PDA

Bekijk de volledige versie : Dare Devil (Spoilers!!)



M Balje
26-12-2002, 18:37
We hadden al topic's over Spiderman,The Hulk en X-men,hier bij open ik er maar een voor Dare Devil.

Dit zijn de Trailers..

http://www.apple.com/trailers/fox/daredevil/

Denken julie word dat wat...

Bas de Jong
26-12-2002, 19:21
Ziet er wel leuk uit. Als ik die trailer bekijk krijg ik het idee dat dit een verstand op nul en kijken film wordt. Niet zo'n fantastisch uitgwerkt verhaal. Maar ja, ik zal hem waarschijnlijk niet in de bioscoop gaan zien. Ik koop hem echter wel op DVD wanneer die uitkomt.

P.S.

Was er niet al een Dare Devil film? Al redelijk oud maar die was een paar maanden terug op TV dacht ik.

Rochan
27-12-2002, 10:41
Edit

Denken julie word dat wat...

Zkers, Het zal misschien niet zo'n kassucces als Spider Man, X-Men of the Hulk worden. Mede omdat Daredevil voor voor de comic liefhebbers ook niet zo populair is. Voor mij is het wel een van de favoriete comic personages. Even in het kort uitleg wie Daredevil is. Tijdens zijn jeugd wordt hij aangereden door een truck met radioactieve afval/materiaal. Hij raakt dan blind, maar bepaalde zintuigen worden dan wel versterkt (reuk, hoor, reactie). Hij bezit geen echte superkkrachten. Ik verwacht heel veel van de film. In het begin was ik wel sceptisch voor Ben Affleck als Daredevil, maar heb nu een paar films van hem gezien, en vind hem wel geknipt voor de rol. Jeniffer Garner als Elektra, hoeft geen uitleg (helemaal geknipt voor die rol). Collin Farrel als Bullseye, Collin kan alles spelen, dus zal wel goed zijn. En Michael Clarke Duncan (Green Mile) als Kingpin. Dus als ik zo de cast zie, dan moet het wel een goede film worden(y) Dus laat maar komen:D

Gabriel B.
27-12-2002, 11:47
DD is een film waar ik het beste van hoop maar het ergste voor vrees.
Na het zien van de trailers kreeg ik een sterk power-rangers-gevoel over het DD-outfit. DD zal het niet makkelijk hebben na het (commerciële) succes van X-Men en Spider-Man. De lat ligt erg hoog en DD is qua personage bijlange niet zo herkenbaar als Spidey.
Alles zal afhangen van het verhaal. Ik hoop dat men er in geslaagd is om de grim & gritty sfeer uit de Frank Miller- en recentere Bendis-verhalen weer te geven.
Maar ik wil geen totale pessimist zijn.
Met Affleck, Farrell (spijtig genoeg niet in comic-kostuum) en Duncan in de hoofdrollen en Favreau en Pantoliano in de bijrollen heeft men toch een stevig groepje acteurs bij elkaar weten te plaatsen.
Ik ga DD zeker zien in de bioscoop, al was het maar voor de nostalgie.

verry
27-12-2002, 20:59
geweldig!

ik was vroeger altijd al een fan van DD en spiderman, x-men,
silver surfer, fantastic four etc. etc. laat allemaal maar op t doek komen.

M Balje
27-12-2002, 21:41
geweldig!

ik was vroeger altijd al een fan van DD en spiderman, x-men,
silver surfer, fantastic four etc. etc. laat allemaal maar op t doek komen.

