PDA

Bekijk de volledige versie : Columbia: The Mummy & The Mummy Returns SE



Eric van Ballegoie
10-10-2001, 19:32
Columbia: The Mummy & The Mummy Returns SE



Lees dit artikel (http://www.dvd.nl/nieuws.php?id=122)

Arnold van Oostrum
11-10-2001, 10:12
Volgens een bericht op het Amerikaanse DVDREVIEW heeft Universal bekend gemaakt dat in de eerste week van verkoop The Mummy Returns alle records heeft gebroken.
Van de 4½ miljoen beschikbare exemplaren, zijn in de eerste week al 2 (!) miljoen verkocht, waarmee recordhouder Toy Story 2 van de eerste plaats is verdreven. The Mummy Returns plaatst zich daarmee bij DVD-toppers als Gladiator en The Matrix.

Henk Heideveld
11-10-2001, 15:23
Niet te veel herrie schoppen over het commerciele succes in andere landen. In Nederland leidt dit vrijwel altijd tot exhorbitant hoge verkoopprijzen. Gladiator kwam binnen met een beginprijs van f 89,--.
Iedereen rende meteen naar de winkel en daar speelt de commercie handig op in.

RobW
12-10-2001, 14:18
Hee, de boxset kost tch nog steeds 150,-? Of is de prijs inmiddels veranderd?
RW

martin
12-10-2001, 18:13
Het is wel verdacht stil over deze box, ik weet echt nog geen scherpe prijzen.

RobW
12-10-2001, 19:51
Ik vind het zwaar kl*te dat ik, behalve hoe die eruitziet, niks weet over de box. Kan iemand mij zeggen hoe duur die nou kost. Ik blijf trouwens 150,- voor 2 films duur vinden.
RW(post nr. 30)

RobW
12-10-2001, 19:55
Haha, nu ben ik eindelijk een echte member!
Zal ik senior member worden?
RW

Marco
12-10-2001, 23:47
Weet je wat het nadeel van Mummy en Mummy Returns is. Het wordt uitgegeven door Columbia. Columbia is natuurlijk DE DVD maatschappij, maar ze hebben maar 1 nadeeltje. Prijzig.
Als het idd 150 is, dan is het niet veel goedkoper dan 89,- p.s.
Het is bekend dat beide delen 2 (disc) DVD's zijn. En die zijn bij Columbia echt niet goedkoop. Iets meer dan 89,- moet natuurlijk wel een mooi € prijsje hebben in de trend van € 40,49
Misschien dat de Mediamarkt of de Makro wel een leuke aanbieding heeft. Afwachten maar.

Pieter-Jan Kuyten
14-10-2001, 10:32
Ik koop regelmatig Manga in Australie via EzyDVD (www.ezydvd.com.au). Daar hebben ze "The Mummy Returns" in de preorderlijst staan. Dit is dezelfde DVD als hier in Nederland gaat verschijnen (dit concludeer ik omdat er dutch subtitles opstaan, iets wat me voor de gemiddelde Australier niet echt nuttig lijkt)

Als ik de prijs die ze daar vragen bekijk (Au$ 36.95 voor international customers), daar de shippingkosten bij tel (Au$5.50) dan kom ik op ongeveer Au$ 41.45 uit, wat in guldens ongeveer Fl 50,- is.

Het is maar dat jullie het weten.

Of als ik het mag stellen, we worden weer eens goed over de tafel heen getrokken door de Nederlandse maatschappijen, aangezien ik deze DVD niet onder de Fl 69,- hier verwacht.

Marco
14-10-2001, 12:21
Daar hebben ze "The Mummy Returns" in de preorderlijst staan. Dit is dezelfde DVD als hier in Nederland gaat verschijnen (dit concludeer ik omdat er dutch subtitles opstaan, iets wat me voor de gemiddelde Australier niet echt nuttig lijkt)
Ik heb The Mummy Returns ook uit Australië besteld. En deze is nog steeds onderweg.

Echter deze R4 versie (de film dus ) heeft geen NL ondertiteling.
Dat concludeer ik uit een meeltje en deze link : http://www.michaeldvd.com.au/Reviews/Reviews.asp?ReviewID=551

Deze onderstaande bericht is (een gedeelte van) een meeltje van Ezy DVD
Dear Customer,

Due to circumstances beyond our control, we have discovered that 'The Mummy Returns' does not contain foreign language subtitles, as previously advertised on our website, and carries an English only track.

Bij EzyDVD hebben ze het nu juist vermeld Subtitles: English.

