PDA

Bekijk de volledige versie : PC HT speakers VS "gewone" kleine HT speakers



aetjansen
11-10-2001, 00:04
Hoi,

Kan iemand mij vertellen/mening geven over hoe PC speaker sets kwalitatief zijn tegenover de kleine speakersets die als "gewone" speakers verkocht worden?

Ik zie bijvoorbeeld de Digital Desktop Theatre van Creative en de DTS set ofzo van Videologic. Die laatste vond ik in de winkel wel aardig klinken.

Verder heb ik laatst een thread geopend over bose speakers (meningen verdeeld) en ik ben bij iemand superkleine ienismienie speakertjes van sony tegengekomen. Klonk niet zo best!

Tips en reakties welkom, want ik kan niet beslissen...

Arno

Marty vanluit
12-10-2001, 13:18
Een besluitloos typje he?

Neem nou maar van mij aan: als je het echt goed wilt doen, moet je niet beginnen aan die desktop creative 5.1 surround speakers... Die ken ik namelijk wel (een jongen die jij kent heeft die ook gehad en dat klonk best *** (vriend van mij geweest, klasgenoot van jou)).
kom nou maar een keer bi mij luisteren en je bent meteen overtuigd... hoop ik dan.... Bovendien zal je niet eeuwig op dat kamertje blijven en als je dan van die creative speakertjes hebt gekocht en je zet die in een grote ruimte neer.... zonde van je geld!

Ik hoop nog wel van je! Prettige vakantie!

Marty :cool:

aetjansen
12-10-2001, 13:24
hahaha Marty, jajajaja ik weet het besluitloos typje, maar ja wat wilje... Eigen bedrijfje, moet een aan een ototje en een huisje en een HT-tje...haha....

Hee, maarre die speakers van die ex-klasgenoot van mij klinken natuurlijk niet alleen *** omdat het die speakers zijn ;)

Okee, ik hou mn mond en ik kom weleens luisteren dan zal ik wel weer de forums bevuilen met vragen over speakers....

Thanks a lot dude! Enne ik zal genieten van mn vakantie!

Marty vanluit
12-10-2001, 13:27
You bet 'ya!

CUL8er

forzavado
12-10-2001, 13:27
Zit denk ik ook nagal wat prijsverschil in wat jij zelf aangeeft (Bose vs. creative)?
Ik zou zeggen ga voor volledige speakers, dus niets kleins. Dat overtuigd tenminste voor hetzelfde geld.

PM
12-10-2001, 15:23
Inderdaad!! Als je toch geld uit gaat geven koop dan een normaal formaat speakers... ik heb nog nooit kleine speakertjes gehoord die zo goed klinken als grotere... Er komen nu eenmaal geen lage tonen uit 10cmx10cm....
Ga gewoon in een goede (!) winkel eens luisteren!

Olaf M.
12-10-2001, 17:15
Ikzelf heb nu ook bose speakers, en ik vind ze best aardig klinken. Ik heb deze gekregen, en ze werken prima op mijn kleine kamertje thuis.
Maar als ik een eigen huis heb dan moet ik gewoon zuil speakers hebben. Ik zou ze nu al wel willen kopen, maar het past echt niet meer in mn kamer.

aetjansen
12-10-2001, 18:14
Precies het dilemma waar ik ook mee zat. Ik wil wel maar ik kan niet (neee Martin, net als in het vrouwen in dvd thread is dit geen hint ;)... geen speakers kopen dus, want dat past gewoon niet in mn kamer...

maar goed, ik ben overtuigd, ik beloof bij deze aan jullie allen plechtig dat als ik speakers koop het 'echte' speakers zullen zijn :D

forzavado
15-10-2001, 09:36
Ik heb gewoon twee zuiltjes en sub plus 4 surroundspeakers (zie thread 'wat hebben jullie zoal staan' ) in mijn kamer (16m2) gepropt, maar het klinkt wel al zit je er vrij dicht op. Ik zou voor geen goud willen ruilen met kleinere. Je kunt beter in één keer goede (grote) speakers kopen.

bmateijsen
19-10-2001, 09:22
Gewoon even kijken naar de recensie (ook in dit forum) van de B&W CM2.

Zijn niet vreselijk duur, maar wel o zo mooi!!

By the way... het zijn bookshelves... Dus voor alle bose-liefhebbers (ahm) deze zijn niet veel groter, maar ongeveer 100 keer mooier qua klank, detail, eigenlijk alles!!

Groet Bjorn