PDA

Bekijk de volledige versie : Batman Returns [DVD]



Koen Crijns
18-07-2001, 23:02
Batman Returns [DVD]



Lees dit artikel (http://www.dvd.nl/reviews.php?reviewid=106)

Rochan
18-08-2002, 22:53
Heb vanavond de film voor het eerst op dvd gezien. Blijft een leuke film. Jammer dat de dvd zo weinig aan extra's heeft. hoop dat er snel S.E. komen van alle 4 de films:rolleyes:
Film krijgt ook een ruime voldoende van mij(y)

Danielle Gerards
18-08-2002, 23:00
Jammer dat de dvd zo weinig aan extra's heeft. hoop dat er snel S.E. komen van alle 4 de films:rolleyes:


Dat hoop ik ook; maar de film is 3 sterren waard (van de 4) Net zo goed als Batman (1989); de overige films vallen weg

Swanski
22-02-2004, 11:30
deel 2 is een redelijke sequel, ik vind alleen het verhaal van deze gelijk aan deel 3, maar dan met minder leuke acteurs, sfeer wint het dan wel weer van deel 3...

Sam Van Ghelder
27-03-2004, 07:33
Zeer knappe film. Ik begrijp wel dat sommige Batman-puristen niet zo tevreden zijn over de wijze waarop bv. The Penguin wordt geportretteerd: als een vieze pervert met politieke ambities. Was hij in de strip geen multimiljonair ofzo, of heb ik het aan 't verkeerde eind?

yannick
08-05-2004, 22:41
Ik ben geen fan van de comic, simpelweg omdat ik deze niet echt ken, maar ik ben wél een grote fan van deze sequel.

De portretten die hier opgehangen worden van Catwoman en de Pinguïn bevallen mij gewoon erg. Misschien komen ze niet helemaal overeen met de personages in de strip, but frankly, I don't care about that. Ook Keaton bewijst zichzelf nogmaals als een goeie Batman.

Het Gotham City dat we hier te zien krijgen is deels dezelfde als die in de originele Batman, met als groot verschil dat ie in Batman Returns wél getuigt van fantasie en inspiratie. Door het verhaal in de kerstperiode te situeren kan Burton zijn stijl trouwens laten schitteren als nooit tevoren.

En de slechteriken en de actiescènes zijn gewoonweg maf op een erg entertainende manier.

Ik vind deze prent echt op alle vlakken de beste uit de reeks, zelfs tot op de soundtrack toe. Persoonlijk verwacht ik dan ook niet dat er ooit een Batman-film zal komen die dit meesterwerk nog overtreft.

chimera01
09-05-2004, 00:13
Deze film is inderdaad de beste in de reeks, waar Batman zijn balans nog zocht heeft deze film het helemaal. Jammer dat Micheal Keaton het voor gezien hield na deze film. 8) 8) 8)

FrankGuthrie
09-05-2004, 00:26
Deel 5 is al in productie.

Helaas heeft WB de eerste 2 delen geen waardig release gegeven. Maar er gaan geruchten dat, voor deel 1, men bezig is aan een SE. Ik hoop dat ze het beeld kwalitetieit behoorlijk oppoetsen, en de 5.1 iet meer kracht geven. Dat verdienen deze 2 film wel. De overige 2 kunnen van mij part vergeten worden.

Rob P.
09-05-2004, 09:28
In tegenstelling tot de films van Schumacher die erg kleurrijk en vol met humor zijn, zijn de Tim Burton films erg donker en grijs en is humor ver te zoeken in de film.


. Zoals gezegd vind ik de film erg donker en grijs: je hoeft dus echt geen prachtige shots op je TV te verwachten. Onderstaande screenshots laten dat duidelijk zien:

Burton Fans zullen weten dat zijn kleurenpalet met name bij zijn vroegere werk, haast uitsluitens bestaat uit zwart, grijs en oranje. En verwachtten dus ook haast niet anders. Kijk wannneer je voorkeur uitgaat naar de Schumacher versies van Batman, die ook wel bekend staan als 's werelds langste trailers" :wink: dan kan dat natuurlijk zo zijn, we leven in en vrij land. Maar wanneer je een voorliefde heb voor Burton's gestileerde Duits-expressionistische sprookjeswerelden dan moet je onderkennen dat je met Batman Returns het meest aan je trekken komt van alle Batman films. En ook juist door de mooie plaatjes.

Chris Taylor
14-10-2004, 11:53
In tegenstelling tot de films van Schumacher die erg kleurrijk en vol met humor zijn, zijn de Tim Burton films erg donker en grijs en is humor ver te zoeken in de film.


. Zoals gezegd vind ik de film erg donker en grijs: je hoeft dus echt geen prachtige shots op je TV te verwachten. Onderstaande screenshots laten dat duidelijk zien:

Burton Fans zullen weten dat zijn kleurenpalet met name bij zijn vroegere werk, haast uitsluitens bestaat uit zwart, grijs en oranje. En verwachtten dus ook haast niet anders. Kijk wannneer je voorkeur uitgaat naar de Schumacher versies van Batman, die ook wel bekend staan als 's werelds langste trailers" :wink: dan kan dat natuurlijk zo zijn, we leven in en vrij land. Maar wanneer je een voorliefde heb voor Burton's gestileerde Duits-expressionistische sprookjeswerelden dan moet je onderkennen dat je met Batman Returns het meest aan je trekken komt van alle Batman films. En ook juist door de mooie plaatjes.