Fantastic Four komt in 2004 uit volgens imdb.com

http://us.imdb.com/Title?0120667

verry
27-12-2002, 22:26
thx

bring it on! zou ik zeggen:D

Rochan
27-12-2002, 22:38
DD is een film waar ik het beste van hoop maar het ergste voor vrees.
Edit. DD zal het niet makkelijk hebben na het (commerciële) succes van X-Men en Spider-Man. De lat ligt erg hoog en DD is qua personage bijlange niet zo herkenbaar als Spidey.
Alles zal afhangen van het verhaal. Ik hoop dat men er in geslaagd is om de grim & gritty sfeer uit de Frank Miller- en recentere Bendis-verhalen weer te geven.
Maar ik wil geen totale pessimist zijn.
Met Affleck, Farrell (spijtig genoeg niet in comic-kostuum) en Duncan in de hoofdrollen en Favreau en Pantoliano in de bijrollen heeft men toch een stevig groepje acteurs bij elkaar weten te plaatsen.
Ik ga DD zeker zien in de bioscoop, al was het maar voor de nostalgie.
Denk dat DD ook niet echt vor een groot publiek is, net zoals Spider Man of X-Men, de comic is eigenlijk toch ook maar voor een selekt groep comic liefhebbers en het benaderd toch meer de realiteit, hij is advocaat en dat geeft vaak tegenstrijdigheid met zijn superheld imago. En ik hoop ook dat de film de sfeer van Frank Miller of Bill Synkewitz niveau heeft. :)

Rochan
27-12-2002, 22:38
geweldig!

ik was vroeger altijd al een fan van DD en spiderman, x-men,
silver surfer, fantastic four etc. etc. laat allemaal maar op t doek komen.
Vind ik ook, hoe meer superhelden verfilmingen des te beter:D

En een film van Silver Surfer zou helemaal te gek zijn. De Intergalatic Surfer on the white screen:D

Gabriel B.
03-01-2003, 20:21
Originally posted by Rochan
[b]hoe meer superhelden verfilmingen des te beter

Hoe graag ik als fan verfilmingen zou willen zien, kan ik niet helemaal akkoord gaan met deze stelling.
Ik verkies kwaliteit boven quantiteit.
Het superheldenfilm-genre lijkt me een zeer fragiel medium waarmee best zorgvuldig wordt omgesprongen.

Voor elke X-Men en Spider-Man die gemaakt wordt, krijgen we ook een Steel en een Nick Fury : Agent Of SHIELD.

Marco
03-01-2003, 20:59
In het begin was ik wel sceptisch voor Ben Affleck als Daredevil, maar heb nu een paar films van hem gezien, en vind hem wel geknipt voor de rol. Dus als ik zo de cast zie, dan moet het wel een goede film worden(y) Dus laat maar komen:D Bij zijn laatste films Changing Lanes, The Sum of All Fears & Jay and Silent Bob Strike Back was hij "aardig" op dreef. Gezien deze film een comic film, vind het ook niet zo erg dat hij Daredevil speelt. En als ik verder naar de cast kijk, dan valt de naam Kevin Smith (Silent Bob) ook op. Smith is ook een comic liefhebber. Hij is geen onbekende in het Marvel Universum.

Rochan
03-01-2003, 22:37
Hoe graag ik als fan verfilmingen zou willen zien, kan ik niet helemaal akkoord gaan met deze stelling.
Ik verkies kwaliteit boven quantiteit.
Het superheldenfilm-genre lijkt me een zeer fragiel medium waarmee best zorgvuldig wordt omgesprongen.

Voor elke X-Men en Spider-Man die gemaakt wordt, krijgen we ook een Steel en een Nick Fury : Agent Of SHIELD.

Daar ben ik met je eens. Er zijn ook verfilmingen, die ze beter niet hadden kunnen maken. Maar ik vind wel dat het niveau laatste jaren de verfilmingen van comics erg omhoog gegaan zijn. Zoals jij zegt, X-Men, Spider Man. En ikzelf vind Blade I en II ook goed. Daarom ben ook ook erg benieuwd naar X2 en Spider Man 2. Ik hoop dat de verfilmingen van Batman en Superman ook doorgang vinden :)

verry
03-01-2003, 23:51
Maar ik vind wel dat het niveau laatste jaren de verfilmingen van comics erg omhoog gegaan zijn. Zoals jij zegt, X-Men, Spider Man. En ikzelf vind Blade I en II ook goed. Daarom ben ook ook erg benieuwd naar X2 en Spider Man 2. Ik hoop dat de verfilmingen van Batman en Superman ook doorgang vinden :)

helemaal mee eens(y)

Xin
17-03-2003, 11:52
Ik heb de film een paar weken geleden gezien in de VS, maar hij is niet zo goed. Spiderman is stukker beter vind ik. De film ziet er wel goed uit. Je beter nog een x naar TTT gaan.

Alexander V
17-03-2003, 11:59
Ik ga hem donderdag (premiere in NL toch?) zeker even kijken (tenminste, als ik alweer weg mag dan), ik heb er wel hoge verwachtingen van, hoewel ik Spiderman niks vond (tenminste niks, waarschijnlijk te hoge verwachtingen van gehad).

