PDA

Bekijk de volledige versie : Sony DVP-S536 regiovrij maken



Mike Philippens
11-10-2001, 09:38
Ik heb een Sony DVP-S536 en wil 'm regiovrij (laten) maken. Heb een aantal verschillende mogelijkheden gezien en ben benieuwd naar de ervaringen en natuurlijk 'adresjes' waar de benodigde chips e.d. te verkrijgen zijn. Ik heb zelf een 'adresje' waar de modificatie uit te voeren is, dus ik zoek feitelijk een bedrijf/persoon waar ik een goede kit kan kopen.
Wat ik zoal gezien heb aan kits, en de verschillen die er zijn onderling, wil ik graag de volgende mogelijkheden:

*regiovrij (hèhè...)
*macrovision vrij
*mogelijkheid om door intro's te skippen
*bestand tegen RCE

Wie heeft (goede) ervaringen met een bepaalde kit, en waar kan ik die dingen voor een beetje redelijke prijs aanschaffen? Welke moet ik absoluut niet hebben, en wat zijn de valkuilen (behalve garantie kwijt) ?

forzavado
18-10-2001, 10:43
Hallo, een vriend van mij staat op het punt dezelde speler te kopen. Zou jij je ervaringen over die speler met ons willen delen (heb zelf geen ervaring met sony), bijv. voor en nadelen van de speler. Alvast bedankt!

Alvast een zetje in de goede richting wat betreft jouw vraag:
Je kunt hem gewoon regio vrij maken, ook RCE proof. Macrovion lukt isook wel uit te schakelen. Ik weet wel iemand die dit kan, Ron Exalto van Elvic in Arnhem. Voor informatie zou ik hem gewoon even mailen. Het adress staat op zijn website: www.elvic.nl. Hij antwoord meestal, maar is wel aan de dure kant (vind ik). Succes!

Zelf had ik mijn dvd speler (JVC) gewoon door mijn audioboer laten ombouwen (zo verviel de garantie niet), maar JVC is dan ook wel makkelijk.

Mike Philippens
18-10-2001, 16:33
Zou jij je ervaringen over die speler met ons willen delen (heb zelf geen ervaring met sony), bijv. voor en nadelen van de speler.
Eerst dank voor de tip, ik zal eens kijken wat ie te bieden heeft.
Ik ben dik tevreden met mijn Sony. Het is mijn eerste DVD-speler, dus ik kan nergens mee vergelijken. Bediening is (zoals te verwachten bij Sony) makkelijk en logisch - tenminste dat vindt ik over het algemeen met Sony apparaten.
Aansluitingen genoeg (analoog, optisch, coax), mogelijkheden te over en beeld- en geluidskwaliteit is perfect. Alleen heb ik zelf het idee dat ik audio cd's beter op mijn Philipsje kan afdraaien (ouwe CD-634). Naar mijn idee klinkt het dan net iets lekkerder.
Als ik een nadeel kan noemen is het feit dat ie problemen heeft met cd-r, zoals veel Sony CD/DVD spelers. De truuk die bij mij werkt is het opnemen op zilveren CD-R's met een goede reflecterende laag (dus niet van de doorzichtige dingen). Merken als Princo, Best-Media en That's doen het goed. Wat dan ook nog een rol schijnt te spelen is de opnamesnelheid. Als ik op 1speed opneem kan ik 9 van de 10 keer goed afspelen. Kan aan mijn recorder liggen (te hete laser?). Verder heb ik geen problemen met het apparaat. Alles draait als een speer. Misschien is ie wat erg gevoelig voor vuile schijfjes en beschadigingen (uit de videotheek) maar ik weet niet hoe andere spelers hiermee omgaan.
Hoop dat je hier wat aan hebt.

forzavado
22-10-2001, 08:54
Bedankt voor je snelle reactie, en excuses voor mijn late reactie.:D
Intussen heeft hij deze speler aangeschaft en wat ik hoorde was ook hij tevreden. In ieder geval bedankt.

Koofie
26-10-2001, 14:34
Jesus die vriend is wel rete duur in regiovrij maken man :D

forzavado
26-10-2001, 14:38
Weet ik, daarom is ie ook geen vriend.