goed functioneren.
Afijn de versterker staat nu bij de vuilnis, ik werd er zo gefrusteerd van dat ik het vertrouwen in goede audio (fabrikanten) verloren was. Kijk als ik nou een versterkertje had gekocht van 200 gulden had ik het kunnen begrijpen. Maar bij dit soort bedragen, mag dat gewoon niet. Alhoewel blijkbaar mag dat wel.

Johan van den D.
24-12-2002, 20:08
Sorry, ik zal wat uitleg geven over wat ik bedoelde met de betrouwbaarheid.
Ik had 1,5 jaar geleden de RX520 (prijs toen 1200 guldens) gekocht, die had een zachte ruis op de achterkanalen. In het begin denk je ach went wel, maar op een gegeven moment steeds irritanter.
Dit was vooral hoorbaar als de achterkanalen niet of nauwelijks meededen in bv films.
In andere forums bleken er meer slachtoffers te zijn bij dit model en serie. En ook al had ik garantie Yamaha zei dat ik het dak opkon, want dat hoort zo bij Yamaha, een beetje ruis is helemaal niet erg!
Dus wat dat betreft zijn ze heel betrouwbaar, als ze eenmaal niet goed fuctoneren, blijven ze ook niet goed functioneren.
Afijn de versterker staat nu bij de vuilnis, ik werd er zo gefrusteerd van dat ik het vertrouwen in goede audio (fabrikanten) verloren was. Kijk als ik nou een versterkertje had gekocht van 200 gulden had ik het kunnen begrijpen. Maar bij dit soort bedragen, mag dat gewoon niet.

btw ik weet niet of dit een nieuw of oud model was, maar ik vond hem toch iets wat scherp. klop en je heb helemaal gelijk
dat probleem is op dit forum ook bekend en ook dat dit niet onder de garantie valt
het viel onder de specificaties van het model was het antwoord van yamaha
dus wat jij hier vertel klop voor de volle 100%
hier zijn "slachtoffers" die precies hetzelfde hadden en dat probleem wordt ook voor hen niet opgelost
tot zover allemaal feiten wat je nu vertelde
echter .......de nieuwe modellen klinken ietsje beter kwa klank en die ruis is er niet meer
voor jou helaas te laat want ik begrijp dat yamaha bij jou heeft afgedaan en gelijk heb je
althans bij de 630 is die ruis niet aanwezig maar dit is dus een heel recent model (minder dan 1 jaar meen ik)
andere types zou ik niet weten wat ruis betref dus ik spreek hier nu alleen over de 630;)

bwe
24-12-2002, 20:40
ooohhh...
J, (John? Jan? Joost? Jeroen?) wat dacht je van af en toe een punt of comma? :D
Of is die kertsborrel al geland? ;)

Johan van den D.
24-12-2002, 22:38
ooohhh...
J, (John? Jan? Joost? Jeroen?) wat dacht je van af en toe een punt of comma? :D
Of is die kertsborrel al geland? ;) oke vertel eens waarom
..,,..,,..,,..,,..,,..,,.., zoiets bedoel je??
en dan ook nog hoofdletters ook??

maar goed
soms doe ik dat ook hoor maar heb ik niet altijd zin of erg in
dat is alles;)

bwe
25-12-2002, 09:59
Waarom?
Het leest veeeeel makkelijker!
Maar iemand met 20 berichten gemiddeld per dag met zo 10 zinnen per bericht scheelt dat minstens 20 * 20 * 365 = 150.000 toetsen per jaar! Nu snap ik het ;)

Johan van den D.
25-12-2002, 10:24
Nu snap ik het ;) Gelukkig maar
Maar als je goed rondkijk zal je zien dat ik het zo af en toe ook wel "goed" doe hoor
http://www.handykult.de/plaudersmilies.de/xmas/wmann3.gif

bwe
25-12-2002, 10:56
absoluut, jij en Patrick zijn de motor van deze forum...
klasse! :)

Johan van den D.
25-12-2002, 11:00
absoluut, jij en Patrick zijn de motor van deze forum...
klasse! :) Ikke???:D

vmax-1200
28-12-2002, 19:19
na veel vergelijk en luisteren van cd en dvd ben ik op de
yamaha 630 uitgekomen
deze reciever klinkt erg goed met de jmlab sib & cub 5.1 set
zeker de prijs en geluidskwaliteit verhouding is naar mijn inziens een echte aanrader.
mijn dvd speler is overigens een toshiba sd220e

bedankt voor de reakties