Rob Technoid
17-03-2003, 12:00
Ik heb de film een paar weken geleden gezien in de VS, maar hij is niet zo goed. Spiderman is stukker beter vind ik. De film ziet er wel goed uit. Je beter nog een x naar TTT gaan.

Ik heb hem ondertussen ook gezien en ik was lichtelijk teleurgesteld.
De positieve punten: De film heeft een veel grimmiger sfeer dan Spiderman of X-Men. Ben Affleck overtuigd zowel als Matt Murdock en DD (en dat terwijl het geen acteur is waar ik persoonlijk dol op ben, maar ben hem wel meer gaan waarderen na Changing Lanes).

Echter, het verhaal met de Kingpin en Bullseye kon me werkelijk nauwelijks boeien. Daarnaast lijken sommige vechtscene's regelrecht uit Spiderman te komen, alleen hebben ze andere pakkies aan.

X-Men en Spiderman vind ik beide betere films.

Op zich heb ik me wel vermaakt en ik zal deze kopen als die 8,99 bij Play.com is ofzo, maar ik vind het de volle nieuwprijs niet waard.

Predje
17-03-2003, 12:15
Ik vond deze film persoonlijk beter als spiderman.
De film komt naar mijn mening "dramatischer" over.

X-Men vind ik dan wel beter als daredevil, maar dit zal misschien komen door Storm :-)

Rob Technoid
17-03-2003, 12:35
Ik vond deze film persoonlijk beter als spiderman.
De film komt naar mijn mening "dramatischer" over.


Ik kan me goed voorstellen dat veel mensen vanwege de sfeer DD beter vinden dan Spiderman. Ik vond DD sowieso wat minder kinderlijk overkomen. Echter, kreeg ik bij DD af en toe te veel een 'been there done that' gevoel

Marco
20-03-2003, 19:03
Ik lees af en toe van die Marvel Comics. X-Men, Spider-Man, The Hulk. Maar DD is voor mij een onbekende. Van deze comic heb ik niks van gelezen. Dus met geen enkele voorkennis was ik naar deze DD film gegaan. Ik kon het maar niet helpen. Ik had een deja vu gevoel. In DD herkende ik wat dingetjes van Batman en Spider-man.

Anyway, aangezien ik geen (echte) fan ben van Marvel Comics kan ik me toch prima vermaken met dit soort onzin films. DD is niet beter dan X-Men (mijn favoriete), maar wel beter dan Spider-Man. DD is voor mij een opwarmertje voor X2 en The Hulk.

Grote lof gaat uit naar Colin Farrell. Overacting in deze film past wel op zijn plaats :D

MvdS
20-03-2003, 19:21
Check deze thread (http://www.dvd.nl/forum/viewtopic.php?topic_id=8690) voor meer info over comics als film.

Swanski
21-03-2003, 15:04
Op mijn school is er maandelijks op donderdag een voorpremiere voor 2,50 euro (lekker toch) voor op de middag in de bios in de stad. (Enschede, iets voor dit stadje heb je een grotere bios maar toch wel dichtbij zo) Ik had 3 uurtjes geen les, dus ben naar DD gegaan. Wel redelijk leuk om te hebben gezien. Absoluut geen topper, verhaal niet echt goed, maar wel een leuke snelle film die je wel aardig wat amusement geeft. Affleck is wel redelijk, terwijl Farrell naar mijn mening echt het absolute positievce in de film is. (vond hem ook al goed in Minority Report, dus ben zekerz ook wel benieuwd naar The Recruit) Hij speelt heel leuk slecht en de openingsscene van hem is dan ook 1 v/d leukere, dartweddenschapje en vooral het wrijven over zijn voorhoofd en zijn blik is echt geweldig. Clarke Duncan speelt weinig in de film net als Pantoliano en beide niet echt opvallend, vond stukje in Kingpin's kamer aan het eind wel magertjes...

Ik las ergens dat Silent Bob (Dogma & Jay & Silent Bob strikes back) ook in de film speelt. Wie, wanneer en hoeveel dan speelt hij, kan me dat even niet herinneren????

WitteGijt?
21-03-2003, 15:47
Ik las ergens dat Silent Bob (Dogma & Jay & Silent Bob strikes back) ook in de film speelt. Wie, wanneer en hoeveel dan speelt hij, kan me dat even niet herinneren????