Henk Heideveld
15-10-2001, 10:09
Weet je wat het nadeel van Mummy en Mummy Returns is. Het wordt uitgegeven door Columbia. Columbia is natuurlijk DE DVD maatschappij, maar ze hebben maar 1 nadeeltje. Prijzig.
Als het idd 150 is, dan is het niet veel goedkoper dan 89,- p.s.
Het is bekend dat beide delen 2 (disc) DVD's zijn. En die zijn bij Columbia echt niet goedkoop. Iets meer dan 89,- moet natuurlijk wel een mooi € prijsje hebben in de trend van € 40,49
Misschien dat de Mediamarkt of de Makro wel een leuke aanbieding heeft. Afwachten maar.

Kalm blijven en niet te impulsief kopen. Godfather kost links en rechts ook f 149,95. Ik kocht hem voor f 119,-- en een ander zelfs voor f 111,--. Speel de commercie niet zo in de kaart. Als ze te duur zijn laat je ze er toch gewoon mee zitten. Simple as that!
Keep your eyes wide open. In Nederland zelf zijn er prijsverschillen tot 40%.

Marco
15-10-2001, 21:20
Kalm blijven en niet te impulsief kopen.
Ik ben kalm en rustig, daarom heb ik The Mummy Returns maar uit Australië vandaan gehaald. Duurt ff voordat ie binnenkomt.

Godfather kost links en rechts ook f 149,95. Ik kocht hem voor f 119,-- en een ander zelfs voor f 111,--.
Ik heb Godfather box voor de magische prijs van....f 111,-- gehaald (ik leer het wel ;) )

Speel de commercie niet zo in de kaart.
Euh ik laat alleen even de "officiële" prijzen van Columbia weten.
En ja die zijn prijzig. Columbia was (en is nog steeds) prijzig als de winkels deze prijzen (blijven) hanteren.

Als ze te duur zijn laat je ze er toch gewoon mee zitten. Simple as that!
Das ook zo. Gewoon naar de volgende zaak en anders komt het later wel bij een andere zaak in een andere stad (anders wordt het Internet wel) Keuze genoeg.

Keep your eyes wide open. In Nederland zelf zijn er prijsverschillen tot 40%.
Yep, that's right. Om een voorbeeld aan Godfather te geven. V&D is megaduur, MediaMarkt is spotgoedkoop (al was het maar een tijdelijke aanbieding).

Edwin V
17-10-2001, 08:24
Originally posted by Marco
Om een voorbeeld aan Godfather te geven. V&D is megaduur, MediaMarkt is spotgoedkoop (al was het maar een tijdelijke aanbieding).

Door de vele aanbiedingen heeft V&D ook tijdelijk wat water bij de wijn gedaan en kost deze box nog Fl129.95 (eerst 189,95!!!)

Ik hoop dat deze trend zich doorzet.

martin
17-10-2001, 16:33
Die 189,95 is een geintje ????

Edwin V
18-10-2001, 07:55
Die 189,95 is een geintje ????

Nee, echt!

Henk Heideveld
18-10-2001, 11:15
Die 189,95 is een geintje ????

Ja Martin, het gaat slecht met V&D, hoor ik wel eens zeggen. Mij verbaast dat niets.
Nog een voorbeeld: De Alien-box, 4 schijven voor 189,--.
Los per stuk bij FRS voor f 40,--. Raar dat een kartonnen doosje tegenwoordig rond f 49,-- kost. Doe ik er voor f 0,0111 wel een elastiekje om. (ditzelfde verschil trof ik nota bene in 1 en dezelfde FRS aan)
V&D is inderdaad qua prijzen af en toe een giller. Zij verbazen zich over een teruglopende omzet. Ik wens ze nog veel omzetverlies toe. Ze hebben oogkleppen voor en kijken niet naar de hen omringende prijzen. Een typisch geval van heel dommem marketing., waar wel meer grootwinkelbedrijven aan lijden.

huip
18-10-2001, 21:48
Laten we V&D maar even boycotten , tot ze wakker worden!!

RobW
21-10-2001, 12:36
Ik kreeg net een speelgoed boekje binnen, en daar stonden de 2 dvd's apart voor 79,95 te koop, en de box voor 139,95. maar ja, die winkel, sorry dat ik de naaam niet meer weet, is alleen in amsterdam(gaat donderdag open), Roosendaal en Hilversum.

Henk Heideveld
22-10-2001, 10:56
Haast je niet.
Straks heeft weer een of nader zaak een leuke aanbieding en dan voel je je misschien genaaid.
Voorbeeld: Godfatherbox varieert in prijs van f 111,-- tot f 169,--. Kennelijk is de gemiddelde consument totaal niet prijsbewust.