Je hebt helemaal gelijk....en daarom vind ik deze film ook zo geweldig....de duistere sfeer die wordt geschept in de film is heel geloofwaardig en maakt het een van de beste, zo niet de beste, van de batman films..deze is zeker veel beter als de 2 films van joel schumacher

Nandor
14-10-2004, 15:12
De beeldkwaliteit van Batman Returns is niet meer dan redelijk. Zoals gezegd vind ik de film erg donker en grijs: je hoeft dus echt geen prachtige shots op je TV te verwachten. Onderstaande screenshots laten dat duidelijk zien:
Ik noem een review niet snel slecht, maar what a load of bull! Je kan de beeldkwaliteit niet beoordelen naar de kleuren waarmee de film is opgenomen.
Je beoordeelt de dvd niet naar de dvd, maar naar de film. Foei.

BrownB
14-10-2004, 17:55
Wat een onzin inderdaad. En dan raadt ie ook nog Batman en Robin aan! Echt hoor, dat kun je niet maken.

rkrijger
17-10-2004, 07:02
Mooie Batman-film, met plezier gemaakt...
Maar ik vind wel dat er net teveel helden/slechteriken in zitten. Dat wordt overigens in de opeenvolgende Batmans alleen maar erger...
Batman 1 is wat dat betreft gewoon het best: Batman vs Joker...

MGdutch
17-10-2004, 16:07
Imo de beste Batman film met een leuk Burton sfeertje.

SkyW@lker
26-12-2004, 12:02
Recensie slaat hier naar mijn mening de plank volledig mis. Actie en humor waren in de Schumacher- films ( zeker in de vierde) soms van een kinderlijk niveau. Dit was totaal in tegenspraak van het duistere en serieuze beeld van Batman in de comics. Batman returns is daarentegen een fantastische film. De sfeerschepping van Burton is hier ongeëvenaard. De fantasierijke sfeerwereled waar deze film zich in afspeelt is een ware lust voor het oog , ondersteund door de prachtige muziek. De villains van dienst zijn erg goed. Catwoman en pinguin zijn voortreffelijk neergezet door de Michelle en Devito. Keaton is soms misschien wat stroef maar dat zie ik dan maar door de vingers. De eerste batman had natuurlijk de meesterlijke Nicholson , maar in de tweede is de sfeer nog donkerder , bizarrer en beter .... Een van de beste films ooit gemaakt , naar mijn mening.

Mellie
27-05-2005, 14:03
Hoe serieus moeten mensen een recensie nemen als iemand beweert dat Batman Forever en Batman & Robin betere films zijn dan Batman en Batman Returns.

Ok de duistere sfeer moet je van houden. Maar Batman is gebaseerd op een vlermuis... Daar hoort naar mijn mening de duistere sfeer bij. Hier kunnen meningen echter over verschillen.

Ook vond ik Catwoman, The Pinguin en The Joker veel beter slechteriken dan Twoface, Mr. Freeze of Poison Ivy (Jim Carey met The Riddler is ook briljant! Dat moet gezegd worden!.)

Verder hebben de laatste twee films de hele batmanserie verneukt! De vijfde batmanfilm heet niet voor niets "Batman Begins." Ze starten helemaal opnieuw omdat de oude serie gewoon verneukt is!

FrankGuthrie
28-05-2005, 19:09
Helemaal mee eens! Als je Batmman 3 & 4 hoger waardeert dan deel 2, dan sla je de plank volledig mis.

El-Jorge
29-05-2005, 16:02
Helemaal mee eens! Als je Batmman 3 & 4 hoger waardeert dan deel 2, dan sla je de plank volledig mis.

Helemaal mee eens........

rkrijger
29-05-2005, 20:53
Klopt, de serie gaat alleen maar bergafwaarts. Het komende deel moet dan, chronologisch gezien, ook het beste deel worden!

Jurgen V
29-05-2005, 23:26
Klopt, de serie gaat alleen maar bergafwaarts. Het komende deel moet dan, chronologisch gezien, ook het beste deel worden!

Alleen gaat de vergelijking niet op, want Begins heeft niks met de andere 4 te maken verder en hoort apart gezien te worden.

Richard B.
30-05-2005, 00:14
Helemaal mee eens! Als je Batmman 3 & 4 hoger waardeert dan deel 2, dan sla je de plank volledig mis.
Het is een persoonlijke mening (staat ook heel duidelijk aangegeven) dus dat kan nooit fout zijn.

rkrijger
30-05-2005, 07:15
Alleen gaat de vergelijking niet op, want Begins heeft niks met de andere 4 te maken verder en hoort apart gezien te worden.

Hoezo?!?

pieter bond
30-05-2005, 07:22
Klopt, de serie gaat alleen maar bergafwaarts. Het komende deel moet dan, chronologisch gezien, ook het beste deel worden!
De beste blijft voor mij Batman Returns
1:Returns
2:Batman
3:Forever
4:Batman & Robin

GROTE SPATIE








122:Catwoman



Batman Returns en Batman zijn m'n favorieten gewoon omdat het de magie had van de meest geniale,fantastische regisseur

Ik weet niet of ik naar Batman Begins zal gaan

Jurgen V
30-05-2005, 09:56
Alleen gaat de vergelijking niet op, want Begins heeft niks met de andere 4 te maken verder en hoort apart gezien te worden.

Hoezo?!?

Omdat het een frisse nieuwe start is voor een nieuwe reeks batmanfilms?

scheur
30-05-2005, 20:06
Nou nog even wachten op de s.e...... :roll:

Marc1978
27-12-2005, 01:06
"ROME Op Sicilië is de acteur Vincent Schiavelli overleden aan longk anker. De 57-jarige Schiavelli speelde in films als One Flew over the Cuckoo's Nest, Amadeus en Batman Returns. Zijn treurige blik maakte hem bij uitstek geschikt voor excentrieke rollen."

(Bron ; nos.nl)

Rust in Vrede Schiavelli, God zij met je.