Kevin Smith Speelt de rol van de persoon, die door Joe pantaliano wordt betaald, en hem laat zien dat daredevil's stafje ook 'n blindestok is.

Hij speelt btw mee omdat hij zelf natuurlijk 'n grote comic liefhebber is en omdat hij ook enkele comics voor DareDevil heeft geschreven.

Swanski
21-03-2003, 21:00
Ik las ergens dat Silent Bob (Dogma & Jay & Silent Bob strikes back) ook in de film speelt. Wie, wanneer en hoeveel dan speelt hij, kan me dat even niet herinneren????

Kevin Smith Speelt de rol van de persoon, die door Joe pantaliano wordt betaald, en hem laat zien dat daredevil's stafje ook 'n blindestok is.

Hij speelt btw mee omdat hij zelf natuurlijk 'n grote comic liefhebber is en omdat hij ook enkele comics voor DareDevil heeft geschreven.


AHA, jajaja je hebt helemaal gelijk vond die man ook heel grappig, maar je ziet hem in 1 scene...dat mij dat niet is bijgebleven ..... :oops:

Gabriel B.
23-03-2003, 18:49
Heb net DD gezien en kreeg wt ik verwachtte : een grimmige, donkere film die lang niet slecht is maar er niet in slaagt dat "epische" van Spidey en X-Men met zich mee te brengen.
Een namiddagje pure fun.

MvdS
24-03-2003, 09:20
Heb net DD gezien en kreeg wt ik verwachtte : een grimmige, donkere film die lang niet slecht is maar er niet in slaagt dat "epische" van Spidey en X-Men met zich mee te brengen.
Een namiddagje pure fun.
Ik ga zometeen naar de bios om hem te kijken.

mjlfadriaans
06-08-2003, 13:09
De casting was BIJNA perfect .... eerst dacht ik 'een donkere Kingpin?' .... maaruh na het zien van de film gisteravond .... kwam ik tot de conclusie dat op Ben Affleck na, de acteurs allemaal perfect gekozen waren .... zijn prestaties in het uniform waren wel goed, als 'ie zijn klep maar hield. Die stem past echt niet bij Daredevil, of uberhaupt een Superhero film .... alleen als 'ie als Daredevil speelde, kon er nog wel eens iets goed uitkomen, maar als Matt Murdock speelde 'ie gewoon Ben Affleck's standaard rolletje .... een acteur moet meer kunnen dan dat, meer dan zichzelf spelen (ik had in ieder geval elke keer het gevoel gewoon Ben Affleck te zien, niet Matt Murdock). Jammer, de film had beter kunnen zijn .... voor de Hulk en Spiderman hadden ze betere acteurs gekozen .... misschien had 'ie wat beter naar Val Kilmer in Batman Forever moeten kijken.

De sfeer van de film was goed, verhaal was uitstekend verteld .... Bullseye was echt PERFECT gespeeld, die gast is echt veelbelovend.

Sander Haarmans
06-08-2003, 21:20
Net gekeken en ik vond het een fantastische film met mooi beeld en zeer goed geluid, alle kanalen werden heel erg goed aangestuurd en de sub had het er maar druk mee, ook bij de kleinste details werd de sub goed gebruikt.
Het verhaal vond ik zeker niet slecht, er zat een goed tempo in de film zodat er geen enkele momenten waren van verveling.
De special effects vond ik ook erg goed, paste zeer goed bij de film, vooral die "sonar" effecten.
Ook de soundtrack (muziek) uit de film vond ik erg mooi, ook goed gekozen voor deze film.
Ja ik kan deze film iedereen aanraden, zeker wel een toppertje.

Daan de G.
06-08-2003, 22:12
ik zal zeker wel een van de enige zijn , maar vond het maar een domme film... er is zeker niet sprake van een super held ( hij is alleen maar blind en heeft dus betere zintuigen- betekend dit meteen dat hij 500 meter van gebouwen kan springen?) ten tweede vind ik de cast erg slecht, vooral affleck speelt beroerd en is echt geen actie acteur!
en de special effects zijn nogal geript uit spiderman, beetje 2e hands ;) ;)
nee de ultieme super helden film blijft x-men ( zowel deel 1 als 2 ;))

Luther Hartog
07-08-2003, 01:20
Ik moet zeggen...ik had echt lage verwachtingen van de film, maar ik vond hem best aardig...alleen die muziek he? Was wel erg ***. Ik vond DD eigenlijk beter dan Spiderman. Maar X2 is de beste superheldenfilm die ik ooit gezien heb...maar goed...ik hou van mijn X-mannen.

Patrick Deckard
07-08-2003, 07:04
Slecht, slecht, slecht... zoooooo slecht!...

Nathan Strik
07-08-2003, 10:43
Over zijn scherpe zintuigen: hij zegt zelf in de film dat zijn overige 5 zintuigen werken op bovenmenselijke capaciteit. Dus ook zijn gevoel voor balans, atletisch vermogen etc... En zijn geur, aangezien hij de vrouwtjes nu op afstand kan ruiken. ;) Hij is dus in alles gewoon een superheld, met superkrachten, maar met als enige handicap dat hij blind is.
Alleen zijn smaak wordt in de film niet op ingegaan... hehe... ;) Ik zie die scène al voor me: "wow! wat een psychedelische smaak heeft deze Big Mac zeg!!! :D"

Ik was trouwens helemaal weg van de muziek. Maar ik ben dan ook een huge fan van Evanescence. Nog voordat ze bekend werden met de Daredevil soundtrack. Die andere bands deden mij niet zoveel, maar toch vond ik de muziek bij de film passen.

JCL
07-08-2003, 11:05
Ik was trouwens helemaal weg van de muziek. Maar ik ben dan ook een huge fan van Evanescence. Nog voordat ze bekend werden met de Daredevil soundtrack. Die andere bands deden mij niet zoveel, maar toch vond ik de muziek bij de film passen.

Helemaal mee eens, My Immortal is helemaal te gek!! (da's het nummer dat werd gespeeld [spoiler:09281c8933]op de begravenis van paps[/spoiler:09281c8933]

Maar idd hij zou dan dus ook dingen beter kunnen voelen. Dan zie ik weer een andere scene voor me ;)

Bart
07-08-2003, 17:38
:oops: ondanks dat ik afgelopen filmperiode veel heb genoten (soms ook niet) van alle comic-films, moet ik tot mijn spijt bekennen dat ik deze film nog niet gezien heb. Hij is nu op DVD en thuis in de woonkamer is het nu redelijk koel...ik denk dt ik m toch maar ff ga checken... :shock:
ben benieuwd... Jen Garner in leer, bon appetit!
see ya! Greetzzz :bier:

ps. wat betreft de muziek...best wel een beetje mijn ding!

Nathan Strik
07-08-2003, 17:43
Helemaal mee eens, My Immortal is helemaal te gek!!
Indeed! Van de CD van Evanescence is trouwens ook het nummer "Hello" een aanrader... kippenvel gewoon. :)

JCL
07-08-2003, 17:55
:oops: ondanks dat ik afgelopen filmperiode veel heb genoten (soms ook niet) van alle comic-films, moet ik tot mijn spijt bekennen dat ik deze film nog niet gezien heb. Hij is nu op DVD en thuis in de woonkamer is het nu redelijk koel...ik denk dt ik m toch maar ff ga checken... :shock:
ben benieuwd... Jen Garner in leer, bon appetit!
see ya! Greetzzz :bier:

ps. wat betreft de muziek...best wel een beetje mijn ding!

Jen rulezzzzzz. In de scene in de speeltuin ff opletten als ze haar blousje uittrekt :)

Hello klinkt i.i.g. ook ERG leuk :D bedankt voor de tip!

Sander Haarmans
08-08-2003, 17:15
Helemaal mee eens, My Immortal is helemaal te gek!!
Indeed! Van de CD van Evanescence is trouwens ook het nummer "Hello" een aanrader... kippenvel gewoon. :)
Ik vond de muziek in de film ook erg goed, ben nu toch wel een beetje nieuwschierig geworden dus ben ik nu even het album aan het laagladen van Evanescence.

TauRuS
08-08-2003, 17:24
Ik vond de muziek in de film ook erg goed, ben nu toch wel een beetje nieuwschierig geworden dus ben ik nu even het album aan het laagladen van Evanescence.

Die cd is idd niet slecht. Je moet er wel van houden.

Daredevil vandaag gekocht, blind. Ben eens benieuwd.
Hij stond in MM op, op een groot plasmascherm en het was juist een scene waar dat nr van Evanescence in komt en waar Jennifer (of wat is haar naam) een paar moves maakt. :lol:
Ok ok, dat ik hier goede commentaren heb gelezen over de film zat er ook voor iets tussen.

Nathan Strik
08-08-2003, 17:47
Voor de Evanescence-liefhebbers nog 1 keer off-topic: :oops: check ook het nummer "Field of Innocence". Dit is ooit uitgekomen op een semi-album van ze, dus dit zul je wel moeten downloaden ergens, maar het is een prachtig nummer.

JCL
08-08-2003, 18:13
Ik vond de muziek in de film ook erg goed, ben nu toch wel een beetje nieuwschierig geworden dus ben ik nu even het album aan het laagladen van Evanescence.

Die cd is idd niet slecht. Je moet er wel van houden.

Daredevil vandaag gekocht, blind. Ben eens benieuwd.
Hij stond in MM op, op een groot plasmascherm en het was juist een scene waar dat nr van Evanescence in komt en waar Jennifer (of wat is haar naam) een paar moves maakt. :lol:
Ok ok, dat ik hier goede commentaren heb gelezen over de film zat er ook voor iets tussen.

"blind" :D


P.S. wat heb je er voor betaald bij MM? en welek?

killik
09-08-2003, 22:09
Ik heb hem ook blind gekocht, ik houd sowieso wel van superhero films dus een gokje kon ik wel wagen (Spider-man en Batman films vond ik te hek, Xmen vond ik weer juist niets). Waar Spidey heel happy en kleurrijk was, wat deze wat donkerder. MAAR dit hadden ze veel verder mogen brengen, een aantal scenes vond ik nog steeds te 'clean' (bulls-eye/DD gevecht op orgel). Had wat meer op Tim Burton's Batman sfeertje gehoopt. Verder zat er wel lekker veel tempo in, en al met al een leuke film.

Sander Haarmans
09-08-2003, 22:18
Verder zat er wel lekker veel tempo in
En dat vond ik nou juist zo goed aan de film, dat maakte de film zeer aantrekkelijk (en natuurlijk het geluid, dat was van referentie kwaliteit) (y)

killik
09-08-2003, 22:34
En dat vond ik nou juist zo goed aan de film, dat maakte de film zeer aantrekkelijk (en natuurlijk het geluid, dat was van referentie kwaliteit)

Helaas hebben mijn 2 achterspeakertjes het onlangs begeven, dus heb niet optimaal kunnen genieten van het geluid.

Wat ik echt top vond, was het feit dat elektra niet terugkwam, leek me echt verschrikkelijk als ze in de eindscene met een groot verband om haar middel het coffeehuisje in kwam binnenstrompelen om Mattie nog een grote hug te geven.

lexie
09-08-2003, 23:13
Wist niet precies wat ik ervan moest verwachten, maar viel me allezins mee. Idd Affleck zou niet me eerste keus zijn en hij valt wel iets buiten de toon, maar ala. Mooie effecten mooi tempo mooi geluid.

Als je superhelden ok vindt is er volgens mij verders niet veel te klagen.

Harry B.
10-08-2003, 17:28
Wist niet precies wat ik ervan moest verwachten, maar viel me allezins mee. Idd Affleck zou niet me eerste keus zijn en hij valt wel iets buiten de toon, maar ala. Mooie effecten mooi tempo mooi geluid.

Als je superhelden ok vindt is er volgens mij verders niet veel te klagen.
Wie zou dan wel je eerste keus zijn? Ik had ook lage verwachtingen van Affleck maar dat bleek dus 100% mee te vallen 8) .

RobW
10-08-2003, 23:25
Affleck is vreselijk fout gecast...blech!

Colin Farrel is voor mij na het zien van deze film echt gewoon THE MEN! Al zijn rollen zijn geweldig, telkens anders, en in deze film als Bullseye...FANTASTISCH GEWOON!!!!!!!

pretorian22
13-08-2003, 15:49
ik heb hem gister gekocht en gisteravond meteen bekeken en ik vond het wel een goede film hoor........absoluut geen spijt van dat ik die heb aangeschaft

heb alleen de extra's nog niet bekeken